2011 kesän ja tulevan syksyn lapsettomuushoidoista plussanneet!

Heips! =)

Ajattelin nyt vihdoin ja viimein saada laitettua uuden keskustelun pystyyn. :)

Olisi kiva saada tänne lisää meitä, jotka ovat lapsettomuushoidoista plussanneet kesän ja tulevan syksyn 2011 aikana.

Ensimmäisenä ilmoittadun nyt sitten itse: Ikää on 28.v ja aviomieheni on 29.v, minulla edellisestä liitosta 5.v erityislapsi ja olemme siis uusioperhe. =)

Lasta yritetty mieheni kanssa 2.v ja touko/kesäkuussa oli ensimmäinen ICSI hoito ja siitä tuli heti plussa 16.6. ja nyt menossa RV 6+0 . :heart:

Ensimmäinen ultra on 6.7. ja neuvola 14.7. =)

Tehoseuranta edessä jos vaan raskaus sujuu niin, kuin pitää. Toisaalta huojentaa mieltä se, että tätä raskautta varmasti seurataan tehostetusti ja kontrollikäyntejä ja ultria on tiuhaan. :)

Tässä oli siis tiivistettynä meidän tilanne.

Jos haluja on tulla joukkoon jutustelemaan niin se olisi kiva ja jonkunlaista listaakin voisi sitten alkaa päivittelemään niin olisi kiva seurata kaikkien tilannetta. =)

Listalle voisi laitella tiedoista, vaikka mm. ikä, monesko lapsi, hoito, plussannut, rv , koska ultra tms.

Terkuin: Toiveissa ja :heart: 6+0
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Millie73
Jee uus pino!!!!!=) Tääkin ilmottautuu mukaan eli eli...
Ikää mulla 25.v ja mies on 30.v..meillä tehtiin 1.IVF touko/kesäkuun vaihteessa ja sieltä tuloksena nyt tää kauan odotettu plussa!:heart: Lapsettomuutta meillä takana kohta 3 vuotta, ja mulla endoa poistettu laproskopiassa alkuvuodesta.
Ensimmäinen ultra mulla jo ylihuomenna eli 30.6 ja neuvolaan aattelin soitella sit jos kaikki näyttää hyvältä...:p Meillä takana yksi tuulimunaraskaus vuosi sitten,niin varovaisilla vesillä ollaan...
Sinirusko ja Möhkis 6+1
 
Ihanaa, että Sinirusko tulit tänne pinoon kirjoittelemaan. =)

Niin ja onnea vielä paljon plussasta ja :hug: :heart:

Ymmärrän hyvin ton tilanteenne... mulla myös hieman rankka historia raskauksien suhteen ennen, kuin poika syntyi v.2006.

Ennen pojan syntymää kävin läpi 2 spontaania keskenmenoa, tuulimuna raskauden, joka todettiin vasta rv. 14+2 ja jouduin "synnyttämään" kokonaisena lapsivesipussin, kun ei mennyt rikki ja tämän kokemuksen jälkeen tuli vielä kohdunulkoinen raskaus joka oli oikeassa munatorvessa (tuubassa) ja silloin mentiinkin ambulanssilla sairaalaan. :'(
Sitten reilua vuotta myöhemmin syntyikin poika ja hänellä todettiin kaikkea ikävää ja on erityislapsi.

Nyt toiveet korkealla, että tämä pikkuinen pysyisi matkassa mukana ja kaikki menisi hyvin. :) :heart:

Ihanaa sulla on jo huomenna ultra... tuuthan sitten tänne kertomaan, kuinka siellä sujui??? =)
Niin ja saadaan sit laitettua tonne laskettuaikakin jos se jo määritellään tarkasti ultran perusteella. =)

Kyselit mun vointia... kamala kuvotus kokoajan päällä, mikään ruoka tms. ei maistu, rinnat on tosi kipeet sivuilta ja nänneistä, sekä turvoksissa niin ettei meinaa rintsikat enää mahtua, maha on potkupallo ja voisin vaan nukkua kokoajan. : /

Mutta mitä sitä ei kärsisi tämän pienen pallon takia. :heart:
 
Heippa:wave:

Liitympä nyt minäkin varovaisin mielin mukaan joukkoon.

Taustaa: Ikää kertynyt 37.v ja mies 42.v. Yritystä on ollut takana parisen vuotta – ei keskenmenoja ja mutta ei raskauksiakaan. Keväisessä klinikkakäynnissä kävi ilmi, että minulla FSH arvot hiukan koholla ja miehen näytteessä myös hiukan vikaa. Suosittelivat ICSI: ä. Siihen sitten mentiin pitkän kaavan mukaan ja alkioita kasvatettiin blastokystaan asti. Kaksi alkiota laitettiin kyytiin, pakkaseen ei mennyt mittään. Tuloksena kauan odotettu elämäni ensimmäinen plussa =). Viime torstaina (RV 6) ultrassa selvisi, että matkalaisia onkin masussa kaksi. IIIK :eek:. Seuraava ultra 4.8 ja lasketuksi ajaksi on annettu 15.3. Varovaisesti iloisia asiasta ollaan mekin.

Isot onnttelut muille plussanneille :flower::heart: . Kiva, että ketju on pistetty pystyyn. Tossa edellisessä ketjussa on muutama muukin plussannu, jotka varmaan kohtapiakkoin liittyy mukaan joukkoon.

T:Millie (RV 6+3)
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveissa
Tämäkin ilmottautuisi tähänkin ketjuun :)

Ikää meikäläisellä 28v, ja mies 38v. Hoidoissa käyty syksystä 2009. Yksi raskaus keinohedelmöityksestä, mutta meni kesken 12/2009 rv8. Nyt sitten helmikuussa tehtiin eka IVF, mutta ei tuottanut plussaa, silloin meillä ei jäänyt pakkaseen yhtään. Toinen IVF tehtiin siis kesäkuussa ja siitä siis plussa :heart: Tällä kertaa pakkaseenkin jäi vielä kolme pakkasukkoa. Nyt siis laskujen mukaan mentäisiin 7+6, mutta viime viikolla varhaisultrassa vastasi 5 päivää pienempää eli olisikin 7+1,syke kuitenkin oli hyvä. Lääkäri kyllä otti sen mitan minkä sai kun kaveri oli vähän piilossa, että toivottavasti nuo päivät alkaisi täsmäämään ettei tarvisi hermoilla. Eka neuvola on 2.8, ja toivottavasti siellä sitten tutkittaisiin ettei vain olisi lippulappujen täyttämistä...

Nanniga & Tirriäinen 7+1 (7+6?)
 
Varovasti tulen minäkin kurkkaamaan tähän ketjuun, uskaltaudun ihan kokonaan vasta sitten, kun olemme käyneet varhaisultrassa.

Plussattu on siis vajaa pari vkoa sitten, nyt olisi menossa 5+5. Ekan ivf:n tuoresiirto toi tämän plussan, kovin varovasti mennään eteenpäin. Hyviä uutisia saimme kuitenkin jo alkuviikosta, kun kävin vielä verikokeessa ja lääkärissä hyperin kontrolloimiseksi. Verikokeen hcg oli reilusti yli 2000 ja ultrassa näkyi jo pieni musta aukko eli oikeassa paikassa ainakin on :heart:

Nyt jännäillään ja mennään päivä kerrallaan vielä pari viikkoa, toivottavasti voin sitten palata tänne hyvien uutisten kera.

Tuhannesti onnea teille jokaiselle jo tässä vaiheessa!! :flower:
 
Tosi kiva että tännekkin pinoon saadaan uusia!!:D Tervetuloa vaan kaikille..:heart:
Täällä porskutellaan jo 10+2 ja kahteen ootteeseen käyty ultrassa ja nähty pieni käsiä ja jalkoja heilutteleva Möhkis...:heart: Ens viikolla NP-ultra sitten jo..
 
  • Tykkää
Reactions: Toiveissa
Nimimerkki......Hoito....Rv.....Ultra.....Monesko......Ikä.........LA

Toiveissa.....ICSI......12+2.....6.7........toinen.........28.v.......20.2.
Sinirusko......IVF......12+2....30.6......esikoinen.......25.v......20.2.
Millie73........ICSI......8+6......21.7.....kaksoset.......37.v......15.3.
nanniga........IVF.......10+0?....21.7.....esikoinen.......28.v.........?Heidari...IVF/1.PAS...12+0?......?........kaksoset..........?...........?
 
Viimeksi muokattu:
Heppa hei kaikille taas ja ihanaa, kun on uutta verta saatu ketjuun mukaan. =)

Onnea kaikille paljon plussauksista ja jo pidemmälle ehtineille :flower: :heart:

Sinirusko meillä onkin tasan samat viikot ja päivät menossa sekä LA sama. =)

Mites muilla onkos kamalaa oloa tms. ollut näkyvillä???

Meillä tää raskaus ei ole mua helpolla päästänyt... neljättä viikkoa olen sairaslomalla kuvotuksen ja huonojen arvojen takia, paino tippunut yli 4 kg tän 4 viikon aikana ja toissa yönä tulikin sitten niin järkyttävä migreenikohtaus, että mentiinkin ambulanssilla päivystykseen ja aamulla pääsin takaisin kotiin. MUTTA ei auta valittaa, kun niin ihanan asian takia joutuu kärsimään. :D :heart:

Meillä olis NT-ultra 10.8. ja seuraava neuvola 22.8. :)

Ostettiin tuo kotidoppleri jo pari viikko sitten ja hyvin saatin rv 9+0 jo kuulumaan pikkuisen sydämenlyönnit... On kyllä niin ihana ääni :heart: :heart: :heart:

Mieheni on ostanut pikkuiselle jo pari tuttia ja höpöttää mitä kaikkea haluaa ostaa ja mun jopa täytyy hieman häntä jarrutella. :D

Tosin onhan se ihanaa, että mies on niin täysillä mukana raskaudessa ja varsinkin, kun edellisessä raskaudessa mun ex-mieheni ei ollut millään lailla mukana.

Kertoilkaahan kuulumisia taas kanssasisaret ja ilmoitelkaa jos listaan haluatte jotain muutoksia tai lisätietoja tms. =)

:wave: ja :hug: kaikille.
 
Moikka.

Ajattelin nyt vihdoinkin tulla tänne odottajien puolelle kun huomasin, että Hattivatti ja Milliekin on tänne jo uskaltautunut. Nyt vaan odotellaan vielä Sharonaa ja Lallaata. Onnea kaikille tuhannesti.

Täällä menossa rv 10 + 4. Huonoa oloa ja väsymystä on ollut vaikka muille jakaa. Mut ei valiteta! Mennään päiväkerrallaan omien voimien mukaan. Onneks oon ollut lomalla tän alkuraskauden. En ois kyl millään jaksanu olla töissä. Eka olin 3 viikkoo sairaslomalla selästäni ja nyt sit siihen päälle 4 vkoa kesälomaa. Loppu lomaa kyl jo mennään..

Vuotoa mulla oli tonne rv 8 asti. Välillä ruskehtavaa ja välillä runsasta veristä vuotoa. Ajateltiin jo, että toinen alkioista tulee varmasti pihalle. Mutta varhaisultrassa viikolla 7 molemmilla alkioilla olikin asiat hyvin. Toinen on vähän pienempi kooltaan ja sillä on hirveen suuri istukka, eli sitä pitää seurata tarkasti, että se jaksaa kehittyä normaalisti. Parin viikon päästä on niskaturvotus ultra missä sit selviää kuinka se voi. Vuoto tuli kohdunkaulasta ja syytä siihen ei oikein tiedetty. Sanoivat vaan, et täytyy mennä sit synnytyksen jälkeen papaan.

Heidari ja 2 masuasukkia
 
Heippa vaan kanssaodottajat :wave:

Ajattelin kirjoitella tänne, kun näyttää niin hiljaiselta tää pino. Huomenna alkaa RV9. Jatkuva kuvotus ja väsymys alkoi heikkenemään viime viikolla. Mua alkoi himottamaan ihan sairaasti maito ja kun sen käytön aloitin uudestaan n. 12 vuoden tauon jälkeen (paha laktoosi-intoleranssi), kuvotus ja väsymys katosi taivaan tuuliin. Todella erikoista. Ihan kun elimistö ois muuttunut. Ennen ei oikein laktoositonkaan maito sopinut ja nyt ei tule mitään oireita. Muuten heittelee laidasta toiseen. Voi mies parkaa! Joko itken ihan mistä pienimmästä asiasta tai sitten huudan miehelle pää punaisena..

Meillä oli viime viikolla toinen ultra. Kaksi pikkuista on kasvanut ihan hyvin ja sydämensykkeet näkyivät. Siellä näkyi sitten jotain muuta, mutta hoitsu ei ollut varma mitä se oli (napanuora rullalla, varjo tai kolmas sikiöpussi). Ylimääräinen ultra ens maanantaina asian selvitykseen.

Mitäs teille muille kuuluu =)? Kiva Heidari ja Hattivattinen, että tekin löysitte tänne. Heidari onko sulla maha kasvanut paljon? Kiva, että täällä on muitakin kaksoisraskaita. Jouduin itse ostamaan mammafarkut eilen, kun en enään mahdu mihinkään tavallisiin housuihin. Toisaalta syynä voi olla se lievä hyperi, jonka johdosta maha turposi aika paljon eikä koskaan lasehtunut normaaliin mittaan. En ole koskaan aikaisemmin ollut raskaana niin en oikein tiedä mikä on normaalia ja mikä ei.

Toiveessa toivottavasti sun olo on kohentunut. Tsemppiä tämänpäiväiseen ultraan!

Mukavaa päiväjatkoa kaikille ja ihanaa (joskin hermojaraastavaa) odotusaikaa

T. Millie + tuplat
 
Heippahei vaan kaikille!!:wave: Toivottavasti saataisiin tätä pinoa vähän heräteltyä...
Tänne kuuluu hyvää,mennään jo raskausviikoilla 12+4 :heart: Viikko sitten oli nt-ultra ja siellä kaikki hyvin.Pikkuisella turvotusta 0,3 eli ei juuri mitään.Vastasi silloin viikkoja 12+0 eli hyvin on meidän Möhkis kasvanut. :) Huomenna sit toinen neuvola ja sitä ootan jo innolla.
Miten teillä muilla,onko painoa jo tullut lisää? Mulla ei vielä ole,puolisen kiloa tullut alaspäin viime neuvolan...:O Mut kaipa se tuosta vielä kerkeää nousta...
 
Tervehdys

Täällä mennään rv 12 + 5.

Kyllä Millie minunkin mahani on jo kasvanut ja on täytynyt ostaa äitiysvaatteita.

Eilen oli ultra ja saatiin sekä hyviä että huonoja uutisia. Toinen pikkuisista ei ole jaksanut jatkaa elämäänsä ja se on kuollut pois.:'( Pieni "möykky" sieltä vielä löytyi kun kätilö oikein kovasti etsi, mutta sykettä ei enää ollut. Sieltä se surkastuu omia aikojaan sitten pois. Mutta hyviä uutisiakin onneksi oli. Toinen on oikein hyvä vointinen ja liikkuvainen kaveri. Ja kasvaa siellä hyvin. Olihan se surullista, oli jo niin asennoitunut ajatukseen että saadaan kaksoset. Mutta kun ekassa ultrassa lääkäri sanoi, että toinen on niin pieni, että saa nähdä jaksaako se kasvaa normaalisti, niin kyllä se jäi niin mieleen, että oli vähän jo osannut siihen varautua.

Tämä on minun toinen raskaus, edellinen oli -92 (poikani on 19v.), ja kyllä kaikki tuntuu niin uudelta, ihan kuin olisi ensisynnyttäjä. Ei silloin -92 ollut mitään nt-mittauksia, sikiöseulontoja eikä rakenne ultria. Pari kertaa raskauden aikana terveyskeskuksessa käytiin ultrassa, sellaisella aataminaikaisella ultralaitteella ultrattiin eikä siitä kuvasta saanut mitään selvää. Ruokavaliostakaan ei puhuttu näin paljon. Onneksi maailma muuttuu ja kehittyy.

Ei muuta kuin oikein hyvää viikonloppua kaikille ja hyviä vointeja.

Heidari + yksi masuasukki
 
Sol
Uskaltautuiskohan tänne? Viikko sitten testasin, ja plussaa näytti :heart: Ja verikokeissa hCG silloin 353. Neuvolassakin oon jo käynyt, soitin sinne heti testattua, vähänkö oon nopee :D Viikon päästä lääkäriaika ja siitä seuraavalla viikolla varaisultra! Sitä täs jännitän, et mitä siel näkyy, ja et toivottavasti näkyy ja oikeessa paikassa :heart:

Mulla ei oo mitään pahoinvointia tai muita oireita ku turvotus ja väsymys. Mut ainahan mä oon väsyny |O :D Mä en oo uskaltanu liikkua juuri mitään, ku kaikesta on varoiteltu. Varsinkin, jos on tehty ICSI (tai IVF), ni pitäis olla tosi varovainen alussa. Varmaan ne alkiot ei sit kiinnity ihan samanlailla ku luonnollisesti. Mites te muut? Ootteko heti uskaltanu nostella, juosta, tehä kiertoliikkeitä tai yleensä jotain? Vai missä vaiheessa uskaltaa? Siis mä en uskalla miehenkään kanssa mitään liikuntaa harrastaa, juu nou :whistle:, et oonkohan pikkasen liiankin varovainen... (ei mitää hirveitä halujakaan tällä turvotuksella ja väsymyksellä) Mut ennen ultraa haluan vaan ottaa mahdollisimman vähän riskejä :heart:

T: Sol ja rv 5+3 (ehkä, noin :) )
 
Tervetuloa Sol mukaan!!:heart: Ja onnea hirmuisesti plussasta!Olenkin käynny lukemassa sun taivalta tuolta lapsettomuuspuolelta,hieno homma että onnisti.:)
Täällä elellään nyt 14+5 viikkoja ja kaikki menny tosi hyvin.Mullakaan ei ollu mitään pahoinvointeja,väsymystä vaan ja on edelleenkin...Tosi monille ollaan jo kerrottu vauvasta ja tottakai ovat olleet ilosia!:heart:
Onko kellään jo tullut fiiliksiä olisiko tyttö vai poika tulossa? Mulla ei oikeestaan vielä ole tullut,kaikki sanoo että poika se on,mutta mies sanoi että tyttö tulee...:D
 
heippa!

tulin kurkkailemaan jo tänne puolelle.,olen kirjoitellut tuolla paluu lapsettomuushoitoihin pikkukakakkosta yrittämään...meillä oli siis PAS parisen viikkoa sitten missä siirrettiin blastokysti ja nyt on muutaman päivän jo testi näyttänyt plussaa :) varhaisultra olisi 15 päivä joten sinne asti pitäs sinnitellä :)

RP&vadelma 4+?
 
Tulin kurkistamaan tälle puolelle, et mitäs teille odottajille kuuluupi? =) :wave:

Itse plussasin ensimmäisen kerran viime perjantaina ja sunnuntaina toistamiseen. Aika varovaisin mielin tässä mennään, ensimmäinen raskaus kun kyseessä ja kaikki on niin uutta. Lisäks pelko takaraivossa, että alkio väärässä paikassa tai alkiota ei ollenkaan.... Tänään soittelin klinikalle ja sain ajan ultraan 20.9....hui, en millään malttais jaksaa odottaa sinne asti =)

Mutta päivä kerrallaan!

T:Kiena 4+5
 
  • Tykkää
Reactions: jag78

Yhteistyössä