2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

DQ, ihana oli lukea sinun ja Pikku-D:n kuulumisia! Hienoa että kaikki on mennyt teillä noin hyvin! :)

Unihiekkaa Nannigalle, Engelille ja Mollikselle! Mulla on edelleen noita valvotusöitä, mutta onneksi välillä nukuttaa paremmin. En tiedä mikä siinäkin on että yöllä janottaa älyttömästi aina kun herää ja siitä taas seuraa että pian on herättävä taas vessaan... :stick:

Mä haluan myös tuota nopeampaa suolentoimintaa, kiitos! Vaikka nyt on rautavalmisteena vatsaystävällisempi mehu, niin ummetus vaivaa silti! :kieh:

Emja, meille (Helsingissä) määrättiin synnytystapa-arvio tuon istukan sijainnin vuoksi. Vauvan kokoa ollaan sitten samalla arvioitu, vaikka sinänsä se ei nyt mihinkään vaikuta kun edessä on sektio. Olen ymmärtänyt että jos epäillään vauvan ja äidin lantion välistä epäsuhtaa tai jos on perätila tms niin silloin tehdään näitä arvioita, mutta ei mitenkään automaattisesti.

AdAstra, hyvä että Viuh-Viuh alkoi taas viuhtomaan! =) Mä luulen että se "hoidon vaikutus istukan sijaintiin" -kommentti oli jotain sen lääkärin omaa spekulaatiota, koska en ole keltään muulta lääkäriltä sellaista kuullut tai mistään lukenut ja aiheesta on kuitenkin aika paljon tutkimuksia. Yleensähän tuo johtuu vatsan alueen leikkauksista. Eli mulla on sektion jälkeen "hyvä" mahdollisuus saada etinen istukka uudelleen...

Millis, tsemppiä pikkuhautojan kanssa! Toivottavasti hoksaisi tulla pian maailmaan!

On: Aamulla kävin neuvolassa ja siellä kaikki oli hyvin jälleen. Hemppakin oli saatu kohoamaan Iron Vital-F:n avulla. Kohdun korkeus on aika suuri koska Pikku-O ei pääse laskeutumaan. Ja sen kyllä huomaa; on tosi vaikea istua kun vauva painaa ylös keuhkoihin ja kylkiluihin... Sovittiin jo kotikäyntiaikakin joulun ja uudenvuoden välipäiville. Mä en vaan vielä käsitä sitä että oikeesti vauva on kohta meillä kotona ja että sitä voi tulla joku katsomaan muutenkin kuin mun vatsan läpi.

Vauvan katsomisesta tuli mieleen: Olen miettinyt sairaalassaoloaikaa ja kun luen tuota joulukuisten pinoa myös, niin on tullut mieleen että jos kaikki vauvan ihastelijat tulis vasta meille kotiin. Sairaalassaoloajan saisi sitten omistaa vain omalle perheelle (siis mies, minä ja vauva). Se on kuitenkin niin ainutkertainen ja lyhyt aika sen pienen vastasyntyneen kanssa. Ja etukäteen ei tiedä miten vauva voi ja miten itse toipuu leikkauksesta. Mies tykkäsi myös tästä ajatuksesta. Tosin voihan se mieli vielä sairaalassa muuttua. Oletteko muut miettineet asiaa?

Neela ja Pikku-O 37+6

Ps. Nyt kun synnytyshetki lähestyy niin on alkanut jännittämään onko pikkuisella kaikki kunnossa. Nämä jännitykset ei varmaan lopu koskaan...
 
Viimeksi muokattu:
Neela, voi harmistus että pikku-O ei pääse laskeutumaan. On varmaan vähän...hmm...henkeäsalpaava olo : / Mut hei, tyypillä on laskutavasta riippuen about 5 pv päästä VAUVA SYLISSÄ!!! Huisia! *kade* Ihan hienolta kuullostaa teidän suunnitelma sairaalassaoloajan rauhoittamisesta. Tehkää just niin kuin oikealta tuntuu! Olkaa itsekkäitä ja tehkää itse omat sääntönne ja pitäkää toiveistanne kiinni. Mä taas mietin että miten pystyn siihen etten pyydä ja halua kaikkia katsomaan poikaa jo sairaalaan. Tietty jos kaikki menee hyvin ja en ole kamalan kipeä. No, siis eihän sinne päästetä muita kuin isovanhemmat mutta...saas nähdä.

Mulla on nyt parina päivänä tuntunut että alapää on märkä ja pikkuhousut kastuu. Eritavalla märkä kuin mikään valkovuoto. Siis että olen pari kertaa käynyt pyyhkimässä. Mielestäni väritöntä ja periaatteessa hajutonta vettä...Voiko tihkuttaa lapsivettä vai muuttuuko eritteet vetisiksi viimeisinä viikkoina? Tunnistavatko muut tällaista "oiretta"? Laitoin varmuudenvuoksi pikkuhousunsuojan jotta näen että onko värillistä. Eikös lapsivesi ole himmeästi vaaleanpunaista? Onneks on huomenna ultra niin kysäisen asiaa.

Hitto tuli taas nukuttua vain nelisen tuntia. Rasittavan pitkä yksinäinen päivä tulossa. Kai sitä pitää vähän lenkille köpsöttelemään lähteä ja haistella raikasta aamuilmaa. Keijolle myös ;) Sit aamukahvi ja viltin alle katsomaan loppuun Vares. En voi käsittää että mullahan alkaa äitiysloma perjantaina! Jihuuppis :wave:

Jaksamista murut tasapuolisesti!

Mollis ja Keke 34+1
 
Mollis, mulla ollu tasaiseen vuotoa. Oon ajatellut juuri samaa, että mistäpä sitä tietää, mikä vuoto näyttää miltä. Mutta maanantain ultrassa lapsivettä oli ainakin hyvä määrä, joten ilmeisesti se on ollut valkovuotoa.

Neela, meillä sairaala on ratkaissut asian puolestamme. Sairaalaan saa tulla vain lapsen isä ja lapsen sisarukset. Säännöt muuttuivat jokin aika sitten. Hyvä niin, voi keskittyä rauhassa ensihetkiin vauvan kanssa. Eikä sitten huonekaverillakaan käy läjäpäin vieraita.

DQ, aivan ihana kuulla kuulumisiasi! Varsinkin kun ne ovat niin rohkaisevia sekä synnytyksen että ensipäivien osalta.

ON: kokoarvio tehtiin alkuviikosta. Nyt painoa on reilu 3 kiloa. Loppupainoksi arvioitiin 3,6-3,8 kg. Ja ei vielä mitään merkkiä synnytyksestä. Kohdunkaula jämäkkä ja pitkä. Mulla on ihan sellainen olo, että tätä lasta odotetaan ja piiiiitkäääään.

Plastex 38+3
 
DQ Teillähän on lähtenyt tosi hyvin arki rullaamaan pikkuisen kanssa, ihanaa!

Mollis Mä niin repesin, kokonainan karavaani kärryineen ja hevosineen :LOL: Hyvä että tarkastivat että Keke mahtuu ulos. Muakin hirvittää että kuinka iso meitin poitsusta tulee, itse olen ollut aika iso syntyessäni.

Unihiekkaa täältäkin yökukkujille! Mulla on kans yöunet ihan hukassa. Illalla tulee uni ihan hyvin, mut sit kun herään yöllä vessaan niin en saa millään unta ja päässä rupeaa kaikki ajatukset surraan. Tosi turhauttavaa kun ei tule uni vaikka olis kuinka väsynyt : (

Neela Sulla ei tosiaankaan ole enää kauaa kun saat pikkuisen tuhisijan syliisi, voi ihanaa :heart: Siitä se huoli kuulemma vasta alkaakin kun pikkuinen syntyy, näin mulle on kerrottu...että ehkä se pahin huoli sitten noin 18 vuoden päästä helpottaa ü

Voimia muillakin viimeisillään oleville ja toivotaan että pikkuiset pian syntyvät! Saatte maailman parhaimman joululahjan :heart:

(.) Täällä ollaan sitten ainakin loppuvuosi taas saikulla. Tällä kertaa olen lähinnä helpottunut että saan huilata, vaikka vieläkin syyllisyys töissä poissaolosta kyllä koittaa koputella. Mutta olen päättänyt olla välittämättä siitä ja keskityn nyt vaan huilaamiseen ja juniorin kasvatteluun. Vointi ei ole kovin kaksinen, verenpaineet edelleenkin aika alhaiset sen lääkityksen vuoksi, vaikka lopetinkin sen jo pian parisen viikkoa sitten. Ja selkä ihan jumalattoman kipeä :( Mutta päivä kerrallaan mennään ja ihanaa että pian on joulu!

Hope ja juniori 27+ 5
 
Mollis täällä kanssa naurettu karavaani-kommenttia:LOL: sanotaankohan mulle huomenna, että kyllä täältä mahtuu vaikka koko mustalaisleiri kimpsuineen ja kampsuineen? Jos huomenna siis mitään arviota tehdään, meidän suvun naiset ovat perätilavauvatkin synnyttäneet alakautta ongelmitta, että jos yhtään sukuuni tulen, niin kaikki mahtuu vaikka poikittain. Ainakin ulkoiselta malliltani olen aika lanteikas. Ja valkovuoto on ollut tosi vetistä, samoin nenä vuotanut.

Neela meillä ei saa sairaalaan tulla kuin isovanhemmat eli ehkä omat vanhempani tulevat, appivanhemmat eivät. Mitä olen osastolla nyt diabeteksen takia joutunut olemaan, niin kyllä jatkuvat vieraat ja puhelimen soiminen ärsyttävät. Yhden mies tuli ruokasaliinkin viereen katsomaan kun toiset söi, mä oisin siinä vaiheessa kyllä jo lähettänyt omani vaikka kanttiiniin. Ja se oli jotenkin inhottavaa selittää omia vaivoja, kun jonkun toisen mies kuunteli siinä ohuen verhon takana. Että toivottavasti miehet laitettais edes kierron ajaksi käytävään.

dq oli kiva lukea hyviä kuulumisiasi! Mitenköhän Isla ja seinäkukkanen?

Plastexillakin päivät käy vähiin...

Hopelle hyviä huileja ja paineita toivottelen!

ON: neuvolassa käyty, paino laskusuunnassa eli yhtäkään raskauskiloa ei nyt sitten tähään ruhoon tullut (hyvä niin), sf-mitta pysynyt samana, verenpaine aavistuksen noussut, hb 129 eli hyvä edelleen, käski sitten välipäivinä soitella kun kotona ollaan toivon mukaan. Reisiä ja selkää jomottanut menkkamaisesti koko päivän, sanoispa lääkäri aamulla, että paikat on lähtenyt avautumaan...mutta taitaa olla toiveajattelua.

AdAstra ja Viuh-Viuh 38+6 (joko saa laulaa Final countdownin?) :)
 
AdAstra, toivottavasti lääkäri löytää edistymisen merkkejä aamulla! Reisi- ja selkäjomotukset kuulostais kyllä lupaavilta!

Hope, hyvä että olet nyt saikulla! Tiedän niin tuon tunteen kun on sellainen olo että pitäis olla töissä, mutta nyt ajattelet reilusti vain Junioria ja itseäsi! Miten muuten se sun verenpaine, tehdäänkö asialle jotain jos se pysyy aina vaan matalana? Tai voiko/tarviiko sille tehdä mitään?

Plastex, teille tulee jännittävä joulun ja uuden vuoden aika! Tilanne voi kai kohdunsuulla edetä nopeastikin sitten kun on oikea hetki.

Mollis, mulle on ainakin sanottu että valkovuoto lisääntyy loppua kohti ja itsellä on sellainen olo että on ollut vetisempää. Mutta hyvä kun saat vielä lääkäriltä kysyä huomenna ja kuulet ennenkaikkea Keijon kuulumiset!

On: Tämä päivä on ollut kyllä tuskaisin tähän asti. Vauva painaa niin lujaa tuonne ylös että oikeasti saa haukkoa henkeään välillä. Lisäksi kiristää ja jomottaa joka puolelta vatsaa, närästää niin että kohta liekit lyö kurkusta ja on yllättäen myös pahoinvoiva olo. Otin Panadolia yhdessä välissä ja Rennietä on mennyt useita, ehkä ne hetkeksi auttaa, mutta huhhuh tätä oloa! Mutta ei saisi valittaa, heti tulee huono omatunto. :ashamed: Muotoilen siis asian niin että onneksi vauva on pian maailmassa! :whistle:

Neela ja Pikku-O 38+0
 
Neela, mäkin tulen aamuyön tunteina muotoilemaan asian tavallasi "onneksi vauvat ovat pian maailmassa". Närästys on ikävää, kivut ehkä yhtä ikäviä ja tämä tukala olo kokoniasvaltaista (sitä oloa on sanoilla vaikea kuvailla). Nappulat heräsivät ja monottelevat taas joka suuntaan. Ei edelleenkään tarvitse murehtia, että ne ei olisi kunnossa - jotain hyvääkin tässä tukaluudessa on.

Kovin ristiriitaista tämä kyllä jo on. Yhtäaikaa toivoo, että kunpa nämä jo syntyisivät ja oma olo helpottuisi. Ja samalla toivoo, että kunpa nämä vielä pysyisivät parisen viikkoa ainakin sisällä, jotta voisivat ulkomaailmaan tullessaan hyvin. Onneksi asia ei ole omassa päätösvallassa. Joku muu antaa ajan, jolloin minusta tulee äiti ja siihen asti jaksetaan vaikka sitten vaan hautomona. Mutta ei nämä viimeiset raskausviikot kyllä sellaisena tule mieleen jäämään, että niitä jälkeenpäin kaipaisin takaisin.

engeli ja Myrsky ja Mylväys ja tasan 34
 
Kyllä aika voi käydä pitkäksi! Onneks uni on täällä maistunut, tänäänkin nukuttiin puoli yhteentoista, harmi kun sitä ei voi kuitenkaan nukkua varastoon :) Tänään on onneks jotain ohjelmaa, kun mennään tutustumaan synnäriin. Sitten vois vaikka pestä saunan joulukuntoon ja suunnitella jouluruokia.

Täällä olikin keskusteltu raskausajan syömisistä. Minä en oo rajoittanut sen kummemmin mitään, yrittänyt katsoa vaan, että ruoka on tuoretta ja pitää jonkinlaista kultaista keskitietä yllä esim sushin suhteen. Mistään muusta en oo pidättäytynyt kuin kylmäsavulohesta, mikä on mun suurinta herkkua, mut mätiäkin oon syönyt. Mut jokaisen pitää tehdä valinnat itse, koska eihän syömisestä edes nauti, jos alkaa omatunto kolkuttaa. Oon silloin tällöin ottanut ruoan kanssa myös lasillisen punaviiniä, mikä tekee kyllä hyvää rauta-arvoille. Oon jonkin verran tutkinut noita ruokasuosituksia muualla Euroopassa, mitkä on kyllä joka maassa hyvin erilaiset.

DQ, kiitos imetyskommenteista, olivat rohkaisevia!

Aloitin tänään välilihan öljyämisen ja venyttelemisen (kivan kuulosta touhua:p) Ostin weledan synnytykseen valmistautumisöljyä ja toivon, että siitä olis jotain apua. Mahtaako jollain olla kokemusta asiasta?

Täälläkin on närästellyt ja lujaa ja renniet ei meinaa auttaa, mutta sain Robbielta vinkki vitosen, Ranimex, tuo kuulemma elämän takaisin! Närästystä ei kuulemma pidä päästää kovin pahaksi, ettei jää krooniseksi vaivaksi.

Tsemppiä kaikille vaivojen ja kipujen kanssa painiville, kohta tää on ohi ja palkinnot sylissä!
 
Mami2012 ja muut närästelijät. Rennie oli mullakin lopulta ihan turha kaveri. Alussa auttoi hetken, mutta kun oireet paheni, niin ei niistä ollut enää mitään apua. Sairaalassa sain vaivoihin nestemäistä Gavisconia, jota olin muutaman viikon jo käyttänyt itse pillereinä. Sairaalasta kun kotiuduin. niin hankin sitä nestemäisenä kotiinkin. Se on ollut paras apu. Viime yönä tosin ei sekään meinannut tehota. Mutta yleensä se auttaa kyllä. Mutta saa sitä sitten lipittääkin...
 
Heipat taas!
Närästykseen en suosittele ainakaan Losecia, meinaan sen pillerin jälkeen alkoi mulla 10 päivän hiljaisuus kohdussa. Toki voi olla sattumaakin, mutta mulle se oli eka ja vika tabletti ko.lääkettä! Onko Mollis sun ylävatsakivut helpottaneet?
Neelalle tsemppiä viime päiviin! Itsellä kanssa alkaa olla jo olo, että tulis jo! Yhtään en vastaan panisi :)

ON: äitipolilla käyty ronkittavana, eka tutki lääkäri ja sitten miespuolinen amanuenssi. Edelleen sormelle auki, mutta lääkärikin sanoi, että menkkatyyppiset kivut lupaa hyvää :) Ja sen verran ronskisti pyöritteli kohdunsuuta, että sekin voi kuulemma saada supistuksia aikaan. No mulle ei saanut aikaan kuin vessahädän :(
Viikon päästä sitten viimeistään uudelleen, käynnistetään joko cytotecilla tai ballongilla luultavasti.

39+0 POKS
 
Täälläkin käy aika pitkäksi ja olen myös liittynyt muiden jatkoksi yökukkujiin, pikkuiset vetää sellaista polkkaa, että eihän siinä jytkeessä kukaan nuku! Päikkärit onneksi onnistuu, tänäänkin tuli jo vetäistyä huimat 4 tuntia putkeen, luksusta :) Ja niinkuin Mami sanoi; harmi, ettei saa otettua unia varastoon. Mutta yritän nauttia varastoon, tällaisia joutilaita hetkiä ja päivä ei varmaan ihan pian pikkuisten syntymisen jälkeen tule :)

Neela; sun närästys kuulostaa ihan kauhealta. Viikko sitten tosiaan sain äippäpolillta Ranixal-reseptin ja sillä on närästykset pysyneet tosi hyvin kurissa. Ja mulle lääkäri sanoi, että parempi sitä ottaa, kuin kärsiä, ettei mene ruokatorventulehdukseksi. Ja sen lisäksi saa ottaa Rennietä, mutta niinkuin engelilläkin, se auttoi aluksi, mutta sitten, kun tuli oikea närätys, niin ihan yks tyhjän kanssa ottaako vai ei.

Mollis; onnittelut, huomenna sitten sullakin virallinen äippis alkaa :)
Plastex ja AdAstra ja muutkin;tsemppiä vielä loppumetreille, kaikki alkaa olla ihan hurjan pitkällä! Itse toivoisin, että pikkuiset pysyy masussa vielä vuodenvaihteen yli, mutta vähän mietityttää, että mitenköhän nuo kalvot kestää ehjinä, kun myllerrys on ihan valtavaa. Ja toisaalta, ei malttaisi enää yhtään enempää odottaa, olisi niin huimaa saada pikkuiset jo maailmaan :heart:

Mutta koitetaan tsempata ja jaksaa vielä kukin hautoa ja kärvistellä vaivoinemme, ihan pian tää homma palkitaan :)

Robbie 35+2
 
Neela, eikö olekin uskomatonta kuinka huono omatunto ja paha fiilis tulee jos edes yrittääkin valitella tukalaa oloa. Itse ainakin melkein lausun hiljaisen rukouksen tai mielessäni kerron yläkerran herralle että "en todellakaan tarkoita tätä, älä ota vauvaa minulta pois tämän takia"...Mäkin muuten laskin että olen kesän jälkeen syönyt jo about 400 tablettia Rennietä...ohooooh!! :O Tsemppiä nainen!!

engeli, jaksuja pikkumonottajien kanssa :heart:

Mami, mites synnärikäynti sujui? Mitkä fiilikset? Meillä on edessä viikon kuluttua :whistle: Kerroin tänään sairaalan kätilölle että varaavat mulle rullatuolin ja happipumpun kun tulemme. Sen verran...a-h-i-s-t-a-a..siis pelottaa! :x Ööh...tsempit öljyorgioihin :p Kuulostaa...erikoiselta (?) mutta tosi hyvä että sait tuon öljyämisen aloittamisen aikaiseksi, itsekin harkitsin sitä jossain vaiheessa...Miten venyttely tapahtuu? Oikeesti, siis revitäänkö sitä vaan ihan mielipuolena pakaralta toiselle pinsettiotteella? :LOL: (sori)

Addis, miten sä poksut noin usein vai meneekö aika tosiaan niin nopeaan? Kuulostaapa kivalta että pari tyyppiä ronkki ja pyöritteli...no toivotaan että on vaan paikoille hyväksi! Kipukohtaus tuli ja oli. Nyt onneksi ei mitään sellaista. Tyypistä taitaa tulla jouluäiti :heart: Muista varata synnytyskassiin vauvalle sitten tonttulakki päähän jooko? :xmas:

Voi Robbie, sullakin on muruset ihan just maailmassa. Kyynel herahtaa kyllä silmäkulmaan kun tätä meidän kaikkien ihan just koittavaa onnea ajattelee :heart: Kaikkea hyvää loppurutistukseen!! Hyvä että saat nukutta päivällä noinkin komeita pätkiä. Voi kyllä olla että "syö yöunilta", mutta neuvolassakin sanoivat että kannattaa aina nukkua kun vaan mahdollista sillä synnytyksen käynnistyminen ei katso vuorokaudenaikaa!

Olin kertakaikkiaan kauhusta kankeana koko aamun. No, nyt erikoislääkäri tutki ja kaikki oli paremmin kuin hyvin! Keijon pötikkä painaa jo 2735g! Parisataa grammaa enää matkaa minun syntymäpainooni! Siellä jätkä popelsi naamariaan onnenpossuna. Ja TIDDIDIII, käynnistys on kalenteriviikolla 2, eli only 4 weeks to go!!! :O Lähinnä kokonaisuuden takia, eli pelko, suurehko koko (viikolla 38 arvioidaan olevan sitten nelikiloinen) ja se että vauva on sitten valmis. Lääkäri oli aivan ihana. Kertakaikkiaan. Hän varasi mulle ajan kahden viikon päähän ja toivoi että jos minulla ei ole mitään sitä vastaan niin ottaa mut mieluusti itselleen potilaaksi myös tuolloin. Great!! Ja sitten ne lantion mitat. Hymyillen totesi että ulos mahtuu vaikka nelikiloinen perätilassa! Tsiisus, mulla on hehtaariberberi!!!! :D Eli nyt se on sitten todistettu että ei se oo vaan pelkkää läskiä... :p

Tänään Keijo potkaisi kesken glögi ja piparihetken niin kovaa tuonne kylkiluuhun että pipari tippui kädestä! Ihan himmee fiilis. Mutta pisti hymyilyttämään! :heart: Rakas poikani siellä mellakoi mamman massussa.

Hei, ootteko kuulleet aikaisemmin että tilastojen mukaan IVF-vauvat eivät pysy kohdussa laskettuunpäivään saakka vaan tulevat ennenaikojaan? Lääkäri näin totesi ja puhui myös vähän tyyliin että "käynnistellään rv38 jos ei ole tullut jo ennen sitä!".

Iloinen Mollamaija ja futari-Keke 34+2
 
Mollis, sulla on kohta Keijo sylissä, mahtavaa! Ja hyvä, että väylä on sopiva, suthan on luotu synnyttään =) Synnärikäynti oli ehkä hieman turha, ei sieltä mitään uutta tietoa tullu. Katseltiin salit läpi ja kerrattiin kivunlievitys menetelmät ja kysellä sai, jos jotain oli mielessä. Oli kyllä ihan kiva nähdä paikat jo etukäteen ja ainakin itselle tuli ihan rauhallinen olo, kun esittelevä kätilö tuntui oikein luotettavalta ja lempeältä, hyvässä huomassa siellä ollaan! Ihan parasta kuitenkin sillä reissulla oli nähdä kahden tunnin ikäinen tyttövauva, joka painoi vajaa 2,5 kg, se oli niin SÖPÖ! Siinä se nukkui isänsä sylissä ja isä näytti olevan aika sekaisin onnesta ja nautti skumppaa. Khks:ssa tarjotaan synnytyksen jälkeen äidille ja isälle skumpat =) Välilihan venytyksen hierontaohjeen katsoin tuolta bebesin sivuilta, öljyä moottoriin, puikot sisään ja pieni venytys, niin että vähän polttaa/tuntuu, 10 min kerrallaan hierontaa ja venytystä... jos itse ei ylety, niin onpahan miehellekin jokin tehtävä ;)

En oo kuullut tuosta tutkimuksesta, että ivf vauvat syntyis aikaisemmin, mut hyvä vaan, jos ei menis yli. Sellaisen väitteen oon kyllä kuullut, että ivf vauvat ois useammin poikia, koska poikasiittiöt ois jokseenkin kestävämpiä. En tiedä, mut tässähän me nyt tehdään omaa pienimuotoista tutkimusta.

Kyllä tää äitiys teettää ihmeitä! Oon ollut aina ihan antileipuri ja peukalo keskellä kämmentä, mutta nyt oon kotona ollessa leiponut jo kahdenlaisia pullia ja pikkuleipiä... ne on varmaan ne hormoonit :D
 
:heart: MOLLAMAIJAN ÄITIYSLOMAPÄIVÄ NRO.1 :heart:

Mami, mäkin olen kuullut että poikia syntyis IVF:ssä tyttöjä enemmän. Mutta jos oikein muistan niin ehkä siksi että pojanveitikat uivat nopeammin maljalla? Pimut taas ois kestävämpiä. Hassua. Tajusin myös yhtenä päivänä että koska meillä on vielä Tampereella klinikalla kuusi huurunokkaa, siellähän on Keijon "sisaruksia", tyttöjä tai poikia! Jaa saa Kanta-Hämeessä skumppaa? Wau. Kännit päälle heti kun Keijo on ulkona! Ja synnärikäynnillä pääsi näkemään tuoreita oikeita vauvoja? Oih, no sehän asettaa koko pelottavan homman ihan uuteen valoon...:saint: Voiskohan ne varata tarjoilua jo synnärin tutustumiskäynnille? Jotain vähän vahvempaa, jolla saa pelot pois? Kossut kehiin niin Mollis rentoutuu :ashamed:

Muita hereillä? ;)

Makoilen soffalla läppäri sylissä ja Keijo monottaa niin kovasti että mulle tulee kohta migreeni! Päälläni on Ratian raidallinen kokopitkä yöpaita (joo, näytän miehenkin mielestä ihan jättiläis-muumimammalta!) ja Keijon potkiessa raidat vaan vilisee silmissä! :cool:

Mollamaijanen ja Keke-Keijonen 34+3

ps. ootteko olleet tietoisia että netissä toimii koottujen/käytettyjen IKEA-kamojen myyntipaikka? Mä olin ihan hoomoilasena kun löysin sellaisen. Sieltähän olis voinut bongata halavalla vauvan huonekaluja...(aeki.fi)

Hitto tätä unien vähyyttä. Nytkin heräsin jo yhdeltä ekan kerran vessaan. Eihän se uni sitten enää tule...damn! Sen vaan tietää että aamusella kun aurinko alkaa sarastaa, tulee ihan darranen olo. Ja iltapäivällä pitäis lähteä shoppailemaan ja juhlimaan äitiysloman alkua!
 
Hereillä ollaan ja Hyvää äippälomaa Mollis :heart: Mulla tuo hetki koittaa tiistaina.

Mä käytän ntämän yön valvotut tunnit vauvojen nimiä miettiessä. Ensimmäiset nimet on jo valmiina (toivon mukaan vaavit näyttävät nimiltään, ettei mene vaihtoon - siis nimet, ei vauvat...). Mutta toiset tai jopa kolmannet nimet onkin sitten vaikeampia löytää. Pitänee odotella nappuloiden syntymää ja tutkailla, keitä he oikein ovat ja mitkä nimet ovat juuri heille sopivat. Mites muut? Joko nimet on oikeasti ihan valmiina odottamassa vain kantajaansa syntyväksi ja kastettavaksi?
 
Hope, töitä ehtii tehdä vielä monta kymmentä vuotta. Nyt rennosti saikulla tärkeän asian tähden!

AdAstra, mullakin ollut välillä noita menkkamaisia kipuja. Toivottavasti ennakoivat jonkunlaista etenemistä ja kohdun liikettä.

Voi Mollis ja Molliksen hehtaariberberi! Vähänkö repeilin! Sut on sitten ilmeisesti luotu synnyttämään! Onnea äippälomalaiselle, toivottavasti saat jossain vaiheessa unimoodin päälle...

Engeli, vaikeita nuo nimet!!!!!!!! Tyttöjen vaihtoehdot on helpompia, mutta pojalle! Vaikeus! Ajattelin, että ehtiihän niitä nimiä miettiä sittenkin, kun mytty on maailmassa. Mutta mitä jos jotain menee vikaan???? Ja pitää hätäkastaa????????: / Tuleeko siitä sitten kiirehuuruissa joku Yrjöpurjo / Sirkkapirkkakyllikki?

Olin viime yön synnytyssairaalassa. Siis unissani. Jouduttiin käynnistämään, tehtiin takkapuita siinä odotellessa.... Mutta miehen herätyskello herätti ennen kuin päästiin tositoimiin! Harmitus! Olis halunnu tietää, kuinka ihanaa/karmeaa se on!!!
 
Mollikselle hyvää äitiyslomaa! Ja voi sun hehtaariberberiäsi, taidat omata synnyttäjän lantion. Mäkin eilen kysyin lääkäriltä, että mahtuuko ulos, niin lääkäri vaan nauroi ja sanoi, että kyllä täältä mahtuu sen enempää mitään mittailematta. Viuh-viuh:n painoarvio oli eilen niin epävarma, ekan mittauksen mukaan 3400 g ja tokan 3600 g, että alkoi ihan itseäkin jännittää että millainen mätkäle sieltä ulos tulee! Lääkäri sanoi, ettei vauva viikossa ehdi kovin paljon kasvaa, mutta sokereiden kanssa täytyy olla tarkkana, ettei vauva sitten synnyttyään joutuisi sokeritippaan. Mulla paukkuu nyt sokerit yli koko ajan enkä viitsisi insuliinia enää nostaa, vaikka siihen kyllä luvan sain. Joulun jälkeen syön kyllä kunnolla vatsani täyteen, alkaa tää dieetti tökkiä pahasti vastaan! Aamiaiseksi voin syödä yhden maustamattoman viilin tai jugurtin + omenan, lounaaksi yhden ruisleivän tai wokkivihanneksia, illalla sitten tankkaan yöksi vähän enemmän. No eipä ole paino noussut ja enää alle viikko jäljellä!

Mami mä taasen olen lukenut ihan päinvastaista tutkimustietoa, että 54 % ois tyttöjä ja 46% poikia hoidoilla syntyneistä vauvoista. Tyttöalkiot ovat sitkeämpiä.

engeli meillä on nimi valmiina (ja ois toiselle tytöllekin ja yhdelle pojallekin, harmi, ettei tuu kolmosia). Meidän vauvasta tulee pikku-S, jos siis on tyttö. Mies koristeli hänelle jo oman piparinkin tässä yks päivä. Papin kahvittaminen jätetään nimenannon yhteydessä väliin, erottiin sitten molemmat kirkosta ekan adventin kunniaksi muutama viikko sitten.

plastex mäkin oon ollut kahtena yönä synnyttämässä, poikaa! Toisessa unessa oikein tapeltiin äitini kanssa vauvan sukupuolesta, äitini mukaan oli ihan selvät tytön vehkeet ja mä vaan intin, että etkö muka näe palleja ja pippeliä! :) Jouduin unessa myös suoraan synnytyssalista käytäväpaikalle, kun oli niin ahdasta, vauvaa ehditty edes pestä ennen.

ON: Mies vitsaili, että meillä on edessä vimppa vapaa viikonloppu 18 vuoteen! :) Mitenköhän sen viettäis? Mennään ehkä ulos syömään (vaikken mä oikein mitään voi syödä kumminkaan).
 
Renniestä: Mulla on auttanut tähän saakka ihan hyvin, eikä ole tarvinnut läheskään joka päivä ottaa. Nyt viimeisen viikon aikana on vaan yltynyt närästys ihan uusiin mittoihin, mihin ei todella tuo herra R auta kuin hetkeksi. Viime yönä oli niin huono olo että oksensin! :x Sitten vähän helpottikin ja sain "jo" 3:n jälkeen nukuttua... Nyt kun on enää pari päivää niin en viitsi alkaa reseptiä soittelemaan uuteen valmisteeseen.

AdAstra, on kyllä tiukka ruokavalio, voin kuvitella että odotat sitä hetkeä kun ei tarvitse miettiä syömisiä! Ja tosiaan, viimeinen viikonloppu kahdestaan! :)

Plastex, mullakin tuli jossain välissä mieleen tuo hätäkaste ja että olisin kuullut joidenkin sairaaloiden pyytävän varmuuden vuoksi jotkut nimet valmiiksi. Myös mun mielestä tytölle on helpompi keksiä nimiä, ehdotuksia olis monta kun taas pojalle vain pari.

Engeli, meillä on ollut yhdet nimet tytölle (ja pojalle) mietittynä jo pidempään, mutta ollaan ajateltu että vauva pitää kuitenkin ensin nähdä voi päättää sopiiko juuri tuo nimi hänelle. Ollaan puhuttu vauvasta lempinimellä jo niin pitkään että äitini juuri naureskeli että kutsutaankohan häntä sitten pitkäänkin niin. Ja se lempinimi (josta tuo Pikku-O:kin tulee) ei todella ole mikään etunimi, jonka voisi antaa. :D

Mollis, hyvää virallisen äippäloman alkua! Toivottavasti löytyy shoppailureissulta mukavaa ja tarpeellista ostettavaa! =) Ja hei hienoa, että on "karavaanilantio" :D ei tarvi sitä sitten jännittää mahtuuko Keijo maailmaan!

Mami, joku täällä kirjoitteli välilihan venytyslaitteesta alkusyksystä... Hmmm, kukahan se oli? Toivottavasti treeni auttaa!

Robbietakin valvottaa, onneksi nuo päikkärit onnistuvat!

On: Viime yönä ei nukkumisesta meinannut tulla mitään. Pikku-O riehui todenteolla, hyvä kyllä että ei tarvi liikkeistä huolehtia, mutta mikähän siinä on että on pakko aloittaa BILEET juuri kun mami tarvis unta... Sattui kylkiluihin niin etten voinut maata sängyssä. Ja sitten närästyksen kaveriksi/sijaan tuli pahoinvointi. En tiedä söinkö iltapalaa liian myöhään vai mikä siinä oli. No, valtavalla tyynyvuorella varustettuna sain sitten nukuttua puoli-istuvassa asennossa aamuun. Ja kun mies lähti töihin, niin vielä muutaman tunnin lisää.

Nyt on taas ihan ok olo onneksi, nuo jomotukset ja krempat iskee päälle aina illalla ja yöllä. Lähden kohta käymään kaverin luona ja vien kummitytölle joululahjan. Tyttö täyttää pian 7, vastahan sekin syntyi! :confused:

Tsemppiä kaikille kovasti! :wave:

Neela ja Pikku-O 38+2 (enää 3 pv, en voi käsittää!) :heart:
 
Heippa.

Mollikselle ihanaa virallista äitiysloman alkua :flower:Ajatella miten lähellä sinunkin synnytys on, kohta Keijo on sylissäsi :heart: En olis kyllä kuullut, että IVF-lapset syntyisi aiemmin, mutta aloin jo miettimään, että jos Pikku-J syntyisikin jo helmikuussa niin ei sinnekkään ole enää kauaa aikaa... hui :)

Rennietä on täälläkin mennyt aika-ajoin enemmän, ja vähemmän... nyt taas muutamaan päivään ei oo närästystä ollut *kop kop*... jäätävää kyllä tuo närästäminen, tuntuu että koko ruokatorvi kärventyy... huh!

Tänään vedin koirien kanssa yli tunnin lenkin, jonka päälle lähdin jouluostoksille, ja ostoksilta suoraan töihin... plaaah! Yötyötä olis x3, ja meillä kun yövuoro alkaa sillä pätkäillalla eli 16:15... nyt meinaa hippasen ramasta |O
Miehelle löytyi isyyspakkaukseen jonka aion jouluna antaa niin kirja, mies hoitaa vauvaa... muita tarpeita olen tässä jo keräillyt.. paitaa, tuttipulloa, tuttia, bodya jne... vielä pitäs hommata sikareita, pikkuinen shampanjapullo ja energiajuotavatölkki... mitenhän kehtaan mennä noi ostamaan? :LOL:

Neelalle hirveästi tsemppiä tulevaan synnytykseen :heart: Hyvin se menee =)

KAippa sitä on töitä mentävä tekemään ettei ihan koneella istumiseksi mene tämä työvuoro....

Nanniga & Pikku-Jiiiii :heart:
 
Neelalle tulin toivottamaan oikein kovasti tsemppiä huomiselle! Hyvin kaikki menee! Tulehan sitten kertomaan kun taas pääset/jaksat, miltä pikku-O näyttää :)

Nanniga taitaa olla meistä yksi harvoista, joka vielä puurtaa töissä, jaksuja yövuoroihin!

ON: ei mitään, ei sitten niin yhtään mitään. Tää vauva ei tuu ulos varmaan edes jouluun mennessä. Kaikki ois valmista neidin tulla, mutta kun ei niin ei.

39+3
 
Meille syntyi pe 16.12.2011 klo 15.35 poika. Mitat 4206g ja 50cm. Koko meni siis totaalisen metsään. Oli iso ylläri! =) Hengissä selvisin vaikka nyt onkin sellainen olo,että iso vauva on synnytetty. Palaan myöhemmin synnytyskertomukseen.
 
Isot onnittelut Millikselle poikavauvasta. Aika potra vesseli.

Neelalle tsemppiä huomiselle. Hassua jotenkin tietää etukäteen vauvan syntymäpäivä.

AdAstra, samat sanat. Ei mitään tuntemuksia, vaikka niitä jo vähän toivonkin. Liikkeitä on hurrjan paljon ja joka päivä ne tekee kipeämpää. Laskettuun aikaan on reilut 5 viikkoa, mutta jos nyt kuitenkin hieman ennen sitä tulisivat.
 

Yhteistyössä