2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Täällä ei ainakaan olla tositoimissa. Mielelläni olisin, mutta ei... Kone sen sijaan tilttasi muutamia päiviä sitten ja tänään haettiin uusi. Ensi maanantaina on seuraava TAYS:n käynti. Jospa jo sitten alkaisi selvitä synnytyspäivä. Tuskaa tää jo on, ei voi muuta sanoa. En enää nuku öisin, enkä päivisin. Silmäpussit alkavat tummua silmien alla. Nyt on odottavan aika pitkä.

engeli ja Myrsky ja Mylväys (nimiensä mukaiset edelleen todellakin) 36+5
 
täällä myös kuulolla! ens torstaita ja käynnistystä odotellessa ruskean tuhrun kanssa...

loistavia kuulumisia neelalta :kiss:

voi hitsi, mami, mä tajusin just että mehän ollaan täysaikaisia :heart: on ollut niin kiireistä vimeiset kaks päivää kun ollaan tehty yläkertaa lopullisesti valmiiksi ennen vauvan tuloa...sairaalakassit pakattu. lähtö saa tulla koska vaan. tulis pian |O teidän pieni onkin sitten solakka tapaus, verrattuna meidän 3400g pötikkään ;) laskeskeltiin että jos näillä luvuilla mennään, vauva on syntyessään 3700-3800g tai jopa 4100-4200g, eli ihan hyvä että käynnistävät...:| mun arvio on että poika painaa 3730g :p . ja saas naiset nährä miten käy; kesästä saakka mulla on ollut fiilis että Keijon syntymäpäivä ois 15.1., ja lähelle menee... ;)

kylkeä kääntäessä lanteet paukkuu ja istuminen on hankalaa. istuessa Keijo protestoi heti: tilaa mulle pliis!

engeli, mä nukun oxaminin rauhoittavan kanssa. pakko kerätä voimia. semppiä muru :wave:

oi että mä olen tällähetkellä niin onnellinen, että ihan välillä jo hengästyttää...:heart:

Mollis ja täysaikainen Keijo 37+0
 
Äkkiä vain kysäsen kun pakko päästä levolle. Onko kellään ollut sellaista kiristävää vannemaista tunnetta ylävatsalla? Mulla kiristää, ja lujaa. Neuvolassa tänään kun olin ei täti oikein keksinyt mitään mikä se voisi olla... pissa oli ok, rr oli ok et sen puolesta ei olis raskausmyrkytystä (siinä oireena tuo ylävatsakipu). Soitin äippäpolillekkin tänään, mutta meinas jos odotan tonne ensi tiistaihin kun silloin on aika sinne... nyt kun tulin töistä (ensin koko työvuoron maattuani sohvalla), oli pakko päästä makaamaan... helpottaa levossa, mutta istuminen tekee tuskaa. Huoh. Jos aamulla soittaisi uudestaan äippäpolille... en jaksais tän kiristyksen kanssa töissäkään kärvistellä :(

Mollis sullako käynnistetään ensi to???? Hurjaaaa :heart:
 
Neela, kiitos synnytyskertomuksesta. Pikku O:han on jo saavuttanut syntymäpainonsa ja pituuttakin tullut komeasti, hienoa :heart:

Mollis, mullakin on tuota paukkumista lanteissa ja jossain alaselässä, ilkeen kuulosta, mutta ei onneksi hirveesti tunnu miltään! Onnea täysiaikaisuudesta sinnekin =) Sulla on jo h-hetki tosi lähellä!

Nanniga, meillä neuvolatäti on kysyny multa joka kerta, että onko puristavaa tunnetta ylävatsalla, vaikkei muita raskausmyrkytyksen oireita olekaan. Soita aamulla uudestaan polille!

Engeli ja muut tuskaiset hautojat, enää on kyse vaan päivistä ja monta voitettua kuukautta takana, HURJAT TSEMPIT!!! Ja kohta juhlitaan :wave:
 
Neela; tosi kiva oli lukea sektiostasi, kiitos :)

Mami; aika jäätävää tuo, kun pikkuinen ei liiku ja tuntikausia odotellaan. Onneksi kaikki kuitenkin hyvin, hyväuninen pikkumies sieltä taitaa tulla :)

Plastex; joko???

Mollis; kiva kuulla, että olet menossa reippainmielin synnyttämään ja ajatella; ensi viikolla sun pieni Keijo on täällä :heart: Mullakin lanteet ja alaselkä paukkuu tosi ikävänkuuloisesti, tehdään tilaa pikkuisille = pyrstö leviää : /

engeli; tsemppiä sulle ihan hirmuisesti jaksaa vielä vähän matkaa!!! Mulla tyttö kääntyi viime viikolla niin, että ovat nyt molemmat päät alaspäin ja sen johdosta olo helpottui valtavasti, saan nukuttua yöllä ja päivällä, käännyttyä sängyssä, pystyn syömään jne. Kivuliaat potkut ja myllerrykset jatkuu, turvotus on valtavaa (muistutan ihan Munamiestä), mutta nää vaivat kestää kyllä, max 13 päivää enää. Mulla myös ens maanantaina NKL-käynti, en yhtään pistäisi pahaksi, jos nyt katsottaisiin aika käynnistykseen, vaikka tukalin olo onkin poissa. Pikkuiset kumpikin jo yli 3 kg.

Nanniga; soititko polille ja sanottiinko sieltä mitään? Samoin, kuin Mamille, myös multa neuvolatäti kysyy joka kerta, että puristaako ylävatsaa. Raskausmyrkytyksessä ei välttämättä kuulemma muita oireita ei tarvitse tulla.

Eipä tänne sen ihmeempiä kuulu, kovasti jaksamisia kaikille!!

Robbie 38+1
 
Kävin aamupäivällä äippäpolilla kun sinne ensi soittelin, ja käskivät tulla. Ottivat vauvan sydänkäyrän jonka aikana multa lähti taju. Lääkäri tutki, ja hutki, mutta selvää syytä ei löytynyt. Verikokeiden tulokset tulevat huomenna niin jos niissä jotain on soittavat. Eivät meinanneet että olisi rm kun muite oireita ei ole... kaikki oli kuitenkin vauvalla kunnossa kun ultrasivat samalla. Viikon sain sairaslomaa, ja ensi tiistaina on aika muutenkin polille niin katsotaan jos oireet jatkuu...
 
Viimeksi muokattu:
Nanniga; hui, toivottavasti saavat selville pian, että mikä vaivaa :hug:

Mami; mä olen yrittänyt kaikkeni, että olisin jo triplaantunut, tänään vaihdoin olohuoneessa huonekalujen järjestyksen ja olin 3 tuntia shoppaamassa, eilen tein mm. lumitöitä, kiukulla yritän käydä "lenkillä", ei vaan tunnu mikään auttavan. Mä niin toivon, että olisit oikeassa :)
 
nanniga, kiristää? :eek: Öh, mä en tuosta vannemaisesta puristuksesta tiedä mutta kaverilla oli sellaista ja ottivat polille tsekkaukseen kai raskausmyrkytys-epäilyn takia...erikoista etteivät ottaneet polille sua heti ekasta soitosta...mutta hyvä että tutkivat ja hutkivat. Jaksamista muru :heart: Ja joo, 12pv olis käynnistys..

Mamille halit. Jos vaikka satutaan laitokselle samoilla ovenavauksilla :whistle: Kyyläillään sit kulmien alta vai pakattaisko varmuudenvuoksi neilikat sairaalakassiin ja sit laitetaan ne synnytysnuttuun? :p

Robbielle tsempitys-säteitä :kiss:

Neuvolassa kaikki hyvin. Loistavasti. Vauva tosiaan laskeutunut ja sydänäänet ja paineet ok. Ainoo vaan että mulle oli tullut painoa +3,8kg! :D Ai mitkä joulukonvehdit ja kinkkuturvotus? :confused: Hain kaverin vauvalle jo pieneksi jääneitä 50-62cm vaatteita. Mies kiitteli. Bodeja oli ainakin 15kpl ja sisämyssyjä jokaiselle viikonpäivälle. Toivottavasti Keijo sit tykkää asusteiden ja asujen vaihdosta...;) Tai jos äitiinsä tulee niin tykkää.

Se olis naiset sitten varmuudella viimeinen "normikeskiviikko". Ens ke istua möllötän varmaan silmät lautasantennin kokoisina sohvan nurkassa lamaantuneena ja lasken tunteja torstai-aamuun :rolleyes:

Mollis ja Keke 37+1
 
Viimeksi muokattu:
Mollis, tilasin pojan syntymäpäiväksi 21.1.2012, mutta jos hän päättääkin tulla jo 12:sta päivän tienoilla, niin pistän punaisen neilikan rintaan :D Kyllä jännitys nousee, kun eräpäivä lähenee. Koko ajan sitä kuulostelee pienimpiäkin tuntemuksia, että joko sitä mentäis... ihan hirveetä, jos joutuu vielä 4-5 viikkoa odottelemaan. Haluan jo vauvan syliin ja nähdän, että minkä näköinen poitsu siellä masussa on makaillut!

Nanniga, hyvä kun tutkivat! Toivottavasti mitään hälyttävää ei ilmene!

Robbie, oot sä rehkinyt! Nyt kaikki koti- ja poppakonstit vaan käyttöön!

Onko jollakin ilmenny yli-innokkaita kavereita tai sukulaisia, jotka soittelee melkein joka päivä, että joko tapahtuu? Mun kaveri kerran sanoi mulle, kun olin hieman liian innokas kyselee "joko vauva syntyy?", että "joo, syntyi jo eilen, mutta ajateltiin miehen kanssa, että tänä vuonna ei kerrottais kellekään!". Kaveri sanoi sen tietysti huumorilla eikä vauva ollut vielä syntynyt, mutta ainakin muhun tehos ja tajusin olla turhaa soittelematta! Kannattaa siis kokeilla ;)

Mukavaa päivää mammat!

Mami ja poju 37+2
 
Nanniga hui. Toivottavasti syy selviää ja kipu poistuu. Onneksi pienellä kuitenkin kaikki hyvin.

Mollis mahtaa olla jännää tietää että viikonpäästä jotain sentään tapahtuu jo. Hyvä että sait helpotusta pelkoon lääkäriltä. Torstaina sitten raivolla eteenpäin. :)

Robbie ihmeellisesti sä jaksat pikkuisia koittaa häätää. Toivottavasti ne pian haluavat ulkoistua, niin sun olos toivottavasti helpottuu.

Engelille myöskin voimia

Neelalle kiitos synnytyskertomuksesta ja onnittelut pikkuisesta, jos en ole aiemmin muistanut onnitella :)

( . ) Tänne ei mitään kummallista, äsken tulin neuvolassa ja kaikki on pienellä hyvin. :) Olo alkaa olla tuskainen ja nukkuminen hankalaa, mutta nniin se taitaa olla jokaisella täällä tällä hetkellä.

Emja ja Tuisku (37+0) Me ollaan täysaikaisia!
 
nanniga mulla oli kanssa vannemainen, kiristävä kipu ylävatsalla raskausaikana, mutta närästyslääke auttoi.
Molliksella viimeistä viikkoa viedään! Hurjaa!
Ja engeli ja robbie ootte kyllä aika sissejä ja sitten vasta olettekin, kun vauvat ovat ulkona. Itseäni väsyttää jo yhden kanssa...

Viime yö tosin meni ihan mukavasti, että taas jaksaa :)

Adastra ja A 1 vko 6 päivää
 
Mulla ei oo yhtään sissiolo. Harmittaa, kun tuntuu niin tukalalta. Olisi niin paljon kivempaa vaan nauttia, mutta ei se sitten ihan niin mennyt. Mutta päivät vähenee, ei tämä enää kauaa kestä. Tuntuu vaan hurjalta, että tuonne mahaan jonnekin voi mahtua kaksi isoa (tai no isoa ja isoa, mutta vauvan kokoista kuitenkin) nappulaa. Missä ihmeessä ne siellä ovat mahtuneet olemaan... Me ajateltiin miehen kanssa, että voitais synnyttää vaikka viikonloppuna, miehellä kun on muutama päivä vapaata töistä silloin. Olisi just hyvää aikaa yhdessä pungertaa näitä maailmaan. Saas nähdä kuin käy.... Sekin olisi ihanaa Molliksen lailla tietää jo vauvojen syntymäpäivä. Niin ja yksi juttu (vähän jotenkin hyppii tää tarina nyt). Kävin muutama päivä sitten Prisman sovituskopissa ja näytin siltä, että leijona olisi raadellut mahani.. Ei se kotona niin pahalta näytä. No, onneksi tuo kroppa ei ennenkään missään huippukunnossa ole ollut, niin ei ihan hirmuisesti ressaa.

engeli ja TÄYSIAIKAISET TUPLAT Myrsky ja Mylväys 37+0
 
engelille, nappuloille ja taisteluarville pusut täysaikaisuuden kunniaksi :kiss:
Mä oon miettinyt päivittäin ihan samaa; kuinka tuonne oikein mahtuu lapsi?? :O (vielä käsittämättömämpää että kaksi tai enemmän!). Kai ne kaikki kalut vaan sit oikeesti muuttaa niin paikkaa...

Addis :wave:

Nyt ei enää auta kurkun polttamiseen edes sairaalassakin käytettävä Gaviscon. Seuraavaks kätilökummi suositteli happosalpaajia. Somac yms.

Arvatkaa naiset missä kävin äsken? Potkukelkkailees :p Iso masu ja potkukelkka. Hitto mä varmaan olin näky :D . 100kg ja punainen potkuri ;) Joo, olin varovainen.

Mollis ja Keketys 37+2
 
Viimeksi muokattu:
Tuohon vauvan vatsaan mahtumiseen on pakko kommentoida ;) Mietin tuota samaa etenkin, kun D oli syntynyt ja vieläkin. Jos tuo nyt 4,5-kiloinen poju pitäisi saada takaisin sinne, mistä tuli, niin siinä sitä hommaa vasta olisikin :D Että siinä mielessä vauva tuntui alusta asti isolle, vaikka kovin pikkuinen onkin. Aika kasassa ne siellä kyllä ovat etenkin loppuaikana.

Kovasti tsemppiä teille kaikille enemmän ja vähemmän vaivaisille!! Kyllä se sitten on sen tuskan arvoista, kun vauvan saa syliin, mutta eipä se varmaan helpota asiaa silloin kun oleminen ja nukkuminen on tuskaa :hug:

Olen kirjoitellut kuulumisia tuonne vauvapuolelle, että sieltä saa halutessaan käydä lukemassa ;) ja innolla odotetaan teitä loppujakin sinne sitten pikkuhiljaa!

DQ & pikku-D reilut 5vk
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
Mami;kiitti vinkistä! Meillä anoppi soittaa 2 kertaa päivässä, pitääkin heittää sille seuraavaksi, että kyllä ne jo ovat syntyneet kaksi viikkoa sitten, mitä nyt ollaan haluttu pimittää asiaa :D Niin ihana ihminen kuin hän onkin, niin liika hössötys on vähän liikaa..

Emja: Onnea täysiaikaisuudesta! Hyvä, että pikkuisella kaikki hyvin, sullakaan ei ole montaa viikkoa lusittavana enää, sen varmasti jaksaa kituuttaa :)

Mullakaan ei ole yhtään sissiolo, lähinnä tunnen itseni Hyvin Lihavaksi, Rumaksi ja Kömpelöksi, kun oon niin jättimäiseksi mennyt mahani kanssa. Mulla pikkuiset niin pinnassa tässä mahassa, että näen heidät, missä ovat, kummankin pyllyä pystyn taputtelemaan ja selät tunnen, kuten myös hirmuisen määrän pieniä jalkoja tuossa navan alla. Päät ovat jossain niin alhaalla, että niistä ei tietoa, mutta joo; niin hullua kuin se onkin, niin tuossa ne pötköttelevät ja riehuvat ja sen näkee, että kyllä tonne pakkiin kummasti mahtuu, kun on tarpeeksi notkea :D Mutta mun maha onkin ihan jättimäinen; kun kävelen julkisilla paikoilla, niin tuntuu, että kaikki tuijottaa ja vuoroin saan sääliviä katseita, vuoroin ällistyneitä naamoja, että eikö tuon raukan olisi jo pitänyt päästä synnyttämään. Mee vaan engeli synnyttämään viikonloppuna ja tule sitten kertomaan, että millaista oli synnyttää kaksi ja mitä on olla tuplien mamma :) Ja onnea sullekin täysiaikaisuudesta! Mä oon tähän asti välttynyt raskausarvilta, mutta huomasin eilen peilistä, että niitä on tullut täysin salaa hiipimällä perälautaan ja selkään, YÖK :( Tällä hetkellä kiristää navan ympäriltä, ehkäpä siihenkin nyt alkaa tulla viiruja..

Mollis; mä olen kade potkukelkkailusta!! Täällä ei ole lunta niin paljoa, että sellaisella pääsisi mihinkään, mutta voi että olisi hienoa päästä viilettelemään. Kävin puolentoistatunnin lenkillä, kävelin ehkä kilometrin, vauhti on surullisen hidas :)

DQ; kävin lueskelemassa vauva-puolella juttuja ja tuntuu jotenkin ihan epätodelliselta, että itselläkin kohta tuollainen tilanne päällä, josta siellä kirjoitellaan! Luulen, että tajuan tän asian vasta sitten, kun pikkuiset ovat tulleet maailmaan, en vieläkään voi ymmärtää, että tää ois ihan kohta kahden pienen äiti :heart:

Robbie 38+2
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
Heipsan pitkästä aikaa!

Meille syntyi pieni tyttö rv40+1, 27.12. klo 19.30. Mitat paino 2985g pituuss 46cm ja pipo 32,5cm :) Arki on ruvennu sujumaan nyt muutaman päivän aikaan ihan mukavasti, kova tyttö syömään!

Meillä siis hoitomuotona 2.icsi ja tuoresiirto, jossa siirrettiin 2 4-soluista alkiota, pakkasessa vielä 4 alkiota, katsotaan millon niitä pääsis siirtelemään. <3

Tsemppiä mammat odotukseen ja lämpöiset onnittelut kaikille vauvautuneille!

T ja Elli 10vrk
 
Onnea Tarantella pienestä ihmeestä. Perästä tullaan, kun luoja suo. Tämän aamun saldo; ei mitään synnytykseen viittavaa. Imuroitu on ja pyyhitty pölyjä. Selkä loppui siihen ja nyt aletaan päivän pötköttelyt ;) Tuttua kuviota. Jos vaikka illalla sitten saunaa. Että saatais se synnytys alkuun miehen vapailla. Ja vaikka loppuunkin. Ennen kuin maha repeää kokonaan liitoksistaan. Se käy muuten nopeasti. Pari viikkoa sitten oli vielä kaikki niin nättiä ja sitten HUMPS...vauvat varmaan tuplasivat painonsa (tai jotain) kun olo tukaloitui nopeasti ja arvet aloittivat leviämisen kulovalkean lailla. Taidan mennä rasvaamaan, kun kutittaa niin pirusti. Tuskin se arpia estää, mutta jos kutinaan auttaisi.

engeli ja Myrsky ja Mylväys 37+1
 
Tarantellalle ja pikku-Ellille onnittelusuukot :kiss: Voi sinun tyttösi on mitoistaan päätellen ihan pikkutirriäinen =)

engelille rasvailuiloa. Mäkin eilen havahduin kaupassa pakastealtailla siihen attä raavin villakangastakin helman alla mahaani :D Hämmennyin itsekin brutaaliuttani...

Pakotus peräsuolessa on ihan älytöntä. Ei pysty istumaan suorassa. Aivan kuin sieltä olis tulossa joku mieletön kolapullo pohja edellä...:cool:

Kaikille teille jo ihmeensä maailmaan saattaneille: mä ajattelin säästellä seuraavalle puolelle kurkkimista ja teidän kuulumisiin tarkemmin tutustumista Keijon syntymään saakka. Pian varmaan nähdään, vaikka poika asuukin näköjään tallissaan kuin tatti...ei ole auttanut engelin tavoin siivoilut yms. saunomiset.

Hei, meikäläinen on viikonpäästä tässä vaiheessa jo viettänyt vuorokauden käynnistelyssä :stick:

Mollamaija ja Keijo 37+3 (hänestä tulee myöskin "pikku-O")
 
Viimeksi muokattu:
Mollis. Kumpikohan saa vauvansa ensin...? Sun kanssa me piinailtiin kovasti yhdessä keväällä ja nyt ollaan tässä. Odotetaan ihmeitämme, jotka tekevät meistä äidin. Meistä, sinusta ja minusta. Meistä, jotka toivottiin ja uskottiin ja tuijoteltiin tikkuja. Elämä on ihmeellistä, silloinkin kun se suurin onni osuu. Ihmeellistä se oli niinäkin hetkinä, kun onnea jaettiin muille. Kunpa kaikki tuolla lapsettomuus-sivuilla pääsisivät tänne.
 
  • Tykkää
Reactions: Mollamaija82
Heipsan pitkästä aikaa! Täällä on niin monta sivullista tarinaa, että täytyy oikein keskittyä vaikka iltasella. Nyt vain pikaisesti hirmuisesti onnitteluja äideille!! :flower:
En malta odottaa, että pääsen lukemaan synnytyskertomuksia! Ja ihana kuulla, että kaikilla on tainnut arki alkaa pyöriä mukavasti ilman suurempia hässäköitä.

Täällä ollaan edelleen yhtenä kappaleena, verenpaineita seurataan jne... Olisi kyllä aivan mieletöntä jos tällä kertaa säästyisi myrkytykseltä! Olo on vähän samanlainen kuin Molliksella, kolapulloa myöten... :) maanantaina jo supisteli niin kovasti että luulin lähdön tulevan, mutta kummasti taas supparit rauhoittuivat ja sen jälkeen ei ole taas ollut mitään tuntemuksia.

Varmaan jossain lukeekin, mutta millä perusteella sulla Mollis käynnistetään ensi viikolla? Mahtavaa oli lukea, että pelot ovat helpottaneet ja olet hienosti tsempannut kohti synnytystä!

Engelille ja Robinille tsemppiä... jos olo on tämän yksiönkin kanssa tällainen niin en edes osaa kuvitella miltä tuntuu kantaa kaksiota... :hug:

Mutta nyt lueskelemaan tarinoita ja nauttimaan rauhasta... tai no mistä rauhasta :) Omat muksut on isänsä kanssa Sri Lankassa ja hoidossa on suht vilkas 3v neiti :) Tuossa ne mieheni kanssa niin suloisesti rakentavat legolinnoja... kohta siinä on jo oma neiti rakentelemassa...

Halituksin, Team Uttinen 37+4 (hih, mä en ole koskaan ollut näin pitkällä raskaana...)
 
uttinen, mulla käynnistellään koska Keijon oletettu syntymäpaino on suurehko. Toivoin käynnistystä myös osittain synnytyspelon vuoksi. Tsempitykset sinne :wave:

Meidän talo valmistuu tänä viikonloppuna listoituksia ja ikkunanpieliä myöden. Sitten kaikki on täysin valmista Keijon tulla. Voi mistä tätä onnea nyt piisaa...ihan pakahduttaa...Tämä matka on ollut niin uskomaton...nyyh. Meistä kaikista tulee lopullisesti äitejä :heart:
 

Yhteistyössä