2011 kevään ja kesän lapsettomuushoidoista plussanneet

Onnea Robbielle ja tirpusille!
Kiva kuulla engelillä sujuvan tuplien kanssa hyvin :)
Meillä oli eilen nimiäiset, tyttö nukkui koko ajan. Muutenkin on alkanut syöttövälit pidentyä, pari kertaa ollut jo viisi tuntia. Masu vaivaa yhä, kaikkea mahdollista on kokeiltu, nyt aateltiin olla pari päivää kokeilematta mitään...
AdAstra ja A huomenna jo 1 kk
 
Robbie, tuhannet onnittelut pikkuisista :heart: Kerrothan jossain vaiheessa, miksi lääkärit päätyivät kiireelliseen sektioon.

Toivottavasti Uttiksella on kaikki hyvin? Toivottavasti vauva on jo sylissä?

Kukahan on seuraavana? Toivis? Mami? Emja?

Meille on kova flunssa iskenyt? Toivottavasti synnytys ei käynnisty ennenkuin ollaan taas terveitä...

37+0 (poks) ja vauvat täysaikaisia eli tavoite saavutettu! =)
 
Onnea Robbielle ja pikkuisille!

Mulla on ruvennu verenpaineet nousemaan ja viime viikon torstaina käytiin sitten taysissa äitipolilla tarkistamassa tilannetta. Kaikki oli hyvin, ei mitään muita merkkejä raskausmyrkytyksestä. Koko arvioksi saatiin 3800g (39+0) sekä lääkärin käsikopelolla että ultralla. Vähän alan olemaan kärsimätön tähän odotteluun, kun tuntuu ettei mitään tapahdu. Mutta eihän tyypppi mahaankkaan voi ikuisesti jäädä..

AdAstralle voimia pikkuisen masuvaivojen kanssa.

Hoppis73 onnittelut täysaikaisuudesta!


Emja ja Tuisku 39+4
 
Seinäkukkanen, mietin paljon sinua ja pikkutyttöäsi. Toivottavasti teillä on kaikki hyvin :heart: Jaksaisitkohan jossain vaiheessa käydä kirjoittamassa pikaiset kuulumiset, jos luet tätä pinoa taka-alalla. Toivon sinulle kaikkea hyvää!
 
Onnea hirmuisesti vauvautuneille :heart: Mollis ja Robbie :flower: Miten on lähtenyt sujumaan?

Tänään neuvola takana, ja kaikki hyvin. Itselle tullut 3 viikossa painoa 100g, mutta nyt kaikkiaan 9kg. Sairaslomalla edelleen (äitiysloman alkuun, joka alkaakin tiistaina). Tänään kun laitoin dvd:n soittimeen, ja koitin nousta ylös niin ikäänkuin joku olisi nivusiin työntänyt puukkoa... HUH! Sama toistui maatessani sohvalla, ja hiukan käänsin asentoa niin sama kipu, ja pahempana. Hetken jo luulin, että olis ollut menoa... ei oo moisia kipuja kuulunut, ei näkynyt ennen kuin nyt. Onkohan jotain liitoskipuja tms? Supistuksestkin ovat mulle jokseenkin vieras käsite. Säälittää myös noi mun koirat kun mies päivätyössä + iltakokouksia, ja niiden kanssa lenkillä käyminen on nykyään mitä on. Kenetköhän palkkais niitä ulkoilluttamaan...

Huh, miten tämä aika rientää. Huomenna poksuu 34+0, ei oo kauaan täälläkään enää :)
 
Hellou! Uttinen täällä edelleen yhtenä kappaleena,
mut ei toivottavasti kauaa. Eilen tulin äippäpolille tarkastukseen ja ilokseni halusivatkin että jään käynnistykseen. Parit cytotecit sain mutta ei oikein mitään tapahtunut. Sain nukuttua 4 h ja heräsin siihen että jotain alkaa tapahtua. Täällä siis odotellaan tuskaisia hetkiä positiivisin mielin. Kokoarvio pelottaa... Yli 3800, ja minä kun olen tottunut puserttamaan ulos niitä vajaa 3kiloisia... Pitäkää peukkuja että uttinen on ihan pian kainalosa tuhisemassa...

Team Uttinen 40+1
 
Uttinen, hirmutsempit sinne :kiss:

Emja, täällä ollaan kans tulisilla hiilillä, mut koitan kans yrittää vaan ajatella, että ei tää kaveri masuunkaan jää ja aikaa on jäljellä max enää pari viikkoa! Tsemppiä sinullekin!

Seinäkukan ja tytön kuulumisia myös kaipailen, toivon todella, että saadaan sieltä hyviä kuulumisia!

Hoppis, onnea täysaikaisuudesta :heart:

Nanniga, samanlaisia kipuja ollut täälläkin. Uskoisin niiden olevan juuri niitä liitoskipuja. Mulla ainakin helpottivat välillä ja nyt lopussa on ollut jo erilaista kipua.

ON: viikon verran nyt supistellut, tuntunut menkkakipuja, ollut limaisia vuotoja ja kipeitä öitä. Monena iltana ajatellut jo, että tuliskohan se ensi yönä lähtö... Aamulla tilanne kuitenkin aina rauhoittunut. Hermot alkaa olla kireällä ja itku herkässä, mut kait tää tästä :'(

Aurinkoista pakkaspäivää kaikille!

Malttamaton-Mami ja poju 40+0 (tätä päivää sitä on odoteltu, mut odotellaan nyt viel hetki lisää)
 
Neiti Uttinen syntyi 24.1 klo 22.20. Strategiset mitat 3890g ja 51cm. Käynnistys vei aikansa mutta itse synnytys vajaa 5h josta ponnistusaika 5min ja 2 ponnistusta. Olo on uskomaton ja tuore iskä on aivan sekaisin... Lisää myöhemmin, nyt imetys hommiin!
 
Mielettömät onnittelut Uttinen, sinulle, vauvalle ja koko perheellesi!! :heart:

Täällä taitaa nyt taas useammalla meistä olla vähän tukalat oltavat. Itse toivon, että vauvat tulevat ulos ensi viikolla. Ei jaksa enempää...

Nannika, minulla myös on samanlaisia kipuja ja liitoskivuiksi ne niitä ovat arvelleet.

Hoppis ja muruset 37+2
 
Pikapikaa kuulumisia: meidän ihana Urho syntyi lauantaina 21.1. klo 21:03 kiirellisellä
sektiolla. Mitat 3980g ja 53 cm. Olemme onnesta lääpällämme, eilen tultiin kotiin.

Onnittelut myös Robbielle tuplaonnesta sekä Uttiselle potrasta tytöstä!

Palaan myöhemmin synnytyskertomukseen jne, nyt ei malta =).

Yritän jossain vaiheessa päivittää listankin jollei joku muu kerkiä ensin, olkaa hyvä
vaan jos joku haluaa päivittää!

Muoks: yritin päivittää listaa ja se ei jostain syystä onnistu, siksi tuo tyhjä postaus. En tiedä.
Mikä tällä on.
 
Viimeksi muokattu:
LA..................nimimerkki..........monesko lapsi......ikä........SS

29.11.2011.......isla79....................esikoinen..............31.......SaKS
08.12.2011.......Dancing Queen.........esikoinen..............35......NKL
10.12.2011.......Millis-81..................toinen................30........NKL
22.12.2011.......AdAstra.................esikoinen..............31.......TYKS
23.12.2011.......mapunen................toinen..................40...........
25.12.2011.......Plastex..................esikoinen..............33.......SeKS
26.12.2011.......Tarantella-83...........esikoinen..............28......KSKS
28.12.2011.......Neela Naranja..........esikoinen..............32.......KOS
28.12.2011.......Tevu.....................toinen..................37.............
05.01.2012.......Hanskis..................esikoinen..............31............
17.01.2012.......Robbie...................esikoiset...............37.......NKL
19.01.2012.......toivorikas-72............esikoinen..............39......NKL
22.01.2012.......syystoive................kolmas.................30............
23.01.2012.......Uttinen...................kolmas.................36.......PHKS
24.01.2012.......mollamaija-82...........esikoinen..............29......KHKS
24.01.2012.......Mami2012...............esikoinen..............31.......KHKS
25.01.2012.......engeli.....................esikoiset.............36.......TAYS
26.01.2012.......Emja......................esikoinen.............26.......TAYS
05.02.2012.......Seinäkukkanen.........esikoinen.............40++..........
07.02.2012.......cava......................esikoinen.............30+........
13.02.2012.......Hoppis-73................esikoiset.............38..........
03.03.2012......-ruska-....................esikoinen.............22...RAS/OYS
06.03.2012.......nanniga..................esikoinen...............28......TYKS
10.03.2012.......H.o.p.e...................esikoinen..............31.......KHKS
20.03.2012.......TMO......................esikoinen...............36..........
30.4.2012.........bluebaby................esikoinen...............27.......OYS
30.4.2012.........lilie........................esikoinen..............34......TAYS


:heart::heart::heart: SYNTYNEET :heart::heart::heart:

31.10.2011........seinäkukkanen......tyttö.......1050g.........
21.11.2011........isla79..................poika........3440g.......49,5cm
29.11.2011........DancingQueen......poika........3250g.......52cm
16.12.2011........Millis-81...............poika........4206g.......50cm
19.12.2011........Neela Naranja.......tyttö........3920g.......48cm 23.12.2011........AdAstra...............tyttö........3360g........51,5cm
23.12.2011........mapunen..............poika.......4000g........52,5cm
27.12.2011........Tarantella83.........tyttö........2985g........46cm
05.01.2012........plastex...............poika.........3780g........51,5cm
11.01.2012........engeli.................poika.........3170g........52cm
11.01.2012........engeli.................tyttö..........3350g.......49cm
13.01.2012........Mollamaija82.......poika.........3290g.................
18.01.2012.........Robbie..........tyttö........3120g........46cm
18.01.2012.........Robbie........poika.........3070g......46,5cm
21.01.2012.........Toivorikas-72..........poika........3980g........53cm


24.01.201.........Uttinen.........tyttö........3890g........51cm
 
Viimeksi muokattu:
Team Uttinen, paljon onnea neiti Uttisesta! Ihanaa! :flower:

Toivis, onnea hurjasti Urhosta! Sinulla on ollut pitkä taival, ihanaa että se nyt palkittiin! :flower:

Terkkuja kaikille muillekin! Käyn seuraamassa täällä vauvauutisten kertymistä! On tämä onnellista aikaa kun meistä kaikista tulee kaikkien vaiheiden jälkeen äitejä! :heart:

Neela ja Pikku-O 5vk ja 3pv :heart:
 
Nopea päivitys ja myöhemmin lisää. Meidän ihana pikku mies syntyi tänään 27.1. (40+3) klo 02:30, paino 3410g, pituus 51cm ja pipo 35cm. Pikku tuhisija on pistänyt mamin ja isin päät ihan sekaisin!

Mami ja pieni mies 8,5h
 
Onpas täällä hiljaista! Olisi mukavaa kuulla, mitä teille muille, vielä odottajille kuuluu? :wave: Täällä ei vielä mitään uutta, kovasti odotellaan joka päivä synnytyksen käynnistymistä, mutta vauvat eivät anna vielä mitään merkkejä siitä. Toivottavasti tällä viikolla...

PS. Salaa käyn lukemassa jo vauvautuneiden pinosta teidän vauvautuneiden kuulumisia! :ashamed:
 
Pitkästä aikaa pääsin taas lueskelemaan tänne, voi mikä määrä vauvoja tullut, onnittelut kaikille!!!:heart:

Tässä kertomusta meidän tirpusten syntymästä:

Tiistaina 17.1. NKL-tsekistä sain passituksen suoraan käynnistykseen, koska sairaalassa oli hyvin tilaa. Menimme osastolle, jossa käynnistys aloitettiin ballonkilla klo 14, jotta saataisiin kohdunkaulaa avautumaan ja lyhenemään. Heti sen asennuksen jälkeen alkoivatkin säännölliset, 5min välein tulevat voimakkaat supistukset. N.klo 20 käytävällä kävellessäni ballonki putosi ulos, ja se oli siis sen merkki, että olin jo n. 3,5 cm auki ja voisin siirtyä synnytyshuoneeseen. Sinne sitten, klo 21 aloitettiin oksitosiinitipalla ja supistukset voimistuivat ja tihenivät lisää. Aamuun asti mentiin näillä, mutta ei MITÄÄN muutoksia kohdussa/merkkejä, että homma etenisi. Lääkäri päätti, että annetaan kohdun levätä 6 tuntia ja jatketaan sitten taas. Klo 13 keskiviikkona jatkettiin taas; oksitosiinia tippumaan ja taas alkoi kovat supistukset. Tunnin välein tsekkasivat, että tapahtuuko mitään edistystä ja kun klo 19 mennessä ei mitään muutosta ollut tullut, niin kysyin, että kuinka kauan ne meinaa pitää mua syömättä ja antamalla pelkkää vettä juomiseksi, että olin ollut jo 24 tuntia täysin ilman ravintoa ja että jos tuosta nyt sitten pitäisi vielä lähteä ponnistelemaan tms. niin ei tuu onnistumaan, mulla oli ihan nollat taulussa. Kätilö kävi sitten hakemassa vastaavan lääkärin paikalle, joka sanoi, että hänen mielestään vihelletään nyt tämä peli poikki, että yli 30 tuntia käynnistystä ja ei juuri mitään edistystä tarkoittaa sitä, että kohtu on ilmeisesti niin venynyt ja väsynyt, (normaalia kaksosraskaudessa) että ei jaksa lähteä toimimaan kaikistä toimenpiteistä huolimatta. Eli epäonnistunut synnytyksen käynnistys. Lääkäri sanoi, että klo 20;15 leikkaussalissa on tilaa, tehdään tämä kiirellisenä sektiona. Ja voi että se tieto helpotti ihmistä :D

Sektio oli mun mielestä ihan mahtava kokemus! Onneksi joku täällä jo aiemmin siitä kirjoittelikin, niin tiesin vähäsen, että mitä on edessä, mutta 21:15 mut kärrättiin saliin ja 21:36 ja 21:38 syntyi pikkuiset. Puoli tuntia ompelivat mua kiinni ja siitä heräämöön pariksi tunniksi ja voi sitä tunnetta, kun mies ja pikkuiset tulivat mua tervehtimään heräämöön :heart::heart::heart:

Sairaalassa oltiin 3 yötä ja viikko sitten kotiuduttiin, melkoista vaipparallia tämä elämä nyt on, mutta aivan ihanaa sellaista. Pikkuiset on kilttejä ja rauhallisia (engeli; eikös ole hassua kaiken sen myllerryksen jälkeen maailmaan saapuu ihanan rauhalliset yksilöt!!), syövät paljon ja täällä myös 3 tunnin syklissä eletään.

Tsemppiä kovasti vielä kaikille odottajille jaksaa malttaa odotella kääröjä kainaloon, jäädään jännittämään keneltä tulee seuraavat uutiset :)

Robbie + tyttö ja poika 12 vrk
 
Onnea taas kaikille tuoreille äideille!! :heart: Eikö ole kummaa, miten oma lapsi onkin sattumoisin juuri se maailman ihanin :) Tervetuloa juttelemaan tuonne vauvapuolelle - aika rauhallista siellä on ollut, joten mukaan mahtuu oikein hyvin! Ja Hoppis kyllä siellä saa ihan vapaasti käydä vaikka vielä odottaisi omaa muruaan.

Meillä on pikku-D:n kanssa kaikki hyvin. Ihanat ristiäiset vietettiin lauantaina ja aika väsynyt fiilis oli sen jälkeen. Unet on jääneet kohtuullisen vähiin, kun D on alkanut nukkumaan vasta puoliltaöin ja päikkärit on olleet mulla vähissä. Nyt tällä viikolla olen sitten ottanut vähän takaisin ja onneksi yöunetkin on alkaneet "jo" yhdentoista tienoilla. Onneksi päikkärit onnistuu välillä sisälläkin, kun pakkasta on nyt sen verran jopa täällä etelässä, ettei ulkoilua pysty ihan vapaasti harrastamaan.

Meidän pieni poika ei ole enää ihan niin pieni, kun paino on jo yli 5 kiloa ja pituuskin on ihan lähellä 60 senttiä. Vatsallaan oloa harjoitellaan ja kovasti D nostelee päätään ja välillä peppuaankin ja tuntuu hakevan, että mitenkäs tästä käännyttäisiin. Tosi aktiivinen ja jämäkkä poika. Iltaisin on välillä syöminen hankalampaa, kun tulee raivoa ja itkua rinnalla, mutta ilmeisesti ruokaa on saanut kuitenkin riittävästi, kun paino on noussut niin hyvin ilman lisämaitoa.

DQ & pikku-D 9vk
 
Meidn pikkuinen neiti 49,5 cm ja 3760 g syntyi 26.1. :heart: Täsmällisenä tyyppinä juuri laskettuna päivänä. :)
Tänään vasta päästiin sairaalasta, kun pienellä kuuluu sydämestä sivuääni ja sen syytä tutkittiin tarkkaan. Onneksi ei mitään kamalan vakavaa, pitäisi korjaantua iän myötä.
Kirjoitan synnytyskertomuksen kunhan kerkiän. :)

Onnittelut kaikille vauvautuneille!


Emja ja Tuisku 6 vrk
 

Yhteistyössä