24 rkv ja edelleen ällöttää - onko muita?

24 raskausviikko aluillaan ja edelleen on huono olo.... varsinaiset yököttelyt loppui 16 viikolla mutta tämä etominen ja ällötys eivät kyllä kaikkoa :( Vauveli potkii mahassa, mikä tietysti on ihana merkki siitä että kaiken pitäisi olla kunnossa, mutta jopa nuo potkiskelut saavat aikaan pahoinvointia. Samoin nukkuminen on vaikeaa, kun lonkkia ja selkää kolottaa kuin vanhalla mummulla.... ja väsyneenä puolestaan voi entistä huonommin. Onko teitä muita, ja oletteko keksineet jotain kikkoja millä tästä etomisesta pääsee eroon?
 
Mulla etoo yhä, nyt rv 26+3. Olen tullut siihen tulokseen että taitaa jatkua loppuun asti. Onneksi mulla myös tuo oksentelu loppui rv 17 paikkeilla. Mutta tosiaan pahaolo ja etominen kulkee kokoajan mukana. Väsyneenä vetää myös lisäksi olon todella huonoksi ja oksentaminenkaan ei silloin kaukana. Itse en ole poppakonsteja löytänyt. Se että syön 2x lämpimän aterian sekä sitten muutaman kunnon välipalan päivän aikana pitää olon hitusen parempana.
Nukkuminen mullakin on varsinaista pyörimistä, harjotus supparit kun kiusaavat aina jos oikaisen maatessa jalat. Sekä sitten kun kääntyilen. Tänään oudosti särkenyt vasenta kylkeä, onneksi neuvola tänään, joten saan kysyä sieltä apua. Mutta siis varsinainen mummo olo täälläkin. :D
 
Täällä myös etominen jatkuu rv 27+5 :wave: Hiemankin huonompi yö, niin aamulla pitää vielä yökätäkin, samoin lähes aina hampaita pestessä. Vauva ku potkii mahalaukkua kohti, niin silloinkin meinaa tulla mahan sisältö ylös...

Söin raskausinkivääriä rv15 asti ja se auttoi, pitäisi kai hakea sitä uusi paketti. Inkiväärin pitäisi laskea hieman turvotustakin.
 
esikoisen aikana mulla jatku etominen alusta loppuun. Oksentelu alkoi vasta ekan kolmanneksen loppupuolella, mutta sitä jatkuikin sitten aina viikolle 28. Nyt tässä toisessa raskaudessa etominen rupee pikkuhiljaa helpottamaan viikkoja kasassa nyt 8+2 (menkkojen mukaan), joten täällä kädet kyynerpäitämyöten ristissä, että tässä raskaudessa ei tarvis kestää tota ykäilyä niin pitkälle. Mulla tossa ekassa raskaudessa kaikista pahimmat ykäilyn aiheuttajat oli rautalääkkeet ja hampaiden pesu :x
 
Kiitos vastauksista, lohduttaa hieman kuulla että teitä muitakin naama vihreinä kulkevia löytyy! Raskaus on kuulemma naisen parasta aikaa :D No, ehkä tämä tästä... Tuo hampaidenpesu tosiaan kirvoittaa mullakin vähän "suurempia tuntemuksia". Ja sitten mulle saattaa tulla ihan hirveitä hengästymiskohtauksia, jopa silloin kun puhun! Mies on äärimmäisen huvittunut moisista, ehkäpä siksi kun se rajoittaa hieman mun paasaamista...? Rautaa olen syönyt, ajattelin jos tuo olisi huonosta hemoglobiinista johtuvaa. Auttaiskohan tuo raskausinkivääri oloon - ostin sitä alkuraskaudesta (multitabsin muistaakseni), mutta sitten kuulin jostakin, ettei saisi syödä mitään luontaistuotteita. Siinä oli joku titaanioksidi tai joku vastaava (en nyt muista tarkkaan), mitä joku myös epäili. Oletteko te kuulleet jotain vastaavaa ko. tuotteesta?
 
mulla vieläkin etoo aika usein ja rv 32+0. oksentanu en oo ku muutaman kerran alussa mut paha olo ja etominen on ollu inhaa :/ raskausinkivääri teki mulle vaan entistä pahemman olon joten luovuin siitä heti ja senki takia kun on ollu niitä juttuja noista luontaistuotteista ettei käy raskausaikana tai ei oo tehty tarpeeksi tutkimuksia vaikutuksista sikiöön. tosin tuskin apteekissa myytäis jos ei olis sallittua.
loppuun asti kestää tää ellotus, oon siihen jo asennoitunu. mun äidillä oli sama juttu kun se ootti mua. pojasta mä oksensin 2 kk ja sit loppu ku seinään, oli inhimillisempää kyllä.
 
mulla kanssa ollut vasta nyt kolmisen viikkoa etovuutta 24h, mikään ei maistu ja kun jotain syö niin varma pahaolo tulee heti.
oksentamaan olen alkanut myös rv 17 jälkeen.. :eek:
nyt rv 20+2 menossa ja loppua ei näy.
2 edellistä on poikia, mitään tälläistä ei ollut lähimainkaan. nyt ultran mukaan tyttö tulossa ja alan vakaasti myös siihen uskomaan :D
tää olo on ihan hirveä, hyvä että saan työni tehtyä ja kotona vaan makaan ja yritän lapsia hoitaa..
ehkä tää tästä vielä paremmaksi muuttuu.. eiks niin? :LOL:

voikaahan hyvin, oksusta huolimatta :hug:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Merle:
Kiitos vastauksista, lohduttaa hieman kuulla että teitä muitakin naama vihreinä kulkevia löytyy! Raskaus on kuulemma naisen parasta aikaa :D No, ehkä tämä tästä... Tuo hampaidenpesu tosiaan kirvoittaa mullakin vähän "suurempia tuntemuksia". Ja sitten mulle saattaa tulla ihan hirveitä hengästymiskohtauksia, jopa silloin kun puhun! Mies on äärimmäisen huvittunut moisista, ehkäpä siksi kun se rajoittaa hieman mun paasaamista...? Rautaa olen syönyt, ajattelin jos tuo olisi huonosta hemoglobiinista johtuvaa. Auttaiskohan tuo raskausinkivääri oloon - ostin sitä alkuraskaudesta (multitabsin muistaakseni), mutta sitten kuulin jostakin, ettei saisi syödä mitään luontaistuotteita. Siinä oli joku titaanioksidi tai joku vastaava (en nyt muista tarkkaan), mitä joku myös epäili. Oletteko te kuulleet jotain vastaavaa ko. tuotteesta?
Helsingin yliopisto apteekissa eivät myy tuota multitabsin inkivääriä juuri siksi, etteivät pidä sitä soveltuvana raskaina oleville. Lähetin miehen ostamaan sitä, mutta en sitten tuon jälkeen uskaltanut ostaa sitä muualtakaan.

 
Mul oikeestaan on nyt vasta alkanut toi paha olo... taidan olla hieman hämäläinen :LOL:
alku meni ihan hyvin kun muisti vaan syödä vähän "koko" ajan. mut nyt on muutaman kerran tullu aamutee ja leipä ulos
viikkoja 21
 

Yhteistyössä