25-vuotiaat tai vanhemmat plussaneet!!

Onnea plussasta, Sinnas ja tervetuloa tänne odotuspuolelle :flower:

Mekin ollaan rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin :heart: Sukupuolta pikkuinen ei kuitenkaan suostunut paljastamaan ;)

t. Piipi + pieni 20+6
 
Nostelen vähän!
Mitäs kaikille kuuluu?
Tänne ei kummempaa. Alkaa tuo alkupahoinvointi olla takana :D
Ensiviikolla oisi eka lääkärineuvola jospa niitä sydän ääniä nyt kuuneltaisiin.
Ei olla vielä kuuneltu joten kauheesti jännittää. Luulis ainakin että jotain kuuluisi kun ensiviikolla on viikkoja jo kasassa 12.
Toivottavasti menis vaan kaikki hyvin!

Mutta kuulumisia ootelessa!
-Taika ja masukki 11 +2-
 
Kukkuu mitäs muille kuuluu?


Tiistaina käytiin siellä Lääkärineuvolassa. No miehän olin väärässä paikassa odottamassa ja ihmettelin kun ketään ei näkynyt ja kukaan ei tullut hakemaan. Lähdin sitten etsimään neuvolatätiä ja löytyhän se onneksi. Oli vaan siitä ravaamisesta verenpaine vähän koholla mutta ymmärtäähän sen.
Lääkäri eka kyseli vointeja ja teki sitten sisätutkimuksen. Kertoi että kohtu on ainakin kasvanut hyvin ja ainakin 12 viikkoa vastaa. Harjottelija kuunteli sydänäänet ja kuuluhan sieltä hieman jostain kaukaa mutta selvästi syke. Helpotti kyllä kovasti kun sai tietää että siellä todella on joku jonka sydän sykkii ja vauvakin kasvaa. Nyt on parina päivänä tuntunut jotain nyppäisyjä, oisikohan jo vauvan liikeitä. Aikasemmisssa raskauksissa olen tuntenut joskus 15 viikon paikkeilla. No eiköhän niitä potkuja tässä ala pian satelee ihan urakalla =)

Mutta tässä oli nämä tärkeimmät kuulumiset




 
Sinnas onnea plussasta

Hiljaista ollut tällä saralla,mut hyvä et joku muistaa pitää pinoa pystyssä =)

Mulla nyt neljättä päivää päänsärkyä ja pahaa oloa,ei oikein mieltä ylennä :( mut kai tää täst joskus helpottaa,toivottavasti.Liikkeitä hiljakseen tuntee ja sydänäänetkin sain kotidopplerilla kuuluviin viikko sitten =) Torstaina ois sitte seuraava neuvola käynti :)

Kiva ku Taika sait hyviä uutisia lääkäristä :D :heart:

Piitsi ja Iisakki 16+2
 
Katti täällä taas uudella nimimerkillä kun aina pääsee unohtumaan noi salasanat. Ehdin jo unohtaa tässä härdellissä tän vanhan hyvän ketjun ja siksi tulen ilmoittelemaan näin myöhään.

Eli meille tuli sitten pikku-ukko, kuten jo tiedettiinkin. Mies oli paljon kookkaampi kuin kokoarvioissa tai villeimmissä unissakaan, 52 cm ja 3770 g. (Kokoarvio edellisellä viikolla oli 3000 g.) Ja syntyi siis 24.9.

Synnytys oli tosi rankka, lähinnä se ponnistus joka ei sitten meinannut edetä ollenkaan kun epiduraali tuli aivan liian myöhään, vaikka tuntuikin niissä tuskissa taivaalliselta. Heti piikin jälkeen nimittäin huomattiin että kohdunsuu oli jo 9 cm auki ja se aukesi 10 cm:iin seuraavan puolen tunnin aikana. Ja sitten kun olisi pitänyt alkaa ponnistella supistusten aikaan, ei tullut mitään tarvetta. Oksitosiinikaan ei lisännyt sitä. Parin tunnin ähinän jälkeen olin menettäny jo toivoni ihan kaiken suhteen, pyysin jo sektiotakin mutta kätilö puisteli päätään. Kätilö pyysi paikalle gynekologin ja imukupin, joka oli todellinen helpotus. Sillä vauva saatiin liikahtamaan ratkaisevat 0,5 cm, ja sitten se olisi tullut ulos jo omin avuinkin. Poika rääkäsi samantien kovan itkun ja hiljeni tarkkailemaan tilannetta. Ja voi sitä tarkkaavaista pikku katsetta.. Oikea Nalle Nappisilmä. :heart:

Maidon nousun kanssa oli ongelmia, koska en pystynyt nukkumaan ja olin jotenkin aivan tajuttoman stressaantunut. Ja se synnytyskin pyöri vaan mielessä. Sairaalassa kävin synnytyskeskustelut kätilöiden ja gynekologien kanssa jälkeen päin ja se oli tosi hyödyllistä. Ja sit muistakaa, sairaalassa saa yleensä kotikaljaa, se on tarkoitettu mammoille sillä se ehkä vaikuttaa maidonnousuun (joku vanhan kansan juttu). Käyttäkää tätä hyväksenne, mulla ainakin viimein alkoi tulla maitoa, kun olin huitassut pari pulloa naamaan ja olin jo pikku hiprakassakin. Ja sain kyllä unilääkkeetkin. Korvatulpat on kanssa hyvä ottaa mukaan, sillä sairaalassa on aina meteliä!

Vauvelin kanssa menee ihan kivasti nyt kun imetyskin jo sujuu. Aikamoista vipinää kyllä on, että sais ihan tavalliset kotityöt tehtyä tässä sivussa. Likapyykkiä tulee ihan kauheesti ja vaippoja kuluu. Vauva on aika temperamenttinen, mutta onneksi huutaa vain aiheesta eikä koko aikaa. Ja ne nappisilmät.. sydän sulaa!

Tsemppiä kaikille! Kirjoitelkaa fiiliksiänne! Ja oliks se nyt Snoukku kuka joutuu seuraavaks tulikokeeseen? Yritä levätä valmiiksi sit kun synnytys alkaa lähestyä. Mä olin niiiiin poikki sairaalassa kun lopulta olin valvonut putkeen jo 4 yötä. Ja nauttikaa muutkin vielä rauhallisista hetkistä!
 
Moikka kaikki

Täällä olisi vielä 2 työpäivää edessä ja sitten koettais loma =). Pidän ensin muutaman rästivapaan ja sen jälkeen talviloman alta pois ja sitten jään suoraan äippälomalle :). Ei olisi kyllä enää kantapäät kestäneet yhtään kauempaa töissä, että ihan hyvillä mielin jätän seisomisen ja juoksemisen muille.

Meidän Heppu on aivan mahdoton potkija ja puskija :D. Tänäänkin äipän kylkiluut ovat saaneet kunnon iskuja ja välillä on pakko ollut nousta seisomaan, jotta vähän sais happea :D.

Katille onnittelut pojasta :flower: . Ja kiitos hyvistä neuvoista sairaalaan.

Hieman kyllä jännittää tuo hoitajien lakko ja mahdollisesti sen vaikutus synnytykseen :whistle: . Pitää vaan toivoa, että ennen sitä saavat ratkaisun aikaan ja kaikki sujuu hyvin.

Mutta nyt on lähdettävä suihkuun, kun kävin äsken ulkona reippailemassa.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Veeruska ja Heppu Huoleton 33+0
 
Hei,
joku olikin välittänyt tänne tiedon meidän pikku herran syntymästä. Aika on kulunut kuin siivillä, vaikka välillä tuntuu, että päivät ei kulu ollenkaan kun poika kitisee ja haluaa olla tissillä koko ajan. Nyt on lisäksi pari yötä mennyt noin tunnin pätkissä.. |O

Suloinenhan poika on kuin mikä! Sukulaisetkin on kovasti innoissaan. Nyt ikää on siis jo 5 viikkoa ja herra on kasvanut huimaa vauhtia. Ristiäiset on kolmen viikon kuluttua. Nimi on ollut tiedossa jo viime helmikuusta asti :D Muitakin vaihtoehtoja on mietitty, mutta poika on niin kovasti sen hätäkastetta varten mietityn nimen näköinen.

Taisi tulla vähän sekava viesti.. poika on tässä tissillä samalla.
Onnea uusille plussanneille ja tsemppiä odottelijoille!

Joe ja pieni tissisankari 5 viikkoa+päivä
 
Tännehän oli tullut uutta juttua.. en ollut huomannutkaan!!!

Katti, onnea pojasta!! Minäköhän tuo lie seuraava ponnistaja!! :D Toisaalta sitä jo kovasti oottaa, toisaalta olis vielä juttuja laiteltavana ja eihän tässä vielä viikkojenkaan puolesta kiirus!! Nukkuisin jos nukuttais :kieh: Kyllä mä yöt aika hyvin nukun, mut päivällä kun yrittää niin ei vaan uni tuu, pyörii päässä kaikki mahdollinen ja mahdoton.

Taikallekin onnea hyvistä neuvola kuulumisista!

Kyllähän tuo muakin Veeruska hiukan hirvittää tuo hoitajien irtisanoutuminen. Saa nähdä missä sitä vauvelinsa synnyttää vai laittaako ne ovelta takas et tuu ens viikolla koittaan uudestaan josko sit ois porukkaa töissä :D

Joellekin jaksamista tissittelijän kanssa =) Kyllä se varmaan joskus tarpeekseen saa. Sellasia ne tieten tuppaa olemaan et viihtyy aika hyvin siinä tissillä välillä!

Mouse tervetuloa kehiin ja eikun juttua vaan niin ei käy kovin hiljaiseksi tää meidän pino. Meitä taitaa olla viel aika vähän, minkä takia niin hiljaista välillä.

Taidanpa lähteä haistelemaan vähän ulkoilmaa tällekin päivälle. Kaikille oikein hyviä vointeja ja vatsan kasvua...

Snoukku


 
Moikka!
Mäkään en ollut vaan huomannut, että tänne on tullut uutta juttua. Lämpimät onnittelut siis poikavauvoista Katti ja Joe80 :flower: Ihanaa, että teillä on jo omat pikku nassukat sylissä. Perässä tullaan... =) Hieno oli myös lukea Katin synnytyskokemuksia, mielelläni luen myös muiden kokemuksia sit kun sen aika on. Tietää sit itse joskus mitä odottaa!

Me varattiin nyt sit ens viikolla 4D-ultra, kun jäi se sukupuoli salaisuudeksi vielä rakenneultran jälkeen... Ja onhan se muutenkin varmaan aikas ihana kokemus. Tuskin maltan odottaa!

Taikalle vielä onnittelut mukavista neuvolakuulumisista, on se helpotus, kun ne sydänäänet saadaan kuuluviin.

Koitetaan pitää ketju etusivulla, niin muutkin taas huomaa, että täällä on eloa ;)

t. Piipi + pieni 24+0
 
:wave:

Täällä alkaa huomenna äitiysloma :D . Aika on mennyt hurjaa vauhtia... Tämän viikon olen ollut talvilomalla ja nauttinut kotona olosta =). Samalla on tullut hieman siivoiltua, pestyä ikkunoita sekä vauvan vaatteita :heart:. Vielä olisi vauvelin vaatteita muutama koneellinen pesemättä. Vaihdoin myös tulevaan lastenhuoneeseen verhot ja huomenna lähdetään Ikeaan ostamaan samaan tilaan hylly (ja katsotaan mitä kaikkea muuta sieltä tarttuu mukaan :D ). Samalla reissulla haetaan mieheni siskolta turvakaukalo.

Mukavaa viikonloppua kaikille :heart:

-Veeruska & Heppu huoleton 34+4-
 
Oltiinpas tiputtu...

Onnitteluita vauvautuneille!

(.) Kova flunssa päällä ja jotenkin kamalan kiukkunen fiilis ollu muutenkin. :| Mieli matalalla jostain syystä. :/
Poju kuitenkin potkii kovaa ja kertoo itsestään aika usein lujilla moukuilla.
Alamahakivut on kovia ja tukivyötä suosittelivat neuvolassa. Eipä kyllä tunnu auttavan. Sattuu vain enemmän. Löysällä jos on niin ei mitää apuja ja tiukemmalle jos laitat niin sitten kiristää ja puristaa. En ala! :snotty:
Sais tän huonotuulisuuden pois ja flunssan kans ohi niin eiköhän se sit siitä taas.

Synnytystä mä oon alkanu oottamaan ihan innolla jo. ;) Ihana saada tuhisia sylkkyyn. :heart:
Mun eka raskaudessa synnytys meni niin hyvin että en osaa edes jännittää enkä pelätä sitä. Se oli niin iisi homma. Ja mitäpä sitä etukäteen murehtii jotain ohimeneviä kipuja ja kuitenkin kun sekin menee niin omalla painollaan et ei sitä oikein kässää koko hommaa..Varsinkaan jos vetelee sitä ilokaasua niin ku minä lopussa...en huomannukkaan miten pöllyissä olin kun mies jälkeenpäin on nauranu. :D

No mutta meen jatkaa flunssan potemista..

Jepsu ja Marttipoju 24+5 :heart:
 
Toivottavasti Jepsu flunssa alkaa hellittään. Ja kiukkuinen olo myös. Sehän varmaan johtuu flunssasta. Itse ainakin kun oli tuossa jossakin vaiheessa flunssaa niin tuntu et mikään ei huvita eikä jaksa mitään muuta ku just töissä käydä.

Kyllä täälläkin jo kovasti ootellaan sitä nyyttiä kainaloon. Hypistelen ja hiplailen noita vauva kamoja koko ajan. Pientä stressiä tuottanut vaunut, mutta vihdoinkin ehkä saan senkin asian pois mielestä. Meillä sellaset käytetyt teutoniat joista puuttuu kovan kopan päälle tuleva suoja. sitä koittanut metsästää joka paikasta, mutta ei tunnu oikein olevan missään. Nyt tilaan sit yhdestä liikkeestä kokonaan uuden pehmeän kopan ja jalkapeiton niin eiköhän niistä ihan kelpo kulkupelin saa.

Ihan tylsä ku sataa ja niin pimeetä. Ei oikein viitsi alkaa mitään hommailemaan. Haravoidakin vähän pitäis vielä ennen lumen tuloa, mutta ehtii kai tässä. Varmaan mulla jää moni homma ihan levälleen ku aina sanon vaan et ehtiihän tässä. Vaikka kai sitä sittenki ehtii vauvan kanssa jotain tekeen.

Jos lähtis koittaan tulisko uni ku ei muutakaan viitsi :D
Mukavaa viikonalkua kaikille!

Snoukku 35+3
 
:wave:

Täällä on pesty monta koneellista vauvan vaatteita ja tänään tulin siihen tulokseen, että meille ei osteta enää yhtään vaatetta ennen pienokaisen syntymää =). Vaatteet ovat kyllä 50-70 cm ja tais olla muutama jo isompikin, mutta nyt alkaa kaappitila loppua kesken...

Maanantaina käytiin tutustumassa sairaalaan ja synnytysosastolle :) . Hieman kyllä alkoi jänniittää tuleva :whistle: . Täällä ei järjestetä enää lainkaan mitään synnytysvalmennusta, pitää vain toivoa että on oikein mukava ja asiantunteva kätilö paikalla, kun h-hetki koettaa.

Hyviä vointeja kaikille :hug:

Veeruska ja Heppu Huoleton 35+2
 
Moikka,

ihanaa, kun Veeruska olet jo äippälomalla! Vähänkö mäkin odotan... Jouluun asti pitäis töissä jaksaa. Sulla alkaa olla jännät paikat kohta käsillä muutenkin. Kaikki menee varmasti loistavasti :D

Me käytiin eilen 4D:ssä ja meille on tulossa tyttövauveli helmikuussa :heart: Kyllä oli hieno nähdä pikkuisen piirteet ja liikkeet niin selvästi. Mä oon nyt kyllä niin täpinöissäni, täytyy varmaan jotain vaaleanpunaista käydä ostamassa ;)

t. Piipi + typykkä 24+5
 
Hei tännekin pitkästä aikaa!
Meillä on mennyt aika reissutessa ja muussa häsäkässä etten ole ehtinyt kuulumisia tänne kirjoittelemaan.
Tänne tosiaan ei kummempaa. Kovasti odottelen ekaa ultraa joka on vasta 30.11.. Seuraava neuvola on 14.11 ettei ihan sinne kuun loppuun tarvitse hermoilla.
Kovasti olen koittanut liikeitä tunnustella, en vielä mitään tuntuvaa likettä ole javainnut.

Joe80 Onnea pojasta :flower:

Kaikille mukavaa odotusta ja kertpkaahan kuulumisia taas kun on jotain kerrottavaa :D

-Taika ja masukki 15+3-
 
Heippa taas kaikki :wave:

Mitäs kaikille kuuluu?

Täällä on alettu jo tekemään jouluvalmisteluita :xmas:. Viime viikolla askartelin joulukortit ja tänään tein piparitaikinan :D. Huomenna sitten olisi tarkoitus leipoa pipareita :). Jospa tämä meidän joulutonttukin päättäis tulla pian maailmaan, kun äippä touhuilee ahkerasti kaikkea :D.

Kirjoitelkaahan kuulumisia ja jospa tänne saatais uuttakin porukkaa tuolta odottajien puolelta lisää :hug:

-Veeruska ja Heppu huoleton 37+0-
 
Heippa!
Tervetuloa vaan taaperotx3! =)

Veeruskan joulupuuhat kuulostaa ihanilta, mä en oo pahemmin vielä ehtinyt koko joulua miettimään... Mutta ehtiihän tässä vielä. Teillä se h-hetkikin alkaa olla jo lähellä, jännää!

Oma vointi on äkisti ottanut takapakkia, on alkanut supisteleen oikein kunnolla, ja määräys on, että tosi iisisti pitää ottaa. Perjantaina on lääkärineuvola, jossa kohdunsuun tilanne tarkastetaan. Kunpa ei ois suppaillut saanut tuhoja aikaiseksi :/ Noh, päivä kerrallaan nyt vaan.

t. Piipi+typykkä 26+4
 
Tervetuloa taaperotx3 :hug:

Piipi79: Toivotaan, että kaikki on hyvin :heart:. Koetahan ottaa rauhallisesti ja levätä vaan :).
Täällä on pakko aloitella jouluvalmistelut kun ei koskaan tiedä milloin tämä meidän pienokainen haluaa tulla :heart:. Katsotaan nyt kuinka kauan hän vielä haluaa pysyä tuolla massussa lämpimässä :).
 
taaperotx3 tervetuloa :flower:

Piipi79 otahan nyt sit rauhallisesti ja toivottavasti siellä lääkärissä kaikki on hyvin.

(.) Täällä eilen käytiin rakenneultrassa ja siellä kaikki oli hyvin ja oikeilla paikoillaan,kokoarvio oli n.350g,kovasti potkii ja myllertää muutenkin mahassa taitaa olla siellä kunnon taistelutanner :D Neuvolassa käytiin tiistaina ja sydänäänet oli siellä 150 kieppeillä,hb oli taas laskenu,nyt 112 sain käskyn syödä lisää rautaa,toivottavasti nyt lähtisi nousuun.Painoakin oli tullu 400g/vk lisää :eek: joutais vähä vähentyä ku tota ylimäärästä on muutenki,mut en mä mitää stressiä ota se tulee mikä on tullaksee ja toivotaa sit et lähtee synnytyksen jälkee pois,ei nyt oo alku painoo kuitenkaa tullu ku +500g ku paino putos kilon verran tos alun aikana.

Jouluvaömisteluja en oo kotiin ehtiny miettiä ku kaikki vapaa menee häiden pohtimiseen,aikomus ois avioitua joulukuun 8. mut jos sit heti häiden jälkeen panostais kotiin ku ois viikko lomaaki.

Veeruska-81 tsemppiä synnytykseen kun sen aika koittaa,sulla se hetki on jo pian käsillä :heart:
 
Löytyihän tämäkin ketju täältä vielä. Aika kauas oli ehtinyt tipahtaa.

Täällä käyty synnytystapa ja kokoarviossa. Vauva ( joka edelleen oli poika ) tällä hetkellä n. 3,2 kiloa. Ja viikkoja siis tuolloin 38+3. Kovin tarkka tuo ultralla tehty ei kuulemma ole mut sinne päin. Ja pitäisi ihan normaalisti alakautta pystyä synyttämään.

Liekö tuo synnytys lähestymässä. Parina yönä herännyt supistuksiin/kipuihin jotka tosin kestäneet vain hetken. Tänään epäilen limatulpan irronneen. Päivällä ei kyllä pahemmin supistele, mutta äkkiäkös se alkaa kun niikseen tulee. Katellaan.

Eipä muuta kuin hyviä vointeja kaikille!

Snoukku



 

Yhteistyössä