25-vuotiaat tai vanhemmat plussaneet!!

Tervehdys!
Snoukulla kuulostaa synnyts tosiaan olevan lähellä! :flower: Toivottavsti kaikki menisi hyvin. Ihan komian isolta pojalta kuulostaa olevan :D


Veeruska-81 Ollaankos siellä vielä yhtenä kappaleena vai joko vauveli syntyi?
:heart:

Täällä ei oikestaan kumempaa. Envi viikon ultraa odottelen kovasti. Unissa kovasti kummittelee kaksi vauvaa.. Tyttö ja poika.. Hih, oihan se hurjaa jos kuulisi oikeasti odottavansa kaksosia. Meidän molempien suvussa on kaksosia joten mahdollistakin siis on.. mutta katsotaan mitä se ensiviikolla sanoo ultra.
Vatsan seutu jonkun verran kasvanut, painoa ei vielä ole onneksi tullut.. Mut kohta varmasti kilot ropisee kovaa vauhtia ja paino nousee. Mutta oishan se hyvä jos ei tulisi kovasti nousisi kun entistäkin painoa on ihan tarpeeksi.
vatsan seudulla on olltu repimis kipuja aina välillä, taitaa olla liitokset kovilla.

Mukvaa odotusta kaikille!
-Taika ja masukki 17+2-
 
:wave:

Kiitos Taikalle kyselyistä :D. Täällä ollaan edelleen yhdessä kasassa ja odotellaan, että jotain alkais tapahtuu :whistle: . Tänään kävin neuvolassa ja tulin siihen tulokseen, että menen sinne varmasti taas ens viikolla :). Kovasti olen varautunut siihen, että raskaus menee yliaikaiseksi.. Heppu oli jo kyllä laskeutunut 2 cm (sf-mitta) ja on aika alhaalla, mutta eipä nuo sano vielä mitään..

Snoukullakin on jo H-hetki lähellä :heart:

Taika muistan tuon olon, kun mietti jos massussa onkin kaksoset :). Minulla on pikkuveljet sekä ukkini kaksosia =). Mutta yleensä se kai menee niin, että se hyppää yhden sukupolven yli eli periaateessa minun tai veljeni lapset sitten saavat kaksoset :D

Mukavia odotushetkiä kaikille :hug:

Veeruska ja Heppu Huoleton 38+2
 
Moikka,

oijoi, Snoukulla kuulostaa jo siltä, että kohta oot tositoimissa ja varmaan Veeruska sit perässä kanssa =)

Taika: vitsit toi oli kyl jännää odottaa sitä ultraa, vaikka meillä ei rakenneultrassa sukupuoli vielä selvinnytkään.

(.) Saikullehan mä sit jouduin niiden ennenaikaisten kovien supistusten kanssa, kaks viikkoa lepoa nyt alkuun. Kohdunsuu oli vähän pehmentynyt, mutta oli onneks ihan kiinni vielä. Typykällä kuitenkin kaikki hyvin. Kotona tulee aika tooodella pitkäksi, kun ei mitään rasittavaa saa tehdä... :whistle: Sauna, siivous ja seksi kiellettyjä ja sitä rataa. No, onpahan aikaa roikkua täällä...

t. Piipi + typykkä 27+5
 
Piipi79 Koetahan vain lepäillä, vaikka varmasti välillä tuntuu tylsältä :whistle: Keräät nyt oikein kunnolla voimia :heart: Lähetä tänne niitä supistuksia :LOL:

Täällä herätty viime yönä ns. menkkakipuihin, joiden vuoksi sitten valvoinkin reilun tunnin.. Aamulla ei sitten ollut mitään :whistle:. nyt pientä jomotusta ja hieman huono olo :eek:.

Mutta nyt imuroimaan, jospa tämä olokin paranis tai tulis vaikka niitä kaivattuja supistuksia :D
 
Täälläpä sitä edelleen kokonaisena. Eli ei ainakaan kovin nopeita vaikutuksia tuosta limatulpan irtoamisesta. Eipä se vissiin välttämättä mitään meinaa, voi mennä pitkästikin sen irtoamisesta synnytykseen. Taitaa sitä vieläkin irtoilla kun tulee sellaista paksuhkoa limaa välillä ( yök ). Sori ihanat jutut mut tällaistahan tämä.

Taika täälläkin alkuun selvittiin ilman painon nousua varmaan puoleen väliin. No nyt sitä onkin sitten senkin edestä, oiskohan 17kg tullu yhteensä. Turvotusta varmastikin osa mutta on tuossa omasta mielestä ihan liikaa. Joskaan ei neuvolassa ole kovin kommentoitu.

Piipi ottaa siellä nyt ihan rennosti ja rauhallisesti vaan. Hommaat jotain hyvää luettavaa tai elokuvia niin siinähän se aika kivasti kuluu. Onhan tää vähän tällasta haahuilua kun päivät yksikseen kotona eikä jaksa/saa oikein tehdä mitään.

Veeruskallakin
ihan lupaavan kuuloisia oireita. Eiköhän me kohta aleta jakautumaan :D Oishan tässä vielä viikko laskettuun aikaan, mut vois sitä vähä ennakoida. Pikkumies meinaa tulla taas vatsanahan läpi. Vissiin ahdasta jo alkaa olemaan.

Jaksamista kaikille!

Snoukku ja pikkumies 38+6
 
Veeruska Toivottavasti siellä pian vauveli päättää syntyä. Mulla tuo poika meni melkein kaksi viikkoa yli niin olihan se yhtä tuskaa..
Meillä noita kaksosia on mun isällä on kaksoisveli ja miehen serkut on kaksosia. Sitähän ei tiedä miten ne hyppii voi olla että vasta nuo emidän muksut tai niitten muksut vasta saa niitä kaksosia, kuka tietää =)
Ensi viikollahan tuo selviää..

Piipi
koitahan levätä kovasti. Ei varmasti maailman helpoin homma mutta parempi vauvan kannalta kuitenkin..

Mukavaa viikonlopun alkua
-Taika-
 
Hei kaikille kanssakuumeilijoille pitkästä aikaa =)

Täällähän Veeruska ja Snoukku ovat ihan loppumetreillä, toivotaan että saatte kphtapuoliin nyytit syliin :heart:

Piipille jaksuja lepäilyyn :hug:

Taikallakin jo puoliväli häämöttää, apua miten aika rientää =)

Tähän väliin onnittelut vauvan jo saaneille ja uusille plussanneille :heart: :flower: :heart:

Täällä on viikot vierineet remontin parissa, nytkin ukko tuolla maalailee mutta onneksi isommat urakat on valmiina. Saa alkaa vähitellen keskittyä joulun laittamiseen ja esikoispojan tuleviin 5-vee synttäreihin :heart:

Omassa navassa kaikki ok, pieni oli kaikin puolin normaalisti kehittynyt ja kaikki rakenteet olivat kunnossa myös 4d:ssä. Istuskelee tällä hetkellä perätilassa mutta vielä on aikaa kääntyillä :heart:

Meidän pikkuveijarit taitavat tehdä yhteistä pahaa tuolla kun on niin hiljaista joten pakko rientää katsomaan :D

Mukavia masunkasvatushetkiä kaikille =)

äitsy ja pieni 27+5 :heart:
 
:wave:

Vieläkö Snoukku on yhdessä kasassa?
Täällä ei ole vielä jakauduttu.. Viime yö meni ihan harakoille :ashamed: En ole nukkunut juuri yhtään kovien "menkkakipujen" vuoksi. Ja sitten kun aamulla vihdoin sain unen päästä kiinni niin miehen kello alkoi päristä :kieh: En sitten osannut enää nukkua, kun mietin että kohta soi oma kello... oli heti aamusta neuvola.
Neuvolassa muuten kaikki muuten hyvin, mutta verenpaine on koholla ja näin ollen joudun menee jo keskiviikkona uudestaan neuvolaan. Voipi olla, että verenpaineen korkeus johtui huonoista yöunista ja kävelystä neuvolaan :whistle: Koko päivän on sitten ollut pieniä kipuja ja pari supistustakin tullut :) arvatkaa alkaako toivo nousemaan, että pian päästään synnyttämään :D

äitsy80 Olipa kiva kuulla sinustakin pitkästä aikaa :hug: Paljon voimia viimeisiin remonttihommiin!

Nyt lähden miehen viekkuun sohvaan :heart:

-Veeruska & Heppu Huoleton 39+0-
 
Vielä täälläkin ollaan yhdessä kasassa. Neuvolassa minäkin tänään kävin. Vauvan pää jo ihan kiinnittynyt eli ei kiirusta vaikka vesikin menis jos pystyy kotona oleen. Tosin eipä nyt kauheasti ole mitään oireita. Öisin suppailee kipeästi, päivällä ei pahemmin, kivuttomia välillä. Mullakin verenpaine neuvolassa 152/102, että aika korkee, mut mä kotona mittailen niin on ihan kohtuu rajoissa n. 130/85. Ei siis sen suhteen tartte panikoida, kuitenkin pissa ollut koko ajan puhdas eikä mitään muitakaan oireita. Huonosti tulee täälläkin yöt nukuttua. vessassa ravaamista ja kyljen kääntämistä ja joka kerta herää ku asentoa vaihtaa. ja mä en saa edes päivällä unta ku koitan nukkua.

Neuvolaan sitte perjantaina taas jos kasassa ollaan. Sillonhan ois viikot täynnä. Välttämättä ei tarttis sinne asti päästä, mut katotaan. Kovasti alkaa jo kaikki kyseleen et eikö vielä, onko mitään merkkejäkään jne. Mun äiti varsinki ihan tulisilla hiilillä ku eka lasten lapsi. Joka välissä oottaa et joko joko.. nooo.. kaikki aikanaan.

Snoukku ja pikkumies 39+3
 
Moiks,

snoukulla alkaa olla jännät paikat. ;)

Mites muilla menee?
Mä kävin tänään äippäpolilla sokeriseurannassa ja lääkäri oli pelkkää kehua. Kauhisteli kun sanoin että neuvolassa kehuivat ylipainoiseksi ja sen takia laittoivat rasitukseen. En kuulemma oo ylipainoinen. Muutenkin sokruarvot hyvät ja paino pysyny kurissa. Kaikin puolin mukava käynti kerrankin. Ultrassakin nähtiin poju ja haukotteli niin ammosasti siellä. :D Hyvin kasvaa vauveli keskikäyrällä ja muutenkin mamman vointi mahtava. Kovasti kehuja sain ja samalla linjalla kuulemma loppuun asti. Ei tarvii hypätä polilla usein, vaan vasta tammikuussa sain ajan. :)

Hyvä mieli ollu koko päivän kun oli niin positiivinen lekuri että! Tollasia miehiä lisää!

Jepsu ja Martti 29+0 :heart:
 
Moikka!

Pakko kysyä nyt Veeruskalta ja Snoukulta, että jännittääkö lähestyvä synnytys? Kun itsellä on ainakin vielä sellainen luottavainen olo, että enköhän sen pikkuisen kunnialla saa maailmaan, jos vaan kaikki siihen saakka menee hyvin =) . Ajattelin vaan, että ehtiikö tässä vielä mieli muuttua matkalla, vai onko teilläkin ollut koko ajan hyvä mieli synnytystä miettiessä?

Olipas Jepsulla kiva lääkäri, noita sais tosiaan olla lisää! Se vaikuttaa kuitenkin tosi paljon, millasta kohtelua saa jne. Mullakin oli ihan paha mieli edellisen neuvolakäynnin jälkeen, kun neuvolan tädillä oli selkeästi huono päivä, oli tosi hajamielinen ja sillä oli vaan kiire saada mut ulos. Mut sit se soitti tällä viikolla perhevalmennusajoista ja oli taas tosi kiva, kyseli ja jutteli kaikkea. Ihmisiähän nekin tietty on, mutta sitä on raskausaikana niin herkkä kaikelle negatiiviselle ;)

Täällä muuten tilanne ennallaan, kotona ollaan. Oon koittanu joka päivä jotain pientä puuhailla, käydä asioilla nopeesti keskustassa tai sitten kevyellä kävelyllä ulkona. Mut kyl se taitaa olla niin, että saikkua pyydän ton lopun 2,5 viikkoa, mitä töitä mulla enää olis, selkä ei kestä tätä koneella istumista yhtään ja sit taas supistaa |O Saati sit 8 tuntia päivässä...!

Peukkuja pidän, että tänne tulee kohta tuplasti vauvauutisia :heart:

t. piipi + typykkä 28+4
 
Kyllähän se omalla tavallaan jännittää tuo synnytys. Kuitenkin ihan uusi kokemus itselle. Kahdessa synnytyksessä olen opiskeluaikana ollut mukana että silleen on jotain hajua, mutta onhan se ihan eri asia itse olla tosi toimissa. Kyllä mulla koko ajan on hyvät fiilikset ollut synnyttämisen suhteen että ei mitään pelkoja ole tullut tms. Tuntuu, että olin valmiimpi joku aika sitten kun nyt olisin. En tiedä sitten vaikuttaako kun asia oikeasti lähestyy koko ajan ja sitä ehkä miettii enemmän. Mutta hyvillä mielin odotan synnytystä ja otan vastaan mitä tullee, mitäpä siinä muutakaan voi! :D Eikä sitä kannata alkaa liikaa miettiin ja suunnittelemaan silloin varmaan mieli muuttuu paljonkin ja muiden kertomuksiakin kannattaa varmaan lukea siinä mielessä että jokainen synnytys on erilainen kuten varmaan kaikki tietää.

Edelleenkään ei sen kummempia tuntemuksia. Oishan tässä vielä muutama päivä tuohon laskettuun aikaan :D jospa tää tähtääkin siihen, haluaa saman synttäripäivän ku isällään :LOL:

Toivottavasti saat Piipi loppuajanki saikkua jos tuntuu ettei töihin kykene ja miksei sitä sais. Eihän sitä töissä voi olla jos supistelee koko ajan.

Kiva Jepsu että sulla kaikki polilla ok.

Jos lähtis vielä haukkaan jotain iltapalaa... :p

Snoukku 39+4
 
Hurjaa että Snoukku ja Veeruska alkaa olla jo ihan loppumetreillä vai pitäisikö paremmin paikkansa että loppusenteillä kun niin lähellä vauvantuoksu jo on :heart: Tsemppiä teille loppuodotukseen =)

Jepsulla oli ollut kyllä todella mukava lääkärikäynti ja hyvä kun sokerti ovat pysyneet kurissa =)

Nyt täytyy mennä aamupalalle niin saa vähän leipomuksiakin tehtyä tämän päivän aikana :wave:

Äitsy ja pieni 28+4
 
Heips taas

Neuvolassa käyty ja tällä kertaa paineet olivat taas ihan ok:t :). Ensi maanantaina sitten taas uudestaan näytille. Silloin olisi jo La :D.

Piipi79 kyseli jännittääkö synnytys... Kyllä nyt loppua kohden on alkanut jännittämään hieman :whistle: Reilun kuukauden aikana 5 ystävääni ovat saaneet pienokaiset ja kaikkien synnytyskertomukset olen kuullut. Kaksi tosi helppoa ja kolme sitten aika vaikeaa :| Mutta kuten Snoukkukin taisi mainita, olen ajatellut että olen hyvässä hoidossa, ammattilaisten käsissä ja ollaan kuitenkin Suomessa :heart: Ja kaikki vauvat ollaan saatu ulos, kukaan ei ole jäänyt massuun :D Kovasti sitä synnytystä kuitenkin odottaa ja varsinkin tuota pienokaista :heart:

Jepsulla on ollut ihana lääkäri :)

Nyt lähden nauttimaan pakkasesta ja ostamaan joulupostimerkit :xmas:

-Veeruska & Heppu Huoleton 39+2-
 
Snoukulle ja Veeruskalle tsemppiä! Kova koitos on teillä tulossa.

Mutta nyt kun itsellänikin on jo pari kk synnytyksestä, niin se alkaa jo unhoittua ja sitä katselee elämää niiden vaaleanpunaisten lasien läpi. Juuri muistin, kuinka rankkoja nuo viimeiset kuukaudet oli nukkumisien ja vessassa käyntien ym. kömpelyyden suhteen. Nyt on kyllä huomattavasti helpompaa! Nyt rankinta on ehkä se, että tutti tippuu koko ajan ja pitää sitä asetella jatkuvasti. Mutta voi että kyllä tää vauva-aika on aivan ihanaa. Kun vaan oltaisiin kaikki terveenä. Nuhaa oli jo 1 kk iässä ja nyt olen itse ihan kauheassa virusangiinassa toivoen ettei pikkuinen saa tätä samaa.

Meillä eletään nyt kerrassaan hauskaa aikaa. Vaavi on hitusen yli 2 kk ja kannattelee päätään sen verran hyvin, ettei nostelu ym. ole niin stressaavaa. On opittu, etä vauva ei mene rikki vaan on suunniteltu kestämään tämä kömpelö harjoitteluvaihekin. Pikkuisella alkaa olla aika selkeä rytmi ja on opittu kuuntelemaan vauvan itkuja aika hyvin. Ollaan säästytty kauheilta itkuilta ja mahavaivoilta, luojan kiitos.

Pari viikkoa sitten saatiin semmoinen vauvamuskareissa paljon käytetty Vauvan vaaka-CD ja vihko, jossa on leikkejä ja nuotit biiseihin. Ihan tuli tippa linssiin usemmankin kerran kun vauva oli niin innoissaan. Alussa tuli joka biisissä hikka. Ja nyt vaavi on alkanu nauraa ääneen! Se kuulostaa tosi erikoiselta, kuin huutoa josta ei ensin tajua että onko se olevinaan itkua vai naurua mutta ilme näyttää tosi onnelliselta. Poika tykkää tosi paljon myös hieronnasta, mutta voi vitsi minkälaisista otteista. Sitä saa hieroa tosi kovakourasesti ja se alkaa nauraa ihan tajuttomasti! Hieron sitä jaloista ihan yhtä kovaa kun hieroisin aikuistakin, ja se tykkää siitä! Suorastaan huutaa lisää!

Piipille vielä, mulla oli kanssa supisteluita jo jostain viikolta 20 ja aloitin saikun noilla samoilla viikoilla. Mulla supistelut liitty ensin kaikenlaiseen rasitukseen ja esim. puolen litran vesipullon nostaminen oli niin kova rasitus että supisti. Alussa ne oli kyllä täysin kivuttomia mutta kesti tooosi pitkään jos en pysähtyny. Sit joskus viikon 33-34 tienoilla ne alko muuttuu välillä sarjoittaisiksi ja kipeiksi. Pitkiä automatkoja kantsii välttää, ja kyllä muutenkin rasitusta. Vikat viikot supisteli aika usein, mutta tiesin kyllä heti sen eron, kun alkoi tulla niitä synnytystä enteileviä. Muistaakseni viikkoa ennen h-hetkeä tuli 16 h putkeen supistuksia, mutta sit ne loppu kun seinään. No, onneks synnytys käynnisty vesien menoon, ettei tarvinu arpoo sitä lähtöä himassa. Mutta niin, joka tapauksessa poika synty vasta 2 päivää ennen laskettua aikaa, vaikka jo joskus viikolla 28 kohdunsuun ulkoreuna oli sormelle auki ja pehmeä. Viikon 30 tienoilla yleislääkäri ei enää löytänyt koko kohdunsuuta, kun oli niin pehmeä. Ultrassa kuitenkin näkyi, että kaulaa on jäljellä. Gynekologi myös sanoi, että on ihan hyvät viikot jo syntyä, että viikot 27-28 kun ohittaa niin on hyvin pullat uunissa. Ja sit itse synnytys eteni ensikertalaiseksi nopeasti, koska lopussa paikat oli kypsyny ja kohdunsuu aukesi 5 tunnissa.

Nyt täytyykin mennä tsekkaamaan vaippaa, tsemppiä kovasti teille kaikille. Kyllä te ne vauvat vielä saatte syliinne!
 
Ultra kuulumisa!
Vähän oli levoton yö kun niin kovasti jännitti aamun ultraan meno. Kaikkea kauhu unia näin ja synnytinkin visiin pari kertaa yön aikana. Juha aamulla valitteli edelleen oloaan joten jäi kotiin pojan kanssa ja minä tytön kanssa menin bussilla.
Ja sitten asiaan...
Lapsia oli yksi kappale, onneksi. Kaikki oli hyvin vastasi viikkoja täysin eli ei laskettu aikakaan muuttunut. Kysäsin että saiskos sukupuolesta selvää. Eka meinas ettei taija mitään nähdä mutta liikahti vauva sopivasti sellaiseen asentoon että näki. Eli POIKA ois melko varmuudella tulossa. Ei pitänyt mun tyttö veikkaukset sitten kutinsa =)
Juha oli aivan tohkeissaan kun kuuli että toinen poika tulossa. Tyttö vaan tuumasi et miksi mulla on sitten kaksi pikkuveljeä.
Mitähän tuohonkin osais sitten vastata.. Pääasia on että vauveli on terve ja kaikki masussa hyvin. Muulla ei niin väliä. Toivottavasti vaan tästä tulisi rauhallisempi kaveri kun tuo meidän pikku mies.

Veeruskalle ja snoukulle tsemppiä synnytykseen!!
Synnys peloista oli puhetta. No vähän sitä tietty jännittää vaikka kaksi synnytystä onkin jo takana. Mutta kun mikään synnytys ei ole samanlainen niin ei voi tietää mitä tulee sitten eteen. Mutta en siis paniikissa sen suhteen ole =)

Mukavaa viikonloppua
-Taika ja masukki-
 
Täällä sitä edelleen palloillaan!! Sanan varsinaisessa merkityksessä, olo on kuin pallolla!! :LOL: Neuvolassa mittailtiin verenpainetta kun on alkanut jo kotonakin mitatessa alapaine huiteleen 90 tienoilla. Siellä se huitelee siellä 100 kieppeillä. Mut pissa puhdas ja muutenkin olo ok niin eipä hätiä. Maanantaina uudelleen neuvolaan jos ei pikkumies sitä ennen halaja poistua vatsastani! Toiveena kyllä olisi että viikonlopulla syntyisi!! Saahan sitä toivoa! :kieh:

Taika kiva että ultrassa kaikki ok!!

Pikkumies myllää vatsassa tosissaan. Tuntuu oikeesti välillä siltä niinku tulis väkisin ulos tuolta alakerrasta, kait sitten puskee jotenkin itteensä tai jotain. Aika inhottavan tuntuinen. Ja vasemmasta kyljestä tulee kohta joku kantapää läpi! Virkku kaveri ainakin on. Neuvolassakin aina kun kuunnellaan sydänääniä on aluksi ihan rauhallinen sit herää tai alkaa kuunnella ja alkaa ihan hirmuinen riehuminen. Ei vissiin tykkää sitä kuunnella. Kuulemma vaan hyvä merkki.

Onhan tää kauheeta ku pitää toivoa että tulis kipeeksi. Siis meinaan että niitä kipeitä suppareita, että lähtis syntyyn. Tai kävis mulle tietty ihan kivuttomatkin jos niillä vaan pääsis loppuun asti, mut ei liene mahdollista :LOL: No suppareita odotellessa!!

Veeruskallekin vaan tsemppiä koitokseen ja kaikille oikein hyvää vointia!!

Snoukku ja pikkumies 40+0
 
Moikka!

Kiitos katti1979 tosi paljon omista kokemuksistasi noista suppareista sun muista! Oli oikeasti tosi kiva lukea, miten teillä asiat eteni jne. Tänään just oli lääkärineuvola ja kohdunkaula oli viime kerrasta vähän lyhentynyt ja pehmentynyt, mutta on edelleen kyllä kiinni. Joulun pitkät sukulointireissut täytyy nyt suosiolla jättää kyllä väliin pitkien automatkojen takia :xmas: Mä pidän mielessä tuon, että synnytys voi sitten olla lyhyempi, kun paikat on kypsät jo hyvissä ajoin, jotain lohduketta... ;)

Taikalle onnittelut poikauutisista! :flower:

Mitäs muille kuuluu?

t. Piipi + typykkä 29+3
 
Täälllähän on ollut hiljaista! Minäpä olen ollut sairaalssa 3 päivästä lähtien!!!

Poika syntyi 3.12. 3800g ja 51,5 cm. Reilu 2 Vuorokautta valvottuani suppareiden kanssa lähdettiin sairaalaan joskus aamu viiden kieppeillä. Olin 7cm auki ja eikun saliin käyrälle. Menin sitten ammeeseen lillumaan ja ajattelin että voisin vaikka sinnekki synnyttää. Kipujakin oli sen verran että kätilö suositteli jotain otettavan. No kalvot puhkaistiin ja sain kohdunkaulan puudutteen. Se vähän helpotti joskin kipu muuttui toispuoleiseksi. Puol 9 aikaan alkoi ponnistuttaa ja sain luvan työntää vähän mut ei kunnolla ponnistaa. 9 aloin sitten ponnistaa. En kuitenkaan siellä ammeessa, olin käyrällä eka ja sit kokeilin siinä sängyllä ponnistaa ja sekin oli ihan ok niin en lähtenyt takaisin veteen. Onneksi!! Alku meni hyvin, sitten vauva jämähti matkan varrelle väärän tarjonnan takia. Tunnin ponnistettua kutsuttiin lääkäri avuksi ja imukupilla avittamaan. Se kokemus oli järkyttävä joskin siitä nyt jo toivuttu. Ei muuten mutta se kipu kun lääkäri kaiveli ja kokeili miten päin vauva on ja kun laittoi imukupin paikoilleen. Kun sain vauvan pään ponnistettua ulos helpotti hieman, mutta sitten ei enää supistanut, vaikka kätilö ja lääkäri koitti kouria mahaa kuin. Väkisellä työnsin sit loppuun asti. Kova oli urakka vauvallekin. Pisteet 3-5-7 ja pari ekaa tuntia meni happikaapissa. Onneksi se rääkäisi kunnolla ennen kuin vietiin muuten olisin kyllä ollut paniikissa. Ehti ihan hetken olla rinnalla ( varmaan sen ajan ku napanuora katkaistiin ).Ja sekin tehtiin kai kiireellä kun mies ei siihen saanut osallistua. siinäpä pääpiirteissään pikkumiehen maailmaan tulon kohokohdat. Kertomusta tulis tosi pitkästi jos jaksaisin kirjoittaa kaikki, mutta ei jaksa istua ( epparikin tehtiin ) kovin kauaa!!

Toisella kerralla enemmän.

Onnellinen Snoukku
 
Onnittelut Snoukulle pojasta! :heart: :flower:

Hurjalta kuulosti toi imukuppi homma mutta onneks kaikki hyvin.

Meidän tyttö on syntyny 4.12. ja tuli nyt 1v.

Pompottelin perjantaina Cittariin ja sitten sain siellä kamalan supistus kohtauksen ja istuin ja puhisin hetken. Luulin jo et tuleeko lähtö. :eek: säikäytti hiukkasen mutta onneks helpotti ja lenkki jatkui sitten hissukseen. Kotiin ei onneks ollu pitkä matka mutta tuntui kyllä 100km:ltä.

Kovasti jo pojua ootan syntyväksi.

Jepsu ja Martti 30+5 :heart:
 
ONNEA SNOUKULLE myös tätä kautta :hug: :flower:

Täällä edelleen kasassa ja välillä hermot alkavat olla aika tiukilla tämän odottelun kanssa :whistle:. Viikonloppuna tuli supistuksia, mutta ei kovinkaan tasaisesti... Torstaina menen viimeisen kerran neuvolaan, jolloin varataan aikaa käynnistykseen :ashamed:

Veeruska & Heppu Huoleton 41+0
 
Paljon onnea Snoukulle pienen pojan syntymästä :flower: Vähän hurjan kuuloinen synnytys, mutta kuten sanoit, niin onneks on pahimmat jo unohtunutkin. Ja pääasia, että pikkukaveri voi hyvin.

Jepsu mullakin eilen supisteli kauppakierroksen jälkeen niin maan perusteellisesti, mutta hellitti sit kun kotiin pääsi pötkölleen. Vielä kun pysyis nuo pienokaiset jonkin aikaa masussa, niin ei enää tartte pidätellä B)

Lähetäänpä täältä siis Veeruskalle näitä meidän "turhia" supistuksia =)

t. Piipi + typykkä 30+3
 
Pitäähän nyt tännekkin välillä ilmoittautua. Eli rv36+5 menossa ja käynnistellään rv38 tienoilla kohonneiden maksa ja sappihappojen takia. Sappihapot tällä hetkellä 15 kun alle 6 pitäis olla. Muuten on kaikki mennyt hyvin.

Onnea jo vauvautuneille! Taitaa meitä joulukuussa synnyttäneitä/synnyttäviä olla tässä pinossa muutama. :)

Lellu
 
Snoukulle onnea pojasta :heart:

Toivottavasti se veeruskankin pikkunen pian syntyisi
:D

Täällä ollaan joulua laitettu. Åenissä erissä. Ei tämä mun olo anna paljon tehdä kun heti on paikat kipeänä. Supistuksiakin on jo ollut. Eilen kävin neuvolassa ja vauvalla kaikki hyvin. Nyt oli painoakin jo tullut vähäsen lisää. Pitää yrittää ettei han kilo tolkulla kuussa tulisi tota painoa :whistle:
Täti kehotti ottamaan joulun rahallisesti kun väsymystäkin on.
Onneksi pääsen aattona valmiiseen pöytään niin ei tarvitse kauheasti stressata =)

Mukavaa viikkoa kaikille
-Taika ja masukki 22+1-
 

Yhteistyössä