25-vuotiaat tai vanhemmat vauvakuumeiset!

Mie oon ottanu aika rennosti nää viimeiset kiertopäivät.. lähinnä parannellut itseäni, jos mulla onkin flunssasta johtuvaa lämpöä.. mut silti, jos illalla jaksan, niin ois tarkoitus lähteä kaverin synttäreitä juhlimaan.. jos tää lämpö johtuu vain siitä et on ollut ovulaatio, niin en jää kyl juhlista pois, harmittaa vaan sit jälkikäteen.. mutta sen näkee tässä päivän aikana mihin suuntaa tää menee.. olo on kyl ihan hyvä tällä hetkellä.. joten pitää lähteä tästä suihkuun.. :)
 
Tänään kp 25/28. On kyllä hankalaa, kun ns. oireet voivat johtua myös alkavista menkoista. Rinnat on ollu tosi kipeet jo monta päivää, kauemmin kuin yleensä. Mahassakin on tuntunut ajoittain kummalliselta. Viikko ovulaation jälkeen lämmöt laski pariksi päiväksi ja nyt on olleet muutaman päivän nousussa, aamulla 36.7 C ja illalla 37 C.

Edellisessä kierrossa lämmöt todella laskivat huomattavasti tasan 2 päivää ennen menkkojen alkua. Eli nyt kyllä luotan aika paljon kuumemittariin -ehkä tiedän tilanteen huomenaamuna. Tekisi niin hirveästi mieli syödä koko ajan, mutta tätä on tainnut ollu ilmassa joka kuukausi.

Mitkäs on muiden jännäilijöiden fiilikset? Huomasin, että meitä on monta suht samassa vaiheessa.

Tietääkö kukaan, onko liikunnalla jotain vaikutusta kiinnittymiseen? Ei tulisi mieleenikään tehdä nyt mitään yltiöpäisen rankkaa, mutta olen kyllä tehnyt kevyttä kestävyystyyppistä reeniä joka päivä. Mietin, että jos se solurykelmä vasta hipaisisi kohdunseinämää tai olisi uppoutunut vasta ihan pikkuisen, kauhea rääkkihän saattaisi hankaloittaa kiinnittymistä?!
 
Tsau :)

TERVETULOA KAIKKI UUDET MUKAAN :hug: . Ja laittakaa paljon kysymysiä :).

Kierto alkaa olla loppusuoralla... En oikein tiedä noista oireista, parin viikon ajan on hiukan nipistelyt aina välillä massua... Nyt ei oikeastaan kummempia oireita. jotenkin vaan olen varautunut siihen, että tädit tulee kylään, mutta toisaalta tietysti kovasti toivon, että saan tehdä pian plussatestin ;). Odotellaan ja koetetaan ottaa ihan rennosti :).

Mukavaa sunnuntai päivää kaikille :)
 
Hyvää sunnuntaita kaikille!

Kp 6/?. Huh, musta tuntuu, että mun elimistö on hetkellisesti seonnut pillereiden lopettamisen jälkeen B), musta tuntuu samalta kuin pms-aikaan, eli itku tosi herkässä ja päätä särkee ihan koko ajan kuten yleensä ennen menkkoja. Hormoonit hyrrää... Tosin tänään alkaa olla vähän "normaalimpi" olo, joten toivottavasti kroppa alkaa toimia. Onko muilla vastaavia kokemuksia pillereiden jälkeen??

Kävin lääkärissä ihan muissa asioissa ja mainitsin sit myös perheenlisäystoiveista ja että oon just lopettanu pillerit. Lääkäri sit sanoi, että vois tän ekan kierron vaan vähän odotella ja katella eikä niin vielä yrittäis raskautta, kun kierrosta ei oo tietoa. Mutta kun ei millään malttais odotella enää yhtään! Eli taidetaan silti sitä ovulaatiota bongailla ja touhuilla säännöllisesti... Me ollaan kyl muutenkin melko aktiivisia makkarin puolella, eli ei tartte mitään muuttaa oviksen aikoihin, vaan toimitaan niin ku ennenki. Eiköhän oikeeseenkin aikaan tuu sit harrastettua. En kuitenkaan usko, että täs heti tärppäis, ni turha kai tässä on mitään jarrutella...?
 
SUNNUNTAI 14.1.2007

Piipi: kp 6/
hobitti2003: kp 12/27
henkka81: kp 13/28-36
Repa: kp 17/29-31
SnowTiger : kp 23/28-34
elmeri: kp 25/25-30
äisky81: kp 25/25-32
Peppi1981: kp 26/25-28
katti: kp 26/28
nanna81: kp 26/32-39
Veeruska-81: kp 28/28
äitsy80: kp 29/28
Taika-79: kp 35/30
Ruukengu: kp 42/


Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
ankka-80: kp


PLUSSANNEET:

Jempu



Päivitin ja järjestin samalla niin että on helpompi seurata ja jännätä piinailijoita =) Niihin kuulun itsekin ainakin toistaiseksi sillä täti ei ole tänne tullut eikä kyllä mitään oireitakaan ole ilmaantunut :x

Katti, mukavaa tietää etten ole ainut jonka tekee koko ajan mieli syödä...mieskin on siitä syystä parina päivänä kuittaillut et oot raskaana ku koko ajan syöt...Olispa oikeessa mut eipä tämäkään mulla ainakaan viittaa suoranaisesti raskautumiseen. Ja siitä kiinnittymisestä, en usko et liikunta siihen vaikuttaa, itse olen ollut aktiivinen liikkuja aina ja kaksi lasta kuitenkin saanut ja täytyy sanoa et helposti ovat alkunsa saaneet.

Piipi, luulen et lääkärit vanhasta tottumuksesta suosittelevat niitä luomumenkkoja et lasketun ajan määritys olisi helpompaa mut nykyisillä ultrillahan ei ole mitään ongelmaa asian suhteen. Ja ihan hiljattainhan oli kirkoituksia et hedelmällisyys olisi jotenkin parempi pillereiten lopettamisen jälkeen eli jatkatte vaan samaa rataa petipuolella niin hyvä tulee =) <br><br>
 
Heippa taas!
Tänään ihan vanhat kunnon ovulaatio"kivut" tuossa vasemmalla puolella alavatsaa,eilen pupuiltiin oikein kunnolla,joten eiköhän siellä pitäs olla kavereita uimassa :LOL:
Piipi,mulla oli just tota kun lopetin pillerit,eli itku herkässä jne... pms oireita,vahvempia oikeestaan... Nyt jo tasottunut,kun lopettamisesta kolmisen kuukautta :D me ei odoteltu luomumenkkoja vaan käytiin suoraan asiaan,kai se muutenkin aika hyvä tuuri olis jos heti natsais,toivotaan toki,että näin kävis =) Mullekki lekuri sano,et suositeltavaa,mut ei toki välttämätöntä (siis odottaa niitä menkkoja).

Ja hei,kaikille keillä kierto loppusuoralla,erittäin kovaa plussatuulta+++++ :whistle: ,ja toivotaan että täti pysyy kaukana!!!!
 
Kävin rekisteröitymässä ja piti tuo vuosiluku nimimerkkiin lisätä, kun pelkkä Piipi oli jo käytössä.

Taitaa tuo hormonimyräkkä olla tosiaan ihan tavallista pillereiden jälkeen, jotenkin sitä vaan odotti ihan päinvastaista! Eli että ois pitkästä aikaa jotenkin "tavallinen" olo, kun pillerit vaikuttaa niin moneen asiaan. Mut eiköhän tää tästä tosiaan tasaannu...

Ja Ätsy80, en ollut kuullutkaan tollasta tietoa, että hedelmällisyys saattaa olla jopa korkeampi pillereiden lopettamisen jälkeen! Saattaa varmaan liittyä siihen, että jos kierto pysyy hetken vielä samalla lailla säännöllisenä ku pillereitä syödessä, niin myös ovulaatio jne. tulee tarkasti. Pitänee pitää ens viikolla tosiaan yritys käynnissä erityisen tarkkaan :D

Mites te, joilla kiertopäivät lähenee loppuaan, onko plussauutisia keneltäkään tulossa?? Peukkuja!
 
äitsy80 pikana
Piipi79, taisi olla kuluneella viikolla tällä palstalla keskustelua siitä pillereiden jälkeisestä hedelmällisyydestä, selailepa vähän taaksepäin juttuja jos haluut käydä lukemas kyseisen ketjun =)
 
Terve täältäkin..
Kotiuduttiin reisusta tänään, onneksi..
Mieli vaan ei niin kauhen iloinen.. Täti tulla pölähti varotamatta aamulla..
En ehtinyt siis testaamaankaan kun täti tuli luvatta.. :/
No eipä siinä.. Pitänee vaan koittaa paremmalla onella ensi kierossa..

Muille paljon plussa tuulia+++++++++++++++++++++++ :whistle:

-Taika- kp 1/30-35
 
MAANANTAI 15.1.2007

Piipi: kp 7/
hobitti2003: kp 13/27
henkka81: kp 14/28-36
Repa: kp 18/29-31
SnowTiger : kp 24/28-34
elmeri: kp 26/25-30
äisky81: kp 26/25-32
Peppi1981: kp 27/25-28
katti: kp 27/28
nanna81: kp 27/32-39
Veeruska-81: kp 29/28
äitsy80: kp 30/28
Taika-79: kp 2/30-35
Ruukengu: kp 43/


Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
ankka-80: kp


PLUSSANNEET:

Jempu


Päivittelin hiukan samalla kun kävin palstaa selailemassa:) <br><br>
 
Tervetuloa vain joukkoomme Unico.. Lisäsin sinutkin tonne ekan sivun listaan..

Jos en tietäisi että nää oireet johtuu jännittämisestä, niin voisin ajatella että nää vois olla jopa raskausoireita.. mulla ku on nyt älytön paha olo ja tuntuu että purskahan itkemään hetkellä millä hyvänsä eli oon tosi herkällä päällä..

parin tunnin päästä teen jo kolmannen kerran yhden tentin ja sen kurssin lisäksi puuttuu enää vain opinnäytetyö, joten mulla alkaa olemaan pakko saada suoritettua se kurssi.. se ope tekee todella vaikeita tenttejä ja vaatii tosi hyvät vastaukset.. ekalla kertaa en ollut vastannut tarpeeksi ammattimaisesti, ku olin vastannu lyhyesti.. mutta onneksi tässä on viel yks uusinta tenttipäivä edessä ennen maaliskuuta, jolloin minun pitäis valmistua.. <br><br>
 
:wave:

Eipä tartte enää jännittää, tädit sitten tulivat aamulla kylään eli kiertopäivä 1 meneillään :ashamed: . Kyllähän se hiukan kirpas, mutta elämä jatkuu ja uutta yritystä heti kehiin, kun on mahdollista :) .

Minäkin olen ollut reilun viikon tosi herkällä tuulella. Välillä voisin purskahtaa itkuun ihan ihme asioista :'(. Taitaa hormoonit jyllätä nyt elimistössä aika kovilla, kun olo on tälläinen... Muutenkin tuntuu, että mikään ei oikein kiinnosta :x . Onneksi tukena on aivan mahtava mies sekä pari tosi ihanaa ystävää joiden kanssa voi vaihtaa asioita laiasta laitaan ja yleensä jo niiden viestit saavat elämän hymyilee :). Ja yritän ajatella, että paistaa se aurinko risukasaankin =) .

Peppi1981: Tsemppiä tenttiin! Kerrohan miten meni! Jospa tällä kerralla saisit sen läpi :hug: .

Nyt etsimään jotain ruokaa ja sitten ulos, jos raitis ulkoilma parantaisi mielialaa :).

Mukavaa viikkoa kaikille!


 
Jaahas... mitähän tämä sitten meinaa... vatsaa nippaillu tässä viikonloppuna, ei pahasti mutta kuitenki. Aamulla tuntu niinku ois valahtanu valkovuotoo ihan kunnolla (ei oo pahemmin ollu valkovuotoa vaikka aika kosteeta muuten) housuun. no joinpa siinä aamukahvit töissä ja lähin veskiin.. oli sit pieni rusehtava läntti pikkupöksyissä. hmmm. koko päivänä ei mitään pyyhkiessä ja nyt ku kävelin kotio huomasin sit et vielä pienempi läntti pikkuhousunsuojassa. edelleen nippaillee... menkkoja en vielä todellakaan odota. että uskaltaako salaa hiljaa mielessään miettiä oisko sit sitä kiinnittymisvuotoa. Oviksen oletin olleen viikko sit. vai voisko olla oviksesta johtuvaa et oiskin vasta nyt. Se ei kyllä oikein tunnu siltä. olis kiva kuulla jos joku osais sanoa jotain mitä voi olla. Ikinä mulla ei oo ennen ollu mitään "välitiputteluja"

Taika :hug: Plussatuulia sulle uuteen yritykseen ja muillekin jos täti yllättänyt! (en ikinä muista mitä kukakin kirjottanut kun tulen tänne raapustamaan ) :ashamed:

Tulikohan aika sekava sepustus... no toivottavasti joku jotain ymmärsi!!

"Snoukku"
 
Näinhän se arki taas pyörähti käyntiin...väsy armoton,ennen viittä jo joutunu heräämään,vetäsin tossa kyllä makosat päikkärit =)
Pahoitteluni kaikille joita täti parhaillaan piinaa :hug: ja snoukulle plussa säteitä,kuulostaa lupaavalta :p Ja pepille positiivista energiaa sinne, toivottavasti tentti meni hyvin :)
Vielä tovi menee,että pääsee piinailemaan,mutta hetki lähenee... :D
 
SnowTiger: Älä huoli, ei varmaan mitään pahempaa. Mulla oli jotain samantyyppistä juuri viikko oviksen jälkeen. Samalla huomasin, että lämmöt olivat yllättävän alhaalla, kävi jopa alle 36 C. Muistan josku lukeneeni jotain keskustelua, jossa puhuttiin kiinnittymislämmöistä, mutta en ole myöhemmin enää löytänyt sitä. Mulla lämmöt oli 36 C kieppeillä itse asiassa kolmisen päivää ja sitten nousi uudestaan (nousi toki oviksen jälkeenkin).

Täällä vielä jännätään, päivä 27/28. Voinko siis odottaa menkkoja huomenna vai ylihuomenna, päivänä 1? Olen vähän pihalla tästä. Vielä ei ole merkkejä menkoista ja lämpökin korkea. Mahassa on nipistellyt varmaan oviksesta lähtien, voi olla kyllä jotain psyykkistäkin. Aamulla bussissa oli huono olo, mutta se tietty voi johtua myös siitä että söin niin tukevan aamupalan..


 
ankka-80
Heippa taas! Piinailijoita tulin kannustamaan :) Silloin kun me esikoista yritettiin, olin ihan varma, että täti tulee kohta kylään. Oli kaikki mahdolliset pms-oireet, mahaa nippaili ja rintoja särki... Testailin kuitenkin, kun olin innoissani laskenut kiertopäivät väärin ja kp32/32 sain testiin haamun :) En tietty uskonut todeksi ja testasin muutaman päivän päästä uudestaan ja niinhän se viiva vahvistui. Ja jälkeenpäin huomasin myös, että olin tuntenut myös kiinnittymisen mahan vihlomisena, mitään kiinnittymisvuotoja kuitenkaan ollut. Lämmöistä mulla ei oo mitään tietoa, niitä en oo koskaan mittaillut.

Ai niin, mehän aiottiin aloittaa yritys vasta loppukuusta, mutta eilen sitten kävi kondomin kanssa vähän hassusti... :ashamed: No, tuskinpa se mitään vielä vaikutti, kp oli vasta 12/31, mutta sain kuitenkin varmistuksen sille, että todellakin haluan toisen lapsen :) Kömmähdys nimittäin vain nauratti ja salaa toivoin jo aikaista ovista :)
 

MAANANTAI 15.1.2007


Veeruska-81: kp 1/28
Äitsy: kp 1/29
Piipi: kp 7/
hobitti2003: kp 13/27
henkka81: kp 14/28-36
Repa: kp 18/29-31
SnowTiger : kp 24/28-34
elmeri: kp 26/25-30
äisky81: kp 26/25-32
Peppi1981: kp 27/25-28
katti: kp 27/28
nanna81: kp 27/32-39
Taika-79: kp 2/30-35
Ruukengu: kp 43/


Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
ankka-80: kp


PLUSSANNEET:

Jempu


Päivittelin meidät tädin kohtaamat ajan tasalle =) Ja mikä omituisinta en ole pettynyt vaan iloinen että kierto on kuin onkin normaali =) Ja uutta puhtia vaan uuteen kiertoon ;)

Veeruskalle :hug:
 
Tentti tuli tehtyä.. kaks ja puol tuntia meni ja yritin vastata parhaani mukaan kaikkiin neljään kysymykseen.. mutta silti nyt tuntuu, että en varmaan vastannu tarpeeksi ammattimaisesti eli että tekstistä näkisi, että olisin sisäistänyt asian.. sitä ku se ope odottaa.. no, pitää ottaa rauhallisesti ja katsoa mitä tulevaisuus tuo tullessaan.. keskityn nyt vain ja ainoastaan oppariin, et saan esitarkastukseen kahden viikon päästä.. :)

muuten ne päivälliset oireet eli se paha olo ja herkkänä olo, ovat nyt sit kadonneet eli ne johtuivat vain stressistä.. rinnat ovat vähän arat eli taitaa se täti olla tulossa.. lämpö on pysynyt tuolla 37 tienoilla, vaikka olo on oikein mainio..

ei ole enää montaa päivää jännittämistä ton tädin tulon kanssa ja jos se tulee, niin ei kun uutta yrittämistä putkeen..

mutta plussatuulia kaikille jännitäjille.. =)
 
Pahoittelut tädeistä :/ Moi, luulis, että jollain olis kohta positiviista kerrottavaa ihan kirjaimellisesti... On meitä täällä niin monta jännittämässä, että mahtaa kohta jollain tärpätä. Ihan tilastollisestikin ajatellen :).

Pepille tsemppiä tenttiin, kyllä se varmasti hyvin meni ja valmistut ihan ajallaan!

Snowtiger: en tiedä, voiko noita vuotoja tulkita myös raskausoireiksi, mutta mulla katin tavoin tollasta on ollu usein nimenomaan n. viikko ovulaation jälkeen. Mutta toivotaan, että se olis kuitenkin jotain raskauteen liittyvää!

Jänskään teidän kaikkien puolesta, itellä vielä aikaa ennen kun edes "pääsee" piinailemaan...
 
äitsy80: Kiitos! :flower:

Luulisi nyt todella, että jotkut sentään tästäkin porukasta saisi niitä plussiakin :). Peukkuja kaikille joilla kierto lähenee loppua ja joilla on oviksen aikana käsillä :). Täällä jännätään nyt teidän puolesta :).
 
SnowTiger ja Piipi79, niin en mä pitänyt sitä kiinnittymisvuotoa vielä raskautumisoireena vaan mahdollisena merkkinä siitä että siittiö on kohdannut munasolun ja ne yrittävät kaivautua kohdun seinämään. Se kiinnittyminenhän on tosi riskaabeli juttu. Epäilen, että mulla oli edellisessä kierrossa todella alkuvaiheen keskenmeno, eli kiinnittyminen ei onnistunut ja vuodot olivat sen mukaiset (todella epämääräistä tavaraa!).

Mutta! Tänä aamuna tuli heikko plussa Apteekin puol vuotta sitten vanhaksi menneellä kotitestillä. Niitähän ei saisi käyttää, mutta ajattelin tuhlata sen nyt näin alussa, tänään on päivä 28/28. Jos maltan, testaan vasta viikonloppuna jollain voimassa olevalla testillä, jos menkat ei ole alkaneet ennen sitä.

Suoraan sanoen ei tunnu oikein miltään, en vielä usko tulosta. Ja varsinkin kun olen lukenut tapauksista, joissa plussa onkin muuttunut negaksi ja menkat on alkanu viikon myöhässä. Mutta jos olisi ollut selkeä nega ja lämmöt olis laskenu, olisin ollut tosi pettynyt.

Seurataan siis tilannetta.. Rinnat on ollu tosi kipeet jo yli viikon, alavatsaa on nipistellyt ovulaatiosta lähtien. Lämmöt kävi viikko oviksen jälkeen alhaalla ja oli tippa sitä vuotoa. Ja nyt vikat päivät lämmöt on ollu taas 36.6 C tai vähän yli. Viikonloppuna väsytti tosi paljon. Ja eilen oli 10 min huono olo aamupäivästä.

Ai niin, yksi erikoinen juttu on se, että kun olen ollut vime viikolla samassa tilassa haihtuvien liuottimien kanssa, ne ovat tuntuneet nopeasti kurkussa (luulin, että oli äkillistä kurkkukipua) ja aiheuttaneet nopeasti pientä päänsärkyä. Aikaisemmin tällaista ei ole ollut, en ole huomannut mitään.

Tsemppiä kaikille ja varsinkin seuraaville piinailijoille! Ja pahoittelut teille, kenellä alkoi taas uusi kierto. Roikkuisin mielelläni tässä ketjussa edelleen, kun alkuvaihe on niin epävarma ja se testikin oli mennyt vanhaksi..

Mulla on tästä kuusta aivan tarkka kirjanpito aamulämmöistä ja kaikista havainnoista. Kiinnostaako teitä vai meneekö ihan näpertelyksi? Tällä hetkellä uskon varsin täysillä tohon lämpötilaseurantaan, itselläni ne tuntuvat toimivan. Ovulaatiotestillä en nimittäin löytänyt ovista.
 
Vihdoin ja viimein uskaltaudun tänne kirjoittamaan. Olen lueskellut palstoja jo pitkän aikaan. Nyt ajattelin, että vertaistuki ei varmaankaan ole haitaksi. Tällä hetkellä menossa 7 yrityskierto ja tänään kp24/29-31.
Raskausoireita on vaikka miten paljon, mutta taitavat johtua vain kuumeilusta....
 
TIISTAI 16.1.2007


Veeruska-81: kp 2/28
Äitsy: kp 2/29
Piipi: kp 8/
hobitti2003: kp 14/27
henkka81: kp 15/28-36
Repa: kp 19/29-31
SnowTiger : kp 25/28-34
elmeri: kp 27/25-30
äisky81: kp 27/25-32
Peppi1981: kp 28/25-28
katti: kp 28/28
nanna81: kp 28/32-39
Taika-79: kp 3/30-35
Ruukengu: kp 44/
kukka80 kp24/29-31.

Minski: kp
Maalitaulu: kp
Ciba: kp
Lakta: kp
Heksamiina: kp
Christabel: kp
Juulia81: kp
Mirmu81: kp
satunen: kp
ankka-80: kp


PLUSSANNEET:

Jempu


Terve tuloa kukka80 :flower: <br><br>
 

Yhteistyössä