.

Tervetuloa uusille! :)

@Helmi30 Onko sulla siis kokonaisuudessaan niukat menkat vai vuotaako yhtenä päivänä reilummin? Mulla on eka päivä reilumpaa ja kolmena päivänä niukempaa :) Olen muistaakseni kuullut, että riittää jos yhtenä päivänä on reilumpi vuoto.

@Toiveikas89 Yllättävän äkkiä on nyt mennyt! Mulla loppui nippailut torstain jälkeen, mutta tilalle tuli palelu ja järkyttävä väsymys :unsure: tissejä kihelmöi ja yskiessä nipsaisee oikealta alavatsalta. Muuten ei mitään. Otin eilen kans muutaman lasin kuohuvaa, kun en kehdannut kylässä kieltäytyä :ROFLMAO: Tiistaina vois vaikka jo testailla ;) Toivotaan, että sulla olis sitä itseään :love:

@Miina- Olen myös sitä mieltä, että teillä on riittävät tallettelut! (y)
 
@Katie89, mulla kaikista kestänyt noin kuukauden että kierto palautunut. Tai siis kuukauden että yöimetykset loppuneet. Mulla yhdet menkat nyt tulleet, lapsi huomenna 1v4kk ja edelleen ehkä kaksi kertaa käy päivän aikana tissillä. Eli ainakin mulla meni kauan että menkat alkoi ja niin kauan kun yöllä imettää tai päivässä useammin kuin paristi niin pysyneet poissa.
 
@lilia88 mulla oli pillereiden aikaan tyhjennysvuoto niin, että 3-4 pv vuoti runsaasti ja sitten 2-3 päivää vielä niukasti. Nyt on niin, että 1. päivä vuotaa vähän reilummin, muttei lähelläkään tuota pillereiden aikaista määrää ja sitten n. 3 päivää hyyyvin niukasti. Toki tämä nykyinen on miellyttävämpi vaihtoehto, mutta kovasti mietityttää millainen limakalvo siellä kohdussa on, jos se noin vähällä vuotaa pois (n)
 
Olipas taas viestejä kertynyt kun ei käy hetkeen palstalla. Tervetuloa uudet mukaan, toivottavasti vierailu ei jää pitkäaikaiseksi siinä positiivisessa mielessä :p

Ja vähän omaa napaa, menkat oli ja meni mut ihmetytti kun kp4 alkoi ovistyyliset nippailut muniksissa ja sitä on jatkunut nyt tässä joka päivä aina iltaisin. Tänään tein ekan ovistestinkin tarkistaakseni tilanteen ja kyllä sinne jo ihan silmin nähtävä viiva tuli, joten mikähän megalomaaninen ovis sitä sieltä oikein on tulossa, varsinkin kun molemmat puolet nippailee :rolleyes: ja nyt vasta kp8 joten mikäli viiva vahvistuu samaan tahtiin kuin viime kierrossa niin enteilee sen oviksen kp10 joka tietäisi jälleen lyhyttä kiertoa (n) no jännätään nyt sitten miten käy:) pre seed liukkari tuli tilattua ja testiin pääsee tänään kunhan ukkokulta tulee viikonloppureissultaan :whistle:
 
@SandraB täälläkin ensimmäistä kertaa pre seed mukana alkuviikosta (toivottavasti tulee ovis). Jännää:)

Muutenkin tässä kierrossa tee ja greippimehukin. Odotukset korkealla.

@Helmi30 itsehän pohdin juuri samaa kun menkat tuntui todella niukilta, mutta se oli vain yksi kierto kun oli olemattomat. Toki on niukentunut "parhaista", mutta yritän toistaiseksi olla miettimättä asiaa liikaa.
 
  • Tykkää
Reactions: Helmi30 ja SandraB
Onko teillä millaisia keinoja siirtää tätä vauva ajatusta taka-alalle?

Nyt yk 5 tuntuu pahalta kun usko meinaa loppua. Olo on sellainen ettei me varmaan edes saada vauvaa ikinä niin miksi yrittää ja tuottaa pettymystä molemmille kuukaudesta toiseen. Tuntuu että häiritsee jo yritystäkin kun olo jo on jo valmiiksi epäonnistunut niin hankaloittaa mielialaa.
 
Pahoittelut @vuuti :unsure:

Onnea @Vilmalotta ovisplussasta! :)

@VauvaHaaveilija89 olen koittanut paljon keksiä muuta puuhaa nyt kun aurinkokin näyttäytyy. Pesin koko talon ulkopuoliset ikkunat tänään :D mua on jo alkanut stressata vaikka vasta yk 2, voin vaan kuvitella teidän pidempään toivoneiden fiilikset :unsure: tsemppiä! (y)

Kisakunnon puute näköjään meillä koski vain noita perinteisiä iltapuuhia, saatiin onneksi eilen aamulla ja tänään päivällä varmisteltua talletusten riittävyys ;)
Hieman haastavaa kyllä lapsiperheessä tämän toteuttaminen :ROFLMAO: o-testi nyt eilisestä aamupäivästä asti positiivinen..testailen vielä huomenna ja toivon että lähtee laskuun.
 
@VauvaHaaveilija89 tutun oloiset ajatukset, itse en vielä keinoja ole löytänyt millä ajatukset muualle saisi. Jokainen uusi yk ollut alkuun tuskainen juuri noiden epäonnisten tuntemusten vuoksi, varsinkin yk 5 ja 6 olivat ne tähän asti tuskaisimmat, mutta aina vaan jostakin sisältä kumpuaa se toivon kipinä ja tahtotila jolla jatkaa yrittämistä :oops: kovasti voimia sinulle :love:
 
@vuuti, pahoittelut uudesta kierrosta :(

Paljon voimia sinne @VauvaHaaveilija89! Harmi, että teillä on yritys kestänyt pidempään. Toivottavasti nyt tärppäisi! :)

Täällä pahoinvointi on toistaiseksi kadonnut, joten vatsataudin voinee sulkea pois :D Kuitenkin nyt 2 päivää ollut ihan järjetön vv ja välillä joukossa aina selkeesti jotain vaaleanpunaista/rusehtavaa. Toiveet siis nousee, mutta toisaalta olen todella epäileväinen ja mietin, että kaikkeen kummalliseen kroppa pystyy ihan vain koska toivoo jotain niin kovasti. Joko siis olen raskaana tai sitten ihan kunnolla valeraskaana tai sitten kierto heittää häränpyllyä ja menkat alkaa kohta viikon etuajassa. Testi tänä aamuna kuitenkin nega (ylläriylläri näillä päivillä :ROFLMAO:), joten odotellaan nyt sitten. Eipä tässä muutakaan voi, mutta on tää kyllä piinavan kummallista :LOL:
 
@Wintersun tais joskus viime viikolla kysellä että paljon Homeopaatilla käynti maksoi. Se makso 110€, olin siellä n.2,5h. ja sitten ne lääkkeet oli 10€.

Kävin perjantaina otattamassa kilppariavot. Äsken soitti sairaanhoitaja joka kyseli et millä annostuksella otan tyroksiinia, että kun arvot on aivan perseellään. T4V oli muistaakseni 11, joka on kait ihan ok, mutta TSH oli muistaakseni (en kirjoittanut ylös) 0,2 tai sinne päin, ja se ilmeisesti voi estää raskaaksitulos :( Nyt oikeesti vituttaa. Toi annostus oli siis lääkärin ohjeen mukainen, ja se siis nosti sitä 50% aikasemmasta. Kuinkakohan kauan kestää että saan arvot kohilleen? Hoitaja lupas konsultoida lääkäriä, ja palaa myöhemmin tänään asiaan.
 
@MannaL Kiitos vastauksestasi. Jotenkin kans odotan että kuukauden päästä kroppa jo pelittäisi ja pääsisi tositoimiin. Tiedä sitten mistä olen näin päässäni päätellyt. Toivottavasti teillä on nyt tärppi käynyt.

Oikealta puolelta nippailee jo huolella, että josko sieltä jo jotain yrittäis tapahtua. Kuten moni on jo sanonut täällä, niin onneksi alkaa olla kesä lähellä ja paljon puuhaa niin ei vain pyöri yritys ja sen odottaminen mielessä.
 
@kuus+1 Kilppari arvojen säätäminen on joskus tai usein hankalaa. Itsellä säädetty kohta 3 vuotta. Saattaa pysyä hetken ok mutta sitten taas menee huonompaan. Monimutkaisia noi hormonijutut.Onneksi on seuranta. Tosin valitettavan moni yleislääkäri ei joko ota kantaa tai tiedä tarpeeksi näistä.
 
Mietin tässä piinaillessani, että elättekö te piinapäivät ikään kuin jo olisitte raskaana eli vältätte alkoholia, raakaa kalaa, siemeniä yms. Eli ruokavalio jo raskauden mukainen. VAI nautitteko kuin "viimeistä päivää" vielä sallituista jutuista? Entä liikunta - vältättekö tärähtelevää liikuntaa piinapäivien ajan tai muuta liian rasittavaa?
 
Kiitos @Wintersun ja @Miina- :) Kylläpä "pelkkä" ovisplussa saa hyvälle tuulelle. Tänään päätin käyttää vikan digitestin (ehtiihän niitä menkkojen aikana taas ostaa, vaikka toiveissa toki olis että ei tarvis), vielä tuli hymyt eli eiköhän tän aamun tallettelut ollut niin oikein tähdätty kuin mahdollista. Jos vielä illalla tai aamulla kerta ja sitten ei voi kun toivoa.
 
Kiitos @Wintersun ja @Miina- :) Kylläpä "pelkkä" ovisplussa saa hyvälle tuulelle. Tänään päätin käyttää vikan digitestin (ehtiihän niitä menkkojen aikana taas ostaa, vaikka toiveissa toki olis että ei tarvis), vielä tuli hymyt eli eiköhän tän aamun tallettelut ollut niin oikein tähdätty kuin mahdollista. Jos vielä illalla tai aamulla kerta ja sitten ei voi kun toivoa.
Teillä ei kyllä talletuksista jää kiinni! Kateus! Meillä jäi yritykset nyt vaan kahteen ovista edeltävään päivään...kiitos miehen reissutyön!
 
Hätähousunega testattu :ROFLMAO: En kyllä odottanut mitään näkyväksi, mutta en jaksanut enää odotella. Väsymys ja palelu on hieman väistynyt. Eilen tosiaan palelin hupparin ja fleesen alla vaikka ulkona paistoi aurinko. Tänään vain kovia alavatsanippailuja ja tissikipua, unet selkeitä ja eläviä. Ihmeen rauhallinen tunne, vaikka alan kallistua siihen, ettei tärppiä tule :cautious:

@Helmi30 aika radikaali muutos! Ymmärrän, että huolettaa. Voiko sitä käydä esim. gynellä asiasta? Näkeekö ne jotenkin limakalvon paksuutta :unsure:

@VauvaHaaveilija89 Mulla on kandi 5 päivää myöhässä palautuksesta. Mun aika menee siis sen stressaamiseen ja vitkutteluun/pakoiluun (en halua tehdä, mutta pakko) :poop::ROFLMAO: Kesälle on tiedossa kaikkea ihanaa, lomamatkaa, mahdollinen muutto, uudet työkuviot (jos saan kandin valmiiksi), eli vauva-ajatukset ei oikein nyt mahdu mukaan. Kuitenkin joka kuukausi suren, kun tärppiä ei tule.. Talvella mun päähän ei mahtunut muuta, kuin vauva, joten pystyn hyvin samaistumaan sun tunteisiin!

Noista kilppariarvoista. Varmaan tuttua tietoa kaikille mutta muistakaa, että kalsium, rauta ja magnesium heikentävät tyroksiinin imeytymistä. Näihin suositellaan jopa 4h annosväliä :)

@miniminimini Elän piinapäivinä normaalisti. Olen aina ajatellut, että tässä vaiheessa en voi tehdä mitään, mikä heikentäisi tai parantaisi mahdollisuuksia. Käytän alkoholia muutenkin aika maltillisesti, joten en usko siitä olevan haittaa. Tänään ajattelin hakea viinipullon ja sen avulla viimeiställä kandia :LOL:
 
Ennen esikoista tuli vietettyä ajoittain aika kosteaakin elämää, ja kun häntä tehtiin lähemmäs 5 vuotta niin elin ihan normaalisti kaikki päivät - plussasin SAMALLA kun join lonkeroa :ninja: Se jäi kyllä sit juomatta loppuun. Raskaus meni ihan hyvin ja terve lapsi tuli.
Nykyään en juuri alkoholia ehdi käyttää, mutta muutoin syön piinapäivätkin ihan normaalisti - oon kyllä niin nirso että raskausaikana tarvii karsia ruokavaliosta lähinnä juustoja, mitään raakaa kalaa, siemeniä, tms. en syö muutenkaan.
 
@lilia88 senkin hätähousu :LOL: onneksi sen nyt tietää ettei tosta negasta voi vielä päätellä mitään:) mut hei dpo8 jo eikä vielä menkkoja, joten jotain positiivista ainakin :whistle: mä.ajattelin vaan pitää pään kylmänä ja odotella! Tsemppiä myös sinne viilipyttyilyyn:ROFLMAO:

@miniminimini mä elelin pari ekaa yk:ta oviksen jälkeen kuin ois raskaana, mut onneksi tajusin ettei se kannata! Jos pitkään joutuu yrittämään, niin eläis puolet ajasta niin.. eikä sitä normaaleilla elintavoilla varmastikaan mitään pahaa pysty aiheuttamaan.

@VauvaHaaveilija89 piinapäivinä ajatukset eksyy kyllä rasittavan usein toivottuun raskauteen. Mulla ainakin auttaa se kun pitää itsensä kiireisenä :D töissä on aina niin hektistä ettei onneksi ehdi ees miettiä..
 

Yhteistyössä