.

Pakko kysyä teiltä jos tiedätte paremmin. Eli olen käyttänyt nyt Clue nimistä appia e-pillereiden lopettamisen jälkeen. Nyt kp. 28 (toki ei voi luottaa täysin kuinka pitkä kierto kun vasta eka normaali) ja 2 päivänä on tullut kerran päivässä sellasta tosi paksua kirkasta limaa, joka muistuttaa raakaa kananmunan valkuaista mutta vähän ehkä tahmeaa.. Hmm onkohan mulla nyt vasta ovis? Koska kuvittelin että menkat kohta alkamassa ja ovulaatio ollut aikapäiviä sitten o_O vai vaan jotain ennen kuukautisia tulevaa vuotoa :(
 
Viimeksi muokattu:
Hei Saanko liittyä mukaanne? Vauvasta täällä ollaan haaveiltu jo vuosi, liekö tuota enää raskaaksi pystyn edes tulemaan kun ikääkin on jo lähempänä neljääkymmentä. Meillä haaveissa kuudes lapsi. Tänään on dpo12 ja kiertopäivä 27/26-30. Pari negatiivista raskaustestiä testattu tässä kierrossa, joten uutta kiertoa kohden tässä mennään. (Minulla edelliset raskaudet näkyneet testissä jo dpo8-dpo10).
 
Tervetuloa @tätimoonika :)

@MinimiiS joo mulla oli nyt ekan kerran ja ärsytys nousi taas noihin digeihin.. Piti auttaa meitä miehen kanssa kohdistamaan talletukset oikeille päiville kun meinaa loppua jaksaminen liian aikaisin kesken eli menee ”pakkopullaksi” :unsure: eka testauskerta digillä on aina tyhjä ympyrä kun ottaa siitä sen vertailukohteen, heti tokana päivänä alkoi vilkkumaan ja vilkkui sitten siihen saakka kun liuskat loppu eli 9 päivää. Viimeisenä digipäivänä (2.6 lauantai) pc oli plussa joten veikkaan et digi ois näyttänyt tuona iltana pysyvää hymyä. Pc oli jo nega 3.6. Suosittelen siis ottamaan digien rinnalla liuskat :LOL:

Kuvassa vasemmalla vilkkuvat hymyt viivoina ja oikealla 2.6 lauantaiaamun testit

https://aijaa.com/AXkqtv


Mikäli nyt ei plussaa tule niin lopetan tuon greippimehun juomisen. Eka ovis tuli kp 13 ja nämä 2 seuraavaa kp 16 ja 17 vasta, molemmat greippikiertoja.. samaa teki molemmissa aiemmissa yrityksissä.
 
Viimeksi muokattu:
@Miina- jännä tuo, että noin kauan vilkutti hymynaamaa. Joo on myös pc liuskat rinnalla varmuuden vuoksi :) alotin toissapäivänä digilla testaa ja sillon oli juuri se eka tyhjä ympyrä ja samoin eilen oli vielä tyhjä ympyrä, mutta tänään sitten alkoi vilkkumaan. Pitää toivoa, että pysyvä hymynaama tulisi pian :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Hei kaikille ja tsemppiä plussan yritykseen!

Olen 24vuotias itse ja miehen kanssa päätetty muutama kuukausi sitten jättää ehkäisypillerit pois. Olen käyttänyt ehkäisykapselia/cerazettea (vikan vuoden) n. yhteensä 7vuotta. Kahdet "luomu" kuukautiset ovat tulleet ja laskin kiertoni 24. Eli aikas lyhyt mutta pitäisi olla normaali määrä. Malttamattomana tehnyt viimeksi aamulla testin, koska kuukautiseni ovat 2päivää myöhässä. Oireina rintojen arkuus, väsymys, raudanmaku, tukkoisuus, pahoinvointi, päänsärky ja tänään alavatsassa tuntui kun kuukautiset alkaisivat. Mietin jo että kuvittelenko oireet päähäni, mutta ei näitä voi kuvitella.. Eipä niitä vielä näy. Asennoiduin kuitenkin, niin että mikäli kuukautiset alkavat tällä viikolla niin nähtävästi kiertoni on pidentynyt. Sunnuntaina tarkoitus tehdä uusi testi :p Kauheaa tämä jännitys ja toivottavasti kuukautiset ei nyt alkaisi.. MIKÄLI olisin raskaana, niin eräs FLO- sovellus kertoisi minun olevani 4+6. ( eli viikon päästä kaiken järjen mukaan pitäisi aikasintaa näkyä) joillain tietenkin voi näkyä todella aikaisin.. Kävin lääkärissä myös tuossa ja kerroin suunnitelmasta. Foolihappoa suositeltiin ja sitä olenkin syönyt jo parisen kuukautta! Muilla oireita tai näin jännittäviä odotuksia? Ja kysyisin, että voiko kierto sekoilla vaikka kahdet kuukautiset tullu ajallaan?
 
Viimeksi muokattu:
Heippa taas pitkästä aikaa! Ihana lukea, että plussia tulee tasaiseen tahtiin, onnea teille :) Ja toivotaan muillekin niitä pian!

Minulla nyt kp 21/??? ja yk4, eka kierto, kun oon tikuttanut ovista. Ilmeisesti ovulaatio oli n.viikko sitten, eli oisko nyt dpo7?? Sunnuntaina, eli dpo 5 tuli pientä verituhrua pyyhkiessä ja minähän ehdin jo liputtaa kiinnittymisvuotoa miehelle. Eilen tuli ihan hailakkaa ruskeaa pyyhkiessä ja tänä aamuna sitten vähän aika kirkkaan punaista. Nyt taas laantunut. Rinnat kipeytyi eilen ja illasta väänsi mahassa vähän, ikään kuin menkat alkaisi kohta. Nyt on mieli maassa. Ensin kärsittiin liian pitkästä kierrosta ja nyt näyttää siltä, että ovulaatio tuli, mutta nyt kusee sitten luteaalivaihe :( Mies yrittää lohduttaa, että homma toimii, säädöt vaan vielä hakee o_O Onko teillä kellään ideaa, mikä tässä mättää? Ja ennenkaikkea, onko tässä vielä mahdollisuus, että olisikin tarttunut pikkunen matkaan???
 
Heippa taas pitkästä aikaa! Ihana lukea, että plussia tulee tasaiseen tahtiin, onnea teille :) Ja toivotaan muillekin niitä pian!

Minulla nyt kp 21/??? ja yk4, eka kierto, kun oon tikuttanut ovista. Ilmeisesti ovulaatio oli n.viikko sitten, eli oisko nyt dpo7?? Sunnuntaina, eli dpo 5 tuli pientä verituhrua pyyhkiessä ja minähän ehdin jo liputtaa kiinnittymisvuotoa miehelle. Eilen tuli ihan hailakkaa ruskeaa pyyhkiessä ja tänä aamuna sitten vähän aika kirkkaan punaista. Nyt taas laantunut. Rinnat kipeytyi eilen ja illasta väänsi mahassa vähän, ikään kuin menkat alkaisi kohta. Nyt on mieli maassa. Ensin kärsittiin liian pitkästä kierrosta ja nyt näyttää siltä, että ovulaatio tuli, mutta nyt kusee sitten luteaalivaihe :( Mies yrittää lohduttaa, että homma toimii, säädöt vaan vielä hakee o_O Onko teillä kellään ideaa, mikä tässä mättää? Ja ennenkaikkea, onko tässä vielä mahdollisuus, että olisikin tarttunut pikkunen matkaan???
Jos muutaman päivän tullut todella pientä tiputtelua, niin kuulostaisi kiinnitysvuodolta? Odottaisin ainakin jos kunnon kuukautiset alkaisi. Minulla toisiaan ehkäisyn jälkeen tuli 2pv pikkuista vuotoa kunnes loppui kokonaan.. Mutta sitten sen jälkeen 2x 5päivän kuukautiset alkoikin.. Nyt ensimmäinen kerta kun "myöhässä".
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukunen1982
Heippa taas pitkästä aikaa! Ihana lukea, että plussia tulee tasaiseen tahtiin, onnea teille :) Ja toivotaan muillekin niitä pian!

Minulla nyt kp 21/??? ja yk4, eka kierto, kun oon tikuttanut ovista. Ilmeisesti ovulaatio oli n.viikko sitten, eli oisko nyt dpo7?? Sunnuntaina, eli dpo 5 tuli pientä verituhrua pyyhkiessä ja minähän ehdin jo liputtaa kiinnittymisvuotoa miehelle. Eilen tuli ihan hailakkaa ruskeaa pyyhkiessä ja tänä aamuna sitten vähän aika kirkkaan punaista. Nyt taas laantunut. Rinnat kipeytyi eilen ja illasta väänsi mahassa vähän, ikään kuin menkat alkaisi kohta. Nyt on mieli maassa. Ensin kärsittiin liian pitkästä kierrosta ja nyt näyttää siltä, että ovulaatio tuli, mutta nyt kusee sitten luteaalivaihe :( Mies yrittää lohduttaa, että homma toimii, säädöt vaan vielä hakee o_O Onko teillä kellään ideaa, mikä tässä mättää? Ja ennenkaikkea, onko tässä vielä mahdollisuus, että olisikin tarttunut pikkunen matkaan???
Mulla oli plussakierrossa (joka ikävä kyllä meni kesken) menkkakipuilua jo viikko oviksesta, ja jatku loppuun asti. Lueskelin silloin, niin se on monella eka raskausoire et menkkakivut alkaa jo paljon ennen kun normaalisti menkkoja odotellessa alkais.
Eli ei mitään hätää vielä :love:

On: No tänään sain sitten plussan pc:n ovistestiin. Täytyy katsoa et onko huomiselle jo haalistunut, kun viime kierrossa näytti plussaa kaks päivää, ja sitten vasta haalistu. Eli ei laiteta vielä huomiselle dpo1.
 
  • Tykkää
Reactions: Tiukunen1982
Tervetuloa uudet! :)

@Tiukunen1982 Mäkin veikkaan, että voisi olla kiinnittymiseen liittyvää! Pidän peukkuja (y)

Mulla oli tänään aika kovia menkkakipuja. Keskittyivät kyllä enemmän kohdun alueelle mutta muutama kova tuikkaus tuntui muniksissa. Kivut kestivät 10-20 minuuttia ja tämän jälkeen ei ole tuntunut :unsure: Myös rinnat ovat kipeytyneet tänään. Nämä tosin mulla ihan normaaleja PMS-oireita. Hieman tosin piristi, että @kuus+1 ja @Appelsiiniomena ollut myös nippailuja :love:

@Wintersun Voi ei, kamalaa jos on kovia kipuja :( Rautakuuri on varmasti hyvä idea, jos vuoto on runsasta.
 
Täällä päästiin vihdoinkin ekaan "luomu"kiertoon eli mulle voi päivittää tänään kp2/28-29 yk1.

Fiilikset vähän maassa jostain syystä, yövuorot menossa ja tuntunu että aika matelee..kärsivällisyys loppuu kun mies ollu jo 22pv poissa kotoo eikä varmaa päivää millon tulee tällä viikolla. No oon sit purkanu energiaa heppoihin ja katellu uusia metsästysaseita :)
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Hei kaikki! Onko kenellekään kokemusta siitä, että lopettaisi Terolutit kesken oviksen takia? Olen tikutellut nyt kaksi kiertoa ja vihdoin kp 20 tuli hymynaama clearbluella. Haluaisin hyödyntää sen, mutta oon jo syönyt kaksi päivää Terolutia. Jos syön nyt myös loput 8, onkohan todennäköistä, että raskautuminen ei ehdi tapahtua? Siis jos olisi muutenkaan tapahtumassa. Menkat ovat alkaneet 3-4 päivää vikan pillerin jälkeen.

Varsinaista yritystä on takana noin 5 kk. Pillerit lopetin viime kesänä eikä menkkoja ole tullut ilman Terolutia, jota syön nyt tokaa kertaa (3 kk menossa).
 
Ilmoittaudunpa nyt tännekin. Ikää on 30 (täytän parin viikon päästä 30, joten lasken itseni jo kolmekymppiseksi :D). Ensimmäisen lapsen yritys on aloitettu 9/17 ja välissä ollut raskaus 1/18, km 3/18. Kierrot heitelleet ennen raskautta 28-35 ja km:n jälkeen olleet 38-40. Ennen raskautta on välillä ollut Teroluteja käytössä, myös siinä kierrossa, jossa raskauduin. Tässä tai viimeistään seuraavassa kierrossa olisi tarkoitus aloittaa ovulaation induktio, jos miehestä ei löydy mitään vikaa. Sormet ristissä, ettei löydy!

Eli tiedot: yritys aloitettu 9/17, raskaus 1/18, km 3/18, nyt yk 8, kp 4/35-40
 
@Appelsiiniomena kyllä tuo viiva ainakin selvästi näkyy kamerassakin! Pidetää peukut ja varpaat pystyssä! Inhottavaa lisäpiinailua joutua arpomaan.. oliko siulla selvä ovis mistä laskit dpot?

@sucrine En osaa sanoa lopettamisesta, mutta miulle gyne painotti että ovulaation jälkee vasta niitä söisin jos raskaustoive on. Olen siis syöny niitä vuosien aikana moneen kertaan saamaan kierto katkeemaan. Jos aloittaa liian aikaisin, oliko että se keltarauhashormoni sit voi estää sen oviksen. Korjatkaa joku jos muistan väärin sen syyn. Sit ku ties ovulaation tapahtuneen, piti alottaa terolutit tukemaa sitä keltarauhasta.
 
@Keppihevonen4 kp 17 sain ovistestiin plussan (en kuitenkaan niin selkeää kuin aikaisemmin) ja kp 18 oli kyllä semmoset kivut että oletan irtoamisen olleen silloin, tosin ikinähän ei voi olla varma mitä tuolla alhaalla tapahtuu ja milloin. :D livenä näkyy selvemmin kuin kuvassa. Soitin nyt sit kuitenkin neuvolaan, jätin soittopyynnön meidän omalle terveydenhoitajalle.
 
Tervetuloa @tätimoonika, @Jankesof (menikö sun tiedot edes lähellekään oikein listalla?) ja @Sasusa (haluatko listalle?)

Täällä taas niin hirveitä vuotoja ja kipuja että ei pysty pystyssä olemaan kun huimaa j hirveä olo. Rautakuurin muistin taas aloitta, vaikka se olis kyllä aiemmin jo pitänyt.
Tervetuloa @tätimoonika, @Jankesof (menikö sun tiedot edes lähellekään oikein listalla?) ja @Sasusa (haluatko listalle?)

Täällä taas niin hirveitä vuotoja ja kipuja että ei pysty pystyssä olemaan kun huimaa j hirveä olo. Rautakuurin muistin taas aloitta, vaikka se olis kyllä aiemmin jo pitänyt.

Jokseenkin noin, aamulla alkoi kuukautiset.. tätä raivoomisen määrää.. noh täytyy olla iloinen että kiertoni on pidentynyt.. (kuulemma helpommin tulee raskaaksi jos on normaali 28pvn kieppeillä).. Ei muutan kun uutta putkeen, Flo sovelluksen mielestä ovis olis 15 päivä.. Nyt vaan testejä tekemään kohta puolin :D Suosittelen kyllä tätä sovellusta.. Laskee itsekseen, kun vain laittaa tiedot oikein :p Todella hyvä seurata jos on epäsäännöllinen kierto!
 
@Appelsiiniomena tikuttelitko yhtään kauempaa vai lopetit tuohon? Tietysti kipujen mukaan jos tunnistit ovulaation ni sit. Yritän vaan kaivaa mahollisuutta oisko voinu hedelmöittyä myöhemmin kun kuitenkin tummentunu viiva parissa päivässä kuten pitääkin Jos pääsisit tänää jo ekaan verikokeeseen ja loppuviikosta/ens vikolla seuraavaan.
 

Yhteistyössä