.

Hui @Miina- , on jännät hetket siellä! Toivottavasti olet raskaana!

@Tiutau13 mukavaa kun pääsitte peittoa heiluttelemaan niin on mahdollista!

Kiitos kaikille plussatuulia toivoneille. Mielenkiintoista miten monella on täälläkin ollut paha aavistus ennen yrityksen aloittamista. Mulla oli tänään aamulla vahvat ovislimat ja nyt illalla maha kipeä. Maanantaina ja tänään torstaina pupuiltiin. Mietin uskaltaakohan olla huomisen perjantain pupuilematta, en ole varma onko ovis tänään vai huomenna. Riittääköhän lauantaina pupuilu? Nämä on jotenkin hankalia, mua stressaa jo se että ma ja to välille tuli yksi päivä "liikaa taukoa" (n)

Plussatuulia kaikille! (y)
 
@Isäpuoli kyllä vain , kolmatta toivotaan :)

@kolava kiitos! Jotenkin on nyt toiveet korkealla, sitä odottaa jo hulluna testauspäiviä! Toisaalta toiveet oli korkealla jo aiemmin eikä se poikinut raskautta silloin. (n)

Mulla selkeästi aika kultaa muistot! Kaksi edellistä on 1v10kk ikäerolla, nuorempi on jo yli 1v. Elämä on helpottunut niin monin tavoin, ettei mitään järkeä! Ja sitä on valmis aloittamaan aina vaan alusta, mikä on ihan hullua!:ROFLMAO: vaan on nuo lapset jotain NIIN IHANAA! Vaikka ei ole kokemusta kuin 3 vuotta:ROFLMAO:
 
@Isäpuoli kyllä vain , kolmatta toivotaan :)

@kolava kiitos! Jotenkin on nyt toiveet korkealla, sitä odottaa jo hulluna testauspäiviä! Toisaalta toiveet oli korkealla jo aiemmin eikä se poikinut raskautta silloin. (n)

Mulla selkeästi aika kultaa muistot! Kaksi edellistä on 1v10kk ikäerolla, nuorempi on jo yli 1v. Elämä on helpottunut niin monin tavoin, ettei mitään järkeä! Ja sitä on valmis aloittamaan aina vaan alusta, mikä on ihan hullua!:ROFLMAO: vaan on nuo lapset jotain NIIN IHANAA! Vaikka ei ole kokemusta kuin 3 vuotta:ROFLMAO:
Heijoo kyllä lapset ihania vaik ei omia ole nautin kyllä ajasta kun saan olla puolison 2pienen lapsen kanssa
 
@kolava huomaan itekkin et stressaa kun päiviä jää väliin, sitten kun vuoto alkaa niin jotenkin ”syytän” niitä väliin jääneitä päiviä. Mä ehkä ottasin varman päälle tänään (y) tärppionnea! :love:

@Tiutau13 Haha, meillä kans 1v8kk ikäeroa ipanoilla, toki he ovat nyt 6,5 ja 5 -vuotiaat :LOL: muistan kun ajattelin et on tää hullua ryhtyä tämmöseen rumbaan. Silti sitä olis koska tahansa ottanut sen uudelleen :love: elämä vei muihin asioihin ja nyt kun esikoinen menee kouluun niin kuume on todella suuri :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Tiutau13
@kolava oon kanssa välillä naurettavan hysteerinen että kun suunnilleen joka päivä ei ovulaation tienoilla ole seksiä niin heitän jo kirvestä kaivoon :D Vaikka jossain lähteessä lukee että harvempikin väli voi riittää, mutta parempi Safe than sorry ja itse mietin, että täytyy ottaa varmanpäälle ja tänäänkin vähintään vielä talletella... Ei siitä haittaakaan ole jos vain on mahdollista;) tsemppiä!! Piinaillaan suunnilleen samassa aikataulussa.
 
@kolava huomaan itekkin et stressaa kun päiviä jää väliin, sitten kun vuoto alkaa niin jotenkin ”syytän” niitä väliin jääneitä päiviä. Mä ehkä ottasin varman päälle tänään (y) tärppionnea! :love:

@Tiutau13 Haha, meillä kans 1v8kk ikäeroa ipanoilla, toki he ovat nyt 6,5 ja 5 -vuotiaat :LOL: muistan kun ajattelin et on tää hullua ryhtyä tämmöseen rumbaan. Silti sitä olis koska tahansa ottanut sen uudelleen :love: elämä vei muihin asioihin ja nyt kun esikoinen menee kouluun niin kuume on todella suuri :ROFLMAO:
Hei sinulla jo niin vanha esikoinen kolmatta sinäkin kyllä isäpuolena jännitti kun puoliso odotti lapsia se ihanaa aikaa
 
  • Tykkää
Reactions: Miina-
Liityn taustailemaan keskusteluun.

@Momon ja muut kilpparivajikset! Kertokaahan, mitä tiedätte kilppariongelmien vaikutuksesta raskautumiseen, omista TSH-arvoistanne, oireiden muutoksista lääkityksen myötä ja lääkeannoksistanne? Kiinnostaa tosi paljon, koska itselläkin esikoinen haaveissa ja vajis päällä. Jännittää vähän vaikuttaako mahdollisuuksiin. Olisin hyvin kiitollinen kaikesta tiedosta!
Itselläni tämä on ensimmäinen raskauden yritys vajislaisena. Tällä puolenvuoden kokemuksella on hankaloitunut aiempiin verraten. Tosiaan kyllä ikääkin on enemmän.
Arvot mulla nyt tsh 3.24 viimein ja T4V 15. Lääkäri sanoi aiemmin että hyvät mutta nyt noiden keskenmenoja jälkeen totesi jos vähän nostaisi annostusta että olisi hyvä sada tsh2.5 tuntumaan.
Olen lääkkeellä ollut 4 vuotta ja mulla arvot tahtoo nousta vaikka ne saakin hetkeksi kohdilleen. Vointi on ollut parhaimmillaan kun joku vuosi sitten tsh oli hiukan alle 2.
 
Onpa täällä tapahtunut paljon. Itsellä on ollut taukoa keskusteluista lomailun vuoksi. Minulle voi päivittää kp 5 / yk 7. Viime kierto meni kaiken kaikkiaan aika hukkaan, mutta jos nyt sitten taas.

Oli keskustelua siitä, onko arvelluttanut, ettei tule helposti raskaaksi. Epäilin niin käyvän oman ylipainon vuoksi, koska se on näkynyt muinakin terveysvaikutuksina. :unsure: Ikääkin on jo päälle 30, ja esikoinen toiveissa, joten ei ole mitään varmuutta siitä, että raskautuminen ylipäänsä onnistuu.
 
Omaanapaa..Tässä kierrossa oviksen jälkeisiä "normaaleja" oireita havaittavissa. Tissikipua ja lämmöt koholla. Normilämpö yleensä joku 36.2 nyt mittailin ku hikoiluttanu monta päivää niin 37 näyttää. Jos se viimekierto olikin vain anovulaarinen.. jossa oli paljon kuviteltuja oireita kun haluaisi niin kovasti raskautua. Se oviskipumainen menkkojen alku kyl jäi mietityttämään. Dpo 3 vasta.
 
Saako liittyä mukaan yrittäjien joukkoon? :) Meillä ennestään 1,5 v. tyttö ja nyt aloitetaan yrittämään toista. Tai itseasiassa juuri pari päivää sitten bongattu ovis ja ensimmäiset yritykset tehty. Olen aika pessimistinen heti tärppäämisen suhteen ja yritänkin nyt vaan olla rauhassa, mutta kyllä te tiedätte, aina se pieni toivo sieltä puskee väkisin läpi. Eli enimmäinen yritys nyt takana :)
 
Tervetuloa @Likja (y)

@Wintersun kiitos taas listan ylläpidosta ja muiden tsemppailusta!

@Janet88 nuo kuvitellut oireet ottaa kyllä koville :cry: Plussatuulia!

Omaa napaa sen verran, että otettiin neuvosta vaari ja tehtiin vielä perjantaina tallettelut. Missä ja millaisena teillä muilla tuntuu oviskivut? Mulla oli to kovat limat ja ne jatkui tänään perjantaina noin kolmeen iltapäivällä. Perjantaina oli myös aivan jäätävä turvotus (pallomaha) ja alavatsaa nippaili. Pe aamulla oli myös viiltäviä hetken kipuja aamupäivästä. En noita ovistestejä tee, mutta olisikohan oletettavasti ollut ovis nyt perjantaina? Flow app ennusti oviksen myös samalle päivälle (n)
 
Onpa täällä tapahtunut paljon. Itsellä on ollut taukoa keskusteluista lomailun vuoksi. Minulle voi päivittää kp 5 / yk 7. Viime kierto meni kaiken kaikkiaan aika hukkaan, mutta jos nyt sitten taas.

Oli keskustelua siitä, onko arvelluttanut, ettei tule helposti raskaaksi. Epäilin niin käyvän oman ylipainon vuoksi, koska se on näkynyt muinakin terveysvaikutuksina. :unsure: Ikääkin on jo päälle 30, ja esikoinen toiveissa, joten ei ole mitään varmuutta siitä, että raskautuminen ylipäänsä onnistuu.
Onnea yritykselle
 
Tervetuloa @Likja (y)

@Wintersun kiitos taas listan ylläpidosta ja muiden tsemppailusta!

@Janet88 nuo kuvitellut oireet ottaa kyllä koville :cry: Plussatuulia!

Omaa napaa sen verran, että otettiin neuvosta vaari ja tehtiin vielä perjantaina tallettelut. Missä ja millaisena teillä muilla tuntuu oviskivut? Mulla oli to kovat limat ja ne jatkui tänään perjantaina noin kolmeen iltapäivällä. Perjantaina oli myös aivan jäätävä turvotus (pallomaha) ja alavatsaa nippaili. Pe aamulla oli myös viiltäviä hetken kipuja aamupäivästä. En noita ovistestejä tee, mutta olisikohan oletettavasti ollut ovis nyt perjantaina? Flow app ennusti oviksen myös samalle päivälle (n)
Hei aika kiva tuo Flo appi, kun oon käyttänyt vaan vau appia, joka tässä kierrossa näytti hedelmällisen ajan 5-10.7, ovulaation 8.7. Ovuloin tikkujen mukaan 10.7. Ja Flo appi näyttikin ihan ovulaatiopäiväksi 10.7! :)

Vahvat limat, viiltävät kivut ja vatsan turvotus ja kovat halut oireina. Sit oviksen jälkioireina tullut kipeät nännit ja n. 37 asteen lämpö (normi36,2).
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Cara-mel
@Wintersun mun viesti näköjään mennyt ohi, mut voi siirtää taustalla kun tämän koulupaikan saamisen johdosta joudutaan miettimään uudestaan:cry:

Kyllä tää koville ottaa kun olin jo niin kerennyt innostumaan ja henkisesti valmistautumaan että vauva-arki ehkä häämöttää eikä opiskelu.. toki ollaan vielä nuoria ja meillä on vielä aikaa mutta ei se helpota tässä kohdin kun toive on jo herännyt. Opiskelut kestävät 5v enkä halua niin kauaa odottaa mutta kesken opiskelujenkin voi olla vaikeaa jos lapsi tulee.. nyt 3 vauva-uutiset lähipiirissä ja itkuksi mennyt aina vaikka vilpittömästi olen muiden puolesta onnellinen.

Tyhmäähän tämä on kun ikää tosiaan vasta 21 että kyllähän sitä kerkeää mutta mutta...
 

Yhteistyössä