.

@hitvetti kiitos analyysista! Niinku sanoin en oo koskaan saanut noin vahvaa niin olen ihan pihalla :D tehdään siis ahkera ppeitonheilutus--viikko..

@Wintersun no sitä itsekin vähän plussaksi salaa epäilen, kun töissä tuli housuun märkää ( luulin oikeasti että jopa farkkujen läpi, onneksi ei :D ). No, pupuillaan nyt itsenäisen Suomen puolesta koko viikko :D
Ollos hyvä mut tosiaa joku jo mainitsiin et ois plussa tai lähelle hänen tapauksessaa ni varmasti paljo riippuu ihmisestäkin mut ohjeiden mukaan tosiaan nega.. veikkaan vahvistumaan päin kun noinkin vahva juu itsenäisen suomen puolesta on hyvä peittoja heilutella tämä ja ens viikko tai vaikka koko kuukausi
 
@haaveilija92, oletko kokeillut pc-ovistestejä? Ne on näyttäneet minulle aina vahvat viivat. PC:t ovat lisäksi tosi halpoja ja niitä saa melkein joka kaupasta. Voisit huomenna testata niillä, jos vaikka tulisi plussa? :love: En muuten ole koskaan pidättänyt pissaa ovista varten tai noudattanut ohjeistettuja kellonaikoja, vaan olen tehnyt aamun toisesta pissasta ja töiden jälkeen iltapäivällä. Tärkeintä on mielestäni ollut kellertävä pissa, sillä liian laimeasta kunnon tulosta ei tule. Eli en testaa, jos pissassa ei ole yhtään väriä. Näillä olen bongannut ovikset todella hyvin viimeiset 5 kuukautta :)
 
Pahoittelut @Maicy uudesta kierrosta :unsure:

Toivottavasti @Wintersun pian tulisi tulokset, tulehan sitten kertomaan :)

Tervetuloa uusille! :)

Mä sain vihdoin varattua sen gyneajan, ens viikon torstaille jollon kp 17. Toivottavasti nähdään munasolun irronneen, kovasti jännittää :) kun vaan muistais kysyä ja kertoa kaikki asiat siellä
 
Hmmmm... tänään selvää ovislimaa, tai sen kaltaista, liukasta ja venyvää, kirkasta (n) Dpo 5/6 (n) ei kipuja tms tuntemuksia, eilen ja tänään päiväunet, mutta muuten ei mitään normaalista poikkeavaa(n)

Onnea jo joulukuun plussaajat :love:
Tästä se alkaa :love:

Mukavaa itsenäisyyspäivää kaikille :barefoot::)
 
No hyvä, että asia menee koko ajan eteenpäin. Kaikista ärsyttävintä näissä lapsettomuus prosesseissa on pitkät odotusajat ja sitten arvotaan uskalletaanko laittaa lääkettä tarpeeksi yms. Meillä on tähän säätöön mennyt jo 1,5, mutta toki olemme kunnallisella puolella.
Paras kaverini on juuri raskaana ja siihen meni 2 IVF hoitoa ja 7 passia. Odotus yleensä palkitaan :love:
@Rimaleli, juuri niinhän se on, odottamisen odottelu syö naista o_O Meillä meni koko tämä vuosi siihen, että vatsaani ja kilpirauhastasapainoa on hoidettu. Hoitoprosessi mekin aloitettiin jo 1,5 vuotta sitten. Syksyllä ensimmäinen pas-yritys meni ohi ovuloimattomuuden vuoksi, toinen koska ovulaatio sattui ainoalle päivälle, kun naikkarilla eivät voineet tehdä siirtoa. Nyt tehtiin siksi lääkkeellinen siirto, että vältyttäisiin ajoitusongelmalta. Mulla myös ollut keltarauhashormonin vajausta jo pidempään, joten siksikin lääkkeellinen tuntuu hyvältä vaihtoehdolta. Tsemppiä kovasti teillekkin prosessiin, toivotaan pikaisia plussatuulia molemmille! :)
 
Huhhuh kun taas on tullut paljon tekstiä :geek:

Tervetuloa uusille, onnea plussanneille ja
erityisesti halusin toivottaa @W.we lle stressitöntä joulun aikaa ja @Wintersun lle tsemppiä tähän päivään. Odotan kovasti sit uutisia, toivottavasti ne on hyviä :love:

On jotenkin kyl hurjaa miten erilaisia kokemuksia tähänkin projektiin mahtuu. Niin rankkoja taustoja toisilla. Oon kyl oppinut ajattelee ihan eri tavalla tota mun ekaa raskautta. Sillon 12vuotta sitten ajattelin et "just mun tuuria", vaikka en hetkeäkään ajatellut muuta vaihtoehtoa ku pitää lapsen. Nyt tajuan mitä kaikkea on pitänyt tapahtua, tai olla tapahtumatta että tää mulle maailman tärkein olento on tässä (tulin raskaaksi siis ehkäisystä huolimatta, oon se marginaalitapaus) :love: oon kyllä ollut aina kiitollinen joka hetkestä, mut ihan erityisesti just nyt.
Voi luoja...nyt meni itkuks:cry::ROFLMAO:

Tänään mä lähden pikkujouluttaa työporukalla. Ja kyllä aijon nollata niin stressitaso laskee edes hetkeksi :LOL:
Toivotan kaikille jo tänään hyvää itsenäisyyspäivää, koska huomenna saattaa olla olotiloja:ROFLMAO::sick:
 
@pandanen Itseasiassa sen merkin testejä mulla ei ole ollutkaan! Gyne oli sitä mieltä, että ei pitäisi lainkaan tuhlata rahoja koko ovulaatiotesteihin, kun hänelle valitin siitä etten saa niihin koskaan kahta viivaa näkyviin :D...

Onko muiden gynet ollut asian suhteen ymmärtäväisempiä?
 
Mietiskelin ja googlettelin tuota influenssarokote asiaa. Ei suositella raskauden ensimmäisen kolmannen aikana.. Tulin siihen tulokseen etten halua elimistööni pyörimään mitään aineita ja viruksia myöskään yritysaikana. Kun ei noista ikinä tiedä. Pitää sitten ensivuonna miettiä miten hoidan työharjoitteluja kun piikki olisi pakollinen...

Nyt lähden kierukan poistoon, jee!

Tsemppiä kaikille! :)
 
TOIVEENA VAUVA 2019

5.12.2018

Nimi ★ Kiertopäivä ★ yk/ya

Tupsahus.................kp 63/50..............ya 3/17
Kuuutti.....................kp 49/27..............ya 5/18
Laima......................kp 35/28..............yk 5
Rosemarie..............kp 33/xx................ya 6/18
Emppu-93...............kp 31/28-32..........yk 3
StellaMom...............kp 30/31...............yk 5
Emerentia................kp 30/xx...............yk 10
Pandanen................kp 30/30-31.........yk 1
Missukkaliini............kp 30/30..............yk/IVF/2
Santrana..................kp 29/21-24.........yk 2
Sucrine....................kp 27/xx...............yk 7
Vuuti........................kp 27/28-32.........ya 2/17
Saippuakupli...........kp 26/30-36..........yk 6
Peanut_butter..........kp 25/27-32.........yk 4
Ilonetsijä..................kp 25/30..............yk 7
Toiveikas92.............kp 23/xx...............yk 10
Wintersun................kp 23/29..............ya 12/10
Kathii.......................kp 21/28..............ya 8/18
Neltsuliini................kp 21/27...............ya 5/16
Haavejuttu..............kp 19/31...............yk 4
MatildaJ..................kp 19/25...............yk 6
Hemppanen............kp 19/29...............yk 9
Persikka123............kp 19/28-30.........ya 5/17
Cara-mel.................kp 18/24-28.........yk 4
Minic.......................kp 18/xx...............yk 2
Sennay....................kp 18/27-?...........ya 5/18
Keijukuningatar.......kp 17/xx...............ya 5/18
Toivojatintti..............kp 16/35..............yk ?
Lillium......................kp 14/26-28.........yk 8
Li88.........................kp 13/28..............yk 6
Vauvameille.............kp 12/28..............yk 20
Janskusdff...............kp 11/28..............yk ?
Miina-......................kp 9/26-27...........yk 10
Mimmik...................kp 8/28-32...........ya 9/18
W.we.......................kp 8/25................ya 11/15
Hitvetti.....................kp 8/xx................yk 2
Suspi.......................kp 8/32................yk 3
Bubble92.................kp 7/27................yk 6
Tiana44...................kp 7/26-28...........yk 5
Alfred.j.kwak...........kp 7/28-30...........yk 1
Quinque..................kp 6/28-30...........yk 1
Chili_.......................kp 6/28-29...........yk 6
Pioni85....................kp 6/27-30...........yk 6
Veeja.......................kp 5/36?..............yk 3
Beibihaaveilija.........kp 5/30-31...........yk 5
Rosemarie...............kp 3/xx.................ya 6/18
Maicy.......................kp 2/26-28...........yk 2

★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★★

Piinailijat:
Pandanen...............dpo 13
StellaMom...............dpo 11
Peanut_butter.........dpo 10
Ilonetsijä.................dpo 10
Sucrine...................dpo 9
Kathii......................dpo 7
Cara-mel................dpo 6
Wintersun...............dpo 4
Minic.......................dpo 3

Taustalla:
Kiemura, Päppyrä, Ensikatse,
Emppuelkku, Pilvinentaivas, ALLEIGRA,
Muropaketti, Midoo, tätimoonika, Momon,
Opiaattina, BlenQ, Lunart, Jeyz84,
Vanilla88, KaikkiPojatJaTytöt, Pihlaja87,
Aanskuh, Helinä87, Jonxu, LaTiLa,
Saltsu_, Minimali, Mustikka89,
Kissanainen87, Heybaby, Tiutau13,
Nelly31, Tylleröinen_21, VauvaHaaveilija89,
Dallu, Naissoturi, Raja,
 
PLUSSANNEET:


Huhtikuu 2018:
Nemmiina (yk 3), Lilmi89 (yk 1), Not Alone (ya 1/18), Lilja<3 (yk 7), DiiDii (IUI), kettuperhe (yk 8, IVF), Abby87 (yk 11), Kertsi (yk 1), Eppis27 (yk 1), Noups (yk 7)

Toukokuu 2018:
Nelliida (yk 10), Toiveikas89 (yk 4), Yemi (yk 1), miniminimini (ya 7/17), katie89, KKaisuli (yk 2), Talvilintu (yk 1), aronoele (yk 1), RUSKA82 (yk 1), SandraB (yk 7)

Kesäkuu 2018:
rust (yk 8), scoc (yk 2), lilia88 (yk 5), Paupiu, jemppu123, Keppihevonen4, kuus+1 (yk 7), Lilja<3 (ya 11/17), Johannaa (yk 2), Alia (yk 2), Jankesof (yk 3), Persikka 123 (yk 13), Lilje (yk 4)

Heinäkuu 2018:
Helmi30 (yk 5), Vilmalotta (yk 3), Önnö (yk 2), Yoona (yk 3), Tiukunen1982 (yk 5), Hmami (yk 1), Sindalinda (yk 1), Sasusa,
Maloon (yk 1), Janet88 (yk 10),
Naturamama (yk 1), kolava (yk 3), minimiiS (yk 3)

Elokuu 2018:
MannaL (yk 4), EeEeVee (yk1), rubikinkuutio (yk 2), Mansikka19 (yk 4), sucrine (yk 6), Toiveli (yk 13), Tillukkainen (yk 11)

Syyskuu 2018:

Sofi86 (yk 9), Sanzu85, Janski26 (yk 3), Tiinaliina1

Lokakuu 2018:

Maya123 (yk 1), Maris39, Ngale (yk 13), Poreilevalimu (yk 5), iK (ya 5/18), Pillipöllö (ya 8/18)

Marraskuu 2018:

Papupata12 (yk 3), Lllariel (yk 3), Sarianne81 (yk 2), Me-Mi (yk 1), Marlen, Kindermaxi (yk 2), Alviita (yk 2), Annanna (yk 3), Appelsiiniomena (yk 11), Luumupuu_ (yk 5), Alinah92 (ya 2/16), Neilikkaruusu (yk 2), Siltsu (yk 5)

Joulukuu 2018:

1986/13
 
@pandanen Itseasiassa sen merkin testejä mulla ei ole ollutkaan! Gyne oli sitä mieltä, että ei pitäisi lainkaan tuhlata rahoja koko ovulaatiotesteihin, kun hänelle valitin siitä etten saa niihin koskaan kahta viivaa näkyviin :D...

Onko muiden gynet ollut asian suhteen ymmärtäväisempiä?
Aika hassu kommentti gyneltä :LOL: meillä lapsettomuusklinikalta sanottiin et ovistestejä käyttää ehdottomasti :)
 
Aika hassu kommentti gyneltä :LOL: meillä lapsettomuusklinikalta sanottiin et ovistestejä käyttää ehdottomasti :)
Mulle sano perhesuunnitteluneuvolasta hoitaja ja lääkäri, että ei kannata tehdä. Mut se on kai siitäkin kiinni et millanen kierto on, säännöllinen vai epäsäännöllinen, onko tarpeen metsästää sitä ovista tikuilla. Mulla aina ollu tosi tasanen kierto, siks sanoivat et tressi vaan nousee turhaan jos tikuttelen ja oonkin ollu ilman, ihan kivasti mennyt (y)
 
Nyt vaan toivotaan että tämä joulukuu olisi kunnon ennätysplussakuu! (y)

Flo ennustaa ovulaatiota perjantaille ja tänä aamuna aloitettiin tallettelut. Tarkoitus olisi nyt joka päivä siihen asti kun ovis on ohi, mutta saas nähdä miten miehellä riittää puhtia.

Mä kun törmäsin netissä tämmöisiin "tilastoihin":
"Kuuden kuukauden aikana 80 prosenttia naisista tulee raskaaksi, jos yhdyntöjä on useammin kuin neljä kertaa viikossa. Samassa ajassa 32 prosenttia naisista tulee raskaaksi, jos yhdyntöjä on yksi tai kaksi kertaa viikossa ja 17 prosenttia, jos yhdyntöjä on vähemmän kuin kerran viikossa.
Yleinen neuvo on, että raskaaksi yrittävän parin tulisi olla yhdynnässä kaksi tai kolme kertaa viikossa. Koska siemennesteen laatu on sitä parempaa mitä enemmän siemensyöksyjä on, voisi yhdyntä joka tai vähintään joka toinen päivä olla suositeltavinta."

6kk menossa ja haluan kuulua siihen 80% :LOL::LOL::LOL:
 
Ootteko jo miettineet mitä teette jouluruokailun suhteen? Ehkä vähän hölmöä miettiä tämmösiä mutta siis mulla olis +- kiinnittymispäivä jouluaattona. Oon aikasemmissa raskauksissa syönyt aika tarkasti suositusten mukaan ja meidän joulupöytään kuuluu paljon sellasta mitä ei raskaana saisi syödä. Mietin että kuinka suuri riski on syödä vaikka graavilohta jos vasta just kiinnittyminen tapahtunu? Lähipiiri kyllä arvaa heti jos jätän kalat pöytään.
Mitä te tekisitte / teette samassa tilanteessa? Vai onko ihan älytöntä edes miettiä tämmösiä (n)
 
@Wintersun on kyllä ärsyttävää toimintaa lääkäriltä! Toivottavasti nyt sitten tänään soittaisi, on varmaan todella ikävä odotella tuloksia, kun tietää että ne on jo tulleet, mutta soittoa ei kuulu.. Tsemppiä sinne! Ja et sinä mikään tollo ole! :ROFLMAO: kyllähän niitä ihmeitäkin tapahtuu, aina on se pieni mahdollisuus, vaikka teillä tuollainen tausta onkin!

@pandanen Ihanaa, että siun viiva on vahvistunut, toivotaan vahvistumisia vielä lisää sinne suunnalle (y) Se on totta, ettei pitäisi liikaa manata, kun tilanne on kuitenkin se että totuus olise sitten nega tai plussa selviää mulle kyllä viikon sisään. Tuo keskenmeno kokemuksena tekee vain niin sairaan pessimistiksi.

@Cara-mel tsemppiä sinnekin piinailuun, aika samoissa päivissä mennään! :)

Dpo7, eilen jomotti menkkamaisesti mahaa, ja maha oli ihan turvonnut. Tänään vähän sama meininki, mutta ei vielä niin kovasti kuin eilen. Vähän tiukkailikin eilen.. Mutta en oikein tiedä kuulostelenko itseäni nyt vain ihan liian tarkkaan ja tunnen ja huomaan kaikki normaaliin kuukautiskiertoon liittyvät tuntemuksetkin, joihin en ennen ole edes kiinnittänyt huomiota. Tissikipu edelleen loistaa poissaolollaan, joten ei kovin varma olo raskautumisen suhteen... Dpo10 ajattelin testata ekan kerran, koska mulla yleensä eka kunnon haamulainen on tullut 4 aiemmassa raskaudessa (2 onnistunutta) juuri tuona päivänä. dpo8 ollut vielä nega ja dpo9 haamujen haamu.. Joten tiedän aika varmasti, jos puhdas nega silloin tulee, että menkat tiedossa:poop::poop::cautious:
 
@Pumpkinbred Et oo ainoo joka miettii jo jouluruokailua! Mulla menkkojen oletettu alkamispäivä on 19.12. joten aattoon mennessä pitäisi plussan kyllä näkyä jos on näkyäkseen. Mietin juurikin sitä että jos tästä kierrosta tulisi plussa niin miten sen saa joulupöydässä piilotettua (n) Uskaltaako juoda lasin viiniä, tai syödä hieman graavilohta? Nuo on ne kaksi asiaa joista kaikki arvaisi jos ne pois jättäisin.



Talleteltu viime yönä ennen nukkumaan menoa ja toissayönä. Eli jos eilen oli ne hirveet ovislimat niin olikos sillon dpo0? eli tallettelut dpo -2 ja dpo 0 (y)
 
Lapsettomuuspolilta soitettiin, kun yritystä takana nyt melkein vuosi ( Yk9 nyt menossa ). Ensi viikolla menen ihan perusverikokeisiin, ja sitten ennen joulua vielä lääkärillä käymään. Hoitaja oli puhelimessa sitä mieltä, että koska miehen kanssa onnistuttu 2017 kesällä ( varhainen keskenmeno ) että ei syytä pahempaan huoleen.. Ihan hyvä fiilis tuli. Miehelle tehdään kanssa tutkimuksia jos minun tuloksista ei mitään epäselvää löydy.

Tosin puhelimessakin hehkutin että ovulaatiotesti alkaa näyttää lupaavalta, mitä yleensä ei koskaan tapahdu. Kyllä tämä tästä :)

@Pumpkinbred Itse elän siinä ajatuksessa, että niin kauan kun plussa ei näy testissä niin en stressaisi syömisiä. Tosin, jokainen tekee tavallaan :)
 
Itselläni kierto menee niin, että voin huoletta syödä jouluruokia. Olisin kyllä syönyt varmasti muutenkin, mikäli ei vielä raskaustestissä näkyisi mitään. Omasta mielestä sen alkoholin kanssa mielummin tarkempi.

Kertokaa teiän kokemuksia ovistesteistä. Mitkä on parhaita? Tässä pitäis alkaa tilailemaan, kun tänään kp5 :love: vihdoin innostus uutta kiertoa kohtaan nousi ja edellisen kierron pettymykset itketty pois. Kyl se tästä. :giggle: mitens muut alkukiertolaiset? Millä fiiliksillä uuteen?
 
@Beibihaaveilija Täällä kp3, edelleen vuotelee. Tänään miettinyt, että ostanko nyt ovulaatiotestejä vai en.. Ihan seesteinen olo. Toisaalta nyt on yritystä takana 6kk niin pikkuhiljaa hiipi ajatukset, että jos tämä ei onnistukaan. Turhauttavin fiilis vaan on se, että kun ei tiedä yhtään voidaanko saada koskaan lapsia. Kun sen vaan tietäisi.. Niin ja ovulaatiotesteistä! Mä oon käyttänyt pc:n liuskoja, saan niillä räikeän plussan. Lisäksi mulla on ollu parissa kierrossa tukena cb:n digi varmistamassa. One stepin liuskoilla en ole koskaan saanut plussaa.

Joskus näistä asioista miehen kanssa juteltu. Meillä on tosiaan seurustelua takana 10 vuotta. Ei ole valmis menemään naimisiin ennenkuin tiedetään miten lapsijutun kanssa käy. Koska tietää, että oma lapsi olisi mulle tärkeintä elämässä. On siis miettinyt sitä, että jos luomusti ei koskaan onnistuisikaan niin todennäköisesti hän ei ole halukas mihinkään hoitoihin ja tietää että itse kyllä olisin.
 
Kiitos @Neltsuliini ja @rosemarie vinkistä :) Taidankin tilata myös niitä pc:n tikkuja raskauskeijulta. Eivät ole tuhottoman kalliitakaan. En itse oikein raaskisi noita clearblueta. :whistle:

@rosemarie Todella samat fiilikset täällä. Epäilyttää, että voidaanko sitä omaa vauvaa edes saada.. Miehen testosteronitasot ovat alhaiset ikään nähden. Tämä siis todettu ihan perus verikokeessa. Viitearvoissa kuitenkin. Mutta mietityttää, että riittääkö sitten vauvaan kuitenkaan. :(

En nyt muista, mutta oliko teillä todettu jotain esteitä raskautumiselle? Kuulostaa kyllä karulta tuo häähomma, mutta tottahan se on. Itselläni vauva suurimpana haaveena, mutta niin kyllä miehelläkin. Me varmaan sitten päädytään vuosien taisteluun lapsettomuuden kanssa, jos niikseen menee, sekä maksetaan kalliit hoidot. :unsure: Me ollaan oltu myös melkein samat lukemat yhdessä kuin te, mutta häistä ei vielä puhetta. :rolleyes: Toivotaan nyt, että plussattaisiin molemmat tästä kierrosta, niin ei tarvitsisi pohtia!
 
@Beibihaaveilija Mitään ei ole varsinaisesti todettu, sillä en ole käynyt tutkituttamassa. Endometrioosia on viimeisin gynekologi epäillyt oireiden vuoksi. Omalla äidillä siis endometrioosi ja hänelle kirurgi oli sanonut, että jos tyttäriä on niin nuorena lapsia jos niitä mielii. Itsellä on pieni epäilys myös PCO:sta. Endometrioosia ei ole aiemmin lähdetty sen enempää tutkimaan, sillä söin silloin jo yhdistelmäehkäisypillereitä ja ne on ainut "hoito" siihen.

Pidetään varpaat ja sormet ristissä, että saataisiin joulukuun plussat! :love:
 
Itselläni kierto menee niin, että voin huoletta syödä jouluruokia. Olisin kyllä syönyt varmasti muutenkin, mikäli ei vielä raskaustestissä näkyisi mitään. Omasta mielestä sen alkoholin kanssa mielummin tarkempi.

Kertokaa teiän kokemuksia ovistesteistä. Mitkä on parhaita? Tässä pitäis alkaa tilailemaan, kun tänään kp5 :love: vihdoin innostus uutta kiertoa kohtaan nousi ja edellisen kierron pettymykset itketty pois. Kyl se tästä. :giggle: mitens muut alkukiertolaiset? Millä fiiliksillä uuteen?
Mä oon välillä käyttänyt clearblueta mut ne on ihan törky kalliita vaikka hyviäkin kyllä. Sit on ollut pc:n testejä ja ne on kyllä hyviä ja edullisia. Itellä nyt kp7 ja mietin just että pitäiskö kokeilla yks kierto ilman tikuttamista ja juoda vaan tuota greippimehua. Tuntuu nimittäin että mulla se tikkuttaminen on vaan lisännyt vauvan teko stressiä et jos nyt koittaisin vaan itse tunnistaa oviksen ja tallettaa muutaman kerran viikossa, jos vaikka sattuisi tärppäämään. Ens kierrossa sit taas tikut käyttöön jos ei onnistu :)
 
  • Tykkää
Reactions: Beibihaaveilija

Yhteistyössä