.

@StellaMom Tosi samoissa mennään! Olen tosi pahoillani km:stäsi :( toivottavasti nyt olisi parempi liima mukana! Milloin meinaat testata ensimmäisen kerran?
Minulla ei ole ikinä ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä, olen aina mennyt kondomikommandona :ninja:. Kierrot säännölliset, eikä kummempia menkkakipujakaan ole ollut, mutta taustalla muutama autoimmuunisairaus (mm. kilpparivajis) joten olen valmistautunut, että jonkun aikaa täytyy todennäköisesti yrittää. Vaikka totta kai sitä huomaa toivovansa, että heti tärppäisi..

Ihana fiilis, että heti tuntee olonsa niin tervetulleeksi! Kiitos teille :)
 
Täältä vähän kuulumisia.. Tänään tosiaan kp 32/28-32, aamulla tuli oksennus ja valkovuotoo on edelleen jonkun verran hulahdellu, eilen ainaki ku oli töissä niin hulahteli vaan ja koko ajan oli nipistelyä ja vähä heikotusta.. Vähä kerkesin toivoo jo et jos oiski tärpänny :) tänään oli tarkoitus mennä kauppaa ja ostaa testejä ja testatakki mut äsken alkoikin vuoto :cry: :poop: Flo näytti et menkat 2 pvää myöhässä..
Tuntuu kyl paskalta :unsure:
 
@Jankesof Noinhan se onkin hyvä ajatella. :) Itselläni tulee aina vaan paha mieli, kun mietin, että vaikuttiko loppukierrossa syödyt jouluruuat tai viini keskenmenoon.. Tiedän sen olevan typerää. Ja parempi kun ei mieti. Nyt vain tapahtui noin. :confused:

Tervetuloa @Utuliina . Toivottavasti palstailut jäisi lyhyeen ja saisitte pian plussan. (y)

@quinque Toi valkovuotoilu on kyllä ärsyttävää! Aina luulee, että no nyt alkoi vuoto. (n)

@empuska Näen sun kuivuneessa testissä tietsikan näyttöä kääntelemällä jotain tosi haaleaa, mutta paha sanoa onko värillinen viiva. Miltä se näyttää paljaalla silmällä?


Täällä kirjoittelija ja kumppaninsa varmaan itsekin vasta vaipoissa, kun täytän 23 ja hän 25. :geek:
Ovulaatiota odotellaan jo kovasti.. Varmaan aiemmat räikeät ovisplussat johtui juurikin siitä r-hormonista, koska nyt alkaa haalistua hieman. Nyt kp11, niin varmaan siinä 15-17 tienoilla tulisi ovis, jos tulee. (y) Olen kyllä varautunut, että km jälkeen voisi tulla ovuloimatokin kierto.. :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: quinque
@haaveilija92 Mulla on ultra kp12. Vasta sillon kp 10 kehottivat ovista testaamaan ja ainakin ultraan asti. Tilasikin eilen oikein arsenaalin testejä taas pitkästä aikaa :D Polilla suosittelivat käytettäväksi cb:n ovistestejä joihin tulee joko hymy tai surunaama. Mutta ovat aika hintavia, tilasin siis pienemmän paketin niitä muutamalle päivälle ja kaveriksi pc:tä. Tänään apteekkiin hakemaan letrot ja huomenna käyttöön.
 
Edelleenkään menkkoja ei näy enkä testannut oo..appelsiinimehua oon alkanut aamulla juomaan.ennen kahvia.mies katsoi aamulla ku menin jääkaapille suoraan juomaan tölkistä nyt tuo vaimo käyttäytyy oudosti..
 
@StellaMom Tosi samoissa mennään! Olen tosi pahoillani km:stäsi :( toivottavasti nyt olisi parempi liima mukana! Milloin meinaat testata ensimmäisen kerran?
Minulla ei ole ikinä ollut mitään hormonaalista ehkäisyä käytössä, olen aina mennyt kondomikommandona :ninja:. Kierrot säännölliset, eikä kummempia menkkakipujakaan ole ollut, mutta taustalla muutama autoimmuunisairaus (mm. kilpparivajis) joten olen valmistautunut, että jonkun aikaa täytyy todennäköisesti yrittää. Vaikka totta kai sitä huomaa toivovansa, että heti tärppäisi..

Ihana fiilis, että heti tuntee olonsa niin tervetulleeksi! Kiitos teille :)
Kuparikierukkaa valitsin muutama vuosi takaperin juuri kilpparivajiksen takia, mulle tuli diagnoosi 2010 siitä, ja sen jälkeen hormonaaliset ehkäisyt eivät toimineet mun pillereitden kanssa (thyroxin). Kuparikierukan kanssa oli kovemmat menkkakivut ja pidempi vuoto mutta halusin sitä silti ottaa. Eli erittäin samoissa merkeissä ollaan, iän, kierron ja vajiksen kanssa. Nostettiin lääkitystä yritysajalle hieman (joillekin se on auttanut) mutta pitää tarkkailla liikatoiminnan oireita.:cool:

EDIT: ja greippimehu tekniikalla 2 kk ja mamma vitamiinit ovat olleet käytössä nyt kohta puoli vuotta!
 
Itsekin mietin noita km syitä, esim. seksiä edeltävänä iltana oli, mutta eihän se ole kiellettyä. Unohdin ottaa mamma vitamiinit kun innoissaan olin plussatesti päivänä. Mutta uskon kyllä että kohtalo halusi testaa minua, haluanko oikeasti lasta. Mä luulen että mun omat vanhemmat ovat jo antaneet periksi sen suhteen! Luulivat varmaan että häiden jälkeen olisi ollut heti ilmoitus raskaudesta! :LOL:
 
Hei ja tervetuloa! Olen itsekin esikoista yrittämässä ja 32 vuotta täällä. Mäkin nään itteeni 25 vuotiaana mutta kroppa välillä muistuttaa etten olekaan! Meillä yk 7 jo menossa, yksi varhainen km lokakuussa ja nyt dpo 9 myös :) eli hyvin samoissa mennään. Toivottavasti teillä tärppää vähän aikaisemmin ja että asukki pysyisi mukana myös! Oliko teillä joku ehkäisy ennen? Multa otettiin kuparikierukka pois heinäkuussa.
Mäkin tuun kans mukaan eli 32v. Ja esikoinen toiveissa(y) meillä miehen kaa yk9, oon laskenu ihan alusta kun hormoonikierukka poistettiin, eli voi olla et ekat kierrot meni kehon totutellessa. Yksi kemiallinen oli joulukuussa, näin ainakin arvelen kun sain testiajan ulkopuolella plussat kahtena eri kertana, mut menkat alkoi kuitenkin(n) plussa tuulia teille molemmille ja peukut pystyyn :love:
 
Ihmetyttää vaan ku sillon maanantaina kp 28 tuli sitä valkovuotoo ja sen seassa vähän vaaleanpunaista vuotoa pyyhittäessä ja siis ei sen jälkeen mitään ja sen jälkeen oli vaan pientä etomista :eek:
blääh (n) josko sitä pitäis hetken taukoa täältä tai yrittäisi ainakin... Pitää miettiä, uskaltaako sitä taas uuteen kiertoon, nyt vaan tuntuu vähän pahalta :unsure:

@Miina- viittitkö päivittää mulle kp 1/28-32,flo näytti et kierto ois tällä kertaa 31 pvää, ku merkkailin..

Tsemppiä kaikille ❤:love:
 
Viimeksi muokattu:
Uskomatonta, mutta totta :love: Viikon on vuodellut ja tänään ultra. Luulin et kaikki on tullut jo ulos, mutta lääkäri löysi sykkeen ja koko vastasi viikkoja :barefoot: :love: kiitos kaikille tsemppauksista, niitä todella viime viikolla tarvitsin. Oon porannu kotosalla pari tuntia ja tällä kertaa onnesta :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Fiiia
@Ilonetsijä joo kemiallinen/varhainen km mullakin silloin lokakuussa. yk 7 loppumaisillaan. Masentaa katsoa näitä statistiikkoja kun melkein 80% yrittäjistä saa plussaa ensimmäisen puolen vuoden aikana. En sanoisi että haalea plussa joka päättyi nopeasti oli onnistuminen... dpo:t käyvät vähin, menkkajomotukset ovat taas tähän puolen päivän aikaan alkaneet. Mua hermostuttaa työhaastattelu tänään kaiken lisäksi. Stressi ei ole projekti pähkinälle hyvä :D
@Neltsuliini @Utuliina Mä mainitsin mun vajiksesta lääkärille ja eivät kyllä mitenkään olleet huolissaan siitä. Sitten jos raskautuu niin pitää seurata arvoja tarkemmin, mutta ei ainakaan mulle sanonut että se voisi olla este, koska mulla on ollut tasainen lääkitys jo kohta 10v.
 
@Rimaleli Ihana kuulla että kaikki oli vuodosta riippumatta vielä hyvin! Nyt vain yritä olla stressaamatta (tiedän, mahdotonta mutta pakko kokeilla). Kiva kuulla että jonkun tarina päättyy iloisemmin <3:love:
 

Yhteistyössä