.

Heipat täältä taustoilta! En ole ollut millään listoilla enää hetkeen, mutta olen kuitenkin käynyt lukemassa teidän kuulumisia aina silloin tällöin. Eihän täältä osannut enää olla pois. :whistle:

Ensimmäiseksi haluaisin onnitella plussan saaneita. Ihana nähdä, että varsinkin pitkään yrittäneet ovat saaneet plussia. Seuraavaksi tietysti pahoittelut uuteen kiertoon joutuneille. Teille, joilla homma siirtyy varmuudella vuoteen 2020 voin huomauttaa, että sille ON JO TEHTY oma ketju. Bongasin sen juuri itsekin.

https://kaksplus.fi/keskustelu/threads/haaveena-vauva-2020.2519086/

Omaa napaa sen verran, että kävimme alkuviikosta ensikäynnin lapsettomuuspolilla julkisella puolella. Miehen spermanäyte myös lähtenyt tutkittavaksi. Jatkan Terolutin syöntiä, jotta kuukautiset tulisivat, eikä kierrot venyisi. Molemmat munasarjat on erittäin rakkulaiset, toisessa ainakin 25 ja toisessakin vajaa 30 rakkulaa. Eli PCOS pahentunut. Oireetkin kyllä pahentuneet pillereiden lopettamisen jälkeen. Kohtu minulla on taaksepäin kallistunut. Painoa pitää pudottaa vähintään seitsemän kiloa, jotta saan aloittaa uudestaan Letrozol-kuurin. Sekin aloitetaan vahvemmalla annoksella, koska ilmeisesti yksi tabletti päivässä ei riittänyt.

Käyn ensi viikolla sokerirasituskokeessa, jonka jälkeen katsotaan Metforminin aloitus. Mikäli kokeessa ilmenisi 2. tyypin diabetekseen viittaavaa, määrää lääkkeet ja annostuksen tk-lääkäri. Muutoin sen tekee lapsettomuuspolin lääkäri. Metforminin tarkoitus on boostata painonpudotusta ja hoitaa samalla PCOS-vaivaa.

Mietteliäänä tuskaillut, että millä keinoin alan taistoon kiloja vastaan, jotta saisi pysyvämpiä tuloksia. Motivaatiota on tietysti, koska panoksena on kuitenkin se mahdollisuus saada oma lapsi. Rennolla mielellä kuitenkin eteenpäin. Lääkäri suositteli kokeilemaan Donaferty-nimistä valmistetta. Sillä on kuulemma saatu hyviä tuloksia PCOS:n hoidossa.
http://www.donaferty.fi/index.html

Hyvää viikonloppua kaikille ja tsemppiä taas kaikille! Tapaamme osan kanssa varmasti tuolla 2020-ryhmässä. :love:
Kiva kuulla, että teillä asioita selvitellään ja on sillee suunnitelmat :) Mulla on auttanut painonpudotukseen runsas kasvisten syönti. On paljon kaikkia ihania kasviksia ja ne on hyviä ihan raakana. Myös veden juonti on hyvä, pitää suurinta nälkää pois ( ettei meinaa kerralla syö liian isoja annoksia) vesi kannuun oon laittanut välillä kurkkusiivuja tai sitruunaa (y) tuo makua ja sitruuna vesi on kuulemma hyvä painonpudotukseen. Mutta muistaa myös että syödä pitää ihan ruokaa, tekee vaan karhunpalveluksen jos jättää pääruoat väliin, mulla ainakin tulee helpommin syötyä epäterveellisesti jos on liian pitkät ateria välit. No ehkä en liikaa romaania kirjoita :ROFLMAO: Mutta tsempit sulle, se on hyvä että sulla on motivaatio ja asenne kohdillaan :p
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay
Kiva kuulla, että teillä asioita selvitellään ja on sillee suunnitelmat :) Mulla on auttanut painonpudotukseen runsas kasvisten syönti. On paljon kaikkia ihania kasviksia ja ne on hyviä ihan raakana. Myös veden juonti on hyvä, pitää suurinta nälkää pois ( ettei meinaa kerralla syö liian isoja annoksia) vesi kannuun oon laittanut välillä kurkkusiivuja tai sitruunaa (y) tuo makua ja sitruuna vesi on kuulemma hyvä painonpudotukseen. Mutta muistaa myös että syödä pitää ihan ruokaa, tekee vaan karhunpalveluksen jos jättää pääruoat väliin, mulla ainakin tulee helpommin syötyä epäterveellisesti jos on liian pitkät ateria välit. No ehkä en liikaa romaania kirjoita :ROFLMAO: Mutta tsempit sulle, se on hyvä että sulla on motivaatio ja asenne kohdillaan :p
Kiitos vinkeistä. Olen aiemmin onnistunut pudottamaan painoa pienillä muutoksilla 12,5kg puolessa vuodessa, joten keinot on tiedossa. Nyt pitäisi siis lähinnä valita, että millä keinoin alan tällä kertaa pudottamaan. Tietysti myös täytyy räätälöidä elämäntapoja sen verran, että tällä kertaa paino myös pysyisi siellä tavoitteessani. En aio kokeilla mitään kitudieettejä, vaan ihan perusruokaa terveellisemmällä twistillä, liikunnan lisäämistä ja säännölliset ateriavälit pienemmillä annoksilla. Säännöllisyys itsellä isoin ongelma. Painonpudotus onkin mielestäni "helppo" homma, ku on tarpeeksi motivoitunut, mutta tosiaan se ylläpitovaihe.. :mad: Mutta hyvällä motivaatiolla ja suunnittelulla pääsen eteenpäin. Näin uskon! (y)
 
Hyvää naistenpäivää kaikille!

@Sennay, tsemppiä painonpudotukseen! Vaikka tsemppari on maailman paras, mahdollisuus vauvaan, ei se silti helppoa ole. Minunkin olisi pitänyt elokuusta alkaen pudottaa 5% painoa, mutta lopulta lannistuin kun paino jumahti paikoilleen vaikka tein paljon muutoksia. Toivottavasti pääsette pian hoitoihin ja saatte positiivisen tuloksen!

Kiitos kaikille kuvaa kommentoineille ja minua tsempanneille. Kyllä on mielialat heitelleet eilisaamun jälkeen. Yritän olla innostumatta liikaa, tämähän voi olla vaikka kemiallinen ja edellinenkin meni kesken.. Mutta silti on pakko googletella koko ajan raskauteen liittyviä asioita. Eilisessä testissä ei toista viivaa juurikaan enää näy ja se vähän huolestuttaa. Mutta sehän oli vasta dpo 11 ja viiva tuli kyllä testiajalla ja näkyi kuvassakin. Teen huomenaamulla samanlaisen testin uudelleen. Tänään piti tehdä äsken rfsu ja senkin plussa tuli testiajalla. Voi kunpa tämä menisi loppuun asti hyvin. 2 vuotta sitten helmikuussa jätin ehkäisyn pois ja vain yksi keskenmeno sen jälkeen, kyllä nyt olisi meidän vuoro.
 

Attachments

@Sennay Mukava kuulla sinustakin pitkästä aikaa! Meillä on aika samanlaiset tilanteet. Mulla todettiin myös PCO ja sen lisäksi endo. Kohtu on mullakin taaksepäin kallistunut. Ensi kuussa ensimmäinen käynti lapsettomuuspolilla, mies käy antamassa oman näytteen ensi viikolla. Syön nyt teroluteja sillä edellinen kierto venyi 90 päiväiseksi.

Tilanne on perseestä, mutta "kiva" kun on kohtalontovereita. Olen kanssa miettinyt tota painonpudotusta.. Mulla ei nyt paljoa ylipainoa ole, mutta mahtaako silti vaatia muutamien kilojen karistamista siellä polilla..
Tsemppiä ihan kaikkeen sinne!

@Wintersun Oot kyllä jaksanut olla niin vahva, että välillä negatiivisetkin tunteet saa tuoda esille! Mä niin toivon ja uskon, että teidänkin vuoro vielä tulee.
 
@Wintersun mä niin samaistun tohon sun mäkin haluan(juu teillä pitempi yritys pitempi ku meillä) tunteeseen. Miunkin ympäristöön pukkaa vauvoja.. ei helpota omaa oloa..
eilisellekään ei tallettelua kun mies ei saanu eli sinne meni tämän kierron mahollisuudet. Edeltävä tallettelu 4päivää ennen ovis plussaa. Laskin muuten väärin tota laskettua jos sellanen ihme kävis.. vielä ens kierto mahollista 2019 vauvaan jos kierto pysyy samana kun edeltävä.
 
Kiitos @Wintersun! Mä varmaan taustailen täällä vielä hetken ennen kuin uskallan siirtyä marraskuisiin kirjotteleen. Toivon myös todella kovasti että te pääsisitte aloittaan hoidot pian ja saisit vihdoin itsellesi myös sen plussan testiin. Myös @W.we :lle toivon koko sydämestä onnea vauvaprojektiin. Ja toki kaikille muillekin! :love:
 
Oliko se niin, että meinasit(te) lopettaa yrittämisen? Tsempit päätöksentekoon!

@KengulleRuu Taustaile vaan! Tuu välillä kertomaan kuulumisia!
Voi olla että joo.. ei tällä seksin määrällä oo mitään mahollisuuksia raskautua:cry: en kyllä oo valmis ehkäsyä(ainakaan) hormonaalista alottaa vielä vaikka ne veis menkat poikkee..
alkaa vissii harmitus tästä kierrosta nostaa päätään(vaikka menkkoihi viä aikaa) kun pelkkä miehen olemassa olo ärsyttää tällä hetkellä suunnattomasti..
 
@KengulleRuu paljon onnea plussasta!! Ja onnea odotukseen.

@hitvetti, tsemppiä sinulle. Kunpa saisitte puhuttua asioista ja miestäkin rupeaisi petipuuhat kiinnostamaan.

Minä olen täällä nyt kolme päivää stressannut haaleita plussia herkissä testeissä (10 herkkyys). Poikien raskauksissa sain kunnon viivat, keskenmennessä aina vain haaleita. Eilinen viiva ei ollut yhtään vahvempi kuin kaksi päivää aiemmin tehty vaan tosi tosi haalea. No, tänään tein Clearbluen fast and easyn (herkkyys 25) ja plussa ilmestyi välittömästi kun väri kulki testialueen poikki, jo ennen kontrolliviivaa. Ehkä voin nyt olla vähän luottavaisempi ja siirtyä plussanneisiin.

Seuraan kyllä vielä teitä, mutta kovasti toivon etten tällä kertaa joudu tulemaan maitojunalla takaisin. Kiitos tuesta ja kannustuksesta!:love: ja hurjasti tsemppiä kaikille. Älkää luovuttako! (y)
 

Attachments

  • Tykkää
Reactions: Ellinoora38
@Wintersun Noh, illalla se nähdään. Oon kyllä ihan varma negasta.

Mä kun rakastan kaikkia poppakonsteja, niin ootteko muut vauvahaaveilijat kuulleet ashwagandhasta (esim. KSM66)? Se on tällainen ayurvedinen rohto, menee vähän samaan kastiin kuin maca. Sitä mainostetaan mm. helpottamaan stressiä ja levottomuutta, mutta sillä on myös positiivinen vaikutus hedelmällisyyteen - erityisesti miesten! Siitä on tehty tutkimuksia, että on vaikuttunut huomattavasti sperman laatuun. Jos kiinnostuitte, googlesta löytyy lisätietoa, etenkin englanniksi. :) Meillä lähtee nyt tämä kokeiluun.
 
Heippa :)

Vaikken nyt listalla olekaan niin mäki vähän päivitän, mulla tosiaan tänään kp 29. Kierto yleensä sen 28 mutta nyt ollu muutama kierto 27. Eilen tuli pyyhkiessä vähän haaleahkon punaista verta mutta ei lainkaan menkka särkyä mikä on mulle todella omituista koska yleensä joudun päivää ennen kuukautisia jo ottamaan särkylääkettä sekä pari päivää vuoto on runsasta ja kivut kovat. Tänään tuli aamulla paperiin rusehtavaa vuotoa mutta ei enempää. Outoa tuikkimista myös vasemmalla puolella.

Noh.. Odotellaan tässä
 
@KengulleRuu Onnea plussasta :love:

@vuuti Ihana plussa sielläkin, onnea! :love:

@Ilonetsijä Pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :unsure:

@peanut_butter Toivottavasti menkat ei ala ja saat plussan! (y)

@janskusdff Lupaavalta kuulostaa, toivottavasti menkat ei ala! (y)

@Lamppu91 Toivottavasti vuoto pysyy poissa :)


Mulla ei oo tämän kierron suhteen nyt hirveästi odotuksia, koska on ihan älytön stressi päällä koko ajan. Työjutut ahdistaa, ja lisäksi on pari muutakin isoa stressaavaa asiaa meneillään. Koetan nyt keskittyä rauhoittumiseen ja mielen hyvinvointiin, ja tuntuu etten sen takia voi liikaa vauva-asiaakaan ajatella. En taida tässä(kään) kierrossa tikuttaa ovista, vaikka niin suunnittelinkin.
 
Ihan eka onnitteluja plussanneille :love::love::love:

Täällä on ollut hulapaloota kun lapset hiihtolomalla ukon kaa ja mä töissä ja sit ohjelmaa on riittänyt.
Mut joo täällä testit negaa näytti viimes kun tein oliko ke vai to. Eilen aamusta tuli pikkusen ruskeaa vuotoa. Sit ei mitään. Iltapäivällä tuli limaa jossa verta seassa. Sit taas ei vuotoja. Tänä aamuna taas pikkusen ruskeaa vuotoa. Mitä tämä on? (n)
Yleensä vuotaa kun hanasta o_O
 
Testi ostettu ja teen sen huomenna. Nyt vähän jännittää:eek: tavallaan on sellanen varma olo plussasta koska mulla niin säännöllinen kierto. Mutta silti pelkää pettyvänsä.
Ostin apteekin oman, ne vissiin ihan hyviä. Yleensä käyttänyt clearblue testejä mutta vähä tiukilla raha ni en ajatellut tuhlaavani rahaa niihin :LOL:
 

Yhteistyössä