!

  • Viestiketjun aloittaja öinen rumba
  • Ensimmäinen viesti
öinen rumba
Meillä 5.5 kk ikäinen poika. Illalla nukahtaa 21-22 ja nukkuu tuonne 1.00 asti. Siitä eteenpäin heräilee 2-3 tunnin välein. AIna ei maito kelpaa....mutta joskus saattaa juoda 160 milliäkin pullosta. Kitisee ja joskus itkee suoraa huutoakin. Ei huoli tuttia. Joskus rauhoittuu itsekseen mutta joskus vetää jalat koukkuun vatsan päälle ja ojentaa suoraan ja kuuluu hirveä tömähdys.

Aamulla herää siinä 7.30 ja ei mitään.

Tosi rasittavaa ja itelläkin yöunet jää melko lyhyiksi. En viitsisi ainakaan opettaa nukkumaan meidän kanssa samassa sängyssä..mitä tehdä?????????????

Aamuisin on syönyt kiltisti puuron nyt viikon verran tökkii...siis ei syö....illalla syö puuron paitsi nyt muutamana iltana syönyt tosi huonosti. VOisko olla mahdollista et puuro ei vain aamuisin maistu. Se mitä alas menee aamulla en ainakaan oo huomannu et tulis mitään vaivoja. Muut ruoat syö kiltisti mutta se aamupuuro on yhtä h******ttiä...

Neuvoja kiitos
 
Koo
samoihin ongelmiin kaipaisin minäkin neuvoja!

eli valitettavasti en voi kun ilmoittautua kohtalotoveriksi.. vauvamme on samanikäinen. yöt samoin yhtä h***ttiä, ensimmäinen yhtäjaksoinen pätkä on vajaat 3 h, sen jälkeen kitinää 1-3 h välein. ei kunnolla herää missään vaiheessa, mutta itkee, kitisee yms. joskus rauhoittuu pullolla, joskus tutilla. mutta ei musta tässä iässä tarttis tosiaan olla jatkuvaa pullon tissuttelua läpi yön!!!!! en voi oikein huudattaakaan, kun muu perhe (isommat lapset + isukki) joutuvat nousemaan aamulla aikaisin. eli kun yritän heidän yöunet turvata, taas tissutellaan pullosta..

päivisinkään ei meidän vaavi syönyt oikein kunnolla. mut nyt kun oon pikkasen pidentänyt ruokaväliä - menee päiväruoat jo ihan hyvin. aamulla ei meilläkään ruoka maistu. olen sen olettanut johtuvan tuosta läpi yön tissuttelusta. ei kai sitä aamulla sit nälkä olekaan...

mä oon koittanu sitäkin, että jos ottaisin viereen nukkumaan ja saatas edes joskus kunnon yöunet. mut ei sekään ole auttanu.

mä taidan mennä mentalwearin sivuilta vaan ostaan sen ""äiti on vähän väsynyt"" -paidan... ehkä vähän lohduttaa sekin, että en ole ainoa äiti, joka valvoo öisin...

joskus kyllä v***ttaa kun täällä tulee sit näihin murheisiin niitä kommentteja, että ei ton ikäsen tarttis enää syödä yöllä... sen mä jo tiedän! ei mun vanhemmat lapset oo 5 kk iän saavutettuaan kukaan syöny öisin... paitsi tää juniori.... ja kun edes söis kerran pari ja nukkus ne väliajat hiljaa... mut kun ei niin ei...=(

eli neuvokaa nyt ihmeessä joku, jolla tällanen on jo takanapäin!!!!!
 
Sini77
En paljoa osaa neuvoa, mutta tuttua! Koita jaksaa!! Itse lohduttaa hiukan, että kohtalotovereita tuntuu löytyvän yllättävän paljon.

Poika nyt 6 kk ja välillä tuntu, että alkaa jo helpottamaan eli eka syöttö siirty siihen klo 2 klo 3 aikoihin, mutta rumba alko taas... Tuolta marsilaisten vanhoista ketjuista voi käydä lukemassa mun kokemuksia aiheesta, jos jaksaa...
 
hanna
Voisko olla hampaita tulossa...? Meillä oli yhtä h:tä kun ylähampaat puhkesi viikko-pari sitten. Mutta sitä ei kestänyt kuin pari yötä, ja sitten rauhottui. Poika on nyt pian 8kk.

Meillä oli myös tuossa iässä ihan kauheat yöt... jatkuvaa itkemistä, meinasi hermot mennä. Minäkin turvauduin usein pulloon, niin kauan kun se kelpasi, sillä siten sain hänet helpoiten rauhoittumaan. Luulen että uudet taidot vaivasivat; konttaus, tukia vasten nousu...

Sitten ei meinannut enää pullo kelvata, ja päätin että kestetään hammasta purren... jossain vaiheessa se yösyöttö olis kuitenkin pitänyt jättää... jotenkin siihen tottui, että omat unet oli mitä oli öisin, nukuin päivällä aina kun vauvakin. Ja olin kyllä koko ajan pahalla tuulella, särki päätä yms. Huomasin öisin purevani poskia kun poika heräsi itkemään jatkuvasti, ja aamulla sitten oli posket hellänä ja vereslihalla...:( mies antoi minun viikonloppuna nukkua toisen yön + aamun ja autteli muutenkin missä pystyi töiltään.

Jotenkin poika sitten vaan alkoi nukkumaan. Nyt jo pari viikkoa on nukkunut 20-8 syömättä ja pari tutinnostoa on riittänyt rauhoittamaan. En siis ""tehnyt mitään"" erikoista. Iltarutiinit on hyvä pitää samoina, ja ihan joka ähellyksestä ei tarvii hypätä; jos antaa hetken itkeä antamatta kuitenkaan lapsen hätääntyä saa hän mahdollisuuden itse yrittää nukahtaa. Tosin meillä tämä ei toiminut ollenkaan, jospa jollain muulla vaikka.

Koittakaa jaksaa !!!!
 

Yhteistyössä