2kk:n aikana 4 lähetettyä työhakemusta, vain yksi soitto :(

  • Viestiketjun aloittaja lh
  • Ensimmäinen viesti
lh
Ja siinäkin vain ilmoitettiin että hakemiini paikkoihin on jo haastattelut tehty, mutta voiko nimeni jättää "listoille", koska tämän työn toiminta laajenee ilmeisesti syksymmällä. Sanoin, että voi jättää mutta en usko että silloinkaan paikkaa sieltä aukeaa :(

Vai onko tuo hyvä merkki, että haluaa pitää yhteystietoni listalla?
 
*
Mä olen laittanut vuoden alusta lähtien yli sata hakemusta, enkä ole päässyt kuin yhteen haastatteluun ja sekin oli ihan hanurista, enkä ois ottanut paikkaa, vaikka mut olis valittu.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
tuohan on aika vähän :ashamed:
sillon kun hain uutta paikkaa niin laitoin varmaan vajaan 100hakemusta,6paikkaan mut olis otettu ja sain sitten itse valita sen parhaimman
No mun alan töitä tällä seudulla ei ole niin paljoa, että ihan kymmeniä hakemuksia voisi jättää :LOL:

Toiselle paikkaunnalle muuttoa turha edes miettiä, koska miehellä täällä hyväpalkkainen vakityö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
tuohan on aika vähän :ashamed:
sillon kun hain uutta paikkaa niin laitoin varmaan vajaan 100hakemusta,6paikkaan mut olis otettu ja sain sitten itse valita sen parhaimman
No mun alan töitä tällä seudulla ei ole niin paljoa, että ihan kymmeniä hakemuksia voisi jättää :LOL:

Toiselle paikkaunnalle muuttoa turha edes miettiä, koska miehellä täällä hyväpalkkainen vakityö.
totta!
ootko miettinyt jonkun toisne alan töitä siksi aikaa kunnes löytyyy semmosta oman alan hommaa?
Toivotaan että paikka löytyy :flower:
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja jybis:
ootko miettinyt jonkun toisne alan töitä siksi aikaa kunnes löytyyy semmosta oman alan hommaa?
Toivotaan että paikka löytyy :flower:
En viittis muita töitä edes etsiä, koska olen tähän ammattiini vasta valmistunut ja työstäni tykkään... nyt sijaisena, mutta nämä hakemani paikat olisivat olleet vakituisia.
 
bonja
"...en usko että silloinkaan paikkaa sieltä aukeaa..."
Onko tämä ap oikein lainattu ekasta viestistäsi. Ei ole painovirhettä ? Eli tarkoittaako että sinä et itse usko että paikka sieltä aukeaa? Vai työnantaja, ei kai työnantaja sanonut noin.

Varmistelen vain. Jos kerran ei ollut vuokratyöfirma mistä soitettiin, niin hyvä (nehän keräilevät niitä loputtomia listojaan).
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja bonja:
"...en usko että silloinkaan paikkaa sieltä aukeaa..."
Onko tämä ap oikein lainattu ekasta viestistäsi. Ei ole painovirhettä ? Eli tarkoittaako että sinä et itse usko että paikka sieltä aukeaa? Vai työnantaja, ei kai työnantaja sanonut noin.

Varmistelen vain. Jos kerran ei ollut vuokratyöfirma mistä soitettiin, niin hyvä (nehän keräilevät niitä loputtomia listojaan).
Eiku itse ajattelin pienessä mielessäni, että tuskin silloinkaan tärppää. Että kunhan soittaja vain lämpimikseen "lupaili"...
Noh, odotellaan ja sillä aikaa tehdään tätä sijaispätkää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eiku itse ajattelin pienessä mielessäni, että tuskin silloinkaan tärppää. Että kunhan soittaja vain lämpimikseen "lupaili"...
Noh, odotellaan ja sillä aikaa tehdään tätä sijaispätkää.
Valitettavan usein lupailevat lämpimikseen :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Eiku itse ajattelin pienessä mielessäni, että tuskin silloinkaan tärppää. Että kunhan soittaja vain lämpimikseen "lupaili"...
Noh, odotellaan ja sillä aikaa tehdään tätä sijaispätkää.
Valitettavan usein lupailevat lämpimikseen :(
:|
Toivottavasti sinulla olisi parempi tuuri, mutta tämä on minun kokemukseni. Monta kertaa on lupailtu vaikka mitä hymyssäsuin, mutta mitään ei ole myöhemmin kuulunut. Sitä alkaa jo miettiä, mitä vikaa itsessä on kun ei ikinä mitään kuulukaan, vaikka kuinka lupaillaan.
 
bonja
Palsta ei mistään tiedä lupaavatko lämpimikseen. Kun tuossa luki kuitenkin että laajentavat syksyllä, niin minusta tuo kyllä kuulostaa vähintäänkin realistisilta mahdollisuuksilta. Miksi ei olisi? Ammattitaitoiset eivät lupaile ihan JOKAISELLE IHAN VAIN lämpimikseen.

Jos ap on siellä jo töissä, niin näyttäisi pikemminkin olevan hyväkin sauma. Eli peukkuja db
 
Hae töitä vähän laajemmalla otteella. Neljä hakemusta on pieru saharassa, toivottavasti kuitenkin tärppää. Mulle tuli haastattelupyyntö noin joka 15. hakemuksesta... Yhteensä laitoin varmasti reilusti toista sataa hakemusta ennen kuin sain töitä. Hankala ala minulla(kin).
 
esimies
Riippuu tietysti paikasta mitä hakee, mutta itse olen esimiehenä sitä mieltä, että jos vain mahkuja kannattaa itse henkilökohtaisesti mennä kysymään paikan päältä työpaikkaa, se on sata kertaaa parempi kuin lähettää netin kautta hakemus. Työpaikat on kiven alla ja niitä ei kaikkia kirkossa kuuluteta, jos sitten sattuu yllättäen hyvä hakija paikalle hän voi saada paikan. Pukeutuu siististi, on asiallinen ei hyökkäävä, jättää itsestään lyhyen cv:n (ei koko elämänkertaa, niinkuin usein hakemuksissa on, liika itsensä korostaminen ei ole hyvä).


Esimiesten päivät on kiireisiä, ei niitä hakemuksia kerkiä katselemaan, ja tuosta sen voikin hyvin päätellä jos on yli sata hakemusta lähettänyt eikä se tuota tulosta, herää kysymys onko niitä edes kukaan lukenut. Eri asia on oikein rekrytointiin erikoistuneet firmat jotka etsivät tietynlaista henkilöä johonkin tehtävään. Tsemppiä silti työnhakuun kaikille : )
 
opiu
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja RottenCorpse:
4 hakemusta on kymmenesosa siitä mitä mä oon laittanu....
Entäs sitten?

Ihania nämä "minäpä laitoin miljoona hakemusta..."-vastaukset :D
Juu, mut se on taivahan tosi, että 4 hakemusta on vähän. Moni joutuu lähettelemään kymmeniä hakemuksia, ei yhdestäkään tärppää.
 

Yhteistyössä