2kk vauva ähisee ja röhisee ja huitoo koko yön?

  • Viestiketjun aloittaja ähinää
  • Ensimmäinen viesti
ähinää
Onko ilmavaivoja vai mitä? kipristelee käsiään, ei siis välttämättä ollenkaan jalkojaan, ja veivaa ja puhisee kovaäänisesti ja huitoo käsiään nukkuessaan , onko siis vatsakipuja vai mitä ihmettä?
ei siis itke muuten kuin nälkäänsä mutta vaikea nukkua kun toinen valittaa vieressä ja pyörii paikallaan. voi tehdä tätä montakin tuntia yöllä, välillä rauhoittuu mutta sitten alkaa taas. ja jos erehdytään seurustelemaan aamuyöstä niin tuntuu kuin vaivat olisivat kadonneet ja hymyillään ja potkitaan jaloilla iloisesti.

ja päivisin nukkuu suht levollisesti vaunuissa tai rinnanpäällä (niin juuri eli aina kun vaunut pysähtyvät tai vauvan laskee rinnalta pois niin 10 min ja herää.. onko tähän vinkkejä???)

meillä nyt 2 kk vauva, koska voi alkaa rytmittää eli herättää siitä rinnanpäältä parin tunnin jälkeen..??

kiitos etukäteen kaikille vastaajille. :flower:
 
Sinitintti
Minullakin on saman ikäinen vauva ja hänkin röhisee ja ähisee yöllä. Olen kuitenkin huomannut, että hän tekee sitä ennen heräämistään ts. kevyen unen aikana. Heräämiseen saattaa kulua pitkäkin aika siitä kun ähinä alkaa. Muuta selitystä en ole keksinyt, ei hänkään ole nälkäinen eikä muukaan vaivaa. Eiköhän se ole ihan normaalia, ikävää vain on se, että siihen herää itse eikä välttämättä saa nukahdettua!
 
ähinää
juu kapaloidaan aina kun laitetaan nukkumaan mutta säpsähtelee ja venkoo niin paljon että kapalo ei pidä..

pitänee ottaa vaan ne korvatulpat käyttöön koska tuntuu että tyyppi todellakin nukkuu ja ähisee samaan aikaan.

kiitos vastauksistanne.

onko vielä jotain vinkkiä koska voi alkaa rytmittämään`? meillä ollaan siis täysin pulloruokinnalla
 
meillä myös tyttö tuossa iässä nukkui levottomia öitä, oli huitomista ja ähinää ja puhinaa. Meni kuitenkin ohi, mutta nytkin 5kk iässä aamulla on välillä ennen kunnon heräämistä tuota unissaan ähräämistä ja jopa jokeltelua, vaikka unimaailmassa vielä onkin.
 
Mulla kans 2kk vauva ja tutlta kuulostaa! Eniten vähän ennen kuin alkaa heräilee! Joskus ärsyttää kun vauva herättää mut tolla rähinällä ja heiluunnalla ja jokeltelulla ja sit kun valmistelen maitoa sille niin vauva vaan jatkaa tyytyväisenä unia! :LOL:
Ei sille varmaan mitään voi! Ehkä eri huoneeseen nukkumaan jos mahdollista tai sit ne korvatulpat! =)
Ei varmaan vielä kannata alkaa rytmittää...eikös se ollut vasta kuuden kuukauden iässä kun sen voi alottaa?! :whistle:
 
yökukkuja
Meillä vauva 6 vko ja nukkumaan rupeaminen on yhtä ähinää ja kitinää. Ei kuitenkaan huuda, mutta tuntuu että jostain kaivelee, kun nukahtaminen on niin vaikeaa. Meillä poika nukkuu mahallaan, ja kun tuttia yrittää tarjota, niin pää kääntyilee niin vinhaan, että ei tutti pysy matkassa ja ähinä jatkuu. Yöllä syötön jälkeen voi ähistä puolikin tuntia. Päivällä myös unet lyhyitä ja levottomia. Olenkin alkanut miettiä olisko pojalla maitoallergiaa tai jotain. Onko kellään kokemusta?
 
Mulla vauva tulee nyt 3 kk, ollut hyvä nukkuja, mutta kyllä piti juuri tuollaista ähinää ja liikutteli käsiään. Ähinään reagoin niin että kaapasin vauvan sänkyymme ja imetin ja usein jäikin loppuyöksi siihen kainalooni. No tässä kyseltiin rytmityksestä. Itse tein niin, että siirsin pinnasängyn aivan oman sänkyni viereen laita alaslakettuna n 2 viikkoa sitten. Aina kun ähinää alkoi kuulua niin annoin vauvan olla sängyssään, lykkäsin vain tutin suuhun. Joskus rauhoitin kädellä. Välillä olen myös kääntänyt n. 5 aikaan mahalleen nukkumaan. Nyt vauva nukkuukin sitten koko yön syömättä lainkaan, eka syöttö (imetys) usein n 7 aikaan, joskus 5:n aikaan syötän. Mielestäni vauva aktivoituu nyt joka aamu 5:n aikaan, mutta yleensä silmät on kiinni ja unessa on, mutta aktivoituminen änkeämistä ja kääntymisyrityksiä - siihen on usein auttanut tuo mahalleen kääntäminen. Olin todella hämmästynyt kuinka äkkiä tämän ikäinen lopetti yösyöpöttelyt. Illalla annan ensin 100 ml NANia ja sitten vielä imetän ennen kuin laitan pinnasänkyyn nukkumaan. Vauvan paino on vähän alle 7 kiloa.
 
Big mama
Meidän tyttö on parikuinen ja vähän päälle ja on muistaakseni alusta asti ollut melkoinen söheltäjä käsiensä kanssa. Olemme laittaneet tytön kapaloon alusta asti. Kapalo toimii kaiketi ihan hyvin, vaikka loppuyöstä koko kangas on kiertynyt keskivartalon ympärille ja jalat ja kädet ovat vapaina. Kapalo kuitenkin auttaa illalla nukuttamisessa, sillä tytön käsittely helpottuu ja taitaa se itsekin tarvita tuota kääröä ympärilleen. Tyttö on myös kova korisemaan, koska imetän tyttöä yöllä sängyssä ja siihen se usein nukahtaakin. Maitoa on siis rööreissä ja taitaa olla neiti kova tuhisija muutenkin. Minulla on käytössä korvatulpat ja hyvin menee. Enpähän heräile pieniin ininöihin vaan sitten, kun minua oikeasti tarvitaan. Käsien heiluttelu ja äkinä taitavat liittyä meidänkin tytöllä kevyen unen vaiheeseen ja kun se alkaa pikku hiljaa heräillä.
Luulin aluksi, että äkinä oli unisen vauvan nälkää ja imetin tytön keskellä yötä. Väsyin siihen ja päätin yksi yö, etten imetäkään, kun ei tyttö kuitenkaan itkenyt. Ja voilá, pääsin eroon yhdestä imetyksestä, kun ei siitä mitään huutoa seurannutkaan.
 
Hei,
Meilla kans vauva sohii kasillansa heti jos paase kadet vapaiksi kapalosta ja sen seurauksena koko pikkumies heraa...
Olemme huomanneet kuitenkin sen etta kun kapaloimme, kapaloimme hanet niin etta kadet ovat kehon vieressa alhaalla. Kapalon taytyy olla myos niin kirealla ettei ne pikkuiset kadet sielta tule pois. Tiukkuudella tarkoitan sita etta vauva saa kuitenkin hengitettya ja asian voi tarkistaa laittamalla muutaman sormen rinnan kohdalta kapalon sisaan, ellei mahdu, kapaloi uudestaan. Jos ne kuitenkin paasevat ylos, auttaa se etta kapaloimme hanet sangyssaan uudestaan ja naps, on han taas syvassa unessa.

Poikani on 6 vkoa ja nukkuu yonsa "lapi" heraten kolmen ja seiskan aikoihin syomaan. Suosittelen kapalointia silla se kuulema antaa vauvalle saman tunteen kun hanella oli kohdussa ollessaan ja nain ei tarvitse herata omiin kontrolloimattomiin kasiinsa jotka heiluu mihin vain. Saa vauva seka vanhemmat hyvat yo-unet!!!

 
Meillä myös 2 kk ikäinen tyttö, joka ähistelee nukkuessaan, ähistellyt alusta lähtien. Ähistely on aina pahimmillaan heti syötön jälkeen ennen nukahtamista ja sitten myös ennen heräämistä.

Meillä ähinä paheni huomattavasti, kun yritin poistaa patjan pääpuolelle laittamani korotuksen (vauva kun valuu aina ähistessaan kaltevalla alustalla jalkopäätä kohti). Silloin ähinä ei tuntunut loppuvan koko yönä, vaikka vauva kuitenkin näytti nukkuvan. Eli meillä ainakin osan ähistelystä poistaa tuo sängyn pääpuolen korottaminen. Ja tällä systeemillä meillä nukutaan yöt monesti vain yhdellä heräämisellä - eka pätkä 6 h ja seuraava 2-3 h.

Tuohon heräämisongelmaan meillä ainakin auttaa tutti. Varsinkin nyt viime aikoina imemisen tarve on ihan selvästi lisääntynyt ja tuttia tarvitsee monesti illallakin vielä imetyksen jälkeen, että vauva saa rauhoituttua yöunille.<br><br>
 

Yhteistyössä