2veellä lehahti posket punaiseksi,kun maistoi majoneesia??Mistä johtuu?

  • Viestiketjun aloittaja mikähän
  • Ensimmäinen viesti
mikähän
Ensimmäistä kertaa maistoi itse tehtyä "hampurilaista", jossa oli sämpylä, vähän juustoa, jauhelihapihvi ja aivan pieni turaus majoneesia. ei mennyt kuin ehkä 5min niin oli posket ihan punaiset ja kaulallakin pari länttiä. jauhelihaa, juustoa ja sämpylää syö suht usein, mutta majoneesia ei. Nyt ihmettelen, kun

- meillä on usein kananmunaa sisältävää ruokaa, tänäänkin makaronilaatikkoa, eikä lapselle tule oireita
- lapsi on syönyt usein kananmunan valkuaista (ei tykkää keltuaisesta) ilman mitään oireita

Mille lapsi sitten on allerginen?
 
öööööö
[QUOTE="viva";21961127]Jotain myrkkyä siinä on nuin kuisteskin.[/QUOTE]

No olis kyllä kiva jos kopsaisit sen tuoteselosteen tähän. Oliko maltodekstriiniä? Hiivauutetta tai jotakin hydrolysoitua ainetta? Sitruunahappo on kans karmeeta, se onkin sientä:-(
 
"vieras"
[QUOTE="Marianne";21961201]Ei tuo nyt kovin vakavalta allergiselta reaktiolta kuulosta. Ei edes allergialta...[/QUOTE]

Niin et pitäis kurkun turvota umpeen niin se ois oire allergiasta?Voi jessus sun kaa.
 
"Marianne"
[QUOTE="vieras";21961213]Niin et pitäis kurkun turvota umpeen niin se ois oire allergiasta?Voi jessus sun kaa.[/QUOTE]

Ei tietenkään niin, mutta ei kaikki ole aina ja heti allergiaa. Syy voi olla ihan jotain muuta. Monesti vain näissä liitoitellaan ja hetkellinen yliherkistyminen jollekin ei aina tarkoita allergiaa.

Eiköhän tuo kurkun turpoaminen ole jo tässä aika kaukaa haettua?
 
Eikö muka majoneesissa ole raakaa kananmunaa? Mä olen aina ollut siinä luulossa. Meillä esikoinen oli pienempänä kananmuna-allerginen niin, että kypsennettynä saattoi syödä, mutta ihan pienikin määrä esim. raakaa kakkutaikinaa teki oireet. Siksi ei siis saanut majoneesiakaan ikinä.
 
Eikö muka majoneesissa ole raakaa kananmunaa? Mä olen aina ollut siinä luulossa. Meillä esikoinen oli pienempänä kananmuna-allerginen niin, että kypsennettynä saattoi syödä, mutta ihan pienikin määrä esim. raakaa kakkutaikinaa teki oireet. Siksi ei siis saanut majoneesiakaan ikinä.
Ei niissä ole raakaa kananmunaa, vaan kypsennettyä. Eihän ne säilyis montaakaan päivää jos olis.
 

Yhteistyössä