2vuotias..huh huh mikä uhmis

  • Viestiketjun aloittaja äippäjapojat
  • Ensimmäinen viesti
äippäjapojat
meilä tuo jäpikkä on niin pirun uhmainen ollut jo vuoden päivät.
kamalasti pitää kokeilla äitin hermoa..
ruokaa ei voi syödä keittiössä vaan tottakai se pitää syyä telkkarin äärellä ja matto sotkea(tahallaan )
vessasta täytyy hakea vettä leikkeihin ja isolle pöntölle pitää aina päästä
mukamas pissille (jos ollaan pukemassa)
ulkovaatetta ei saa pukea kun haluu itse laittaa(vaikkei se aina onnistu)
hellan napit on taas tauon jälkeen tullut muotiin..huoh
ja sitten tämä älytön karkuun juokseminen ja sotkeminen.
noh kaippa sekin päivä koittaa, että poika on rauhallinen eikä koko ajan sotke. l(tänäänkin imuroidessa löytyi niin kivoja "leipäjemmoja" että voi voi---muilla tälläistä....
 
suurperheellinen
Voi että kun on virkistävää kuulla että jossain muuallakin on samanlainen rumba menossa kuin meillä,juuri nuo hellannappijutut ja pönttöhommat on tuttuja..sekä SUURI valikoima kaikkea muutakin mistä en oo koskaan tajunnutkaan että voi polttaa käämit.Tuntuu että tolla meiän kaksvuotiaalla kasvaa varmaan pian sarvet päähän ja pappi pitää kutsua avuksi..
 
Sitä on täälläkin liikkeellä...... :D Kaksivuotiaan uhma saattaa olla kyllä aika räjähtävää kun se pää tulee:Viskotaan tavaroita ja rimpuillaan pukemisen kanssa ja sitä HUUTOA.Miten voi kaksivuotiaasta lähteä niin iso ääni?? :whistle:
 
Kokeilkaapa vetää hellasta nupit irti. Meillä ainakin lähtee ja ovat paikallaan vaan silloin kun ruokaa tehdään. Eipä vahingossa syty talo palamaan.

Ja voimia uhmakkaiden kanssa. Meilläkin 2-vuotias, tosin nyt juuri hieman rauhallisempi kausi menossa.

 
äippäjapojat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.02.2005 klo 23:02 katrillix kirjoitti:
Kokeilkaapa vetää hellasta nupit irti. Meillä ainakin lähtee ja ovat paikallaan vaan silloin kun ruokaa tehdään. Eipä vahingossa syty talo palamaan.

Ja voimia uhmakkaiden kanssa. Meilläkin 2-vuotias, tosin nyt juuri hieman rauhallisempi kausi menossa.
:kieh: meillä on jo liesisuojat ja turvajutut hellan nappien päällä" tuo mies on vaan liian näppärä käsistään... entisessä asunnossa otetiin napit pois ja kappas sinnehhän voi laittaa jonkin esineen millä saa hellat tulille! kuten leikki pihdit=)
 
pojat02ja04
meillä kanssa :wave: :wave: Poika 2,5 vee ja hänellä on ollut iiiiso uhmis jo melkein vuoden...eli alkoi aikaisin!! Eikä loppua näy... :D No, olen tottunut jo tähän, joten eiköhän se tästä... :D :D Voimia kaikille uhmislasten äideille :D
 
lilja1976
Täällä myös yksi äippä jonka 2 v tyttö koettelee hermojani pitkin päivää...kiipeilemällä milloin minnekkin ja tekemällä taidemaalauksia seiniin, heti kun saa kynän käteensä ja silmä välttää!!!!!! :kieh:
 
Tiedän miltä teistä tuntuu! Meillä mainitsivat jo 1.5-vuotis neuvolassa että näyttäs olevan "vähän" uhman vinkeitä. Ja sanoivat että sitä kestää noin vuoden verran.Sitä oli jo silloin jatkunut jo pari kuukautta. Ja kun meillä tyttö on kävellyt 11kk asti niin mm. se karkuun juokseminen kun alketaan pukemaan on kestänyt jo kauan ja vauhti vaan kiihtyy. Temperamenttia riittäis naapurin lapsille asti. Sitä kyllä löytyy molemmilta vanhemmilta joten ei kai se auta ku peiliin kattoa...
:whistle: Ja voi kauhea niitä raivareita!! Meillä on tyttö alkanu nipistämään suuttuessaan ja noilla pikkusormilla se käy ihan tautisen kipeää! Ja jos joku lelu ei pysy jossain mihin neiti sen yrittää laittaa niin se puree sitä lelua ihan täysillä. Jos jotain positiivista pitää löytää niin se on varmaan se ettei meidän tyttö ole väkivaltainen toisia lapsia kohtaan ei edes silloin ku sitä kiusataan. Äidin onneksi tyttö tulee kostamaan sen äidille :kieh:
 
suurperheellinen
Meillä on juuri keksinyt puremisen..joskus kyllä ihan naurattaa kun pyytää neitiä tekemään jotain esim.että puettas päälle niin hän huutaa täysillä "EN PYSTY!!!".
 
harmaa maripauliina
Kuulostaa ihanan tutulta kaikki!! meidän 2v2kk(kohta) eilen sanoi, että "ei ole vaippaa" kun kehotin menemään kakalle potalle/pöntölle.. nauratti.. B) (kuulostaapa tyhmältä tässä...)

Itse voisin hankkia kuulosuojaimety, kun neiti HUUTAA/KILJUU täysiä, kun sanotaan että ei käy.. ottaa pattiin.. ilmeisesti me vanhemmat korotetaan "välillä"tuota "vienoa" ääntämme.. B)
 
tääl kans uhmaikää podettu jo pitkän aikaa,tyttö nyt 2,7v.hermot palaa välillä totaalisesti..nyt ollaan jonossa perheneuvolaan,koska kasvatus ideat on totaalisen lopussa mulla.tuntuu ettei mikään auta.tyttö haukkuu mua tyhmäksi äidiksi,joskus oon idiootti,puree,hakkaa,potkii yms..onkohan kellään muulla uhtä uhmista,joskus tuntuu ettei oo. :(
 
äippäjapojat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 27.02.2005 klo 12:18 yh-äiti kirjoitti:
tääl kans uhmaikää podettu jo pitkän aikaa,tyttö nyt 2,7v.hermot palaa välillä totaalisesti..nyt ollaan jonossa perheneuvolaan,koska kasvatus ideat on totaalisen lopussa mulla.tuntuu ettei mikään auta.tyttö haukkuu mua tyhmäksi äidiksi,joskus oon idiootti,puree,hakkaa,potkii yms..onkohan kellään muulla uhtä uhmista,joskus tuntuu ettei oo. :(
MEILLÄ JOSSAIN VAIHEESSA, POJAN OLLESSA 1V6KK POTKIMINEN, LYÖMINEN(LELUJA POTKITTIIN/LYÖTIIN, ONNEKSI EI IHMISIÄ) JA TÄMÄ KAIKKI HAKKAAMINEN OLI POJALLE VAIN HAUSKA LEIKKI. KARKUUN JUOSTIIN VAIPPAA LAITETTAESSA PURRUT ON MYÖS, mUTTA MEILLÄ tämä KAIKKI loppui !!!!! Päätin että nyt alkaa kuri, jokaisen tempauksen jälkeen komensin sanomalla ei saa noin tehdä ja jos olin kymmenen kertaa komentanut sanoin lapselle että kerran et usko äiti ottaa tukasta(LUE: pikkaisen hiuksista kiinni, ei siis tukkapöllyä) ja yht äkkiä poika huomas, että on turhaan tehä kiusaa kun rangaistus tulee aina... Nyt sitten uudet kujeet, mutta sama käytäntö taas, jospa uhmis joskus loppuu, onhan se kyllä yksi lasten vaihe, elämässä, ja sanotaan että uhma-aika on myös lapselle itselleen VAIKEAA AIKAA!!!!!
 

Yhteistyössä