2x uhmis, 2x kaaos

  • Viestiketjun aloittaja lannistunut
  • Ensimmäinen viesti
lannistunut
Miten pirussa sitä selviää kahden uhmaavan ja rajoja hakevan 2-vuotiaan kanssa, kun ne vielä yllyttää toisiaan "pahan" tekoon?
Jos vaikka lyhyellä kävelymatkalla puistoon molemmat päättää juosta eri suuntiin karkuun, mitä sillon tehdään? Tai heti kun saa toisen kiinni, toinen lähtee?Mä en suostu jäämään kotiin kyhnyttää.
Tai kun toinen heittää lelun ja kun on kieltänyt, toinen heittää ja sit taas tiukasti kieltää, toinen heittää, kieltää ja ottaa ne lelut jäähylle ja taas toinen heittää jotain muuta ja toinen jotain muuta?
Ja kaikki vaan jatkuu päivästä toiseen näin ja tuntuu ettei ne ota mitään opikseen.

Miten tästä kaikesta voi selvitä selväjärkisenä?
 
Huhh, voimia! Itellä tekee tiukkaa jo yhden uhmaajan kanssa.:) Kävelyreissuille suosittelisin varmaankin sellasia turvareppuja tai valjaita joissa on ne narut ettei vallan kauas karkaa. Minua auttaa vähän kun koitan pitää mielessä ettei tämäkään ole lopullinen vaihe, vaan menee joskus ohi. Sen voimin ja päivä kerrallaan. Koita järjestää myös ihan omaa aikaa, se on itselle ainakin suuri henkireikä. Jaksaa sit taas paremmin.:)
 
lannistunut
http://www.mll.fi/vanhempainnetti/tukivinkit/lapsi_on_uhmaiassa/

Täälläkin ihan perushyviä vinkkejä käytäntöön, mutta kuka kertois miten noita toteutetaan OIKEESTI kun lapsia on 2?
 
No ensinnäkin, pidä rattaat lyhyelläkin matkalla sinne puistoon mukana. Niihin voi aina asentaa toisen lapsista ainakin jos liiaksi äityvät karkailemaan. Oppivat kyllä jos ajan kanssa joutuvat aina istumaan rattaisiin jos eivät pysy ruodussa..

Minä olen myös ollut aikamoinen käskyttäjä, esimerkiksi meillä kun asuttiin lähiöalueella jossa kulki paljon autoja ja ihmisiä niin oli sääntönä että aina kävellään seinän vieressä. Siinä he oppivat kävelemään jonossa :D Ja jos siinä ei pysytty niin vaunuihin menivät.

Kotona.. No, ei niitä reuhaamisia saa millään kokonaan loppumaan. Meillä ollaan joskus arestissa, tai sylissä jos itse ei onnistu rauhoittuminen.. Alan ottamaan takavarikkoon kaikki lelut joita heitellään. Viimeistään kun puolet lelurepertuaarista on takavarikossa, alkaa menemään perille että niitä ei tosiaan kannata heitellä.
 

Yhteistyössä