<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Anna 79, ymmärrän niin täysin tuon tunteen siitä, kun pitää kertoa pomolle, vaikkei haluaisikaan. Minä olen ollut siitä kiukkuinen. Sitä aina miettii, että mikä p... nykyaikana on työelämässä. Siellä pärjätäkseen pitää kertoa asioita, joita ei haluaisi ja jotka vain kuuluisi pienelle piirille. Minä olen toimittaja. Minulla on aina kamala kiire ja koskaan ei tiedä, millainen työpäivä on - minne joutuu menemään, millä aikataululla ja milloin pääsee töistä. Maanantaina hoidin itsenäisyyspäivän Linnan juhlineen, ja voi itku: pääsin lähtee kotiin vasta 23.30. Yritäpä siinä nukkua, kun vielä 23.15 kirjoitti kuin viimeistä päivää juttuja.

Mutta hyvä, että Anna 79 pomosi ymmärsi tilanteen ja sait omaa rauhaa! Minä vain en halua, että töissä tiedettäisiin mitään. Kun minulla oli km ja olin sairauslomalla, esimiehet juorusivat asiasta eteenpäin!:mad:

Sori, tää kiukkupurkaus. Olen niin täynnä vaan tuota työtä. Yritän nyt pitää itseni rauhallisena kevään ajan ja etsiä uuden työpaikan mammalomalla.:p

MommyMonster
, tosi tiukasti minäkin aion olla tv:n ääressä tänään. Mulla tulee pilli nykyään ties mistä. Eilenkin aloin itkeä, kun 45min muisteltiin Kari Tapiota! Minä en edes ole tykännyt sen musiikista.
 
MommysMonsters, anteeksi, menin kirjoittamaan NIIN VÄÄRIN sun nimimerkin!!!:heart: Sain kyllä hillittömän naurukohtauksen, kun tajusin. Merkitys kyllä muuttui aika lailla! Joten, en tarkoita, että olisin Mommy Monster:LOL:
 
Heipparallaa!

Mun vuoto on loppunut ja olo tuntuu ihan (vauvan kannalta) hyvältä. Öyköttää ja väsyttää siis. :) Omaa terkkaria en oo saanu kiinni ja päätin unohtaa sen raskaushormonin määrityksen. Eka neuvola on ens viikolla ja odotan nyt sinne. Jännittää kyllä mutten jaksa hermoillakkaan.

Onko täällä muita odottajia joilla oli ylimääräistä painoa jo ennen raskautta? Itsellä ylimääräistä sen verran että painoindeksi huitelee reippaasti päälle 3kympin. :| Ei taida tulla söpöä vauvamahaa. :'( Ois tärkeetä motivoitua pitämään paino kurissa. Esikoisesta tuli 15kg aikoinaan ja siihen ei ole nyt varaa. Huoh.

Tuittumuru ja murunen 7+0
 
Heippati kaikille pitkästä aikaa :wave:

Hirmuisesti tullut juttuja tänne! Vaikka joka päivä oon koittanut vilkaista, ei millään muista kaikkea, mitä ajatteli kommentoida :headwall:

Täällä jatketaan oksupoksu linjaa ja tänään neuvolalääkäri passitti kuukauden sairaslomalle :rolleyes: Saan kuitenkin vielä sinnitellä kotona ja pääsen heti tippaan jos alkaa totaalinen uupumus kehossa.... Masussa kaikki oli kuitenkin hienosti, joten siitä ei tarvitse huolehtia, etteikö salamatkustaja ottaisi tarvitsemaansa. Liikettäkin ultrassa jo näkyi :heart:

Viimeistään nyt töissäkin varmasti juttu liikkuu, joten kovin salaista tämä ei taida enää olla :D
Kovasti vaan meinaa omatunto kolkuttaa, kun osuu tämä kaikki joulun ajalle ja hoitoalalla on vaikea saada sijaisia varsinkin nyt :ashamed:

Isäntä tuolla huushollaa ja lapset leipoo pipareita, taidan hipsiä vaakatasoon sohvalle huutelemaan ohjeita ;)

Jaksuja kaikille tasapuolisesti:hug:

Nukalii&Ötökkä 8+2
 
Heippa!

Oon käyny täälä jo parin viikon ajan lukemassa teksteja mut kirjottelen nyt vastaite ensimmäistä kertaa ku en millää oo uskaltanu uskoo todeks =) Nyt taidan pikkuhiljaa antaa itelleni luvan! Mut (tai siis meiät hihihiii) voi laittaa listalle, laskettu aika neuvolan mukaan 18.7, kyseessä eka lapsi ja mulla ikää 28. Synnytyssairaalana ois TAYS.

Kuvotusta ja väsymystä on ollu kohta kuukauden. Oksentanu en oo kertaakaa mut välillä ällöttää nii et tekis mieli työntää sormet kurkkuu.... Ällötys pysyy päivisi aika hyvin pois ku muistaa syyä tarpeeks usein, mut iltasin se tosi usei valtaa nii et olemine on yhtä ähkimistä. Etenki ajatus lihasta on tosi paha, mut onneks en lihaa oo muutenkaa syöny monee vuotee ja mies suostuu ilomielin syömää mun kasvispöperöitä ni ei tartte lihaa kotona juur katella.

Toi väsymys onki sit sillee hassu juttu et vaikka uuvuttaa iha kauheesti ni iltasin ei taho uni tulla. Oon tosin aina ollu huono nukahtaa, mut silti ihmetyttää ku kaikkialla lukee et alkuraskaudessa nukkumine on helppoo. Nooh, onneks on sellane elämäntilanne et on mahollista ettei tartte herätä aamulla kauhee aikasi ja voin päivisinki vähä lepäillä jos siltä tuntuu.

Nyt oon ruvennu pohtimaan tota sikainfluenssarokotusta ku se on tauti on taas esillä mediassa. Oon aikasemmin ajatellu ettei oo mitää tarvetta ottaa sitä, enkä nytkään riemusta kiljuen piikille lähtis, mut jos on tosi pahat riskit taudissa lapselle ni sit tietty. Vaikka tuntuuki nii epätodennäköseltä saada koko tautia. Mitä mieltä te ootte?

Maalla ja mahassa (8+4)
 
mainin Ei se mitään kumpikin kirjoitusmuoto on ihan hyvä,olen nimittäin ollut välillä niin kiukkuinen että tuntuu kun olisin ihan hirviö Äiti:D.Toi nimimerkki on lyhenne yhdestä todella hyvästä biisistä, Mommys little monsters:heart:.Eli ei noi muksutkaan niin monstereita ole:LOL:(paitsi välillä:D).
Sulla on muuten varmaan aika mielenkiintoinen työ,ei varmaan tule tylsää:).Toi tosiaan on huono että työ vuorot on noin pitkiä:/.

tuittumuru mun painoindeksi on 29,4.mä en koe itseäni mitenkään kovin ylipainoiseksi:D.Mulla on toi paino jakautunut jotenkin tasasesti.odotusaikana tietenkin se tuo lisä harmia.Pitää olla tarkkana että ei paljoa nouse,mulla ainakin nivelet huutaa ja vaikea hengittää,lopussa siis.Keskimmäistä kun aloin odottaa niin painoin 15kiloa vähemmän ja silti oli hankala olla:/.Ja odotusmahan alle mulla jää semmoinen makkara:LOL:.Se tuntuu jo nyt.Mutta koitetaan tsempata täällä toisiamme ettei nousis nyt paljoa!

Tervetuloa vesikannu!:)
 
Täälä on pahin hormonihirviö (toivottavasti) menny jo ohi :) Eka viikkoina tuli oltua miehelle ihan hirveä, mutta nyt haluais vaan olla kainalossa ja söpöstellä :heart:

Sikainfluenssarokotteen oon ottanu joskus vuosi sitten, nii eipä tarvi nyt arpoa ottaako vai ei kun se on jo otettu.

Oon kyllä niin onnellinen ku mun pomo on maailman ihanin, tuskinpa kovin monelle voi pamauttaa siinä vaiheessa ku sunnitellaan miten töitä olis jatkossa, että sitä ollaan pieniin päin. Mutta onneks tuolle pysty sanomaan ja työt jatkuu äippälomaan asti. Haluaisin niin jatkaakin tuolla sitten joskus kun työelämään palaa, mutta ei voi vielä tietää onko koko firmaa enää pystyssä, omistaja siellä ainaki vaihtuu (joka tulis olemaan nykyinen työkaveri), mutta eiköhän sen nää sitten joskus miten käy :)

Ja se mun työkaveriki on niin ihana ku kyselee kaikkea ja on tosi ilonen mun puolesta vaikka ite on käyny jo monta vuotta lapsettomuushoitoja läpi :/

Nyt oottelen miestä kotiin, että se vois ottaa tästä mahasta kuvan :p
 
Vesikannulle tervetuloa! Ollaan samanikäisiä ja esikoisen laskettu aika samana päivänä :)

Biancalle onnea ihanista kuulumisista!

Keiju: mun siskon ystävälle kävi juuri noin, että kaksosista toinen meni kesken. Itse asiassa hän kävi ensin ultrassa verenvuodon vuoksi, näkyi vain tyhjä pussi. Oireet ja vuoto jatkuivat, mutta kun oli menossa tyhjennykseen, löytyikin yksi elävä syke :heart: Jostain syystä ei ekalla kerralla ollut näkynyt kuin se tyhjentynyt sikiöpussi. Ja hän sai siis terveen vauvan marraskuussa.

Mainin: muakin itketti, kun luin Kari Tapion muistokirjoitusta Hesarista. Hieno esiintyjä, ei siinä mitään, mutta se ei se teksti varmaan normaalisti olisi noin koskettavalta tuntunut...

Oma napa: hirveä päänsärky eilisillasta asti. Illalla sinnittelin ilman mitään lääkettä, yritin vain mennä nukkumaan, mutta yöllä oli otettava Panadol ja aamulla toinen. Särky helpotti kuitenkin vasta nyt iltapäivällä. Onneksi ensi viikolla on se neuvola, koska haluaisin puhua jonkun asiantuntevan ihmisen kanssa siitä, mitä teen, jos oikein kunnon migreeni:mad: iskee.

Sikainfluenssarokotteen otin minäkin vuosi sitten, ja meinaan, että jos suosittelevat neuvolassa kausi-influenssarokotetta, niin otan sen nyt kyllä.

Kiitos vauvaohjelmavinkeistä! Illaksi tv:n ääreen :)

- Liisakaisa ja Myyrä 8+4
 
Tulen myöhemmin tänään lueskelemaan kaikki tekstit, mutta nyt vain äkkiä pikaomanapa ja sit kauppaan!

Eli kävin tänään eka kertaa neuvolassa! Sain äitiyskortin ja kaikkia lappuja. Hyvä kun sit sanoin, että on niin tosi epätodellinen olo edelleen tän suhteen, varmaan kun niissä ultrissa oli niin ihme löytöjä kun eka ei ollut sykettä, sit oli syke, mutta vauva oli kutistunut...ja kysyin että voitasko kuunnella ääniä kuitenkin, vaikkei ne luultavasti kuulukaan mun viikoilla. No se sano että no katotaan suoraan ultralla kun meillä sellanen on, eikä mua kukaan odota kotona (olin päivän viiminen asiakas). Ja siellä se meidän pieni ihminen köllötteli! Ei epäilystäkään, syke näkyi hienosti ja nyt oli kyllä silmin nähden kasvanut ihan valtavasti, vain kaks viikkoa muka väliä!!! Erottu kaikki ihan hyvin, kädet, jalat, jopa mihin suuntaan oli kasvot :D Mä tulin niin onnelliseks! Nyt ei oo yhtään vaikee odottaa np-ultraa, jopa toivoisin, että menis mahdollisimman pitkälle niin olis taas jo aivan eri näkönen meidän pieni!!!

Mutta nyt äkkiä sinne kauppaan kun sain tytön nukkumaan :D
Palaan pian :D
 
MOI! :)

Oon käyny täällä lueskelemassa mut en meinaa saada aikaseks kirjottaa... :)

Paha olo on loppunut! =) JEE! Väsymys on edelleen ihan megalomaanista mut nyt pystyy sentään keskittymään vähän töihinkin kun ei koko aikaa okseta. Huh!

Synnytyskertomus:
rv 38+5 kävin neuvolassa jossa terkka sanoikin yllätten: tämähän on täällä väärin päin!! Mulla oli ollut tuuraavia terkkoja ja yks lääkärikin siinä edellisen 4 viikon aikana, ja KAIKKI niistä sanoivat että ihan oikein päin on. :attn: Siitä seuraavana päivänä kääntöyritykseen (hah!) ja eihän se nyt noilla viikoilla enää mihinkään kääntyny... No siitä viikon päähän sovittiin sektioaika. Sektio meni tosi hyvin, lapsi syntyi hyvävointisena tosin jalat oli ihan sinset. :) Reppanan kintut oli ollu ihan puristuksissa. Toivuin nopeasti, tosin ekat päivät oli ihan tuskaa, mut neljäntenä päivänä jo kävelin ihan normaalisti. Pari viikkoa söin kotona särkylääkkeitä mut paranin kyllä nopeesti.

En oo kertonu töissä vielä. Tosin ne saattaa kyl arvata... :D Oon niin valitellu väsymystäni tässä ja kyllä tuo masu vähän pyöristyneeltä vaikuttaa... Ja ens lauantaina on pikkujoulut! Olen vähän yritänyt pohjustaa tilannetta: "tuun varmaan autolla kun on sit sunnuntaina kaikenlaista suunniteltuna perheen kanssa.... " hah. Saa nähdä uskooko kukaan! :D :D Mulla on määräaikainen työ, joka loppuu maaliskuun loppuun. EPÄILEN suuresti että palkataanko mua sen jälkeen kahdeks kuukaudeks uudestaan. :/ No, menee miten menee. :)

Olen vainoharhainen!! Voin melkein vannoa että tunnen miten vauva liikkuu. :LOL: Esikoisesta tunsin ekat liikkeet jo rv 14+3, mut tuskin nyt sentään vielä. Vaik oon mä jostain lukenu et jotku on tuntenu näinki aikasin mut äääh. :D Sellaisia höyhenen hipaisuja, siis ihan kuin joku kuljettaisi höyhentä pitkin kohdun seinämää sillai hitaasti. Jostain luin että voi tuntea myös haamuliikkeitä, eli keho muistaa edellisen raskauden ja ne johtuu jotenki siitä. Mut pari päivää oon muka jotain tuntenut, ja tänään olen pari kertaa pysähtynyt kuulostelemaan ja hitsi kyllä mä jotain tunnen. :D Taitaa olla ilmakuplia masussa vaan. ;)

EM ja murunen rv 10+4. :)
 
Tänään mulla oli eka neuvolalääkäri, ja hei, me kuunneltiin sydänääniä! Tuli vähän yllätyksenä, kun edellisellä kerralla ei tällaista ihmettä ollut. Mutta siellä meidän pikku sukka jumputti, syke 170. :heart: Vasta nyt alan oikeasti uskoa, että olen raskaana. Harmi, ettei mies päässyt mukaan.

Huomenna on sitten mullakin edessä työpaikan pikkujoulut. Jos joku ihmettelee, etten juo alkoa, niin voin hyvin tämän uutisen jo kertoa :)

Tervetuloa uusille!

Sukkasillaan ja pikku sukka 9+4
 
TUITTUMURU: hyvä että vuoto on loppunut! Oli siis sittenkin varmaan sitä vaaratonta vuotoa. :)
Arvatkaas mitä, mä oon "päättänyt" että mun vaavi on elossa kunnes toisin todistetaan! En jaksa tätä jatkuvaa itkemistä ja murehtimista, ultra kuitenkin vasta ensi maanantaina. Siihen asti nautin raskaana olosta, kävi miten kävi! Ja sen kunniaksi ostin tänään kahdet äitiyshousut kun olin jouluostoksilla! :LOL: Eli ääripäästä toiseen! Se siinä vaan on, että putoo kyllä korkeelta ja kovaa jos sikiö todetaankin kuolleeksi maanantaina...
Neamma ja masukki 7+1
 
iltaa vaan kaikille :(

lähin tänään ensiapuun päivällä kun alkoi verinen vuoto joka yltyi ja vatsaan koski :(
ambulanssilla keskussairaalaan ja oltiin varmoja että kesken menee...
no ultrattiin ja todettiin että sydän sykkii ja sikiö elossa, mutta jälleen taas hematooma ja tässä raskaudessa suurempi kuin edellisessä.
joten pikkuisella on ny 50 %mahdollisuus pysyä matkassa tai luovuttaa......taistelu henkisesti ja fyysisesti alkakoon...
 
TUITTUMURU: näin mäkin koitan ajatella, vuodosta kuitenkin yli viikko eikä sen jälkeen ole ollut vuotoa, onneksi! Ja oireita kuitenkin on, pahoinvointia 24/7. :) Voi kun kaikki olisi hyvin! Mahakin on jo aika pallo, olisi kiva sitä kasvattaa lisää! Voi, mä lupaan ja vannon että jos saan tämän pikkuisen pitää, en valita edes loppuraskaudessa isosta mahasta enkä vaikka menisi 3vk yli ajan! :LOL:
 
Tsemppiä Neamma! Parempi murehtia vasta jos siihen annetaan aihetta!

Onnea Bianca!!! Aivan mahtavaa!

Ja Keiju, onnea myös sinulle! Hienoja uutisia!!! Paitsi tietenkin osanotot toisen pienokaisen menetyksestä :'(

Sukkasillaan, meillä on ollut sitten yhtä hyvä päivä tänään :) On ne vauvat vaan ihania!

Mä en aio missään tapauksessa ottaa sikapiikkiä...tutun vauvalle tuli kaikenmaailman juttuja, ja lääkärit totesivat, että luultavasti johtuivat piikistä raskausaikana... Viime vuonna sen otin ja luotan nyt sitten sen voimaan. Ehkä vähän välttelen suuria ihmismääriä ja pesen käsiä enemmän.

Pitää mennä kertomaan miehellekin, että tänään ultrattiinkin ja muutenkin koko neuvola reissu :) Eli eikun saunomaan!
kukkis ja tossukka 9+2
 
Viimeksi muokattu:
Ai niin, jotain piti vastaillakin...
possupiikkiä en varmaan ota, otin viime vuonna sain siitä kauhean ihottuman. Mahtaakohan se viime vuotinen vielä tehota? Tautia kyllä vähän pelkään kun olen asiakaspalvelutyössä...
Täällä myös yksi hormoonihirviö! :LOL: Hermot ihan kireellä ja ihan pienestä suutahdan, samoin nauran! Monet asiat itkettää, tänään näin kaupassa vastasyntyneen ja itkuhan siinä tuli. :D No, jospa tää tästä kohta tasaantuisi. :xmas:
 
Moi!

Hoppua on pitänyt, koitan lueskella teidän jutut aamulla kun menen töihin vasta 12.

Pinjalle :hug: ystävällä ollut hematooma raskaudessaan. Se vuosi rv21 saakka kunnes myöhemmin ultralla sitä ei löytynyt. Toivotaan parasta!

Täällä ei vuoda enään, ehkä selvisimme säikähdyksellä? Ja kevennykseksi, otin IHKA ekan masukuvankin, ja tuo turvotus.... se on jotain sanoin kuvaamatonta, eikö?



Meme ja tirriset 9+5
 
jadal
pinja82,toivotaan, ettei hematooma häiritse pikkuista vaan pysyy sitkeästi matkassa.

Pitäisköhän meme--n innostamana ottaa itsekin masukuva, on meinaan aika railakkaat turvotukset täälläkin. Tänään kävin puntarilla, ja viime lauantaista, on paino noussut reilu 2kg :O
 
Juteltii miehen kans tosta sikapiikista ja todettii et en sitä rupee ottaa ku ei siitä tosiaa tiä et mitä sivuoireita saattaa aiheuttaa. Näistä sairauksista ku kerran alotin keskusteleen ni jatketaan sillä et kuinka todennäköstä on saada listeria? Ku mä en oo ikinä kuullu et kellää ois sitä ollu ja nyt pitäs varoo melkei kaikkee ruokaa ettei vaa sitä saa. Tietty on hyvä olla varovainen, mut tunnustan et meinaan syödä jouluna juustoja.
 

Yhteistyössä