<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Huomenta!

Täällä oli taas paljon tullut juttua! Ensiksikin ONNEA Biancalle ja muille jotka ovat hyviä uutisia saaneet! Meillähän oli kanssa ekassa ultrassa gynen mukaan joko keskeytynyt keskenmeno tai tuulimuna. Viikon päästä näkyi kuitenkin pieni sydän sykkimässä.

Eilen oli ensimmäinen neuvola. Jouduin sen aikaistamaan menojen vuoksi. Muuten olisi vasta ensi viikolla ollut. Eipä sielä mitään uutta tullut. Verenpaineet oli yhtä alhaalla kuin normaalistikki ja hb hyvä. Käytiin myös ultralla kattomassa taas pientä :). Kiva kun tuolla neuvolassa on oma ultra käytössä. Vanhassa neuvolassa ei semmosta mahdollisuutta ollut. Pahoinvointi on alkanut helpottaa ja vatsa jatkaa kasvuaan.

Sikapiikit otettiin nyt sitten kuitenkin sekä pojille että minulle. Alkuun mietin että en ottais, mutta lopulta tulin siihen tulokseen että jospa sitten kuitenki säästyttäis siltä taudilta. Itsellä on astman poikasta joten nuo pikkuflunssatki tulee ryminällä päälle. Lisäksi olen töihin palaamassa hetkeksi joten mahdollisuudet saada tauti kasvaa melkolailla. Viime vuonna sen otin myös raskausaikana koska olin työssä tekemisissä sairastuneiden kanssa.

Hienot massut jo memellä ja Merlinalla!

Nanna + ?? 9+6
 
Mullakaan ei ole kyl odotettavissa että masu näkyis selvästi paino indeksi kans aika korkealla. kyllähän tuo maha on kivasti pyöristynyt, että ei näytä pelkältä läskimakkaralta.:D

Sain ens viikolle ajan np-ultraan, toivottavasti kaikki ois hyvin sitte..
Ollut ihan kummalllisia kipuja välistä masussa,kohtu varmaan kasvaa, pakko yrittää ainaki ajatella että on normaalia niin ei tarvi koko raskautta hätäillä. :D


Pinja82: tarrasukkia pienelle että pysyy matkassa raskauden

Mukavaa ku tällä palstalla alkaa kuulua välistä hyviäki uutisia!!

Sispi ja pieni 10+6
 
Kiitos :D Musta tuntuu että alan pitään kohta äitiyshousuja 24/7. Aamulla turvotus ei ole ollenkaan noin paha, illalla sitten taasen...

Merlina huhhuih, ja minä luulin että mun mahaa ei enää peitellä :D Pitäskö esittää se klassinen "ootko varma ettei oo kaksoset?" ;) No mutta ei sentäs, tosi ihana maha jo nyt!

Kutiseeko muilla? Mulla jalat kutisee kaameesti. Sääret on ihan verillä kun yöllä raavin, ja muutama raapasu jälki mahassakin näytti olevan. Siis tää on tajutonta :O Nyttenki hinkkaan jalkoja :O

Mulla ihan älyttömästi harmittaa meidän työpaikalla yksi "hyvä tyyppi". Ollut siis aina todella ihana työkaveri, mutta kun kerroin tuplaraskaudesta (siis joo, mulla vaikea pitää suuta kiinni kun kahvihuoneessa lörpötellään ja mun pakko juoda teetä etten oksaa) niin hän hetken päästä tokaisi "Jotku saaki kaks kerralla, jotku ei ees sitä yhtä vaikka kuinka haluaa. Kai sie tajuat olla onnellinen nyt?". Sanoin että kyllä tajuan, ja etten pahaa tarkoita tällä kenellekään. Hän vasta iltapäivällä onnitteli, mutta vaisusti. Heillä on kaksi lasta miehensä kanssa, enkä tiennyt että he ovat koittaneet raskautua. Mutta paha mieli mulle jäi, eikä oo kiva mennä töihin nyt kun hän on siellä.

Huih, mutta NP-ultra olisi ennen joulun pyhiä, silloin on 11+3 :) Jännittää aivan kamalasti!

kohta poksuu 10

meme ja turvottavatTirrit 9+6 :heart: :heart:
 
Meni monta päivää töissä kun sain luettua kaikki viikonlopun ja tän viikon aikaset. Mä siis käyn täällä periaatteessa vaan töissä :) ..kotona ei oo aikaa oikeen. Ja tosiaan hirveesti aina mihin pitäis kommentoida, mutten muista taas mitään niistä.

Sikapiikistä, viime vuonna otettiin mulla ja pojalle, mutta nyt ei oteta..en tiedä, päätettiin vaan niin. Tosin mullakin oli krooninen nuha kuten jollain muulla täällä. En ole koskaan ajatellut, että kuuluisin sen takia riskiryhmään, mutta niin se varmaan on.

Mulla on myös suht paha atooppinen iho, tai siis käsissä ja ajoittain naamassa. Käsiin tulee sellasia nesterakkuloita ja sit kuivuu niin, että hajoaa ihan kunnon haavoille. Naamassa taas erilainen. Oon ravannut Kuopion, Jyväskylän ja Mikkelin ihotautilääkärit, mutta itse olen sitä mieltä, että tämä on sellainen kuin ppp..jos joku muukin on tutustunut..psoriaasisliiton sivuilta löytyy.
Mutta siis hieman vaikeaa on nyt raskausaikana tämän kutinan kanssa, ja olenkin joutunut muutamia kertoa kortisonivoidetta laittamaan. Kai se on ihan ok pienillä alueilla. Parempi kai sekin kuin että tulehtuis ihan hirveäksi.

Ja sitten migreenistä..itse oli tiistain poissa töistä kun koko edellisen yön oli migreeni, aamulla otin Panadol Compin (tämä auttaa minulla parhaiten migreeniin!) ja oksentelin siinä sen aamun. Kahden aikaan piti ottaa vielä toinen ja sit se meni ohi..huhhuh.. Viime raskaudessa olin tyhmä kun en mennyt tiputukseen, kun mikään ei pystynyt pariin päivään sisällä, se oli ihan hirveää.. Nyt siis viisastuneena. Ärsyttää noita lääkkeitä ottaa, mutta pakko se on..

meme- ärsyttää tuollainen ihmisten käytös..ja sun työkaverilla kuitenkin on jo kaksi lasta. Itsellä kaksi ystävää oli tosi kauan riidoissa kun toinen sai lapsen ja toinen ei vieläkään ole saanut yhtään. Siitä syntyi tosi laaja "riita" ja selkäänpiikittely.. Hankalia asioita..

Tänne kuuluu melkein 24/7 etovaa olo..välillä yökityttää ja ääretöntä väsymystä edelleen! Millon tää menee ohi..? En muista yhtään ensimmäiseltä. Tänään olis pikkujoulut jaksettava, tosi rankka päivä, vasta joskus 23 aikaa pääsen kotiin. Muutamille olen töissä nyt kertonut. Ja ens to meillä np-ultra! Doplerilla pari kertaa ollaan kuunneltu :heart: eka kerran kuului rv 9+5.

Laittelen omaa synnytyskertomusta vielä erikseen.

Milja ja rv 10+5
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavia mahakuvia! Aivan mieletöntä! Minulla oli painoindeksi ennen raskautta 28. Vaikkei mulla olekaan noin komeita masumahoja kuin kuvissa niin, jotain pyöreyttä alamasussa jo on.:) Ja se on muuta kuin läskiä:)

Meme, voimia sulle. Ihmiset eivät aina tajuu käyttäytyä hyvin. Kun meidän kaksoset meni kesken, sain todella tökeröitä kommentteja kuulla. Ihmiset saisi laittaa aina välistä käytöskouluun! Iloista odotusta sulle ja nauti ihanasta vatsastasi!
 
Ensimmäisen kerran olin sairaalassa (jkl) vuorokauden tarkkailussa rv39+5 raskausmyrkytyksen takia. Mutta kotia pääsin. Sitten rv40+4 aamulla kuuden aikaan heräsin käymään pissillä ja oli tullut ihan vähän lapsivettä, supistellut ei eikä muuta. Lähdettiin kuitenkin käymään aamulla siellä ja oltiin käyrillä vähän aikaa (sykkeet oli vissiin jo silloin liian tasaiset, en kuitenkaan tiennyt sitä sillon). Kotia päästiin ja viiden aikaa piti mennä uudelleen laittaa tippa infektioriskin vuoksi. Viideltä mentiin ja tippa käteen ja osastolle. Mies lähti kotia ja klo 19 alkoi lähes säännölliset supistukset. Kymmenen aikaan olin jo sen verran kipeä, että soitettiin mies takas ja saliin. En yhtään muista, missä vaiheessa aukesin mitäkin. Epiduraalin sain jossain vaiheessa, en tuntenut mitään kun se laitettiin, mutta ei se auttanutkaan mitään. Kolme kertaa ne lisäsi sitä, mutta ei mitään. Oksitosiini vai mikä onkaan meni melkein koko ajan. Anturi oli pojan päässä melkein alusta saakka kun kertoivat, että sykkeet oli liian tasaiset. Klo 3 yöllä olin n.7cm auki ja siinä alettin ihmettelemään, miksei edistynyt enempää. Paksusuoli täysi ja kätilö yritti siinä käsin saada sitä tyhjemmäksi! Joo tosi inhottavan kuulosta! No ei auttanut, niin vettä suoleen ja astialle.

Mihinkään en siis saanut liikkua, paitsi keinutuoliin kun piuhoja oli niin pirusti ja mitään muuta kuin jääpaloja mulle ei annettu koko aikana. Arvelivat siis koko ajan sectioon joutumista. Neljä kertaa mittasivat ph-arvoa vauvan päästä ja silloin käskettiin mieskin pois. Se sattu ehkä kaikkein eniten koko synnytyksessä!

Sitten klo 7 mennessä en ollut edelleenkään auennut sen enempää vaikka supistuksia oli koko ajan. Harjottelijakätilö ihan siinä lopussa huomasi, että ihan kuin vauva olisi vähän avotarjonnassa.. eli sekin oli syynä, että ei avautunut. Niin ja mulla oli koko ajan kuumetta yli 38.

Ensimmäisen kerran sillon klo 7 lääkäri oli sitä mieltä, että sectioon lähdetään. Siinä sitten kyyneleet valui kun mies irrotti minun korviksia (sectio oli pahin pelko mulle!) ja ne antoivat mulle jotain lääkettä (?) joka neutraloi vatsan sisällön.. No salissa oli ihan kamalasti ihmisiä ja kaikki esittelivät itsensä ja mitä aikovat tehdä..kaikki meni ohi. Sitten kysylivät, tuntuuko tämä mahassa kylmältä..no ei kai..ehkä.. :) spinaalin laittoivat siis ennen tuota samasta epiduraalin reiästä. Puuduin palleaan asti ja oli vähän vaikea hengittää. No sitten alkoikin jo oksettaa kun paniikki tuli, mieshoitaja siinä piteli astiaa. Miten voi edes oksentaa maha auki?!.. Tuntui vaan hirmuinen työntely mahassa ja sit nostivat pojan ulos klo 7:31 ja antoivat minun nähdä ja kosketti pojan poskella minun poskea. Minä siis näin poikani ensimmäisen kerran oksennus poskella roikkuen..ihanaa! Sit mut kasaan, poika vietiin isälle ja minä heräämöön, jossa olinkin kuusi tuntia, koska epiduraali meni vielä ja jalat ei lähtenyt liikeelle. Horkka oli muuten ihan hirveä! Pyysin poikaa sinne, mutteivät kuulema ehtineet tuoda..liian kiire!

Pelothat tuosta jäi..ikinä en haluaisi sectiota kokea. Painoksi arvioivat päivää ennen syntymää 3,6-3,6 kg ja poika oli 4110 g ja 51,5 cm. Tässä raskaudessa pääsen synnytystapa-arviointiin. Lämpöpussit oli tosi hyvä apu supistuksiin, koska mulle ne tuli lähinnä selkään. Ilokaasua ei siellä annettu enää. Ja sit piti vielä sanoa, että toinen asia, joka tosiaan sattui, oli kun kaksi hoitajaa painoi heräämössä mahaani molemmilta, että kohtu lähtisi supistumaan. Kysyin, tehdääkö tätä vielä uudelleen, he sanoivat että huomenna kyllä. Jännitin koko ajan sitä, millon taas, mutta seuraavana päivinä ei sattunutkaan enää niin paljon.

Pissikatetri oli seuraavaan päivään ja sitten pääsinkin jo kävelemään. Kolme viikkoa olin kipeä ja sitten alkoi helpottaa.

Milja
 
Viimeksi muokattu:
Pinja Paljon enkeleitä teidän matkaan, että pikkainen jaksaa taistella! :heart:

Paljon ONNEA kaikille[/B] Hyviä uutisia saaneille! Niitä oli onneksi tällä kertaa paljon :)

Ja masuja oli ihania :heart:

Tässä miunkin masu :)

Näyttää pienentyneen viikon takasesta, kun turvotusta ei ole enää ihan niin paljon ja sekin lähinnä ylävatsalla.
Mutta itse huomaan, että tuolta ihan alhaalta on alkanut pömpöttämään "kunnolla" tavalliseen verrattuna :D

Sikapiikistä En aio ottaa. Ei otettu ensimmäiselläkään kerralla, vaikka koko perhe riskiryhmään kuulutaan, mutta mulla vaan on alusta asti ollut jotenkin epäileväinen olo tuosta piikistä, joten jätetään tänäkin vuonna suosiolla ottamatta.

Sitten omaa oloa. Toissapäivänä aamulla alkoi kamala kipu vasemmalla alavatsalla. Mentiin sitten päivystykseen, josta laittoivat sairaalaan lähetteen ultraan. Vauva oli oikeassa paikassa ja sydän löi vahvasti :heart:
Ottivat kuitenkin osastolle seurantaan ja loppuenlopuksi vaivani johtuu vatsaonteloon vuotavasti keltarauhashormoonista ja tuo vuoto aiheuttaa kivun vatsalla. Rauhaselle ei voida nyt tehdä mitään, sillä sen operointi vaarantaa koko rauhasen ja se on sikiön kannalta elintärkeä vielä pari viikkoa, kunnes istukka on täysin toimintakykyinen.
Eli kipujen kanssa on nyt vaan kestettävä, mutta epäilivät, että pitäisi alkaa helpottaa pikkuhiljaa.
Eli huilia huilia ja jos kivut pahenee, sitten takaisin sairaalaan...

Huippaukselle ja heikotuksellekin löytyi syy, sillä hemoglobiini oli 113 ja verenpaineet 116/62

Kristen + Tirpana 7+1
 
Kirjoittelenpa minäkin vähän kuulumisia.

Paljon on surut kohdanneet heinäkuun odottajia, halaus teille :hug:

Huomasin tuossa esittelyssä, että synnäri oli väärin.. eli synnytän siis K-PKS, myös lasketunajan saa muuttaa 4.7 olis päivitetty aika.

Olen voinut todella huonosti nämä viikot, lisänä melkoisen lamaannuttava väsymys. Pikkuhiljaa alkaa kuitenkin helpottamaan.
Kävin tänään niskapoimu ultraäänessä ja siellä meuhkas pikkuinen olio, jolla oli kädet ja jalat kasvaneet. Heilutteli ja potkiskeli :heart:
Niskaturvotuksen keskiarvo 1.1 ja veriseulaan en osallistu.
Vauva oli 4-5 päivää pienempi mitä laskettuaika menkoista, siinä sitten hoitaja mietiskeli siirtääkkö vai ei. Raja siirrolle kun on tuon 5päivää.
Kysyi minulta mielipidettä.. ja kun mulle oli sama mikä on laskettupäivä, niin siirsi sen sitten. Vauvahan syntyy kun haluaa.
Maha on jo melkoinen pallo, äitiyshousut käytössä. Järjestäin ihmiset kun näkevät, kysyvät tai onnittelevat suoraan odotuksesta.
Vielä ei olla kerrottu lapsille, vaan nyt olis tarkoitus kertoa viikonlopun aikana. Etteivät vain kuule joltain muulta.
Seuraava neuvola jouluviikolla ja rakenneultra helmikuun alussa.

Influenssa rokotus jäi mieleen, siitä oli juttelua.. hirveesti en ole asiaa edes miettinyt, ehkä otan ehkä en. Jos pistävät sen vielä tuolloin jouluviikolla, niin sitten otan. Kuitenkin haluan, että eka kolmannes on ohitettu.

Hematoomasta:
Itselläni oli toisen odotuksessa todella suuri hematooma. Aloin yhtäkkiä rv 12+ vuotamaan kuin häränkurkusta. Km oli ihan varma, kun tuli hirveitä hyytymiäkin jne..
Ultrasivat päivystyksessä ja sikiö oli melko liikkumaton. Paljon toiveita ei annettu. Anestesiakaavakkeet täytettiin jne..
Ottivat synnärille sisälle tarkkailuun ja siellä ultrattiin uudelleen, vauva teki sellasta kärrynpyörää että!
Olin 3 päivää totaali vuodelevossa sairaalassa, vain vessassa sain käydä. Jokaisen vessareissun tuotos piti näyttää hoitajalle.
Kolmannessa ultrassa löydettiin tuo hematooma ja pääsin sitten hirveittein ohjeitten kanssa kotiin.
Olin vuodelevossa viikolle rv 18 asti, sain käydä vessassa ja laittaa ruokaa. Kaiken muun sai muut hoitaa. Pikkuhiljaa tuosta sitten alkoi vuoto niukkenemaan ja muuttui lopulta ruskeaksi vanhaksi vereksi. Pikkuhiljaa toiveet vauvan selviytymisestä voimistuivat ja lääkäritkin jo antoivat positiivisempaa tulevaisuutta.
Oli se rankkaa aikaa. Eli hematoomien kanssa taistelevat levätkää.

En kerennyt teidän kirjoituksia lukea ajatuksella, eli eipä enempää kommentoitavaa nyt.

Laapori ja rv 10+4
 
Viimeksi muokattu:
Tunti vielä ultraan, jännittää, sillä en ole uskaltanut vielä yhtään haaveilla tai olla onnellinen raskaudesta. JOs tulee samanlaisia uutisia kuin 3kk sitten, niin en tipu kovinkaan korkealta.

Uusi oire: tänään on ollut suun alaosa puutunut koko päivä, sama olo kun puudutuspiikistä. On tehnyt olon entistä oksummaksi :x

Kutinasta: mulla on varmaan 4 viikkoa kutissut toinen polvitaive. Mitään ei näy (muuta kuin mun raapimisjäljet). JOhtuiskohan raskaudesta? Onneksi ei kutise muualta.

Sikainfluenssarokotteen otin vuoden alussa, influenssarokotteen (jossa sika mukana) otin ekassa neuvolassa. En jaksa pelätä, uskon että suuremmat riskit ovat (sika-)influenssasta raskauden aikana. Järkeilyni johtunee varmaan koulutuksestani (terveydenhuollon ala)

Anna&Urmas 8+0
 
Kyllä aika on mennyt nopeaa huomenna on jo 9+0!! ja eka neuvola maanantaina ja np ultra on 3.1 et ei siihenkään ole hirmuisesti enään!! Väsymys on hiukan poistunu nyt eilisestä alkaen ja ehkä ei niin huono-olokaan ole enään pariinpäivään ollut!! Toki uni tulee kyllä illalla nopeasti, mutta tänäänkin päivällä oikeen jaksanut jo touhuta jotakin!! Heti vain tulee mieleen että onko kaikki enään masussa ok, mutta uskon ja toivon että on!!

Anu ja pikkuinen 8+6
 
terveisiä ultrasta: koko vastaa viikkoja (oikeastaan 8+1) ja :heart: sykki vahvasti! hymyilyttää, nyt voi jo alkaa hiukan valoisammin suhtautua tähän raskauteen! :) Toivottavasti kaikki menee hyvin.

Anna&Urmas 8+0
 
Meme ultrassa ainaki näky vain yks ;) Mieski kyllä koko ajan puhuu sitä että pakkohan tuolla on kaks olla.. Huhhuh, kiitos yks riittää näin ensimmäiseksi :)

Ihanaa koko vkl vapaata! Mun häätyy varmaan ostaa uudet työkengät ku alaselkään käy ihan hirveesti loppupäivästä :/ Ja pitää sitä tukivyötäki kokeilla auttaako se yhtään mitään. Minäkö niin luulin, että ihan hyvin voin seisoa sinne toukokuun loppuun asti 7h päivässä, mutta saa nähä :D

Parilla on aika aikasin np-ultra, täällä ei ota vasta ku sitten 12+ viikolla :eek:

Voisin vähän levähtää ennen ku mies tulee salilta ja lähetään kyläilemään

Merlina ja muru 10+1
 
pinja, toivottavasti se hematooma ei nyt mitään kamalia aiheuta. Voi että sentään. Kaikkea sitä pitää ollakin. Jaksuja sinulle!

Tänä aamuna oli taas huono olo. Toisen kerran peräkkäin. Oire :)

Sinderella ja Murunen 7+5
 
Iltaa.

Piparit paistettuna ja lapset unilla. Ah hetki hiljasuutta ja rauhaa.

Sikapiikkiä en ota enkä muitakaan flunssapiikkejä. Viime vuonna otettu piikki tehoo jos tehoo..

Onnea kaikille hyvistä ultrakuulumisista, mahtavaa!!

Kukas siitä listeriasta kyseli, en oo kans ikinä kenestäkään kuullu et ois ollu se. Juustoja tekis kans hirveesti mieli ja mätiä ja graavilohta mut taidan skippaa. Vedän sit kesällä niitä kaksin käsin!

Mulla on Np ulrta edessä ens torstaina, ihanaa!! vihdoinkin nään tän pikkusen..

Mulla varmaan päässä vippaa, mut kuvittele tuntevani jo nyt helliä pienenpieniä liikkeitä.. Ei varmaan oo muuta ku pieru mikä kiertää ympyrää mutta kuitenkin tuntuu eirltä..Viime raskaudessa oli istukka etuseinässä et liikkeet tuntu aika myöhään.. Oon myös kuullu et ku on jo kerran aikasemmin ne vauvan potkut tuntunu ni kroppa muistaa ja voi tulla aikasemmin ns. valeliikkeitä..

Tänää ollu todella väsy ja syöny huonosti ja siitä seuraa tietty pahaolo, mutta kun mitään järkevää ei tee mieli. Eilen söin luumurahkaa, luumuja ja valkosipulioliiveja. Ja pari mandariinia. Olis tuolla nytki kaapissa makaroonilootaa mut saa mun puolesta ollakki, yök.

Jee huomenna poksuu taas viikot!

Possu ja pikkusaukko 10+6
 
Minähän muka kuvittelin tuntevinani liikkeitä joku 3viikkoa sitten, mutta ne ei tosiaan ollukkaa muuta ku omaa kuvitelmaa :DD

Pakko nyt tunnustaa, että oon kyllä tällä viikolla oikee hyvällä omatunnolla syöny mozzarellaa ja fetajuustoa :) Sen verran oon kattonu että on suomalaista...
 
Heips!!!

Pikaseen tulin kirjoittamaan! Oon yrittänyt lukea juttuja läpi mutta kun niitä tulee niin vauhdilla ettei meinaa perässä pysyä :LOL: Kommentoin joku kerta kun enempi aikaa ja saan vihdoin luettua kaikki jutut. Ollut tosi hulina viikko, lähdinkin töihin viikkoa aikaisemmin kuin oli tarkoitus ja oon tehnyt pitkää päivää. Poikasairastanut koko viikon joten nukkkuminen ollut huonoa ja siitä syystä illalla tooooosi väsy. Mutta nyt kyllä viikonlopun aikana luen oikein urakalla nää jutut läpi.

Työpaikan pikkujouluista kotiuduin hetki sitten, nyt nukkumaan |O

Muumi ja pikkuinen 11+3
 
Ihan pakko avautua...
ensiksikin oon hyvin pahoillani teidän puolesta joiden ihana odotettu onni vietiin pois..

Itselläni on niin ristiriitaiset tunnelmat tällä hetkellä.. Viikkoja kasassa nyt 11 ja pelko siitä ettei kaikki olisi hyvin on sanoinkuvaamaton! Olen jo niin kiintynyt pieneen ihmeeseen joka mun sisälläni kasvaa, enkä varmaan selviäisi siitä jos jotain kamalaa tapahtuisi.
Odotan että viikko menisi nopeasti ja pääsisi ultraan...

Onnellista odotusaikaa teille kaikille, ja kyllä se minäkin aion nauttia täysin rinnoin joka hetkestä, jahka piinaavat 12 viikkoa olisi ohi.


:heart: mydream rv11
 
Merlina, kiva kuulla että muutki uskaltautuu nauttimaan juustoista raskaudesta huolimatta. Kyl mäki sen verran katon että ovat suomalaisia, mut muuten en pidä asiaa niin vakavana. En oo ruuasta kyl muutenkaa kauheesti ainakaa tähä mennessä ressannu, ainoostaa salmiakin oon jättäny pois (vaikka sitä himoitsenki!!) ku oli neuvolassa verenpaine vähä koholla. Ja vähä enempi tarkkailen et tulee syötyy riittävästi hedelmii ja vihanneksii ja maitotuotteita.

Aikasemmin täällä ihmettelin ku en taho saada iltasin unta niin eilen vajosin tajuttomaks kymmenen jälkee ja nukuin about 12 tuntii. Miinus tietty vessassa käynnit =)

Tänää on sauna- ja pitsapäivä ja mies lupasi illalla vielä hieronnan, wuhuu!

Maalla ja mahassa 8+6
 
Teillä on aivan ihania masuja jo! :)
Voooi.. Kumpa mullakin alkais jo pian näkyyn :) Kohtu tuntuu kyllä jo, mutta ei näy mitään muuta, kun ylävatsalla turvotus :D

Mä juuri eilen puhuin miehelle, että kun en millään malttaisi odottaa, että pikkunen alkaa venyyn tuolla :D Ja odotan kesää ihan hulluna.. Saisi pikkuisen syliin :heart: (..jos vaan kaikki sujuu hyvin)

Täällä on olot ihan samanlaiset kun ennenkin.. ei oikeestaan mitään muutoksia :O
Huonovointisuus on ehkä hieman lieventynyt..

Tänään oli siiivouspäivä, ja nyt on ihanan siistiä :)
Täytyy katsoa, jos saisin vielä vähän jouluvaloja laitettua vihdosta viimein :D



iih.. maanantaina toinen neuvola käynti, ja tiistaina ultraa :) :heart:
 
Ruoista oli ollut puhetta. Mä katson muuten suht tarkkaan mitä ei saa syödä, mutta käytän kyllä sit maalaisjärkeäkin, että jos on pastöroitu tuorejuusto vaikka niin vasta-avattuna/päivän vanhana voin syödä, mutta taas en sitä vanhempana kun pilaantuvat helposti. Juustoista suurin osahan on suomessa pastöroitu ja niitä siis saa syödä, ainoastaan homejuustot jätän pois vaikka oliskin pastöroitu. Hassusti oon muuten paristakin paikasta saanut hupaisan vastauksen kun olen kysynyt, että onko pastöroitu..."joo, kaikki on laktoosittomia"... :stick:

Nyt väsyttää ja etoo...jotenkin tuntuu, että tuo maha on tänään tavallista isompi!

Mulla on tänään ollut ihan super päivä... kakkua koristellen aamu, sit leipoen taas yks kakku, sit kestitään vieraita, tehdään niille taas suolasta napostettavaa ja kahvittelut. Mutta niin mukava päivä kivassa seurassa :) Ja kun oli kerran lapsi vieraita niin oli tytölläkin tekemistä :) ja oikein esitteli taitojaan, sillä ei oo ollu kotona sisällä vaippaa enää pariin viikkoon ja sille on käyny n. 1 vahinko, eli pääsääntöisesti käy potalla. eipä malttanut tänään, vaan kahdesti teki housuun!!! Siinä sitte seli seli, kyllä se yleensä...:D

Mä en taida jaksaa tänään tehdä enää yhtään mitään.
Kukkis ja tossukka 9+4
 
Viimeksi muokattu:
Iltoja!

Hengissä ollaan!!!

En vain millään jaksa tehdä muuta kuin nukkua ja kiukutella... toivottavasti tää menis pian ohi! Mies ihan hermona kun mä ärähtelen mistä lie... : /

Perjantaina illalla alkoi kamalat alavatsa krampit, jatkui nukkumaan mentäessäkin, ei yhtään kiva.
Tänään ei juurikaan ole ollut mitään tuntemuksia, väsy, kiukku, huono olo... hmm...

Päivä kerrallaan... hirveän hitaasti menee vaikka huomenna taas poksuukin viikot :)

Ps. Multa yks henkilö tuli kysyy et ootanko vauvaa... vastasin et en ku ei se sille kuulunut yhtää... Eli on varmaan vatsa aika pyöreessä mallissa jo... mies veikkas jo kolmosia, hahahahah :)

 
Mulla oli tosi mukava päivä siihen asti ku piti raahata mies baarista kotia, olin tosi paskamainen akka ja pyysin portsarin taluttaa tuon ensin baarista ulos ja meinasin vielä poliisitki soittaa, että olisivat vieneet putkaan selvenemään, kun minä en jaksa tommosta aikusta miestä kantaakaan, mutta onneks se parilla uhkauksella ite pääsi autoon asti ja loppujen lopuks jopa autosta kotiin. Eteisen lattialle se sammu ja siinä olkoot vaikka aamuun asti. Ja se on varma, että ku herään niin lähen kyläileen koko päiväks. Ja se on myös varma, että loppu tuon ukon juomiset tähän. Nyt kyllä kiehuu ja pahasti..
 
Huomenet!
täälä oon yksin heräilly aikasin ja valmistaudun ristiäisiin:) paree ku laittaa eka ittensä suht kuosiin ja sit herättää lapset ja tällätä ne...onkin ollu melkonen ongelma löytää itelle juhlaan sopivat vaatteet!yläosia kyllä löytyy,mut alaosan kans tuottanu vaikeuksia!no,kaverilta sain sit lainaksi jotain.

alavatsaa on kyllä kiristelly ja varsinkin nopeet nousut ja kääntyily vihlaisee ikävästi.rinnat on edelleen toooosi arat.ja hirvee nälkä koko ajan!!!siinäpä mun oireet tällä haavaa;)NT-ultraan mennään vasta joulun jälkeen,ihan hyvä kun tässä on kyllä sitä ennen melkosta hässäkkää.joululahjatki vielä kaupas....aina mä jätän viime tippaan!no,jotain filmejä ja pelejä oon netistä tilannut lapsille.

Miesten juomisesta ollu jotain puhetta.meillä tuota ukkoa ei saa millää mihkään!ennen raskauttaki se olin aina mä,joka sanoi et ny viedään pienimmät hoitoon ja lähdetään humputteleen!toisinaan lähdin sit yksin/kaverien kans.yleensä pakotan sitä lähteen yksinki jonnekki kaverien kans.ennen muinoin mies lähti liianki helposti ja reissut myös venähti...se oli peestä!!!ja siihen toki tein äkkiä lopun.pakkasin sen kamat koko kansan nähtäville pihalle;)ei kai se enää sit uskalla mihkää lähtee;)useesti me pidetään karaokeiltoja kotona kaverien kans,ku ei muakaan baarit juuri kiinnosta.muutaman kerran vuodes lähetään kaveriporukalla johki kauemmas vk.lopuksi.esim:laivalle,hotelliin kaupunkiin jne...ne on kivoja reissuja!:)

no,nyt on reissut reissattu mun osalta taas hetkeksi.kattoo sit ens syksynä/talvena,jos jonnekki pyyhkäisis.
nyt pakko laittaa aamupalat lapsille ja ettiä pienimmän juhlahame!hyvää sunnuntaita!
T:Taiska&Toukka 10+6
 
Huomenta:wave:

Taas miljoonasti juttuja tullut,en yhtään muista mihin piti sanoa mitä:D.Pitäisi ottaa paperia ja kynä kun alkaa lukemaan noita juttuja,tehdä muistiinpanoja!:)

Mulla ei tosiaan ole toi mahanoin nätisti vielä pyöristynyt.Siis pöpöttää mitälie, tossa on vaan pieni rasvakerros päällä niin tulee varmaan semmoinen makkara maha:ashamed:.Onneksi mun äitiysvaatteet tulee ens viikolla.

Miehen menoista,toi ukko käy jonkun verran ulkona.Aika harvoin ja aina menee viiteen.Meillä on sovittu että aina täytyy tulla kotiin yöksi,ei siis mihinkään kavereille.Ei siis ole ollut mitään ongelmaa siitä:).Mustasukkainen olen ollut,ennen todella pahasti.Siis alkoi mennä jo aika sairaaksi.Mutta onneksi se on vähentynyt todella radikaalisti.:)

Täällä tissit kipeet,repäisee ihan kunnolla kun tekee väärän liikkeen,krapula olo melkeinpä kokoajan..Musta jotenkin tuntuu että mun mahasta tulee todella iso,jotenkin on semmoinen olo.
Tänään ei tehdä mitään,maataan koko päivä!.Ei huvita:D

Niin ja paras "oire" on tämä hitaasti etenevä lobotomia:LOL:.tuntuu että ajatuksissa ei ole enää mitään järkeä.Eli siis nyt takasin tonne sohvalle.

Vointeja! mm itu 9+2 (9+6)
 

Yhteistyössä