<3 <3 <3 Heinäkuun Onnenhiput 2011 Joulukuussa <3 <3 <3

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Mulle iski sitten oksutauti aamuyöstä, eikä vieläkään helpota :/ olo on ihan hirvee, eikä mikään oikee pysy sisällä. Jos vielä huomenna jatkuu, niin sitten varmaan pitää soittaa neuvolaan, että kannattaako lähtä jonnekki näyttäytyy. Onneks oon nestettä kumminki saanu juotua, että en toivottavasti pääse kuivumaan.

Me ollaan kerrottu kummanki vanhemmille, mun mummolle, parhaimmille kavereille ja minä oon kertonu töissä. Plus että tosiaan lauantaina saatto "ylimääräsetkin" kuulla/tajuta asian. Miehen äitihän tiesi asiasto jo ennenku kerrottiin, mistä lie muka huomannu. Samoin se tiesi, että ollaan menty kihloihin vaikka ei kellekkää oltu kerrottu ja sormukset oltiin just saatu. Ei siltä voi salata mitään :D Samoin mun mummo arvas...

Mulla olis ollu tänään se veriseula, mutta enhän mä sinne voinu lähtä ja onneks sain ajan vaihettua torstaille.

Merlina ja murunen 10+4
 
Anu: :hug: Tuskanen viikko varmasti, mutta kyllä se suhteellisen nopeasti menee. Kävitkö siis ultrassa vai dopplerillako yritettiin kuunnella? Japaljon sulla piti olla viikkoja? Sori, kun ei muista näitä kaikkia, täällä on niin paljon tätä tekstiä. Joka tapauksessa jaksuja ja toivotaan että ensi tiistaina sitten on parempia uutisia!

useammat oli saaneet hyviä ultrakuulumisia, onnea!

Tuli aiemmasta viestistä tuolla mieleen, että vaikka kerroin fb:ssa, niin ihan vaan ettei kukaan ymmärtänyt väärin, niin mullakin on kyllä salattu profiili, mun tietoja ei näe kun kaverit. Profiili on tietenkin mun, ei lapsen tai miehen (miehellä on ihan oma). Toki mulla on lapsen kuvia siellä muutamia, mutta ei niitäkään näe kun kaverit. Mutta mun perhe ja mun raskaus on mun elämää, joten voin sen kavereiden kanssa siellä jakaa :) Ihan vain ettei jäänyt vääriä käsityksiä...

Onko kellään muulla tullut sydämen rytmihäiriöitä raskausaikana? Kuulemma ovat suht yleisiä, mutta mulla ei edellissä ollut. Nyt on ollut ehkä viitenä (ei peräkkäisenä) päivänä. Inhottavan tuntusia... Voikohan niille tehdä jotain näin kotikonstein? Eipä niille kai oikein muuten ovi mitään tehdäkään...

kukkis ja tossukka 9+6
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista! :heart:

Kukkaiskeiju Mulla on muutamana iltana nukkumaan mennessä vetänyt kans sydän hetken ihan kauheeta rodeota. Menee nopeasti ohi mutta tuntuu tosi pahalta :| Eipä sille asialle kai kovinkaan mitään voi.

Anu Voi että, tsemppiä nyt että jaksat viikon odotella, kyllä se vaihtelee että milloin ne rupeaa kuulumaan, älä huolestu vielä ylenmäärin :hug:

nenna77 Sulla on kyllä kestämistä siinä miehessä, aika raivostuttavan kuuloista touhua :headwall: Lähtisit nyt sinne äidillesi, anna äijän ottaa vastuu oman ja tyttärensä joulun vietosta, jospa ois vaikka kasvattava kokemus hälle ja panis toisiin ajatuksiin joulu susta erossa?
Tsemppiä! Kurja toi neuvola-ajan siirtyminenkin, kyllä kaikki on kuitenkin varmasti hyvin!

Hammaslääkäri Esikoisen raskausaikana neuvolasta kehotettiin varaamaan tarkastusaika, vai oisinko jostain lippulapusta lukenut etä ois hyvä hoidattaa hampaansa. Varailinkin kunnalliselle silloin aikaa, mutta siellä lähes 8kk mittaiset jonot eikä enää ees raskaus ollut hyvä syy päästä jonon ohi, että aika se ja sama se tarkastus. Poden kans aivan mahdotonta kauhupaniikkia hammaslääkärireissuista että maksan itteni kipeäksi yksityisellä käymisestä mieluummin kuin menen sinne kunnalliselle kärsimään :( Ovat vähemmän kiireisiä yksityisellä ja ottavat vakavissaan pelkäämisen joten hoito on aina ollut -vaikka ei kivutonta- niin tosi hyvää ja huolellista.

ON Tänään on tasasesti kuvottanut koko illan. Myös ajoittainen hengenahdistus vaivaa. Tuntuu ettei saa kunnolla happea, tosi ahdistavaa :( Esikoisesta mua vaivasi tää sama mutta vasta puolenvälin jälkeen ilmaantui kun maha alkoi todenteolla kasvaa ja painaa keuhkoja joten hämmentää että miten nyt voi tällanen oire olla :O
Keskiviikkona eka neuvola.

Hyviä vointeja ja joulunodotusta jokaiselle!

Jasmin & rv 7+3
 
Heips!

Nt-ultrassa käyty ja siellä se meijän ihana pallero veti hyvinvoivana volttia ja pyöri niin pirun kovaa :heart: :heart: :heart: . Nyt ei jaksa muuta, anteeksi omanapa nyt vain niin väsy et ei jaksa enempää kirjoittaa.

Onnea hyviä uutisia saaneille ja peukut pystyssä sitä tarvitseville!

zannuli & pallero 11+4
 
Joo neuvolassa kävin ja doblerilla yritti kuunnella, toki vaikutta nuo viikot ja kun kohtu on taakseppäin vähäsen ja sitten mahan ympärillä on muutakin kun nahkaa!! :D
Viikkoja on nyt 9+2, 1.12 ultran mukaan 9+0!!
Joo en nyt vielä huolestu, kun voi olla että ei kuulu vielä ens tiistainakaan jollon on 10+
 
huh anu, mä jo säikähdin! Mä oon joskus yrittänyt etsiä asiakkaalta sydänääniä varmaan vartin ja lopultakin kuulu vaan tosi vaikeesti ja tosi pieniä pätkiä, ja sillä oli viikkoja jo yli 12...Se vaan on vielä niin pieni ja hyvin suojassa siellä lantiossa :) Mun terkka sano, ettei ala kuuntelemaan noilla viikoilla, kun ei ole mitään mahista (tai ainakin niin minimaalinen mahis) kuulla ja aiheuttaa sit vaan huolta! Onko sulla jo ultra-aika annettu? Siis niskapoimu? Sehän on jo huomattavasti luotettavampi :) Hyvää viikkoa siis sinulle :)
 
Kukkaiskeiju mä kävin yksityisellä varhaisultrassa kun oli 7+4 ja siellä oli kaikki niin kuin pitikin!! Joo kyllä on niskapoimu-ultra varattu ja se on 3.1. Silloin on 12+2!!
Mulla tosiaan oli keskenmeno 2004 vuonna ja nyt yritettiin yli kolmevuotta ennenkuin tärppäs niin tässä vähän tunteet pinnassa!!!

Anu ja pikkuinen:heart: 9+2
 
Heipä hei taas kaikille! :)

Mayinga: Juu no ei meillä kummallakaan mitään isompia reikiä ole :) Me päätettiin olla menemättä sinne hammashuolto systeemiin.. Ei koeta sen olevan tarpeellinen. Yksityiseen ei tällä hetkellä kyllä ole varaa :s mutta onhan se tässä jossain vaiheessa pakko käydä jossain tarkistuttamassa, ja paikkaamassa jos on tarvis :)

Päihdeklinikka käynnistä: Mies lupautu lähtemään sinne :) Tosi hyvä juttu! Ei se kumminkaan ole kun se yks käynti, ja sillä varmaan sais miehenkin vähentään tota juomista. (Vaikkei se nyt enää niin hirveästi juokaan) Eihän siitä käynnistä mitään haittaakaan ole. Ei meilläkään mitään älyttömiä pistemääriä siitä kyselystä tullut, mutta tässä taas huomaa nää paikkakunta erot :ashamed:

Alkoholi: Mulla ei oo kyllä tehny yhtään tiukkaa olla juomatta.. Ei tee sitten yhtään mieli! Joku sitä sanoikin, että alkoholi kuuluu joka paikkaan jne, niin olen huomannut ihan saman jutun! Ja olen muutenkin kiinnittänyt huomiota todella paljon muiden juomiseen.. (niin kamalalta kun se kuulostaakin :D) ..mutta kyllä sitä väkisin huomaa, jos joku juo joka viikonloppu.. Tuntuu ihan hullulta! :D

Nt ultra: Tänään sitten käytiin siellä! :) Mä oon ihan onnesta soikeena.. :D Siellä se pikkuinen köllötteli, ja välillä sai kamalia spurtteja :D Ojenteli käsiään ja jalkojaan.. Pikku kaveri on 5,5cm pitkä, sydämenlyönnit ok, ja turvotusta oli 0,9mm :heart: Kaikki on kunnossa! Niin ihanaa. Lääkäri kokeili kohtuakin, ja sanoi, että on todella edessä ja tuntuu todella hyvin, eli ei taida mennä kauaa kun se sieltä pullistuu esille :D
Saatiin kaksi kuvaa mukaan :heart: Mä vedin kyllä niin hiljaseks siellä.. jotenkin mykistävä tilanne, kun näkee sen pienen täydellisen ihmisen siellä :) Oli kuulemma täydellinen profiilikin :p
Nii ja koko kuulemma vastaa 12+1, mutta ei alettu muuttamaan laskettua aikaa.. Päätettiin pitää se samana. Meinas kyllä koko ajan poru päästä, mutta onneks sain pidettyä ne kyyneleen kotio asti. Nyt sen alkaa vasta oikeasti pikku hiljaa tajuamaan, että meille taitaa tulla vauva! :heart:

 
Viimeksi muokattu:
A-H
Tervetuloa uusille! :flower:

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista, niitä olikin paljon :)

jasmin-- Mulla on hengenashdistusta, mutta mulla on kyllä todettu rasitusastma. Kovat pakkaset lisää ahdistusta ja ulkona ei saa henkeä ollenkaan, ellei hengitä kaulahuivin tms läpi. Liikuntaa kun olen pikkuhiljaa palautellut päivärytmiin, niin hengästyn tosi vähästä, verrattuna normaaliin.

anu84 Eiköhän siellä masussa kaikki ole hyvin :) Meidän neuvolassakaan ei kuunnellä ääniä vissiin ennen sitä 12+.

Hammaslääkäriin mua ei saa kirveelläkään. En tiedä mistä kammot on tulleet, koska ei minulla ikinä ole reikiä ollut :eek: Pesen hampaat aamulla ja illalla ja syön ksylitol-pastilleja ruokailujen jälkeen. Neuvolasta sain kyllä sen lappusen, missä oli hampaiden hoidosta ja siitä, että olisi hyvä käydä hammastarkastuksessa raskauden aikana. Ei ole ikinä tuntunut hampaissa mitään, minkä takia olisin hammaslääkäriä tarvinnut, niin uskoisin kaiken olevan ok.

Alkoholista ja menoista Joskus kavereiden kanssa baareissa käynyt ja sellasta, mut ei todellakaan ole mun juttu. Turhaa rahanmenoa ja aina joku alkaa riitelemään/tappelemaan :/ Ennemmin sit vaikka tankkaan auton ja käyn vetämässä pätkää pikkuteillä/jäällä :D Saunaoluet saa alkoholittomina, niin ei niitä tarvitse pois jättää :)

A-H 11+0
 
Kukkaiskeiju mulla oli ekassa odotuksessa just alkuraskaudessa aika paljonkin rytmihäiriöitä.
Luulin sen johtuvan helteistä, mutta kaipa se oli raskaus ennemminkin. Soitin kerran jopa päivystykseen, kun en tiennyt mitä on kyse ja sieltä sanoivat, että se on vaaratonta, joskin epämielyttävää.
Nyt ei ole ainakaan vielä ollut.

Tänään oli toinen neuvola. Pyysin, että kuunneltais sydänääniä ja terv.hoitaja oli vähän epäilevällä kannalla, kun viikkoja ei niin paljon vielä. Halusin kuitenkin yrittää ja hän suostui.
Minuutin etsinnän jälkeen kuului ihana, nopea ja tasainen syke:heart:

Olen harkinnut kotidopplerin ostoa, kattelin netistä ja aikas kalliita ovat. Ihan 100 euroa en ole valmis siitä maksamaan. Minkä hintaisia ja merkkisiä teillä muilla on ja mistä ostettu?
Esikoisen odotuksen pärjäsin kyllä oikein mainiosti ilmankin, joten mietin vielä onko se turha kapistus...

Oloista sen verran, että huonovointisuutta vaan edelleen. Oikeen mitää ei tee mieli syödä ja nälästä taas tulee lisää huono-olo, hankalaa. Äsken söin fetasalaattia; kaikki raikkaat hedelmät ja kasvikset menee alas parhaiten. Jäätelö ja suklaa maistuu myös :)

Hyviä vointeja mammat!

Rumpnisse viikolla 9+5
 
Rumpnisse: tilasin itselleni ja miehelleni joululahjaksi dopplerin, kallis oli, mutta ajattelin että voi sitten jälkeenpäin myydä pois. Huuto.netissä näytti olevan käytettynä siistejä melko hyvään hintaan...

Hammaslääkäristä: ajateltiin mennä molemmat mieheni kanssa, varaan ajan kunhan tämä paha olo helpottaa. Ymmärisn neuvolassa, että pääsee jonon ohi, ainakin täällä meillä, mutta voi olla että ymmärisn väärin...

Anna&Urmas 8+4
 
Millä ihan sama tilanne, nähdään vanhempia livenä jouluna ja varmaan seuraavan kerran vasta helmikuussa ja haluan kertoa kasvotusten! Jouluna mennään 10+ ja olihan varhaisultrani tulos rauhoittava, joten sen puolesta melkein uskallan kertoa. Tuo salaisuudesta luopuminen on surullista, varsinkin kun vanhemmat "omivat" asiaa varmaan paljon enemmän kuin kaverit, pelkään etteivät enää muuta osaakaan puhua (ovat odottaneet lastenlasta varmaan jo >5v.). Aiomme vannotuttaa heillä, että eteenpäin asiaa ei saa kertoa ilman meidän lupaa (eli varmaan vasta kun np+labratulokset tulleet) ja reilusti 12+ viikkoa.


Anna&Urmas 8+3
Samoilla mielin! Noista vanhemmista tulee niin hössöjä, kun kuulee! Kun odotimme keväällä kaksosia, jotka siis menivät kesken, porukat oli ennen keskenmenoa aivan sekaisin: ostivat jo vauvan tavaroita. Siksi ahdistaa, kun itse ottaa vielä tämän hapuillen. Onpa hauskaa, että pienestä on jo nyt mustasukkainene:p

No, olen taas sairauslomalla. Ehdinkin olla puolitoista päivää töissä, ja vuoto alkoi taas. Soitin neuvolaan, ja sieltä käskivät lähtemään kotiin lepäämään. Nyt sitten levätään tämäkin viikko. Kunpa se pieni nyt siellä aivan rauhallisesti kasvaisi mittaa, rakenteita ja voimia. Mutsi lähettää rauhallista rakkautta.

Neamma, ihania uutisia sinulla.:heart:

Jouluista mieltä mammoille ja mammuutta odottaville!

Mainin 9+2
 
Rumpnisse: Mä tilasin mun dopplerin raskauskeijulta.. :) Se oli tarjouksella, eikä maksanu ku vähän yli 50e.. Angel sounds doppler.. :) Mä oon ainakin tykänny ihan älyttömästi, ja jotenki tulee aina rauhallinen olo, kun kuuntelee pikkuista. Ei tuu panikoituakaan niin kamalasti. Mutta eihän sitä vehjettä nyt välttämättä tarvii, kun jonkun ajan päästä liikkeetkin alkaa tuntua :) Mun oli vaan pakko tilata se, kun ensimmäistäni odotan, ja oon aika hysteerinen. Mulle se on ainakin tuonut mielenrauhaa ja paljon! :D



Nii ja poks poks 12+0 :heart:

Muoks. Tossa vielä linkki :) Näyttäs ainakin vielä olevan tarjouksella..
Angelsounds doppler JPD-100S sydnnilaite +U-geeli - Raskausajan laitteet | Raskauskeiju.fi
 
Viimeksi muokattu:
Hyviä uutisia. :heart:

Ultrasta löytyi pieni vauveli jolla sydän sykki vahvasti. :heart: Raskausviikkoja oli 8+0 eli pari päivää enemmän mitä olen itse laskenut. Pienet kädetkin jo erottuivat ja pientä liikettä oli havaittavissa. Voi tätä onnea. :) Hössötys alkakoon. :D
Kohtu oli ihan kunnossa että verenvuoto johtuu todennäköisimmin verestävistä limakalvoista. Aika paljon niistä voi verta tulla. :O
 
Tuittumuru, meille ei kyllä näytetty mitään että olis kädet erottunu saati mitään liikettä ku käytiin tuollon 8+0 ultrassa. Vai eikö se alkanu sitten sen kummemmin tutkimaan, kun senhän piti olla np-ultra ja viikkoja piti olla 12+1 menkoista laskettuna. Sen verran nähtiin että sydän kumminki sykki. Mutta onnea hyvistä uutisista! :)
 
Mainin, nyt kovasti levähtelet.

Ihania ultrakuulumisia ollut monella. Hyvä niin.

Oispa kiva tilata tuo emilienin linkin doppler. Ei ois kovin kalliskaan nyt kun on tarjouksessa. Jos odottaisimme ensimmäistä tai toista (tai kolmatta tai neljättä tai viidettä ;)) niin voisin harkitakin. Ehkä nyt ei enää viitsi hankkia kun tarkoitus on, että tämä on viimeinen haikaravierailu... Näytti lukevan, että keskimäärin 12 viikolla vois sydänäänet kuulua. Niihin aikoihinhan on np-ultrakin, joten yhtäkaikki pitäis sinnitellä vielä monta viikkoa. Doppleria haluaisin käyttää lähinnä siksi, että kuulis, että vatsassa varmasti on asukas.

Sinderella ja Murunen 8+3
 
Viimeksi muokattu:
Ihania ultrakuulumisia :heart:

Mun väsymys on ihan kamalaa! Voisin kirjaimellisesti nukkua kellon ympäri aamusta iltaan ja illasta aamuun. Nukun 9-10h yöunia + 2-3h päikkäreitä ja silti nukahtaisin samantien kun pääni tyynyyn painan!
Parin tunnin shoppailureissu oli mahalle liikaa, ja aiheutti aikamoiset kivut :( Joudun siis vain möhöämään kotona :kieh:

Äitini kommentoi mahaani, että alkaa jo vauvamaha näkyä :D Ja mies lupasi minulle joululahjaksi hommata tuon doplerin josko jossain vaiheessa saisi jotain kuulumaan :)

Kristen + Tirpana 7+5
 
Merlina Liikettä en itse ehtinyt huomaamaan mutta lääkärin mukaan pientä liikettä oli. Pienet kädet kyllä oli sopivasti näkyvillä. Aika pikainen ultra mullakin oli. Olen niiiiin helpottunut.

Millaisia oireita teillä on ollut poikavauvoista ja millaisia tytöistä? Onko näihin olemassa mitään kaavaa. Tuskin kauhean luotettavaa kuitenkaan. ;)
Tyttöä odottaessa olin tosi pahoinvoiva. Nyt ei ole niin paljon oksettanut, niin mietin että jos oiskin poika tulossa. :) Vai onko toinen raskaus helpompi? Kertokaahan kokemuksia te joilla on jo useampi lapsi.
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista kaikille!! :flower:

Olen ollut hiljaa taustalla, kun ei mitään kovin ihmeellisiä tänne kuulu. Huomenna olisi lääkärineuvola ja yli huomenna np-ultra. Nyt alkoi vähän jänskättää, että mitä sieltä oikein löytyy.
Maha on jo iso, mutta ihme kyllä ei kukaan ulkopuolinen (töissä mm.) ole huomannut. Tosin käytän nyt väljiä neuleita, niin näytän lähinnä hyvin paljon lihonneelta vain :kieh:

Mulla on ihmeellinen tää heikotus, alkaa nimittäin joka päivä klo 14 ja jatkuu iltaan. Kertaakaan en ole oksentanut, mutta kyllä ärsyttää! Nyt sais kyllä jo loppua...!

Tommoinen koti doppleri ois varmaan tosi kiva, mutta meillä kanssa tämä nyt saa kyllä olla
viimeinen muksu ja todennäköisesti muutamien viikkojen päästä alkaa jo liikkeetkin tuntumaan, niin ehkä jätän tuon väliin :)

Mitenkä teillä useamman lapsen äidit on aiemmissa alkanut liikkeet tuntumaan?
Mulla esikosta muistaakseni joskus 18 viikolla ja toisesta 16 viikolla.. saa nähä tuntisiko nyt
vielä vähän aiemmin :)

Palailen kertoilemaan neuvola ja ultrakuulumisia (toivottavasti hyviä semmoisia!! )

-Lilli, rv 11+1
 
Ihania ultrakuulumisia monella :) Todella mahtavaa!

Me ei olla kerrottu vielä kenellekään raskaudesta. Ehkä odotan että näkyy selvästi jo päälle päin.
Vanhemmat meillä molemmilla asuu muulla paikkakunnalla ja jouluna nähdään, ehkä kerromme uutisen aattona :)
Meille tarjottiin tähän raskauteen tiheää seurantaa, sen takia koska esikoisella on Down. Mutta emme miehen kanssa halua veriseuloihin tms. Mutta tyytyväisinä otetaan ylimääräiset ultrat vastaan mitä saadaan :D lapsivesipunktiosta on ollut jo nyt puhetta neuvolassa, mutta ollaan tehty selväksi ettei me sitä haluta keskenmenoriskin vuoksi. Lähinnä siksi siis tarjoavat noita jo tässä vaiheessa koska viime raskaudessa syndroomaa ei missään vaiheessa huomattu. Mutta ei meillä ole väliksi tietää nytttenkään, ei se tieto muuta mitään.
Ja aika pieni prosentti olisi meidän kohdalle sattua nyt jokin trisomia, mutta eihän sitä koskaan tiedä..
Jotenkin on ollut vaikea sopeutua ajatukseen tulevasta vauvasta. Mulla on niin kauhee menetyksen pelko ettei tosikaan :( Pelkään että vauva menehtyy, etten saa elävää vauvaa syliini ollenkaan... Huoh, hormoonit!!
 
huuto.netissä ainakin myydään noita kotidopplereita uusiakin aika halvalla! tuossa on linkkiä: Huuto.net <--- muoks, tulipas hassu linkki, no siinä kuitenkin on noita jonkun verran!

Itse en taida tuota doppleria ostaa kun sitten ei ole enää kun pari viikkoa sen jälkeen niin pitäs liikkeidenkin jo alkaa tuntua. Mutta varmasti monelle ihan kiva. Esikosta tunsin liikkeet selvästi ekan kerran jo rvk 15, toivottavasti tästäkin yhtä ajoissa. Mies tunsi ne jo vatsan päältä rvk 17+6, eli malttamattomina odotetaan!

Musta tuntuu kans välillä ihan kun tuntis jotain liikettä tuolta kohdusta. Ei niinkun hipasuja eikä kuplia vaan jotain "möyryntää" tai siis sellasta jännää pientä. Mutta kohdun sisäpinnassahan ei ole tuntoaistia ja vauvan pitäis liikkua jo niin paljon, että kohdun seinämä liikkuttais jotain muita vatsan osia, jotka tuntis ne...enkä oikein usko, että vauvalla vielä olis edes voimaa niin paljon, että olis mitään mahkuja tuntea. Nää on varmaan niitä haamutuntemuksia sitten :D Hauskoja joka tapauksessa :)

Kohta vatsatanssiin, eipä mulla muuta!
Kukkis ja tossukka 10+0 (POKS!)
 
Viimeksi muokattu:
Tuittumuru kyselit tyttö/poikaraskauksien eroista, voinen vastata kun löytyy molemmat :)

Tyttöä odottaessa kuvotti, en oksentanut kertaakaan. Tissit olivat todella kipeät, naama kukki ja muutenkin oli pirun kiukkuinen :whistle: Myöhemmin tyttöä odottaessa tuli linea negra koko vatsan poikki (tisseistä ihan alas asti). Tyttö laskeutu todella hyvissä ajoin ennen syntymää, mutta mitään merkkejä ei syntymästä ei ollut, ennenkuin vedet meni.

Poikaa odottaessa oksenkin 6 viikkoa (vkot 6-12), ja se oli todella kauheaa, kun esikoinenkin oli silloin vain vuoden... Tissit ei olleet yhtään kipeät. Kiukkusuudesta en tiedä, täytyy kysyä mieheltä :p linea negraa ei tullut ollenkaan, poitsu oli tosi korkealla, eikä laskeutunut kun vasta synnytyksessä, supisteli jo hyvissä ajoin ennen syntymää.

Nyt jos pitäisi veikata, niin sanoisin ainakin vielä että tyttö tulee :) Kuvottaa, en ole oksentanut. Tissit kipeenä ja kiukuttaa :whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Täälä oli pojan ja tytön raskausoireet ihan samat. Oksensin n.3kk.
Tässä nyt on oksenneltu parisen viikkoa ja paha olo on 24/7.Rinnat tosi arat ja väsyttää melkein koko ajan.
Tässä odotellaan ekaa neuvolaa joka on 27.12 ja toinen ultra sitten 29.12. Sen jälkeen varata np-ultraan aika.
Päästään ainaki yhteen ylimääräiseen ultraan sen viime km vuoksi. Jolloin oli kuollu rv 7+3 ja todettiin vasta 12+.Jolloin alko vuoto.Sillon ei ollu minkäänlaisia raskausoireita, eli vissiin se elimistöki tietää etukäteen.
Nyt pitäs vaan pystyä nauttimaan tästä raskaudesta,alku on pelottavaa :(



Tietoihin voi laittaa 25v ja LPKS
 
Viimeksi muokattu:
Heips!

Jälleen onnittelut hyvien uutisten saaneille! :flower:

Emilien täällä samat fiilikset. Masu oikein plumpsahti eteen kun oli nähnyt kuinka oma pallero masussa pyöri =) :heart: :heart:

Mies oli niin ihana kun iltasella vielä katteli valokuvia ja ihmetteli, että kylläpäs se kovasti pyöri siellä :) Tuli käytyy kaupassa sit hiplailee vauvan vaatteita tänään ja lähtihän sieltä mukaankin aivan sulosen pienet sukat :)

Nyt tietää sukulaiset ja muutamia kavereitakin, masu paljastakoon lopuille :)

zannuli & pallero 11+5
 

Yhteistyössä