<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
[

Mietin että olisko yhtään sen parempi ettei olis vaivoja ollenkaan..turhautuisko siihenkin? Toisaalta ei väsähtäisi niihin kipuihin jo etukäteen...
Aika turhauttavaa tämäkin on, kun viime viikolla oli kaulaa 3 cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Ja muutamia harkkasupistuksia tulee. Eli ei toivoakaan siitä, että jotain alkaisi tapahtumaan :kieh:
No, toisaalta sitä on asennoitunut tuonne kesäkuuhun asti odottelemaan, kun ei ollenkaan hätyytä noiden supistuksien ja muiden tuntemuksien kanssa.

Paidat täälläkin alkaa olla lyhyitä :( Yksi tunika on vielä sellainen ihmisten ilmoilla pidettävä, mutta t-paidoistakin vilkkuu maha. Varsinkin näin kotosalla kun verkkareiden kanssa pitää t-paitaa, niin on varmaan hehkeä näky. Mammahousujen kanssa on sentäs se resori mahan päällä :D

Alicelle oikein paljon onnea uuteen odotukseen :heart: :heart:

Piinalle Onnea ja tsemppiä nyytinhakuun :wave: :heart:
 
Pikku pantterille paljon supistuksia!!!
Piinalle Paljon tsemppiä matkaan.
suzyanne minä täällä jo valmiiksi sterssaan tuota isyyden tunnustamista. No minkäs tuolle suomen laille voi. Meillä mies on ihmetellyt miksei voi jo valmiiksi käydä tunnustamassa isyyttänäsä, yhdessä kun on kuitenkin oltu jo 9 vuotta ja asuttukkin yhdessä niistä 7 vuotta. Voihan se olla että avioliitossa mies ei välttämättä olekkaan isä ...
(.) Täällä on ihan mahdoton väsy päällä vaikka yöt olen nukkunut kuin tukki. Kävin aamulla kaupungissa vain tunnin olin. Ja nyt en ole saanut mitään aikaseksi.
 
hui apua...piinalle stemppiä! Ei mene enää kauaa ku on jo vauva sylissä.

Alice in wonderland! Paljon onnea ja tarrasukkia pikkuiselle.Toivottavasti kaikki menee hyvin. :heart:

Suzyanne: Miehen ja mun kolme lasta on syntynyt avoliittoon eikä koskaan ole kukaan kyselly mitään liiallisuuksia.Ihan asiallisesti ollaan vaan täytetty ne paperit. Tais niissä papeissa olla pakolliset kysymykset oletko ollut sukupuoliyhteydessä jonkun muunkin kanssa sinä ja sinä aikana tms. Noi seuraavat onki menny tyyliin että lastenvalvoja on ne täyttäny ja vastannu meidän puolesta,että nää on varmastikin EI jne.Tosi hienosti ja helposti ovat menneet.Ei sitä kannata jännittää. :heart:

jatkan kohta sain puoliksi syödyn sulaneen tuutin käteeni

 
neuvolassa käyty.
sf mitta oli laskenu 37->36cm
pissa puhdas
verenpaine oli vähä koholla.Alapaine 90 luokkaa.
Painoa tullu viikossa 1,7kg. :eek: turvotusta on enemmän pohkeissakin.
Syke 156

Kamalasti neuvolatäti jakso pelotella jätti suurella vauvalla. :| älä nyt sitte syö paljoa,älä syö herkkuja tai rasvaista kaikki mitä syöt menee vauvaan. On paljon helpompi saada pienempi vauva ulos.

Sain käytyä ostamassa ne kestopuut hiekkalaatikkoa varten. Mies meni mun autolla ja mä sen autolla joten saatiin ne puut auton katolle.Onneks ne rautian miehet laittoi ne sinne. :whistle: mutta niilläkin meni kamalan kauan niiden liinojen virittämisessä.Oikeesti mulla meni tunti siinä.No onpahan nyt puut valmiina,saa mies alkaa rakentaa sitä huomenna ku on vapaa päivä.

Mäkin olen jopa katsellu ja pessyt vauvalle kotiintulo vaatteet.Pitäis vielä laukku kaivaa niille.Jospa kömmin sohvalle köllöttää.Lapset on syötetty.Ja leikkivät nätisti yhdessä.

NN rv 37+5 (menkkojen mukaan 38+6)
 
Onnea matkaan Piina! :wave:

Alicelle tarrasukkia pienelle! :heart:

Joo, ei varmasti ole kivaa jos menee yliaikaiseksi, TOSIN mieluummin yliaikaiseksi ilman kovia kipuja. Nimittäin ei ole TÄMÄKÄÄN kivaa. Esikoinen meni reilun viikon ylitte tiedän senkin, tosin silloin ei ollut näin kipeä kuin nyt on ollut. Kivut uuvuttaa äidin jo ennen synnytystä. Nuorimmainen oli sellainen...viikko tolkulla piinasi..loppujen lopuksi olin niin väsynyt etten tehnyt muuta kuin itkin kivuista mitkä ei tehneet juuri mitään kohdunsuulla. Ja ei mennyt kuin VAAN päivän yli LA.
Ja valittaahan saa jos on siihen aihetta. :)

KAIKILLE PALLOMAHOILLE supistuksia!
 
Neuvolasta kotiuduttu.
Kaikki oli ok. Paineet normit, pissa puhdas, sf-mitta 36.5(sama kun viime viikolla) ja paino edelleen sama.
Sain itse soittaa äippäpolille ajan ja nyt sit 3.6, kun viikkoja 42 kasassa, menen repun kanssa kontrolliin sinne. Käynnistävät jollei ala sitä ennen.
Hippasen masentaa, kun ajattelin että vauvasta saa nauttia yksin ennen koululaisten kesälomaa ja nyt vaikuttaa että tulee taloon kolmaskin kesäkuussa syntyvä :/
TYKS kuulemma ei uudelleensynnyttäjille käynnistä ennen tota 42viikkoa, ellei ole hätää tm poikkeavaa.. terkkari soitti vielä perään ja lupas heti ensi ke laittaa lähetettä jos vähänkin joku arvo heittää tms.

Mutta sellasia...
äippä ja se pahamainen LA
 
merkkailen ja toivon jaksamista kanssapiinatuille :flower: :hug:

Isoja onnitteluja tuoreille äideille :flower:

Täällä ihmetellään vaan ipanan vähäistä liikehdintää. Yöllä iski hirveä päänsärky ja sen takia äsken käytiin neuvolassa ylimääräisellä käynnillä tarkistuttamassa arvot.
Noh, ei valkuaista eikä verenpaineet koholla, joten ei laiteta toksemian piikkiin.

SF-mitta oli sen sijaan 34, edellinen ollut 36.
Tuli terkkarilta käsky, että illalla saadaan piipahtaa sitten äippäpolilla jos ei sitä vaadittua 10 liikettä tule kun illan vilkkain liikeaika on. Muutenkin tuli kehotus lepäillä, vaan kun ei oikeen houkuttelis missään sohvan tai sängynpohjalla makailla.

eipä tässä muuta mullistavaa. Huomenna LA.
kissinminttu 39+6
 
Ihana kuulla Alice että nyt odotat vauvaa, toivon oikein paljon onnea teille matkaan! :heart: :wave:

Neuvolassa kävin tänään ja kaikki oli ok. Pissa puhdas, paineet laskeneet hyvin, Sf noussut 34 --> 36 (vauva vaihtanut vielä kylkeä toiselle puolelle), painoa tullut kilo viikossa turvotuksen takia.

Se olis huomenna laskettu aika, eiköhän tänään oteta miehen kanssa kaikki keinot käyttöön, auttoi tai ei niin aina kannattaa yrittää! :) Saunomista, peittojen heiluttelua ja vyöhyketerapiaa.. terkka näytti tänään nilkasta ne pisteet jota pitää painella.

Onkohan Luppa päässyt tositoimiin, toivottavasti!

Kissinminttu, täälläkin liikkeet hiljentyneet jonkin verran, pitää seurailla.. Toivottavasti teillä kaikki hyvin, ehkä vauva valmistautuu tulemaan kohtukodista ulos.. ;)

RockMummy 39+6
 
Minusta oli kanssa piristävä tuo Alicen viesti, onnea teille matkaan! =)

Ja tsemppiä myös teille, joilla supistelee ja sitten taas lakkaa ja vaikka mitä muuta! Ja onnea vauvautuneille! Itsellä ei supistele, eikä paljoa muutakaan. Tänään oli hyvä päivä, on jaksanut touhuillakkin ja vauvaelämää vietin taas sen verran, että pesin tutteja, pulloja ja leluja. Eilen pesin petauspatjan, olikohan turhaa sitten.. Kyllä vauva on jo tervetullut, kaikki on valmiina!! Tuntui hurjalta eilen neuvolassa, kun varattiin vielä kahden viikon päähänkin aika, sitä jo niin odottaa, että vauva syntyisi. Toisaalta jännittää ja pelottaa, että pysyis nyt vielä vähän aikaa masussa, että ehdin henkisesti varautua synnytykseen ja muuhun.. Hassua.

Niiksu 38+3 VASTA!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
Alkuperäinen kirjoittaja Therean:
[

Mietin että olisko yhtään sen parempi ettei olis vaivoja ollenkaan..turhautuisko siihenkin? Toisaalta ei väsähtäisi niihin kipuihin jo etukäteen...
Aika turhauttavaa tämäkin on, kun viime viikolla oli kaulaa 3 cm jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Ja muutamia harkkasupistuksia tulee. Eli ei toivoakaan siitä, että jotain alkaisi tapahtumaan :kieh:
No, toisaalta sitä on asennoitunut tuonne kesäkuuhun asti odottelemaan, kun ei ollenkaan hätyytä noiden supistuksien ja muiden tuntemuksien kanssa.

Paidat täälläkin alkaa olla lyhyitä :( Yksi tunika on vielä sellainen ihmisten ilmoilla pidettävä, mutta t-paidoistakin vilkkuu maha. Varsinkin näin kotosalla kun verkkareiden kanssa pitää t-paitaa, niin on varmaan hehkeä näky. Mammahousujen kanssa on sentäs se resori mahan päällä :D

Alicelle oikein paljon onnea uuteen odotukseen :heart: :heart:

Piinalle Onnea ja tsemppiä nyytinhakuun :wave: :heart:
Yhdyn kaikkiin Sompion kommentteihin. Paitsi en siihen, että odottaisin kesäkuulle asti :D

Joo, kaikista hirveimmän näköinen olen kyllä kotona, kun maha relottaa verkkareiden ja t-paidan välistä. Sitten, kun ottaa vielä rintsikat pois, niin kyllä on maailman sexyin fiilis ja näky :eek: Toivottavasti mies unohtaa nämä ajat pian...

Suzyannen isyydentunnustus
juttu on tosiaan aika hauska ja erikoinen, kun lahjoitussolusta on kyse nimenomaan äidin kohdalla. Jotenkin tuntuu ihan nurinkuriselta tuo asia teidän kohdallanne. Ja sekin on jotenkin outoa, että avoliitossakin asuvat käyvät tuon prosessin läpi. Ihan kuin ne suhteet olisivat jotenkin kevyempiä kuin avioliitot! Me ollaan naimisissa, mutta suhde on kyllä ihan samalla pohjalla kuin avoliittommekin aikana. Ja sukunimet samoin. :)

Kiitos tsemppauksesta! Se tuli todella tarpeeseen. Tänään on taas niin hiton huono päivä. Onneksi mies lupasi viedä mut illalla ulos syömään. Joskus viikkoja sitten muuten murehdin, että entäs jos vedet menee jossain julkisella paikalla, vaikka kaupassa tai ravintolassa. Voi helvetti, nyt on ihan sama vaikka menisi keskellä kaupunkia, tapahtuisi ainakin jotain.

No, jospa tämä tästä. Joka ilta ajattelen nukkumaan mennessä, etä herään yöllä suppareihin ja päivällä sitten lähdetään synnyttymään. :kieh:
 
alice in wonderland paljon onnea odotukseen :hug:

Lastenvalvojasta: esikoisen aikaan käynyt, ihan asiallinen oli täällä kainuussa, reilu puolisen tuntia kyseli yhdessä-asumisesta ja seurusteluajasta ym... tämän köllykän tiimoilta varasin ajan ensikuun alkuun...

Paljon haleja ja supistuksia niitä odottaville :hug: Esikoisen aikaan ei ollut etukäteen mitään tietoa, sitten supparit vain alko iltayöstä ja aamulla toinen syntyikin...

Pije+ köllykkä 8pv :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja PilkkuPantteri:
No, jospa tämä tästä. Joka ilta ajattelen nukkumaan mennessä, etä herään yöllä suppareihin ja päivällä sitten lähdetään synnyttymään. :kieh:

Täällä joka kerta nukkumaan mennessä samat suunnitelmat. Mulla joka synnytys alkanut aamuyöstä tai aikaisin aamulla, oletan siis tämänkin alkavan saman kaavan mukaan. Ja sitten kun aamulla herää ilman kunnon suppareita, on toivo mennyttä sen päivän osalta. Ja taas alkaa toiveikkaana illan ja yön odottelu... Ihan kuin tämä synnytys ei voisi tehdä poikkeusta kaavaan, mutta jotenkin on vaan tonne takaraivoon iskostunut, et mä synnytän aina la:n tienoilla ja aina aamun tunteina. :saint:

stk ja minivitonen 39+1 :heart:
 
Onnea taas uusille vauvautuneille!! :heart: :heart: Nyt olikin vaikka kuinka monta uutta vauvaa taas putkahtanut =)

Pijelle ja toukotytsylle
kiitos synnytyskertomuksista!

Alicelle onnea raskaudesta ja hurjan jytyä vauvaliimaa pikkuiselle :)

Ja edelleen tsemppiä teille kärvistelijöille :hug: Erityisesti Lupalle, joka toivottavasti on jo vihdoin tositoimissa! Ja pilkkupantterille myös toivottavasti tulee pian lähtö synnyttelemään!

Stk mulla kanssa neljä ekaa synnytystä käynnisty yön aikana ja vauvat synty yöllä/aamulla joten odotin tietysti minäkin että tää käynnistyy samoin. Puhuin kuitenkin kavereille koko ajan, että mä oon tilannu virka-aika synnytyksen, niin että synnytys käynnistys aamulla ja vauva syntyis iltapäivällä ja kas kummaa supistukset alko klo 8 ja vauva synty puoli neljä :D , että täydellinen virka-aika synnytys tuli, vaikkakin oli kyllä lauantai ;) Oli kyllä aika ihanaa lähteä välillä synnyttämään hyvin nukutun yön jäljiltä eikä aina yön tunteina.

Isyydentunnustuksessa
käytiin esikoisen aikaan, kun sillon oltiin vielä avoliitossa ja ei tuosta tilaisuudesta jäänyt mitään pahoja muistoja. Ei kyselty mitään tungettelevia kysymyksiä vaan oli ihan asiallinen lv. Onhan se kyllä vähän hassua mennä jollekin todistelemaan että kyllä tämä siippa jonka kanssa ollaan mahdollisesti vuos kausia yhdessä asuttu on tämän lapsen ainoa mahdollinen isä, niinkuin Tyttikin sanoi, ihan kuin avioliittokaan sitä todistaisi, että aviomies on lapsen isä.

Kiva, että suzyannen Vilillä alkaa vatsavaivat vähän helpottaa. Meillä terveydenhoitaja aina puhuu, että parin kolmen viikon iässä vauvoilla alkaa tulla mahalaukun ventyskipua, kun mahalaukku kasvaa ruokamäärien suurentuessa. Että varmaan voi ilmavaivojen ohella olla myös tota venymiskipuakin.

Vaipoista minäkin tykkään eniten Pampersseista. Joskin mun mielestä Liberot oli nyt kyllä parempia kuin pari vuotta sitten. Ekovaippoja saatiin kokeiluerä lapsimessuilta ja mä kyllä ihan tykkäsin niistäkin, vaikka kovempiahan ne on kuin nup edellämainitut. Sit ostin paketin rainbow vaippoja, mutta niistä en tykkää ne vasta kovia onkin. Lisäksi ollaan aina muutama vaippa päivässä käytetty kestovaippoja, lähinnä harsoa ja villahousuja. Muuten ne on ihan jees, mutta mua ahistaa se että toi systeemi on niin paksu että vauvasta tulee ihan epämuodostunut möhkäle sen kanssa. Mulla on tilauksessa myös paketti naruvaippoja josko niillä sais vähän ohuemman paketin. Lisäks on huuto vetämässä imse vimsen flaneteista, yhen sellasen kirpparilta ostin ja sen kanssa ei ihan niin paksua settiä tuu. Ehkä toi harso+villahousu systeemikin alkaa näyttää inhimillisemmältä kunhan vauva vähän kasvaa. Millaisia kestovaippoja muut kestoilijat käytätte?

Meillä menee Sulon kanssa edelleen kivasti, vielä ainakin on ollut todella rauhallinen ja helppo vauva *koputan puuta ja kovaa :kieh: * Toinen silmä sillä on nyt rähminyt pari päivää, täytyy sitä nyt tarkkailla mihin suuntaan kehittyy ja hakea tarvittaessa kuuri. Iho on alkanut myös kesimään, eilen ostinkin kylpyöljyä niin saa kylpyveteen lorauttaa sitä. En muista oonko maininnut napatyngän irtoamisesta, mutta se siis irtosi viime perjantaina 6 vrk:n iässä.

Jep, mutta nyt ruokaa perheelle =)

villahousu & Sulo 10vrk
 
Niinhän siinä kävi, että kotiin sieltä vielä tulin, mutta perjantai-aamuna takaisin. Ottavat suoraan synnytyssaliin ja kalvot puhkaistaan silloin, jos ei ennen synny. Kohdunkaula on hävinnyt ja paikat sormelle auki, joten voivat suoraan puhkaista kalvot. Tosin lääkärikin sanoi, että voi olla että lähtee tulemaan itse jo ennen perjantaita kun on nyt ronkittu melko kovakouraisesti. Painoarvioksi antoi reilu 4 kg... "kivalta" kuulosti, mutta pitäisi kuulemma mahtua tulemaan...

Piina Onnea matkaan. Taisin olla juuri odotushuoneessa odottamassa omaa vuoroani kun saavuit paikalle... kellonajasta ja siellä kuullusta keskustelusta päätellen... :D

Tsemppiä kaikille kanssakärvistelijöille!

-snowball ja peikko 41+2 (41+6)
 
Terve taas!

Kotiin palattiin sitten vielä..eilen yritettiin käynnistää ja supistelikin 15.30 -1.30 säännöllisesti 5 min välein..mutta kohdunsuulla ei tähän aamuun mennessä ollut tapahtunut mitään! :kieh: Osastolla oli niin monta äitiä käynnistystä odottamassa että olisivat pitäneet joka tapauksessa mulla välipäivän. Sitten pyhät jne.. Sanoi että pääsen kotiin ja maanantaina uudestaan. Tänään kyllä supistellut täällä kotonakin ja veristä limaa tulee alakerrasta. Kumpa lähtisi itsekseen käyntiin. |O
Kotiin kun pääsin vedin heti 3 tuntia unta palloon :D Sairaalassa kun se nukkuminen on niin katkonaista..aamulla sydänkäyrää otetaan jo puol seittemän aamulla |O |O ja kun olin kipupiikin turvin vasta nukahtanut kello kaks yöllä. :/

Aurora ja kultapieni 39+6
 
RockMummy kyllä täällä kaikki tuntuu hyvin olevan. Tuli ne 10 vaadittua liikettä ja jopa reilussa puolessa tunnissa :)

Mulla sellainen tunne että tää synnytys käynnistyy odottamatta, luultavasti yöaikana. Ja eipä tässä enää monia päiviä olis jäljellä vaikka ylikin menis. Käynnistettyä synnytystä en kuitenkaan välttämättä ensimmäiseks synnytykseks toivois. :$
 
Kissinminttu: Onko vaavi liikkunut enemmän vai oletko käynyt polilla?

Syli täynnä kultaa ja villahousu: Mulla myös kaikki synnytykset alkaneet kovilla aamuyön supisteluilla. Eli ihan samalla tavalla niitä odottelen. Ja jos mitään ei tule, siirtyy odottelu taas seuraavaan päivään.

Aurora: Olenkin miettinyt, mitä sulle kuuluu. Luulis, että pian tapahtuu alakerrassakin, kun kerran veristä limaa tulee. Äkkiähän ne muutokset sitten voi tapahtua. Vai ollaanko sittenkin yhtäaikaa vielä synnärillä? Mullla on supistellut pitkin päivää, paine tuntuu alhaalla ja kovasti puristaa, mutta on nämä vielä voimattomia varsinaisiin synnytyssupistuksiin verrattuna.

Voi kun täällä on monella jännät paikat. Snowball: jännään kanssasi! Käynnistyyköhän itekseen.

Ja voi piinan viestiä: "Nyt lähti vedet ja taksi tilattu". Meni aivan kylmät väreet...

vuoroaan odotteleva Alhambra+Napero rv40+2
 
Pikaisesti ilmoittelen että meille syntyi TYTTÖ 4180g ja 50cm
maanantaina 18.5. klo: 20.28 RV39, 2min ponnistuksella

Äippäpoli käynti oli silloin aamulla, ja etukäteen oli puhetta käynnistyksestä, kun edelliset siis olleet isoja...että nyt ei anneta kasvaa... No sain sitten valita että lähdenkö kotiin vai käynnistelläänkö... Painoarvio oli 3,7kg.

Halusin käynnistyksen, yksinkertaisesti siksi että lastenhoito oli jo järjestetty

:ashamed:

Synnytys sitten käynnistettiin, kunnolla käynnistyi puoli viiden aikaan ja siitä sitten 4h päästä oli tyttö sylissä. Kaikki sujui hyvin, persus säilyi ehjänä :)

Tänään päästiin kotiin..ihanaa.. vaikka sairaalassa olis ollut varmaan hieman rauhallisempaa kuin tääl kotona... Hermot meinaa mennä kun 3v. kohta5v. 11v. 12v. ovat innoissaan ja samalla mustiksia... yks narisee sitä, toinen tätä, kolmas tota.. Vauva nukkuis, mut sit hoidat muita... ja yöllä ei tietty nukuta... ho ho hoo... itsepä olen sopan keittänyt... :whistle:


Mut toi vauva on kyl sit ihana :heart: voisin vaikka syödä sen... Nimi mietinnät alkoi...omassa päässäni... pojalle oli jo monta hyvää nimiehdokasta.
 

Yhteistyössä