<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Nyt pidetään sormet ja varpaat ristissä että PilkkuPantterilla alkaisi synnytys käynnistymään itsestään! =) Kiva kuulla että vauvalla oli masussa kaikki hyvin!

Aurora ja Sompio, juu toivotaan että on limatulppaa! :) Tosin sitä ei ole enää tänään tullut.. hmm.

Suzyanne, en ole vieläkään kokeillut kahluuallasta, ehkä piristän päivääni tänään menemällä sinne istumaan, naurattaa jo pelkkä ajatuskin! :LOL:

Vihdoin sain eilen kellistettyä miehenkin petipuuhiin mutta eipä käynnistänyt meillä ainakaan synnytystä.. voi voi. Tosin, kohdunsuuta kyllä jomottelee ja vihloo että josko siitä jotain hyötyä olisi.. ja olihan se muutenkin kivaa! ;)

Mulla on mennyt jo monta viikkoa niin etten saa öisin nukuttua ja ne pienetkin pätkät jotka nukut on tosi levottomia. Heräilen noin puolen tunnin - tunnin välein ja välillä pitää valvoa tunteja keskellä yötä kun ei vaan saa unen päästä kiinni.. ja miehen kanssa ei oikein onnistu tuo nukkuminen enää samassa huoneessa kun herään pieniinkin risahduksiin jos hän vaikka hengittää tavallista kovempaa tai kääntää kylkeä.. puhumattakaan kuorsauksesta! Ja mulla on siis korvatulpat joka yö, mutta aistit on jotenkin yliherkillä nyt.. On ihan sellainen leijonaemo olo joka tarkkailee ympäristöä unenkin läpi.. :D Ehkä tämä on luonnon tapa valmistaa vauvan tuloon! Ärsyttää vaan kun kaikki sukulaiset on silleen et nauti nyt kun saat vielä nukkua.. mä luulen että nukun jopa paremmin kun se vauva tulee, vaikka heräisinkin tunnin välein syöttämään sitä.. Nyt kun sanon näin niin mun tuurilla vauvalle tulee kamala koliikki ja huutaa yöt läpeensä... :LOL:

Kylläpä on veto pois tällä mammalla nyt, ei jaksa tehdä mitään.. mies yritti piristää ja ehdotti mun lempipuuhaa, kirpparikierrosta mutta en jaksa ajatellakaan edes sitä.. Vauvakin on tosi hiljainen ollut eilisestä lähtien, pitää oikein tarkkailla jos ei iltaan mennessä tule yhtään liikettä niin taidan soittaa varmuuden vuoksi Jorviin..

RockMummy + sitkeä sissi 40+3
 
Onnea taas vauvansa saaneille..
täällä kanssa kasassa..

Rockmummy, mulla ihan just tuo sama.. heräilen tunnin välein ja sitten valvotaan
ja kiroan kun ukko saa nukkua mahallaan ja kääntyillä ilman kipuja ja heräämisiä..
Nilkat ja sormet turvoksissa taas...huoh..

ajattelin silti lähtee ostarille tyllerön kanssa.. pääseepä kävelee ;)
Supistuksia ei oikein ole ja huomenna olis LA.
Tänää vois vaan kävellä ja häärätä kuin viimistä päivää tai ainakin sen verran minkä kykenee/jaksaa..todella nätti ilma ulkonakin^^
 
[b]Suzyanne[/b Minä en ainakaan kiinnitä huomiota millaisia vaunuja ihmisillä on. Itse suosin kierrätystä myöskin. Kaikki muut vauvan tarvikkeet ollaan hankittu käytettetynä paitsi nuo vaunut. Melkein kaikki vaatteet olen ostanut kirpputorilta Pavulle.
Lupalle iso voima hali :hug:
Toivottavasti kaikki pääsevät kohta nyytin hakuun :heart:
Täytyy vissiinkin pikkuhiljaa laittaa ruokaa kun viellä saa kiinteää ruokaa syödä. Loppu päivä meneekin sitten nestemäisellä ravinnolla |O

Tytti ja Papu 39+0 POKS!!!
 
Jee, sain imuroitua koko alakerran ja kuurattua keittiön, ja parinkymmenen minuutin nokosetkin vedin tossa sohvalla, mies ajaa nurmikkoa ulkona, kun tuo poika heräisi ruokailemaan, niin sitten mekin sännätään raittiiseen ja lämpöiseen ulkoilmaan! B)

nikunaku ok, täytyypä sitten ruveta sinne soittelemaan ja varailemaan hieronta-aikaa!

 
Suzyanne Mun mielestä tärkeintä on että teille kuuluvat asiat on teille mieluisia, muista ei maksa vaivaa välittää tuon taivaallista. Kukin tavallaan! Enkä kyllä usko että kukaan kattelee ja sillä lailla ajattelee, tai jos niin, niin on kyllä omassa elämässä jokin puute!
 
Nyt ei tuu enää mitään plaah viestiä. Miehen kanssa käytiin aamulla puolentoista tunnin lenkillä ja siitä lähtien alkoi supistukset voimistumaan. Äsken oltiinkin sit lähdössä vielä pienelle shoppailukierrokselle, mut se päättyikin aika nopeesti vesien menoon. Suppailee noin viiden minuutin välein, muttei mitenkään älyttömän kovaa. Illalla pitää mennä käymään synnärillä tilanteen tarkastamiseksi ja mahdollisesti sit vielä yöksi kotiin ja aamulla käynnistys, jos ei ala itekseen.
 
Lupalle parannussäteitä.
Piina: anteeks mulla on menny ihan ohi,miehesi näkee tänään ekaa kertaa vauvan?

Suzyanne: Ne vaunut on vaan hetken aikaa käytössä.Varmasti jossain vaiheessa siirryt kevyempiin rattaiisin tai jopa vaan matkarattaisiin.
Mulla on kahdet käytety vaunut tällä hetkellä. Meillä on ollu tosi monia vaunuja ja rattaita että ihan hävettää kuinka usein mieli on muuttunut.Enkä enää halua uusia/kalliita rattaita ostaa.

Pianissimolle
onnea matkaan.
 
Me kotiuduttiin just Jorvista.. Mies päätti kuskata mut sinne kun itkeskelin koko aamun hormoonihuuruissa kun vauva ei ollut liikkunut pitkään aikaan. No hyvä kun mentiin, sielläkin ihan lääkärikin huolestui kun ultratessakaan ei saanut yhtään liikettä vauvaan ja sydänkäyräkin oli vähän liian tasaista.. No sitten meidät komennettiin syömään jotain ja sen jälkeen uudestaan käyrille melkein tunti, johon saatiin vähän enempi vaihtelua mutta liikkeitä tuli vaan ihan muutama, mutta tuli kuitenkin. Sitten vielä lääkäri ultrasi ja eipä kaveri vieläkään ollut riehakkaalla päällä mutta teki kuitenkin onneksi muutaman hengitysharjoituksen ja se riitti lääkärille ja päästiin kotiin 7 tunnin sairaalareissun jälkeen! Sanoi että ei todellakaan tultu turhaan ja nyt lasketun ajan jälkeen pitääkin tulla jos ei liikkeita ala tulla. Kaikki kuitenkin so far hyvin meidän vaavilla. :heart:

Saatiin samalla painoarvio ja se on tällä hetkellä 3,6 - 4 kg, eli onneksi ei ole tosiaan mikään kauhea jätti sen perusteella tulossa, yksi kivi pyörähti sydämeltä. Tosin painotti että nämä painoarviot ei välttämättä pidä ollenkaan paikkaansa..

Kovin rajun sisätutkimuksenkin teki jonka jälkeen tulikin vähän verilimaa. Kohdunkaulaa oli jäljellä enää 1,5cm ja kohdunsuu oli pehmeä, eli jotain ne harjoitussupparit kai on sitten tehnyt! :) Joutui ihan urakalla etsimään kohdunsuuta, on kuulemma jotenkin tosi syvällä ja takana.. |O

Vitsit Pianissimolla on nyt jännät paikat, onnea koitokseen!!! Toivottavasti alkaa supistelemaan! :D

RockMummy & ihana pikkumiekkonen rv 40+3
 
Pianissimolle onnea matkaan!!! :wave:

lupalle :hug: :hug:

Toivottavasti PilkkuPantteri pääsee jo tänään nyytin hakuun!!!

Täällä ei mitään ihmeempää. Ajatuksena ainoastaan SYNTYIS JO- mietteitä. Ja ei auta kuin turhautuneena odotella. Kotikin on puunattu, samoin lapset, eikä edes supistuksia saanut aikaan. Plääääh ja plaaaah!

39+5 :heart:
Tänään olis menkkojen mukaan la. Virallinen la sit tiistaina! Joko se 5. kerran täytyy todistaa, et mä en ikinäkoskaan synnytä ennen la:ta! :xmas: :kieh:
 
Pianissimo on sitten jo nyytin haussa :heart:
Rockmummy hyvä että teidän vaavilla oli kaikki kuitenkin kunnossa.
Rutkasti kaikille tsemppiä ja jaksamista.
Ja suppistuksia kaikille pallomaha kumppaneille.
(.) Täytyisi varmaankin yrittää käydä nukkumaan kun huomenna pitää olla jo 7.15 äippäpolilla. Tulen sitten varmastikkin loppuviikosta kertomaan miten sektio meni ja tuliko meille tyttö vai poika Papu :LOL:
 
Onnea matkaan Pianissimo Hyvin varmaan käynnistyy koska supistelee jo muutenkin.

Meidän sairaalassa oli yksi äiti jolla vedet menneet kaksi päivää sitten ja sitten vasta käynnistivät :eek: Kohtutulehdushan siinä tuli :kieh: Oli mun viereisessä huoneessa ja vauva koko ajan keskolassa. Kamalaa..oikein porukalla siinä ihmeteltiin että miksi eivät heti käynnistäneet koska siinähän on juuri se tulehdusvaara!!

Onnea myös Tyttille sektioon.

Täällä tänään tullut aika kipeitäkin supistuksia, mutta sitten taas hävinneet. Limaa tulee taas. Aamulla rupesin pesemään miehen autoa..kaikki keinot pitää kokeilla. :D
Huomenna aamulla klo 9.00 osastolle meno.. Jännittää onko kohdunsuulla tapahtunut mitäään. :p Haluuuu synnyttämään nyt HETI :LOL: :heart:

Aurora ja kultapieni 40+3
 
Rockmummy kyllä varmaan mielessä kävi vaikka mitä ennenkuin sait varmuuden että vauva voi hyvin :eek: Muutenkin herkällä päällä tässä loppuraskudessa ollaan :snotty:
Hyvä että kaikki oli kuitenkin niin kuin pitääkin :D
Minulla ainakin kyyneleet herkässä..tytön paras kaveri muuttaa toiselle paikkakunnalle ja neiti sanoi tänään itku kurkussa, että haluaisi ostaa samanlaiset sydämmet molemmille ja siihen kaiverrettais heidän nimet. Itkuahan siinä piti pidätellä ja katsoa ihan muualle :ashamed: Kamalaa katsoa oman lapsen surua.. :ashamed:
 
Aurora72, toivottavasti olisi kohdunsuulla tapahtunut edistystä, jännittää varmaan vähän! =) Tsemppiä kovasti, ties vaikka saisit jo jäädä synnyttelemään!!! :wave: Minkä ikäinen sun tyttö on? Mulle tuli ihan oma lapsuus tuosta mieleen, muistan yhä elävästi kuinka sydäntäsärkevää oli kun hyvä ystävä muutti pois.. :'( Särkee varmaan äidinkin sydäntä katsoa pienen tytön surua.. :hug:
 
Rockmummy toivotaan niin että pääsis synnyttämään samantien..(huokaus)
tai sitten pitää liittyä niihin juhannusvauvojen saajiin :LOL:
Mun tyttö on 14v..täyttää jouluna 15.. on mennyt vuotta myöhemmin kouluun joten nyt vasta seiskalla. On se niin sydäntä särkevää kun toisella paha mieli..tyttö on sellanen tunteellinen ja välittää aidosti muista :heart: Kuudennella sai stipendin hyvästä käytöksestä :D Ei kuitenkaan mikään nörtti koulussa. Onneksi tämä kaveri ei muuta kovin kauas..15km päähän. Lupasin kuljettaa sitä sinne kyläilemään. =) Teini ikäiset ovat muutenkin herkässä iässä ja täytyy yrittää tsempata kaikilla mahdollisilla tavoilla. :heart:
 
ONNEA kaikille vauvan saaneille :heart:

Nara: Meidän vauvalta irtosi napatynkä 6vrk ikäisenä. Samana päivänä sain myös ensimmäiset hymyt :heart: Voi ne oli niiiin ihania :D

Eikö teille anneta ensimmäistä d-vitamiinipurkkia neuvolasta? Täällä saa jekovit purkin ja samoin oli esikoisen aikaan vaikka oli eri kunta. Ne tosiaan maistuu ihan kamalalta mutta kai se on vähän mihin tottuu, esikoinen 1v10kk nimittäin tykkää niistä paljon :p Sanoo aina nam nam ja pyytää lisää :whistle:

luppa-: Hui kohtutulehdus, jaksamista sinulle :hug: Toivottavasti olo parantuu normaaliksi pian!

Me oltiin vauvan kanssa liikenteessä kodin ulkopuolella jo 3vrk ikäisenä. Vaikeeksi menisi elämä jos ei pystyisi liikkumaan mihinkään :/

Suzyanne: Me ostettiin esikoiselle uudet vaunut, eli ne on 2007 Emmaljungan yhdistelmät. Niitä nyt sitten käyttää molemmat pojat kun esikoinen nukkuu vielä ratasosassa päiväunet.
Saa olla vähän väliä vaihtamassa vaunukoppaa ja ratasosaa ja kuomua niiden välillä :whistle: :D
Monen muun tavoin en minäkään usko että ihmiset kyttää ja arvostelee toisten vaunuja :hug:
Täällä päin ei oikein löydy hyviä ja siistejä käytettyjä järkevään hintaan eli melkein pakko oli uudet ostaa. En halunnut esim. huuto.netistä huutaa kun ei etukäteen nää ja pääse testaamaan.
Toki ajateltiin myös että kestävät sitten useammalla lapsella jos niitä meille suodaan :heart:

Me saatiin nyt hiekkalaatikko koottua (tai siis mies ja esikoinen sen kasasi) ja hiekat paikalleen, ihana kun pääsee omaan pihaan leikkimään ja saa kannen päälle ei pääse naapurin kisut tarpeilleen siihen ;)


Siksakkia & pikkuprinssi 2vko
 
(.) Täälläkin neljännen kerran todistettu, että yli menee :headwall: :headwall: :headwall: Niin se vaan on, että toisten raskausaika on luonnostaan pidempi kuin toisten.

Aurora: On sulla jännää! Voimahali :hug:

JA kaikille muille myös, joilla vaikeaa, sektio tai tutkimukset edessä. Tai muuten vaan vähän kyllästynyt olotila...

rv 41 POKS POKS :heart: :heart: :heart:
 
Tsemppiä matkaan Tytti!!

Luppa: Toivottavasti menee nopeesti ohi. Voimia paranemiseen!

Monella lupaavaan kuuloisia oireita, toisin kuin eräillä. Nyt en enää osaa nukkuakkaan. Kissatki on ihmeissään miten jo tähän aikaa pitäs heräillä...

Fox, 40+1
 
Tytille onnea matkaan! :wave:

Eilen illalla nukkumaan mennessä kohdunsuulle??? tai johkin, SATTUI! Mä taivastelin mielessä että ei kamala, TAAS olen tässä tilassa ja kohta tunnen tätä kipua taas oikein urakalla, hulluhan mun täytyy olla. :saint: Tänään muutaman kerran tuntunut samaa kipuilua, paljon lievempänä vaan. Kirkasta limaa tulee edelleen. Ja muutama napakka supistus on saldona tältä aamulta. Joten ei tässä vieläkään näillä synnyttämään päästä.

HÖH ja PÖH ja ruikuti ruikuti!!!! :kieh: Turhauttava olotila. |O Ja huomenna aamusta neuvolaan. |O Mies tosin meinasi, että sinne ei enää tarvii raahautua, kun huomen aamulla synnytetään... voi kun tosiaan synnyttäisinkin!!! :heart:

stk ja minivitonen 39+6 :heart: :kieh:
 
Hurjaa kuinka aika kuluu hujauksessa nyt kun pötkylä on vatsan ulkopuolella!! Ajatella, poika tulee tänää jo 5 pvä "vanhaksi"!!

Pikaisesti nytkin vain ehdin pyörähtää, ja katselin tuota syntyneiden listaa.. Voisinko pyytää Therean tai kuka nyt listaa päivittää, että voisikohan meidänkin pojan sinne listaan lisätä..!! Kiitos.. :whistle:
(tiedot löytyy s. 54)

Mokka ja Hikka (tälläkin hetkellä hikkailee..!) 5pvä
 

Yhteistyössä