<3<3<3TOUKOKUUN TUHISIJAT TOUKOKUUSSA<3<3<3

Huomenta.

Tytille paljon stemppiä matkaan.Oiskohan hänellä jo nyytti sylissä. :heart:

Eilen illalla tuntui ett housuun tulee vähän väliä jotain pientä,toivoin vain,että on sitä vetistä valkovuotoa eikä lapsivettä.Vauva on onneks liikkunut,liikkuu nytkin. Sillo rv 36+0 lääkäri sano,että lapsivettä on vähän.Myöhemmin kätilöltä ku kysyin ni se sano,että on normalia,että näillä viikoilla lapsivettä ei ole enää niin paljon.

Eiks aika moni muukin menny tänää n äipäpolille ja mahdollisesti käynnistetään.Stemppiä kaikille!

NN rv 38+3 (39+4)
 
siksakkia täällä kun neukkutäti unohti koko tippa-asian en tiiä saako täällä vai ei neuvolasta tippoja? sitä DeVitolia nyt kuitenkin syö. Täällä kanssa irtoaa hymy, eikä varmaan ole mikään refleksi niinku jossain opuksissa lukee. Ihan selkeesti reagoi puheeseen ja tulee pieni äänikin mukana heh...
ja se napatynkä ei ole vieläkään irronnut...hirvee putsaaminen johan tuo alkaa mätäneenkin tuossa vaiheessa...irtois jo että pääsis kunnolla kylpyynkin.

jokseenkin "ihana" yö taas valvos mieluummin alkuyön eikä aamuyön ...periaatteessa edes valvo vaan nukkuu rauhattomasti..pitää vaan yrittää päivällä nukkua jos väsyttää. Tyttö 5.v sai jonkun mahakipukohtauksen vähän esimakua siitä mitä elämä on sitten kun vauva valvottaa ja muut alkaa sairastaan heh ei paljon naurata..nyt ne molemmat nukkuu. Tietty ku mä luovutin nukkumisen suhteen :p Pakko syödä kai tässä välissä välillä heittää päässä syömättömyys ja univelat...kyllä mä vaan sanon että mikään raskausaikanen unettemuus valmista äitiä tulevaan hehe kyllä mua väsyttää vaikka luonto mua kuinka valmisti tulevaan :LOL: ulkona on mahtava ilma ja itse on koomassa kotona sälekaihtimet kii no vielä on kesää jäljellä toivottavasti UNTAKIN :D

Niin se vaan toukokuukin on kohta mennyt ja suurin osa posahtanut ja aika vaan juoksee kohta nääkin on jo yks vee ja hui gauhee!!!

Jaksut loppumetriläisille!

nara ja poika 2vko ja 3pvää
 
Kysymys äänenvoimakkuudesta :attn: Tai siis siitä, että kuinka kovaan meteliin Nupun uskaltaa mahassa viedä ;)

Tässä aloin herkuttelemaan ajatuksella, että jos Nuppu näin sitkeäsi yksiössään pysyy, että lähtisin ensi viikon tiistaina Bruce Springsteenin keikalle. Miehellä on sinne ennestään lippu ja vielä olisi lippuja myynnissä. Mutta uskaltaako kentälle mennä sinne takaosaan? Ei siis tietenkään eturivin ryysikseen :whistle:
En tiedä kyllä jaksanko seistä 3 tuntia, mutta näin niinkuin ajatuksena, että jos tiistaina vielä olisi lippuja myynnissä niin voisiko sitä mennä vai ei :wave:
 
Sompio, miksei voisi? :) ihan susta itestäs kiinni miten jaksat :)

Tänää LA, ja ei ole kyllä tietookaan että poitsu tahtois tulla.. arrrrgh. Aamulla kanssa kipua muttei mitään säännöllistä.. kirkasta limaa tulee kanssa, eilenkin reilummin.
No jo on se kumma.. hassua ajatella, esikoinen synty viikolla 32 ja toinen sitten yli 40viikolla :LOL:
 
Sompio, mene ihmeessä jos oma vointi vaan antaa periksi ja jaksat olla! :) Sitä parempi vauvalle mitä paremmin mamma voi ja tuskin takarivissä on liian kova melukaan. Kyllä varmaan sit huomaat jos vauva alkaa hulluna potkia että melutaso on liian kova..! ;) Voihan olla että masukki nukkuu koko keikan ajan ja nauttii musiikista!

Täällä on tänään jo parempi mieli, olen jotenkin luovuttanut stressaamisen (ainakin täksi aamupäiväksi ;)) ja annan vauvalle aikaa tulla sitten kun itse haluaa.. jotenkin helpotti se painoarviokin, kun ei ole mikään kamala jätti vielä.

Kovasti väsyttää kun eilen illalla ja yöllä supisteli aika paljon mutta aamulla sainkin sitten nukkua rauhassa kun supistelut loppui. Jos jotenkin voi kuvailla, niin tuntuu ihan kun koko kohtulihas olisi kipeänä, ihan kuin maitohapoilla suppailuista! :D Nyt vauvakin on liikuskellut aamupalan jälkeen kivasti, eli ei huolta! Parhaillaan tosin vetelee sikeitä masussa toivotaan että valmistautuu elämänsä matkaan masusta ulos.. :heart: Kiitos paljon kaikille kommenteista ja halauksista!

Huomenna olisi viimeinen neuvola, sen jälkeen siirryn Jorvin seurantaan. Eilen lääkäri sanoi että kun on mennyt 12 pv yli niin sitten on vasta yliaikaiskontrolli ja jos sielläkin kaikki hyvin, niin odotellaan vielä 4 päivää ennen kuin käynnistetään. Joten pahimmillaan tässä joutuu odottelee melkein pari viikkoa vielä mutta yritän olla positiivinen että ei kai se sinne asti mene.. :whistle:

Kovasti jaksamista kaikille, sekä viime metreillä kärvisteleville että vastasyntyneiden äideille! :wave:

RockMummy & rakas vaavi rv 40+4
 
Suzyanne
No niin, täällähän alkaa loppukuulaisetkin jo poksahdella kovaa vauhtia, ei mene enää kauaa niin on kaikilla toukovaavit sylkyssä! :heart:

Sompio, Minä kysyin sitä musiikkimeluasiaa teratologisesta tietopalvelusta alkuraskauden aikana, ja sanoivat ettei ainakaan mitään kuulovaurioita tule masuvauvalle, ellei altistu jatkuvasti yli 85 db melulle. Eli satunnaisilla keikoilla voi hyvin käydä. Itse kävin rockbändini treeneissäkin muistaakseni vkolle 38 asti, ja Vilillä on ihan normaali kuulo. Vili ehti raskausaikanani tottua niin hyvin musameluun, ettei loppuaikana juurikaan enää edes noteerannut.Bänditreeneissäkin useinmiten nukkui. =) Että minusta ainakin voit hyvin mennä Bossin keikalle. B)

Kiitos vaunuvastauksista, joo enköhän minä kestä noilla vaunuilla tämän muutaman kk ajella. Hommaan sitten "lohdutukseksi" oikein hienot rattaat, Lastentarvikkeessa vähän aikaa sitten kävin jo katselemassa. Mies on meistä nuukempi, ja on jo hommannut jostain käytetyt (minusta aika hirveät..) rattaat, kun ilmaiseksi sai, mutta hyväksyi pienen "neuvottelun" jälkeen että hankin uudet rattaat. Itsekin olen kierrätyshenkinen ja säästäväinen, mutta en ihan niin paljon kuin mies, joka on sitä ihan henkeen ja vereen. Itse haluan aina joskus jotain uuttakin. B)

D-vitamiinia emme saaneet neuvolasta, terkkari vaan kertoi eri merkeistä, ja suositteli Jekovitia, sitä olen nyt antanut.

Ilmavaivat ovat Vilillä Disflatylin myötä ainakin vähän helpottaneet, kyllä niitä on edelleen, mutta vähän vähemmän kuitenkin kuin Cuplatonin ollessa käytössä. Joku muistutti siitä yölläkin röyhtäyttämisestä mutten muista kuka. :ashamed: Joo, se on ihan totta perhepedissä nukuttaessa, että yösyötön aikana helposti itsekin nukahtaa, ja sitten vauvalle tulee vatsavaivoja ihan siksi kun on röyhtäytys jäänyt. Pari kertaa niin kävi ennenkuin itse asian hokasin, ja nyt pysyttelen yösyöttöjen ajan aina hereillä, parhaiten se käy kun nousee tyynyjen varaan puoli-istuvaan asentoon syöttämään. Joskus tosin Vili kaivaa yöllä itse tissin esiin ja syö kun nukun. :heart:

Nyt sitä on saanut oikeasti huomata kuinka totaalisesti vauva muuttaa elämää. Ihan kaikki on saanut suunnitella uusiksi, ja osa toiminnoista vaatii meiltä vielä harjoittelua. Mutta kokemus opettaa. Heh., pari päivää sitten onnistuin muuten ekaa kertaa pukemaan Vilin päälle pään yli puettavan, ei-kietaisumallisen bodyn, kun siinä aiemmin olin epäonnistunut. Ei uskoisi, etten ikinä Viliä ennen ollut ollut pikkuvauvojen kanssa missään tekemisissä.Kyllä se luonto ajaa tikanpojan puuhun. B) :D

Jaksuja väsyneille äideille, sekä pallomahoille! :hug:

Suzyanne ja Vili Vilperi, 2 vk 4 pv :heart:
 
..joo-o, ei oo minustakaan raskausajan valvominen mitään verrattuna tähän vauvavalvomiseen!

valittelin tänään neuvolassa päänsärystä...huomenna soittoaika lääkärille, jos hän jotain reseptiä kirjottaisi helpottamaan mun elämää... :|

 
Kiitos vastauksista Fiodetta, RockMummy ja Suzyanne :heart: Ehkä minä sitten uskallan mennä, jos vointi tiistaina on hyvä =) Ja kun konserttikin on tässä 30 min päässä kotoa ja 45 min siitä sairaalaan. Tai onhan sitten Tays jos ei sitten Vammalaan asti ehdittäisikään =)

Suzyanne Ihana, että olet oppinut pukemaan bodyt :heart: Mä jännitän tuota ihan samaa asiaa, että saanko pään yli vedettäviä puettua =)

Jaksamista edelleen kaikille ja tsemppiä viimeisiin päiviin (viikkoihin :whistle: ) :heart:
 
Nara: Luulisi että se teidänkin pojun napatynkä irtoaa ihan lähipäivinä :) Onko se edes osin irronnut? Mä muistin väärin, vauva oli 4vrk ikäinen kun napatynkä lähti eikä 6 niin kuin viimeksi kirjoitin :whistle: Muistin vaan että se oli se eka perjantai ja fiksusti laskin et oli 6 päivää ikää :xmas:
Hymyistä terkkarikin sanoi että kyllä ne varmasti on olleet jo ihan oikeita hymyjä, ei siis mitään refleksi-juttuja, kun hereillä ollessa hymyilee ja nimenomaan seurustelutilanteessa kun tuijotellaan tiiviisti silmiin toisiamme ja äiti/puhuu helliä :heart:

Meille ei kukaan ole koskaan maininnut ettei napatyngän aikaan saisi kylvettää vauvaa ihan normaalisti, kyllä meillä kohtuammeessa pesty alussa jo.

Heh täällä ei S-marketissa edes ollut Pampersin 2-kokoa valikoimissa. Niillä ei kaikki koot kai mahdu hyllyihin kun esikoisen aikaan muistan että Liberoista puuttui 4-koko :attn:
Olisin halunnut kokeilla niitä Pampersin kakkosia, kun ykköset oli hyviä. Onko ne muuttuneet=samanlaisia kuin ykköskoko? Esikoisen vauva-aikana 2007 Pampersin 1 oli hyvä mutta 2 ihmeellinen koppura, en tykännyt ollenkaan ja siirryttiin käyttämään Liberoita. Nyt nuo pienet Liberot tuntuu jotenkin jäykiltä, niitä näytevaippoja vielä jäljellä monta kymmentä niin ei niitä viittis poiskaan heittää.

Suzyanne: Hieno juttu että nyt menee jo body kuin body päälle B) Rohkeesti vaan harjoittelee, ei se vauva rikki mene :)

jasmin84: Toivottavasti saat tehokkaan lääkkeen, päänsärky on ikävä vaiva :hug:

Vauva nukkui tänään ensimmäistä kertaa kotona kunnon päiväunet vaunuissa, yli kaksi tuntia yhteen putkeen. Ihana kun pääsi kunnolla ulkoilemaan esikoisen kanssa ilman "katkoksia" B) Uudella hiekkalaatikolla on niin mukava leikkiä :heart:

Mä oon nyt ensimmäistä kertaa poikien kanssa keskenään kotona, on tää kyllä HIEMAN erilaista kuin yhden kanssa tai kun mies on ollut apuna aamusta iltaan! Sillä on kyllä vielä torstaihin asti kesäloma ja sit kesäkuun ekan viikon pitää isyyslomaa mutta meni mun kotipaikalle auttamaan isääni.

Miten sattuikin että molemmilla oli yhtä aikaa ruoka-aika ja yritin vauvaa imettää pöydän ääressä niin esikoinen joka on jo melkein vuoden syönyt itse, halusi välttämättä että äiti auttaa ja piti sitten häntä siinä samalla syöttää :heart: Sit olikin yhtäaikaa molemmilla kakka ja sen jälkeen esikoisen päiväunille saaminen ei käynyt ihan yksinkertaisesti. Kun viimein nukahti niin eikös naapurin mummo tullut siihen huutamaan kovaan ääneen :headwall: Se tekee sen aina, ihan kuin tahallaan, vaikka ollaan sille monesti sanottu että poika herää kun puhuu niin kovaan ääneen siinä rattaiden vieressä :kieh:

Tänään tuli vihdoin viimein srk:sta ne paperit. Pitäis vielä ristiäisiä varten muutama juttu selvittää ja sitten alkaa niitä järjestää ihan kunnolla. Kutsut sain sentään eilen annettua ja tänään loput postiin. Servetit on jo tilattu, niihin siis painetaan vauvan nimi ja kastepäivä. Tarjoamiset on vielä aikalailla mietinnässä ja sekin mitä teen itse ja mitä valmiina. Noh, kai sitä vajaassa parissa viikossa ehtii :whistle:


Siksakkia & Pikkuprinssi 2vko
 
Alkuperäinen kirjoittaja Niiksu:
Hei millaisia tuollaiset servetit ovat, mistä tilasit? Heti heräsi mielenkiinto :)
Tavallisia kahvi- (tai ruoka-) servettejä joihin voi painattaa haluamansa tekstin ja/tai kuvan. Oon tilannut aina ennen täältä: http://www.kissanvintti.fi/kortti_ja_serviettipaino/index.html mutta nyt ne ei ota tilauksia vastaan ennen kuin kesäkuussa, niin painatin lähimmässä kaupungissa liikkeessä.

Tuolla niitten sivuilla näkyy olevan hyviä kuvia http://www.comistepaja.fi/

Googlettamalla löytyy varmasti monta firmaa joista saa tilattua jos ei missään lähellä ole liikettä. Minusta nuo on kiva ja ainutlaatuinen yksityiskohta :)
 
täällä olo edelleen samanlainen,eli todella kipeä..kolmas päivä nyt menos tupla-antibioottikuuria+ tulehduskipulääkkeitä..ja ei kyl oo vielä purreet yhtään,kurjaa kun en yhtään pysty pitelee noita lapsia sylissä kun sattuu..onnex isi on jaksanut huolehtia yksin niistä..ajattelin et jos ei aamuun mennessä ole vielkään auttaneet niin täytyy varata uus lääkäriaika..eihän tästä tule muuten yhtään mitään
 
Suzyanne
Meillä irtosi napatynkä vasta aika myöhään, en nyt tarkkaan muista enkä jaksa täältä kirjoituksistani sitä etsiä, mutta muistaakseni se irtosi viime viikon ma tai ti, eli Vili olisi ollut 11-12 pv:n ikäinen. Meille annettiin synnärillä ohjeet että vauvalle ei suositella kokokylpyä ennen napatyngän irtoamista, mutta sekin näköjään vaihtelee ihan paikoittain, varmaan moni vauvanhoitoon littyvä juttu on ihan tulkinnanvarainen.Jotenkin en oikein usko että kokonaan kylvettämisestä nyt oikeasti mitään haittaa olisi ollut ennen napatyngän irtoamistakaan, mutta ensikertalaisina noudatettiin kuitenkin synnärin ohjeita.

Rockmummy hyvä kun pikkuisella kaikki hyvin, ihan takuulla tollainen säikäyttää kovasti! :hug:

Aurora72 Kerrassaan kummallista etteivät nopeammin käynnistäneet synnytystä tuolla äidillä jolla vedet oli menneet 2 pv aiemmin! Mullahan käynnistettiin tasan 24 h päästä vesien menosta, ja se on kuulemma se raja jolloin pitää viimeistään käynnistää jos ei itsekseen tule. Mulle ei tullut mitään tulehdusta, mutta antibioottitippa mulla oli synnytyksen aikana juuri tuon takia.

Lupalle voimia ja jaksamista! :hug:
 
siksakkia pampers new baby 2 koon vaipat on ihan samanlaista pehmeää materiaaliakin kun ykkös kokokin ...muistan kyllä ne oudot pamperssit meille ne ei myöskään aikoinaan käyneet hiersi reiteen ihan haavat.
 
Serveteistä MitäsNytin puolella oli ihan tässä muutama päivä sitten ketju noista paikoista, mistä saa tilattua. Piti se merkata itselle, mutta niinpä se vain jäi. Kun en kanssa ollut kuullutkaan, että servettejä saisi tilattua nimikoidusti. Tai siis nyt kun ajattelee, niin kai sitä nykyään kaikkea saa tilattua :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
siksakkia pampers new baby 2 koon vaipat on ihan samanlaista pehmeää materiaaliakin kun ykkös kokokin
Täytyykin sitten niitä ostaa, ne ykköset oli hyviä senkin takia että imee myös maitokakkaa, kai niissä kakkosissa on sitten sama systeemi siis se pintakerros että nekin imee?

 
Alkuperäinen kirjoittaja Sompio:
kai sitä nykyään kaikkea saa tilattua :ashamed:
Joo minusta tuntuu kans että nykyään saa tilattua melkein mitä vaan, kaikki on jo keksitty :D :LOL:

Esikoisen 1v. synttäreillä viime kesänä oli painetut servetit ja kakussa syötävä Nalle Puh kakkukuva niin vanhemmat vieraat taivasteli ja päivitteli mitä kaikkea sitä nykyään onkaan olemassa.

Niitä kakkukuviahan saa teetettyä myös omasta kuvasta, ajattelin ensin että vois ristiäiskakkuun teettää sellaisen vauvan kuvasta mutta taidan kuitenkin luopua ajatuksesta kun se maku on aika pahvinen :xmas: Vohvelia kai se on, maistuu ainakin samalta kuin ne kakunkoriste ruusut joita saa tavallisesta kaupastakin.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Siksakkia:
Alkuperäinen kirjoittaja Nara:
siksakkia pampers new baby 2 koon vaipat on ihan samanlaista pehmeää materiaaliakin kun ykkös kokokin
Täytyykin sitten niitä ostaa, ne ykköset oli hyviä senkin takia että imee myös maitokakkaa, kai niissä kakkosissa on sitten sama systeemi siis se pintakerros että nekin imee?
joo sellainen verkkosysteemi on noissakin...

 
Meillä oli hääkakkuna sellainen kuvakakku, tuli muuten aivan mielettömän siisti ja maistuikin hyvältä (tehty jostain sokerimassasta)! Tässä linkki kyseisen juhlapalvelun kotisivuille kuvakakkuihin, omistaja-kondiittori on todella mukava ja hänen kanssa oli helppo ideoida uniikki kakku, suosittelen kovasti!!

http://www.anninjuhla.fi/hinnasto_kuvakakut.html

 
ONNEA Kissinminttu,Mokka ja Taiguliini:heart: :heart:

Suzyanne : en saanut lisäverta, kuulema Kaks:illa "rajana" hemppa 80, sillon annetaan, tai jos toosi huono olo on.. syön ladyvita + vitamiini/hivenaine valmistetta(apteekin, raskaana oleville ja imettäville tarkoitettu) siinä 100% päivittäisestä raudan tarpeesta.. olihan tuo eka viikon aika höntti olo, nyt alkaa jo helpottaa..

Sompio: olin esikoista odottaessani n: 28vk. metallican konsertissa.. lääkärin luvalla.. :whistle:

Napatynkä irtosi meillä vasta tänä aamuna, ikää siis köllykällä 13 vrk, nlan tätiki kahto kotikäynnillä että onpa tiukassa... Kylvettää on saanut ihan normaalisti, vaikka ei olisi vielä irronnutkaan..

Fox82: sama vaiva oli itsellä. oikea jalka turposi huomattavasti enemmän kuin vasen, oikeasta polvesta leikattu tähystyksellä ristisiteet, joten itsekin epäilin huonompaa verenkiertoa ko jalassa...

Ei voisi varmaan helpommalla päästä äiti-ihminen: mies tehny ruuat ja kotihommat( isyyslomalla) vauvaa kylvettää ja vaihtaa vaippaa. vauvakin on niiin helppo, syö mahan täyteen, nukkuu omassa sängyssä ( varsinkin yöllä ) 4-5 tuntia, ja ähinällä herätään syömään taas.. illemmasta tankataan pari tuntia maitoa putkeen ja seurustellaan..hereillä ollessa katselee silmät isona maalimaa ja kuuntelee tarkkaan, tykkää olla sylissä, mutta viihtyy hereillä ollessa hyvin myös sitterissä... :heart: :heart:

Pije ja köllykkä 13 pv :heart:
 
Meidän tyttö on tänää kuukauden ikäinen!!! Mihin se aika juoksee?

Tiivistettynä; kiltti on, vaunuissa nukkuu 3-4 tunnin unia ja sisälläkin hyvin torkkuu, öisin saattaa hieman ähistä mutta ei itke (esikoinen itki muutaman kuukauden yöt läpeensä, torkahti 10-15 min ja taas huusi) ja paino nousee hyvin: kahdessa viikossa oli tullut 730g :)

Voi vide, nyt karkas ne kommentti ajatukset päästä ja kovaa... ööö... palaan kun olen kirjoittanut niitä ylös
:D


JeAnKa ja tyttö 1kk
 

Yhteistyössä