<3 <3 ELOMASSUT 2008 <3 <3 kesäkuussa

IhanPihallaSONE
Onnea uusille pallomasuille :heart: Mie oon tainnu vähän päästä tuosta vauvakuumeesta, kun alotin työt. :whistle: ja iltasin on niiiiiin väsynyt että kahdessa mukulassa on työtä kyllikseen.

Kuntoilu: Mie treenasin koko äitiysloman ahkeraan, 3-5 krt viikossa kävelyä, jumppaa, uimista yms, nyt oon ihan pulassa kun en enää kerkee :eek: :eek: Ei viittis olla pois enää enenpää kotonta, mut kropassa alkaa tuntuu työasennot jos ei liiku. Aattelinkin nyt ruvet akäymään aamulla salilla, jos kerran kaks viikkoon ehtis ja sit vapaa päivinä kävis lenkillä. Ettei nyt ihan kunto pääsis laskemaan!

Hiuksista
: Aavalla on alkanut kasvamaan hiukset nyt enemmän, eipä mitään tuuheeta leijonanharjaa kuitenkaan :)
 
onnea teille jotka vauvaa odotatte! ihanaa!
me ajateltiin etä jos ensi keväänä sit aloitettais yritys ja mentäs naimisiin.
punkin puremasta ei oo tullu mitään oireita, toivottavasti selvittiin säikähdyksellä.
mä yritän laihduttaa kaloreita laskemalla, ylipainoa semmoset 20 kiloa ja 4 on nyt lähteny. toivottavasti sama tahti jatkuu.
meillä kävellään kovasti tukea pitkin ja kontataan.
sanotaan äiti ja ei.
pojan polvet on ihan mustelmilla konttauksesta, samoin pää kun on vähän väliä nurin.
lukalla ei oo vieläkään paljon tukkaa, ei ollu kyllä sillonkaan kun synty.
yöt on edelleen aika levottomia.
monet päiväunet teillä nukutaan? me ollaan siirrytty nyt yksiin uniin ja mietinkin onkohan liian aikaista?
poika nukhataa klo20-21, herää sit 6-8. usein herää kyllä jo 5-6 ja on jonkun aikaa hereillä kun sit taas onneks nukahtaa ja nukkuu vielä pari tuntia.
onko teillä vauvat ollu paljon hoidossa? meillä 2 kertaa ja mieli tekis lähteä vähän rentoutumaan mut hieman ahdistaa että miten pärjäävät kun poika nytkin konttaa mun perässä ja huutaa äiti äiti vaikka vaan vessaan oisin menossa...
mie olen saanut olla toistaseks kotona, tilennahhan oli siis se että oon nyt työttömänä ja liiton rahalla ja toivon että saisin tämän vuoden olla kotona ja sit etsisin töitä jos löytyy.
voikaa hyvin!
-nea ja luka kohta 10kk-
 
Meidän vauvalle iski sitten vesirokko. On ihan yltäpäältä näppyissä. :whistle: Et jos joku haluaa niin voipi tulla hakeen. :D

nea85Meidän poika ei ole ollu hoidossa muutaku muutaman tunnin silloin tällöin mut ei pitempiä aikoja. on vielä ihan tissivauva ettei voi vielä kovin kauaksi jättää.
Mut jos sinusta tuntuu et vauva pärjäis niin ota ihmeessä vähän vapaata ja jätä vauva vaikka yöksi hoitoon. Mä jätin esikoisen kun oli 9kk kun oli pakko saada nukkua. Ei pojalla ollu mitään hätää vaikka oli tosi kiinni minussa. Tuttu hoitaja ja selvät ohjeet niin loistavasti meni.
 
Joo-o, vattalihakset, tattadadaadaataa, TEKEMÄTTÄ! :headwall: :headwall: :ashamed:
Mua rupes joka kerta niin kovasti naurattaan, että eihän siitä mitään tullu. Arvakkaas mille nauroin? Useita päättömiä naisia lapset kainalossa seisoo mun vieressä ja huutaa, jaksaa jaksaa :LOL:

Eilen illalla koin sydämentykytyksiä Ilonan takia. Nousi mein olkkarin pöytää vasten ensin polvilleen ja siitä kampas ittensä seisoon :eek: Siis justhan se oppi ton ryömimisen ja melkein konttaan, istuun ja nouseen istuun, mikä kauhee kiire sen nyt tuli??

Nea85: Ilona on ollu kerran yöhoidossa ja pari kertaa päivällä hetken aikaa. Vaikka kovasti onkin äitin ja isin tyttö, niin perään ei oo itkeny. Ja nuo hoidot ollu niin, että pullosta ei oo syöny.
Ja sit päikkäreihin, meillä nukutaan yhdet, puolesta päivästä 1-2 tuntia. Yöunet on nykyään 12-14 tuntia.

Hiuksia Ilonalla on vähän, tosi tollasta ohutta, taitaa tulla samanlainen hampputakkutukka kun siskollaankin.

Emeelia ja Ilona
 
Pikkuvinkki jos on hankala päästä urheileen niin hommatkaa hyppynaru :whistle: Meinaan et on aika tehokasta hommaa... Ei tartte kovinkauaa hyppiä ko syke nousee jo ja hiki tulee. Miten ihmeessä sitä penskana jakso hyppiä vaikka koko päivän?!
 
heips vaan!

just tulin pyöräilemästä ja eilen kävin salilla, hyvä minä ja muut :) :)
tuli tosta hyppynarusta mieleen et trampoliinihan ajas saman asian, taitas vaan naapurit kuolla nauruun meikä mamma hyppelis siinä :LOL: :LOL:
missäshän salah on kun ei oo kirjotellut aikoihin, mitäshän masalle kuuluupi.
mut nyt iltapalalle ja paapiin.

jyffe ja ihan kohta yks hampainen poitsuli
 
möyrylit pikaista paranemista potilaalle!
hyppynaru on kyl loistava idea, taidan hankkia!

emeelia mahtavaa mielikuvaharjottelua :LOL:

voi hö: mulle iski penikkatauti jalkoihin eli juokseminen sattui eilen ihan älyttömästi. toivottavasti se menee ohi äkkiä! ei oo oikein kokemusta vastaavasta. tietty se on myös merkki siitä, että lihakset kasvaa, mut silti - au, au! täytyy ehkä vaihtaa vähäks aikaa pyöräilyyn laji, siinä saa enempi reisi kyytiä ku sääret.

jep, jep, nyt päikkäreille, poika nukahti jo :wave:
 
Kiitoksia onnitteluista :) .

Mä oon koko ikäni liikkunut ja 5 viikkoa Pimpulan syntymästä olinki jo juoksulenkillä ja hevosen selässä :D. Vaunulenkeillä käytiin päivittäin, ne onnistui oikein hyvin etenkin niinä päivinä, kun esikoinen suostui ajaa pyörällä. Mulla oli rytminä 2x ratsastus/viikko, 1x juoksu, 1x uinti ja loppupäivinä eri pituisia vaunulenkkejä (jo meidän koiran takia). Nyt kun kävin äitiysneuvolassa ja terkka kysyi liikunnasta, olinki ihan ihmeissäni, kun hän sanoi, et "no nyt et varmaan kakkosen jälkeen oo vielä ehtinyt liikkuu". MITÄ??? :eek: Vauva kuitenkin 9kk. Raskauskiloja on edelleen se 5 jäljellä, tuskin nyt lähtevätkään kun uusi vauva kasvaa massussa, mut en stressaa. Ne lähtee sit kolmosen jälkeen, eikä se mikään maailmanloppu oo, vaikkei lähtiskään, kun alkupaino on ollut niin matala. Pääasia mulla on, et oma olo on hyvä ja virkeä! Eikä vaatteet purista päällä. Juu, ja tällähetkellä tuo virkeys on kyllä ihan kadoksissa, miten ihmeessä tää alkuraskaus väsyttääkin näin paljon...

Kuinkas monella on jo elovauva hoidossa? Meillä menee lapset syyskuussa hoitoon, tosin eivät siellä joudu olee kuin 3kk =) . On kyllä ollut puhetta, et jos mies ei saa opiskelupaikkaa, oliski ton 3kk hoitovapalla, ettei turhaan tarttis viiä hoitoon. Parin viikon sisään sen pitäis selvitä. Kesä saadaan hoidettuu lapset kotona, mies on nyt niillä isien extra-viikoilla kun piti viimeiset viikot vanhempainvapaasta, sit on molempien kesälomat peräkkäin.

Hiustenlähdöstä sen verran, et toisilla tahti kiihtyy kun lopettaa imetyksen. Mulla on lähtenyt tasaseen synnytyksen jälkeen, nyt tahti taas hiljenee, kun raskausaikana mulla on aina iho ja hiukset paremmassa kunnossa kuin muuten. Miehen mielestä mun pitäiski olla aina raskaana :LOL: kun oon niin kaunis silloin, muotojakin ihan eri tavalla...

 
HooÄs Onnea tuoreelle Rouvalle! Kuinkas häät meni?

Meillä neiti oppi viikonloppuna päristelemään kun ajaa autoilla (oikein neitimäinen) :LOL:
sekä taputtamaan.
Yöt on ollut ihan kauheita, taas saa miettiä että mikä sitä vaivaa, hampaat? korvat? Oon ollut ihan kuin kännissä ite kun oon niiiiiiin väsynyt...
Meillä ajateltiin aiemmin että ruvetaan toista yrittää kun neiti on vuoden niin nyt mietityttää todella että jaksaako sitä tähän vielä mitään vauvaa alkaa tekemään, mutta kun halu ois saada ainakin se 2 lasta ja lyhyellä aikavälillä.

No nyt se neiti tuolla jo taas heräs, varmaan TAAS tissiä vailla :headwall: joten palataan...
 
mairo: meillä sama homma.. meillä viime yönä poika varmaan oli enemmän valveilla kun nukkumassa.. tätä on jatkunu nyt pari viikkoa.. en ees tiedä onko tuo normaali kun nuin vähän nukkuu.. oon aivan poikki enkä kyllä kohta tiiä mitä tehä..
 
neitiperho
Voih, ei voi kuin myötätunnosta miettiä aikaa kuinka rankkaa todellakin on yö heräämiset. Vaikka mulla nyt tuskin vara mitään on sanoa. En edes muista koska oon joutunu yöllä tytön takia heräämään :/ Et ehkä olen siis ihan hiljaa...... :x

HooÄs oli ainakin mielettömän kaunis morsian kun kävin kurkkimassa facebookin kautta kuvia. Hääpukukin hieno (itselläni oli lähes samanlainen :D )

Täytyis alkaa taas pakkaamaan tavarat kasaan ja lähteä remontti hommiin...puuh.. nyt jo tuntuu et hommaa niiiiin paljon että halkeen. Ja sitten kun tietysti hankalaa ton tytön kanssa hommien parissa olla. Mutta kai tää kaikki sen arvoista on. Saadaan ainakin hieno koti joka tehty juuri niin kuin itse halutaan. Ja ainakin kaikki on uutta ja tilaa on vaikka naapureille. Ei sillä että meillä nytkään pieni talo todellakaan olisi.

No mutta nyt hommiin.....
 
Moikka!

Täällä tuore rouva ja on enemmän kuin onnellinen, nyt kun vihdoin olemme kaikki perheen jäsenet saman nimen alla. Päivä oli ihana, kaikki oli täydellistä. :heart:
Kiitos kaikille onnitteluista! =)
Jotenki sellanen tyhjä olo, nyt kun häät on ohi...1½v niitä odotin ja tää kevät oli yhtä säätöä ja kokoajan sai olla jotain ostamassa tai tekemässä ja nyt yht'äkkiä ei ookkaan mitään. :eek: Miehelle sanoinki, että pitäiskö järjestää uudet häät, kun oli niin kivaa. Mut ei innostunu, rahaa palo aikas mukavasti... :whistle:

Aliisa oppi viikonlopun aikana vilkuttamaan ja viime viikolla alkoi "laulamaan" muumien tunnarista sitä mammammammmamma, papppappapppapa kohtaa. Tai ainakin mun mielestä, kun heti kun alkaa sitä itse hoilaamaan, neiti alkaa perässä. :D Ihana!

Meillä on lapset kotona, en millään raaskis niitä vielä viedä päiväkotiin tmv. Huomenna meen vuoden tauon jälkeen tekee keikalla yhden iltavuoron. Sais tulla sieltä vaikka vähän useemmin tollasia ilta ja viikonloppu keikkoja, niin olis kivempi olla kotona, kun ei olis ihan peeaa.

Nyt mä taidan hetkeks rojahtaa sohvalle uuden Meidän Perheen kanssa.

Hyvää viikon jatkoa kaikille!! :wave:

HooÄs ja Aliisa melkein 10kk
 
neitiperho
Tiedän HooÄs tunteen. Mulla oli kans ihan takki tyhjä fiilis. Olisin niiiin halunnu viettää sen päivän uudestaan. Oikeastaan oli vähän surullinenkin fiilis. Tuntui et kaikki meni aivan liian nopeasti ohi ja alkoi miettimään et muistinko tosiaan täysillä nauttia siitä hetkestä ja kokea kaiken. Yritin kans vinkata et voidaan pitää uusinta häät mutta ei kuulemma meilläkään onnistu se :/
 
Pitkästä aikaa muutama rivi tännekin taas.

Onnittelut uusille odottajille :flower:
Mulla oli kauhea vauvakuume heti silloin pojan synnyttyä =) onneksi sektion jälkeen suositellaan odottamaan se 6-12kk niin on tässä ollut vähän aikaa miettiä uudelleen ja tulla järkiinsä =) nyt tuntuu että on niin paljon touhua ja väsymystä tuon yhdenkin kanssa että miten sitä kahden pienen kanssa jaksaisi. Vaikka toisaalta saisihan se toinenkin tulla jos tulee, tällä hetkellä varsinaista ehkäisyä ei ole käytössä, mutta jotenkin en oikein usko että kovin nopeasti tärppää kun edellistäkin tehtiin vuosi. Nähtäväksi jää =)

Ahkeria olette olleet kuntoilemaankin. Mä yritän myös tiputtaa viimeisiä kiloja kiloklubin avulla, kirjoittelen syömisiä ja liikkumisia ylös. Vanhat vaatteet menee kyllä jo päälle, mutta vaaka näyttää enemmän kuin ennen raskautta, varmaan pelkäksi lihakseksi muuttunut :LOL:

Me ajateltiin meripäivillä lähteä käymään heinäkuussa jos jättäisi pojan silloin yöksi hoitoon ja menisi ite hotelliin. Mun äiti asuu siinä lähellä jos mulla tulee ikävä niin pääsen sitten lapsen luo helposti =)
Yhden kokonaisen päivän on ollut mummon kanssa ja sitten muutamia tunteja kerrallaan hoidossa. Ja aina on ihan hyvin mennyt. Ja itekin olen selvinnyt ikävissäni :D

Meillä on nyt ruvettu harjoittelemaan ilman tukea seisomista, saa nähdä milloin ottaa ensimmäiset askeleet. Kovasti yrittää toistella sanoja perässä ja nyt viikonloppuna oppi myös vilkuttamaan :wave: äkkiä on äidin pikku nyytistä kasvanut jo iso poika.

Nyt taitaa heräillä joten paremmalla ajalla taas ..
 
nyt kävi tsemppaajalle ohrasesti :( koivet on alkaneet kunnolla kipuilla sen penikkataudin takia, jalat särki viime yönäkin. jopa vaunukävely rasittaa niitä. joten nyt ei voi ku fillaroida, mennä salille tai uimaan. tosi tylsää, kun just pääsin juoksemisen makuun!
nyt tähän tuli yks tietokonevirus, joten täytyy lopettaa :D
 
Heippa TOSi pitkästä aikaan!! :saint:

Me ostaa päräytettiin omakotitalo,joten en oo koneen äärellä kerinnyt istumaan reiluun kuukauteen. On ollut tätä kaikkea laittamista.

Meille kuuluu ihan hyväää....Aleksi kasvaa kovaa vauhtia. 9kk neuvolassa painoi 9,9kg ja pituus oli 72cm suurinpiirtein. Aleksi ryömii ja istuu hyvin...ja nostaa itteensä jaloille ja tukeavasten pyrkii ylöspäin. Mutta ei vielä kokonaan pääse. Kävelee kun pitää käsistä,joten kohta lähtee varmaan käveleen tai konttaan....katotaan nyt kumpi tulee ensin.

Meillä alkaa hoito parin kuukauden päästä ja mua on alkanut stressaan se et käykö tämä päivänrytmi sinne. Kun luin tosta oppaasta et pienet lapset nukkuu 1,5 -2 h päivässä. Just joo, meillä nukutaan toisinaan 3x1h pätkiä ja toisinaan kerran 2h et mitenkähän käy :| :ashamed:
Ja muutenkin et mitenkä pärjää ku Aleksi on nyt ollut vähän hoidossa,kun en oo saanut aikaiseksi jättää häntä kellekään.
No nyt yritettiin et lähettäs ensi kuun alussa Pelloon ja Aleksi menis äidilleni hoitoon...no äitini ei nyt sitten otakaan kun on alkanut jännittään ettei pärjää Aleksi kaa ku hän alkaa aina pyllypesun aikaan huutaan tai ku äiti alkaa vaippaa vaihtaan....luultavasti nämä syynä ku alkoi selittään syitä miksei silloin just voi ottaa.... :kieh: Hitto et ottaa päähän ku ollaan niin ootettu tätä reissua. Varsinkin ku se pääsiäisen reissu peruuntui Aleksin kuumeen takia :kieh:

No muita vaihtoehtoja hoidolle ei näin äkkiä taida olla...anoppi ja appiukko....en tiiä
Ja pitäisi aloittaa tutustuminen jos tästä läheltä ottais jonku tutun....
Voi että.....ku mä haluaisin välillä päästä itekin lomalle :kieh: :kieh: :eek:

No tässä hieman kuulumisia ,ja murheita
Palataan taas... :wave: =)
T:Hansu27 ja Aleksi 10kk
 
Heips!!
reissusta tultu kotiin olin poikien kans muutaman päivän mökillä.
kylhän meijän kohta kolme vee oli ihmeissään kun ei ollut sisävessaa ja saunakin oli pihasauna kyllä mulla oli hauskaa hänen kustannuksella :)
kuntoileenhan ei kerennyt, pitää tänään taas lähtee kuntikselle rehkimään.
meillä poitsu syö jo jugurtteja ja raejuustoo ja aika lailla jo kaikkee jäätelö on suurta herkkua ja osaakin jo tikkujätskin syödä ihan itse.
kovasti poitsu on ruvennut matkiin ääniä ja kovasti kävelee jo tukea vasten.
nyt lähen myöhäiselle aamiaiselle.
 
Moikka!

Onnee Hooäs rouviintumisesta :heart: Ja onnea kaikille tulevista pienokaisista :heart:

Ilona nyt sitten kiipeilee seisoon joka paikkaan :eek: Kyllä on taas vahtimista. Ja kovasti käy halailemassa :heart:

Viime yönä iski paniikkii, että mikä sen nyt on, kun alko ihan yhtäkkiä puol kolmen aikaan huutaan hysteerisenä. Kipitin sit kattoon, niin oli peitto pään päällä eikä päässy sieltä pois. Rauhottu sit heti kun otin peiton pään päältä pois ja jatko uniaan. Mutta kyllä säikäytti!

Ilonalla on uus herkku, tavallinen juusto, söis sitä vaikka kuinka paljon. En oo viä hirveesti uskaltanu antaa, mutta ne mitkä annan, katoo hyvinkin nopsaan suuhun :)

Teinpä minäkin raskaustestin eilen. Oli niiiin paha olo aamulla ja pissalla oon ravannu tiheeseen tahtiin. No kauheella jännityksellä sitä sit tein ja odottelin ne pitkät minuutit. Kävi mielessä, että kun en nyt viä olis raskaana. Mutta sitten kun tikku näytti negaa, niin pettymys olikin suuri ja itku pääsi. Miehelle sit tietty ilmotin, että nega oli. Hää ei töiltään kummempia ehtiny vastaan, mutta illalla sit kysäsin, että mitä ajatteli asiasta, niin vähän helpottunut ja vähän enemmän pettynyt. Mutta mitään kiirusta ei täs nyt viä ainakaan pidetä. Katotaan nyt.

Huomenna tytöt meneekin sit mummille päivähoitoon. Saan itte siivota rauhassa ja kunnolla. Ja mein vaatehuone, voi kauhistus, ei sinne uskalla ees kattoo ja toisekseen, ei sinne mahdu, kun yhteen pikku koloon seisoon... :whistle:

Mutta nyt kahvin keittoon, piirakka on kohta valmista :wave:

Emeelia ja Ilona 10 päivän päästä 10kk :heart:
 
:attn: vähän piiskausta eli omantunnonkyssä: onks kaikki nyt järjestelleet itselleen vähintään yhden liikuntakerran/kuluva viikko? hyvä jos ootte :)
kävin just fillaroimassa 11 kilsaa kovaa vauhtia, kun kerta juosta en voi (se penikkatauti) , ja teen nykyisin vatsalihaksia niinä päivinä, kun en muuten kunnolla kuntoile. ja joskus sekä että.

ja sitten vakavampi asia: murumme pääsee sairaalaan tutkimuksiin viimeistään syyskuussa sydämen sivuäänen takia. hyvä, niin loppuu arvailu, että onko jotain vialla vai ei. ilmassa ei ole paniikkia, koska kaikki muuten on olleet tähänastisissa tutkimuksissa hyvin, mut huolissamme me ollaan tottakai. kovasti. mut ei kestä ajatella pidemmälle. meidän nöpönassu :heart:
 
just meinasin kirjottaa samaa, mut irtis kerkes enne!!!

meillä äkäsyyttä pukkaa..tiiä sit tekeekö hampaita vai mikä..

nyt viettää helppoo iltaa, poika lähti mummolaan parix päivää (kai) ja tiituki on jo nukkumassa :) laitoin veljen huoneeseen harjottelemaan, miten nukahtaa "vieraseen" paikkaan, ja näköjään hyvin! jos sais iteki nukuttuu paremmi ens yön, ku ei ehkä joka inahuksee herää!
 
Meidän tytön tiedot.. 9.8 , 3510g , 50 cm , sisko-06

Meillä on varmaan ollut vauvarokko. Kuume alkoi maanantaina ja tänään aamupäivästä nopeasti laski. Nyt illalla oli selässä näkyvissä pikku näppyjä.
Tänään oli 10 kk neuvola. Paino oli 10750g ja pituus 74 cm. Kasvuvauhti oli vähän liikkumisen myötä hidastunut. Kaikki oli hyvin. Hb mitattiin ja se oli 106.
Meillä liikutaan kontaten huimaa vauhtia. Tukea vasten noustaan ketterästi seisomaan ja ihan pikkuisen siinä jo liikkutaan.
Yöt on sairastelun , hampaiden, uusien taitojen ja eroahdistuksen myötä todella levottomia. Nukutaan ½-2h kerrallaan. Tisulla nukahtaa kyllä melko hyvin. Perhepedissä saan myös ite levättyä. Nyt vaan vähän väsy ollut, kun töitä niiiin paljon kaiken muun lisäksi. Osan töistä teen myöhään illalla, kun tytöt jo nukkuu. Nytkin neiti kylläkin tässä tisuttelee, joten paperityöt saa odottaa...
-Poni ja tylleröinen 10 kk
 
Ei meillä ollukkaan vesirokko, mistä lie saanu kauheen allergisen reaktion. Luulen et itikanpistoista. Mut oli se kamalan näkönen kyllä. Melkein toivon et olis ollu se vesirokko niin olis se tauti sit sairastettu.
Kaks vanhinta on sen jo sairastanu ja mietinki nyt et 4v tyttö ei ole. Et taidan rokotuttaa jos ei täs ihan kohta sitä sairasta. Ja vähän miettiny et jos sit nuo kaks pienempääkin.En tiedä.

Oletteko te rokottanu vesirokkoa vastaan?


On nyt tuo vauva (9kk) ja iso veli 2,5 vuotta tosi hyviä kavereita. Saattavat leikkiä vaikka kuin pitkään kahdestaan legoilla tai eläimillä.
Kuuntelin yks päivä et mitä vauva itkee niin meni katsoon niin isoveli muka peloteli. Sillä oli kädessä pikkunen virtahepo ja se muka käveli vauvaa kohti...
---valo tättä tulee hilvee tiikeli---

Olis lähes eka kunnon selvä lause tuolta pojalta ja heti kiusaamassa pienempiä. Omallalailla huvitti se tilanne ku pikkunen lelu ja toinen uhoa et valo täältä tulee hilvee tiikeli.
 

Yhteistyössä