<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huomenta täältäkin. Herätty ollaan kyllä aikaa sitten. Nyt oli taas parin hyvän yön jälkeen huono yö. Tyttökin heräili monta kertaa ja aina juuri silloin ,kun mulla oli kaamea pisuhätä. Sitten piti vaan rauhoitetta hänet uneen ja sitten pääsi veskiin. Myös närästi hurjasti. Eipä mullakaan tuohon närästykseen vaikuta se vaikka vauva on laskeutunut.

gallup rv 37+1 sf oli 32,5 cm ja vauvan kokoarvio 3000g.

Tunnin päästä neuvola. Saa nähdä kuinka paljon paikat on nyt auki.
Palailempa sitten taas!
-Poni ja Manteli 38+1


 
Vilma71 ja valtteri ilmottautuu.
Ihana rakas pieni poikamme syntyi 5.8.08 klo 9.52. Rvkolla 37+3
Mitat 3220g ja 49.5cm
Kaikki meni hyvin ja kotiuduttiin jo kun Valtteri oli 30 tunnin ikäinen.
Palailen kertomaan lisää kun ehdin.
Paljon onnea myös kaikille muille vauvansa saaneille ja liukuja muille jotka jo odottaa tositoimiin pääsyä.
 
Viime vkon neuvolas mitattuna mun sg-mitta oli rv 36+4 30,5 cm, tän vkon alussa synnytystapa-arviossa vaavin koko 2454g. Ens vkon maanantaina seuraava neuvola, saapi nähä, kuinka sf on kasvanut.

Mulla oli eilen aamusta lähtien aivan järkyttävä alaselkäkipu, tuntu tosi jäykältä ja kävelin kuin vanha mummo, istuminen tuntui tekevän tosi huonoa, ei meinannut päästä kävelemään, käveleminen puolestaan teki hyvää. Mitähän ihme selkäkipua oli. Tänä aamuna herätessä ei juurikaan enää tuntunut.

sipe81 rv 37+5
 
Galluppiin voin vastata tuoreen tuloksen, kun tulin just neuvolasta. Sf mitta nyt 37cm, rv 37+1. Vaikuttaa jonkin verran se että vauva nojaa juuri tuohon mahanahkaan selällään, pyllystä voi napata kiinni. Painoarvio nyt n 3,8-4kg (laskettuna aikana olisi +4,5kg mutta sinne ei päästetä ).

Liivinsuojista kyseli joku... mulla ei kulunut kummallakaan aiemmalla kerralla kuin se yksi pari, koska maitoa ei riittänyt herumiseen asti. Ja vaikka tihkuisi, niin harvalla tihkuu laitoksella olo aikana kamalasti, eli minä laskisin että 1 pari per päivä ja ehkä yksi pari varalle, eli 4 paria maksimissaan ottaisin ensikertalaisena. Nyt en ota kuin 2 paria itse.
 
Onnittelut taas kaikille vauvautuneille! :flower:

Nukuin ihan älyttömän hyvin viime yön. :) Heräsinki vasta puol kymmenen. Illalla supistukset taas koveni, mutta saunan jälkeen loppu taas melkein kokonaan... Että se siitä saunasta. :kieh: Nyt on olo kaikin puolin hyvä, mietin tuossa että lähtisin käymään lähikaupassa, mutta matkaa on pari kilsaa ja kävely tuntuu jotenki liian hitaalta vaihtoehdolta ( taivas on aika tumma ), vieläkö uskaltais lähteä pyörällä? Mun pyörä on laitettu "talviteloille" jo pari kk sitten ku jouduin lepoon, mutta nyt ajatus houkuttelisi...

Liivinsuojista Mulla oli esikolta yksi pari mukana, kotiin lähtiessä laitoin ne, muuten käytin sairaalan suojia. Liekö sitten nyt jo säästöbudjetti joka paikassa ettei niitä enää "anneta" sairaalasta?!? Esikko syntyi 2004...

Sf oli mulla rv36+6, 32cm. Esikolta oli ennen synnytystä 31cm ja hän painoi 3405g, rv39+0... Isompaa vauvaa tästä on kyllä povattukin...

Tiitu ja Eppu 37+2
 
:wave: Pitkästä aikaa taas!

Ahkerasti lueskelen juttuja, mutta en edelleenkään saa aikaiseksi kirjoitella...

Onnea kaikille vauvautuneille!! :heart:

Täällä mennään viikolla 37+6 eikä merkkejä synnytyksestä.
Olen tällä viikolla käynyt jo kaksi kertaa neuvolassa, kun alkuviikosta oli verenpaine koholla ja halusivat seurata. No, tänään sitten oli pissassakin yhden plussan verran valkuaista, verenpaine vaihteli kolmen otoksen jälkeen n. 136/92 - 120/77 eli ei ihan kauhulukemissa, mutta kuitenkin. No huomenna vien pisunäytteen aamulla labraan, niin tarkistavat tarkemmat arvot. Olo kuitenkin ihan ok, ei päänsärkyä, turvotus "normaalia".

Tulevalla lauantaille olen toivonut synnytystä ja poikaa tulevaksi, koska meillä kun on pojan nimi jo valmiiksi mietittynä, niin osuisi samalla lailla kuin esikollakin eli nimppari + synttäripäivä peräkkäin ;) heh, no tää on tätä tuuria sitten. Esikolleki nimi oli valmiiksi mietittynä enkä ymmärtänyt tarkistaa, että miten lähelle syntymä- ja nimipäivä osuvat. Samoin kävi nyt (jos siis poikaa pukkaisi). Ois tasapuolista, jos molemmilla ois päivänsä peräkanaa :) (esikolla tosin joulukin pukkkaa parin kolmen viikon päähän :D

Painoarviosta : Meillä oli silloin... olikos se 34 viikolla se ultra, jolloin lääkäri mittaili päänympärystä ja luita ja totesi, että silloin painoarvio oli n. 2400 g ja tämän jälkeen kuulemma lapselle tulee n. 200g/vko lisää painoa. Tämän mukaan olen sitten mennyt. Nyt siis olisi vajaat 3,5 kg koossa... No tiedä häntä. Esikko oli sen 4270 g eikä tämän kohdalla ole puhuttu mahdollisesta suuresta koosta saati käynnistämisestä mitään. Kai ne katsovat, että tämä täti on niin iso itsekin, että vaavin ollessa iso, tulee se sieltä kumminkin ulos :) Ehkä tämä onkin tyttö, jolloin tuo pienempi koko saattaisi olla mahdollistakin.

Liivinsuojuksista : Mulla ei maito noussut esikosta sairaalassa lainkaan ja vielä kotonakin ihmettelin, että mihin niitä liivinsuojuksia oikein tarvitaan :) Koko imetysaikana (kaikkiaan reilut 1,5 v) en niitä tarvinnut, lahjoitin ystävälleni, jolla samanikäinen vaavi. Eli hyvin on yksilöllistä tuo maidontulo. Eikä rintojen kokokaan muuttunut koko aikana mihinkään.

Tänään on minulla ns. vapaapäivä. Esikoinen aloitti päikyssä loman jälkeen ja mies lähti pääkaupunkiseudun suuntaan (täältä Tampereelta käsin) koko päiväksi. Pesen pyykkiä, teen ruokaa ja ehkä ehdin jopa istahtaa kirjan kanssa alas. Jee! Nälkä alkaa kyllä olla jo melkoinen, vois valmistua tuo sapuska jo!

Jaksamista meille kaikille!

Hannele
 
Äiti lpr Täälläkin närästää ihan tuhottomasti, joten samassa veneessä ollaan! :wave: Toissayönä heräsin tunteeseen että kohta oksennan tulikeittoa, jos en nouse ylös. :x Viime yöksi tajusin ottaa Rennien ennen nukahtamista, niin meni vähän paremmin. Mutta nämä närästykset on olleet melkein pahempia kuin alkuraskauden pahoinvoinnit. Tsemppiä vaan kaikille, joita sama ongelma vaivaa! Jospa se loppuis synnytyksen jälkeen...
 
Jipii, nettipimento ohi!!! :LOL: Eihän tässä ois KUIN kymmenen sivua kahlattavana, kiitos aktiivisten kirjoittelijoiden ;) Pitää jättää myöhemmäksi kahlailu.

Ihanaa, vauvasade on jatkunut, ONNITTELUT kaikille nyyttinsä saaneille!! :heart: :heart: :flower:

Ite elelen toivossa, että tää Mötky haluis jo ulos tuolta yksiöstään, on nimittäin jo aaaaivan alhaalla ja kiinnittynyt, ja kipeitäkin supistuksia tulee jo!!:) Maanantai-iltakohan se oli kun tuli tunnin ajan kipeitä suppareita 10min välein...ja loppui kun menin sänkyyn makuulteen. :kieh: Voi jösses että pelottaa ne synnytyssupparit kun nuokin on jo sattunut ihan kivasti....ja säteillyt reisiin!! |O

En jaksa kirjotella tarkempia neuvolakuulumisia, kaikki ok.. luontaistuotekaupan rautalääkettä oon syöny nyt viikon, ku hb laski 108:n (<--tuo tulos kuukausi raudansyönnin lopettamisen jälkeen, jolloin hb oli jopa kolmen obsidan paketin jälkeen noussu 120:n eli ei siis mitään hyötyä tuosta 7kk:n rautakuurista!!!! :kieh: )

Uuteen kotiin ollaan kotiuduttu tosi hyvin, tavarat kutakuinkin paikoillaan ja kaikki valmiina pienokaista varten! :heart: Leipomaan voisin taas alkaa, eilen tein mokkapaloja.... :p Nyt vois tehä kääretorttua tai mansikka-raparperipiirakkaa, saapahan sitte mussuttaa ja kauhistuttaa terkkaria painonnousulla.. :whistle:

Enpä tämän dementian kourissa muista mitä piti kirjottaa, palailen myöhemmin astialle!!

Upp3 ja Mötky 39+2!!! :heart:
 
Minä en ole mitään painoarviota saanut, mitään kokoon viittaavaakaan ei olla sanottu, joten ei ole harmainta hajuakaan minkäkokoista vauvaa sitä voisi odotella. Sf-mittahan mulla on koko ajan ollut varsin pieni, elikkä lähes koko raskauden ollaan menty keskikäyrän alapuolella ja sijaisena oleva terkkari sai jopa alle sen alarajan, mutta vakkari tällä viikolla mittasi taas ihan eri lukeman ja palattiin alarajan yläpuolella.
Mitta taisi olla nyt viikolla 39+1 32cm.

Närästys vaivaa täälläkin, mutta mä kestän sen, enkä jaksa tota rennietä vedellä napaan. Närästys ei kuitenkaan vaikuta mun yöuniin, niin kuin ei oikein mikään muukaan, sillä kun minä nukahdan niin silloin myös nukun ja en herää ihan herkästi. Mä toivonkin, että tää vauva saisi mun unenlahjat, että nukkuisi missä vaan, milloin vaan ja miten vaan, ei mitään väliä onko valoisaa vai ei, meluaako joku vai ei, kun nukuttaa minä nukun.
Tosta närästyksestä sen verran vielä, että kaverini sanoi, että se loppuu lapsen synnyttyä kuin seinään, ei kuulemma enää närästä ja tunne on kuulemma taivaallinen, joten sitä odotellessa :LOL:
 
Heippa!

Täällä ei tuottanu eilinen siivous ja saunominen minkäänlaista tulosta... :/ Nyt kyllä tuntuu että vauva puskee aina vaan alemmas ja alemmas, mutta tiedä häntä. Mä jo elättelin toivoo että pääsisin kohta synnyttään, ehkä tyydyn sitten odotteleen sinne laskettuun aikaan asti... :/

Ajattelin kyllä kokeilla tänään tota kynsien lakkausta... jos vielä taivun sen verran :LOL:
Ja puuvajaa ajattelin maalata, jos meillä on maalia...

Ehkä sitä pitäis sitten mennä hommiin, että sais taas jotain aikaseks! :D

~Heitsu&Papu 37+6~
 
Torstaita!

Täällä repii lonkkia ja jalkoja ja selkä kipeenä... mutta eipä varmaankaan ennusta mitään... PLLÄH!

Liivinsuojista Mä laitoin tänään ekaa kertaa imetysliivit päälle ja liivinsuojat niihin, eilen vai toissapäivänä huomasin että jahas,näköjään jossain vaihees oli tullut paidasta läpi toisen rinnan kohalta ja eilen illalla oli liivit molemmista rinnoista läpi asti märät. Eli maitoa tulee jo ja ihan kivasti, vähän kumarrut niin samantien valuu...
Mä siis pakkaan useamman parin liivinsuojia sairaalaan ja jos samalla tahdilla menee kuin kuopusta imettäessä niin sellanen paketti jossa kaks pötköä liivinsuojia kestää mulla ehkä kaks päivää!! Mä ostinkin viimeeksi kestoliivinsuojia kun joka toinen päivä sai käydä 3e:n paketin ostamassa... Nyt oon ostanut myös vihdoin ja viimein maidonkerääjän koska kun vauva on imenyt toista rintaa niin toisesta lentää kaarena maitoa jos ei oo liivejä ja suojia jotka tosin saa vaihtaa... kahvimaidot saa puristettua liivinsuojista, olis sokeritkin valmiina! :LOL:

Mahaa jomottaa,,,, mutta miksi nämä ei edisty?!?!?! Hermot menee tälläseen jaamimiseen... :headwall: Kyllä välillä tuntuu että tuleekohan sitä vauvaa ollenkaan, joku pian herättää ja sanoo että ei vaiskaan, ei teille mitää vauvaa tuu.. tuntuu niin loputtomalle tää odottaminen.

Pitäisköhän sitä lähtee jonnekkin käveleen jos sais vauhditettua näitä supistuksia...
 
oh, tää heppu pyörittää peppuaan puolelta toiselle ihan urakalla tänäpäivänä, nyt ei oo harmaintakaan aavistusta missä jalat ja missä peppu, tuntuu et ku liikkuu niin kääntyy kokonaa sitte toi pylly puolelta toiselle. hassun näköstä on vaan.. :) mua on nukuttanu tänään niin mielettömästi ku olla ja voi vaan.. eipä oo tullu siivoamisesta juuri mitään, pitää odotella että mies tulee töistä ja jos kävis jossai syömässä (ei millään jaksais ruokaakaan laittaa) ja sit alkais taas siivoileen.. pikkuhiljaa hyvää tulee... :D eiks ni?!? :D
 
Meille syntyi 4.8. klo 02.45 pieni poika rv 38+4. Pituutta oli 50cm ja painoa 3470g. Kaikki meni nopeasti ja hyvin, ja molemmat voidaan loistavasti lukuunottamatta mun flunssaa jonka jostain jo ehdin repäistä.. Ihan puolkuollu olotila sen takia! Eilen päästiin kotiin kun oli vauvallakin sokeriarvot ja kaikki muu kunnossa. Tässä näin pikaisesti, palaan myöhemmin kertomaan lisää.
 
onnea vilma71 vauvan syntymästä! :flower:
äiti lpr sf-mitta tänään rv 38+6 oli 39cm. painoarvio vkolla 35+5 oli vähän päälle kolme kiloa.tänään terveydenhoitaja sanoi,että ei se mikään ihan jättiläinen ainakaan ole.suhkoht normaali kuulemma =)
juu neuvola oli tänään ja vauvalla kaikki hyvin! itselläni oli paineet vähän noussut ja proteiini yhden plussalla, joten huomenna täytyy mennä antaa kontrollinäytteet. toivotaan,et ei oo alkavaa raskausmyrkytystä!! :/
nyt ei muuta sen kummempaa tule mieleen!

ajatar&vekara 38+6
 
vilma71 ja mapsu Paljon onnea pikku-prinsseistä :flower:

Neuvolassa käyty. Kaikki hyvin. Ultrassa painoarvio 3150g ja sf mitta oli 33.5 cm. Vauva siellä alhaalla kovasti tulossa. Kohdunsuu oli kuintenkin saman 3 cm auki niin kuin oli viime viikolla. Positiivista oli se ,että painoa ei ollut tullut yhtään ja pissa oli puhdas. Kaikenkaikkiaan painoa on tullut 19 kg eli ihan hyvin :) .

Nyt lähden reippaalle lenkille ,vaikka koko lantio on ihan kipeä. Jospa se piristäisi ,kun pari päivää olen ollut kamalan väsyksissä.
-Poni taas
 
Eilen oli neuvola rv36+4, vauva ihan alhaalla mutkalla ja pää kiinnittynyt kanavaan, täti muistutti pitämään vauvakassin valmiina oven pielessä!

Niistä sf-mitoista, tässä mun esimerkit:
27+3, 26cm
29+5, 28cm
31+4, 28cm
33+4, 33cm
36+4, 34cm
ainakin käyrällä näyttää ihan mahdottomalta.

Yöt on ihan kamalat, kipua ja itkua riittää, päivät horroksessa, mitään ei jaksa ja hermot menee.

piiitkästynyt eccu
 
neitiperho
Täällä alkanut tänään supistelemaan vähän väliä...ihan pitää liputtaa sen kunniaksi varmaan. Tosin kaikki siis ihan kivuttomia, mutta kerrankin edes supistaa :D

Eilinen rehkiminen siis ehkä hieman auttanut...no en tiedä. Aamun olenkin tänään silittänyt meitin lakanoita. Huh, kyllä siinäkin urakka ja loppua ei näy. Mun isä innokkaana tekee ulkona meille uusia rappuja oven eteen ja ite pitäisi lähteä seuraavaksi kauppaan niin saa työmiehelle ruokaa. Sitten jatkuisi pesuhuoneen teko..lattioiden pesu..ikkunoiden pesu..Puuhaa siis riittää. No onpa ainakin päivät menneet huomattavasti nopeampaan kun niin paljon hommaa ollu joka päivä.

Anteeksi kaikille närästyksestä kärsiville...mutta onpa ilo kuulla, että oikeesti muut alkaa kärsimään samoista vaivoista mitä itse kärsiny jo viikolta 12 lähtien. Itse kun tosiaan tuli yhdessä vaiheessa vaan sen takia oksennettua ja öitä ei saanu nukuttua. Kiitos ihanan lääkkeen nykyään, yötkin menee jotenkin nykyään.

Onnitteluja jälleen vauvautuneille :flower: :heart: :heart: Poikia satelee :D

Ja taas hommiin....


Niin ja galluppiin piti vielä sananen laittaa. Nykyään menny keski- ja yläkäyrän välissä.
rv 30+0 sf 29 painoarv. 1500g
rv 32+5 sf 31
rv 36+5 sf 33 ja painoarvio 3600g (joka tosin lekurinkin mielestä ehkä liian paljon yläkanttiin)
rv 38+0 sf 35

Ensi maanantaina uudet mitat neuvolan yhteydessä.
 
Täällä kotiuduttu neuvola käynniltä. Viikkoja nyt siis 39+5.
Kaikki kuta kuinki ok, ja vointi hyvä. Ainoastaan pissa ++, huomenna pitää käydä näyte viemässä tk:hon :headwall:
Tuosta paino arviosta et ku äippäpolilla kävin viikoilla 38+2 niin silloin vauvan painoarvio oli 3100g, et jospa se pitäis paikkansa. :)
Synnyttämään tekis jo kovastikki mieli, ja kovin kateellisena täällä lueskelen vauva uutisia.
Itellä tää käveleminen ollu nyt pari päivää yhtä tuskaa, ku lonkkiin ja selkään käy nii vietävän kippeesti,banadollia sit ottanu olenki pahimpiin kippuihin.
=)
 
Paljon onnea taas kaikille vauvan saaneille!!!! :flower: :hug:

Liivinsuojista: Minä taas suosittelen ottamaan niitä sairaalaan jo mukaan aika kasan. Itselläni maitoa nousi tosi hyvin jo sairaalassa ollessa, enkä ilman liivinsuojia ois pärjännyt!! Myös imetysliivit oli tosi kätevät.. tosin alussa huomasin, että isommat liivit ois saanu olla, ku maitoa nousi rintoihin ja rinnat taas kasvoi monta kuppikokoa!!! Eli kannataa tosiaan varata tarpeeksi isot liivit!!! Maitoa on kyllä nytki tullu mahtavasti.. täytyy ihan lypsää, ku ei tuo pikku-neiti syö niin paljoa mitä tulis.. Mut hyvä että maito riittää!! :)

Painoarviosta: Mulle tehtiin edellisenä päivänä ennen ku vauva syntyi, painoarvio ultrassa ja sen mukaan vauva oli silloin n. 2900g. Vauva painoi syntyessään 3010g, joten aika hyvin piti tuo arvio paikkaansa! :)

Pikku-neiti on kyllä edelleen oikea unelma tapaus.. nukkuu ja syö ja sillon ku valvoo, saattaa olla tunninkin hereillä, mut ihan rauhallisena vaan katselee ympärilleen.. :heart: Viime yönä hän nukkui 7 tuntia putkeen, eikä siis herännyt kuin yhdesti yöllä syömään.. :) Aamulla kävi kiva "haaveri" vaipanvaihdoin yhteydessä.. aloin pyyhkimään vauvalta kosteuspyyhkeillä pyllyä, kun hän päätti kakata ja sitähän ruutasi pitkin mun jalkoja, sänkyä ja lakanoita.. :kieh: :LOL: No, eipä tuolle rakkaalle voi olla vihainen, nauratti vaan... :LOL: :heart:

Voimia kaikille loppuraskauteen ja sitten itse koitokseen!! :hug:

Annilia & Nuppuliini 9pv :heart:
 
onnea vauvan saaneille! :flower:

upp3 oon ymmärtänyt, että rautakuuri ei auta kuin hetken yli sen, kun sen lopettaa. en oo saanu lupaa lopettaa, synnytyksen jälkeen kuulemma kerrotaan, koska voi lopettaa, kun menettäähän synnytyksessäkin verta. mullakin hemppa jo 124, mutta jatkaa pitää.

gallup: rv 39+0 sf 35, yhtään painoarviota ei saatu/tehty raskauden aikana.

jatkogallup: millä "verukkeilla" kukin ootte päässyt äitiyspolille synnytystapa-arvioon tai asia on erikseen neuvolassa ultrattu?

meillä ei ole neuvolassa ultraa, enkä ole synnytystapa-arviota saanut, niin sillai vähän oon utelias, kun jotkut teistä ovat sellaiseen päässeet. joitakin syitä oon jo bongannut, mutta jos jaksatte, kertokaa vielä, niin ehkä tajuan, miksi jotkut ei sitä sitten tarvitse...

(.) viri-viri-tööt-tööt. aamupäivän aivan sairaan väsynyt, ihan kankaalla. joten eilisen suht energisen päivän suunnitelmat muuttui löhötoipumiseksi aamupäivästä. toivottavasti väsyisin tässä riittävästi, ett saisin unta, sitä kun ei ole kuulunut aamukasin aamiaisen jälkeen, grr. mutta vieläkin tajunta pihalla, joten pahoittelen, jos kirjuuttelen nyt vähän epäselvästi, tms.

irtis ja olympialaisiin valmistautuva 39+1
 
Heitsu86 mun sf mitta on 35. yläilmoissa mennään käyrien mukaan. Sellast 4kg sieltä odottelen kun sisaruksenikin lapset ovat kaikki olleet 4kg tietämillä.Lääkärikin kysys et minkä kokoinen oon itte ollu syntyessä niin siihen voi vähän verrata tulokasta. Oon kyl aika tyytyväinen kun ei ole nahka viel revenny. voiskohan olla niin et säästyn arvilta tai katotaan et siinä käy niin et viimeistään salissa sitte tai niin siskoni varotteli.
 
irtosora ite pääsin neuvolan lääkärin lähetteellä synnytystapa arviointiin äitiyspolille, ihan siitä syystä ku itse halusin, esikoinen reilu 2v sitten syntyi nii rivakasti et repesin aika lahjakkaasti myös. Halusin tietää et vieläkö alatie synnytys on kohdallani mahdollinen, ja olihan se =)

liivinsuojista ite ainaki olen pakannu sairaalakassiin nipun liivinsuojia sekä imetys liivit.
Vaik sairaalassa ei maito hirveästi vielä nousiskaan, nii mukava se on ettei het liivit ole märkänä maidosta ja joka paikkaan valskaa ku suojat vähä imee maitoa. =)
 

Yhteistyössä