<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnea taas kaikille, ketkä ovat nyyttinsä saaneet!

Huonoa kohtelua olit Jabba saanut, kurja juttu, mut onneks lopulta kaikki hyvin.

Mä olen virkeämpi kuin kolmeen vuoteen... ihan kummallista, sillä olen saanut nukkua joka aamu noin seitsemään, hurraa!! Aina lapset on herättänyt ennen kello kuus- seitsemän ja nyt kun miehelllä on loma, ovat nukkuneet pidemmälti, mikä niihin on tullut, silloin kuin yksin olen paikalla ollut, eivät armoa ole antaneet :x . Nyt on siis koko perhe lomalla :D , ei kovin raskaalta tämä loppukaan enää tunnu, jokatapaukses olen vakuutettu että päiväpäivältä on lähempänä vauvan tulo, ei hoppuilut hyödytä. Jospa se syntyy kuuliaisesti 1.9., kun edellisetkin on mennyt päivällä yli :D .

39+3
 
Sone
Siis todella huonoa kohtelua Jabba saanut :hug: Minulla oli hyvä tuuri kun kätilö oli tosi asiallinen ja osasi hommansa hyvin ja jakso minun ulvomista.

Toipumisesta: Menin suihkuun heti synnytyspöydältä ja kävelin itse yläkertaan osastolle, ja istuminen onnistui ongelmitta myös, koska repeämiä ei tullut, joku pieni nirhauma vaan. Kuumetta minulla oli vielä seuraavan päivänä vähän mutta vointi oli kuitenkin hyvä. Ainoo vaiva mitä synnytyksestä tuli on peräpukamat, aika ilkee vaiva. Maha on hävinny kokonaa, vähän vaan pullataikinaa vielä kun ei lihaksista ole tietoakaan, kiloja ei kai enää montaa ole jäljellä. Perse tosin on varsin metrin leveempi ja jaloissa sellua. Niin, ja tisstit hillittömät ja kipeet.

Vauva syö välillä 1h-4h välein ja tyytyväinen tähän mennes :)

Sone ja Iita 6vrk
 
Pitkästä aikaa linjoilla minäkin.. Eilen kirjoittelin pitkät pätkät mutta jostais syystä tekstit hävis jonnekin.. No nyt uusi yritys pikaisesti.

Poikamme siis päätti syntyä viikko sitten keskiviikkona 20.8 klo. 14.37. Kokoa pojalla oli syntyessään 52 cm ja 4080g. Ke aamuna aloin tuntemaan 9-10 aikoihin kivuttomia mutta tiheitä supistuksia. Lähdettiin läymään synnärillä näytillä puolilta päivin, vaikka vielä mietin lähtiessä että kannattaakohan vielä lähteä kun en ole yhtään kipeä. Supparit olivat tulleet kuitenkin parin tunnin ajan jo 3-7 min välein, joten päätettiin lähteä. Onneksi niin, sillä saliin kun päästiin samoin tein niin olin jo reilut 6cm auki! :eek:
Käyrillä ehdittiin hetki makoilla kun lapsivedet meni, ja sitten loppu olikin melkoista rytinää. Poika syntyi 22 min ponnistamisen jälkeen nyrkki poskella kuten siskonsakin aikoinaan.

Ke-la oltiin sairaalassa. Kotiin oli ihana päästä, valtava ikävä oli jo esikoista! Nyt arki taaperon ja vauvan kanssa alkanut sujumaan melko hyvin. Oma vointi on hyvä! Pikkuinen on hurjan tyytyväinen tapaus, ainakin vielä toistaiseksi. Syö ja nukkuu. Nyt kuuluukin kopasta ähinää, taitaa olla ruoka-aika herralla.

Vointeja masujen kanssa lopuille!
Niin ja onnea muillekin vauvautuneille! :flower:

:heart: haaveilija ja poju 7vrk
 
Juu tosiaan, miullahan tuli sitä repeämää, istumista ei juurikaan haittaa, mutta seisominen ja kävely alkaa painaa alas, ja istualtaan ja makuultaan ylösnousemiset on otettava vielä hiljakseen!! Ja ehkä miun paraneminen kuitenkin vie enempi aikaa, ku tosiaan synnytyksen jälkeen oli pientä härdelliä.. Synnytys siis meni hyvin ja nopeesti, n. 6h sis. 12min ponnistus, luomuna, ja kivulias, mutta pari tuntia sen jälkeen alkoi takapuolessa tuntua paineen tunnetta (tuttua esikon synnytyksestä..), sanoin sit kätilölle et esikoisen jälkeen kohtu ei alkanu supistuu, ja keräs verta..painamalla tuli hyytymiä.. no, hän heti painamaan kohtua ja sieltähän sitä taas tuli:kieh:, sit rupes olo muutenkin olee heikompi.. lääkärin kutsu paikalle, ja hän teki sisätutkimuksen ja sieltä löyty hematooma, eli verta keräänty niiku mustelman alle(tosi hyvi suomennettu..) ja sit seurattiin vähä aikaa, ja se vaan suureni, eli minä pääsin sitten leikkaussaliin operoitavax:kieh:.. huolissaan olin itsestäni, paniikissa kyselin että onko tää ihan normi operaatio ja muuta.. No sain sitten spinaalin ja miut kursittiin sisältä kuntoon ja tehtiin vielä kaavinta, ja sit osastolle.. no mutta nyt loppu hyvin kaikki hyvin, muuta kolmatta kertaa en enää halua kokea, että mitä miulle itelle käy, ku esikoisella oli tuo sama operaatio kans aika lähellä, mut ei sit tarvinnu.. että tässä jälkikäteen loput synnytyskertomuksesta!!

Miulla muuten tippunu paino nyt 10,5kg ja 10 ois viel jälellä plus sit ne ylimääräset mitä keräsin ennen raskautta, että työtä löytyy näistä kiloista.. olis n. 15 kg pudotettavaa sit ku nuo raskaus kilot on saatu pois.. :D

Jälkivuoto, on pienentyny, mutta tarvii kyllä sidettä vielä!

nyt pitää syötellä tyttöö!!

äiti lpr ja tyty 1vk ja 3pv (laskin aamulla väärin :D )
 
Ihanaa, onnea kaikille vauvansa saaneille!!! :flower: :hug: :heart:

Ja JabbaTheHut: Kurjaa kohtelua oot kyllä kätilöltä saanut.. ihme että jonku pitää olla noin töykeä.. :/ :hug:

ÄitiLpr
kyseli vauvan syömisestä: meillä tuo neiti syö n. 2-4h tunnin välein päivisin ja yöllä on parhaimmillaan nukkunut jopa 7h putkeen!! :) Viime yönäkin söi vain kerran (nukuttuaan ensin 6h) ja sitten joskus vähän ennen aamu 9:sää heräs uudelleen syömään.. että on kyllä helpolla päässy yöt!! :) Mut onko muilla tällasta ongelmaa: mulla riittää maito muuten hyvin, mut jostai syystä ilalla, ennen ku aletaan yöunille, tuntuu että rinnat on ihan tyhjät!? Eilen illalla annoinki eka kertaa vauvalle korviketta, ku rinnat tuntui tosi tyhjiltä ja vauva reppana yritti niitä imeä.. söikin sitten pullosta ainaki 60ml korviketta. Mistähän tuo maidon vähäisyys illalla johtuu? Yönaikana kyllä taas tissit täyttyy ja päivälläki sitä riittää...

Jälkivuodosta oli puhetta: Mulla jälkivuoto väheni tosi vähään varmaan jo n. pari viikkoa synnytyksestä ja nyt nuoto on tosi niukkaa ja väliin ei tuu olleskaa. Muutenki kyllä alakerta parantunu tosi hyvin synnytyksestä, ku vain 2 tikkiä tuli eikä nekää ollu kipeitä!

Ootteko muuten muut käyttäny kosteuspyyhkeitä vauvan pyllyn puhdistamiseen? Mun mielestä ne on tosi käteviä eteenkin yöllä, jos vauvalla on kakka, niin ei tarvitse lähteä pesulle eikä vauva virkustu liikaa!! JA niillä on helppo tehdä myös "pikapesu" vauvalle, eli pyyhkästä kaikki taipeet, kaula jne.

Onko muitten Vauvat kovia uneksimaan? Meillä tuo neiti on sairaalasta lähtien uneksinu kauheasti. Aina jos nukkuu vähänkää kevyempää unta/on nukahtamaisillaan, niin uneksii mahoton.. silmät pyörii ja aukeilee, hätkähtelee ja suu liikkuu, hymyilee, meinaa alkaa itkemään yms. Huvittavaa seurata kaikkia mahdollisia ilmeitä.. :whistle:

Tsemppiä teille, jotka vielä kannatte niitä pikkusia vauveleita masuissanne!! Toivotaan teille oikein paljon supistuksia, että pääsisitte tosihommiin!! :hug: :)

Annilia & Nuppu 1kk
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille!!! :flower: :heart:

Mulla on reilu 2½ viikkoa synnytyksestä ja nyt alkaa olla jo suht normaali kunnossa. Reippaat kävelylenkit onnistuu ilman suurempia kipuja. Repeämät eivät enään vaivaa. Jälkivuotoa tulee edelleen vähän, mutta hiipuu koko ajan. Puntarilla en ole käynnyt ,mutta kiloja on varmasti vielä jäljellä. 20 kg niitä tuli ,että kyllä siinä on sulatettavaa :) . Tavoite on olla normimitoissa huhtikuussa ,kun tarkoitus on lähteä silloin lomailemaan etelän maille.

Annilia Meillä vauva uneksii myös kovasti. Juuri silloin ,kun on heräilemässä tai nukahtamassa syvään uneen. Nytkin on tässä sylissäni ollut jo tunnin verran heräilemässä ja ilmeet ovat moninaiset. Meillä myös kosteuspyyhkeet käytössä pikkupesuissa.

Nyt pitää mennä... taapero heräsi!!!
-Poni ja vauva
 
Ja ÄitiLpr: Kuulostipas pelottavan tutulta tuo sun synnytyksen loppuosa. Mullehan kävi kans niin, että vauva oli syntynyt ja syötiin siinä aamupalaa, niin tunsin kovaa painetta takapuolessa. Siinä sitä sitte ihmeteltiin ja lopulta kätilä paineli vatsaa,niin kamalia hyytymiä tuli ja verta.. :( Olo meni itelläki tosi heikoksi ja meinas taju lähtä.. heti laitettiin suoneen sitä supistavaa ainetta ja vielä 2-3 krt tuli niitä isoja hyytymiä, mut sitte ne onneks loppu!! Minunki kohdalla puhuttiin jo kaavinnasta ja täytyy sanoa että kyllä pelotti kamalasti!! Mut onneksi loppu hyvin, kaikki hyvin, niin minun ku sinunki kohdalla :) :hug:
 
Paljon onnea viidettä haaveillen ja haaveilija-08 prinsseistä! :heart: :heart:

viidettä haaveillen, kirjoituksessasi on varmasti virhe vauva pituuden kohdalla. :whistle: Paljonko se oikea mitta on? =)

äiti lpr ja Annilia, hui mitä ootte joutunu kokemaan vielä synnytyksen jälkeen. :eek:

Tosi veemäistä kohtelua oot saanu jabba! Onneks on kaikki jo takana päin. =)

Isäntä on töissä ja yllättäen joutu jäämään ylitöihin. Just soitti, että menee vielä ties kuinka pitkään. :kieh:
 
miten muilla kellä menny verta synnytyksessä paljonko meni
mulla tuli synnytyksessä ennen vauvaa vesien mentyä verta ja pari hyytymää arvio verenmäärästä oli n.500 lääkärikin liittyi mukaan synnytykseen ja vauvan synnyttyä vuoto jatkui sain kaikkea mahdollista supistavaa aloitettiin supoilla seuraavaksi piikki ja lopuksi tipassa verta meni n.1000 kokonais verenhukka synnytyksessä oli merkitty 1450 esikoiselta meni n.800 joten kätilö tuumas synnytyksen jälkeen että ei kannata tehdä enempää lapsia jos ei ole pakko ja jos tekee niin varautua siihen että synnytyksessä menee paljon verta että otetaan kaikki lääkkeet valmiiksi
 
Montako meitä kärvistelijöitä täällä enää on? tuntuu että vauvajuttuja on enemmän ku odotusjuttuja. Luonnollista tietty kun elokuuta on vain muutama päivä jäljellä. Ja tietenkin siis saa olla, kiva lukea mitä on tiedossa!

On kyllä hurjia synnytyksiä teillä ollut, Jabba, Äitilpr ja Annilia. Ja taitaa olla sulla suuri riski synnyttää enää Tiina80, mut tosiaan jos riskit tiedossa niin voidaanhan siihen valmistautua kaikin lääkkein.

Haaveilija-08, tuliko sulla kipeitä supistuksia lainkaan ennen ponnistusvaihdetta? Olispa kiva jos selviäisi ilman hirmuisia kipuja..

Itsellä ollut tänään kauhea into järjestellä kaikkea. Lakanat, pyyhkeet ja ruokailuvälineet laatikoihin. Hyvä etten viivottimella kattonu lakanan kulmat suoraksi. Sitten leivoin pullaakin. Mikä on suoranainen ihme. Mie en leivo. Mut nyt tuli tuokin nähtyä.

Mitähän sitä huomenna keksis? Vois mennä kyllä synnyttääkin.. Olis SE päivä..

Marikoo + Papuliini 39+6
 
HooÄs Poika syntyi viikoilla 40+5

Annilia Kosteuspyyhkeitä tulee käytettyä yöllä ja välillä päivälläkin... Kun kyläilemässä käydään niin on pieni paketti mukana ihan sen takia että saa nopeammin sen uuden vaipan paikoilleen kun pojalla on tapana pissata juuri silloin kun vaippa on poissa ^^

Minulla loppui jälkivuoto loppui muutama päivä sitten, alapää ollut kunnossa kokoajan - ollut ehkä jopa vähän sellainen olo että olenko mä oikeasti synnyttänyt kun ei tunnu missään.

Pojan synnyttyä kävin itse suihkussa ja synnytyssalistakin kävelin itse osastolle.
tänään voisi yllättää miehen ja ehdotella illaksi muutakin tekemistä kuin television katselemista *vislailee* :D

Meillä pikku-ukko syö 3-4 tunnin välein kellon ympäri, hieman on ollut pelkoa että riittääkö minun rintamaito - mutta tuli tänään sekin selväksi että hyvin riittää, neuvolassa tuli käytyä ja pojalla on tullut painoa 9 päivän aikana hieman vajaa 400g (mitat nyt 4515g ja 55cm)

Tiina80 Mulla meni esikoisen aikana hieman yli 1000ml, keskimmäisestä en muista.. Ja tämän tuoreimman aikana meni 750ml ja lääkkeiden kanssa on jouduttu auttaa kun kohtu on laiska supistumaan :ashamed:

Onneasta soikeana oleva Chilitin ja "väinö"-poika 16pv
 
moi!

Ja Onnittelut uusille vauvaantuneille!!

ite kävin taasen "tyhjän" reissun äitipolilla, vaikka jo lapsillekki laitoin vaatetta matkaan.. ja itelle vermeitä oli matkassa... Mut vauva voi hyvin ja painoarvio edelleen 3,5kg ja lapsivesi oli nyt ok.. Ja seuraava aika sinne äitipolille on yliaikaskontrolli viikol 41 jonne toivon mukaan en mene, vaan oon synnyttäny sitä ennen. :D Alapää on pehmentyny ja vauva on alhaalla. Se vissiin on normii et tulee vähän verta alapää ronkkimisen jälekeen??? Ku nyt tulin kotiin ja kävin vessassa ni alkkareissa oli verta. Vaiko onko tää se kuuluisa limatulppa?? Juu, kolomas tulos ja kysyn ny kuiten viisammilta tätä =)

tuiccu 39+4

tais tulla tekstistä aika sekava ku sanoja näkyy puuttuvan välistä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Nucca:
Jepjep.. Täällä edelleen, eikä mitään uutta.

16 päivän kuluttua viimeistään käynnistetään.. Että kaipa tässä vielä jaksaa odotella, ei ole ilmeisesti vaihtoehtoja.

Tylsistynyt Nucca+Mahatyyppi, joka ei halua tulla ulos 40+5

Onpas outoo.. voiko muka noin pitkään odotella. Kuulostaa hurjalta..

leppis + maha-asukku 40+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja leppis85:
Alkuperäinen kirjoittaja Nucca:
Jepjep.. Täällä edelleen, eikä mitään uutta.

16 päivän kuluttua viimeistään käynnistetään.. Että kaipa tässä vielä jaksaa odotella, ei ole ilmeisesti vaihtoehtoja.

Tylsistynyt Nucca+Mahatyyppi, joka ei halua tulla ulos 40+5

Onpas outoo.. voiko muka noin pitkään odotella. Kuulostaa hurjalta..

leppis + maha-asukku 40+5
Kyllä minäkin kovasti ihmettelin tuota, mutta minulle tuolla K-HKS:ssa vakuuteltiin, että viikolla 42+6 syntyneet ovat ihan normaaliaikaisia ja vasta sitten kun alkaa viikko 43+0 käynnistetään, jos kaikki siihen mennessä on ok. Olin kuvitellut, että viimeistään 42+0 aletaan jokatapauksessa käynnistämään. Mutta tuokin käynnistämisaika vaihtelee kuulemma vuorossa olevasta lääkäristä ym. Saa nähdä.

Eli täällä minäkin odottelen.

Yliaikaisuuskontrolli on ensi ma eli 41+5, kävin tänään neuvolassa, enkä saanut uutta aikaa. Pitää kuulemma itse varata tuo yliaikaisuuskontrollin jälkeen, jos ne vielä kehottaa neuvolaan.

Nucca+joku joka tykkää olla mahassani jo 41+0
 
Pikakuulumiset:

26.8 klo 00.07 syntyi meille pikkuinen poika (4195 g ja 51 cm).
Lapsivedet meni 25.8 klo 23 ja hyvä, että ehdittiin sairaalaan, kun poika jo syntyi yhdellä ponnistuksella ilman kivunlievityksiä (oli helveeeeettiä ). Automatkalla oli jo pakko ponnistaa... kerron lisää myöhemmin!
Kotiuduttiin jo tänään iltasella.

Bonustehtävä: Tsemppiä! Olin 4a osastolla, joten ilmeisesti samassa paikassa, mutta eipä nähty :)

Hannnele
 
Tiina80: Mä menetin synnytyksessä kaikenkaikkiaan 1600ml verta, ku tuli niitä hyytymiä.. :/ Olo oli kyllä sen mukainen, synnytyksen jälkeen en voinu käyä ollenkaa suihkussa ja wc:hen piti kätilön auttaa vielä yölläki. Aamulla olo oli onneksi jo suht hyvä..
 
Jälleen onnittelut uusista vauvoista! Olipas Hannelella nopea synnytys! Hui!

Äiti lpr ja Annilia; miten tollanen tila pääsee kehittymään? Eikö kätilö painele kohtua synnytyksen jälkeen, vai mikä sen tekee? En oo tollasesta aiemmin kuullutkaan...

Me käytettiin esikoiselle paljon puhdistuspyyhkeitä juuri niiden kätevyyden vuoksi. Pelkkien pissojen takia en yleensä vienyt pyllypesulle, vaan pyyhin pelkällä pyyhkeellä. Myös reissuilla kätevät.

Bonus, voi kunpa pääsisinkin jo... tuskin vielä huomennakaan... iltapäivällä sentään tuli pitkästä aikaa suppareita, mutta täysin kivuttomia, jotain sentään, kun on olleet nuo kivuttomatkin monta päivää poissa :/ mutta saapa tää meidän vauveli sit olla koko suvun lellikki, kun on nuorin :LOL: !

Ja saunaan...

t. Hemuli 40+4

 
miulla ei esikoiselta kohtu ei vaan alkanu supistumaan , se alko keräämään verta sinne sisälle..näin olen sen käsittänyt.. sain sitte kaikki supistavat lääkkeet ym. ja yöhön asti painelivat osastollakin ja sieltä tuli aina niitä hyytymiä. kaavintaan ei tarvinnu sillo mennä, tilanne meni itekseen sitten ohi.

ja nyt tällä kertaa sama homma, mutta supistavien lääkkeitten jälkeen kohtu oli ok. mutta sitten tuli se hematooma..eli vauva varmaan nirhaissut jnkun suonen ulos tullessaan joka alko sitten vuotamaan sinne "mustelman" alle..

että luulisin ton kohdun supistumis ongelman olevan miulle joku tyyppivika :kieh:

neiti valvo eilen illalla reilu 3h ja yö meni n. 2h syöttö väleillä ja nukahti aina heti uudestaan =)

äiti lpr ja neiti nöppönen 11vrk
 
Onnea vauvaantuneet! :flower:

MariKoo :wave: täällä ollaan vielä yhdessä koossa, eikä kyllä toisaalta haittaa! (olenko omituinen?) :whistle:

iltaisin tosin alkaa huomata kun painaa ja painaa niin on vaikeeta liikkua ja sattuu liikkeet kun niin alhaalla jo tuntuu... yö meni taas ihan hyvin, tyyntä myrskyn edellä tää hyvä olo? :eek: :)
 
Täällä yhä vain edelleen ja ihan tasan yhtenä mammana. Toista päivää kypsyttelyissä siis. Yläpää kypsyy nopeammin kuin alapää. Nyt tosin yöllä supisteli jo niin hyvin, että lääkäriä odotellaan; mitä lie seuraavaksi keksii. Jokohan puhkaisisivat kalvot ja pääsisin saliin *toivorikas*. Huomenna kyllä viimeistään tahdon vauvan ulos!

Jestas mikä hiki kokoajan pinnassa. Jospa sekin enteilisi jotain... :p

Voimalliset rutistukset kaikille muille kärvistelijöille :hug:


Bonus tuplana 41+4 (jestas mitkä viikot...)
 
Onnittelut Hannele76 ja didd prinsseistä!! :heart: :heart:

Bonukselle tsemppiä! Toivottavasti pääset pian punnerrus hommin. Mulla oli muuten kanssa ihan järkyttävä hiki koko ajan päällä ku pääsin tositoimiin. :wave: :hug:

Sateista ja tuulista torstain jatkoa mammat!! :wave:

HooÄs ja Pimatsu 13vrk
 
Niin siinä sitten kävi että sinne me jäätiin maanantaina yliaikaiskontrollin jälkeen. Olin 2cm auki ja siitä vaan kalvoja puhkomaan =) Synnytys oli kaikenkaikkiaan yllätyksellinen, kirjoittelen siitä enemmän paremmalla ajalla.

Eli poika 51cm ja 3590g (ei se sit niin iso ollutkaan) syntyi maanantaina 25.8. kl. 17:25 rv 42. Eilen päivällä kotiuduttiin.

Ja onnea kaikille muillekkin vauvautuneille, teitä oli niin monta etten ala jokaista erikseen mainitsemaan... :heart: :heart: :heart: :flower: :flower: :flower:

Mammaliini83 :hug:

Ja voimia teille jotka vielä jakautumista odottelette!

terv. Jennika1983 ja poika 3vrk
 

Yhteistyössä