<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Huomenta!!

Ihana syyä aamupala yksin!!! Just vein poitsun 6vk kesäloman jälkeen päiväkotiin ja vähänkö oli täpinöissään :D . ei tarvinnu tapelle hammaspesuista, ei vaatteista ei mistään tänä aamuna!! Vahvisti vaan mielipidettä että ihan hyvä kun halusin pitää tuon paikan, vaikka ite oonki nyt kotona!! Ja eihän se oo ku 12pv/kk ja puolipäivänen, mutta varmasti tekee hyvää(on kuitenkin jo 4v.), että pääsee vähä leikkimään ja touhuumaan muutakin ku vauvajuttuja..sit ku tää joskus syntyy :kieh:

Onko muitten isommat lapset "jääny" hoitoon, vaikka ootte nyt kotona???

viime yönä heräilin muutamia kertoja, että ihanku ois niiku tehny kipeetä tuolla alhaalla, ja kerran kyllä bongasin lievän supistus aallonkin :D ETTÄ KYLLÄ SIELLÄ JOTAIN TAPAHTUU, TAPAHTUIS VAAN TARPEEKSI!!!!!!!! On vaan niin jännä ku esikoiselta ei tosiaan ollu mitään tuntemuksia, ennen ku oikee aika koitti ja se tosiaankin koitti vasta rv 41+6.. nyt vaan tietysti elättelen turhia toiveita , ku on ees jotain tapahtunu..

Roikkuluomistamieki manasin yx kerta täällä, ku tullu tisseihi, kainaloihi ja kaulaa.. ja sit ketju on hiertäny yhtäki tosta kaulalat et on inhottavan kipee.. toivottavasti hävii raskauden jälkee!!

Meillä on kaikki tehty vaavi varten valmiix.. loput pystyy tehä sitten ku vaavi saapuu kotii.. tai voishan tosta tietty tutit ja pullot pessä valmiix, mut senki varmaa kerkee sit ku näkee et tarviix niitä.. Toiv. ei tarvii, ainaka pulloo, tutti on kyl ihan jees!!


En kyl nyt muista onx tääl ollu sen suurempia keskusteluja, mihi pitäs kommentoida?? mut palaan taas!!

Äiti lpr 39+6, tsippidii.. en yhtään oota että tulisit jo syliimme :whistle:
 
Huomenta täältäkin. Ja taas aloitan samalla tavalla: onnea vauvautuneille!

Meilläkin on yksi kappale masuasukkeja, joka ei aio tulla koskaan ulos. :LOL:
Taas olin illalla varma, että ensi yönä se tapahtuu, sen verran aaltoili ristiselässä, kun menin nukkumaan, mutta ei. Olen jo parina yönä herännyt siten, että näin unta, että supisteli ja kun piti herätä veskiin tms. olen ollut ihan kummissaan, että eihän mua supistele yhtään!

Tänään neuvola, mutta tuskin sielläkään ihmeempiä tulee, ens viikolle on jo valmiina äippäpoliaika, joten voisi olla jo vika neuvola? Viime viikolla oli painoa tullut 1400g lisää/viikko, kun sitä ennen koko raskausaikana reilut 4 kiloa, toivottavasti olis vähän tasottunu, kun ilmat viileni ja turvotukset vähentyy.

Multa ei kysellä nyt läheskään niin paljon, kun esikon aikana, että "no, tuntuuko, että se vois syntyä...", mutta silti pahinta, mitä nyt haluisin kuulla on se "ei kukaan sinne oo vielä jääny...!"


Positiivista päivää
Story 38+6 =)
 
Sone
Huomenta!

Viime raskaudessa ei ollut yhtään supistusta ennen viikkoa 41 ja sitten syntyikin parin päivän päästä. Tässä raskaudessa alkoi kivuttomat supistukset jo varmaan puolessa välissä ja nyt on ollut monta viikkoa jo vaikka mitä vilhomista ja supistusta jne. On kyl tosi erilaiset raskaudet.


Kiipesin eilen vesitorniin, en minä ihan rapakuntonen ollutkaan, epäilin kyl et joutuu vähän huilailee välillä, mut ei tarvinnut. Alastulo oli paljon inhottavampi, alko vetää suonta jalasta.

Minulla on mennyt synnytyspelot ohi, vielä jokunen viikko sitten meni yöunetkin asian takia, nyt vaan odotan ihan kuumeissani et millon pääsee vauvan hakuun. Aika jännää!

Äitilpr: Hei sinullakin kun meni eka odotus yli, niin pitikö käynnitsää, vai tuliko sitten ihan ittekseen ulos? Oliko pitkä avautuminen?
 
Täällä myös ei ollu minkäänlaisia ennakoivia merkkejä synnytyksestä ennenku alko tositoimet esikoisen kohdalta, mut nyt tää toinen... on tuntunu sitte sun vaikka mitä, paitsi kovia suppareita (onneksi, jospa nekin jäävät sitten siihen h-hetkeen). Esikoinen tulikin just päivää ennen vkoa 40 että miten lie tän toisen laita..tuleeko suurinpiirtein niihin aikoihin vai aiemmin..

äiti lpr kyselit että mites muitten lapset vauvan tullessa, meillä ollaan kotona, siis toi meidän esikoinen on 2v ja 3kk niin on ollut muutenkin kokokesän mun kans kotona ja toisekseen kun vaihdettiin paikkakuntaa niin ei oo tuttuja enään edes päikkärissä/tuttua päikkäriä.

Tää meidän pikkukakkonen myllersi ihan mielettömästi illalla, yöllä ja jopa aamuyöstä! Harvoin niin paljon liikuskellu,tuli vaan mieleen että mitenkähän tuo nahka kestää tätä et kohta varmaan joku jalka possahtaa navan läpi tulla! :LOL: Jos se sitte oiski päivän rauhallinen kun niin hirveetä möngerrystä veti!
 
Huomenia!
Aiheellista on aloittaa onnittelemalla kaikkia vauvan saaneita! :flower:
Taalla ei tunnu tapahtuvan paljon mitaan. Kayn edelleen "tehoseurannassa" riskiraskausyksikossa lapsiveden niukkuuden vuoksi. Lapsivesi on vahentynyt entisestaan mutta viela ei olla kriittisissa lukemissa - jos semmoisiin joudutaan, edessa on kaynnistys. En yhtaan haluaisi sita. Nyt seurannassa pitaa kayda joka toinen paiva. :| No, ei se mitaan, hyvahan tuo on etta seurataan.
Kavellessa supistelee mutta ei muuten sitten yhtaan. Jokaista masusta kuuluvaa napsahdusta seuraan innolla ja odotan jotain tapahtuvaksi, samoin vessareissulla oikein jannittaa :LOL: etta onko nyt jotain limatulppaa tai muuta tulossa, mutta ei niin ei. Pari viikkoa sitten olin varma, etta tama vauva syntyy viikkoon 38 mennessa, mutta nyt tuntuu silta, ettei han halua tulla sielta ikina. :eek:

Helmi71 38+5
 
Huomenta!

Onnea vauvautuneille! :flower:
Rupee oleen jo niin paljon teitäkin, etten muista ketä on jo tullu onniteltua ja ketä ei.

Eilen illalla bongattu supistuksia, jihuu! Ekat tuli vartin välein, sit aattelin, että nyt saunaan. Kävin laittaan saunan päälle, kapusin portaat pariin kertaan. Sit tuli muutama 10 min välein, saunaan, saunan jälkeen tulikin sit eka viiden min välein, sit neljän min välein, mutta tietenkin ne hiipu niin, että väli senkun vaan piteni ja piteni :headwall: Neljän min välein tuli joku kymmenkunta supistusta ja mä olin jo ihan täpinöissäni, mutta ei sitten...
No jotain edes tapahtuu :)

Miehellä on pari pv vapaata töistä, jospa sais siivottua oikein kunnolla yhdessä. Ja ostoksilla vois vähän viä käydä, vaikkei mitään enää tarvita. Mutta jos jotain kivaa löytyis.

Äitilpr kyseli, että onko muut lapset hoidossa.
Mulla kun toi typykkä on kotona vaan joka toisen viikon, niin en omilla viikoillani ole sitä hoitoon vieny. Mutta jos typy ois kotona koko ajan, niin hoitopaikan olisin pitäny, ois saanu pari pv viikossa käydä siä. Kun onhan typylläkin jo ikää kohta 4v, niin virikkeitä ja kavereita se aika paljon kaipaa.

Mutta nyt lopettelen löpinät, neuvolakuulumiset viä myöhemmin kirjottelen.

Emeelia, jo 39
 
Täällä myös yksi väsynyt mamma. Yöllä sain pitkästä aikaa valvoskella. Aamulla piti ylös ennen seiskaa ,kun tammoja piti viedä ultraan. Onneksi molemmat ovat nyt kantavia. Mun äiti oli tytön kanssa aamun ja oli roudannu matot ulos ja imuroinnut niin minä saa pestä lattiat ,kun he lähtivät ulos leikkimään. Ihanaa siivota taas kun saa !!!

Vointiin ei mitään erikoista. Vähän hassulle tuntuu ,kun rv 19 asti ollut saikulla ennenaikaisuuden vuoksi ja nyt odotellaan ,että milloin syntyy. Tosi hienosti vauva jaksanut mukana pysyä, mutta nyt voisi jo syntyä. Esikolta oli saikulla samasta syystä rv 25 alkaen ja syntyi silloin rv 35. Se synnytys tuli ihan puskista. Ei mitään ennakoivia merkkejä. Vedet vaan alkoi mennä. Tai oli jotain vähän mm. rr nousu ja kalkkeutunut istukka ,mutta ei mitään selviä juttuja. Nytkin toivon ,että vedet menisi ,jotta tietää lähteä. Torstaina vasta neuvola ,jossa saa th kattoa taas kohdunsuun tilanteen. Jos tilanne on edelleen edennyt niin olisi kiva kyllä ,että synnytystä alettaisiin käynnistää ,jotta ehdin sairaalaan.

No mutta nyt moppiin kiinni. Jes.
-Poni ja Manteli 37+5
 
Huomenta!

äiti lpr, meillä tuo esikko 2v11kk jatko viikko sitten päiväkotia niin että on kaks päivää viikossa siellä. Mutta saa nähä suostuuko sitten vauvan syntymän jälkeen enää menemään ja kuinka muutenkin reagoin muutoksiin. Jos ei meinaa sopeutua, saa jäädä kokonaan kotiin. =)

Mä nukuin ku tukki viime yön, en heränny kertaakaa vessaa! :eek: Mutta kyllä oli älytön hätä kun nousin. Illalla innostuin googlettamaa synnytys videoita. Oli tosi mielenkiintosta kattoa niitä ja jännä kyllä, ei käyny yhtää enempää jännittämää tuleva koitos. Päinvastoin, sai lisää tsemppi fiilistä. B)

Onkohan tatjana jo saanut nyytin? Varmaankin on, tai toivottavasti ei ole käynnistys venynyt mahottoman pitkäks. :hug:

Nyt laittaa itteä kuntoo, puolelta neuvola. Palailen myöhemmin kertoo sieltä kuulumiset. :wave:


 
Pirteänä uuteen päivään =)
Tänään olis neuvola tuossa tunnin päästä. Sen jälkeen lähden viimeisiä vauva ostoksia hankkimaan miehen siskon ja sen kahden laspen kanssa. Pitäis ostaa viel kissasuoja pinnikseen!

Äityli-84 oon Mäntsälästä. Mä jostain syystä, ehkä siks et en tuolla kättärillä koskaan käyny, vierastan ajatusta et joutuisinkin lähtee jonnekin muualle synnyttää ku hyvinkäälle.
Helsingissä asuis kyl sisko ja äitikin käy siel töissä joten pääsisivät katsomaan mua helposti mut siti..iik! Olis painajainen jos hyvinkää olis h-hetkelä täys ja pitäs muualle mennä!

Roikkoluomia on mullekin ilmaanttunut tuohon kaulalle muutama

Kun noista poika/tyttömahoista ollut puhetta, mulla herännyt epäilys et jos tää mun masukki onkin tyttö vaikka ultrassa esittel vehkeitään iloisesti. Isän kaverikin oli sitä mieltä et olis tyttö. maha kun on kuin pallo tuossa edessä ja näkyy kyllä taaksekin.

Muakin alkaa mietityttää jo et osaako lähteä ajoissa sairaalaan, vaikka synnytysvalmennuksessa aikahyvät ohjeet sai...

No mut nyt täytyy lähteä sinne neuvolaan

Antsu ja pallomasu 36+1
 
Onnittelut jälleen pinon uusimmalle pienokaiselle! :flower:

Luomista: Minulle on tullut sellaisia pikkuluomia rintoihin. Olin jo vähän huolissani niistä, mutta ilmeisesti ovat siis näitä normaaleja raskausmerkkejä.

Eilen illalla koin "pienen" säikähdyksen. Jouduimme melkein auto-onnettomuuteen, kun oltiin ohittamassa kahta autoa. Näistä jälkimmäinen päättikin lähteä meidän kanssa täysin samaan aikaan ohittamaan ensimmäistä ja oli todella lähellä ettei tullut meidän kylkeen (eli juuri siihen kohti, missä minä istuin). Ilmeisesti kuski ei yhtään katsonut taakseen, koska emme todellakaan mitenkään yllättäen ilmestyneet siihen. Tilanteen pelasti se, että tie oli leveä kolmekaistainen ja siihen aikaan jo tyhjä. Miehen nopea väistöliike vasemmalle pelasti yhteentörmäykseltä. Minä räpläsin kännykkää enkä yhtään ehtinyt varautua tilanteeseen. Väistöliike oli kuitenkin sen verran ärhäkkä, että olisin kyllä lentänyt päin kuskia/autonrattia/tuulilasia, jos en olisi ollut vöissä. Jälkikäteen tuli mieleen se, että työkaverini kesäkuussa ihmetteli, että miten käytän vielä turvavyötä?? Jos eilisessä tilanteessa en olisi käyttänyt, niin kuski olisi voinut menettää auton hallinnan vain sen takia, että minä lentelen päälle. Nyt ei käynyt onneksi mitään. Vyö kiristyi, mutta mahaan ei sattunut. Mutta kyllä sydän löi miljoonaa hetken aikaa. Toinen kuski taisi myös pelästyä, koska jäi taakse hiljaa matelemaan.

Viime yönä taas valvoin pari tuntia neljän ja kuuden välillä. En tiedä, mistä nämä valvomiset tulee, mutta ärsyttää pyöriä sängyssä.

Marikki ja epeli 37+6
 
marikki me myös oltiin viikko sitten läheltä-piti -autokolarissa. en voi laittaa tähän yksityiskohtia, sillä olemme menossa siitä todistamaan, mutta sanotaan nyt näin, että ilman mieheni nopeaa reaktiokykyä ja riittävää turvaväliä olisimme itse olleet samassa nokkakolarissa :( pelästytti niin perkuleesti jälkikäteen ja vieläkin näkyy silmissä, kun autot osuvat kaistallamme aivan edessämme toisiinsa... jouduimme siis äkkijarrutukseen, mutta meillä on vissiin lukkiutumattomat jarrut, joten vauva ei ollut vaarassa mitenkään, pysähdys oli pehmoinen. ja siinä tunnin ajan kolaripaikalla odottaessamme pikkuinenkin potkiskeli, joten ei tarvinnut lähteä näyttäytymään minnekään.
kolarissa kolme loukkaantui, yksi vakavasti.
vieläkään ei musta ole oikein kiva lähteä auton kyytiin, kun jännittää, mutta ollaan keskitytty siihen, että meillä oli hyvä tuuri ja that's it. kissaltakin tais taas lähteä puoli henkeä läheltä-piti-tilanteen takia, raukalla ei ole enää paljon mitään jälellä ;)

joku kyseli synnäriruuhkista: jorvissa ainakin luvattiin, että kaikki mahtuu sisään, vaikka olis mikä ruuhka :) siitä lähdetään :)

irtis ja 38+5
 
Moi!!
Onnea vauvautuneille :flower: :heart: :flower:

Äitilpr kysyi nuista hoitopaikoista meillä oli kaks vanhinta hoidossa ku tää nykyinen nuorin syntyi vaikka itte oon ollu siitä asti kotona(v.06) mut pojat on ollu vaan 3päivänä viikossa ja hulluiksi olisivat kotona tulleet ja nyt sitten olivat 6vko:ta kesälomalla ja ens viikolla vanhin aloittaa eskarin ja keskimmäinen kuntouttavanpäivähoidon ja tää nuorimmainen jää edelleen kotia mun ja vauvan kans.

Omaan napaan ei mitään uutta, torstaina vasta neuvola. Mulla myös yöt aika karseita uni tullee vasta joskus yhen kahen aikaan yöllä ja aamulla kumminkin pakko nousta ylös lasten kans ja päikkyjä ei pysty nukkuun mieskin tullee aina niin myöhään kotiin että ei oo mitään järkee enään silloin torkkua.

No nyt täytyy ruveta laittaan ittiä ihmismäisenpään kuntoon ja lähtä ajeleen kohti oulua.

erittäin väsynyt jyffe ja vauva joka vois pikkuhiljaa vaikka ulostautua!!
 
Heippa hei!
En enää muista oonko jo kaikkia nyyttinsä saaneita onnitellu, joten ONNEA! :flower:

Täällä taas yks hyvin nukuttu yö takana, eilen olin tosiaan ihan älyttömän väsyny ja vauvakin oli kovin hiljainen, mutta illalla veti sitten taas kunnon iltajumpat :LOL:

Mä alan koko ajan päivä päivältä enemmän miettiin sitä synnytystä... ja odottaan sitä! Äitikin soitteli äsken ja kyseli mun vointia, kun tiesi että olin eilen kovin väsyny. Sano vaan että häntä alkaa kans jännittään että koska meille tulee lähtö, tähän asti ollaankin saatu olla ihan rauhassa, eikä kukaan oo kauheemmin kyselly, mut nyt se taitaa sit alkaa :whistle: Ja ton "ei sinne kukaan oo ikinä jääny..." oon kuullu nyt jo liian monta kertaa... ja sen että kuinka jättisuuri masu mulla on! :LOL:

Mä ajattelin tänään siivoilla täällä, ja illalla sit onkin perhevalmennus... Katotaan saanko tänään mitään aikaseks... alkanu meneen laiskottelun puolelle nää hommat, mutta onneks mieskin eilen sano kun valittelin väsymystä, että "no jää nukkumaan, ei sun oo pakko nousta vielä..." :heart: Elikkä hyvin ymmärtäväinen miekkonen löytyy meiltä :heart:

Mutta nyt koitan saada ees vaatteet puettua päälle ja hiukset siistimmin :whistle:
 
Paljon onnea uusille vauvautuneille, keitä en ole onnitellut!

Tulin vaan ilmoittelemaan että se kolmas ässä eli seksi toimii ;) Perjantaina mies siis suostui "avittamaan" vauvaa ulos, yölliset supparit olivatkin sitten aika mojovat. Lauantaina alkoi limatulppaa valumaan, ja sitä valuu edelleen. Supistukset ovat myös olleet omaa luokkaansa nämä päivät. Viime yö meni valvoessa todella kipeiden suppareiden kanssa, epäsäännöllisiä kylläkin olivat. Mutta nyt on toive että pääsisi tänään synnyttelemään, supparit tihenevät jatkuvasti ja ovat nyt kaikkea 11-4 minuutin väliltä :) Ja ovat ihan synnytyssuppareita, to-del-la kivuliaita. Piti silti tulla kertomaan, vaikka aika tuskissani olen :)
Vielä en sairaalaan lähde kun pärjään hyvin kotona, pojan hoitajalle on kyllä ilmoitettu että valmistautuu tänään tulemaan tänne jossain vaiheessa.
Toisaalta olisi kiva että lapsivedet tulisivat pian, niin se olisi sitten se merkki lähteä sairaalaan. Pojastahan synnytys alkoi kun vedet menivät, sitten mentiin sairaalaan odottelemaan supistuksia jotka alkoivatkin pian.

Se vauvan hiljaiselo ennen syntymää ei päde ainakaan tähän meidän neitiin :) Tuolla se masussa jytkii viimeistä päivää, tuntuu että vielä enemmän kuin yleensä. Tuntuu aika kivalta kun supparin aikaan pistää monoa tulemaan :eek: Ja pää vihloo todella inhottavasti tuolla alhaalla...

Tänään olisi neuvola kahden aikaan, mutta jos vielä puhelinajalla kykenen soittamaan niin ilmoitan tilanteen ja tuskin sinne menen.

Kestipäs kauan tämän viestin kirjoittaminen :D

Lilli ja Tiitti 39+5 (kaikkien kolmen ultran mukaan on muuten 40+0)
 
Olin sitte unohtanu neuvolakortin auton hanskalokeroo, joten äsken neuvolassa ei täti saanu kirjattua niitä mulle ylös. Jotakuinkin näin ne meni:

Rv 39+3
Painonmuutos 0g/vko JEE!
Pissi ok
RR 117/74
Sf 35,5cm
RT
Syke +
Liikkeet ++

Ku kerroin terkalle tosta inhottavasta paineentunteesta kovettumisien aikana, tokas masua tunnustellessa, että pikkusen pää on niin alhaalla kun vaa voi olla ja että ei ihme jos tuntuu pahalta.
Ja tosta sf mitasta sano, että vaikka meneekin keski- ja yläkäyrän välissä, ei tästä masusta mikään kovin iso vauva ole tulossa. Huh!
Mutta niinhän viimesessä lääkärin tarkastuksessaki ultratessa selvis, että pieni pitäis olla tulossa, noin viikkoa pienempi kuin millä viikoilla mennään.
Seuraavaa aikaa katellessa, sano että varataan nyt vielä ens maanantaille aika, vaikka voi olla että et enää tuukkaan. Ja toivottavasti ei tarttekkaan mennä. :D

Ja huomasin just aamulla, että masun muoto on muuttunu. Nyt se on ihan sellanen kun olis jonku pallon iskeny tonne nahan alle ja valahtanu vieläkin alemmas.

Pitäs alkaa pyykin pesuu ja muutenki siivoilee. Mun pikkuveli tuli eilen Pipefesteiltä ja kuorsaa vielä tossa mun seläntakana sohvalla. Tekisköhän niin ilkeesti et alkais ihan pokkana imuroimaan. :D

Poksahtelevaa ja vauvarikasta viikkoa kaikille! :wave:
 
Onnittelut kaikille vauvautuneille taas :flower:

ja Lilli-85 hyvää vauvanhakureissua, taitaa olla lähtökuopissaan!

Itsellä tänään rv 39, jotenkin odotin että syntyisi jo heinäkuussa, mutta eipä halunnut pikkuinen vielä tulla. Olen yrittänyt kyllä kertoa että olisi ehkä helpompaa mahan tällä puolella kun tuntuu tuolla vatsassa venyttelevän välillä niin että meinaa nahasta tulla läpi.
Supistuksia tulee jokunen kipeä päivässä ja sitten yleensä yöllä valvottavat, mutta eipä ole vielä tarpeeksi kipeitä ja pitkäkestoisia ollut. Toivossa kuitenkin eletään että jotain joskus tapahtuu, pakkohan sen on tässä seuraavan kolmen viikon sisällä syntyä :LOL:

Onneksi ei kellekkään käynyt kuinkaan noissa läheltä piti-tilanteissa. Tässä ihan meidän nurkilla on viime viikkoina ollut kaksi kolaria joissa mukana ollut raskaana oleva nainen. Pitänyt heti kaikille ilmoittaa etten ollut minä kun kuitenkin netistä lukevat uutisia. Ja eikö raskaana ollessa ole kuitenkin tärkeää turvavyötä käyttää? Ei tulisi kyllä mieleenkään lähteä liikkeelle ilman.

Kyllä täällä on myös koko kesän noita NKL:n ruuhkia pohdittu, eikä kyllä ollut mitenkään tekemällä tehty kesävauva.. neuvolassakin sanoin että taitaa olla aika kovat ruuhkat siellä niin täti vaan totesi että ehkä ne laittaa sinut sitten porvooseen synnyttämään hehheh.. joopa hehheh.. mutta kuulemma enemmän normitilanne verrattuna siihen kun oli se lakkouhka syksyllä, silloin oli odottajat olleet aika hysteerisiä.. no ei kyllä ihmekään.
No, täytyy luottaa siihen että jossakin sairaalassa se vauva turvallisesti maailmaan saatetaan. =)

Vointeja kaikille!
Pitäisiköhän meidän ruveta lähettelemään myös voimistuvia suppareita toisillemme jos päästäisiin sitten vauvanhakuun! Joten niitäkin sitten kaikille toivoville!
 
Tsemppiä Lilli-85! *hieman kateellisena*

Neuvolassa ei ihmeitä, turvotukset oli siis lähteneet:
Rv 38+6
Painonmuutos -1000g/vko
Turvotus (+)
Pissa prot +
RR 139/90
Sf 34
RT
Syke ++136
Liikkeet ++

Protskun takia joudun viemään aamulla uuden näytteen labraan.

Story edelleen
(väilillä tuntuu, että vauva vois syntyä nopeemmin, jos käy täällä useamman kerran päivässä....)
 
Mä en mitän muuta tunnu tekevän enää nykyisin, kun istuvan tässä koneen ääressä ja lukevan kirjoituksia..En edes kirjaudu ulos välissä, vaan painan vaan "päivitä" nappulaa, niin uudet kirjoitukset ilmestyy ruutuun :D

Kohta täytyy varmaan päälystää tää tietokone tuoli jollain froteemuovilla, ettei mene koko tuoli pilalle jos sattuu jotakin lorisemaan tähän. Tässä mä kuitenkin istun kun lähtö tulee ja vedet menee :LOL:
 
Onnea taas kerran kaikille nyyttinsä kainaloon saaneista :flower:

Täällä on supistuksia tullut lauantaista asti vaikka la on 29.8. Kävin viime viikolla nkl ja painoarvio oli silloin 2,7kg ja sormelle auki.
Sain sektioajan tuonne loppukuuhun ja nyt yritän et pysyis sinne asti sisällä. Kenellekkään kenelle tehty sektio niin mistä olette ostaneet tukisukat mitä tarvitaan leikkaukseen?
 
Päivää

On tullut tosi paljon tekstiä sen jälkeen kun pe päivällä meillä netti pimeni, selasin vaan pintapuolisesti suurimmat uutiset. Siispä jälleen saa onnitella vauvautuneita, nyt näitä uutisia tosiaan tulee koko ajan, jännää :heart: :flower:

Hurjalta tuntuu itsestä, kun voin sauoraan sanoa kysyjille että ENSI VIIKOLLA SYNTYY! Ihan ihmeellistä, ei kyllä itsekään aisaa ymmärrä. Mulla olisi ollut neuvolakäynti silloin käynnistyspäivänä, edellinen heinäkuun lopulla. Nyt pyysin päästä vielä tällä viikolla viimeiselle käynnille, jotta tietää sitten vähän mistä lähtökohdista synnytykseen menen.

Joku kyseli miten koksissa toimitaan yliajalle mennessä... vastaan, vaikka en ole varma onko kysymys enää ajankohtainen. Siellä mun kohdalla meni ainakin niin, että 10pv yli lasketun ajan oli tarkastus. Aikaa ei tarvinut varata/saada, vaan jos oli yli sen verran niin sinne mentiin tiettyyn kellonaikaan ja ilmoittauduttiin. Siinä tilanteessa katsottiin sitten, tarvitseeko mitään toimenpiteitä vielä vai voiko vielä odotella kotona rauhassa. Otettiin siis ultra, pissanäyte, paineet, sikiön sydänkäyrä jne. Katsottiin kohdunsuun tilannettakin, sillä se on olennainen tieto myös, että onko odotettavissa heti synnytystä tms. Jos mitään syytä käynnistykseen ei ole, odotellaan vielä rauhassa. Sitten kun se 42 viikkoa tulee täyteen, niin mietitään sitä käynnistystä. Sekään ei ole päivän päälle, eli jos pe-la-su tulee täyteen 42+0 niin usein pyydetään katselemaan vielä maanantaille. Mulla kävikin niin, että maanantaille oli sovittu yliaikakäynnistys ja sunnuntaina vauveli syntyi itsekeen!

jännittynyt Jabba ja Alma 36+5
 
Elämä hentoinen syntyi
toiveesta äidin ja isän,
antaen näin meille suuren valoisan lisän.
Lahjoista arvokkain (pvä ) klo syliimme siirtyi
---cm ja ---g pojalle/tytölle piirtyi

***

Pienoiset kädet,
suu ihan suppu;
syntynyt on uusi ruusunnuppu.
Se ihmeeltä suurelta silmissä näyttää,
ja sydämen kokonaan onnesta täyttää.
Tyttö/ poika synty + kellon ajat painot ja pituudet

:heart: :heart:

Tässä muutama puhelimen kätköihin tallennetuista vauva viesteistä =)
 

Yhteistyössä