<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Hurjasti onnea sairaalaan lähteville!
Monella tullut jo säännöllisiä kunnon suppareitakin, itse oisin varmaan oitis jo lähtenyt synnärille, kun pelkään nopeaa synnytystä, joka mulla mahdollisesti voi olla edessä. Ihmeen kauan te jaksattekin ja uskallatte kärvistellä kotona, ilmeisesti synnäri sitten teillä lähellä. Minä pelkään syöksysynnytystä, äitillänikin on joku lapsista tullut reilun tunnin jälkeen, ilman ennakkomerkkejä ja tästä tunnin matka sairaalaan :|
 
Sone
Limatulpista juu: Minulla myös irtosi jo rv 36, supistukset voimistui, mutta vauva on kestänyt matkassa vielä hyvin. Jotenkin säikähdin et se olis lähteny syntyy melkeen heti sen jälkeen.

Eilen vihloi niin paljon kohdunsuulle kun vauva puski päätänsä et oikeesti tuntu pahemmalta kun supistukset! Sen jälkeen muutama kivulias tulikin ja samoin yöllä. Kohdunsuunkivut on pahimpia synnytyksessä muutenkin, viimeksi kätilöt venytteli sitä kohdunsuuta että jouduttus synnytys, voi hyväpäivä että se sattu, ei mitään verrattuna supistuksiin.


Kävely: Miten voi olla mahollista ettei lenkille menokaan onnistu, ei pysty kävelee ees 15 minsaa kun sattuu niin plajon alakertaan ihan jokapuolelle ja pissat jo puoliks housussa. Inhottaa kun haluis käydä kävelemässä ja sais vähän joudutettua paikkojen kypsymistäkin sillä. Viime raskaudessa pystyi ihan hyvin lenkkeilee 5-7 km lasketun jälkeenkin vielä. Jotenkin masentaa öhmöttää vaan paikallaan.. Mites muitten lenkkeily?

Monet on kirjoittanut päänsäryistä yms.. Minulla viimeksi tuli joku outo kohtaus juuri ennen kun lähdin sairaalaan.. Ei pystynyt kunnolla liikuttaa käsiä ja joka paikka puutui, puhe sammalsi ja ajatukset katkes. En muistanut nimiä yms ja näköhäiriöitä. Ja olin yksin kotona. Tosi kauheeta.

Minäkin tänä aamuna heräsin päänsärkyyn, mut luulen että johtuu tästä ilmasta, minä ainakin reagoin sään vaihteluihin tosi helposti.
 
Täällä ei ihmeempiä, illalla suppaili jonki verran ja hikeä puski, mut ohi meni ja tässä ollaan vielä :/
Pissa näytteen sain vietyä täs joki aika sitten labraan, 13.00 jälkeen saa tiedustella jo tuloksia, kuhan ei mitään kovi hälyttävää ku mitää oireitakaa ole ollu.
Ärsyttävän nämä lonkka ja selkä säryt ku ei meinaa päästä kävelemään.
Vauvaa odotellessa... enmppu 39+6
 
Onnea matkaan kaikille synnyttämään lähteneille/lähtijöille!! :heart: Voi kun oisin toivonu että tän päivän aikana vauva syntyis mutta ei varmasti, ei merkkiäkään supistuksista oo ollu päivään-pariin....jokunen inha tuikkaisu mutta niitähän tulee ja menee :kieh: Nojoo, eiköhän se oo vauvan parhaaksi vaan olla tuolla turvassa niin kauan kuin tahtoo, muutenki normaalia pienempää arvioitu tulevaksi niin saapahan kasvaa pari viikkoa yliajalla....ja mammaa moinen vitkuttelu ärsyttää :ashamed: Kuin myös se, kun mun äiti kysyy joka päivä niillä samperin samoilla sanoilla vointia: "No, eikö jo yhtää tunnu sille että pitäs lähteä....?" :kieh: :kieh: Toki,toki tuntuu ja tässä öllötän!!

Huoh. purkaus.

Tänään vois olla vuorossa unelmatortun leipominen. :p Eilen tein sitä mansikka-raparperipiirakkaa, ihan herkkua, juu!

Minut lähetettiin sokerirasitukseen kolmen sokeriplussan takia..jotka johtui karkin syönnistä ennen neuvolaa :snotty: eli rasitustulokset normaalit...

Minäkin oon enskertalaisena pakannu joitain liivinsuojia kassiin mukaan, onkohan kolmet kestosuojat ja sit kahet kertikset (ne jotka tuli äp:n mukana).. En oo yhtää kertissuojia ostanu varastoon, vain nuita kestoja.. Samoin on vauvan vaippojen kans, katotaan sit kotiuduttuamme että tarviiko käyä ostaa kertiksiä...tulihan niitä muutama äp:n mukana jos alkaa näyttää siltä että ei jaksa kestoilla kokoajan, niinku ei varmaan aina jaksakkaan.

Oispa miehellä tänää palkkapäivä nii lähettäis huomenna Ouluun shoppailee!!!:D

Väsynyt Upp3-mammutti ja julmasti-mammuttia-moukaroiva-vilkas-Mötky-lapsi-joka-syntyy-hyvällä-tuurilla-vuoden-2008-puolella 39+3
 
Huomenta!

minskimanialle tsemppiä. Taitaa jo olla tositoimissa, kun ei oo kuulunu mitään. :wave:

Eilen illalla oli tosi lupaavia supistuksia ja kipuja, tuli ekan kerran ihan oikeita supistuksia, melkein parin tunnin ajan 10-15 min välein ja ne teki jo vähän kipeetä. Mut ei tosiaankaan mitään sellasia, millä synnyttämään olis päässy. Elin niin siinä toivossa, että ne olis voimistunu ja yöllä tai viimeistään aamulla oltas päästy lähtee...Mutta paskan nakit, ne loppu heti kun kävin pitkäkseni sänkyy.
Ei tää tuu täältä ennen ku väkisin ottavat ulos!No onneks tässä on vielä monta monta tuntia jäljellä tätä päivää, jos meinaa yllättää äiskän ja tulla laskettuna...Mitä kyllä epäilen!

Illalla kunnon löylyihin ja saiskohan ton mies kullan kellistettyä jollain keinolla. :D Tuskin uskaltaa, ku sitä vertaki tuli tiistaina. Pelkää satuttavansa.

No yritän olla positiivinen, vaikka vaikeeta onkin, enää maks. 16 päivää jäljellä!

Näihin tunnelmiin, apeana lähtee aamupalalle... :(


 
Minäkin ilmottaudun, kohta tulossa kummityttö äitinsä kanssa käymään joten koitan kerrankin olla nopea :D

Jos en ole onnitellut vielä kaikkia uusia vauvautuneita niin ISOSTI ONNEA uusille perheille!!! :flower:

Mulla alkaa oleen jo kans epätoivoinen olo, että ei Vaavi synnykään... Vaikka ei edes l.a vielä niin olin/olen niin fixoinu päähäni tän 080808:n että kun ei nyt tapahdukaan mitään niin on ihan pettynyt olo :$ No jos sitte sunnuntaina 10082008 - sekin olis ihan hiano päivä, vielä kun sais Vaavinkin uskomaan siihen :LOL:

Eilen koitin touhuta kaikkea mahdollista mikä olis edesauttanu synnärille lähtöä, mutta eipä sillä juur vaikutusta ollut. Tosin vastaavanlaista kuin Sonella, että vauva koversi päällään oikein kunnolla, joka tuntui kyllä aikastmoisena vihlomisena. Pientä supistelua lisäksi muttei muuta... Kävelylenkki auttoi kyllä supisteleen, mutta ei ne jatku eikä voimistu ollenkaan :/
Ja ei juur 15 min pitempää lenkkiä jaksa millään |O

Eilisellä nlakäynnillä nyt toistamiseen alapaine lievästi koholla: 80, viimeksi oli siis kans alkuun mutta toistomittauksissa keskiarvoksi tuli sitte vähän alle 80... ei kuitenkaan päänsärkyä ja pissa puhdas. Turvotus +- eli jalkapöydät on limput, mutta muuten ok. Sf-mitta 38 jo! Eli taas kasvanu sentillä ja painoakin tullut taas yli kilo viikossa :ashamed: Th kuitenkin lohdutti, etten ole voinu herkutteluilla saada viikossa kiloa painoa nousemaan...

Jees mutta palailen ehken myöhemmin. Kaikille voimia ja sitä positiivisuutta mihin sitä sit tarviikin =)

Soma & Vaavi 39+3
 
Ai niin tietääkö muuten kukaan, että miten Tyksissä menetellään sitte, kun kuulemma se yliaikaisuusnäytillemeno on 41+5 kohdalla, niin jos se on viikonloppuna - venytetäänkö vkonlopun yli vai otetaanko jo perjantaina?

Mulla toi 41+5 olis sunnuntai, mutta en jaaaaaksa uskoa että Vaavi niin kauaa piinaa meitä... Kiinnostais silti tietää :attn:
 
Ihanaa lukea teidän juttuja, kun täällä tapahtuu niin kauheesti nyt kun kaikilla alkaa raskaus olla loppusuoralla!! Onnea vaan kaikille matkaan, jotka ovat päässeet tositoimiin!!!

Täälläkin oli eilen illalla päänsärkyä ja jonkinasteisia näköhäiriöitä ollu kans. Ja välillä tuntuu ihmeellistä paineen tunnetta silmissä. Verenpaineet ollu kyllä aina tosi hyvät, eikä muutenkaan mitään myrkytykseen viittaavaa. Mulla oli muutama vuosi sitten tosi paha migreenikohtaus: multa hävis näkö ja muisti ihan kokonaan noin puoleks tunniks. Kuvia otettiin päästä ja tutkittiin, mutta mitään ei löytyny ja migreeniks sen diagnosoivat. Onneks ei oo sen jälkeen ollu mitään vastaavaa!! *koputtaa puuta*....

Lenkillä ollaan miehen kans käyty harva se ilta ja on tosi TUSKASTA!! Ei kyllä mitään kauheen pitkiä lenkkejä, max pari kilsaa. Supistelee aina tosi kovasti ja koskee ja juilii alakertaa. Eikä todellakaan oo mitään sen kummempaa saanu aikaseks. Nyt aattelin minäkin tähdätä siihen 20. päivään..... Vaikka nyt oiskin hirmu hyvä viikonloppu syntyä, kun ollaan miehen kans kahestaan ilman lapsia. Mutta onhan tässä vielä kaks viikkoo siihen laskettuun, että todennäkösempää tosiaan on synnytys syyskuussa..... :headwall:

Vimppa ja Pimatsu 37+6

 
Sone
Monet on kirjoittanut päänsäryistä yms.. Minulla viimeksi tuli joku outo kohtaus juuri ennen kun lähdin sairaalaan.. Ei pystynyt kunnolla liikuttaa käsiä ja joka paikka puutui, puhe sammalsi ja ajatukset katkes. En muistanut nimiä yms ja näköhäiriöitä. Ja olin yksin kotona. Tosi kauheeta ---- siis millon kävit sairaalassa? sanoiko ne mitään että mistä johtuu? mulle nimittäin tuli just tuo sama, kun yritin esikoiselle puhua niin ihan sammakoita tuli suusta! en sitte niin mitään saanu sanottua kunnolla, piti ihan tiristämällä tiristää ne sanat ja muutamat pariin kertaan, mies katto viereisellä sohvalla ihmeissään ja sanoi ettei kai se ole mitään synnytykseen viittaavaa et kohta alkais tapahtua. pyh.. ei ollu. torkahdin äsken, mietin et miten ois uskaltaisko ottaa särkylääkettä ku toisinaan tuntuu et ei juili ollenkaan päähän ja toisaalta tuntuu et juilii, tai taas tää on sitte että menee kohta ohi niinku aamullaki..
 
siis voi että tää meidän mukelo on taas niin jotenki kippurakäppyrällä etten tiedä et miten se siellä on, pää kuulema vähän vielä liikkui, mut jotenki on semmosessa asennossa ettei tarviis varpaita paljon ojentaa kun tulis tuolt jo ne ulos!! :LOL: tai ainakin on semmonen tunne.. :D
 
Sone Ei mullakaan enää onnistu liikkuminen. Vähän aikaa menettelee mut sit saattaa vihlahtsa niin pirun kipeetä alapäästä että pitää melkeen kaksinkerroin vääntyä. Ja mie kun olen lenkkeilijä henkeen ja vereen niin tuntuu niin turhalta jättää pyörä seinää vasten ja lenkkarit eteiseen kun ulos lähtee. Autolla on mentävä. meillä kun jokapaikkaan niin pitkä matka. Ensimmäiseen kauppaanki n. 2,5 km

Lääkäri sanoi tiistaina, että vielä ei ole mitään syytä hätäillä synnärille menosta (Meillä siis 300 km:n päässä) Aattelin kuitenkin, että oishan se hyvä kuitenki se laukku olla valmiina,,, eihän sitä koskaan tiedä, miten hommat etenee. olen kyl jo henkisesti valmistautunut siihen, että syyskuun puolelle menee.

Suunnitelmat nyt ois kuitenki semmoset että lähen Rovaniemelle viimeistään 22. päivä kun seuraavana päivänä olisi luennot. siitä jään sit Rovaniemelle aikaa kuluttamaan kun seuraavana viikonloppuna olisi taas luennot ja laskettu aika... eli jotain kuitenkin tulee tehtyä, jos ei vauvaa niin itsensä sivistämistä ;)

Mies lähti hakemaan sotkasta vauvan vaatteille lipastoa, ihanaa kun saa edes ne laittaa valmiiksi paikoilleen.

Onkos tässä pinossa rouvaantuneita,,, tuolla syyskuisissa oli muutama, jotka päättivät saada tämän 080808 päivämäärän ikuistettua hääpäiväksi

Mutta nyt (taaskerran) nälkä yllätti... syömään...
 
Sone
Rouses[/b: No eipä sanoneet sillon mitään mistä olis voinut johtua... Lähdin sen kohtauksen jälkeen heti sairaalaan kun supisteli myös ja lorahti vettä desi-kaksi. (syntyi kylläkin vast 2pv sen jälkeen) Ei minulla raskausmyrkytystäkään ollut. Tosi outoa... Toivottavasti tällä kertaa ei tule tuota kohtausta, se oli tosi kauheeta.
 
Sone
Taivaannasta: Joo, minä olen myös lenkkeilijä/liikkuja henkeen ja vereen, joten tuntuu tosi turhauttavalta! Kunto olis viel hyvä, ja puuskuttaakaan ei tarviis, mut käy vaan tekee niin kipeeetä ja pissattaa ettei viiti lähtee itteensä kiduttaa.. Terkkari komenti lepäämään kun on turvotustakin. Eilen huomasin saunassa että jalat on varmaan kaks kertaa paksummat kun ennen raskautta, ihan reisiä myöten. Huomaa tosiaan että lantio on ihan tukossa kun alakroppa on muuttanut malliaan :whistle:
 
Sone ihme kohtauksia.. oli kyllä tosi kauheeta, säikähdin ihan mielettömästi, toivotaan ettei tulis enää....

taas kuului oikein lits- ääni.. ei ookkaan pariin päivään kuulunu, mut ei tuolta tuukkaan muuta kun tota ällöö valkkaria..
 
Maanantaina kävin kirjottelemassa että pian varmaan lähdetään synnyttelemään, ja niinhän sitä lähdettiin :)

Maanantaina 4.8 klo 20.01 (39+5) meille syntyi täyden kympin tyttö, mittoinaan 3160 g ja 51 cm :heart:

Eilen kotiuduttiin, vaikka tyttö oli vähän keltainen. Mutta bilirubiiniarvo oli kuitenkin sen verran matala että meidät uskallettiin kotiin päästää, vaikka esikoinen olikin valohoidossa aikoinaan. Mutta hyvältä näyttää että keltaisuudesta selvitään ilman toimenpiteitä, pissaa ja kakkaa tulee tytöltä nimittäin sen verran paljon ja oikein on virkeä neiti :)

Lähdettiin tosiaan silloin maanantaina ennen kahta ajelemaan sairaalaan, kun tuntui että en oikein enää pysty kotona olemaan. Supparit alkoivat olemaan niin kovat. Sairaalaan päästyämme olinkin lähes 5 cm auki, ja päästiin synnytyssaliin. Pari tuntia kärvistelin ilman puudutusta, kävin lämpimässä suihkussa ja mies hieroi selkää. Sitten olinkin jo 7 cm auki ja halusin kivunlievitystä. Epiduraalin sijasta otin sitten kätilön suosituksesta kohdunkaulan puudutteen, joka toimi ihan kivasti. Supparit tuntuivat, mutta vain sellaisena hassuna jomotuksena :) Ja muutkin kivut katosivat, kun aiemmin tuntui että joka paikka oli tulessa suppareiden välilläkin. Pian puudutteen laiton jälkeen alkoi tuntumaan painontunnetta pepussa ja hetken odottelun jälkeen kätilö tutki ja olin täysin auki. Siitä sitten vaan ponnistelemaan, joka ei kylläkään meinannut millään lähteä käyntiin koska omat supparini kaikkosivat lähes kokonaan. Oksitosiinitippa laitettiin ja johan alkoi lyyti kirjoittamaan :) Parikymmentä minuuttia ponnistettuani tyttö oli maailmassa! Oli muuten kaamea ponnistusvaihe, tyttö tuli naama ylöspäin maailmaan enkä meinannut millään häntä saada pungerrettua ulos, sattui niin hirvittävästi. Muistan että pojan synnytyksessä ponnistusvaihe oli helpotus, ei mitään kipua tuntunut. Tämä oli jotain ihan muuta, ja tavoistani poiketen jouduin karjumaan ponnistellessa, koska kipu oli niin kovaa. Mutta loppu hyvin, kaikki hyvin :) Pieni tyttö sieltä syntyi, hänen koostaan olin kyllä todella yllättynyt, esikko kun oli nelikiloinen...

Tässä nyt omaa napaa pikaisesti.

Hirveästi tsemppiä teille jotka vielä odottelette tositoimiin pääsyä!!! Ja vauvautuneille onnea ja vauvantuoksuisia päiviä :)

Lilli ja Tiitti 4 vrk
 
Hyvää päivää minunkin puolestani!

Piti tulla kertomaan, että ehkäpä mullakin supistukset viimein alkoi, kun en oo vielä aiemmin tuntenut ainuttakaan. Nimittäin eilenillalla ennen nukkumaanmenoa alkoi sattumaan tosi kipeästi alakertaan ja myös pepun takaosaan, sellaista inhottavaa vihlontaa, yölläkin herätessä jotenkin outo olo ja vähän kipuilua. Samalla maha oli pinkeen kova. Voisikohan olla supisteluja? Onko kenellekään muulla sattunut myös pepun takaosaan? Hassusti sanottu, mutta siellä kohden kipu tuntui :D Nyt vieläkin alamasussa paineen tuntua, mutta ei vihlontaa.

Käsien puutumisesta yöllä minäkin oon kärsinyt jo muutaman vkon. Herätessä toinen käsi tosi puutunut ja koukussa, tekee tosi kipeää suoristaa sitä, hieromalla helpottaa :(

sipe81 rv 37+6
 
kävelystä: (eli ei tosiaankaan puhuta _lenkkeilystä_ mun kohdalla :D ) joskus - harvoin - menee parinkymmenen minuutin laahustuslenkki ukkelin kanssa ihan hyvin siihen asti, kunnes mennään hissiin noustaksemme kotiin. kun liike pysähtyy, lakkaa henki ja happi ihan kokonaan! vierivä kivi ei sammaloidu, juu :whistle:

(.) sairaan huonosti nukuttu yö takana, sanat takeltelee ja väsyttää, joten eiköhän tääkin päivä oo taas koomailua. suppareita ei oo ku kivuttomia mahan kovisteluja, muuten ei mitään synnytystä edistävää liikkeellä...

onnea synnärille päivän koitoksiin, ken siellä tänään onkin! ja muille jaksuja :)

irtis ja 39+2
 
heippa!

kyllä potuttaa,,,, ihanaa jos kaks viikkoa vielä vedän tälläsiä öitä! kuolema tulee ennenkuin tää vauva! Tuo oikea jalka on ihan hirveän jumissa nyt pohkeesta ja ei siis auta vaikka pidän korkealla ja tukisukkahousut on yötä päivää jalassa!! :kieh: :headwall:

Heräsin yheksän aikaan kun mies teki lähtöä hommiin (tänään saa luvan tulla valmiiksi!!!) ja sitten kuopus heräs ja kömpi viereen sohvalle, onneksi torkahti hetkeksi ja herättiin kun esikoinen tuli tunnin päästä siitä kans siihen. Kuopus sitten pissas vaatteensa märäksi ja eikun ylös ja pesulle. Nyt vinkuvat ja vonkuva kaikkea ja mä en jaksa yhtään!! Pihalla sataa kaatamalla ja mun pitäis lähteä kävellen tai pyörällä kauppaan! Jos mun sisko jaksais tulla tänne niin ei tartte tyttöjä raahata vesisateeseen. Käyn ostamassa sata kiloa karkkia ja jonkun hyvän lehen. Alkaa jo masentaa todenteolla!! Ei oo enää tervettä hetkeä päivässä! Tunteen menee kyllä yhtä vuoristorataa, kuinka jaksaa synnyttää jos loppuajan vetää tälläsiä risasia öitä ja päivät juoksee likkojen perässä.

Aukku kyseli kuinka uskaltaa olla kotona kun supistelee paljon jne... no meillä ei onneksi oo matkaa kuin noin 2km sairaalaan ja vaikka mua supistelis kolemkin tuntia säännöllisesti niin mussa on joku valuvika ilmeisesti kun ei lähe synnytys silti käyntiin. Esikoiselta kävin rv 35 takia neuvolalääkärillä tsekkaustaas paikat kun oli supistellu tosi paljon yöllä, sanottiin että saa syntyä jos syntyy,,,, no mua supisteli kaksikin (tai enemmän) tuntia säännöllisesti ja mä jo puhelin kädes mietin että soitanko synnärille, meiltä silloin noin 45km sairaalaan. No 7 viikkoa meni niin ja raahasin sairaalakassia mukanani jos lähin jonnekkin jos vaikka lähtö tulee, neiti syntyi siis 41+6 sektiolla, mitään ei ollut tuo supistelu auttanut.

Kuopukselta alko supisteleen rv24 niin että en enää pahemmin riehunut. Kunnon supistukset alko ke-to välisenä yönä, perjantaina käytiin näyttäytyyn synnärillä, ei mitää tapahtunut ja uni/kipulääkkeiden kans kotia ootteleen ja koittamaan nukkua edes vähän. No pari tuntia sain niiden avulla nukuttua. Supistukset tuli siis kipeinä ja epäsäännöllisen säännöllisisnä koko ajan. Sunnuntai-maananatai välisenä yönä mentiin seuraavan kerran, kipeä olin niin että enään uikutin vaan enkä jaksanut edes ajatella ottaa supistuksia rauhassa vastaan. Sairaalassa olivat menos jo laittaan ammeeseen vettä kun sanoivatkin että otatko petidiiniä että saisit hetken nukkua että jaksaa ponnistaa sitten. No mulle kelpas ja hetken nukuinkin "huumattua" unta, siis ihan sekoja pätkiä näin ja kaks kertaa meinasin ääneen huutaa jotain typerää, voin kuvitella millasta on olla huumeissa. No petidiini lopetti supistukset kuin seinään sen jälkeen. Lääkäri sit koitti niitä vauhdittaa ja ne alkoikin muutaman tunnin päästä kipeinä. Tilanne ei kumminkaan juuri editynyt ja viimein illalla ysiltä mentiin saliin ja kalvot puhki ja tippa suoneen, siitä kolme ja puoli tuntia niin tyttö sylissä. Meinattiin ensin että oltais vasta aamulla käynnistetty mut sanoin että jos oon kipeä niin meen pitkin seiniä.

Eli mulla niin sitkeää tavaraa että saa tosissaan supistella ja olla todella kipeitä että alan ees miettiin sairaalaan menoa. Toivon todella että alkais nyt vesien menolla että olis selvää että kohta se syntyy.

Pitäääpä soittaa mun kätilökaverille noista jaloista jos sillä ois joku helpottava neuvo mulle! Asui kuopuksen syntymän aikaan tuos seinän takana ja oli kyllä niin helpottava apu ja tuki, hänkin ihmetteli tätä juttua että eikö tosiaan ala syntymään, käveltiin lenkkejä ympäriinsä ja vaikka kuinka supisti niin ei mitää! Onneksi ens maanataina neuvolas aiko kattoa kohdunsuun ja miettiä mitä tehään. Jospa pystyis terkka vaikuttaan jotenkkin tähän että vaikka alettais käynnistään, tai että ees silloin kun supistelis kunnolla niin laitettais jotain avuksi voimistaan niitä!

 
onnea kaikille vauvautuneille ja tsemppiä kaikille jotka ovat synnyttämässä!!
omaan napaan ei mitään uutta, aamusta alkanut selkä ja jalkasärky vaivaa mut ei supistuksia :kieh:
täytyy alkaa leipoon kakkua huomenna ois kahen nuorimmaisen synttärijuhlat.
voimia kaikille!! moi!!
 
Onnea nyttistä Lilli-85 !! :flower:
Aukku meiltä kanssa sairaalaan vain 1km,että kotona voi aika pitkälle olla =)

Kävin tänään neuvolassa antamassa kontrollinäytteet,kun oli pissassa eilen proteiinia +1 ja paineet koholla.nyt paineet oli normaalit,mutta proteiini edelleen +1. antoi liuskoja kotiin ja kotona pitäis kerran päivässä mittailla.maanantaina seuraava neuvola.

Antsu85 mullekkaan ei ole tehty minkäänlaista kokoarviota vaikka sf-mitta 39cm ja ensikertalainen olen. lääkärineuvolassa vkolla 35+5 lääkäri tunnusteli käsikopelolla ja sanoi olevan noin kolmekiloa vähän päälle.eli lasketun ajan tienoilla noin 4kg.. saa nähdä minkäläinen pallero sieltä tulee :heart: toisaalta,en kyllä kovin paljon synnytystä jännitä,vaikka esikoinen tulossa.
supistuksista eilen tuli supistuksia klo 1730-2400 säännöllisesti.noin 5-7minuutin välein..aluksi olivat kivuliaita ja supistukset tuntuivat kovasti selässä ja "kakkahätänä", kolme tuntia kun supistukset olivat olleet,muuttuivat kivuttomammiksi.käytiin ukon kanssa illalla vielä lenkilläkin,jotta oltais saatu vauhditettua supistuksia,mutta ei auttanut.. :ashamed:
tänä aamulla sitten pari supistusta ollut,mutta kivuttomia..
ei kai se vielä pitkään aikaan synny..huoh. :ashamed:



tänään kattoo batman elokuvaa,mies haluu nähdä sen!
kuulemisiin taas!
ajatar&vekara 39+0

ainiin..sipe81 mulla nuo supistukset tuntuu sellaisena paineena tuolla pepun luona myös.. että varmaan supistuksia nuo sinulla ovat! =)
 
neitiperho
Täällä edelleen kärvistellään flunssan kourissa. Synnytyksestä ei tietoakaan.
No muuta kuin jatkamaan taas hommia talon parissa niin kuin koko viikon. Tsemppiä tänään synnyttäville...näyttä ainakin siltä että vaaveja on tulossa :flower: =)

Palaan taas myöhemmin astialle :D

 
heippa taas kaikille :)

yöllä tuli pari aika kipeetä supistusta, mutta siihen se sitten jäikin :kieh: . Nyt ei sitten sais alkaakaan, koska ollaan lähössä huomenna esikoisen kanssa ideaparkiin osteleen koulujuttuja ja käydään syömässä jossain hyvässä paikassa ja tämä kaikki tehdään ihan kaksin :heart: .

poika tuli just äskön kotiin, tuli ainakin hetkex taas parempi mieli. Maanantaina alkaa koulu ja taitaa mua jännittää enemmän kun itse koululaista :ashamed: . Poika siis menee tokalle luokalle, mutta alottaa uudessa koulussa.

nyt täytyy kuulemma lopettaa, pitää mennä esitteleen pojalle uudet vaatteet mitkä tuli hm:ltä :)

salah ja masa 37+4 (ja esikoinen, joka on kuulemma kyllästynyt)
 
Onnea Lilli-85 :flower:
Mukava kun jaksatte noita synnytyskertomuksia kirjoitella : )

neuvolassa käyty, kaikki kunnossa
viikot 39+4
paino +1,3 kg viikossa hehheh
turvotus +
rr 112/78
sf 34
rt
sykkeet 140 ja liikkeet ++

eikä ole mihinkään laskeutunut vielä. Jospa sitten synnytyksessä..
Neuvolantäti oli kyllä mukava kun sanoi etten näytä mitenkään lihavalta vaikka painoa onkin tullut ihan hirveästi, vaan vain raskaana olevalta =)
Kahden viikon päästä sitten varataan aika yliaika kontrolliin jos ei siihen mennessä ole syntynyt. Toivottavasti nyt ei ihan sinne asti mennä.
Päänsärkyä on täällä myös ollut, mutta luulen että johtuu vähän väsymyksestä ja säästä.

Mullakaan ei enää mistään lenkkeilystä tule mitään, vähän voin taaperrella ympäriinsä, selkään sitten koskee ja välillä tuonne alas vihloo.

Voimia kaikille!
 

Yhteistyössä