<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Onnitteluja vauvautuneille! :flower:

Täälläkin edelleen yhtenä... Viime yö oli taas hyvä yö, sain nukuttua tooosi hyvin. Miehen kans käytiin aamupäivästä Suurmessuilla ja sen jälkeen alko kivasti supistelemaan taas, mutta loppuivat sitten... Nyt supistelee epäsäännöllisesti eikä satukaan enää paljoa. Kuinkakohan kauan tätä nyt sitten jatkuu??? Esikolta oli niin ihana, ku ei ollu mitään kipeetä eikä muutenkaan ennakoivaa ennen vesien menoa. Nyt vaan oottaa ja oottaa... :kieh:

Tiitu ja Eppu 37+4
 
neitiperho
Lapsella kehittyy mahassa yleensä vain virtsaa, joka taas ei vaarallista ja se "huuhtoutuu" lapsiveden mukana. Lapsivesihän siis vaihtuu säännöllisesti meidän äitien sisällä verenkierron ja äidin munuaisten kautta. Ulostaminen yleensä lapsella tapahtuu ensimmäisen kerran vasta syntymän jälkeen, mutta joskus tosiaan jo hetki ennen syntymää.

Joo kaikki ässät testattu..ei auta.

Nii ja Fosfori, mä ainakin olen positiivisin mielen suihkuseinän suhteen. Se tilattu ja tulee ensi tiistaina. Tosin ellei vauva nyt mukamas juuri tule suunnitelmia muuttamaan. :D
 
Mä repäsin! Kerran tää vauva ei aio syntyä koskaan niin mä aloin hiomaan ja maalaamaan jo tuota kertaalleen valmiiksi laitettua kehtoa!

Saas nähä kuinka pitkälle ehin sen tehä... sen petiosan jätän koukeroineen myöhemmäksi, vauva nukkukoot sen ajan sit jossain muualla mutta nuo jalkaosat aion ehtiä tehä nyt. On siis jaloillaan ketjujen varassa roikkuva koristeveistetty kehto. Aikoinaan äitin veli mulle sen tehnyt kun olin vauva ja nyt alkaa lakat olemaan jo kynnellä raaputettavissa niin aika uudistaa sitä.
 
Huomenna rv 40 eikä oo ollu mitään suppailuja tai muitakaan tuntemuksia että lähiaikoina syntyis..

Onnittelut vauvan saaneille ja tsemppiä kovasti kaikille joilla on jotain ongelmaa tai murhetta vauvajuttujen suhteen ja niille joita tympii odotella millon saa vauvan syliin!

Joku kyseli hiivasta; ei kai se sen vakavampaa ole kuin että vauva voi (vissiin aika suurella todennäköisyydellä) saada sammaksen suuhun, ja sitähän voi sitten hoitaa laittamalla jotain kirpeää puolukkaa kieleen vai mitä ne vauvan hoitokeinot sit onkaan, en muista.
 
Kiitos onnitteluista teille ihanille! :heart:

Minulla alkaa olemaan jopa tylsää kun poika on isänsä kanssa koko ajan menossa ja tuo tyty vaan nukkuu :)
Maidon kanssa alan olemaan pulassa, sitä tulee ihan hirveät määrät ja tuo neito syö siitä vaan murto osan kerralla. Toisesta tissistä vetää mahan ihan pullolleen, ja sekin tissi jää vielä ihan kovaksi. Sitten se toinen tissi joka jää sillä erää koskemattomaksi, aaaauts :| Enimpiä sitten täytyy pumppailla pois.
Haluaisin niiiin kovin nukkua mahallani kun monen kuukauden tauon jälkeen siihen pystyisi, mutta tissit ovat niin täynnä ja kipeät että ei onnaa.

Tatjanalle ja AE:lle tositosi paljon voimia, ei kuulosta ollenkaan kivalta :/ Koittakaa jaksaa, lopussa se kärsimys palkitaan, vaikka se ei nyt varmasti lohduta...

Aah, ihanaa tyttö vissiin vihdoin herää syömään :)

Voimia voimia kaikille!!!
 
Niinhän se hosso on että niitä tutteja pitää vaihtaa, ei tälläseen lahoon päähän kaikki jää muistiin :D

Rintakumit meinasin kyllä uusio käyttää!!

Ompas meillä täällä reippaita remonttireiskoja ja entisöijiä =) , miun selkä ei kestäis tollasta mitenkään perin.. inhottaa olla tällänen avuton selkäpuoli... alkaa tympiii oikeesti :headwall: :headwall:

Pitänee illalla kokeilla tota nännien nypläystä, miehelle sanoin et sellasesta kuulema hyötyy, ni se on nyt vahtinu miuta koko päivän ja aina ohi mennessään hiplaa omia nännejä vinkix :LOL: ..taitaa oottaa iltaa!! saunassa käyty, ja näinköhän nännien jälkee tulee vielä muutakin ÄSSÄÄ ;) :whistle: , vaikka en kyllä luota et noista jotain hyötyy ois.. harrastuksen vuoks vois vaan kokeilla :whistle:

äiti lpr, joka ei enää ajattelekaan synnytystä, tulee kun tulee :kieh:
 
Hellou mammat!

Mä oon sopinu ens viikolle kaikenlaista ohjelmaa, melkein joka päivälle, ni katotaan vaan kökin sit sairaalassa just silloin kun olis menoo :LOL: Meillä jää se yks ässä näköjään ens viikkoon kun koko ajan on joku yökylässä... :whistle:

Pakko mennä nyt syömään, tulin vaan nopeesti piipahtaan....
 
Kaikilla muilla ukot tuntuneet innostuneet tosta nännien nypläyksestä.. meillä ukko tokas,ettei kyllä haluu koskee.. :ashamed: johtuu siitä,kun laittaa käden lähellekkin mun tissejä niin jo alkaa maito valuu.. se on kyllä ihme,miten sitä on tullut jo rv16saakka.. :/

vuotaako muilla tissit jo paljon? :whistle:

ajatar&vekara 39+1
 
Tatjana ja AEPaljon haleja :hug: On kyllä aivan käsittämätöntä touhua lääkäreiltä! Tiedän miltä tuntuu kärvistellä käynnityssuppareiden kanssa, vaikka en kyllä ole luonnollisia suppareita kokeunut. Mulla myös käynnistettiin ja yksi yö ennen synnytystä oli aivan hirveä. Sinä yönä ei paljon nukuttu. Aamulla oli ihan poikki ja supparit laantuivat. Pääsin sitten synnytyssaliin tipalle, joka vauhditti toimitusta aikas paljon. Mutta tosiaan, aivan karmeeta kun joutuu monta päivää tuskailemaan suppareiden kanssa ja sitten ne ei edes tee mitään! Tatjana, vaadit vain kiven kovaan sektiota! Sanot, että pelottaa niin hemmetisti vauvan ja oman itsesi vuoksi.

 
heippa :)

oltiin tosiaan tänään siellä ideaparkissa esikoisen kanssa, oli kiva päivä. Nyt on ostettu uus reppu ja tarvikkeita koulutielle :) . Ostin sellasen tavallisen kassin, jota käytän sitten hoitolaukkuna. tuli sieltä kaikkee muutakin mukaan ja rahaa meni ikävä kyllä, mutta tuli hyvä mieli, kyllä shoppailu hetkeksi aina piristää :) . Kyllä huomaa ettei todellakaan ole parhaassa mahdollisessa shoppailukunnossa enää. Työnsin niitä ostoskärryjä pitkin siellä ja koko ajan supisteli, mietin jo että olisko tää nyt sitten merkki siitä että vois jotain tapahtua :/ . No, ei sitten ollu, samantiten kun vein ne kärryt pois ja jatkettiin ilman ni supistelut loppu :kieh: . Olisin ihan valmis. Nyt on alkanu tää aivan hirveen kauhee päänsärky :kieh: . Lääkkeet ei meinaa tehota ja pitäis sitten jaksaa touhuta.

Tiistaina pitäis mennä taas sinne äippäpolille ja toivottavasti ne sanoo nyt että masa leikataan sieltä ulos vaikka jo ens viikolla, luultavasti näin ei tule tapahtumaan. Siellä se varmaan on vielä joulukuussakin, se on tainnu jäädä sinne asuun :LOL:

salah ja masa 37+5
 
Sone
Maitoo tulee, joten ei huvita tuo nänninypläys..

Ihanaa, esikoinen vietiin porukoille hoitoon. Sai ihan rauhassa käydä saunassa ja syödä lämppäreitä! Vuokrattiin leffa, pitää alkaa kohta kattoomaa :)

Mie oon tosi turvoksissa, ihan älytön pöhö. Ei huvita paljon peiliin kattoa :'(
 
kehdon osat maalattu! mitäs sitten?? pesiskö ikkunat? Naapuri nauroi että hänellä olis kyllä tuolla varastossa yks pinnasänky jos haluat lisää maalailla (saa vähän myöhemmin vauvan).

no olishan täs tää tietokonepöytä ja tuo olkkarin pöytä jokka kaipailee maalia mutta saa jäädä toiseen kertaan. Jospa sitä vaan sais tytsyt ajois nukkumaan niin vois isäntää pyytää vähän nypläileen! :LOL:

joo... meen tuon esikoisen kaveriksi siivoamaan huoneen loppuun niin pääsevät sänkyihinsä.
 
Lilli-85: mulla ollut tollasta tuo imettäminen edellisten ja etenkin esikon kans. Jos tuntuu, et tulee liikaa eikä ala maidontulo tasaantumaan, kannattaa harkita maidonluovutusta. Synnytyssairaalasta saa siitä tietoa. Siitä saa kivasti verotonta tuloakin, vaik tuskin kukaan nyt siihen rahan takia lähtee.
 
Lilli-85 Suosittelen kans maidon myymistä synnärille :) Kaverini sai "lypsykoneen" lainaksi synnäriltä ja hakivat maidon suoraan kotoa. Muistaakseni maksoivat ihan kivasti :)

mammaliini83 Juu, täällä sama ongelma :LOL: Kaikki paikat alkaa olla puunattuna - meillä ei uuni ole varmaan ikinä ollut näin puhdas (!), esikoisen pyörä putsattu ja ruostesuojattu ja samoin vaunut, vaatekaapit siivottu ja nyt olen ostanut vielä korisängyn tulevalle neidille :) Noudan sen tänään ja sitten haen maalia tai valkoista petsiä, mitä nyt siellä kaupassa (onkohan k-rauta auki?) suositellaankaan koripinnoille, ja maalailen sitten sen uuteen uskoon!

Taitaa tämä odotus tosiaan venyä hamaan tulevaisuuteen....! Ei edes Muumimaailman reissusta ollut eilen hyötyä, vaikka olin ihan varma että Murphyn laki toteutuisi, eli synnytys alkaisi jossakin siellä keskellä pusikkoa ja sitten saatais kutsua MediHelit paikalle että saatais minut pois jostain sieltä Hattivattien metsästä.... :LOL: :LOL: :LOL:

Pepppi ja neiti 39+4
 
Josko sitten sitä synnytyskertomusta rustais.
Maanantaina oli koko päivän sellainen kummallinen olo. Peruin kampaajankin kun oli niin paljon pakollisia hommia että ajattelin etten jaksa istua kampaajalla vaan menen mielummin päikyille kotona
No tein pakolliset eli kannoin yhden aidanpätkän paikoilleen ja asensin uppopumpun kaivoon ja juoksin kaupoilla ostamassa sopivia osia siihen pumppuun jne.
Illalla kun pysähdyin oli niinku olis ollu jotain suppareita tai sen tapasia. Me oltiin oltu jo vko harrastamatta sitä yhtä ässää kun sillon sanottiin äippäpolilla et 1.5cm auki, pehmeä ja kanavaa 1.5cm jäljellä, joten päätettiin ottaa iisisti. Nyt kuitenkin huolestuin et jos tää nyt on menoa niin tulee kamalan pitkä tauko ja ei muuta kun hommiin pitkän kaavan mukaan. Pesulla kävin ja sit samantien 2-6min välein supisti. Soitin siskollekki et voi olla et tuon tytöt yöllä sille.
Oli sit pakko antaa periksi ja lähteä sairaalaan(n. 60km matkaa). Mies katto matkalla et aika usin jo supistaa ja näyttää olevan kipeitäkin.
Oltiin 2.30 synnärillä ja puoleks tunniks käyrille ja siitä saliin. Vielä salissa jammailin suppareitten välit Dingon Autiotalon tahtiin ku sattu radiosta tuleen ja naureskeltiin ja juteltiin. Oksitosiinitipan sain jossain vaiheessa ja 4cm auki niin sain epiduraalin. Sit huomasin et jalka ei tunne mitään mut supparit tunsin kyllä ja sattu totisesti. Kätilö totesi kanyylin liikkuneen ja enää ei ehdi korjata, mut annetaan kohdunsuun puudute. No ehti antaa sen ja samantien sano et saa ponnistaa lääke alkaa vaikuttaan 10-15 min kuluttua. No kyljelläni ponnistin ja 7 min kuluttua poika oli ulkona, eli se ei ehtiny vaikuttaa yhtään. Kyllä mä sit huusinki ja kovaa kun ponnistin. Kun pojan näin niin ei sattunu mihinkään enää. Kätilö sano ettei haavan haavaa eikä repeemiä tms. Poika synty avotarjonnassa joka kuulemma on hankalampi synnyttää kun normaali nenä äidin selkärankaan päin tarjonta.
Ihana 10 pisteen poika ja mitat siis 3220g ja 49,5cm. Ja synty rvkolla 37+3.
Tosi hyvä mieli jäi kyllä sairaalasta, henkilökunnasta ja koko tapahtumasta. Ei ole oikeestaan mitään josta voisin purnata. Kotiin lähdettiin kun poika oli 30 tunnin ikänen, eli yksi yö oltiin sairaalassa.
Tsemppiä kaikille jotka vielä kärvistelee ja onnea hirmusesti kaikille jo jakaantuneille.
 
Paljon Onnea Vauvaantuneille! :flower:
viime yö oli pitkästa aikaa "inhottava", pissitti, närästi, heräilytti, esikoinen itkeskeli, hikoilutti, masuasukki mönki (varmaan ku eilen siivosin niin sitten päätti liikehtiä enempi yöllä ku ei päivällä saanu sitä rauhaa! :)) ite näin vielä unia että lapsivettä valuu kokoajan.. ym.. huh :eek:

heh nauratti illalla, ku mies säikähti et pitää lähtee synnyttymään kun ihan jostain eriasiasta aloin selittää ja häivyin vähäks aikaa ja ku tulin niin se oli ku kalkkilaivan kapteeni ja ku sanoin asian niin sitten se huokas syvään ja tuumas et huh, minä ku säikähin jo et pitää lähtee synnyttymään! - en nimittäin oo ennen sen huomannu noin sitä säikähtävän, mitenhän lie sitte ku se h-hetki tulee... :LOL: se varmaan panikoi enemmän ku minä! no sen veli kävi eilen meil ja pojat lähti ostaa meille uutta telkkua ja mun mielestä turhan ison..no ainaski näkee hyvin! :LOL: (toinen oli usuttanu vielä toista siel kaupas..), sen siitä saa ku laskee ne kahelleen.. :D
 
vilma- jipii, ihana ku jaksatte laittaa noita synnärikertomuksia... niitä on niin kiva lukea, varsinki kun kaikki on päättynyt hyvin. :flower:

mulla ollu tänään kelju aamu. välillä sattuu tosi kipeetä tonne alakertaan, meinaan siis että TOSI KIPEETÄ! kipu kestää hetken ja menee sit ohi. Muuten kokoaikaista jomotusta alvavattassa... ei tunnu kivalta..Täällä kotona nyt sit jalat yhdessä hiipien kuljen ja pakkailen valmiiksi sairaalakassia. Eihän täs lähtö oo edessä varmaan vielä pitkään aikaan, mutta onhan se kassi hyvä olla valmiina.

jahas, kone linkos,,,nyt hiipien pyykkihommiin

Taivaannasta ja möykky 37+1
 
Huomenta!

Jätän merkin, täällä edelleen. Ei oo ollu merkin merkkiä mistään lähtöön liittyvästä. :kieh:

Kiitokset vilmalle synnytyskertomuksen rustaamisesta. Mielenkiintosta lukea niitä.

Ettei nuo Taivaannasta olis suppareita? Jos välillä sattuu enempi ja välillä vähemmän. :wave:

Puhaltelen täältä päin kaikki supistukset ym. oireet muille, kun ei niitä täällä oo tarpeeks. :whistle:

Hyvää sunnuntain jatkoa!! :wave:


 
Puumerkkini myös laitan tähän. B) Kotona ollaan eikä mitään merkkejä vieläkään et synnyttämään pitäisi lähteä. Eilen käytiin 50km päässä mun siskon tytön 3v synttäreillä, eikä mitään vaikutusta muuta kuin että selkää särkee vietävästi. Kait tässä saa jo unohtaa koko synnytyksen, ku ei tuo kaveri halua tähän maailmaan ollenkaan :/
Hirveän positiivisella mielellä :D :kieh: :headwall:
enmppu 40+1
 
Huomenia!

Täällä sitä kans ollaan vielä yhdessä koossa. Nyt ei suuria haluja olisikaan lähi päivinä synnyttämään lähteä kun tyttöön iski viime yön aikana oikein kunnon räkätauti ja kuume. Yö meni itkeskelevää ja hurjan tukkoista neitiä lohdutellesssa, taidettiin ihan kaks tunnin pätkää saada unta viime yönä yhteensä.. :headwall:
Toivottavasti ei toi räkis tarttuis mulle, ei jotenkin kiinnostais synnyttämään lähteä kipeenä. No minkäs sillekään sitten voi, iskee jos on iskeäkseen. Nyt tuntuis jotenkin hirmu kurjalta edes jättää toi sairas reppana kotiin hoitoon jos tulis ittelle lähtö synnyttämään. Jalat ristissä siis muutama päivä nyt sitten ainakin.. :LOL:

Onko muuten kokemuksia sairaalasta kotiuttamisesta silloin jos kotona sairastaa lapsi/lapset flunssaa taikka sitten itse sairaalassa ollessa? Pitkittyyköhän kotiin pääsy jos kotona isompi lapsi sairastaa? Hope not..

Oma vointi on aika vaihteleva. Vauva on ollut viimeisen vuorokauden TODELLA hiljainen. Viime yö kun tuli valvottua lähes kokonaan, niin oisinko saanu koko yön liikesaldoks sen 10 kpl. Ja aamulla jatkunut sama hiljaisuus.. Pitänee soitella synnärille iltapäivän aikana jos sama homma jatkuu koko päivän. Normaalisti aamupalalla juomani mehu saa aikaan masussa vilskeen mutta nyt taisi tuntua pari hyvin laiskaa muljahdusta ihan alhaalla. Ultrassa rv36+ sanoi lääkäri että istukka reunalta alkanut kalkkeutua, nyt mulla koko ajan takaraivossa paniikki että entäs jos se istukka onkin jo enemmän kalkkeutunut eikä toimikaan enää niin hyvin kuin pitäis.Tiedä kyllä että istukan toiminta heikkenee loppua kohti ja voi olla synnytyksen yhteydessä jo hyvinkin kalkkeutunut, mutta minkäs sitä vilkkaalle mielikuvitukselleen mahtaa.. :eek:

Alavatsaa jomottelee edelleen ja kohdunsuulle tuikkii reippaasti. Pissatessa tuntuu myös välillä sellaista tuikkaavaa kipua,ihan kuin vauva työntäisi päällään just samalla kun pissaan, ikävä tunne. Limaa tulee, mutta sitä nyt on tullut jo niin monta viikkoa etten siitä jaksa enää innostua. Vatsa oli myös aamusta hiukka sekaisin, tiedä sitten johtuuko raudasta vai mistä. Mulla nyt on toi vatsa toiminut muutenkin koko raskauden ajan aikas vilkkaasti.

Makaaminen alkaa olla jo aika tuskaisaa. Lonkkiin käy jo ihan kiitettävästi 6h makaamisen jälkeen. Melkeen pakko ollu lyhentää yöunet tohon 6 tuntiin kun makaamaan ei oikein enää sen jälkeen pysty. Eipä sillä, aamuyöstä yleensä olenkin jo ihan virkeenä. :kieh: Onneksi noi säät jo viilentyneet sen verran ettei öisin ole enää niin tuskaisen kuumaa, edes jotain positiivista aikaisella syksyn tulolla.. :LOL:

TATJAANALLE ja AE:lle hurjasti tsemppiä ja parempaa mieltä!! Olette ajatuksissa. :hug: Aivan pyllystä toi kohtelu teidän molempien kohdalla ollut synnärillä, uskomatonta! Toivottavasti saatte molemmat pian oman pikkuisen kainaloon.

Nyt taitaa olla neidillä jo vähän nälkä. Taidan lähteä puuron keittoon. Kohta saa varmaan viedä tytön jo takas sänkyyn pötköttelemään kun yö oli niin risainen. Sunnuntain jatkoja kaikille!

:heart: haaveilija ja poju 38+6
 
Tervehdys taas kaikille! Joo, ei toimi mitkään konstit. Eilen yhistettiin kikkoja: saunassa nännien nypläystä ja seksiä, niin ei kerrassa mitään vaikutusta!!!! Muuta kun nyt on nännit ihan hellänä.... :LOL: Uskottava se on, ettei se tule sieltä ennen kun on ite valmis.. :D

Mutta jospa lähtis pienen kävely (siis köpöttely-)lenkin heittämään. Saispahan vähän raitista ilmaa, kun ei sataskaan nyt tällä hetkellä.

Vimppa ja pimatsu 38+1
 
huomenet kaikille

täällä olen minäkin vielä yhdessä kasassa :( . Ei ollu apua eilisestä shoppailusta, niin jo ajattelin että jos yöllä vaikka tapahtus jotain.

Saatiin aikaan riitakin tossa miehen kans aamulla :( . Helvetin sokerit oli taas aamulla koholla ja jostain syystä niistä on ollu ainakin yx arvo joka päivä koholla. Olin sitten pahalla päällä, aamukahvilla se tuli kysyyyn, kun söin sellasta tummaa leipää mistä en tykkää, mutta kun en muutakaan oikein saa syödä, että onko hyvää. Sanoin sille sitten että on kai ihan syötävää. Alko sitten siinä mulle että alatko martyyriksi :kieh: , siitä sitten hiukan hepasin. Helvettiäkö tulee vittuileen kun itse ei joudu kestään mitään näistä vaivoista ja saa syödä ihan mitä haluaa :kieh: . Se sitten loukkaantu mulle kun olen aina pahalla päällä. mun pitäis ilmeisesti aina vaan hymyillä, haistakoot :kieh: .. Se lähti töihin ja tulee vasta illalla. Oli siinä sitten vielä muutakin, mutta ei siitä nyt sen enempää.. Välillä vaan ei jaksa, kun jos häntä väsyttää niin sitten pitää olla kauheen säälivä, hemmetti mä en ole nukkunut yhtään kunnollista yötä puoleen vuoteen :kieh:

Esikoinen lähti isänsä kanssa ravustamaan, saan olla tän päivän taas kerran ihan yksistään.Kaupassa pitää käydä ja pojalle katsomassa tuulipukua, kun huomasin että raukan tuulipuku on ihan hajalla ja kouluun tarvii jonkun ulkoliikuntapuvun.

että tällästä täällä, kauheeta valittamista, sori :ashamed:

salah ja masa 37+6
 

Yhteistyössä