<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Ilmoittaudun... Yhtenä edelleen ja hyvin nukuttu yökin takana. Ihana olla kyllä välillä, ku ei koko aikaa väsytä. Olen imuroinu koko huushollin ja pölyt pitää vielä alkaa pyyhkimään, pyykkikonekin on laulanu koko aamun. Mikälie virtapiikki tämäkin, keskiviikkona neuvola ja terv.hoitaja aiko tarkistaa kohdunsuun tilanteen, ku ei viimeks voinu ( esikko oli mukana, niin ei viittiny ).

Tiitu ja Eppu 37+5
 
Aurinkoenergiaa & Tatjana-80:lle suuret voimahalit! :hug: :hug: :hug:

Onnittelut uusille vauvojen saaneille :) :flower:

Ja kiitos kun jaksatte käydä synnytyskertomuksia kirjottaa ja päivittää suloisten pikkuistenne kuvia tänne =) :flower:

Moni on tuntunut todenneen, että mistään S-keinoista ei ole hyötyä. Mulla sama juttu Vimppa73:n tavoin, että "saunassa häviää kaikki vähäsetkin supistukset ja kolotukset, siivouksella ei saa kun lihakset kipeeks ja seksiäkin harrastetaan tästä lähin vaan sillon kun haluttaa...." ...nännihierontaa on koitettu, mutta ei sitä jaksa ainakaan tuota 30 min yhteen menoon, mitä HööÄs kertoi lukeneensa "suositukseksi"... :whistle:

Kävelylenkit aiheuttaa vähän enemmän suppareita, muttei tarpeeksi... toisaalta mä en tiedä olenko väärässä, että pitääkö säännöllisenä tulevien suppareitten olla kivuliaita?? Siis kun mulle on toitotettu, että synnärillelähtösupparit on sitte kunnollisia ja polttavia eli synnytyspolttoja... Perjantaina mulla tuli kävelyn jälkeen viiden tunnin aikana suppareita ihan hyvin, en kylläkään kelloa sen paremmin vahtinut minkä kestoisia ja miten usein niitä tuli, koska kiputuntemus oli vaan kipuasteikolla 0-10 max 4-5 luokkaa...

Mä oon ihan ihmeissäni noitten supistusten kanssa!!! :headwall: :headwall: Tuosta pe-illasta lähtien on kovettumisen kanssa sekä ilman nipistellyt, jomotellut, vähän tai aaltomaisesti, jatkuvammin tai hetkittäin ja alapäässä kovertanut/vihlonut aika-ajoin, mutta olen kai kuitenkin ollut oikeassa ettei synnärille ole kiire kun ei kerran tilanne ole edistynyt mihinkään suuntaan... Hitto että mä tunnen oloni niiiiiin tyhmäksi kun en tiedä yhtään mitä odottaa... Mieskin totesi sillon pe-iltana kun pohdin suppareitten kestoa, että hän on ajatellu mun olevan tyyliin kivusta linkussa kun on aika lähteä synnärille :whistle: totesi kyllä perään, että niin ainakin elokuvissa tapahtuu :D ...meillä siis toooosi hyvät lähtökohdat kun kumpikaan ei tiedä mistään todellisesta mitään :LOL:

Kertokaa ny oikeesti millaista se on kun supistusten vuoksi lähdetään synnärille, kuvailkaa ja vääntäkää rautalangasta että tällainen tyhmempikin ekakertalainen ymmärtää :LOL: :ashamed: :eek: :kieh:

Tyhmääkin tyhmemmäksi olonsa tunteva Soma & möyryävä masuVaavi 39+5

 
Vauvaonnitteluja jälleen, Lillille, Odilelle ja Milballe!!!

Muille vielä malttia matkaan, muistakaa, että kaikki viikoilla 37+0 - 41+6 ovat täysiaikaisia vauvoja, ja vasta rv 42 jälkeen ollaan yliaikaisia... eli ei taida tässä listassa olla vielä yhtään "oikeaa yliaikaista" vauvaa. (niin, ja mulla esikoinen syntyi 40+4 ja olin kyllä täysin kypsä "yliaikaisuuteen")

Eilen illalla tuli taas kunnon suppareita n. 3 tuntia. Väli oli 2min - 15min, aika epäsäännöllisesti, saattoi tulla monta tosi lyhyellä välillä ja sit ei 15min mitään. Alaselkää kyllä polttelee vähän väliä ja kuukautiskipujen kaltaisia kipuja on melkeinpä koko ajan, joten ehkä jotain jo tapahtuu?

Eilen mietin jo päivystykseen lähtöä oman tilan vuoksi. Pyörrytti, oksetti, heikotti, janotti mielettömästi ja vauvan liikkeitä en tuntenut juuri lainkaan. Kovakouraisesti tökkimällä sain muutamia pieniä liikkeitä. No, esikoinen malttoi kerrankin käydä päikkäreille ja sain itsekin nukuttua n.1,5tuntia - teki muuten hyvää ja sen jälkeen oli oma olokin jo parempi. Eli ehkä väsymyksen syytä kaikki nuo oireet. Vauvakin rupes iltapäivällä melskaa taas enemmän, vaikka on se jo selvästi rauhallisempi, kuin esim. alkuviikosta oli. Huomenaamulla on heti neuvola, joten tuskin lähen tänää mittauttaa omia paineita tai kuuntelee sydänääniä, eiköhän siellä oo kaikki kunnossa.

Vähän jo jännään Bonuksen puolesta, tsemppiä sinnepäin kovasti! :wave: Tänään ois Laurin nimpparit, vois vinkiksi sanoa masukille :D

Hemuli 38+1

 
Soma, synnärille lähdetään viimeistään sitten, kun ei enää pärjää kipujen kanssa kotona. Toiset lähtee heti, toiset malttaa ja pystyy odottelee tuntikausia kotona. Aivan varmasti tiedät itse sitten ajallaan, mitkä supparit on niitä "oikeita" ja milloin pitää lähteä... =)
 
TiituKoo kattooko teillä th kohdunsuun tilanteen?? tai yleensäkään? :eek: multa ei oo ikinään kattonu eikä täälläkään (en kyllä ole käyny kuin 2krt uudessa neuvolassa, mut ei oo ollu puhetta..)..

Soma mulla oli viimeks n.80km synnärille, lähdin kun sitä matkaa oli ja kun vielä pystyi autossa istuun, mutta kyllä muistan etten pystynyt pitkään istuun yhdessä kohti, pakko oli melkein kokoajan olla liikkeessä ja suihku oli todella helpottava! seisoin varmaan tunnin suihkussa! ja olin auki 3cm kun menin synnärille. mutta nyt mulla ei oo ku 3-5 km (en tiedä tarkkaan) enkä yhtään tiedä et miten viime tingassa kannattaa lähteä jos tämäkin alkaa supistuksilla ettei vedet mene.. ei oo mukava käydä ovella kääntymässä takas kotia odottaan jos ei oo "tarpeeks auki".. :kieh:

meillä kanssa flunssaa ollu.. miehellä taitaa alkaa mennä pikkuhiljaa ohitte mut nyt iski tohon pienempään mieheen, hirvee räkä valuu kokoajan.. toivottavasti ehtis mennä ohi ennenku vauva syntyy! :(

marjapiirakka uunissa ja mokkapalapiirakka valmiina, menen tekeen siihen kuorrutuksen.. ->
:p
 
rouses: Edellinen th ei kattonu, mutta nyt vaihtu th ja tämä on kätilökin, niin sanoi että voi katsoa, ku vähän mietiskelin, että mitähän siellä on tapahtunu rv31 jälkeen, ku ei sitä ole katottu... Esikolta oli th kans kätilö ja tarkisti välillä tilannetta.

Lähinnä mua kiinnostaa tuo sen takia, että saa tietää kannattaako ottaa tytsyä välillä mummolasta kotiin muutamaksi päiväksi... Matkaa on kuitenki jonkin verran, jos synnytys käynnistyy esim. yöllä...
 
heippa kaikille.
Viime yö meni melkein valvoessa, kahteen asti supisteli aika säännöllisesti ja sitten ne loppuivat. nyt taas supistelee aika mukavasti saapi nähdä tuleeko lähtö tänään. Meinasinkin jo eilen että on ihme jos ei yhtään supistle yöllä kun aamupäivän siivosin ja sitten illalla tuli murkun kanssa sanomista ja huutamiseksihän se meni ja hermot paloi ja sitten oltiin vielä illalla saunassa... kolmas s harrastettiin aamulla kun heräsin jo kuuden aikaan eikä uni tullut. No onneksi isäntä on tänään kotona jos lähtö tulee, ainoa murhe on kun nuo koulut alkavat huomenna ja jos lähtö tulee niin pääsevätkö koululaiset ylös sängystä että ehtivät taksiin ja linja autoon aamulla....

Nyt pitäisi mennä varmaan vähän koirien kanssa pienelle kävelylle mutta olo on sillaienn että kauas ei uskalla lähteä.

Jaksuja kaikille

kotiäiti32 rv38+1
 
Hellou mammat!

Täällä yksi huono yö takana, ihan suht hyvin sain lopulta nukuttua, mutta niiiiin ärsyttävää kun vessareissun jälkeen valvoo tunnin :/ Ja ihan älyttömästi jomotti masua sillon yöllä... sellasia tosi kovia menkkakipuja, ja kai jotain suppareitakin oli. Kivuttomia ainakin, kun nousin vessaan, oli masu ihan kivikova...

haaveilija-08 mulla ei oo sen kummemmin kokemusta tosta sairaalasta kotiuttamisesta, mut tutun tuttu sai keskosen, sitä ei ainakaan päästetty kotia kun kotona oli isommat lapset kipeenä...

Soma kirjotteli ettei tiedä millasia on supparit... älä välitä, en mäkään, arvuuttelen aina että oliskohan tää suppari... ja luotan vaan siihen kun kaikki sanoo et :" kyllä sä sit huomaat kun pitää lähtee synnärille", Että kyllä tää tästä... :D

Jotain piti vielä kirjottaa... Nii juu, onkohan tän vauvan pää jo kiinnittyny, kun ei tunnu sellasta ilkeetä tunnetta enää tuolla ihan alhaalla kun se liikkuu..? ku aiemmin kun se on liikkunu ja oon olettanu et on myös heilutellu päätään, ni on tuntunu sellanen tosi ilkee tunne tuol alhaalla, mut ei enää...

Joo, nyt laittaan pyykit kuivuun!
-Heitsu&Papu 38+2-
 
Heipat täältäkin, tylsistyneet sellaiset.
Ei toi vaavi selvästikkää halua vielä ulkomaailmaan.. eilen lenkkeiltiin (ihan reippaastikin pari kilsaa, ei mammuttitaaperrusta:D ) ja saunottiin kunnon mökkisaunassa, nyplättiin nännejä ja sensemmosta. Tänä aamuna sekstattiin (jonka jälkeen sängyssä keltasia limaklönttejä, limatulppaa vissii irrottelee :x :x ) ja rakennettiin marsuille uutta häkkiä... eikä oikeen mitään tuntemuksia. jotain pikkuista. mutta ei kipeitä suppareita.. ne oli vissiin sit vaan viime sunnuntain ja maanantain erikoisuuksia muuton päätteeksi. :kieh:

Elikkä taijan päästä neuvolaan vielä tiistaina, eli la:na.. onneks siel sentään on jo oma neukkutäti eikä se sijainen!!!

Tuohon sairaalamatkaan kommentoidakseni jotain, nii meiltä Oyssiin on matkaa n.100kilsaa.. eli ihan järkkyjä suppareita ei varmaan passaa kovin montaa tuntia katella kotona, jos siis synnytys semmosilla käynnistyy.... toivon niin, että Mötky potkaisis oikeen kunnolla ja kalvot puhkeais ja veet menis, tietäis ainaki että mitä pitää tehä...suppareista en oo lähellekkään yhtä varma että millon soittaa synnärille ja lähteä!! :ashamed:

Joo, valitusta... tylsistyttää vaan niin pirusti tämä odottelu kun kaikki ois jo valmiina!!!!

Upp3 ja Mötky 39+5
 
vettä sataa..ihanaa!!! :D :D ounastelin et tulis lämmin päivä ku yöllä oli niin kuuma ja aamustahan se aurinko alko paistaan mut nyt sataa.. ihanaa!! :) (ei oo niin kamalan kuuma!)
oh, löysin vielä yhden kanelipullaohjeen netistä mitä ajattelin kokeilla.. (mullaku tahtoo noi pullien teot olla aina vähä mitä on mut jospa tää onnistuis!!) tuli hirmu buumi saada pakastimeen leivoksia kun sitte ku vauva syntyy niin tuskin tulee hirveemmin leivottua kun varmasti toi esikoinenkin kaipaa sitä omaa huomiota! mut nyt keittiöön... ->
 
Kerronpa minäkin et kotona vaan odotellaan ja varmaan tää vauva syntyy sit ens yönä ku oon koko odotusajan pelänny sitä, ois nimittäin ihan mukava olla viemässä esikkoa eskariin huomenna, kun onhan se suuri päivä kun lapsi menee ekaa kertaa eskariin ja yleensäkin päiväkotiin... saas nähä toteutuuko mun "painajainen". Nyt en siis odota yhtään synnytystä. sais venyä tää odotus tosiaanki loppuviikkoon ja yliaikaiseksi...
Tiistaina neuvola ja Torstain on yliaikaiskontrolli äippäpolilla.

Onkohan Poni06 jo päässy vauvanhakureissulle??

AE ja TATJANA-80 :hug: Voimia ja tsemmpiä teille!!

Poipi 41+1
 
Pergele, mikään ei tunnu onnistuvan. Kaikki mitä oon tehny parin viime päivän aikana, on menny ihan mettää. Tiskikonetta tyhjentäessä menee aina yks lasi tai kahvikuppi rikki.
Ja äsken kun aloin mokkapalahimoissani leipoo niitä, pohjan sain mallikkaasti tehtyä, mutta sit ku aloin kuorrutusta tekee: kaatu sit kulho missä oli 5dl tomusokeria ja kaakaojauhetta tonne meijän keraamiselle liesitasolle, mikä oli tietysti täysillä! Ette usko mikä savu siitä tuli, kun se sokeri alko palamaan siihen kiinni. Ukko tuli äkkiä, sammutti palohälyttimen ja ruuvas keittiön ikkunan sepposen selälleen. Nauro, että kohta on varmaan palokunta paikalla, kun tosta ikkunasta oikein tuprus savua pihalle. Ja mua ei naurattanu kyllä yhtää!! :kieh: :headwall:
Saakohan tosta liedestä enää entistä millään keinolla. Pakko oottaa että jäähtyy ja koitan jollain jynssätä nepalaneet sokerit siitä irti. :headwall:

Mä en enää kyllä tee yhtää mitää. Makaan vaan kaiket päivät ja kämppä saa levitä käsii ja muut hoitaa kaikki hommat!

Järkyttävä vitutus päällä!! |O
 
Täällä yhä, kotosalla, blaah. Ei vienyt mies synnärille toissayönä, eikä edes viimeyönä. Ei noista miehistä ole mihinkään. Kunhan lupailevat vain |O . Tänäkin aamuna tokaisi, että olisi ollut jo kiva jäädä isyyslomalle, ettei tarvitsisi huomenna töihin mennä! Niin, minähän en sitten millään olisi vielä synnyttänyt :kieh: Voi video!

Tänään siis Laurin päivä, masukista on tulossa Lauri, eikä ymmärrä edes nimpparinaan syntyä. Kaikki muut "hyvät päivät" siis menneet jo. No esikoinen on jääräpää-rautakanki, kuopus notkea kuin ratapölkky niin kai tämä kolmas on sitten insinööri (kuten isänsä). Eli ei taivu eikä jousta ja tekee kaiken haluamallaan tavalla.

Ei toimi täälläkään SSS:t. Närästys on ihan kamalaa, viime yönä vedin 5 Rennietä!!! Supistelee, vihloo ja tekee ties mitä. Olo on kaikkea muuta kuin ihana. Taas tänään siivoilin aamupäivän, mitähän nyt keksisi, kun poijaat nukkuvat ja mies lähti kuntosalille. Jos vaikka nypläilis nännejä (ne on kyllä tosi kipeet jo muutenkin).

On se vaan ihmeellistä, miten äkkiä synnytyksen jälkeen tulee tätä raskausaikaa ja etenkin vauvamasua ikävä. Mäkin jo kuumeilen neljättä, vaikka tää olo on NIIIIIIN KARSEE. Kyllä sitä on ihminen pimiö :LOL:

T: tuskastunut Bonus ja Vallaton Pikku-Late 39+0 (en ole ikinä ollut näin kauan raskaana...)

Niin ja Hemulille terkkuja, taitaa olla teillä ensin lähdönhetki :heart:
 
joo kyllä mie oon sitä mieltä että ei ne S:t mitään tee, vauva tulee sillon ku on valmis. eilen ensin aamulla siivosin enkä saanu siitä mitään muuta ku issiassärkyä, sitte iltapäivällä mies nypläs nännejä ja siinä sitte harrasteltiin muutaki eikä niin yhtään mitään. saunaa meillä ei oo mut tuskimpa siitäkään mitään hyötyä olis.

yöllä heräsin monta kertaa kun vihlo tuonne alakertaan, luulen et vauva yrittää kovasti punkea päätään ulos mut kohtu ei vaan tajua lähteä mukaan leikkiin. jos mulla onki jälkeenjäänyt kohtu joka ei tajua alkaa synnyttämään... että tämmösiä ajatuksia :LOL: miten niin turhautunu? onhan se silleen ihan tyhmää turhautua kun tosiaan ei oo mistään yliaikasuudesta vielä pitkään aikaan kyse mut kyllä sitä silti tuijotti aika paljon sitä laskettua aikaa ja nyt joka päivä joka menee yli tuntuu muka epänormaalilta. pitäs vaan yrittää rentoutua ja ajatella et luonto hoitaa hommat sit ku on sen aika. mulla haluttaa vaan ihan simona suklaata koko ajan, en kestä ku ei viittis enää vetää kaikkea kakkaa naamaan ettei tuo paino nousis enää. pitää vissiin vaan syyä lusikallinen kaakaojauhetta ja toivoa et menee sillä ohi!

salamanteri & "emmä vielä tuu" steve 40+2 :heart:
 
Soittelin äsken sairaalaan ja taidan lähteä sinne päin, supistuksia on noin 7 min välein ja matkaa kuitenkin on hiukan. Synnäriltä sanottiin että pikku hiljaa voisin sinne lähteä... Pitäkää peukkuja että kaikki menee hyvin ja tulen sitten kertoilemaan kun kotiudun.


Kotiäiti32 rv 38+1
 
Oi onnea matkaan Kotiäidille! Jolla on muuten samat viikot kun mulla....
Mutta toisaalta minäkin haluaisin olla viemässä lapset huomenna kouluun, vaikkakin jo menevät viidennelle ja toiselle luokalle, mutta kun tuli luvattua niille autokyyti eka päiväks. Ja tällä hetkellä mies on hakemassa mun lapsia isältään, matkaa tulee yhteensä reilu 300 km, joten seuraavaan kolmeen tuntiin ei sais mitään tapahtuakaan. Eikä kyllä mitään merkkiä olekaan... Ei kyllä aikasemmistakaan ollu ennakkoon mitään oireita, synnytykset lähti tosi nopeesti käyntiin ja olivat tosi nopeesti ohikin. Meiltä on synnärille matkaa 50 km, joten kun kunnon supistukset alkaa, ei passaa kovin kauaa niitä kotona kuunnella, ettei meidänkin baby synny autoon......

Minä oon pakannu itelleni kotiintulovaatteeks joustavat kuminauhapöksyt ja T-paidan, pitää joku neuletakki vielä viskata sekaan tosiaan. Eli todellakin hyvin jostavaa ja periks antavaa.. Mulla ei ainakaan se maha heti mihinkään hävinny. Siskotyttö sanokin, kun tulin viimeks laitokselta, että jäikö sinne vielä toinen.... :LOL:

Mulle tehdään nyt samalla reissulla sterilisaatio, niin se jänskittää melkeinpä enemmän kun ite synnytys...... Mutta jospa se menis sujuvasti samoilla kivuilla.... :D

Vimppa ja edelleen 38+1.....
 
kotiäiti32 Onnea mukaan!! =) jännään täällä sun puolesta! ;)

piti sitte tehä tavis pulla taikina kun ei meillä ollukaan kanelia eikä kardemummaa..mut pakko tehdä ku mieli tekee tehä.. :LOL: lopputulos onkin arvoitus...

HooÄs eikös kaupas oo ihan omaa ainetta sille keraamiselle tasolle? luulisin että sillä vois lähteä hyvin...

voi että toi meidän 2v on niin siis NIIIIIN omapäinen tapaus! välistä tekis mieli ladella suusta sun vaikka mitä kun ei mitään usko! kun kieltää niin alkaa riehua tai huutaa tai potkia! ja jokapaikkaan pitää yrittää kiivetä, mitä ei oo koskaan harrastanu! mistäs tämä johtuu.. :eek: jospa se ois vaan jotain uhmaa mikä menis pian ohi....
 
onnea matkaan kotiäiti!! :wave:

onkohan me eilen TiituKoo nähty? olimme myös messuilla. jalat vaan kipeenä.

ei mitään erikoista ja ukko pitää heti tähän päästää, joten käyn uudestaan!

triine 38 tasan
 
Vimppa73 miten ne tekevät sen sterilisaation siin samalla? joudutko olemaan sit sen takia kauemmin sairaalassa tms...? sori..olen vain utelias, on vain mielessä pyörinyt että jos nämä kahteen jättäisi...mutta eihän sitä koskaan tiedä..mies ei halua iltatähteä, vaan jos tehdään niin tehdään kaikki putkeen mutta itse en taas niinkään olis innokas siihen... :whistle: mites te muut oletteko miettineet tälläisia asioita...?
 
Sone
Salah: : Ihankun minun suustani tuo sinun kirjoitus, meillä on välillä ihan samanlaista :whistle: :)

Eilen oli vaikka mitä ässää, ja sen jälestä ei oo ees yhen yhtä supistusta tullu, vaikka nyt on päivittäin ollu vaikka mitä jo monta viikkoa :LOL: Mut onpa toisaalta nyt kiva kun ei koske mihinkään just tällä hetkellä :) vauvan pään liikkeet ei myöskään tunnu eikä vihlo, oliskohan tämäkin kiinnittynyt, joku muukin sitä pähkäili.

Eli tämänhetkisillä tunnelmilla voisin veikkailla että tämä asukki ei synny tässä kuussa jos ens kuussakaan :LOL: Miten voikaan aika madella näin hitaasti?!?!?
 
Jos joutuvat jostain syystä tekemään sektion, niin sitten samalla poikkasevat putkista palan pois. Mutta kun alakautta (toivottavasti) saan normaalisti synnyttää, niin tekevät synnytystä seuraavana tai sitä seuraavana päivänä tähystyksellä. En tiiä vielä joudunko sen takia olemaan ylimääräisen yön. Mutta sama sinänsä, kun helppo joka tapauksessa koskapa siellä valmiina olen.

Minä siis olin vielä vuosi sitten vakaasti sitä mieltä, että en enää ikinä tee lapsia ja tässä sitä kuitenkin ollaan..... Mutta nyt olen ehottoman varma, että tämä on viimenen. Mulle kolmas lapsi, ja tämän jälkeen meillä on miehen kans yhteensä viisi alaikäistä lasta, joten kyllä tosiaan piisaa..... :D Ja mulla tuo ikäkin alkaa tulla jo pikkuhiljaa vastaan......

Voi kauheeta kun te jaksatte leipoo!!!! Täällä vesi kielellä luen pullantuoksusia viestejä, mutta ite oon niin laiska nykyään leipomaan, että en jaksa kun pakon edessä..... Oon kyllä kaupasta ostanu pakkaseen esipaistettuja pullia.... :LOL:
 
Pystyn istuskelemaan taas puolella pepulla ;) Voisin vähäsen kertoa meidän Hilduskan syntymästä :heart:

Eli perjantaina 1.8 oli taas ollut ihan normaali päivä, käveltiin kyllä aika paljon kun oli kaunis ilma. Ei kuitenkaan mitään erityisiä tuntemuksia koko päivänä ollut. Illalla saunan jälkeen sitten alkoi lapsivesi lurahdella siinä 18 aikoihin, ei tullut kerralla paljoa, mutta sen verran kuitenkin ettei sitä voinut muuksi luulla. Pakkailin siinä sitten kassia ja laitoin pojun yövaatteita valmiiksi jne ja noin tunnin kuluttua lähdin sitten synnärille.

Siellä sitten otettiin vähän aikaa käyrää ja varmistettiin että neste oli lapsivettä, ja pääsin osastolle odottelemaan supistuksia. Ne alkoivat sitten klo 22.38 ja hirmu äkäisinä heti!! Pari tuntia kärvistelin ja sitten kävin sanomassa että nyt haluan tutkittavaksi. Supistuksen oli tosi hurjia verrattuna pojan synnytykseen, niitä tuli myös ´tosi tiheästi. Yhden aikaan olin 3cm auki ja pääsin suoraan saliin, kun ei esimerkiksi suihkuun enää mua uskallettu yksin päästää.

Salissa sain heti epiduraalin, en meinannut pärjätä enää supistusten kanssa mitenkään päin! Epiduraalin saatuani alkoi jo tuntua, että vauva syntyy pian, ja tunnin kuluttua sainkin jo alkaa ponnistaa:) Olin ihan innoissani, että ihanko oikeasti tämä vauva nyt syntyy!!! Ponnistusvaihe kesti 34 minuuttia, pää oli aika tiukassa ja repeilin jonkun verran, samoin piti vähän leikata. Kaikki meni kuitenkin ihan loistavasti! Hilda syntyi klo 4.09 ja voi oikein hyvin. Eka sokeriarvo oli matala tytöllä, joten sai salissa lisämaitoa, mutta alkoi sitten heti syödä tissiäkin joten sitä ei enempää tarvittukaan:)

Synnytyksen jälkeenmun kohtu ei alkanut supistua kovin hyvin ja vuosin vähän liikaa vertakin, kohdusta paineltaessa tuli niitä verimöykkyjä :x olin tiputuksessa synnytyssalissa sitten muutaman tunnin, ja osastolle matkustin sängyllä, mutta olo parani kyllä sitten nopeasti. Meillä ei ollut oikein mitään ongelmia, Hildan sokeriarvot pysyivät hyvinä ja hän osasi syödä hienosti ja mun maidontulo käynnistyi hyvin, joten me päästiin sitten kahden päivän päästä pois.

Tosi paljon tsemppiä kaikille joilla vielä masussa vauveli viihtyy, samoin vielä kerran onnea vauvautuneille!

Vib ja Hilda 1vk 1päivä
 

Yhteistyössä