<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

neitiperho
Täytyy vissiin jättää merkki myös tänne.
Tilanne siis entisenlainen. Ensimmäistä kertaa alamahassa ollut tänään tuntemuksia, ikään kuin menkat olisi alkamassa ja sitä nyt kestänyt jonkin aikaa. No siinä sitten kaikki olikin.
Lenkille jos vielä toisen kerran koirien kanssa lähtisi. Se ainakin tuntuu jossakin, muut keinot kun ei.
 
Lilli-85 kannattaa tosiaan ottaa yhteyttä lähimpään äidinmaitoa vastaanottavaan synnäriin. Kaikki ei tosiaankaan sitä vastaanota. minä lähetän maidot pakastettuna bussilla reilun sadan kilsan päähän, kun oma synnäri ei ota maitoa. maksavat 20 euroa litra, nyt oon vajaa kaks viikkoa pakasanu maitoa ja tienattuna on reilu sata euroa. nyt hieman tasaantuu maidon tulo, mutta silti tulee ylimääräistä noin 5 desiä päivässä. ja pumppaan pois ainoastaan sen verran että oma olo helpottuu. hygienia säännöt on aika tarkkoja, kun maito menee keskosille. ajattelin tienata ulkomaan matkarahat ens kesäksi ja saahan joku tarvitseva äidinmaitoa.

Meidän pikku prinsessa on vielä ainakin hyvin rauhallinen ja nukkuu paljon. Ei ole D-vitamiinin aloittaminen vatsakipuja aiheuttanut. Annan jekovittia, olen sitä antanut kaikille lapsilleni. Esikolle annoin ensin (15 vuotta sitten) devitolia, mutta se aiheutti vatsakipuja ja jekovit sopi hyvin. Neuvolan täti kyllä sanoi, että devitolkin on muuttunut vuosien varrella vatsa ystävllisemmäksi, mutta vanhasta tottumuksesta ostin jekovitin. Tyttö nukkuu yöllä yhden pitemmän pätkän joko 4 tai 5 tuntia ja sen lisäksi kolmen tunnin pätkän. Joten ihan hyvin saa itekki nukkua. Tytöllä tuli eilen kaks viikoa täyteen.

Onnea myös muille vauvautuneille ja kärsivällisyyttä vauvaa mahassa kantaville, alkaa vuokrasopimukset loppua kaikilla.

 
Hyvä siukko kun kerroit että ylimääräistä maitoa voi myös luovuttaa, itselle ei edes olisi tullut mieleenkään. En tosin tiedä vielä omasta meijeristä, että miten se sitten tulee toimimaan, kun esikoista vasta odotan. Mutta hyvä tietää, että jos paljon tulee maitoa, niin että sille vois olla muillakin käyttöä. =)

Tein tänään muuten hyvän kirpparilöydön (pakko hehkuttaa) :wave: nimittäin Ruskovillan luonnonvalkoisen merinovillahaalarin, 70 cm, ja maksoin siitä vaan 5 euroa! Kattelin huuto.netistä vastaavia niin ihmiset pyytää niistä jotain 30 euron luokkaa, ovh. kai jotain 58 euroa! :whistle: Vähän tos on pesunukkaa ja pienet puklutahrat kauluksessa, mutta ei haittaa menoa. Olen erittäin iloinen löydöksestä. Pienet ne on huvit köyhällä :LOL:

Täällä ei nyytin syntymisestä edelleenkään mitään tietoa. Oon vaan ommellu koko viime yön ja vähän tätäkin päivää, kun viimein sain kauan odotetun ompelukoneen. :D
 
joup!!

Eilen siis saunottiin, sit illemmalla mies hiero (aika reiluilla otteilla) jalkapohjia, sit oli vähän nännin nypläystä ja sen jälkee muutakin nypläystä :whistle: . :whistle: Ni miuta kyllä supisteli yöllä, ei ollu ku n. tunnin verran, mut kuitenkin. että en sit tiiä.. ja kui paljo noita pitäs tehä, jos meinais synnytykseen asti päästä.. hurja rojekti :D

Kiva kuulla noita synnytystarinoita!!

Kotiutumis vaatteet.. tuun kotiin äippähousuissa missä sinne menen, jos ovat puhtaat, ja sit vaan T-paita ja huppari.. miulla ainakin jää mahaa reilusti, että normihousuja turha vielä sillon laittaa päälle, ja siis kiloja on kertyny muuallekin ku vaan mahaan :whistle:

Meillä mies on ehdottomasti sitä mieltä et meille ei enää tuu lapsia.. mie oon kanssa sitä mieltä, mutta takaraivossa silti on ajatus, että mitä jos... meillä on tuo 4v. poitsu ja jos nyt tulee tyttö, ni tod.näk. miullekin "riittäs", mut jos tuleekin poika..?? oishan se ihana että ois molempia sukupuolia.. Ja ikääkään miulla ei nyt niin paljoo oo, 26v. että vielähän tässä ois 10v. aikaa.. pillerit varmaan haluun taas synnytyksen jälkeen, kattoo sit mitä tapahtuu :D

Miutakin jännittää osaanko lähtee oikeeseen aikaan sairaalaan, vaikka kerran oon ne supistukset jo kokenu, ja kyllä niistä ei voi erehtyä :kieh: , mutta silti jänskättää.. ois helpompi jos vedet menis!!

Olikohan muuta kommentoitavaa.. hmm.. ei tainnu olla..

Masu ollu taas inhottavan olonen koko päivän, mokomista tunnin suppareista.. mutta kai hällä on vaan niin hyvä olla siellä!!

Miun vaan tekis mieli koko ajan mässyttää jotain epäterveellistä ja karkkia :p .. pelkään vaan sitä vauvan kokoo.. mut eihän se hirveesti kerkee kasvaa tän viikon aikana..kai..

Äiti lpr 40+5 :heart:
 
triine: Me oltiin messuilla aamupäivällä joskus yhentoista maissa... Eipä siellä kauaa menny, ku ei siellä paljoa ollu kateltavaa, jos neiti ois ollu mukana niin sitten ne tivoli-laitteet ois varmaan vieny aikaa... :)

Just käytiin pikku lenkki kävelemässä, nyt suihkuun ja sitten syömään.
 
Pikaiseen konella käymässä..
Meidän prinsessa syntyi rv 38+3 eli 9.8.2008 klo 7.26. Pituus 50 cm ja paino 3520 g. Vielä ollaan sairaalassa ,joten kirjoittelen lisää, kun kotuidutaan. Kaikki hyvin!
-Poni ja rinsessa

 
Suuri kiitos "meijerivinkeistä" :D En osannut tuota vaihtoehtoa ajatellakaan! Täytyy ottaa selvää, mahtaako TYKS maitoa ottaa vastaan. Ellei teistä kukaan tiedä? Tässä vaiheessa ainakin saan jatkuvasti olla pumppaamassa maitoa pois, ja hetken kuluttua on taas rinnat ihan kivikovat. Mikäs sen mukavampaa jos tästä maksettaisiin :) Ja kylläpäs maksavatkin hyvin...

Kotiäidille tsempityksiä täältäkin!

Meillä olis huomenna eka neuvola, sain sen vängättyä jo tähän väliin kun tytön paino ei ollut kotiuduttaessa sairaalasta lähtenyt vielä nousemaan. Minulla nimittäin alkoi maito nousemaan "vasta" perjantaiaamuna kun kotiuduttiin. Vähän pidempään siinä meni kun esikolta, aloinkin huolestua nouseeko se ollenkaan (turha huoli sinänsä mutta kaikkea sitä miettii...) :ashamed: Tämäkin viivästys kuulemma johtui verenhukasta synnytyksessä, verta lähti minulta litran verran istukan irtoamisen jälkeen. Jälkivuoto onkin onneksi sitten ollut aika minimaalista...

Tällaista lärpättelyä tällä erää, täytyy taas pian tulla urkkimaan muiden kuulumiset :)
 
Poni06: lle onnea tytöntylleröstä :) :flower: kerkesit sitten ennen mua, samana päivänä olis ollu laskettuaika :D

omaan napaan ei sitten mitään uutta päänsärkyä lukuunottamatta, hirveää jomotusta ollut nyt kolmisen päivää..oliskohan niskat vaan niin jumissa kun ei panadolkaan auta kipuun. Vauva ollut yllättävän rauhallinen kun yleensä on tähän aikaan illasta kunnon jumppatuokiot.
 
Poni06:lle paljon onnea tyttövauvan syntymän johdosta!! :flower: :flower:

tänne ei taaskaan ihmeempiä.
Käytiin Oulun suurmessuilla, ja olo sen mukainen :/ Selkä taas tulessa ja lonkkia särkee...mut en valita en muuta kuin tänne palstalle, ku ite halusin mukaan...oli mies menossa alunpitäen vain 2veljensä kans sinne B) Niin me tytön kans lähdettiin kans...tulipahan jotai erilaista tylsiin päiviin.
Raukka tuo mies ja sanoinki sille tästä, et ku emännästä tullu nii kotikissa et mikää kyläpaikka ei tahdo kiinnosta...menas et ymmärtää kuitenki mua et ei haluta lähteä :heart: =)

 
Vitsi, ku en ollu aikasemmin hokassu; miehen mummo on vyöhyketerapeutti ja osaa painella vaikka mitä mahollisia pisteitä jaloissa yms. Pyysin sitte tänää sitä painelemaan mun pisteitä ja ilomielin se niitä alko hoitamaan. Ja ai perkule, että teki kipeetä! Pottuvarpaasta kuulu napsaus, mikä tarkottaa kuulemma sitä, että aivolisäkkeelle lähti käsky tai jotain siihen suuntaan. Ja sit kun paineli tosta nilkkaluun alta ulkopuolelta jalkaa, ni teki aivan sairaan kipeetä. Ja sano, että jos siihen kohtaan EI satu, niin vauva ei ole vielä valmis tulemaan. Eli on se vissiin jo valmis tulemaan ja nyt kun aivolisäke sai vielä viestiä, ni alkaakohan sitä kohta sitte jotain tapahtumaa. Oon kyllä vähän epäileväinen... :whistle:

Huomiseen iltaan jos ei oo käynnistyny, ni mentävä taas hoidettavaks. :)

Odotellaan siis mitä tuleman pitää. :)

Nyt viemää poika suihkuu ja tuun myöhemmin lukee kuulumisenne. :wave:


 
Ponille paljon onnea pikku-prinsessan syntymän johdosta!! :heart:

Täällä on taas nänni hiplailut käynnissä, napakoita kovotteluja se ainaki aiheuttaa... ja ehkä sormet tuntuu vähä tahmeilta,josko sieltä maitoa alkaa tihkuu.. :whistle: jeejee.

Synnytystarinoita on ollut kiva lukea, kiitos niistä kaikille! :wave:
 
Itse en tiennyt, että on olemassa sellaisia ihania äitejä, jotka haluavat ja viitsivät pumpata omaa maitoaan jonkun pikkuisen ensimetrien turvaamiseksi. Mutta kuinka onnellinen olinkaan, kun TYKSissä minulle selvisi, että pieni rääpäleeni saikin ensi päivinä oikeaa äidinmaitoa - ei tosin minun, mutta kuitenkin. Olen vilpittömästi kiitollinen sille tuntemattomalle, joka sen mahdollisti.

Olen ajatellut, että jos tällä toisella kierroksella vain suinkin saan imettää ja maitoa tulee, niin minäkin haluaisin luovuttaa maitoa. Jos siitä olisi sitten apua jollekin pikkuiselle.

Ja lopuksi omaa oloa: ei mitään synnytykseen viittaavaa. Eilen shoppailin koko päivän, päivän "saalis" n. 10 supistusta. Tänään on siivottu ja leivottu, ei supistuksen supistusta! Olen tullut siihen tulokseen, että menee reilusti yliaikaiseksi, en edes suunnittele ensi viikoksi TYKSiin menoa. =)

Onnea kaikille vauvan saaneille!
 
Iltaa!

Monen päivän jälkeen kuulumiset tähänkin pinoon. Täällä ollaan yhtenä kappaleena edelleen aivan kuten pitääkin. Ylihuomenna on sektio. Tosin ekana tsekataan onko vielä nurinperin, mutta omasta mielestäni ainakin istua nököttää ihan samoin kuin ennenkin.

Kovin ovat pitkiltä viime päivät tuntuneet, mutta eiköhän tämä nyt jo tästä mene. Huomenna on esikoisen eka koulupv ja se jännittää ainakin toistaiseksi tiistaita enemmän.

Sylintäydeltä onnea kaikille vauvan saaneille!! :heart: :heart:

Säihke + pikkupossu
 
onko kaikilla muilla alkanut jo maidontulo...? mulla alkoi esikoista odottaessa jo liruttelemaan ennen synnytystä, mutta nyt ei ole kuin kerran tullut pikku läntti liiveihin... joten vähän se arveluttaa, vai onko kellään kokemusta, että maitoa alkaa tulemaan synnyttäessä/sen jälkeen? itsellä kyllä alkoi sitä maitoa tulla viimeksi ennen synnytystä lisää mutta mutta..mielessäni vain mietin että entäs jos nyt ei alakaan viimeistään sillon tulla... :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
onko kaikilla muilla alkanut jo maidontulo...? mulla alkoi esikoista odottaessa jo liruttelemaan ennen synnytystä, mutta nyt ei ole kuin kerran tullut pikku läntti liiveihin... joten vähän se arveluttaa, vai onko kellään kokemusta, että maitoa alkaa tulemaan synnyttäessä/sen jälkeen? itsellä kyllä alkoi sitä maitoa tulla viimeksi ennen synnytystä lisää mutta mutta..mielessäni vain mietin että entäs jos nyt ei alakaan viimeistään sillon tulla... :ashamed:
Minulla alkoi maidontulo ensimmäisellä kerralla 2vrk synnytyksestä.
 
rouses eipä ole maitoa tullut tippakkaan. Yks yö luulin että nyt se vuotaminen alkaa ku kutitti nännejä kovasti mutta kuivaa oli kuin autiomaassa. Ehkäpä mulla sit toi synnytys antaa potkua maidontuotannolle. En muutenkaan aijo ressata ton imetyksen kans. Päätin jo aikaa sitten että mennään vauvan, tai maidontuotannon ehdoilla. Ihannehan se ois jos pystyis imettämään mutta katotaan miten homma etenee.

äsken sohvalla istuessa sattui alapäähän taas niin kovasti että tuli ääneen valitettua... ja vatta on kova kuin kivi... kuulostaako toi supparilta... oon tämmönen pöhkö ekakertalainen :eek:
 
Täällä on taas oltu nettipimennossa useita päiviä ja nyt netti edelleen toimiin surkeasti. Tässä välillä on tullut juttua niin paljon, etten millään ehdi kaikkea lukea joten selailin pintapuolisesti. Pimentoni aikana on taas moni saanut oman vaavinsa sylkkyyn, onnea kaikille tasapuolisesti :heart: Mäkin haluaisin jo..

Ajettelin eilen illalla, että taitaapi tänä yönä tulla lähtö laitokselle, mutta ei, kun ei, niin ei. Illalla kävin esikon kanssa saunomassa ja sitten vielä miehen kanssa harrasteltiin sitä yhtä ässää, joka ei tosiaan ollut sitä siivousta.. ja toimihan se kuten viime kerrallakin. Tosin silloin poika syntyi :LOL: nyt jäi homma puolitiehen..

Eli heti seksin jälkeen alkoi säännölliset supistukset, eivät vielä kovin kivuliaat mutta kumminkin ja kesitivätkin 40s-1min. Siitä ne sitten pikkuhiljaa voimistuivat. Supistusten väli pysyi kuitenkin samanlaisena eli 2-3min välein tulivat ja pikkuhiljaa voimistuivat selkeästi kivuliaiksi. Mutta viiden tunnin jälkeen alkoivat kuitenkin hiipua. Aamu 4 maissa menin sitten mukkumaan ja aamuun mennessä kaikki tuntemukset olivat hävinneet. Tänään on ollut vain pientä jomotusta alavatsalla ja selässä. Eli tuo sauna ja seksi järjesti mulle vain todella huonot ja ennen kaikkea lyhyet yöunet, perskule :'(

Tänään on sitten vatsassa kiertänyt ja hetki sitten olikin masu jo ihan kuralla, ja jotain limaa tulee ihan järjettömiä määriä, mutta sitä nyt tuntuu tulleen jo useita viikkoja tosin se tuntuu jatkuvasti lisääntyvän. Jos se lisääntyy tätä vauhtia ja pikkunen ei päätä pikkuhiljaa syntyä ni kohtahan mä olen siinä
liisterissä
totaalisesti :whistle:

Mutta eipä tässä auta muu kuin odotella..hiljaa hyvä tulee vai miten se menikään. Öitä kaikille, ehkäpä ens yönä.. ;)

aatos ja pati 38+5
 
Eilisestä on selvitty ja hyvin selvisinkin. Olin siis koiranäyttelyssä ja 3 koiraa jopa esitin eikä edes supistellut. Aamulla 9 maissa lähdin ja kotiuduin illalla vähän ennen 19 ja ainoastaan selkä oli illalla aivan jumissa.
Tänä aamuna sitten tuli ilmeisesti ensimmäiset kivuliaammat supistukset, kivuttomia on nyt ollut jo jonkin verran, mutta kivuliaita tuntui vasta tänään, mutta ei vielä mitään mahdottomia. Mutta sitten ne iltapäivään mennessä loppuivat.

Huomenna on laskettu aika ja silloin olisi myös erittäin hyvä aika tyypin tulla ulos, mutta tuskin tulee.
 
Heippa.

Vähän päivitystä:
Tänään alkoi illalla suihkun jälkeen lirahdella lapsivettä pikkuisen kerrallaan, uitenkin sen verran, että kun tajusin sen lapsivedeksi ja laitoin yösiteen niin alta vartin se oli märkä. Soitin synnärille ja sieltä pyydettiin käymään näytillä.

Otettiin käyrää parikymmentä mnuuttia ja tehtiin se pika testi josta selvisi että toden totta se on lapsivettä. Kätilö sanoi että jossain ylempänä on se vuotokohta, koska tulee noin puoli desiä kerralla. Teki sisätutkimuksen ja ulkosuu väljästi sormelle auki, YHTÄÄN kivuliasta supistusta EI ole siis tullut koko raskauden aikana, pelkkiä mahan kovettumisia ja menkkajomotuksia. Lähettivät vielä kotiin nukkumaan ja odottelemaan supistusten alkua.

Huomenna sitten aamulla kahdeksalta synnärille kontrolliin, milloin ottavat taas käyrää ja labroja ja mikäli kaikki ennallaan ja hyvin, niin vasta illalla käynnistellään.

Esikko oli juri menossa nukkumaan kun hihkaisin ukolle vessasta että; "nyt vuotaa" ja tyttö heti kysymään että mikä muka ja pällisteli mua vessan ovelta :) Soitin alakertaan tutulle tädille jonne esikoinen sitten meni yökylään. Aamulla mummolaan jos ei ole supparit alkanut.

Mies tossa just sanoi että jos alkais supistaa vaikka vasta aamulla, niin että sais nukkua ja kerätä voimia koitokseen, viime yö meni monopolia pelatessa.

Mutta siis mitään ässiä en ole koittanut ja esikkokin syntyi viikon myöhässä, eli en usko noiden kikkojen kauheasti vaikuttavan käynnistymiseen. Nyt vaan toivon että alkias ne supistukset itsestään, ettei tarvis lääkkeillä avittaa.

Huomista jännittävä Äityli ja Itu2 39+1
 

Yhteistyössä