<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Heippa kaikille. Tulin kertomaan väli aika tietoja
Eilen siis mentiin tonne synnärille ja kätilö totesi että kyllä synnytys on käynnissä kun on supistukset olleet jo niin kauan säännöllisiä ja kohtu oli hiukan auki. no siinä sitten vaihdoin sairaala kamppeet päälle ja ja kävelimme siellä edes takaisin ja välillä keinusin kiikkus tuolissa. Istuvaltaan ja kävellessä supistukset olivat todella kipeitä ja parhaimmillaan olivat 3 min välein ja käyrät näytti hyvältä. Joskus 4 paikkeilla kohdunsuu oli 3 cm auki ja sitten kun 7 paikkeilla kätilö tutki miten on edistynyt niin edistytstä supistuksista huolimatta ei ollut yhtään tapahtunut mihinkään suuntaan. siinä sitten menin jo välillä makoilemaan kun istuessa oli kovat ja kivuliaat supistukset mutta kun menin makoilemaan niin heti ne heikkenivät siinä ennen 9 sitten kyselin että kun makoilessa supistukset ovat vaan pieniä ja istuessa vaan pahoja niin mistä se johtuu niin kätilö ei osannut sanoa mitään ja sitten kyselin että jos seuraavassa tarkastuksessa ei ole edistystä yhtään tapahtunut niin voisinko lähteä kotiin nukkumaan. Kätilö sanoi että ei voi missään tapauksessa ja seuraavan tutkimuksen tekee vastä yö kätilö. No kun yö kätilö tuli niin heti häneltä kysyin samaa asiaa kun olin siinä jo makoillut tunnin verran eikä makoilessa supistuksia ollut kuu ihan pieniä. yö kätilö oli sillainen vanha konkari jonka tunsin jo ennestään. kätilö sanoi ett tutkitaan ja katsotaan. SItten totesi heti että edelleen 3 cm auki että voisimme lähteä kotiin nukkumaan ja tulla sitten takasin jos menee vetet tai supistukset kovenee. Meinasi myös että supistukset voivat kyllä tässä vaiheessa tehdä tällaista että voipi mennä muutama päiväkin vielä ennen kun syntyy mutta sen sanoi että jotain on kuitenkin tapahtumassa se on varma.
Eli täällä nyt sitten makoilen kotona ja kyllä on hiljaista kun kaikki on koulussa.

kotiäiti32 rv38+2
 
täällä myös neuvolassa käyty ja edelleen kaikki ok, sf pysyny samana jo viimeset 5 kertaa ja pää on ruuvipenkissä, ei liiku yhtään mut eipä se oo yli 2 viikkoon enää liikkunu. pe ois seuraava aika ja sillon kuulemma pistetään lähete polille joten kaipa se on lohduttavaa tietää et viimestään ensviikolla on vauva syntyny. toivoisin kyllä kovasti että tulis omia aikojaan vaikka ei mulla mitään käynnistystä vastaankaan oo, lähinnä hirvittää et vauva kerkee kasvaa isoksi mut turha kai murehtia kun ei voi asiaan vaikuttaa. sanoin terkalle et toivottavasti ei enää perjantaina nähä:) tahtoo synnyttämään!! miesraukkaki on ihan helisemässä, koko ajan kysyy multa et etkö vois jo alkaa synnyttään. ei sille voi siitä möksähtääkkään ku on niin innoissaan toinen.

salamanteri&steve 40+3 :heart:
 
Mikä ihme vaivaa näitä elokuisia vauvoja???? tuntuu vaan et kaikilla on hirmusti oireita, mut kellään etene mihinkään :kieh:

Mitenköhän AE ja Tatjana, toivottavasti heillä jo etenee homma!!!

Huomenna neuvola, saa nähä mitä näyttää puntari..oon vähän antanu herkuille perix, ku on nii paska olo, ni se helpottaa :whistle: . toivottavasti vauva mahtuu ulos..

HooÄs miulla ollu nyt kolme viikkoa sf mitta 35cm, ja meillähän on kyllä miun muistin mukaan ihan erikokoset masut :D , miulla aika valtava.. saa nähä mitä mitta huomenna ja onko vaavit syntyessään samaa luokkaa, 4 kg luulisin meillä..toiv. ei paljoo yli.. Ja eikö siullakin oo jo laskeutunu vauvan pää?? miulla se on ollu jo pari viikkoo ihan tuolla alaalla!!

tälläsiä löpinöitä tällä kertaa!!

ja kävin hakee pojan äske päiväkodista, ni yx hoitsu siellä, no eikö enteile mitenkään, ootko liikkunu paljo, saunonu?? yritäpä nyt jotain :kieh: :kieh: . ja tää sama täti kehu miulle aikasemmi kesällä, mite hällä ei oo ikinä ollu mitää raskaus vaivoja, ja töissäki oli niin ihanaa ja helppoo ennen Älomaa :kieh: , ei voi ymmärtää mite joku on kipee.. kyl nuo on sit rohkasevia :kieh:

edelleen rv 40+6 :heart:
 
äiti lpr, mulla vauvan pää tuntu viimesessä lääkärin tarkastuksessa rv 36 jo tuolla ihan alhaalla. Mulla toi masu on kyllä tosi pieni sf mittaan verrattuna. Laitan vaikka kuvankin tähän vielä. =) Lääkärin tarkastuksessa ultratessa, sai vauvan mitoiksi pienemmät kuin viikot sillon oli. Sanoi meille tulevan pieni vauva. Esikoisesta viimesin mitta oli just ton 35cm ja oli syntyessään 3570g ja 52cm. Eli aika normi kokonen.
 


Tossa miun tän päivänen masu rv 40+6 ja se sf mitta oliki 36cm, mut kuitenki..

Jännä tosiaan nähä mitä on sitten vauvat syntyessään =)

Mie rakastan kaikkea vertailua, vaikka eihän tuo sf mitta aina kerro totuutta!!
 
Heis !

Kirjoittelen pitkästä aikaa, lueskellut olen kyllä teidän tekstejä ahkerasti. Kiitos vaan kaikille, apua ja tukea on ollut. Raskaus edennyt ihan mukavasti loppupuolelle ilman kummempia vaivoja. RR ja muut arvot kohillaan, mutta painoo on kertynyt jo melkeen 20 kg. No eipä voi mitään, täytyy vaan toivoa ettei synny jättiläisvauvaa.
Onnitteluja kaikille jo vauvautuneille ja voimia niille, jotka parhaillaan pinnistää ! Tosiaan mäkin vähän ihmettelen näitä yliaikaisuuksia, et onko ihan tyypillistä. Vai tuntuuko vaan, kun kaikki malttamattomana odottaa vauvelia. Itsellä vielä parisen viikkoa laskettuun ja oon jo tovin ollut "jalka oven välissä" lähdössä, vaikka ei niin mitään merkkejä oo vielä antanu. Tosi alhaalla pää jo on ja kaiketi kiinnittynytkin, mutta en oo huomannut supistuksia tms. Ei auta muu kuin odottaa...
Aika meinaa käydä pitkäksi, kaikki paikat jo siivottu ja pakkaseen leivottu baakelssia. Onneks sentään noi kisat, et jotain tekemistä.

Potsi+papu 38+0
 
moro :wave:
onnea vauvautuneille :flower: :heart:
täällä kaikki hyvin, ei mitään oireita et synnyttään pääsis. huomenna äippäpolille tuun sit kertoon kuulumiset!!!
pitää lähtä eskarilaista vastaan.
 
Sateinen tervehdys täältäkin! Ja Ponille isot onnittelut vauvelista! Toivottavasti Kotiäiti pääset pian jatkamaan homman loppuun!

Ei niin mitään oireita ole, yönkin sain nukuttua tosi hyvin! Nyt tosiaan tavotteena enää, että voi kun syntys tän kuun puolella, niin eikös sitten jo ens kuussa sais lapsilisät....?? :D

HooÄs: Oon hakenu sinne yhteisöön jäsenyyttä, mutta en ainakaan vielä oo päässy sisälle..... Lieköhän tullu perille asti?

Muakin alkaa pikkuhiljaa ärsyttää ihmisten (siis melkein puolituntemattomien) ihmettelyt, että vieläkö oot yhessä kasassa. Tekis mieli laittaa lappu mahaan, että vielä on laskettuun aikaan melkein kaksi viikkoa, ei ole tarkotuskaan vielä jakaantua!!! :kieh:

Nyt välipalalle lasten kans! Jaksuja kaikille mammoille!

Vimppa ja pimatsu 38+2
 
Sone mulla on tiedätkö samoja tuntemuksia tota esikoista kohtaan...niin käy sääliksi toinen..ja kun sille on nyt varsinkin tullu semmonen vaihe et kaikki on "minun" ja on niin äidissä kiinni et mietin jo et varmaan synnytyksen ajan kyselen kokoajan et miten se voi.. (tark.ois tulla sen ukki & hänen avokkinsa häntä hoitamaan siksi aikaa).. no nytpä heräskin päikkäreiltä..mutta näin mullakin pyörii tuo asia mielessä mutta jospa se tästä....
 
Vimppa73, ei oo tullu hakemusta. Kävin just vielä tarkistamassa yhteisön puolella, niin ei oo. Ootko millon laittanu hakemuksen? Kokeile viel uudestaa. :wave:

äiti lpr, onhan toi sun masu paljon isompi kun mun. =) Ootsä kuinka pitkä? Ku mä oon 172cm, ni se vissiin painuu jonnekki niin tonne mun sisuksii, eikä oo niin paljoo pullahtanu tohon ulkopuolelle.
 
Moikka!
onnittelut taas vauvaantuneille!
yhdessä kasassa edelleen ollaan,vaikken eilen käynytkään puumerkkiäni rustaamassa..lyötiin ukon kanssa vetoa,et pystyn olemaan yhden päivän olematta koneella.ja onnistuin!miten niin palsta-addiktoitunut.. :whistle: :D :p
itselläni oli taas eilen monta tuntia supistuksia,otin kivunlievitykseksi panadolia ja olin kuumassa suihkussa.illalla sitten alkoi limatulpan mukana tulemaan vertakin.yöksi laitoin siteen ja verta tuli yön aikanakin.tänään ei enää ole kuin aamusta tullut.
tänään oli neuvola ja proteiinit nyt kolmannen kerran +1 ja paineet taas koholla. sf 40 cm ja paino ei ollut muuttunut viime keskiviikosta.vauvalla hyvät sykkeet. neuvolasta antoi mulle lähetteen äippäpolille ton verenpaineen ja verenvuodon takia. äitiyspolilla otettiin käyrää ja vauvan sykkeet vaihteli hienosti ja supistuksia tuli kahdeksan minuutin välein. sen jälkeen lääkäri tutki paikat ja jotain oli ne supistukset saaneet aikaiseksi!paikat 2cm auki ja kaulaa ei enää jäljellä(neuvolalääkärissä oli kaulaa 2cm jäljellä ja paikat kiinni) tutkinut lääkäri sanoi,että ei ihmettelis vaikka vielä tänään tulisin takaisin synnärille,mutta max.varmaan viikko menee. toivottavasti ei ainakaan sitä kauempaa!! oon jo niin kyllästynyt näihin jatkuviin supistuksiin ja paineiden vahtimisiin.
nyt vaan oottelen oikeesti kovia supistuksia!
ai niin ja lääkäri teki myös ultralla painoarvoin vekarasta,arvion mukaan ois nyt 3440 grammaa, eli ihan normaalin kokoinen!

ajatar&vekara 39+3
 
Sone
Rouses: Taitaa olla yhtä tiukasti napanuora kiinni esikoisessa kun mahan asukkaassakin,heh...Mie jo hyvä etten vollottanu lauantaina tässä kotosalla kun esikoinen oli mummilassa yökylässä. Kauhee ikävä tuli ja en saanu yöllä nukuttua! Vissiin vähän on mielialat herkässä! Varmaan sairaalassa tulee samat fiilikset... joten ei ole tarkoitus tehdä kovin pitkää visiittiä, jos vaan pääsee kotiin niin heti lähden kun mahollista. Siis ihan kanaemo olen näköjään..
 
Onnea Poni06! :flower: :heart:

Täällä kärsitään nyt ennätyskovista lantiokivuista! En pysty nukkumaan, en istumaan, en seisomaan. Lapsille en saanut edes aamupalaa laitettua, onneksi nuo on jo niin isoja että saavat itsekkin tarvittaessa voileivät tehtyä... Mut mä alan olla tosi väsynyt tähän, siis tosi väsynyt... |O

terv. Jennika1983 rv 40+0
 
Täällä taas...sairaalan aulassa...

Nyt vähän eri tunnelmin tosin.
Eli, Meille syntyi eilen illalla 20.47 pikkuinen pojan vesseli. mitat: 3625g ja 50cm ja pipo 35,5cm.. syntymäpäiväksi tuli 10.08.2008 (10082008)

se helsinkiläinen lääkäri laittoi ihan oikeasti sen vauhtiin. 10.25 puhkaistiin kalvot ja 11.30 laitto oksitosiini tipan..hitaastihan se meni..klo 18 aikoihin olin VASTA 6cm auki ja sain epiduraalin (joka taas epäonnistui 3kertaa ja neljäs kerta vasta onnistui ) oli tympeä anestesialääkäri(kätilökin ihmetteli). klo 20 kanavaa oli vielä melkein sentti ja auki olin 7cm...kunnes vartin yli kaheksan olin auki melekeen 10cm ja kanavan reuna jälellä. puolelta sitten kokonaan auki ja kanavan reunaa edelleen jäljellä. varttia vaille alkoi ponnistus ja siitä 7min vauva oli maailmassa...
lääkärin piti käyttää imukuppia, koska koko synnytyksen ajan supistusten aikana vauvan syke laski 60, mutta palautui onneksi sitten takaisin.
ja poijalla oli nyrkki poskella kun ulos tuli...luulin ihan oikeesti että repeän ja se ei sovi tulemaan, mutta kappas, yhtään repeämää ei edes tullu..
Ainut pikkupulma joka tuli synnytyksessä oli yksi pieni peräpukama ja tunne että jää meidän viimeiseksi(varmaan viikon päästä olen jo erimieltä )

Nyt lähen kahaville...

Ajatuksin AE ja LAURI-poika ( LAURIA mietittiin jo raskausaikana, ja sattuikin olemaan LAURIN nimpparipäivä eilen ja nytkin soi radiosta LAURI tähkää...)
 
Ihanaa, Aurinkoenergiaa, että sait vihdoinviimein pienen sinisen vauvanyytin syliin, mielettömästi onnea koko perheelle!!! :heart: :heart: :heart:

Nyt aloin toivoa että tää Mötky pysyis masussa viel viikon....haluun viikonloppuna Ouluun!! :LOL: Mulla on nyt parina iltana ollu hirveän negatiivinen fiilis liittyen synnytykseen yms.. mietin että ei, en halua synnyttää..voiko tän viel perua?!! Voiko joku muu käyä mun puolesta :LOL: Vissiin kun päivät menee huokaillessa ja tylsistyessä niin iltasin sit on niiiiiiiiiin perhanan kyllästynyt olo koko hommaan että ei kiinnosta pätkääkään.... :ashamed: Tänä aamuna oli ihana ilonläikähdys, kun heräsin ja vauva möyrysi massussa, tuli ihan sairaan onnellinen ja hyvä mieli, ajattelin että tätä aikaa tulee kyllä vielä ikävä vaikka väliin kyllästyttääkin.... :heart: Lapsilukuun kommentoidakseni, niin suunnitelmissa ois lisää vauvoja (tai ainaki viel yks...) jos meille viel vaan suinkin suodaan tää onni..!! Ollaan mietitty jo monelle lapselle nimiehdotuksiaki valmiiksi... :whistle: Juuu u, jos sais ekaks tän yhden ehjänä maailmaan.. :heart:
 
Aurinkoenergialle paljon onnea poika-vauvasta :flower:

Tänää iski sellainen inspis, et piti sit yläkerta siivota, ja vessan kuurasin oikeen kunnolla.
Alakertaki pitäis siivota, mut jätän sen seuraavaan kertaan B)
Nyt vois jo vauva syntyä pikku hiljaa...alkaa olo olemaan jo niin kyllästyny tähän raskauteen.
Et jos joku viittii kaikki ylimääräiset supistukset singota tänne päin, ku ainakaan siivous ei vielä ole saanu mitää aikaseksi :wave:
No yks urakka odottais, ku tuli postissa puolen vuoden digi-kuvat paperi versiona, niin ne pitäis alkaa laittamaan albuumiin et ne ei jää venymään.

enmppu 40+2 (haluan synnyttämään.... :snotty: )
 
Sone
Onnea AE!!!! Nyt vielä tatjanaan uutisia ootellaan!!

Enmppu, saat miun supistukset, miun täytyy kerätä marjat ja keittää mehut, ei jouda synnyttää täl viikol, just tajusin... Ne jää sit tekemättä kun pitää ihastella vauvaa :)
 
Iso onnitteluhalaus AE:lle!!!! :hug: Voi miten ihana oli lukea, että kaikki meni lopulta niin hyvin! =)

HooÄs: kävin nyt uudestaan siellä yhteisössä, mutta sieltä tuli vaan ilmotus, että oon jo hakenu jäsenyyttä, mutta sitä ei oo hyväksytty. Siis mihinköhän paikkaan minä oon yrittäny päästä???!!! :eek: Eloisiin mammoihin minä yritin....... :whistle: Liekö sitten oikee...???
 

Yhteistyössä