<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Neitiperhollakin on sama sf mitta ku miulla =) laitas masupäivitys, miulla tuolla ed. sivulla. mut sieki taidat olla reilusti miuta pidempi.. ja olikos siule povattu minkä kokosta vaavia??

Kerta mein vaavi ei synny, ni käytän sit näihin vertailuihin ja arvailuihin loppu ajan, mitä on tasan VIIKKO JÄLELLÄ :D

Eilen illalla kyllä tuli muutamia kovia/tukalia supistuksia, mutta tietty loppuivat ku nukkumaan suunnistin. tosin sanoin kyllä miehellekin et haluu ens yönä synnyttää ku edellinen yö meni nii huonosti.. ja ylläri ylläri tässä sitä ollaan edelleen!!!

Ja tervemenoa Jabbathehutille =) ja muillekin jos ketä on lähöillään!!!

Tänään neuvola, kuulumisia siis päivemmällä lisää!!

Äiti lpr ja pieni ihana rv 41 :D , ensi viikon käynnistystä odotellessa :D
 
Saas nähdä tuleeko meitille kans lähtö tänään.... supistaa niin prklsti välillä.... :/ :/ :/

Koska muuten kannatti mennä synnärille, silloin kun supistuksia tulee tasaisin välein vai silloin kun supistukset kestää tietyn ajan. JA KUINKA PITKISTÄ AJOISTA OLI KYSE??

Plääh, hyvä kun alan nyt miettimään tätä! :whistle:
 
Sone
Rouses: Vatsa lähtee lähtee yleensä toimimaam ittestään jos alkaa supistella, mutta jos ei toimi nii tässä muutama hyvä vinkki!

Aprikoosikiisseli: kuivattuja aprikooseja pussillinen, kiehauta vedessä, ja sokeria maun mukaan, puol desii saa laittaa varmaan.. Sitten soseuta ja suurusta.

Sekahedelmäpuuro: Kiehauta kuivattuja sekahedelmiä puol pussia vaikka, ja sitten soseuta vähän pienemmiks, lisää sokeria ripaus ja heitä joukkoon ruis-kaurahiutaleita (tai tavallisia). Anna vetäytyy.

Tuo puuro varsinkin on ihan saiiiiiiraaan hyvää!

Ai mitä mitä, syyskuiset jo jakautuu, epistä!!!
Älkää kertoko, käy oikeesti *ituttaa :LOL: Vaikka toisaalta haluisin jo synnyttää, niin toisaalta tänäkin aamuna tuli aateltua että onneks ei tarvinnu yöllä lähtee.. Nyt tulee viime hetken jänistykset.. Ja tänään jos pääsis oikeesti keräämään marjoja jos vaikka ei alkais sataa joka kerta kun otan ämpärin käteen ja avaan ulko-oven :kieh:

Aloin miettii et meneeköhän syyskuun puolelle meistä montakin, toivottavasti saatas kaikki nyytit elokuun puolella :)

Upp3: Tuliko lähtö? Entäs Pepppi?
 
Pepppi menikö se nyt niin että ensimmäistä lähetään synnyttää ku on 5min välein tullu 2h ja uudelleen synnyttäjä 10min välein 2h. mut tietty jos koskee ihan pirusti eikä voi olla kotona ni sillon kans!!!

Hyvä neuvoo toisia ku ite miettii noita kanssa!!

Tervemenoa!! Ja säihkeelle tsempit kanssa!!!!

Ja olinkohan onnitellu jo kaikkien vaavit ketä oli saanu!! :flower: :flower:

Ja syyskuussa on joo yksi syntyny, elokuun alussa rv 35, mut silti, eiköhän niitäkin ala kohta tulla lisää!!!

Mitäköhän kuuluu meidän pinon ennenaikasille vaaveille?

Upp3 tais päästä jo synnyttää!!
 
Joka päivä alkaa samalla tavalla: Onnittelut kaikille joita en vielä ole onnitellut! :flower: :D

Kumma miten oon alkanu nukkumaan yöt hyvin, ei tarvii käydä ku 3krt vessassa ja heti nukahdan uudelleen... Ois jo huominen neuvola, en millään malta odottaa, että th katsoo tuonne kohdunsuulle. :/ Haluaa tietää jo onko siellä mitään tapahtunu näillä supistuksilla, vai vaikuttiko supistusten estolääkitys pitkäaikasesti sillai ettei tämä nyt sitten tulekaan itestään. :kieh:

Tiitu ja Eppu 38+0
 
Huomenia!

Voi että on taas turhautunut olo.. eilen illalla supisteli 4-12 minuutin välein monta tuntia, kunnes sitten loppuivat. Onneksi ei lähdetty ajamaan 55km päähän synnärille, vaikka mua on painotettu, että ajoissa pitää mennä, kun kohdunkaulaa ei oo ollut moneen viikkoon jäljellä ja on sormelle auki. No, pessimistinä en sitten suostunut lähtemään ja niinhän ne sit lakkasivat. Mitähän tuolla mun alakerrassa tapahtuu? :/

Yleensähän ensisynnyttäjällä alkaa säännöliset supparit lyhentää kohdunkaulaa ja sit kohdunsuu aukeamaan, mutta mitäs kun mulla sitä kohdunkaulaa ei oo enää ollenkaan? Oonko nyt tyyliin 2-3cm auki enkä tiiä sitä itte? :$
Tää on niin rasittavaa...

Tosi rasittavaa on myös "joko? eikö vieläkään?-kysymykset.." Kerron kyllä, kunhan syntyy, aaargh! Ihan kuin ei itsellä olisi muuten tympeä olo.. Varsinkin, kun niin kauan jouduttiin juoksemaan äitiyspolilla ennenaikaisuuden uhan takia kontrolleissa ja pelättiin keskosuutta, nyt se ei sitten tulekaan..

Jokohan Melluli on jakaantunut, ei ole näkynyt? :)

Oon niin kade jo synnyttäneille, joiden ei tarvi kärvistellä suppareissa tai kivuissa..
Kuinkahan paljon vauvat muuten kasvaa lasketun ajan jälkeen.:S

turhautunut pieniananas ja "kirppu" 40+0 :headwall:
 
Sinne se esikoinen sitten lähti, taksilla reppu sylissä kohti eskaria, kuin isot pojat. Vaatteita valkatessa meni hänellä kyllä pitkät tovit, kun piti niin tarkkaan miettiä mitä laittaa päällensä ekana päivänä. Onneksi olin kaukaa viisas ja herättelin hänet puolta tuntia aikaisemmin kun muuten olisi tarviis :D Mutta kyllä se pistää äidin mielen vähän haikeaksi, että onko se mun pieni pojanpallero jo noin iso. Toisaalta toki ylpeäksikin, kun on näin pitkälle päästy, meidän elämä kun ei ole aina ollut niin helppoa... Ensi vuonna tähän aikaan se menee sitten kouluun oikeasti, mitenköhän mä siitä selviän? :'(

Oma olo on muuten ollut eilis illasta asti harvinaisen hyvä. Ei oo sattunut kl 19:n jälkeen mihinkään muualle kun alamasuun hiukan.

Eipä tässä tällä kertaa muuta...

terv. Jennika1983 rv 40+1
 
Täällä nukuttu niin huonosti jo monta yötä, että alkaa jo rassaamaan :kieh: Hikoiluttaa ja vessassa saa rampata.

Hyviäkin uutisia on kyllä. Kävin eilen kättärillä kontrollissa. Raskausdiapeteksen takia ultraavat vauvaa ja ottivat lapsivesipunktionkin. Ei sattunut, mutta ei miellyttävääkään. Lääkäri tokaisi, että tämä vauva syntyy suunnitellusti sektiolla. JEEEE!!!! :D

Vauva on nyt jo n.4400g. Sanoivat, että käynnistäminen ja alateitsesynnyttäminen olisi liian
hidas synnytystapa kun tulija on näinkin iso jo. Lähdin sieltä hyvillämielin.

Kätilö soitti myöhemmin punktion tulokset ja keuhkot ovat kypsät ja epoarvot normaalit.

Me saamme vauvan syliimme to 14.8. eli ihan kohta :heart: Laskettu olisi ollut 28.8. Taidamme olla miehen kanssa asiasta vielä hieman pöllämystyneitä, mutta onnellisia. Halusinhan sektiota alusta asti.

Kättärille suuntaamme to aamuna klo.07. Tulen ilmoittamaan kun pääsemme kotiin.

Jaksuja kaikille viimeisiin päiviin ja onnea vauvautuneille!

// Jepen & pikkuruu 37+5
 
Eijei, täällä mä viel pällistelen, en lähe tältä penkiltä kulumallakaan varmaan :LOL: Päädyin sit vaihtoehtoon Bee, eli odottelen tämän päivän neuvolaan (jos ei sit ennen sitä tuu taas tuhrua) ja sanon siellä siitä. Vauva on ollu vilkas,oliki toissapäivän ja eilisen siihen tuhruun asti hiljaisempi (liikkui kuitenki "tarpeeksi" ).. tällä hetkellä pienellä on hikka :heart: =)

Juu, täällä ois "SE PÄIVÄ" tänään!!! Hui kun tajusin aamuyöllä ku olin hereillä että korkeintaan kaks viikkoa enää kaksin miehen kanssa, viimestään sillon täällä on myös pikkuihminen!!! Aina välähtelee tuollaisia "viisauksia" joita ei oo mukatajunnu aiemmin :LOL:

Hyi mäkin kävin lukemassa sen pietarsaaren uutisen, pitääki olla niin pirun utelias. :'(

Upp3 ja Mötky TASAN 40!!!!
 
Niin huonosti nukuttu yö takana, ettei yhtään mitään jaksais, oonkin saanutän raskauden aikana nukkua tosi hyvi, nyt sit ku tulee yks huono yö, ni ihan rikki :(
Tänään neuvola, vauvveli ollu vähä hiljasempi tänää ja eilen, mut liikkunut on kuitenki....

Mä haluun jo eroon tästä olotilasta!!!!!!! |O

Poipi rv41+3
 
Huomenet täältäkin! Ja onnea matkaan kaikille, jotka pääsee taas tositoimiin!!

Mulla meni kans viime yö tosi huonosti nukkuessa, mutta jospa ensi yö ois sitten parempi... Supisteluja täälläkin ja paljon, mutta ei mitään sellasta, että ois tarvinnu ees miettiä lähtemistä. Järkyttävää paineen tunnetta aina välillä tuolla alhaalla ja tosiaan tunne, että vedet hulahtas minä hetkenä hyvänsä, mutta ei niin ei! Eikä mulla oo tullu minkäännäkösiä limoja tai tulppia, mutta en kyllä muista, että ois aikasemmissakaan raskauksissa tullu. Tai sitten oon vaan unohtanu...

Kauhee juttu todellakin siinä lehessä. :'(

Vimppa ja pimatsu 38+3
 
Voimia ja tsemppiä vauvanhakureissuun lähteville :)

Ja jos olen unohtanut onnitella uusista perheenjäsenistä niin suuret onnentoivotukset uusille kaikille vauvautuneille :flower:


Laskettu aika täynnä tänään! Mieli ja kroppa alkaa tekeen tenää ja kehitellä kaikenmaailman oireilua, mutta Vaavi se vaan köllöttää. Seuraavassa valitusvirttä viime yöstä, joka oli taas varsinainen show :kieh:

Ensin illalla aloin epäileen, että tihkuttais lapsivettä kun pikkuhoususuoja koko ajan epätavallisen kostea. No seurailin sitä sitte ja soitin synnärillekin, josta sain ohjeita. Lopulta totesin sen huolen turhaksi.

Seuraava ja suurempi huoli olikin sitte Vaavi, joka oli tosi vaisu :| Tökin ja tuupin, mutta vasta kun söin karkkia niin siellä vähän jaksettiin möyrytä.

Sen jälkeen nukuinkin muutaman tunnin, mutta sitte herätessäni vessareissulle totesin, että olin raapinu itteeni jo pitempään :kieh: ja sitä sitte jatkuikin koko loppuyö, eikä mieskään saanu nukuttua :headwall: Ja asiaa ei auttanu se, että Vaavi oli tosi laiska jälleen :/ Vasta kun mies nousi aamupalalle ja menin hänen kanssaan juttelemaan niin Vaavikin ilmottautui.

Soitin tosta kutinasta neuvolaan ja kävin sit äsken taas hepatoosikontrolli -labroilla, muut vastaukset tulee iltapäivällä mutta taas täytyy sappihappoarvoa odottaa ainakin huomiseen :$

Saas nähdä tuleeko polikäynti iltapäivään, toisaalta sitä kyllä toivoisinkin kun ei masukki ole edelleenkään yhtä aktiivinen kun aiemmin; toisaalta on varmaan väsyny kun äiti on tuuppinu koko yön :ashamed:

Mihin nämä ylimääräiset 3-5 vkoa tarvitaan, kun Vaavit kerran jo 37-viikkoisina lasketaan täysaikaisiksi :headwall: :headwall:

..mihinhän se eilinen positiivinen asenne häipyi? ..taidan mennä koittaan jos uni voittais ja mielikin muuttuis taas..

Turhautunut Soma & Vaavi tasan 40!
 
kyllä nyt jäi surkuttamaan tuo surullinen uutinen..muistelin sitä viime viikkoista äitiyspolikäyntiä, kun samaan aikaan siellä oli pari vuotta mua vanhempi nainen, jolle varattiin sektioaika justiin tuolle perjantaille. tämä on kuitenkin niin pieni kaupunki että todennäköisesti samasta henkilöstä kyse..kyllähän tuossa tippa tuli linssiin vaikka en sen kummemmin ihmistä tuntenutkaan :'( kamala tapaus..ei voi muuta sanoa. onneksi tuo on erittäin harvinaista nykypäivänä, täytyy vain koittaa unohtaa ja rohkaista taas oma mielensä...

tänne ei mitään uutta, eilen supisteli aika kivasti vähän aikaa, mutta sekin sitten meni ohitse. ei tämä pikkumies taida ennen laskettua-aikaa syntyä, oma veikkaukseni on 28 päivä tätä kuuta, saa nähdä osuuko nappiin :)
 
Soma: Kaikki sympatiat täältä. Minäkin taas raavin viime yön. Mikään ei oikein auta kutinaan: hydrokortison, Atarax, tavalliset voiteet, heinix... Kaikki on testattu. Hetkeksi saa kutinan lakkaamaan upottamalla kädet ja jalat kylmään veteen. Lilluttelenkin jalkoja ja käsiä jatkuvasti. Viime viikolla veriarvot olivat ok. Eilen kävin taas labrassa, ja saan tulokset parin tunnin kuluttua. Täällä myös vauva ollut vähän vaisu pari päivää. Liikkuu kyllä, mutta se on sellaista, että yksi pikkupotku ja sitten taas möllötetään. Jos tökin, niin kääntää kylkeä, mutta ei ala peuhaamaan. Ajattelin kysäistä asiasta neuvolatädiltä samalla, kun soittelen labratuloksia. Liikkumattomuus voi kyllä johtua myös siitä, että vauva olisi vihdoin kiinnittymässä. Tähän asti on heilunut masussa ihan holtittomasti, eli on tehnyt kunnon käännöksiä ja väännöksiä.

Väsyttää kamalasti, mutta silti ei oikein nukuta. Jos yritän mennä sänkyyn, niin homma menee kuitenkin taas vain raapimiseksi. :kieh:

Marikki ja epeli 39+0
 
Huomenta masut..

Täälläpä onkin nukuttu hyvin.

Eilen jo ajattelin että lähtö tulee, supisteli käytännössä koko päivän muttei ollut tarpeeks potkua.. Nyt on supistellu taas, jomottaa, menkkamaista särkyä ja tuntuu että jotain valuu.. :eek:

Tänään saan tuomioni, leikataanko vai mitä tehdään.. :/

Aapeli on ollu muutaman päivän suht rauhallinen, kun yleensä möyryy ja vehtaa niin kamalasti.. :heart:

Onnea jo jakaantuneille ja tsemppiä muille kärvistelijöille.. :flower: :D
 
Neuvolassa käyty ja kaikki ok. Painoa oli onneksi tullut vain 200gr viikossa, joten ei paha. Tyyppi loikoilee pää alaspäin, mutta ei kuitenkaan ole vieläkään kiinnittynyt, tai niin ainakin ymmärsin.

Viikonloppuna oli jonkinlaisia supistuksiakin, mutta nyt ne taas loppuivat ja olen tullut siihen tulokseen, että tää tyyppi ei halua ulostautua ollenkaan. Toisaalta ei mulla mikään kiire ole, mutta toisaalta en mä jaksa enää tätä mahaakaan kantaa.

Terkkari sanoi, että nyt on ollut hänellä paljon asiakkaita, joilla on mennyt lasketun ajan yli ja sitä se ihmetteli, että miksi ne lapset eivät nyt halua syntyä millään.

shihtzu + pikku apina 40+1
 
neitiperho
Täytyy yrittää ottaa tänään uutta kuvaa masusta ÄitiIpr niin laitan sen sitten tänne.

Kylläpä tuli nukuttua viime yö huonosti. Jotenkin todella levoton yö. Kääntyminen kyljeltä toiselle herätti taas, sattuu niin pirusti häpyluuhun liikkuminen. Sitten en tiedä näinkö unta vai mitä, mutta koko ajan tuntui, että maha hellänä ja pitkin poikin jotain tuntemuksia. Illalla muutenkin oli taas vähän menkkamaista juilimista alamahalla. Aamulla olinkin ihan sekasin kun heräsin seiskan aikaan. Välillä hetkeksi nukahdin ja sitten taas heräsin kun lonkat puutuu. Näitä samoja oireita mulla oli joskus 32-37 viikkojen aikaan, joten tuntuu että oon vaan menny viikoissa taakkepäin. Nyt myös supistelee jatkuvasti, mutta edelleen kivuttomasti.
Muutenkin tää aamu jotenkin outo ollu. Koko ajan olo, että pitäis mennä oksentamaan, mutta ei kuitenkaan. Pää jotenkin ihan outo, ihan kuin olisi kuumeessa jolloin yleensä olo vähän kuin pilvessä. Ja vatsa on ihan sekasin, joten täällä ei ainakaan ongelmaa, että ummella olisi. No ehkä tää tästä.

Tästähän nyt tuli ihan valitusvirsi.
Kuinkahan moni on itse hommissa tällä hetkellä...HooÄs ei ainakaan ole ilmoittautunu vielä?!!

 
Heippa täältäkin. Kirjoitin äsken pitkät teksti ja sain ne katoamaan jonnekin.
Siis alusta koko juttu.
Onnea kaikille vauvansa saaneille :flower:
Mulla viikkoja kasassa38+1 ja huomenna olis äitipolille meno. Uhkasivat kaksi viikoa sitten käynnistyksellä. Haikein mielin tässä nut kirjoittelen kun en haluaisi vielä luopua tästä mahasta. Voisin vielä kantaa sen kaksi viikkoa ilomielin, vaikka kokoa masulla onkin.
Kaveri oli 3,9 kg pari viikkoa sitten. Olen käynyt parin viikon välein painokontrollissa sokereiden takia. Painoa on tullut parin viikon aikana 700-800g vaaville. Eli, olisi nyt yli 4,5 kg. Eivät varmaan anna mennä tämän loppuun asti, silloin painoa olisi yli 5 kg.
Minä olen myös käynyt vyöhyketerapiassa kolme kertaa ja tänään on neljäs kerta. Terapeutti sanoi, että terapia ei käynnistä synnytystä vaan helpotta ja nopeuttaa sitä. Ei tule kuulemma sen aikaisemmin, jos ei vauva ole valmis vielä tulemaan. Minulla viimeeksi nopeutti Ainakin synnytystä. Aloitin edelliselläkin kerralla pari viikoa ennen la:ta ja meni pari sen päivää yli. Saa nähdä miten se tähän käynnistykseen auttaa.
Päivitin kuvan profiiliin.
Haikein mielin,Viidettä haaveillen ja vaavi 38+1 :'(
 
Huoh kun tylsää..

Onnea matkaan kaikille lähtijöille ja niille joilla on käynnistysaika määrätty! :heart:

Mulla on särkeny selkää eilisestä asti.. tai ollu sen tuntonen niinku ois hirveet selkälihastreenit vetäny. Yölläki heräilin särkyyn, vähän helpotti kun oli aina hetken selällään.. Nyt aamusella tuntunu myös menkkajomottelua alamasulla.. jokojokojoko ois käynnistyminen lähellä.. |O Tämän päivän ilonaihe on oman neukkutätin paluu lomalta just sopivasti kun mulla on aika sinne!!!!=)
 

Yhteistyössä