<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Täällä ollaan! Ette te musta eroon ihan helpolla pääse! :D

Nukuin viime yön taas ihan super hyvin. Kerran vaan heräsin vessa ja juoma reissulle. Mua vissiin laitto noi terapiat vaan väsyttämään. :LOL: No saapahan paremmin nukuttua ja keräiltyä voimia siihen koitokseen mikä joskus tulevaisuudessa odottaa. :headwall:

Olipas täällä moni lähtötunnelmissa. Tsemppiä kaikille!! :wave:

Ainii, äsken ku heräsin ja kävin vessassa, ni sieltä tuli taasen jotain kirkasta, venyvää ja paukkuvaa limaa missä oli seassa vaaleanpunasta. Ei meinannu millää loppua sen tulo. Sai pyyhkiä monta monta kertaa. :x

Nyt mentävä aamupalalle, kaamee nälkä. :p


 
Laitetaanpa kaikki nyt niitä loppuaikojen masupäivityksiä Tänne!! niitä on kiva katella!!!

Neuvolassa käyty, viimesen kerran :D

rv 41
paino + 1kg :ashamed: yht. 20.1kg..
RR 133/86
pissa ok
Hb ei otettu, viimex 135
sf 36, nyt ollu 4vk samassa
RT syke 130 liikkeet ++

ja käsikopelolla vauva edelleen 4 kilon pintaan, ei vaikuta jättiläiseltä, että kai se sit mahtuu hyvin ulos.

Miulla painaa niin kovin tonne alas ja vihloo ja tekee kaikkee muutakin.. miksi tää ihana pieni ei voi jo tulla.. eihän silläkään voi enää olla hyvä olla tuolla myttyrässä..??

Perjantaina pitää soittaa synnärille ja varata sitten aika ensi viikon tiistaille millon on rv 42 täynnä. Toivotaan nyt tietty et sinne asti ei tarviis ootella.. tulihan se esikoinenkin ite..

nyt vaan ku sais muuta aateltavaa, mut ei oikein voi ku joka askeleella muistaa mikä on homman nimi.. ja joka istumalla ja joka ylösnousemisella :kieh: :kieh:

Nyt masut kaikilta esiin!!! mie laitan vielä profiiliin eilisen kuvan :D

äiti lpr 41 :heart:
 
Heippa hei mammat ja masut ja nyytit!

Aamulla piti jo kirjotella mutt näppäimistö sano ittensä irti... nyt toimii taas.

Onnea nyyttinsä saaneille! :flower: ja tsemppiä kaikille muille! :hug:

Omaan napaan ei uutta... ärsyttää odotella... haluisin jo vauvan syliin :heart: Vielä 10 päivää olis jäljellä laskettuun aikaan... toivoa sopii että syntyis ennen sitä! Eilen kun kävin päivällä äitin kanssa prismassa, olin ihan tuskissani... supisteli (luulen että ne oli supistuksia), sattu, jomotti... kaikkea mahdollista! sitten jo aamupäivällä kun köpöteltiin ulkona, välillä pisti niin että oli pakko pysähtyä, liekö nekin suppareita?!
No illalla käytiin vielä miekkosen kanssa ruokakaupassa, taas prismassa, ja taas sama homma, sattu niin helkutisti! :/ Ja illalla kotona ollessa tuli aivan älytön olo, oksetti ihan hulluna, olin tosi levoton, vauvakaan ei liikkunu ja alettiin jo huolestuun, mut sitten liikku pikkasen ni tiedettiin et kaikki on hyvin :heart:
Tää päivä onkin alkanu suht hyvin, mutta taas tuntuu että alkaa jomotteleen masua ja selkää. Maha on ihan sekasin, vaik en muista syöneeni mitään ihmeellistä. Että sais kyllä jo pikkuhiljaa tulla ulos tää mukelo! :LOL:

upp3 ja neitiperho teidän masut näyttää tosi pieniltä! tuntuu että mulla on oikein jättimasu! :LOL:

Nyt vois mennä vetäseen pienet päikkärit ja sit ruuanlaittoon ja illalla kirjastoon hakeen joku hyvä kirja.. ehdotuksia?

-Heitsu&Papu rv 38+4-
 
Sone tota sekahedelmäpuuroa voisikin kokeilla, kuulostaa hyvältä! :) aprikoosia turha yrittääkään, en ikinä oo saanu sitä muuta ku pakolla alas! :ashamed:

voi noita teidän masuja! miul on ollu tänään kuin joskus aiemminkin oli, tuikkimista tuonne alapäähän ja tuntuu et pissattaa vähän väliä, ja ku menee pytylle niin pikkulirut vaan tulee... ah, masu meni ihan kovaks, harj.suppari.
Niin, olinkin viime yönä jo kahteen kertaan synnyttymässä!! :LOL: ja toissayönäkö mulla tuli kokoajan lapsivettä ja mä vaan nukuin... :LOL: Siis unessa! voi näitä unia, vois vähä rauhoittua että sais levätä......
 
Ihania masuja! :heart: Mä oon tällainen jättiläistankki. :ashamed:

Soitin labratuloksia. Ovat ok, mutta neuvolatäti käski mennä silti äippäpolilla käymään ja valittamaan, että katsoisivat, että vauvalla on kaikki ok. Vähän kyllä jännittää mennä sinne. Mitä jos ne vain haukkuvat, sanovat vainoharhaiseksi ja käskevät kotiin rauhottumaan?? En saanut nimittäin mitään lähetettä.
 
:heart: Sunnuntaina 10.8 klo 5.38. 48 cm, 3140 g. Tasan samana päivänä ja viikoilla kun veljensä eli sunnuntaina ja viikolla 41+0 :D
lauantai-iltana 22.15 tuli hirveä supistus ja mahasta kuulu vaimea poks, vedet meni. Soitin Taysiin ja pyysivät näytille. Pientä supistelua matkalla sairaalaan. Taysissa oltiin joskus 24 kieppeillä. Kanavaa sentti jäljellä, kahdelle sormelle auki. Käyrillä alkoi kovat supistukset, varsinkin peräruiskeen jälkeen. Suihku ei taaskaan auttanut mitään. Neljältä päästiin saliin, ilokaasulla kärvistelin ja sain sitten geelipussit eteen ja selkään. Teki helvetilliseksi supistukset. Pcp laitettiin, mutta ei auttanut olleskaan ja kun vihdosta viimein anestesialääkäri pääsi paikalle laittamaan spinaalin tein jo kuolemaa. Sitten ihana raukeus tuli ja 10 minuutin päästä tyttö oli jo pihalla. Ponnistusvaihe kesti ehkä noin 5 minuuttia. Tytöllä oli todella lyhyt napanuora, vaan 30 cm, että kätilö joutui kikkailemaan sen kanssa ennen kun sain vauvan rinnalle. Pisteet 9-9. Kokonaisuudessaan synnytys kesti 6 tuntia. Tikkejä 0:D Eli tosi hyvä olo ollut koko ajan. Parina ekan päivänä oli imettäessä hirveät jälkisupparit, mutta nyt alkaa helpottaan.
Eilen päästiin jo kotiin, tänään kävi kätilö kattomassa ja paino nousussa. Tänään on alkanut maito nousta :)
Onnea muillekin nyytin saaneille :heart:

onnellinen fosfori ja tyttö
 
Fosforille onnea tytöstä!

Täällä minäkin toivon, että samoilla viikoilla kuin esikko syntyisi tämä kakkonen (39+2). Viikonpäivä osuisi meilläkin kohdilleen eli ensi sunnuntaille :) Ois paljon mukavampaa, kun mieskin ois valmiiksi kotosalla eikä tarttis töistä hälyytellä.

Koittakaas muuten huviksenne neljättäkin ässää eli silittämistä :) Hetki sitten silittelin miehen kauluspaitoja pinon ja alkoipa masussa tuntua! Ei nyt niin kovasti, että ois tarvetta miettiä synnyttämistä, mutta teillä jotka ootte pidemmällä vois toimia :)

Huh, kun pieni myllertää masussa. Johan tässä pari päivää olikin aika rauhallista.

Neuvolassa täälläkin eilen käyty:
verenpaine 136/94 ja 140/92 eli hieman on ylhäällä
pissa puhdas
hemppaa ei otettu, viimeks 122
vaavi raivotarjonnassa, ei ole laskeutunut
painoa tullut viikon takaisesta +400g (edelliskerralla +1500g/vko)
sf-mittaa ei merkattu

Perjantaina taas neuvolaan mittauttamaan paineita.

Hmph, tekee mieli herkkuja. Jätskiä! Ei tarvitsis mun enää mitään herkutella, kohta 20 kg tullut tän raskauden aikana painoa.

Hannele
 
onnee mm. fosforille tyttärestä! :flower: kovasti jengi jo lähdössä näytille/tositoimiin, kiva homma! onnea ihan kaikille reissuun!

mul on kanssa tollanen neitoperho-masu eli varsinkin nyt loppuvaiheessa suuntautuu vain eteenpäin. ei oo kuvaa nyte, mut yritän saada tänne, jos jaksuja riittää puuhastella fotoa.

heitsu mulla kanssa ruokakauppa on varma paikka saada suppareita aikaan, lieneekö beibi tuleva s- tai k-kauppias :LOL:

(.) kah, kummempia. yläpää on ihan kypsä jo :xmas: aikaa ei saa kulumaan millään ja ajoittain hermostuttaa kamalasti. ärsyttävää. ja jos yöllä supistelee tai on tukalampi olo, puren huomaamattani hampaita yhteen, josta seuraa päänsärkyä. superia.
vaan lasketun ajan yli menee, pieni siellä kasvaa rauhassa :) ei hänellä oo kiire mihinkään. joten sinänsä en usko ruokakauppias-teoriaan, ehkä joku jalkapalloilija-filosoohvi on hän :heart:

irtis ja 39+6
 
HUOH, kivi putosi sydämeltä..Lääkärit olivat mitanneet ja räknänneet että jos syntyy ennen laskettua ei tartte leikata, jos la jälkeen niin sitten katsotaan tilanne uudelleen.

Vähänkö oon nyt onnellinen :heart:

Kumpa syntyisit Aapeli pian.. :heart: :heart:

onnea synnyttäneille.. :flower: :hug: :D
 
Fosforille onnea pikku-rinsessasta :flower: :flower: ihanaa.

kävin äsken piipahtamassa heinäkuisten pinossa,,, siel on nyt sit viimeinenkin masuasukki nähny päivänvalon. Tuli hurja olo ku huomasin, että meidän pino hiljenee seuraavaksi :eek: hui kauhia!

neitoperho ja upp3, mulla kans ollu tänään tosi :x olo, ja eilen särki päätä koko päivän. Mitä lie lentsua, vai kuuluuko tähän olotilaan?
 
Hirmu paljon onnea Fosforille tytöstä! :flower:
Voi kun minäkin saisin jo oman rinsessan syliin.....

Ihania masuja teillä, pitää kattoo, josko ite jaksas kans kohta päivitellä masuprofiilia.

Kiitokset HooÄs, pitääpä käydä silläkin puolella kurkkaamassa meininkiä... =)
 
pikkupossu syntyi

Meidän pieni poikamme syntyi suunnitellulla sektiolla TAYSissa tänään klo 8:53. Mitat olivat 3570g ja 50cm. Viikot olivat tasan 39 sen virallisen lasketun ajan mukaan. Poika on jo pari kertaa syönyt ja minä pärjäilen tuon kipupumpun kanssa ihan kohtuullisesti.

Säihke ja poika 5h
 
Onnittelut vauvoista Fosfori ja Säihke :flower:

Justiin tulin neuvolasta, enää ensi maanantaina jos sinne asti menee ja seuraavan kerran sitten vauvan kanssa. =)
Muuten siellä oli kaikki kunnossa. Th kokeili vauvan kokoa ja sanoi että kookkaan kokoinen kaveri tulossa, veikkaus noin neljäkiloinen, hohoi, sen jälkeen meninkin hiljaiseksi.. tähän mennessä kaikki sanoneet että pienikokoinen vauva ja kuukausi sitten ultrassa (toki ne arviothan voi heittää mutta kuitenkin) oli n. 2,6 kiloa että oisko voinut 1,5 kiloa tulla noin nopeaan.. no, arvioitahan nuo vaan on ja mahaa kyllä supisti siinä samalla vähän että ehkä tuntui isommalta mitä on, toivottavasti =)

Varattiin vielä kirpparipöytä pariksi viikoksi, ajattelin että siinä ois mulle näihin hiljaisiin päiviin jotain puuhaa kun laitan niitä kamppeita valmiiksi. Ja sitä silittämistäkin pääsee sitten kokeilemaan josko vaikka tuottaisi tulosta =)

Sitten sähköpostin kimppuun, illalla voisi vielä kaupoilla lenkkeillä, eilen tuli ihan mukavasti suppareita siinä hommassa =)

jaksuja kaikille

miranth ja masu 40+1
 

Yhteistyössä