<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Heipä hei! lähin lähetteellä synnärille, selkä oli niin kipeä ettei kotona olosta tullut mitään, joten jäin osastolle (synnyttämättömien) eilen aamuna olisi ollut tarkotus että ruvetaan käynnistelemään, koska kohdunsuun tilanne täysin epäkypsä (sormelle auki ja kanavaa 3 cm!!!!) ja selkä oli niin kipeä että katottiin paremmaksi käynnistää.
Sitten kuitenkin edellisenä iltana yht äkkiä alko supistelemaan ihan sairaan kovaa ja supistukset tuli heti 3 min välein, 1,5 h ensimmäisestä supistuksesta gyne kattoi tilanteen, olin jo 5cm auki ja kanavaa ei jäljellä yhtään joten suoraan saliin ja sain epiduraalin joka oli kuin lahja taivaasta ja siitä muutama tunti niin vauva oli maailmassa. ite ponnistus ei kestäny kauaa.
Ja lopputuloksena meille syntyi pieni tyttö 50,5cm ja 3420g 12.08-08 klo 2.29 :heart: :heart:

Huomenna todennäkösesti pääsen jo kotia, imetys on lähtenyt hyvin käyntiin ja vauva voi hyvin.

en kerenny kunnolla lukemaan noita juttuja, pitää sitten kun kotiudun, mutta noista [/b]supistuksista yms muista merkeistä, niitä ei välttämättä tule ollenkaan ja synnytys voi siti lähtee käyntin, ainakin mulla. aukeaminen tapahtu vauhdilla ja edellisinä päivinä ei minkäänlaisia tuntemuksia että synnytys olisi edes lähellä ja lisäksi samana pvänä ehkä pari kovottelua ja sit illalla alkokin jo synnytys yhtäkkiä.

toivottavasti teksti ei sekavaa. onnea vauvaantuneille ja tsemppiä odottajille!! :heart: palailen myöhemmin.

t. hosso ja iida 1 vrk :heart:
 
onnea taas kaikille vauvautuneille!!!! olen niin kateellinen kun teillä on jo vauvat. :heart:
ja lohtu halaus kaikille sitä tarvitsevalle :hug:
erityisesti tatjanan tilanne suututtaa. voimia sinulle ja koko perheelle.
täällä neuvolassa käyty ja kaikki ok.. synny jo rakas synny!
-nea ja vauva rv 40-
 
neitiperho
Täälläkin edelleen "kaikki yhdes koos" :/ Ei voi mitään. No joo, laskettu aika vasta huomenna. Ja ihana äitini häärii jo täällä intoa puhkuen "et voi ihana tuota masua, voi ihanaa kohta se tulee...plaa plaa plaa" Joo kiva et on innoissaan mut silti.

Jatkuvasti supistelee...kivuttomasti :kieh: Siinä tän mamman merkit. Noh, josko sitten tänään pesisi pesuhuoneen kun se vihdoin valmis. Meille siis eilen ilmestyi se suihkuseinä :D Ja nyt sivuoven portaat valmiit, terassi valmis ja mitähän vielä..No pieniä pihahommia vielä jäljellä, mutta ne kerkee. Jospa vielä uudestaan lattioita pesis kans niin sitten alkaa olemaan koko kämppä kiilotettu.

Ja jälleen onnitteluita pikkuisista ihanista nyyteistä - terveisin erittäin kateellinen.
Ja Tatjana voimahali sinne :hug: Raivostuttava tilanne sulla.

 
keskiviikkoa kaikille ja onnittelut vauvautuneille! :flower:

täällä aamusta asti aaltoilevaa menkkajomotusta joka nyt kylläkin loppu taas mut kuitenki sen verran juili et mahan veti vähän löysälle. valaa uskoa että tää beibi ehkä tahtois tällä viikolla tulla ulos ihan omia aikojaan, ainaki toivon niin! siivoilin tuossa ja yritin kaikenlaista touhuta mut eipä ne voimistu jos eivät oo voimistuakseen. eilen illalla oli jotenki kumma olo, tosi levoton, ei meinannu uni tulla ja vähän semmonen et ois kipeeksi tulossa ja pari kertaa yöllä heräsinki et poltteli mahaa. saas nähärä mitä päivä tuo tullessaan. ei varmaan niin yhtään mitään :LOL:

tatjaanalle voima :hug: ja mun mielestä sun pitää heittää semmoset kohtaukset lääkärissä että ne ei suo sivuuta tuolleen enää. jos kerran sektion voi saada pelon perusteella niin sulla jos kellään on täysi oikeus pelätä alatiesynnytystä tässä tilanteessa. sulla on oikeus vaatia sun oman ja vauvan kannalta turvallista synnytystä joten voimia ja et anna periksi ennen ku ottavat sut tosissaan. ja tosiaan ne dieettijutut toisesta sisään ja toisesta ulos. uskomatonta touhua.

ja mitäs sitte lähtis tekemään, pitäskö mennä kävelylle:)

salamanteri&steve joka ehkä sittenkin saattais haluta tänne ulkoilmaan 40+5 :heart:

nii joo, meillä varhaisultrassa sillon joskus 7 viikolla lasketuksi ajaksi määriteltiin tää päivä joten jospa se sit kuitenki oliki tänään ja meille tulee vaan vähän pienikokosempi vauva (ei kai 155 senttisestä isästä nyt mitään jättiläistä voi tullakkaan!), kaikenlaista sitä pitää ajatella että mielenterveys säilyy:)
 
Heippa kaikille. Tulin vaan ilmottautumaan että yhdessä kasassa vielä ollaan.... välillä supistelee mutta ei mitenkään kovin kivuliaasti. Lääkärin veikkaama pari päivää on mennyt :kieh: saapi nähdä meneekö laskettuun aikaan.

Taas on tässä välissä moni jakanntunut kahtia Paljon onnea kaikille nyytin saaneille :flower: :flower:

Kotiäiti32 rv 38+4
 
Onnittelut taas kaikille vauvan saaneille!!!! :hug: :flower: :)

Ois ihana nähdä kuvia teidän muidenkin pienokaisista, joten jos haluatte/jaksatte, niin laittakaa tänne pikkusia rakkaitanne muitten nähtäväksi? :heart: :)

Täällä mennyt pikku-neidin kanssa edelleen hyvin.. on tosi rauhallinen vauveli!! Torstaina ois eka neuvola, saas nähdä onko tyttö lähtenyt hyvin kasvamaan. Maitoa ainaki tuntuu riittävän, eikä oo korvikkeisiin tarvinnut varautua. Isoveli (1v.7kk) on suhtautunut tähän mennessä pikkusiskoonsa yllättävän hyvin ja käy aina silittelemässä ja halimassa vauvaa.. :heart:

Voimia kaikki odottajat, kyllä se teidänkin vuoro synnyttää tulee vielä ja pian!!! :hug: :hug:

Annilia & "Nuppu" 2vkoa :heart:
 
Suuret Onnittelut taas kerran vauvautuneille :flower: :flower:

Huomenna yliaikaiskontrolli aika klo 9, saas nähä mitä siellä sitten tapahtuu, oisin kyl valmis jo jäämään sille reissulle ja palaamaan vauvan kans takaisin

Eilen neuvolassa

Painoa +600 g :eek:
paineet 87/127 (noussut tuo alapaine...)
sf 32 (laskenut viime kerrasta sentillä, enteiliskö jotain...) ;)

:$ lima tulppaa irronnu, mut ei mitää muuta synnytykseen viittaavaa tänäänkään.... mut tuskin tässä enää kauaa tarvii odotella.... KOITTAKAAHAN MUUTKIN JAKSAA!!!

Poipi 41+4
 
Huoh. Neuvolassa hoputetaan mua jo synnyttämään, hoputettu jo 3 viikkoa, kyllä mä itekkin olisin jo valmis mutta kun ei tule niin ei tule. Yläkäyrän yläpuolella taas ollaan eli erittäin epäselvää on minkäkokoista sieltä voi odotella. Jos hän nyt on nelikiloinen ja menee vielä 2-3 viikkoa 250g viikossa niin voipi tulla viiskilonen... Sokerit kun on taas ollu korkealla.

Lähden tästä tutustumaan synnäriin, käski neuvolassa jo jäämään sinne, ihan vitsinä tietysti, mutta on aika masentavaa kun en tosissaan voi mitenkään kiirehtiä tän poijan tuloa.
Olis edes laittanu lähetteen lääkärille :'(

viikkoja 37+4
 
Onnea hosso ja madison vauvoista :heart: :flower:

Mulla eilen nousi kunnolla maito ja olo nyt sen mukainen.. hikoiluttaa ja heikottaa. Vauva on puolestaa ylityytyväinen...nukkuu ja syö. Välillä ,kun nukkuu neljäkin tuntia yhteen menoon niin tuntuu ,että rinnat paukahtaa. Esikoinenkin alkaa tottua vauvaa ja malttaa jo tuohuilla omia leikkejä.
-Poni ja vauva 5 pv
 
Hellurei!!

yhessä koossa.. kuinkas muutenkaan!!

Just tajusin, et menkoista katottuna miulla ois ollu LA 31.7 eli huomenna olis 2vk yli :kieh: .. sekin vielä.. et siirtivät sitä saakelin laskettua päivää.. plah..

Muuten olossa ei mitään uutta.. paitsi supistuksia ei tuu enää.. Kiltisti odotan ensi viikkoa, jolloin sitten käynnistetään!!

Onnea hirmusti taas vauvansa saaneille, kyllä myökin joskus saadaan omat nyytit.. :heart:

Ja tatjanalle edelleen tsemppiä ja toivottavasti saisit sen sektion!!!

Äiti lpr ja ihana pieni 41+1 :heart:
 
Onnea hossolle! :flower:

Neuvolassa
rv 38+1
paineet ok
sf 33
syke 135-160

Th kokeili kohdunsuun ja auki oli parisen senttiä ja kaulaa jäljellä 1,5 -2cm... Nyt taas supistelee ihan kivasti, tosin melko kivuttomasti, th vähän varovasti "venytti" paikkoja jos se vaikka käynnistäis operaation, Epun painoksi epäili käsikopelolla 3,5-4kg.
 
neitiperho
Äippä lähti tunti sitten ja mitä mä oon saanu aikaiseksi. EN YHTÄÄN MITÄÄN. Taas vaan ohi mennen koneen äärellä :whistle: Tekemisen puute mutta mihinkään en taas saa itteäni ryhtymään...Plääh
 
Morjens!
Onnea Madisonille ja Hossolle!!!! :heart: :heart:

Tatjanalle voimia!! :hug:

Nukuin ihan hyvin, pari kertaa vessareissulle heräsin ja vähä ennen 7 aamukahveelle ja sit takas nukkuu kun mies lähti töihin.. heräilin sit puol 11 aikaan, ois voinu vielki jäähä sänkyyn mut masu murisi ruokaa nii hääty nousta syömään!:D Koko aamun kovotellu... eilen illalla tuikki alapäähän, ja särki sekä alaselkää että -masua... välillä on aivan järkky paineen tunne tuolla alhaalla, tuntuu et iha just hulahtaa veet, mutta ei......

Vauva sais pysyä viel muutaman päivän massussa, perjantaina ois tarkotus lähteä ouluun (vihdoin ja viimein...). Voisha sitä tietty sen shoppailureissun päätteeksi vaikka jäähäkki sinne Oyssin suunnille.... :whistle: Hyvä päivä shoppailla kun tulee taas mammarahat ;)

Mulla on muuten tullu masuun pisamia tän raskauden aikana.:D Mies on oranssitukkainen ja pisamainen, ja itselläni nenällä ja poskilla pisamia, niin johan se on ihme jos ei oo tällä pikkuihmiselläki jotain täpliä, toivon niin kovin sellasta pientä punatukkaista palleroa!! :heart: :)

Postin hakuun ja keittiön siivoukseen!
Upp3 ja toivottavasti-punapää-Mötky 40+1
 
Sone
neitiperho: sama vika rahikaisella... Ei saa mitään aikaseks, oon vissii jumettanu koko päivän täs koneel tänään.. raivostuttaa kun ei huvita mikään eikä jaksa alkaa tehdä mitään. Ja ärsyttää tää koneella jumetaminenkin..
 
Pikaseen tulin poikkeen ennen kun tyttö herää. Onnea nyytin saaneille :heart: Eilen unohdin mainita että kokeilin sillon lauantai-iltana sitä nännien hierontaa ja venyttelyä..Tiedä sitten käynnistikö se synnytyksen vai sattuiko vaan sopivasti :D Mutta suosittelen lämpimästi..

fosfori
 
Kaksi paivaa ennen laskettua aikaa eli maanantaiaamuna tunsin ensimmaisen supistuksen klo 5 aikoihin, niita tuli muutama. Nousin kuuden jalkeen ja koska supistuksia tuli edelleen ja ne tuntuivat kipeilta, aloin merkita niiden valeja 6.30 alkaen. Ensin vali oli 8-10 minuuttia mutta lyheni siita 5:een ja 4:aan. Mies vei lapset kesakerhoon ja tuli takaisin. Kavin suihkussa ja paatin vahan siivoilla, pyyhin lattiat ja pesin vessat, pidin aina taukoa supistusten aikana. Ne sattuivat mutta aivan siedettavasti. Klo 9.30 sanoin miehelle, etta haluan lahtea sairaalaan. Tulimme 10 aikoihin ja minulta otettiin sydanaanikayraa. Kohdunsuu oli auki 5 cm. Yksi erittain kova supistus tuli siina kayrassa ollessani ja katilo tarkisti tilanteen uudestaan, olin auki 7-8 cm. Viela muutama minuutti ja aloin tuntea kovaa painontunnetta ja sanoin haluavani ponnistaa. Ensimmaisella ponnistuksella syntyi paa, seuraavalla vartalo, muutaman minuutin paasta istukka. Klo 11.12 kirjattiin syntyma-ajaksi.
Synnytys oli nopea ja helppo ja siita jai hyva ja kiitollinen mieli. Hoito sairaalassa oli hyvaa ja asiallista, tultiin tanaan eli 2 vrk:n jalkeen kotiin. Ihanaa olla kotona! Tytto on suloinen :heart: ja imetys on lahtenyt kayntiin hyvin, maito nousi tanaan.
Nyt tytto herasi, taytyy menna. Kaikille vauvan saaneille onnittelut ja edelleen vauvaansa odottaville voimia ja tsemppia, ihan kohta se hetki koittaa!!
T. Onnellinen Helmi ja pieni prinsessa 2 vrk :heart:
 
Onnea vauvautuneille! :flower:

Mua jomottaa, kolottaa, väsyttää, ärsyttää ja kaikkee muuta mahdollista! :/

En oo saanu tänään muuta aikaseks kun nukkua, syödä ja olla koneella :LOL:
Ja siis mulla on muuten koko ajan nälkä?! :whistle:

Että josko tästä taas suuntais jääkaapille... :LOL:
 
Onnea Helmi71:lle ja koko perheelle pienen tyttönyytin johdosta!! :heart: :heart:

Heitsu, mullakin tuntuu että ois kokoajan nälkä... :eek: Eilen tosin en "muistanu/kerenny" syödä kuin aamupalan klo 9, lounaan klo 16 ja iltapalan joskus....normaalisti syön kyllä tossa aamiaisen ja lounaan välillä jotain mut eilinen leipomis-ruuanlaittokiire ja neuvola "sotki" normaalin rytmin :LOL:
 
Onnea Madison ja Helmi :heart: :flower:

Ahkerasti luen tekstejänne, ei sitten tahdo aikaa jäädä kommentoimiseen... Voimia kaikille, jotka sitä todella tarvitsevat, te jotka odotatte jotain viimein jo tapahtuvan ja myös te jotka tuskailette miestenne käytöstä. Mulla mies joutuu kans olemaan välillä pitkiä vuoroja töissä ja on väsynyt, mutta hän silti on jaksanut minuakin huomioida. Motkotuksella sitä huomiota ei kyllä saa, siitä ei saa kun riidan aikaan, mutta kauniisti puhumalla kyllä. Oikeastaan se saattaa kestää kauan, että mies oppiioikein tukemaan puolisoaan. Toisen lapsen kohdalla koin huomattavan muutoksen ja nyt tilanne ehkä entisestään paranee. Toki tarvii ottaa aina sen huomioon, että ei mieskään loputtomiin jaksa, jos päivät tai yötkin töissä ja sitten kotona tarttis jaksaa täysillä myös. Mutta kaljalla käyminen vaimon ollessa viimeisillään ym. on minusta kyllä hyvin vastuutonta käytöstä, jos kumppani ei siitä pidä.
Itse olen siitä onnellisessa asemassa, että mieheni ei liioin pyöri mieskavereidensa kanssa, kaikki vierailut yleensä teemme yhdessä kuin ystävät on yhteisiä. Toki oma aika joskus voi olla hyväksi,mutta itse olen ainakin kokenut, että aina parempana suhde pysyy, mitä enempi yritetään olla vapaa aika yhdessä.
 
Onnittelut Madison, hosso ja Helmi71 pikkuisista! :flower: :heart:

Tänään oli neuvola, vauva on täysin kiinnittynyt ja kätilön arvion mukaan nyt painaa jotain 3,5 ja 4kg väliltä. Kaikki ok. Paineet hiukan koholla, kätilön mukaan voi ennakoida synnytystä se... :whistle: Supistuksista huomautti kun sydänääniä kuunneltiin, että tunnenko. En mä mitään tunne! Vatsa vaan kovettuu ja varmaan joltain rv 36 asti on ollut enemmän kovana kun pehmeänä... Ja tässä sitä edelleen ollaan, rv 40+2...

terv. Jennika1983
 
Oikein paljon onnea taas vauvoista Madison, hosso ja Helmi71!!!

Illalla käytiin miehen kans reilun kilsan "lenkillä" ja oli lopussa jo aika tuskasta, mutta siinäpä se. Yöllä nukuin tosi hyvin ja ainoon supistuksen tunsin kun kävin kerran vessassa. Mutta saipahan taas raitista ilmaa..... ;)

Täällä kans ihan vötkyläpäivä, en oo jaksanu mitään tehä. Kelikin on niin surkeen sateinen ja harmaa, niin sekin vetää mieltä matalaks. Imuroida pitäs, mutta kerkeepähän tuon huomennakin, jos ei tänään hotsita....

Mies on menossa tänään töitten jälkeen rokkikeikalle, tulee vasta yöllä kotiin. On kyllä ajokunnossa ja puhelinta tiukasti vahtii.... :heart: Ihan kiva olla noitten isompien muksujen kans kolmestaan kotona pitkästä aikaa ja vielä kun voi. Lupasin, että lämmitetään illalla sauna ja jos vaikka jotain pientä herkkua hommaisin... :p

Mulla on muuten kans ruokahalu kasvanu näin loppua kohti! Nytkin pitää lähtee välillä jotain pientä haukkaamaan.....

Vimppa ja Pimatsu 38+4
 

Yhteistyössä