<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

neitiperho
Story hirmuisesti onnea pikkuisesta tytöstä!! :flower: :heart: :heart:

Oon muuten ihmetellyt myös ihan samaa kun joillekin tosiaan sanottu että ambulanssilla sairaalaan tuossa tilassa..siis jos ei ole kiinnittynyt. Ymmärrän siis omalla tavallaan tuon perustelun mitä terkka on sanonut esim. bonustehtälle, mutta koskaan asiasta ei vaan mullekaan ole opetettu koulun penkillä. Luulisi kuitenkin joskus asian tulleen ilmi koulussa kun kuitenkin jonkin näköinen sairaanhoitaja kuvittelen olevani ja ajoittain joudun raskaana olevia kyyditsemään juurikin lanssissa.
 
VAUVAKUUKUULUMISIA TÄÄLTÄKIN!! :D

Meille syntyi maanantaina 11.8 kello 12.23 pieni tytön tyllerö, 3190g ja pituutta 49cm! Tänään kolmen maissa kotiuduttu!

Synnytyskertomus pikasesti: (aika tarkkaan kerrottuna, älkää ekakertalaiset pyörtykö!!) MUUTEN; SE NÄNNIEN HIPLAUS AUTTOI!! :D

Eli lauantai iltana koitin tuota kyseistä keinoa joskus ennen kahtatoista, olin vielä jonkin aikaa koneella ja kävi mielessä että jätänkö naapurille netin auki jos sattuu että joutuis soittaan lapsenvahdiksi. Ei mitään oireita tosin ollut. Kävin vessas ja muutama tippa tuli sellaista jota mietin että olikohan pissaa vai ei. No menin sitten miehen viereen ja hetki juteltiin. Mies pääsi just unen kun vähän ennen kahta kuului navan alta POKS, mä eka että mikäs se oli ja oliskohan tää sitä napsumista mistä ootte moni täällä puhunut. No kohta alko ihan hiljaa valumaan jotain ja mä jännityksellä odotin että mitä se on.. no kohta tuli vähän enemmän ja siinä vaihees mä kijasin miehelle että hei mulla menee vesi! Nousin pystyyn sängyn viereen ja sitä alko juoksemalla lorottamaan. Mä nauraa rätkätin ilost aja mies ihan sekaisin kyseli "mihin mä soitan, soitanko mä ambulanssin? vai teijän äitille, mikä sen numero on?" Mä siihen että älä soita minnekkään, mä soitan. Soitin ensin äitille joka laittoi mun siskot tulemaan tännepäin. Sen jälkeen äitipolille ja aloin metästään lapsenvahtia joka tulis siksi aikaa kun siskot ehtii 80km päästä meille. Samalla etin vaatteita ja tein eväitä, mies alko laittaan tiskejä!! Kun oltiin koko päivä vaan oltu, mä hionut kehtoa ja mies maannu pääkipuisena.

No en saanut ketään kolmea ketä yritin (yks reissussa ja kahella oli ollut puhelin kuulumattomissa) ja ootettiin sitten mun siskoja kun en ollut kipeäkään vielä. No kolmen jälkeen lähettiin sairaalaan.

Mä kun oon luullut että vesien menon jälkeen vauva syntyis nopeaa mutta mitä vielä. Sairaalassa supisteli 05-08 välillä sitten lakkas, päivä ooteltiin ja käytiin pihallakin kävelees, lääkäri kiersi vasta iltapäivällä ja ultras ja teki sisätutkimuksen, prenalle odotteleen ja maanantaina eli seuraavana aamuna oli tarkotus alottaa käynnisty cytotecilla. Mä ihan paniikissa sen jälkeen mitä Tatjana täällä kertoi. No, prenalle menin ja mies lähti noin puoli kymmenen kotia. Mä sitten koitin vähän hiplata nännejä jos vaikka vaikuttais uudelleen synnytykseen... no yhentoista aikaan oon saanut panacodia ja muutaman tunnin torkkujen jälkeen heräsin kipeisiin supistuksiin. Kolmen jälkeen kätilö tutki ja olin ammeessa 03.45-06.45 jonka jälkeen supistukset ihan sairaan kipeitä ja kramppasin vaan. Kätilö tutki ja ei mitään edistystä!! Itku kurkussa takas prenalle. No aamupalan aikaan kätilö toi jumppapallon ja keinun sun muut mulle ja neuvoi mitä voin koittaa tehä kivun lievittämiseksi, sain kipulääkettä piikillä ja aloin koittaa jumppapalloa. Kipulääke teki pään vaan ihmeelliseksi ja kädet veteliksi. Supistusten aikana ulisin, huusin ja kramppasin. Jonkin verran helpotti kun uskalsi lähteä rajusti puuskuttamaan ja hengittää vaikka meinasin haljeta! Kätilö jonkin ajan päästä sitten tutki uudestaan ja 5cm auki ja kanava hävinnyt, saliin!!! Salissa vajaa kaks tuntia ja tyttö syntyi 3min ponnistuksella 12.23. Spinaalin sain joka jätti supistuksen tunteen mutta vei kivut. Mulla tosin teki vielä sivuoireena kutinan ympäri kehoa mikä lakkasi kun puudutekin joten ei vaarallinen. Antibiootit sain tipalla ja muutakin.

Napanuora oli todella lyhyt ja vauvalla oli limaa kurkussa ja ehti pikaisesti käydä mun rinnalla kun alkoi sinertää ja kakoa ja vietiin imettäväksi toiseen huoneeseen. Isä meni mukana ja lastenlääkärikin kävi katsomassa vauvaa mutta kaikki ok. Limaa imettiin vielä joitakin kertoja salissa. Kaiken kaikkiaan jäi hyvä mieli synnytyksestä kivuista huolimatta.

Imetys on aika operaatio, tytöllä pieni suukkosuu ja alaleukaa hyvin vähän joten herkästi imee sitä ja ei avaa suutaan kunnolla, saa tehdä töitä tosissaan että saa tissin suuhun. Sitten kun on täysin hereillä, imee hyvin. Musta tukka ja karvaa otassakin ja olkapäillä, harteilla ja yläselässä. Tummat silmät ja osaa ilmaista mielipiteensä selvästi! :heart:

Ompa tässä taas opettelua navan hoitoon sun muihin ja saada elämä syömisineen alkuunsa. Saa nähä malttaako sitä ees nukkua jos tyttö valvoo yöllä ja eihän tuon kanssa malta olla seurustelematta.

Itellä vointi jo ok, hb oli synnytyksen jälkeen 99 joten rautaa pitää syödä. Maitoakin tulee jo kunnolla ja kun tyttö nukkuu 3-6h putkeen niin ehtii pakkaantua maitoa ja sitten meinataan tukehtua kun tulee niin paineella, mutta eiköhän tuo tasaannut lähipäivinä kun tyttö alkaa olemaan enemmän hereillä ja pumpulla imen osan pois niin ei tuu niin kovalla.

Mitähän TATJANALLE? Törmättiinköhän tuolla sairaalassa?

Onnea muille ja jaksamisia jotka vielä odotatte omaa palkintoanne!! Kyllä sitä salista pois tullessa mietti että tämän takia sitä kaiken kestää kun oma rakas nyytti kainalossa tuhisee! Tsemppiä synnytykseen!!

Me koitetaan saada elämä rullaamaan! JA nukuttuakin joskus....

Mammaliini83 ja Mini-Nyyttynen 2,5vrk
 

Ensiksi taas.. :heart: Onnea kaikille vauvoista! :heart:

Juu, ei minulle mitään uutta.. Vaan samaa valivalia, koskee ja juilii koko ajan, mutta mitään ei tapahdu.. No sovittu ollaan mahatyypin kanssa, että se saa alkaa syntyä sunnuntaina tai aikaisintaan lauantaiyönä.. Jospa se tottelisi.. Nyt on kyllä hieman uutta olossani, kauhea tuskanhiki valuu.. ja maitoakin entistä enemmän, mutta saa nähdä..

Kiinnittymisestä ja vesien menosta, niin mistäpä minä tiedän että onko vauva kiinnittynyt vai ei? En todellakaan luota neuvolatädin kopelointiin, koska vauva jytää edelleen koko ajan..

Aamulla olisi taas neuvolakäynti, pääsee kuuntelemaan valitusta painonnousustani, vaikka en ole turvoksissa, enkä syönyt mitenkään liikaa, niin silti tuntuu että nyt viime viikkoina paino on vaan nousee.. Pelottaa että minkähän kokoinen se mahatyyppi nyt oikein onkaan.. Lisäksi alkaa pelottaa synnytys ja elämä synnytyksen jälkeen ... Ja kirjoituksetkin täällä palstalla vähenee koko ajan, kun "kaikilla muilla on jo vauva paitsi minulla"..

Huomiseen..

Valittava Nucca (koska sattuu niin perk..) + Mahatyyppi 39 + 0
 
Vesien menosta ja kiinnittymisestä:

Luen pikasesti teijän juttuja jo kommentoin kun omalla kohdalla meni vedet mutta vauva vielä korkealla. Mulle sanottiin että enään ei tarvitse tulla ambulanssilla jos ei oo muita oireita kuin vaan vedet mennyt. Omalla autolla mentiin ja meitä vielä kannustettiin päivän aikana käveleskeleen että supistukset sais vaikka uutta tehoa.

Vauva lasekutui mulla vasta kun olin täysin auki ja odoteltiin "kakkahädän" tunnetta. Muutama "harjoitusponnistus" niin vauva laskeutui ja ponnistustarpeen tullessa kolmen minuutin jälkeen vauva pihalla.

Ja onnea muillekkin vauvansa saaneille!! :heart: :hug:
 
neitiperho
Öitä...täällä yllättäen ei ole nukuttu silmällistäkään vielä. Tai mies nyt yrittää ja taisi vissii jo nukahtaa.
Ei tässä muuta kuin vähän jännittää kuinka käy. Ennen kahdeksaa illalla alkoi pientä polttoa alamahalla näiden kivuttomien suppareiden yhteydessä. Tuntu tosin alkuu et kuvittelen vaan. Ennen puoltayötä sitten vähän lisäänty poltto ja ennen yhtä alko sit oikeesti kovat kivut. Nyt tulee sitten 10-5min välein suppareita ja KIPEITÄ. Mun säkällä kohta nää loppuu. No tilannetta seuraten...

Neitioperho+Iines-Eetu tasan 40 (olisi ainakin täsmällinen jos tänään syntyis..tiedä sitten vaan keneen tullu)
 
neitiperho
Kappas ei ketään taida olla vielä hereillä. Tulin nyt taas vaan heittämään tilanne tietoa.
Edelleen siis kärvistelen kotona. Äsken alko tuntumaan et jahas, nyt ne sitten hellitti. Parhaimmillaan siis supparit tulleet 5min välein, mutta nyt taas 10 min välein. Ei vaan vieläkään malttaisi lähteä synnärille..passittaa kuitenkin kotiin. Tosin kyllä nää supparit alkaa olemaan niin tuskasia, et saisi kai sitä jotain kipulääkettäkin sieltä.

Jännitys jatkuu...
 
Onnittelut Storylle ja Mammaliinille! :flower: :flower:

Toivottavasti neitiperho on pääsee pian tositoimiin!

Nukuin viime yönä 6 tuntia putkeen! Jee! =)

Saimme perhevalmennuksesta sellaisen kirjasen "Vanhemmaksi työkirja". Siinä on lueteltu, että koska ja millä tavalla lähteä sairaalaan. Kyseinen opus myös sanoo, että jos lapsivedet menee ja lapsi ei ole kiinnittynyt, niin sairaalaan olisi mentävä makuuasennossa. Siinä ei ole kyllä mitään selitystä asialle. Pitääkin kysäistä tänään neuvolatädiltä, koska tämäkin epeli hyörii ja pyörii vielä ihan vallattomasti. Ei todellakaan ole lähtökuopissa.

Marikki ja epeli 39+2
 
Sone
En mie mihkää lähteny, supparit rauhottu siinä 9 maissa illalla. Tuli 10 minsan välein useita tunteja ja jumetinkin lämpimässä suihkussa jonkun verran. Kivuliaita oli eilen ja varmaan avannu paikkoja jo aika hyvin. Menkkajomotusta edelleen. Saa nähä mitä tää päivä tuo tullessaan.

Autohuolto olis 12 aikaan tänään, sen aikaa pitäs lenkkeillä joten toivon ettei ala satamaan..

Neitiperho, meinaatkos lähteä =) ??

Onnea vauvoista taas!
 
Vauvautuneille jälleen onnea! :heart:

Ja mammaliinille erityiskiitos synnytyskertomuksesta! Mukavaa oli lukea heti näin aamutuimaan tarinaasi.

Täällä ei edelleenkään kummempaa. Supistuksia tulee nyt tiuhempaan kuin menneinä viikkoina, mutta edelleen kivuttomia. Toivon, että jotain kuitenkin tekevät tuolla alhaalla.

Verenpainetta olen nyt kotonakin mitannut ja levossa (makuuasennossa) se on sentään inhimillinen eli n. 126/82, en siis jaksa panikoida tuosta. Huomenna jälleen neuvola, katellaan sitten taas.

Pari yötä on täällä nukuttu heikosti, koska olen alkanut liikkua taas loman jälkeen enemmän. Esikoisen päiväkotihakureissut rattaita työntäen tuntuu kyllä selässä! Suurin osa tuntemuksista johtuu ihan rasituksesta ja siitä, että tätä painoakin on jo reilusti eli ei kyllä sinänsä tunnu vaikuttavan synnytyksen etenemiseen. No, jospa se kuntoa vähän kohottaa vielä ennen loppurutistusta :)

Neitiperholle lähtöläpsytyksiä ja Sonelle myös!

Hannele 38+6
 
huomenet! ei tullu mun jomotuksista synnytystä. no ainaki tietää et jotaki on tapahtunu eilisen päivän aikana ku sen verran juili ja moneen otteeseen. illalla kerran tuntu aivan kamalaa viiltokipua tuolla kohdunsuulla, jospa se jotain auko siellä. jänskättää neitiperhon puolesta, toivottavasti pääsi vauvanhakureissulle!

no huomenna olis taas neuvola jos ei tänään ala tapahtua, mikäs siellä juostessa kun täti on mukava mut ois se kiva jo päästä tapaamaan tuota masukkia. mut jospa se tästä!

salamanteri&steve 40+6 (tai ehkä sittenkin "vasta" 40+1) :heart:
 
Mie en lähe kotonta kulumallakaan :D :kieh:

Mie just laskin pojalle et n. 6 yön päästä on varmaan mein vauva syntyny viimestään:eek: .. siis jos käynnistellään tiistaina, ni hyvällä tuurilla olis jo ke syntyny.. TOIVON KOVASTI!!!!

ja poika on ihan huolesta harmaa päivin ja varsinkin öisin .. viime yönäkin tuli mein huoneeseen ja haahuili ja huokaili pitkän aikaa ennen ku nukahti.. aamulla siten kyseli , en muista enää mitä.. mutta ilmeisesti kuvitteli että jää yksin jos lähen synnyttää :ashamed: .. vaikka oon sanonu et mummi on täällä sitten jos äiti ja isi lähtee yöllä synnyttämään.. mut huoli on pienellä.. ja kun on jo 4v. ni ymmärtää asioita ihan eritavalla.. että vauva kiitos voisit alkaa tulee päivä aikaa, ni kerkee sit pojalle selittää :D

Onnea Vauvansa saaneille onnellisille!!!!

Ja tsemppiä koitokseen Neitiperholle ja muillekin lähtöä suunnitteleville!!!

Mie oon täällä ja pidän eka paikkaa vissiinki?? Poipi tais olla eellä, mut ei oo hänestäkään kuulunu..

äiti lpr ja ihana pieni rv 41+2
 
Huomenta!!

Storylle ja mammaliinille onnea pikkuisista!! :heart: :heart:

Ja neitiperholle lähettelen kunnon supistuksia, että pääsette vaavin hakuun. Tai liekö jo ootte lähtenykki. :wave:

Itellä taas ei mitää uutta. Ei tää täältä tuu ennen, ku viikon päästä sunnuntaina, ku alkavat käynnistämään. :headwall: |O |O |O :headwall:


 
Onnea taas uusille vauvoille ja perheille!!! :flower:

Minä jo aattelin, että oisin itekin päässy yöllä jakautumaan. Tuli säännöllisiä kivuliaita supistuksia noin kymmenen minuutin välein kahen tunnin ajan, mutta sitten loppuvat kun seinään!!! :headwall: Ja vauva jytäs ne supistusten välit ihan kunnolla, yleensä ei yöllä ole pahemmin liikkunu. En enää tiiä osaanko lähtee sitten sairaalaan ajoissa, ellei vedet mene. On niin erilainen tämä odotus, kun aikasemmat! Tietysti nyt on vähän eri geenitkin..... :D

Tuosta laskeutumisesta, niin mulle lääkäri sano pari viikkoo sitten, että voidaan mennä omalla autolla (matkaa se 50 km), on vauva jo sen verran alhaalla. Vaikkakaan ei ollu kunnolla kiinnittyny vielä. Saas nähä vieläkö pää heiluu, kun tänään on iltapäivällä neuvola. Palailen sitten kertomaan neuvolakuulumiset.

Jaksamista kaikille mammoille ja onnea matkaan, ketkä on päässeet synnärille!!! :wave:

Vimppa ja Pimatsu 38+5
 
Onnea käärön jo syliin saaneille! :flower:

Tänne ei mitään uutta, supistelee, limaa valuu jne. kaikkea todella ihanaa... :x Yöllä oli välillä tuskanhiki otsalla, ku kävi jo niin kipeää supistukset, mutta taas ne loppu muutaman kovemman jälkeen... :kieh:

Tiitu ja Eppu 38+2
 
Onnea onnea onnea taas uusille vauvan saaneille =) :flower:

Kotona edelleen vauvamasun kanssa :headwall:

Eilen siis äitipkl-käynnillä: Hepatoosilabrat kunnossa, on varmaan vaan henkistä kutinaa... Lapsivettä ei tiputtele, on vaan vetisempää valkovuotoa tai muuta möhnää, joka kostuttaa. Ja Vaavi liikkui todella aktiivisesti kun käyrällä istuskelin :heart:

Eli kaikki ok - miksi silti en hypi riemusta :headwall:

Sisätutkimuksessa sentään sain hieman vakuutta asialle, että jotain tapahtumassa: paikat tosi hyvin pehmenneet, ilmeisesti ei kanavaa enää (?) ja kohdunsuu sormelle auki. Vaavin pää erittäin alhaalla, muttei ollu vielä ankkuroitunu...

Kysyin yliaikakontrollista ja lääkäri sit sanoi, että varataan samoin tein aika 41+6 kohtaan, joka on mulla ma 25.8. ja sanoi, että varataan AJATUKSELLA, ETTÄ SILLOIN KÄYNNISTELLÄÄN!
Tietty toivomus on, että Vaavi syntyy jo sitä ennen, mutta tuolloin sitte viimeistään alkais jo jotain tapahtuun - toivottavasti, onhan täällä muillekin lupailtu vaikka mitä ja sitte toimittukin ihan toisin.

Eilen illalla tuntui taas poksahdus jostain tuolta masun suunnalta, ajattelin että jospa Vaavi vaikka olis saavuttanu kiinnittymisetapin :D ...ei ole vielä heräilly kunnolla niin en ole kokenu vielä tän päivän möyrimisiä, paitsi aamusella kun mies lähti töihin niin Vaavi hetken touhuili.

Että sellasta täällä, hyvin omanapaista tekstiä siis :ashamed:

Mitenhän sitä sais ajatukset pois täysin synnytyksestä ja siihen liittyvästä??? Taitaa olla mahdoton tehtävä :whistle:

Voimia meille!!!!!!

Soma & Vaavi 40+2; huomenna neuvolaan
 
Huomenta!

Ei mitään uutta.. Aivan karmea kipujen yö takana ja neuvolassa käyty.

Rv 39+1
Paino -500 g/vko (viimeksi oli +1700g/vko, ota tuostakaan nyt selvää)
RR 126/85
Pissa puhdas
HB ei mitattu (taaskaan)
Sf-mitta 33 cm (kasvanut viime viikosta 1 cm)
Tarjonta RT
Sydämensyke 120
Liikkeet ++
Seuraava neuvola 21.8.2008 (Tosin sopimus on vauvalla syntyä 17.8 ja viimeistään laskettuna päivänä 20.8 eli tuonne ei tarvitse mennä.. :D )

Toivon vaan kovasti vauvoja kaikille niitä kaipaaville, mukaan lukien itselleni..

Nucca + Mahatyyppi 39+1
 
Story ja mammaliini83: Paljon onnea pienistä neideistänne :heart:

mammaliini83: Ei taidettu törmätä sairaalassa.... Teidän neiti syntyi 11.8. ja mä olin käynnistysyrityksellä 2.-7.8. Mukavaa, että synnytys meni hyvin eikä ponnistusvaihe ollut pitkä!

Käynnistykseen menijöille kovasti tsemppiä ja :hug: Itellä siitä jäi ikuiset traumat ja kokemuksena oli kauhea. Toivottavasti teillä muilla olis siitä sitten positiivisemmat kokemukset kuin mulla ja menis kaikki hyvin.

En tiedä mitä ne meinaa sitten 20.8. ultran jälkeen tehdä jos vauva ei ole sitä ennen suostunut syntymään. Tuolloin olis siis rv jo 41+6. Käynnistykseen en ainakaan suostu JOS lääkäri ei ole 100 prosenttisen varma, että nyt käynnistyy. Mä en jaksais enää kelata päässäni kaikkea kauhukuvia vauvan kuolemasta tai omasta terveydestä koskien synnytystä. Ja kun kukaan ei ole sanallakaan kommentoinut, että mahtuuko varmasti yli nelikiloinen tulemaan normaalisti vai ei vaikka olen sitä murehtinut lääkäreille. Kukaan ei piittaa paskan vertaakaan. No joo, taas tuli valitusta :headwall:

Meillä on kaksi vanhinta lasta oksennustaudissa. 5-v tyttö tuli tiistaina ja on edelleen. Juuri eskarinsa aloittanut poika oksensi nyt yöllä ensimmäisen kerran. Toivon tosiaan, että minä ja 2,5 vuotias neiti ainakin säästyttäisiin taudilta.

Tänne ei muuten mitään ihmeellisempää. Supistuksia eikä mitään synnytykseen viittaavaa ole, paitsi sitä limaa jota tulee joka vessareissulla, mutta onpa sitä tullutkin jo parisen viikkoa. Olo on erittäin tuskainen ja mahan kanssa ei saa istues eikä maates ollenkaan hyvää asentoa. Välillä ylösnousemiset ja liikkumiset sattuu mahaan.

Tatjana80 ja rv 41 tasan :'(
 
Onnittelut jälleen uusista vauvoista! :flower: :heart:

Täällä on supistellut eilisillasta alkaen, joskus 21 maissa alkoivat. Välillä tulee säännöllisesti, välillä taas lakkaavat melkein kokonaan. Mahassa jatkuvasti menkkamaisia kipuja ja selkää polttelee, plus kaikki supparit alkavat selästä. Mulla vaan tuo esikoisen synnytys oli niiiin piiiitkä, että ihan rauhassa oottelen vielä... ensi viikolla on lääkäriaika, saas nähä, onko paikat lähtenyt yhtään edes pehmenee... Illalla kyllä supparit teki sen verran kipeää, että piti jo pallon päällä pyöritellä, mutta ovat siitä jo laimentuneet.

Lastenhoidosta on moni puhunut. Meillä asuu molempien vanhemmat ja muut sukulaiset kaukana, lähimmät puolentoista tunnin ajomatkan päässä. Anoppilaan tuo esikoinen (ja koira) on menossa hoitoon, kunhan LA on vähän lähempänä.

Ihme juttu muuten, mutta multa ei oo kai vielä kukaan(!!!) sukulainen/kaveri kysynyt, et joko oon synnyttänyt! Kun en ite siitä hössötä koko aikaa, ni ei kai sit muutkaan :D . No, naapuri kyllä kyselee vähän väliä, et paljonko on vielä jälellä ja hänen mielestään tää vauva menee suoraan kouluun, kun maha on sen verran iso.


Hemuli 38+5
 

Yhteistyössä