<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Moni varmaan nyt vauvanhakureissulla, Neitiperho ainakin :D :D

Jos supparit laantuu, kun jollakin tekee, sain just kuulla tänään, että joku kokenut kätilö oli sanonnut, että silloin pitäis levätä, että ne käynnistyis uudestaan. Siks poltot yleensä yöllä alkaakin, kun on levossa ja rentoutunut. Eli aivan toiste päin kuin kuvitellaan...Mutta sitten jos synnytys on täydessä käynnissä voi liikkuminen nopeuttaa etenemistä.

Tietää sitten näistä vesien menoista ja kiinnittymsestä. just yks ystävä kertoi, kuinka kahdessa synnytyksessä oli mennyt normaalisti vaikkei ollut kiinnittynytkään. Ja miten ihmeessä vois vain olla makuuasennossa. Itse olen kyllä sellasta liikkuvaa sorttia, juuri synnytyksessä olen aina ollut vain jalkeilla alusta alkaen. En viime kerrastakaan tiiä oliko se vauva kiinnittynyt ja vedet meni.. Tarttis varmaan sit soittaa kans synnärille jos näin käy.
 
Täällä edelleen yhdessä kasassa..

Jäi tuossa aiemmin mainitsematta, kun kuulin tänään neuvolassa, että 2 viikon päästä lasketusta ajasta pääsee (VASTA!!!) yliaikaiskontrolliin ja jos kaikki on hyvin, lähetetään kotiin odottamaan.. Olin jotenkin asennoitunut että viimeistään silloin kun viikot on 42+0 saan vauvelin syliini..

Olen jotenkin tosi turhautunut ja vihainen ja pahalla tuulella ihan ilman syytä, sillä tämä mitään tekemättömyys alkaa vähitellen hermostuttaa.. Minun tekee mieli vaan tiuskia kaikille, jotka tulevat jotain minulle puhumaan, miesparka.. Sitten pelottaa, että jospa lapsi onkin vammainen tai kuolee synnytykseen, niin mitäs minä sitten teen??? Onko muilla samoja ajatuksia ja tuntemuksia?

Miten muuten "säännöt" tai ohjeet sanovat, että . . .
Missä vaiheessa vauvaa voi tulla kotiin katsomaan vieraat?
Milloin vauvan kanssa voi lähteä kauppaan tai kyläilemään?
Ulos voin vauvan viedä vaikka heti, jos on enemmän kuin +15 astetta, vai?
Milloin vauvan kanssa uskaltaa mennä katsomaan hevosia tallille?

Nucca + Mahatyyppi 39+1
-huomenna on toivottavasti parempi päivä..
 
Heippa täältä vauvatuoksusta :wave:

Onnea taasen kaikille vauvautuneille!!
Tsemppiä niille ,jotka ovat vauvaa hakemassa!!

Meillä molemmat tytöt nukkuu ,joten joudan hetken koneella notkua. Vauva edelleen vain syö ja nukkuu. Pieniä aikoja on hereillä. Maitoa riittää. Th olikin tänään ja painoa oli jo lähes syntymäpaino eli 3500g. Th tulee vielä ensi viikolla ja sitten tulee lastenneuvolan täti vielä kerran kotiin. Ihan mukava ,kun noin paljon kotikäyntejä. Vauvan kanssa olemme jo paljon ulkoilleet ,kun säät ovat niin ihanat. Ihanaa päästä itsekin kälevylle ,vaikka lantion alue on ollut tosi kipeä. Samoin iskias vaivaa nyt taas ,kun kropan asento muuttuu. Liikuntaa ja lepoa niin kyllä tämä taas tästä. Hieman arki vielä sekavaa varsinkin ,kun mies ei voinnut aloittaa isyyslomaa, koska niillä töissä joku urakka pitää saada maanataiksi valmiiksi. Ensi viikolla on sitten kotona ja saa täyttä palkkaa koko ajan. Tälläisiä terkkuja sen pomo oli mulle laittanut :) .

Nucca Meille ainakin luvattiin ,että heti sa mennä ulos ,jos ei ihan syysmyrsky tule. Vieraita kävi jo sairaalassa ja kotiinkin ovat olleet tervetulleita. Meillä talli tässä lähes kotona ,joten siellä oltiin tänäänkin. Hevoset nytkin laiduntaa ihan talomme vieressä.

Esikoinen on purkanut kovasti tuntojaa minuun. Onneksi vauvaan on ihan yli-ihastunut. Kovasti auttaa hoidossa, suukottaa ja halaa.
Jospa kömpisi nyt sänkyyn.
-Poni ja vauva 5 pv
 
Alkuperäinen kirjoittaja rouses:
oottekos muuten huomanneet että täällä alkaa hiljetä... moni on saanut jo vauvan tai sitten on vauvan hakureissulla! ...
Täällä on ainakin niin, että tämä koneella istuminen alkaa olla selän kannalta niin tukalaa, ettei jaksa. :D Kaik yhdes koos vielä, ei olla lähdetty synnärille. Huomenna päästään vielä ultraan, kun sf-mitat on olleet liian lyhyitä (jokohan mainitsin asiasta, kun ei muista :whistle: ) Nyt vois mennä moikkaamaan nukkumattia, öiöi! |O
 
Iltaa.
saas nähdä koittaako tässä lähtö jossain vaiheessa; Ilta kymmeneltä alko masun kovottelut säännöllisin välein. Nyt viimeset puol tuntia supparit tekee jo aika kipeetä ja niitä tulee vaihdellen 3-7min. välein. Vessassa oon saanu juosta tuon puolentunnin aikana jo monta kertaa kun tuntuu, että suoli alko tyhjentää itteensä. :x

Mun tuurilla nää vielä loppuu kohta kun seinää ja joudun kärvistelee ens viikon sunnuntaille asti, että käynnistävät.

Nyt laittelee kassia viel valmiiks ja ehkä jossain vaiheessa pitäis vähän herätellä tota isäntää ja kertoa missä mennään.
 
Poni06 millai sulla on lantio kipeä? Menikö synnytykses vai muuten? Mulla ihan järkyttävä kipu alaselässä ja se paukkuu.. mutta kai se on vaan sitä että kroppa hakee ryhtiään taas etukenon jälkeen ja kun on paikat löystynyt. Sama on kaikkien mahalaukun ja suolten kanssa, välillä sattuu mahaan.

Ihanaa kun ite on jo hyvässä kunnossa muuten synnytyksen jälkeen ja kunhan vauva saa vähän rytmiään niin alotetaan ulkoilu. Odotan kovasti! Tänään täällä satanut ja tuullut kauheasti joten odotellaan parempia säitä.

Jouduin soittamaan prenalle tänään kun vauvalla tuli verta napatyngästä. Käski puhistaa antiseptisella ja laittaa sidetaitos päälle ja antaa rauhassa veren kuivua. Onneksi terkka tulee aamulla niin saa heti sen kattoa. Neiti oli tänään jo harvinaisen pitkän pätkän hereillä ja söikin niin että äitillä tosi hyvä mieli, ehkä tämä tästä pikkupikku hiljaa! Ja kun laitoin kestovaipan (että kokeillaan kun on joka vaipas niin vähän pissaa ja edellisestä kertiksestä jäi kauheat painaumat) niin eikähän siihen tyhjennetty muutaman päivän maitosaldo!! :LOL: Äitin kestovaippa innostus laitettiin heti testaukseen!! Mutta mukavaa vaan että suoli toimii ja on saanut ruokaa.

Limaa on edelleen ja tänään reppanalla tuli peukalon (aikuisen) kokoinen limaklöntti nenästä!! Toivottavasti alkais nyt pikkuhiljaa olemaan röörit puhtaat,

Joo nyt meen herätteleen tytyn vielä syömään ja mennään nukkumaan! Hyvä yötä kaikille ja jaksamisia!! Oikein kovia supistuksia!

(ei malttais mennä nukkuun kun niin hiljasta hulinapäivän jälkeen...)
 
varttia vaille 12 yöllä tuntu tosi kipee kiristys alavatsassa ja sit lorahti jotain housuun, ei tullu paljon mut oli vetistä ja kirkasta joten ehkä siis lapsivettä. puoli tuntia siitä niin sama uudestaan. laitettiin siinä rauhassa nukkumaan ja puoli 5 heräsin suht kipeeseen suppariin. nyt sit supistuksia on tullu jo ihan mukavan kirpsakoita mut vielä tosi epäsäännöllisesti, kaikkea 20 ja 4 minsan välillä. puolisen tuntia sitte taas lorahti vähän ja oli pikkasen veristä mukana, liekö sit limatulppaa vaikka onki vetistä. tässä nyt peukut pystyssä katellaan olympialaisia ja toivotaan et pääsis vihdoinki vauvanhakuhommiin!

salamanteri&steve 41+0 :heart:
 
Sone
Murrr vaan!

Eilen illal sama rumpa, supistukset alko ja loppu, prkl! Eivät tihene siitä 10 minsasta. Voihan vit...amiini jos tätä jatkuu montakin iltaa! Viimeks miulla synnytys pysähty 3cm synärillä ja kotiin olisivat laittaneet jos ei olis ollu viikkoja jo niin paljon. Sitten puhaksivat kalvot ja synty melkeen heti. Luulen että nyt on vähän sama tilanne että paikat on auennu omilla suppareilla siihen 3cm ja nyt vaan ootellaan sitä loppusysäystä. Tää on ihan kun esikoisestakin. Yhtä paikallaan junnaamista.

Äitilpr: : Miekin tuun vasta sit kirjottaa tänne kun oon synnyttäny-olo on tupannu itellenikin jo varmaan viikosta 30,heh, mut täällä mie vaa notkun joka välissä.. Tuu vaan siekiin, pien paikkaa ;)

Hooässä tais lähteä myöskin nyytin hakuun :)
 
täällä edelleen suppareiden kourissa, tulee vajaa 10 min välein ja rusehtavan punertavaa vuotoa tulee myös vähän. soitin synnärille tuossa tunteroinen sitte ja kysyin tuosta verenvuodosta mut sanoivat et ihan rauhassa saa vielä olla ja että jos alkaa vettä lorista kunnolla niin sitte vois lähteä tulemaan. ei sitä oo nyt lorissu mitenkään runsaasti, side on housuissa ja on se kosteahko mut kyllä nää supparit kuitenki jo pistää irvistään joten jospa tää tästä vielä päivän mittaan lähtis rullaamaan.
 
Täällä muutama suppari bongattu...jospa tämä tästä :whistle: Pikkuhiljaa itelläki alkais voimistumaan, jotenki niin turhautunu olo. Eilen miehen veljen perheeseen oli syntyny poika ja kaveri imoitti illalla et häntä aletaan käynnistään. Siinä vaiheessa meinas jo itellä tulla märy et minä haluan kans...mut ku tietää et näissä kummassaki on raskausmyrkytys äidillä, nii parempi et vauvalla kaikki hyvin vaikka mua ennen kerkesivätki vauvansa saada.

Turhautunu enmppu 40+6
 
Onnea teille onnekkaille, jotka pääsette vauvaa jo hakemaan!!!

Itsellä taas kostea olo ollu aamusta saakka, venyvää kirkasta limaa tulee muttei muuta; ajoittain nipistelee ja viiltelee masussa ja hetkittäin kovottelee. Selkää juilii myös.

Miehellä viiminen työpäivä tänään ennen lomansa alkua, ollaan Vaaville sanottu että nyt olis todella hyvä aika lähteä syntymään :whistle:

Nyt leipomispuuhiin ja sitte neuvolaan :wave:

Soma & Vaavi 40+3
 
Taas ne supistukset loppu illalla... :kieh: :kieh: :kieh: Ehdin taas jo innostua, että nyt tämä tästä lähtee, ku tuli niin kipeitä supistuksia 8min välein vajaan tunnin, mutta... Sitten ne otti ja loppu.

Limatulpasta: Mulla se tuli viime viikon tiistaina, eilen kellertävää limaa jonkin verran. Esikolta en huomannu koko limatulppaa ja synnytys käynnistyi vesien menolla. Menispä vedet nytki, ja pian.

Tympii ja väsyttää ja vaikka mitä... Pitää alkaa kehittään jotain tekemistä tälle päivälle. :|
 
Täällä edelleen minäkin!! Eilen lenkkiä, saunaa, nännien nypläystä ja sitä yhtä s:ää eikä ensimääistä kunnon supistusta!!! :headwall: Pakko yhtyä Aukun vinkkiin, että pitää levätä, niin jos sais suppareita aikaan. Sillon toissayön supistuksethan tuli niin, että en ollu tehny koko päivänä yhtään mitään! Eli nyt makailen jatkossa vaan sohvalla...... :LOL:

Jännää kyllä, kun niin moni on taas lähteny/tekee lähtöä synnärille!! Uutisia odotellen......

Vimppa ja Pimatsu 38+6
 
Jänskää miten monella on jo kovastipaljon tuntemuksia!
Toivottavasti pääsette pian matkaan!

Täällä käyty aamulla neuvolassa.
Ja nyt tuntuu tulevan kivuton supistus :)

Niin, neuvolassa pisussa proteiinit häivähdyksen koholla +/-
Verenpaine myös koholla, seuraan nyt viikonlopun kotona ja jos nousee kerrankin alapaine yli 100 tai yläpäine 160, niin soitto synnärille. Sain myös proteiiniliuskoja kotiin viikonloppua varten.
Täytyy toivoa, että synnytys käynnistyy huomenna (kuten esikosta), jotta pääsisi noistakin vaivoista eikä tarvitsisi montaa viikkoa enää hermoilla.

Toi tekemisen puute alkaa ahdistaa täälläkin. Ei jaksais koko ajan siivotakaan :) No, onneksi mulla on tänään auto käytössä taas, niin jos vaikka jaksais lähteä tuohon lähiostariin pyörimään.

Niin ja sellainen tieto, että esikoisesta en tajunnut kysyäkään neuvolassa, mutta supistuskipuihin voi kotona ottaa ihan Panadoliakin (sanoin neuvolantätini tänään), että saa esim. nukuttua. Jotenkin aattelin "päissäni", että ei sitä Panadoliakaan voi ottaa enää näin loppuraskaudesta... mistä lien saanut tuollaisen käsityksen.

Hannnele 39+0
 
Onnea taas kaikille vauvautuneille :flower: :heart:
Ja tsemppiä kaikille vauvan hakuun lähteville =)

(.) Eilen neuvola ja kaikki ok, mitä nyt painoa tullu + 1600g/vko :whistle: mutta toi kyllä johtuu aivan karmeesta turvotuksesta..ainakin osittain :) mäkin sain varulta pissaliuskat kotiin ku alapaine oli 99, mut terkka sano et ei tartte olla huolissaan. Ihan vaan varmuuden vuoksi halusi antaa liuskat mukaan, jos jotain muutosta sattuu tapahtumaan. Mä oon kyllä ikionnellinen et meillä on tosi ihana terkka kaikin puolin. Semmonen perusjärkevä ihminen jolla on kokemusta eikä mene kirjaopin mukaan:)

Sitten kyselen teidän mielipidettä eli menisittekö te käymään tässä vaiheessa raskautta keuhkotautien osastolla kattomassa mummelia jolla on parantumaan päin oleva keuhkokuume..?? Mua itteäni ei kauheesti innosta kyseinen vierailu, koska onhan siellä muitakin keuhkotautisia räkijöitä ku toi avomiehen mummo..mut anoppi on sitä mieltä et se on ihan tavallinen osasto..mun äiti taas sano et ei kannata mennä ja äitin kanssa oon samoilla linjoilla, mut mitä mieltä te ootte? Ollaanko vaan ylivarovaisia..Mulla kuitenkin tää vauva menee kaiken edelle, enkä todellakaan halua ottaa mitään riskiä et saankin jonkun pöpön mukaani sieltä ja sit tulee komplikaatioita..

Nempu ja pikkunen 38+1
 
Nempu: Itse en varmaan sinne keuhkotautien osastolle menisi. Tällä viikolla käytiin miehen siskoa katsomassa naistentautien osastolla ja sitäkin ensi mietin, mutta totesin, että siellä ei kai pääsääntöisesti ole kovin herkästi ilmateitse tarttuvia tauteja.
Tietysti nuo "lentsutkin" on sellasia, että ei varmaan enää vaavi oo hirveessä vaarassa, mutta ikävää olla esim. synnytyksessä jos sattuu hirveen nuhakuumeen saamaan itselleen. Mutta siis, minä en menisi. Kyllä ihmiste täytyy ymmärtää huoli masukistakin!

H
 
nempu: Minäkään en lähtisi keuhkotautisten (tai siitä parantumassa olevien) osastolle. Luulisi, että se riittää, että avopuolisosi menee ja lähettää rakkaita terveisiä sinulta. En tiedä, onko siinä olemassa jotain isoa riskiä, mutta mielestäni tässä tilassa on parempi olla ylivarovainen kuin liian höveli. Voithan tietysti kysyä neuvolasta, jos painostus lähteä on kovin suuri?

Minä _ehkä_ sain pari kipeätä supparia yöllä. En ole varma, kun olin niin unenpöppörössä. Mutta heräsin siihen pari kertaa, että alaselkään ja -vatsaan sattui. Tunnetta kesti hetken, ja sitten meni taas pois ja nukahdin. Voiku ne olisi olleet sitä! Alkaa olla jo vähän epätoivoinen olo, kun ei ole mitään tuntemuksia sen suuntaan, että synnytys alkaisi lähestyä: ei supistuksia, ei limoja, ei mitään. Vauvakin tuntuu punkevan lähinnä kyljestä ulos. Ehkä pitäisi kokeilla sitä kartan nielaisemista!

Marikki ja eksyksissä oleva epeli 39+3
 
Huomenta!!

Täällä sitä ollaan vaikka illalla V**tutus valtasi mielen.. JOtenki tympäsee ku kaikki menee ennen miuta, ja miullahan on siis jo rv 41+3 EPISTÄ!!!!! :kieh:

Ja sit alko ihan urakalla ärsyttää ns. YSTÄVÄT..koko raskauden ajan miulle ei oo voinu puhua mistään biletys jutuista eikä suunnitelmista ja miuta ei voi pyytää mihinkään ku enhän varmaan lähtis.. no en varmaan ehkä lähtiskää, mut TARVIIHAN RASKAANA OLEVAKIN YSTÄVIÄ??!! Vai oonkohan käsittäny jotain väärin.. sit vaan huolehitaan et hei mix et oo jo synnyttämässä??? tokasin sit tympeesti puhelimeen et ei riipu miusta, no muuttu ääni kellossa, mut silti miun kaa ei voi puhua muusta ku vauvasta ja synnytyksestä:: AARGGHHHH..

ja ylläri ylläri hänellä ei ole omia lapsia.. Jotenki on vaan niin paljon helpompi olla ja puhua ihmisten kanssa kellä on omakohtasta kokemusta.. omasta mielestä mie kyllä osaan puhua muustakin ja olis kiva puhuakin muustakin ku vaan tästä hetkestä, mutta eikö raskaana olevalle voi sitten puhua??? ja meille ei voi tulla kylään??? sitä en ymmärrä, että jos mie sanon et en jaksa lähtee, mut meille voitte tulla istumaan iltaa, ni ei voi tulla..

Vitjake mie sanon.. sit seki ärsyttää et ollaan nyt jo niin huolissaan et varmasti keretään sinne sairaalaan kattomaan vauvaa.. taidan sanoo kyllä sitten et ei tarvii tulla, oon väsyny.. ja sit vielä se että esikoisen syntymän jälkeen kun ollaan kyläilty, ni mie jos puhun tälle miun ystävälle jotain ni ei hän kuuntele, ku puhuu vaan mein pojalle.. ärsyttää... ehkä oon liian herkkä mut, silti..

että tällästä tänne..

ja oma olo..nivuset edelleen tulessa selkä paskana ja nyt alamahalla ollu inhottavaa tuntemusta koko aamun, mutta enpä odota mitään. kohta pitää soittaa synnärille ja varata HÄÄTÖ AIKA vauvalle..

Edelleen tosi ärsyyntynyt äiti lpr ja ihana pieni rv 41+3, vielä 4 päivää... :eek:
 
moi pitkästä aikaan. Laitan tähän puumerkkini ja samalla ilmoitan et meille syntyi 9.8. poika-vauva. Nyt olemme lastenosastolla hoitamassa keltaisuutta pois. Ja itelle tuli rintatulehdus. Et silleen meillä.
 

Yhteistyössä