<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Tervetuloa uudet mukaan :wave:

Täällä molemmat tytöt nukkuu päiväunia ,joten hetken joutaa notkua koneella. Saatiin vauvalle tänään hlö-tunnus. Soitin myös pappilaan ja varasin ristiäiset. Nimestä päästiin vauvan syntymän jälkeen melko pian yhteisymmärrykseen.

Meillä mies vietti varpajaiset esikoisen kanssa minun ja vauvan olessa sairaalassa :) . Olivat grillanneet makkaraa, saunoneet ja syönneet popcorneja sekä katsoneet piirrettyjä.

Mutta nyt hetkeksi nukkumaan ja leputtamaan lantiota ,joka kipuilee taas niin kovin. Onneksi ensi viikolla hieroja.
Jaksuja kovasti masun kanssa menijöille :hug:
-Poni ja vauva 1vk2pv
 
Moro mammat ja suuret vatsat! Onnea teille jo vauva-arkeen totuttelijat :flower:

Täällä minä ja möhömahani. Ei tietoakaan synnytyksestä, blaah. Mies jo ihan hermona töissä, kun haluaisi niin olla jo poikien kanssa kotosalla isyyslomalla, etenkin nyt kun kelit on mitä mainioimmat! Täällä Tampereella on ihan helle ja somppa paistaa :D

Itse yritän keksiä järjellistä tekemistä, ettei pää ihan hajoaisi. Aamu meni asioilla, äsken vein 3v:n ekan kerran srk:n päiväkerhoon. Voi miten mielellään sinne jäi, iso reipas poika. Illalla jos sitten taas vähän siivoaisi.

Kypsää on, vaivatkin jo riittäisi. Ke neuvolaan ja sieltä äitipolille (paitsi jos syntyisi sitä ennen bd )

Kestoista Itse olen käyttänyt mol. aiemmilla lapsilla harsoja (japanilainen kolmiovaippa -taittelulla) ja vaippakuoria aluksi, sitten myöhemmin taskuvaippoja. Alkuun maitokakkavaiheessa riisipaperi on ihanuus, kun siihen tarttuu suurin osa kakasta. Ja se on täysin biohajoavaa. Öisin ja reissussa on ollut käytössä kertsit hyvällä omalla tunnolla :heart: )

Varpajaisista Se on mun mielestäni vähän sellainen once-in-a-lifetime -juttu. Siis toimii esikoisella, mutta seuraavilla lapsilla tuntuu pöljältä, vähän niinkuin polttarit. Eiköhön tuo omakin mies kuitenkin tarjoa kavereilleen kierroksen lähipubissa tai sitten grillailevat naapureiden ja lasten kesken tuossa pihalla. Saa nähdä. Jokainen tekee tyylillään.

:heart: Bonus ja valtaisa vatsa 40+1 :heart:
 
Maanantaissa mennään taas!

Jopas meillä päin ainakin on hurjan syksyinen sää. Kylmää, harmaata ja vettä.. :( No onneksi sade piti sen verran aamupäivällä taukoa että päästiin hetkeksi edes tytön kanssa puistoon happea haukkaamaan.

MARIKKI A: mietiskeli onko lorahdukset lapsivettä vai mitä ja että kuinka kauan voi antaa lorahdella. Mulla kans tänään lorahdellut pissalla käynnin yhteydessä/jälkeen jotain kirkasta, väritöntä ja hajutonta. Epäilen olevan lapsivettä sillä samalla kun lorahtaa niin emättimestä kuuluu omituista ääntä, joten sieltä se neste ainakin tulee.. :/ Tosiaan mistään sitä ei varmaksi voi sanoa onko lapsivettä vai jotain muuta, ellei ole neuvolasta saanut niitä tikkuja joilla mitata. Mut ite en ole kovinkaan huolissani noin pienistä lorahduksista, koska lapsivettähän tulee jatkuvasti uutta tilalle. Esikoisen synnytys käynnistyi kunnon lapsivesien menolla ja silloin ei voinut kyllä erehtyä onko tämä sitä vai ei. Seisoin yhtäkkiä eteisessä valtavassa lammikossa puhumassa puhelimessa mieheni kanssa housut aivan totaalisen kastuneina. :LOL: Sittenpä se olikin menoa.. Itse siis ainakin ihan rauhallisin mielin seurailen jatkuuko lorahtelut tän päivän aikana vielä ja mahdollisesti sitten illasta soittelen synnärille jos olo muuttuu radikaalisti.

Mulla vauvan liikkeet on nyt nykyään öisin varsinkin aivan olemattomia. En käsitä miten niitä ei tunnu makuullaan ollessa. Heti kun aamulla nousen sängystä ylös niin alkaa tuntumaan liikehdintää masussa. Kummallista.. Muutenkin liikkeet hiipuneet todella paljon! Mutta en ole huolissani siitäkään koska silloin lauantaina kävin käyrällä ja pikkuisella kaikki kunnossa. Keräileeköhän se pienikin voimia näinä viimeisinä päivinä siellä yksiössään..?

Mitenkäs TATJANA vointi tällä viikolla?

ONNEA muuten taas uusille vauvautuneille!! :flower:

Nyt taidan lähteä sohvalle hetkeksi pötköttelemään ja katselemaan olympialaisia. Jostain syystä en ole edes päiväunien tarpeessa, kuten normaalisti.

:heart: haaveilija ja poju 40 tasan
 
Onnea vauvaantuneet ja tervetuloa uudet! :flower:

jätän merkin tähän.. olossa ei kummempia, liikuskelee ja välistä tuntuu liikkeet tosi tuskasilta.. jotenki on alkanu pelottaa et tää meidän beibe on jotenki kaksinkerroin tuol kun varmaan varpaat kutittelee niin kamalan alhaalla (tai ainakin viimeks neuvolassa epäilivät että voi olla varpaatkin kun itte ajattelin että joskos ehken kädet kun niin lähellä päätä..) niin, että entäs jos se ei ehdi suoristautua kun lähtee syntymään... hoh hoo, no jospa sillä on hyvät ponkasu mahdollisuudet sitte sujahtaa mieletöntä vauhtia puskien lävitte.. :LOL: huomaa että on ollu väsy päivä...
 
On tylsää joten utelempas huvin vuoksi teiltä lapsen nimeen liittyen, että onko teillä suvussa kiertäviä nimiä tai nimi"perinteitä" (esim. vauvan nimi alkaa samalla kirjaimella kuin jompikumpi vanhempien nimistä tms..). Meillä miehen puolella on suvussa kiertänyt jo ties kuinka monta sukupolvea nimi Ilmari joten meillä pojan kolmas nimi tulee se olemaan! jos tyttö olisi ollut niin olis ollu aleksandra mun mummon ja sen mummon mukaan.

Onnea Mairolle ja perheelle :heart:
 
Kiitos HooÄs synnytyskertomuksesta, mut ihmettelin kuin kirjoitit synnytksen kestoksi 4h ja 20min, kuitenkin kertomuksesta kävi ilmi, että ekoista suppareista loppuun oli tosi paljon aikaa. Onko sairaaloissa eri käytäntöjä, sillä esim. mulla on merkattu ekasta kotona tulleesta supparista asti, vaik se ois ollut niin hentoinen, että juuri tuntunutkaan ja sit sairaalaan lähtöön ollut useita tunteja.
 
Ihanaa, paljon taas uusia vauvautuneita, eli paljon Onnea kaikille vauvansa saaneille!! :heart: :flower:

Ja Hooäs, kiitos synnytyskertomuksesta, niitä on mielenkiintoista lukea! :)

Ja ihania vauvelin kuviaki on taas näkynyt.. :heart:

Meidän arkeen ei sen kummempia, muuta ku että mun rintatulehdus vaan jatkuu ja jatkuu.. :/ Torstaista asti oon syöny antibiootteja ja edelleen kuuri on päällä, siitä huolimatta la-su yönä nousi taas kuume ja uus pahkura ilmesty rintaan, on sitten kipeä!! :'( Oon kokeillu kaalinlehtiä ja kuumaa suihkua, syöny antibioottia ja buranaa, mut ei tunnu auttavan.. Nyt äsken kävin ihan kuumassa suihkussa ja hieroin rintaa, ni vähän tuntu tuo pahkura pehmenevän, mut saa nyt nähä.. toivottavasti tää paranis pian ni sais taas nauttia pienen imetyksestä!

Pikku-neiti on kyllä edelleen ollu rauhallinen.. viikonloppuna oltiin anoppilassa ja kyllä siellä kummasteltiin miten kiltti tyttö on.. :heart: Mut koko ajan sitä alitajunnassa pelkää,että vielä joku koliikki alkaa.. mut täytyy nauttia siitä että ainaki nyt meillä on tosi rauhallinen vauva!:)

Annilia & Nuppu tasan 3vkoa :heart:
 
Onnea vauvoista! :flower:

Varpajaisista Meillä mies kai jonkinlaiset varpajaiset viettää, kutsuu kavereita saunomaan jne. Ja viettää ne siis silloin kun me ollaan sairaalassa.

me oltiin äsken perhevalmennuksessa... siellä oli vauvaperhe kertomassa arjestaan. Niiden vauva oli "jo" 5kk...Kiva kun muilla siinä ryhmässä on LA joskus lokakuussa ja meillä perjantaina :LOL:

Äsken sain muutaman supistuksen aikaseks kun käveltiin vähän ulkona koirien kanssa... mutta siihen ne sit tais jäädäkin. Maha on kyllä ollu ihan sekasin koko päivän... Ja kohta taas saunotaan, vaikka se ei mitään autakaan :LOL:

Nyt iltapalaa ja salkkarit...
 
Aukku, supistukset tosiaan alko kotona to iltana klo22, mutta ilmeisesti laskivat synnytyksen käynnistyneeks, kun supistukset alko olemaan kestoltaan pidempiä. Ja toi oli kahden aikaan päivällä.
Esikoisesta mulla alko supistukset klo15, ja syntyi sitten yöllä 2.40. Kestoksi silti merkattu 4h25min, ilmeisesti lapsivesien menosta laskettu tuo, koska vedet meni kymmenen jälkeen illalla.

 
Ainiin sitä piti vielä sanoa, että mä suosittelen käymään vyöhyterapeutin luona, koska mulla kolmannen käynnin jälkeen synnytys lähti samana iltana käyntiin. :wave: Ja nännien nypläystä harrastin myös samana iltana ahkerasti. :D
 
Aukku Tuosta synnytyksen kestosta sen verran, että ainakin mulla esikoisesta laskettiin (synnytin Taysissa) synnytyksen kesto siitä, kun suppareita tuli n. 5 min välein ja niiden kesto oli n. 1 min. Ja kokonaiskesto meillä näin siis vähän reilut 20 tuntia. Jos harvemmatkin välit ois laskettu, ois esikoisen synnytys kestänyt reilusti yli 24 h. Huoh! Oli tuo 20 tuntiakin reilusti... Lyhyempää nyt toivoen hartaasti!! (nyt kun toiveen esitin ns. ääneen, niin varmaan "päästään" 19 tunnilla ;)

Hannele
 
Eccu kovasti jaksamista! :hug: . Mikä tilantees oikein on, kriisi miehen kanssa vai miten? Kurja jos olet aivan tukea paitsi.

Onnea uusille tulijoille ja onnea uusille vaavin saaneille! Olis niin kiva kaikki minetä, mutta sitten varmasti jäis joku vahingossa pois.

Mies suunnittelikin ajaa putkeen joitakin vuoroja, pääsee aikaisemmin lomalle ja huomennaki on vapaa, kun ajannut nyt yön ja päivän+illan...pitkältä tuntuu itellä nää päivät, mutta saa sit kokonaan pitää huomenna vapaata.
Selässä välil menkkamaista jomotusta, noita kivuttomia suppareita en aina oikein pääse diagnosoimaan, onko ne niitä vai mitä, mutta omituisia tuntemuksia tuolla alhaalla aina ompi. Huomenna on neuvola, jännittää, onko kiinnittynyt.
Alkaa päivät venyä itelläkin jo pitkiksi, vaikka tekemistä on kuinka, säilöntäaikakin justiinsa on. Olen pakkaseen jotai yrittänyt leipoa, tehä ruokaa jne.

Ajatella teistä on moni kotona ollut vaavin kanssa jo pitkään, ei mahda se alku aina niin helppoa olla, ite ainakin muistelee, että imetyksen suhteen ei aina ole niin helppoa eikä niitä öitäkään hyvin saa nukkua. Toivottavasti kuitenkin vauva- arki on alkanut monilla hyvin sujumaan :)
 
On varmaan sitten kätilökohtaista tai paikkakuntakohtaista tuo laskenta. Esim. viime kerralla mulla meni vedet noin 3 tuntia ennen lapsen syntymää, josta alkoi tiheät kivuliaat supparit. Ennen tuota mulla oli noin reilu 5 tuntia melkein kivuttomia suppareita vartin tai puolen tunnin välein. Kun oli maininnut niistä sairaalaan tullessa, synnytyksen kestoksi merkattiin siis yli 8. tuntia.
 
joo ja edellisessä synnytyksessä kätilön kanssa yhdessä keskusteltiin että mikä sen synnytyksen kestoksi merkataan vaikka tiesi koko stoorin monelta oli supistukset alkaneet ym..

mun tekis vaan kokoajan mieli syödä ja syödä ja syödä... ihan uskomatonta! :ashamed: ihana kun salkkarit alkoivat taas!!! :D
 
Pikaisesti tulin kertomaan, että meille syntyi ihana tyttö 16.8. klo 11.21 rv 39 tasan. Painoa oli 3545g ja pituutta 50 cm. Synnytyksen kestoksi tuli lopulta 2 h 21 min, ei keretty mitään kivunlievityksiä laittamaan. Yhden tikin verran tuli repeämää, ei ole kipee ollenkaan. Sterilisaatio tehtiin samana päivänä, sekin haava ruvennut hyvin paranemaan. Tyttö on ainakin toistakseksi tosi rauhallinen ja nukkuu hyvin. Imetys lähteny hyvin käyntiin. Palailen paremmalla ajalla kertoilemaan tarkemmin ja lukemaan teidän kuulumiset.

Onnittelut kaikille, jotka ovat jo vauvansa saaneet, niitä varmaan löytyy jo monta noilta lukemattomilta sivuilta!

Vimppa ja ihana Pimatsu 2 vrk :heart:
 
Onnea vauvaantuneille :heart: :heart: :flower: :flower:

annilialle tsemiä rintatulehuksen kanssa... :hug:

varpajaisista meillä mies ei pidä varpajaisia..

tänne ei ihmeitä, vauva voi hyvin, ainut on että navassa on joku sieni, neuvolantäti teki tänään kotikäynnin ja penslas sitä.. toivottavasti parantus.
mitattiin paino, tytöllä siis syntymäpaino oli 3420g ja kun lähdettiin laitokselta torstaina, paino oli 3380g ja nyt kun mitattiin oli jo 3650g! ainakin maitoa saa.. =)

ei tässä osaa vieläkään tehä muuta kuin ihmetellä, kaikki on niin uutta ja ihanaa. eikä oikein osaa levätä sillon kun olisi mahdollisuus.. vauva nukkuu kuitenki hyvin yöt, herää noin 3 kertaa..

mutta miepäs lähen yrittään nukkumista. toivottavasti äiti lpr ois päässy tositoimiin!!! (meillä oli sama LA ) =)

[/b]eculle myös erityisen paljon voimia hankalaan tilanteeseen!! :hug:

pärjäilkäähän ja voikaa hyvin!

t. hosso ja pikkuneiti 6vrk :heart:
 

Yhteistyössä