<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Moikka!
Tääläkin vielä yhdessä koossa ollaan.

Onnea taasen kaikille vauvansa saaneille :flower:

Joku kirjoitti tuosta sohvalla nukkumisesta.... kuulostaa tutulta! :LOL:
Viime yönä heräsin vessaan kahden aikaa eikä uni enää tullutkaan sängyssä joten päädyin taas sohvalle. Tunnin päästä taisin olla taas sikeässä unessa!
Aamulla seittemän aikaa sit pääsn takas sänkyyn..
Mulla niin kauheet närästykset joihin ei auta renniekään, mut kumma kyllä sohva auttaa

Käytiin appivanhempien luona vielä näyttäytymässä ennen kuin lähtevät etelään lomalle (toivottavasti näkivät minut viimeisen kerran mahan kanssa)

Alkaa vatsanahka olla niin kireällä jo et en enää tunne muuta kuin kutinan, ja viikon sisään on vatsanahka "revenny"...

Tsemppiä kaikille vauvanhaku reissulle lähteneille/lähdössä oleville

Antsu ja ippe 39
 
Yritin kahlata teidän kirjotuksia läpi, mutta en yksinkertasesti kerkee saada kiinni, niin aattelin ees tässä välissä kirjotella kuulumisia ja jatkaa sitten jossakin välissä taas lukemista....

Eli neiti on nyt viikon ja yhden päivän vanha ja todella hyvin on tähän asti menny! Ite oon jo hyvässä kunnossa ja käyty kolmena päivänä jo lenkilläkin, hissukseen kyllä kävelty, mutta joka kerta tuntuu paremmalta. Neiti nukkuu, syö ja KAKKII!! :LOL: Vaippoja menee rutkasti.... Yöt on menny tähän asti yhellä tai kahella syötöllä. :heart: Mutta oottelen kyllä, että kunhan pari viikkoo on menny, niin sittenhän ne mahavaivat vasta alkaa, jos on alkaakseen. Mutta hyvä näinkin, että on saanu tässä alussa itekin hyvin levättyä.

Synnytystarinaa: Minkäänlaisia ennakkomerkkejä ei ollu, eikä ees harrastettu mitään ässiä kun synnytys lähti käyntiin. Perjantai-lauantai yönä tuli ensimmäinen supistus klo 1.30 ja niitä rupes tulemaan 10 min välein. Herättelin miehen ja soitin mun äitin meille, jolla kesti vajaa tunti tulla. Matkalla sairaalaan supistukset tuli 5 min välein, mutta oli vielä hyvin siedettävät. Olisin muuten vielä ootellukin kotona, ellei edelliset synnytykset ois ollu niin nopeita. Sairaalaan kirjauduttiin neljän maissa ja siellä käyrillä alkokin supistukset laantumaan!! Paikat oli kahelle sormelle auki ja kanavaa vielä jälellä. Olin jo ihan varma, että joudetaan takasin kotiin. Kätilö siirti miedät kuitenkin saliin ja käytiin välillä kävelemässä rappusiakin, mutta se ei saanu yhtään supistusta aikaan. Kätilö sano, että ootetaan lääkärin kierto yheksältä ja se kattoo mitä tehhään. Tasan yheksältä alko aika timakat supistukset ja lääkäri katto 9.15 paikat: 3 cm auki ja kanava hävinny ja samantien meni lapsivedet. Siitä alkokin sitten kunnon supparit pikkuhiljaa ja viimenen tunti oli kyllä yhtä tuskaa! Ilokaasua en ees kokeillu, kun huonot kokemukset siitä ja kohdunkaulan puudutetta ei sitten keretty/pystytty laittamaan, kun vauvan pää oli jo niin alhaalla tulossa. 11.15 oli paikat auki ja pääsin ponnistamaan, ja vauva oli maailmassa 11.21. Ponnistusvaihe meni tosi nopeesti ja rytinällä piti vauva saada ulos, koska napanuora oli tiukasti kaulan ympärillä, eikä sitä saatu löysättyä ennen kun vauva oli kokonaan ulkona. Onneksi kaikki meni hyvin, vauvelin naama oli vaan sininen sen päivän, mutta muuten ei mitään. :heart: Ja vaikka rytinällä syntyikin, niin ei tarvinnu tehä kun yksi ommel. Sterilisaation tosiaan tekivät samana iltana, ja sekin haava on jo hyvin parantunu.

Huh, taispahan tulla aika pitkä sepustus.... :whistle:

Lisäilen profiiliin vauvan kuvaa, kunhan saan koneelle niitä vetästyä...

Onnea kauheesti uusille perheille ja tsemppiä vielä mahansa kanssa tuskaileville!!!! :flower: :hug:

Lähen nyt lukemaan taas pari sivua teidän kuulumisia, ennen kun neiti heräilee.... :wave:
 
Ai niin, sitä piti vielä sanoo, kun oli ollu teillä puhetta mistä lasketaan synnytyksen käynnistyneen, niin meille tuli siis synnytyksen kestoks papereihin 2 h 21 min. Eli vasta niistä säännöllisistä supistuksista, kun hävis siinä välillä aikasemmin kokonaan jopa puolekstoista tunniks. Että eroja näkyy olevan paikkakuntien välillä.
 
|O :kieh: :headwall:

Mää vissiin roikun täällä kanssa vielä joulunakin..
Eilen oli kauheita supistuksia, epäsäännöllisiä ja kivuliaita.. Ja sit ne vaan loppu.. |O :/

Ei mitenkään päin oo enää hyvä olla..Kokoajan nukuttais vaan..

Musta tuntuu että Aapeli on hukannu kartan ja kompassin kun ei ulos löydä..

Salamatkustaja + Aapeli rv. 40
 
Onnittelut irtosora vauvelista! :heart: :flower:

Nyt alkaa tosissaan jännittää se huominen... Vielä kun ei täyttä varmuutta ole että jäänkö sille tielle vai tuunko vielä yöksi kotiin... Pojalle on joka tapauksessa järjestetty hoitaja ja eskaritaksille on ilmoitettu eri nouto- ja palautuspaikka huomiseksi... Mielessä pyorii vaan koko ajan se huominen. Joka tapauksessa viimeistään ylihuomenna saan vauvan syliin...

terv. jennika1983 edelleen 41+6
 
Sone
Miten minusta tuntuu et monella on ollut lyhkäset synnytkset , jotain parisen tuntia? En oo kerenny kyl lukee kovin tarkkaan, silmäilly vaan. Oliko kellään muilla hidas synnytys? Minulle merkattiin siitä kun tuli säännölliset supistukset synnytyksen kesto 13h ja joku minuutti päälle. Eli ei merkattu lapsiveden menosta vaikka luulis että siitä asti laitetaan. Muuten olis tulllu jotain 16-17 tuntia kesto.
 
Irtosoralle isot onnittelut :flower: :flower: Kokemuksesi kuulosti tutulta.

Sone kivuliaista supistuksista laskettiin meillä ja synnytyksen kesto 23h

Vauvajuttuja vielä.. Rähmiikö kenenkään muun pikkuisella silmät ja onko ihan normaalia? Tuntuu, että meidän poju ei välillä saa rähmän takia edes simiään auki vaikka kovasti yritänkin niitä putsata :/

Tässä vielä linkki meidän murun kuvaan
http://www.aijaa.com/v.php?i=2598409.jpg
 
Suuret onnittelut uusista vauvoista!!! Ja kiva, että ootte jaksaneet kirjoittaa synnytyskertomuksia, niitä on mukava lukea. Etenkin, kun suurimmalla osalla synnytys on mennyt ihan mukavasti =) .

Täällä ollaan edelleen yhtenä palasena. Miehen vanhemmat kävi päivällä hakee pojan ja koiran sinne hoitoon ja ollaan ihmeissään, et mitä me tehdään täällä kahdestaan! Ja mitä ihmettä mä teen huomenna, kun mies lähtee töihin?!?? Sitä aina välillä oikein toivoo, että sais olla edes yhden päivän IHAN YKSIN, nyt meinaa iskeä paniikki...

Selkää on poltellut ehkä puolesta päivästä asti ja kivuttomia suppareita on tullut jotain 3-4 tuntia. Pikkuhiljaa ne alkaa muuttua edes hieman kivuliaiksi, en kyllä yhtään harmittelis, vaikka muuttuisivat synnytyssuppareiksi!!! Aamulla olis neuvola, mielummin lähtisin synnärille!
Nyt illalla meinattiin lähtee leffaan, viime kerrasta on aikaa "aika pitkä aika", en edes muista, milloin viimeeks... ehkä 2v sitten?

Huomenna ois sitten ultran mukainen LA, kuukautisten mukainen meni eilen. Ultran jälkeen sitä ei muutettu, kun erosi vain 2 päivää.

Joku tuolla monta sivua aiemmin kysyi, mitä ei saanut syödä imetysaikana. Suunnilleen samat ruoat on kielletty, mitä odotusaikanakin. Ite jouduin imettäessä luopumaan ruisleivästä, kun se ei sopinut vauvan vatsalle (etenkin tuore teki kovia ilmavaivoja)ja oisko ollut pavut ja kaali myös sellaisia? Toiset suosittelee, ettei söis voimakkaasti allergisoivia ruokia (esim. mansikka, sitrukset, pähkinä) toisten mielipide taas on, et juuri niitä syömällä estää mahdolliset allergiat.

Oviilille taas, meillä esikoisen silmät rähmi n.10kk... sai niihin kahta erilaisia tippoja (mun nimimuistilla en tosiaan muista, mitä!) joka neuvolakäynnillä ja silmiä piti "pumpata" ahkeraan kotona. Lopulta, kun vihdoin saatiin lähete silmäpolille & kyynelkanavien leikkaukseen tapahtui se ihmeparantuminen, mitä ne oli odottaneet niin pitkään, eikä leikkausta tarvittu.

Jaksamisia vielä meille odottajille - ja erilaista jaksamista myöskin jo nyyttinsä saaneille!

T: Hemuli 40+1

 
neitiperho
Ihan tuohon sektioon kommentoidakseni...oma kohtaista kokemusta siis ei ole, mutta pari kaveria jotka siihen joutuneet ovat joutuneet olemaan sairaalassa noin viikon sisällä. Vähän mulla olis pää hajonnu jos olisin niin pitkään pitäny siellä olla, huh. No joo, tää mun mielipide.
 
Tuttu aloitus: Hirmuisesti onnea taas kaikille vauvansa saaneille!!! :flower: :hug:

Ja teille jotka odotatte vielä: Tsemppiä, ei mene enää kauaa niin kaikilla teilläkin on oma pieni kullanmuru sylissä!!! :hug: :hug:

JabbaTheHut ja muut samasta kärsivät: Kannattaa hakea apua, eikä jäädä yksin tuollaisen olotilan kanssa!! Itselläni on paniikkihäiriö ja tiedän, miltä tuollaset olotilat tuntuu, joten puhu ihmeessä neuvolassa viimeistään asiasta ja sano, että tosissaan on otettava!! Toki voi olla että synnytyksen jälkeinen hormonitoiminta vain tekee tuollaisen olon ja se menee itsestäänkin ohi, mut voi se olla synnytyksen jälk. masennustakin ja sen oman hyvinvoinnin takia kannattee hakea apua!!! Paljon voimia!!! :hug:

Meillä mennyt pikku-neidin kanssa hyvin.. edelleen on tosi rauhallinen ja kiltti tyttö.. :heart: Syö ja nukkuu hyvin, joten ei valittamista! :) Kauheen äkkiä vaan menee tää aika, huomenna neiti täyttää jo 1kk!!! Uskomatonta! Ristiäisiä pitäs alakaa tosissaan suunnitteleen..

Mut nyt pesemään tuo isompi kakkapylly.. :whistle:

Annilia & Nuppu (huomenna) 1kk :heart:
 
Riinan mies täällä moi. Riina käski kirjoitta tänne hiukan mitä tapahtui,..... 0130 about yöllä lähdettiin sairaalaan ja supistuksia sateli tasaseen tahtiin, rauhoittavan piikin jälkeen riina nukahti tunniksi jolloin supistukset alkoivat taas..... piina jatkui klo 1200 asti päivällä jolloin annettiin epiduraalia, helpotti mutta noin tunnin jäålkeen alkoi veren vuoto jolloin rivakkain ottein lähtivät leikkaus saliin............ poika syntyi 1454 mittoihin: 48cm jolloin taistelu paino oli tasan 3410g

molemmat voivat hyvin
 
Onnea jälleen "nyytitetyille"! :flower:
on se niin hienoa lukea että on kaikki hywin..
oon lukenu teidän synnytyksen jälkeisistä masennuksista mutta mites jos näin loppuwaiheessakin jo alkaa joka kohta itkettää... tuntuu et itkua itkun perään on tänäänkin tullut eikä mistään saa lohtua. wälistä on niitä päiwiä kun kaikki on hywin mutta nyt tuntuu et tää koko wloppu on on peestä ollu. huoh.. aattelin waan lähinnä että ei kait se waikuta wauwaan mitenkään kun mami poraa kokoajan jostain.. noh, näitä mun jorinoita, onneks tuo esikoinen on tää walo tässä elämässä! :heart:
 
Ja vielä ollaan yhes koos.. yhtään en enään jaksais odotella. :kieh:

Sylintäydeltä onnea kaikille jo vauvansa saaneille :heart: :flower:

Keskiviikkona olisi seuraava neuvola, mutta eipä sitäkään kovasti kannata odotella kun ei siellä ikinä mitään kummempia tapahdu, tietty vauvelin sydänääniä on kiva ja huojentavakin kuunnella, että tietää kaiken olevan masussa hyvin. Muuten tuntuu et käynnit on turhia. Pääsis vaan synnyttämään ennen seuraavaa neuvolaa.
Joku kirjoitteli vatsan repämisestä. Mulla on kanssa nyt viimeisen viikon ajan vatsanahkaa kutitellut niin pirusti vaikka vauvamasu ei suureksi ole kasvanutkaan ja olen yritellyt rasvailla ahkerasti, mutta eipä tunnu auttavan, arvet on varmasti aikamoiset sitten kun vatsa nahka roikkuu tossa vyötäröllä :LOL:

Tuntuu että monen synnytys on alkanut ihan kuin salama kirkkaalta taivaalta. Se antaa itselle kyllä toivoa, mulla ei tosiaankaan ole minkäänlaisia tuntemuksia että synnytys olis lähelläkään ja toisaalta näillä viikoilla ei se kovin kaukanakaan onneksi voi olla...

Mut nyt lähen väijymään telkkaria.

Aatos ja Pati 40+5
 
Onnea taas kaikille vauvan saanneille!!! :flower: :flower:
Nuita vauva uutisia on niin ihana lukea ja myös synnytyskertomuksia.

Olin tosiaan tänään kolme tuntia töissä. Hyvin meni siellä ja kotona iskä oli pärjännyt hyvin tyttöjen kanssa. Sain lypsettyä vauvalle maitoa ,jota iskä oli antanu pullosta. Meillä esikon kanssa toimi myös vallan mainiosti ,että iskä antoi pulloa silloin ,kun olin töissä ja minä tisua. Nyt tajuttiin ostaa heti Aventin pullo ,josta maitoa saa imeä ja tutti on pieni.

Vauvan kanssa liikkumisesta oli joku kysellyt. Me käytiin kaupassa vauvan olleessa noin viikon ikäinen ja kylässä. Ei nyt kauheesti tule käytyä missään ,mutta huomenna lähdetään shoppailemaan koko porukalla ,kun esikolla 2 v synttäri pirskeet loppu viikosta ja sinne pitää kaikkea hommata.

Mutta nyt vauva tarvii mammaa..
-Poni ja vauva 2vk1pv
 
hello kaikille :)

ollaan pikkumiehen kanssa kotiuduttu :)

eli tässä mun synnytystarinaa:
13.8. menin taysin osastolle 4A käynnistystä varten. Ensin kävi neurologi mua moikkaamassa tän päähomman takia ja antoi luvan synnyttää alateitse. Päätettiin aloittaa käynnistys 14.8. sun kautta annettavilla tabuilla. Olin silloin n. yhdelle sormelle auki ja kanavaa 3 cm jäljellä. En koko torstai päivänä tuntenu kun muutaman hassun supistuksen, en todellakaan mitään kivuliaita. Torstain ja perjantain välisenä yönä 05.15 meni lapsivedet ja välittömästi alkoi säännölliset supistukset ja niitä tuli tunnin verran, mutta sitten loppu kun seinään. Perjantaina aloin sitten osastolla kyselemään että joko vauhditettais jotenkin tai leikattais kun ne vedetkin meni ja on se infektioriski, mutta kukaan ei ottanu kuuleviin korviinsa. Vähättelivät vaan, ettei siinä mitään riskejä ole. Muutama kätilö/hoitsu oli jopa veemäisiä. Koko perjantain aikana tunsin ehkä yhden supistuksen tunnissa ja en saanu edes lisää niitä käynnistyspillereitä kun kuitenkin tulee omiakin supistuksia.
perjantain ja lauantain välisenä yönä nukuin tosi sikeesti. Tunsin kylläkin pari TODELLA kivuliasta supistusta. Lauantaina multa otettiin CRP, joka olikin sitten noussu yli 50, siinä vaiheessa laitettiin antibiootti tippa ja alettiin pyyteleen lääkäriä. Itellä oli todella voimaton olo ja supistuksia ei edelleenkään tullu, vesien menosta oli jo yli 24 tuntia aikaa ja aloin todella huolestuun. Lääkäri tuli vasta yhden aikaan päivällä ja katso onko tapahtunut mitään ja oli pudota tuolilta. Olin 7 senttiä auki, ilman mitään kipuja. Siitä sitten lähdettiin synnytyssaliin, onneksi mies oli jo valmiiksi paikanpäällä. Siellä kätilö laitto melkein heti oksitosiinitipan vauhdittaan supistuksia, sain myös tramalia päänsärkyyn, kohdunkaulanpuudutteen ja epiduraalin. Välittömästi kun olin saanut epiduraalin alko kauhea paineen tunne ja olinkin jo täysin auki. Hiukan punkesin ensin vauvan alas ja sitten yhdellä kunnon ponnistuksella syntyi meidä masa vauva. Synnytyksen kestoksi kirjattiin 2h 40min kaiken kaikkiaan. Sen jälkeen mentiin 2b osastolle jossa sitten viihdyttiin 1 vko ja 1pv. Mun omat tulehdusarvot nousi 170 ja sain muutaman päivän antibioottia suoneen ja sitten tableteilla mitä popsin vieläkin. Poika joutu valohoitoon bilirubiinin takia. Tänään kotiuduttiin. Annan kyllä plussapisteitä 2b osaston ihanalle henkilökunnalle, mutta paljon ei hyvää sanottavaa ole siitä toisesta osastosta.

Kyllä on vaan jotenkin niin epätodellinen olo tosta ihanasta pienestä kääröstä kuka tuolla sängyssä tuhisee. Isoveli on aivan onnessaan :heart:

eipä mulla muuta

salah ja masa 8 vrk
 
Onnittelut uusille vauvan saaneille :flower:

Mä yritän mennä nukkuun, vaikka huominen jännittääkin ihan hirmusti...

Toivottavasti Jennikan kanssa päästään molemmat huomenna tositoimiin tyksin mäellä =) Tsemppiä niin sulle kuin kaikille muillekin!

Soma & Vaavi 41+5
 
Yäääh mua huijattiin neuvolassa...ei tää syntyny ennen maanantaita...ellei nyt ihan just tuu ulos.
Hiivan sitten tyrkkäs alakertaan ja puikot sain, mistä ei kyllä ole ikänä apua ollu mutta ei kuulema voi nyt muuta ottaa.
Mahanahka mullakin nyt revenny navan alta pystysuoraan niiiin leveen arven ettei varmaan ikinä parane, oikeen semmonen roikkuva heltta siinnä.
Kohdunsuulta kuuluu ritinää ja napsahtelua yhtenään mutta ei sieltä mitään suurempaa taida vuotaa, olo on inhottavan jännittynyt, ei tule unikaan ennen aamun tunteja.
Tahtois alkaa jo elää eteenpäin.

ihantyhmää-eccu ja puskutraktori 39+1
 
Täällä kukutaan hereillä... alko vessareissun jälkeen supisteleen, ei kovin usein, mutta hemmetin kipeesti. Ja uni ei yllättäen tuu. Maha meni sekasin heti muutaman supparin jälkeen... Nälkä olis, vielä pystyin vähän jotain syömään. Eiköhän nää tästä pikkuhiljaa lopu, se nyt olis jo liian hyvää ollakseen totta että pääsis synnyttään tänään :LOL:

Nii ja onnea vauvautuneille! :flower:
 

Yhteistyössä