<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Heitsu86 d :) b

minä nukuin taas kokoyön käymättä laisinkaan wessassa!! :eek: on ainakin pari yötä saanut nyt nukuttua ihan hywin, ihmettelin tuossa kun ei hirweempiä liikkeitä ole kuulunut mutta kyllähän tuolta jotain möngerrystä tuntuu..
 
ainiin, tässä mietiskelin kotiutumiswaatteista, että ootteko käyttäny kypärämyssyä jo lähtiessänne pipon kans wai ilman kypärämyssyä..? itse olen walkkailut waatteita mukaan ja päädyin siihen kietaisubodyyn ja puolipotkareihin + sukat ja tumput ja warmaan fleesehaalari ja pipo mut entäs se kypärämyssy? minä otin kyllä toisenkin waateparin mukaan kaiken waralta...
 
:wave: Huomenta!
Täällä ollaan aina vaan!

Onnea vaaviutuneille ja kiitos taas synnytystarinoista!

Alaselkään juilii nyt koko ajan (alkaen puoli tuntia sitten), mutta ei siis varsinaisesti supista. Johtunee siitä, että kävin heittämässä miehen autolla töihin ja tuo autossa istuminen ei varmaan pikkuisen mielestä ole enää pop!
Iltapäivällä 15.30 olis neuvola, jonne neuvolantäti ei enää kyllä toivottanut tervetulleeksi ;) No, kiva mennä ns. yllärivisiitille, että "ei musta näin helposti eroon pääse" :LOL:

Aattelin tänään kaivella sukkapuikot esiin ja käydä ostamassa villalankaa, niin alan tehdä esikolle villasukkia tulevan talven varalle. Niin no, täytyy varmaan kaivella sukkien ohjekin jostain, olen viimeks ehkä ala-asteella villasukkia kutonut, mutta eiköhän tuo onnistu, kun hetken reenaa. On sentään tullut kudottua matkan varrella jotain muuta.

Eipäs tässä kummempia. Jotenkin helpotti, kun alkoi taas arki viikonlopun jälkeen. Viikonloppuna tuli varmaan ihan suotta odoteltua vain koko ajan, että joko, joko, joko...

Rouses Noista vaavin kotiutumisvaatteista: Meikäläinen aatteli, että se äippäpakkauksen nauhamyssy (puuvillainen) ja siihen ehkä päälle sellainen kudottu nauhallinen villamyssy, jos on viileetä. Muutoin olen pakannut sen äippapakkauksen vanuhaalarin mukaan ja siinähän on huppu, joten uskon että riittää. Ei varmaan kuitenkaan keskellä yötä sairaalasta lähdetä kotio, joten uskon, että yli +10 astetta on väkisinkin lämmintä ulkona :)

Heitsu: Tsemppiä suppareihin! Katotaan kumpi meistä samalla lasketulla ajalla kerkii ensin :) No, ok, ei tää oo kilpajuoksu, myönnetään, mutta kohta alkaa tuntua siltä :)

Hannele 40+3
 
Huomenta!

Suuren suuret onnittelut Triinulle ja apobase cremelle nyyteistä!! :heart: :heart:

Silmien rähmimisestä sanottiin meille synnärillä, että on täysin normaalia ja huolellinen silmien putsaaminen vanulapuilla auttaa. Loppuu kyllä aikanaan.

Hyvin on täällä suunnalla menny. Tyttö nukkuu, syö ja KAKKII urakalla myös täällä. :D Yöllä heräilee kaks kertaa syömään ja yleensä ekalla syöttökerralla on pakko käydä vaipan vaihdossa, kun aina siellä on sinapit.
Maidon tulo on onneks alkanu tasaantumaa. Enää ei oo tarvinu pumppailla niin paljoo ku alkupäivinä. Vielä ku sen verran tasaantuis, että vois nukkua ilman liivejä ja suojia. =)
Ainii, napatynkä tytsyltä irtos viime to. Löyty aamulla alavatsalle liimaantuneena. :D

Nyt äkkiä aamupalalle, ennen ku heräilee torkuilta. :wave:

Poksahtelevaa viikkoa!! :hug:

HooÄs ja Pimatsu 10vrk
 
Onnea jälleen vauvautuneille! :flower:

Olikos se äiti LPR kun kirjoitteli joku aika sitten, että vanhan kansan mukaan kohta synnyttävä äiti alkaa siivoamaan ihan hulluna...no mulle kävi niin, koska 13.7. siivosin oikein kunnolla(pesin lattiat) ja tunsin itseni todella pitkästä aikaa energiseksi. Sitten 14.7. aamulla meni vedet. Itse en toki yrittänyt alkaa synnyttämään, kun viikkoja vasta 35+4. Nooh, sattumiahan nuo vaan on ja ennen kuin vedet meni olin juuri punkenut ihanat tukisukat jalkaan, kun oli älyttömät turvotukset.

Nyt kun olen miettinyt omaa oloani silloin rv30-35 niin mulla oli ihan älyttömän tukala olo. Olenkin ihmetelllyt,, että miten te kanssasisaret jaksatte/pystytte esim. siivoamaan. Meillä kun oli tuo muutto tuossa kesäkuussa, niin mä en käytännöllisesti pystynyt tekemään mitään. Oma äiti oli täällä siivoamassa yms. Kai mä sit vaan olin niin vaivanen :( Mulla sattui aina mahaan, kun esim. vaikka kummarruin jotain alakaappia pesemään. Ja seksin harrastus! Miten se oikein onnistuu?? :LOL:

Tämmösiä tuli nyt pohdittua näin aamun alkajaisiksi.

Toivotaan supistelevaa päivää ja viikkoa!
 
Onnea vauvautuneille :heart:
Meillä alkanut olemaan mahavaivaa, tuntuu ettei cuplatonikaan oikein auta :/ Takana tosi rikkonainen yö..
Mies meni tänään ekaa päivää töihin isyysloman jälkeen ja poika on tänään ja huomenna tarhassa. Vähän jännittää miten tää lähtee sujumaan. Esikoisella meinaan semmonen uhma että oksat pois :snotty:
Kuvaakin yritän jossain vaiheessa nupusta laittaa..

f ja tyttö 2 vk
 
JabbaTheHut,
jos vain missään vaiheessa ehdit, niin lue Brooke Shieldsin kirja:
Tuli sade rankka.
Onko olosi yhtään parantunut? Synnytyksen jälkeinen masennus harvoin alkaa ihan heti synnytyksen jälkeen, usein on kyseessä ns. "baby-blues", joka johtuu hormonitasapainon järkkymisestä synnytyksen jälkeen. Usko siihen, että olotilasi on ohimenevä. Minä sairastuin synnytyksen jälkeiseen masennukseen kun esikoinen oli yli vuoden ikäinen. Tai no, näin jälkiäteen ajatellen oireet olivat varmasti olemassa jo aiemminkin, totaalinen romahdus tuli vasta myöhemmin. Keskusteluapu on tärkeää, ja se, että löydät elämääsi jotain mikä innostaa ja kiinnostaa sinua. Ja siis tämä perheen ulkopuolelta. Ota oma aikasi vaikka väkisin, ja lue esim. tuota kirjaa puoli tuntia, tunnin päivässä, siitä on hyvä lähteä. Ja lähde kävelylle mahdollisimman usein: kävelyssä on sydämen rytmi ja se rauhoittaa.

Kaikkea hyvää sinulle!

KP
 
siivousinnosta... meillä ei varmaan tuu ikinään sitten syntyy kun musta tuntuu et voisin vaan nukkua eikä yhtään siivous innosta vaikka huomenna on tulossa miehen vanhemmat jotka ovat siihen asti kun vauva syntyy että pääsee toi mies synnytykseen mukaan ja ovat esikoisen kanssa kotona... ei millään jaksais mutta pakko kait se ois yrittää alottaa, kyllähän sitä kun alkuun vaan pääsis.. ehkäpä eka laittaan pyykkikone pyörimään..
 
Morjentes mammat! Onnea vauvautuneille!

Täällä yhä notkumassa. Eilen siivotutti kovasti, tuli imuroitua, pestyä lattiat ja vessakin :) ja miehen kanssa vielä puuhasteltuakin, mutta mitä vielä; vessassa kävin pari kertaa yöllä, mutta muuten nukuin kuin tukki :eek: Että näin hyvin mulla nämä kikkakolmoset toimivat. Ei taida edes sairaalakassin purkaminenkaan auttaa tällä kerralla. Näin jo eilen "päiväunia" 5kg vauvan synnyttämisestä, pipo oli 40cm. Olikohan enneuni?

Noh, huomenna sitten sinne äitipolille. Neuvolakontrolleja ei ole edes enää sovittuna. Saas nähdä, mitä huomenna sanotaan (kotiin vaan ja ensi viikolla uudestaan... :kieh: :( :eek: )

Suuresti sympatiaa muille kärvistelijöille! Kyllä mekin sitten joskus vauvaudutaan *toivossa on hyvä elää*

Bonus ja hiljainen masukki 41+1
 
täällä oltais lähdössä vaunuilemaan ekaa kertaa, mitä siis vauvalle vaunuihin päälle?? täällä tänään 12 astetta lämmintä, pilvistä ja tyyntä. tää on mun pahin hirvitys, en tiiä mitä tuolle kullalle pistää päälle ettei jäädy tai pakahdu joten auttakkee onnetonta!

salamanteri & Bayden 8vrk
 
no niin rv 42. Toivottavasti siellä muut 42:set on päässet jo käynnistyksiin ja vauvanhakuun, olikin muutama menossa, mulla se ilon päivä koittaa vasta huomenna. Toivottava on ettei ihan hirveän kauan siinä hommassa mene. Kai se pikkuinen tämän viikon aikana saadaan sieltä yksiöstään savustettua ulos, erityisen viihtyisä paikka taitaa olla.
Mulla on jo se ennen synnytystä masennus, on todella epäonnistunut olo kun tuntuu että jotain vikaahan minussa täytyy olla kun en tätä lasta saa synnytettyä. Vaikka eihän niitä supistuksia ajatuksen voimalla tehdä, eikä täällä kyllä millään ässillä eikä muillakaan kirjaimilla, mutta silti. Niinhän se on että la on vaan viitteellinen päivä, mutta jotenkin tuntuu että kaksi viikkoa jo yli niin voisi pikkuhiljaa ruveta jakautumaan. Ei pitäisi paljon muutenkaan heittää tuo laskettu päivä (ainakaan eteenpäin) kun plussan testasin jo melkein kolme viikkoa edellisistä menkoista.
Jotenkin jo harmittaa kun ei saa 'luonnollista' synnytystä kokea vaan supistuksetkin pitää jollain lääkkeillä tehdä, eikö mun kroppa oikein tajua että pitäisi synnyttää pikkuhiljaa. hemmetti.

Sori kamala vuodatus, toivottavasti viikon päästä palaan iloisempien uutisten kanssa.

Ja todella toivon että muut perässä tulijat pääsette vähemmällä odotuksella.
 
Tervehdys pitkästä aikaa ja onnittelut pienokaisista!

Täällä on muutto takana ja kun viimeisetkin laatikot oli kannettu sisään, niin siirryimme Naistenklinikalle jatkamaan iltaa. :whistle: Menimme sinne sillä mielellä, että kotiin vielä lähdetään, mutta sinne jäätiin. Tyttö syntyi vajaa 4 tuntia myöhemmin. Synnytys oli mielestäni helppo, mutta laitan pidempää kertomusta myöhemmin paremmalla ajalla.
Tyttö syntyi 21.8. päivän ensimmäisenä vauvana. Painoa oli syntyessään 3440g ja pituutta 50cm. Rv oli 40+2 (ultran mukaan 40+0). Eilen kotiuduimme sairaalasta ja nyt kulutan päivää ihastelemalla söpöä neitokaista.

Ruuhkista: Kun me menimme NKL:lle siellä oli meidän lisäksemme 4 synnyttäjää, eli kätilö oli käytännössä melkein koko ajan meidän kanssa, koska hänellä ei ollut muita synnyttäjiä. Osastollakin oli neljän hengen huoneessa koko ajan kaksin toisen naisen kanssa. Eli mitään ruuhkaa en havainnut koko aikana. Taitaa olla ruuhkat kiinni ihan ajanhetkestä, jonakin hetkenä on ja toisena ei.

Synnyttämättömille: Unohtakaa s:t ja muuttakaa. Se tehoaa oikeasti. :LOL:

Marikki ja pikku-epeli 4vrk
 
Hooäs, olen yrittänyt jo aiemmin laittaa yhteisössä jotain kuvia siinä onnistumatta. En tutkaillut asiaa tuolloin enempää, mutta nyt yritin täytellä tietoja vaavista niin ei anna niitäkään lisätä eikä myöskään avata keskustelua. Osaatko sanoa missä voisi olla vika??

Meille kuuluu ihan hyvää, Sohvi-neiti on keskiviikkona jo 6 viikkoa vanha. Syö edelleen tiheästi, välillä sai vähän lisämaitoakin kun paino oli noussut vain 130g/vko. Viime viikolla oli jo 300g/vko joten palattiin pelkälle rintamaidolle. Pari kertaa päivässä nukkuu 2-3h unet, muten syö ja torkkuu enemmän tai vähemmän vuorotellen. Yöllä eka pätkä ilta ysistä/kymmenestä on 3h unta ja syönti, sitten 2-2,5h ja sitten 2h (jolloin klo n. 6) jonka jälkeen aamu ysiin saakka tissuttelua ekoihin pidempiin uniin. Tässä puolen pvän ympärillä syöntiä n. 3-4h jonka jälkeen seuraava pidempi uni. Vähän rasittavaa, mut eiköhän se tästä. Viikon välein olemme käyneet neuvolassa, ylihuomenna lääkärintarkastus.

Tsemppiä kaiklle vauva-arkeen ja erityisesti jaksuja vielä omaansa odottaville,
 
Onnittelut Marikki A prinssistä! :heart: :heart:

Nyt olis saldona tyttöjä 39kpl ja poikia 31kpl! Hurjan moni jo poksunu. =)

salamanteri, meillä oli eilen täällä 13 astetta lämmintä ja melko tyyntä. Vauvalla oli vaunuillessa päällä body, puolpotkarit, sukat, villatöppöset, villatumput, pipo ja tollanen fleece pussukka puku. Oli varmaan ihan ok varustelu, kun parin tunnin ulkoilun jälkeen kotiin tultuamme oli lämmin, ei kylmä eikä kuuma. :)

Mites muuten ku oli puhetta, että siirrytään yhessä tonne vauva puolelle, sitten ku kaikki on nyyttinsä saanu, mutta meitä on yhteensä about 140kpl ja osa on sellasia, ettei oo ilmotellu plussan jälkee itestään mitää. Ni koska me tiedetään, että kaikki aktiivisimmat palstalaiset on päässyt nyyttinsä hakuun ja vauva-arkeen kiinni?!

Tällästä pähkäilee HooÄs ja syliin simahtanut Pimatsu
 
HooÄs, voihan olla että mun koneessa on jotain 'vääriä' asetuksia tms. mutta sitä mäkin ihmettelen et pääsen sisään, pystyn täyttelemään juttuja jne. mut sit jostain syystä stoppaa. No, yritän tutkia vielä. Jos keksit jotain niin olen kiitollinen, nimimerkki on Suvi.
 
Paljon onnea vauvansa saaneille :heart: :flower:
Tsemppiä teille jotka vielä odotatte sitä vauvan syntymäpäivää :hug: :hug:
Vielä viikko sitten itekki odotteli, ja laski supistusten välejä ja mietti et onkohan tämä päivä se päivä jolloin vauva syntyy..13 minuuttia vaille puolen yön poika sitten syntyikin :heart:

enmppu ja poika 1viikon :heart:
 
SK06, kävin kurkkaa yhteisössä, ni kyl siel pitäis olla kaikki ihan ok. Sun koneella on varmaa joku herjauspäivä, ku oot pystyny tosiaan jo jotain sinne lisäilee aikasemmin. Koklaa joku toinen päivä uudestaa. Ilmottele jos ei onnistu sittekkää. :wave:
 
Paljon onnea uusille vauvaantuneille!!

ja kovasti jaksamisia vielä odottaville!!

Meillä päivät nukutaan ja yöt syödään. Nyt onneksi osaa itse "nukkua" ja syöttää vauvaa, ei ole niin väsyny. esikko oli samanlainen ja silloin en osannu sängyssä imettää, nousin aina istuun ja siinä se koko yö menikin. mut silloin ei haitannu vaikka itekki päivät nukku!
kakkonen oli ihan erinlainen, yöt nukku hyvin vain pari syöttöä ja ne puolessa tunnissa reippaasti. mut päivällä ei nukkunu! sitä piti kantaa koko ajan, heti jos laitto johonki, niin huuto alkoi.

Ulkoilemassa ollaan käyty ja vauva viihtyy vaunuissa, onneksi!! muuten räjähtäis pää. Yksinki olen jo koiran kans päässy(hirveellä kiirreellä takas :LOL: ) pumppasin pulloon maitoa ja mies sitten syötti sillä välin.

Synnytystarina

viikko sitten su-ma välisenä yönä heräsin klo 02 ku pissatti ja nipisteli. kävin vessassa ja limatulppaa irtos pönttöön ja vähä tuli myös verta. arvasin et lähtö lähellä, jee!! menin vielä nukkuun ja heräsin 04 ku supisteli, kovin heikosti , mut kuitenkin. mies heräs kans ku pyörin siinä ja sanoin sille, et voi tulla lähtö pian. 05 nousin ylös ku oli hankala maata, mut heti helpotti, ku kävin vettä juomassa. 06 mennessä oli tullu ja pari kipeää supistusta ja lähdin soittamaan äidille, et voisko siirtää työvuoroja ja tulis kattoon tyttöjä, mä lähden synnyttään. Äitihän tuli. viime synnytys oli tosiaan niin nopeaa, ettei uskaltanu jäädä odotteleen säännöllisiä ja oikeesti kipeitä supistuksia vaan lähdettiin oysiin. siellä oltiin 07 ja 4 senttiä aiki kohdunkaulaa ei jäljellä enää mitään. saliin ja vaatteen vaihto. suolen tyhjennys :x vaikka mulla oli aamun mittaan maha toiminut tosi hyvin.
kätilö kävi sit 08 maissa laittamassa mulle penisiliini tipan sen streptokokin takia ja kyseli, et haluanko epiduraalin, se pitäis laittaa nyt. mut en ollu kipeä ja tuntu hullulta sitä ottaa. kätilö oli innossaan ku siitä kieltäydyin. sitte kohta tulikin jo kipeitä supistuksia naamaa jo piti irvistää. 08.30 tuli oikeesti hirvee supistus ja kalvot tais mennä siinä vaiheessa, miehelle sanoin et nyt nappia painamaan joutuin vauva syntyy NYT!! kätilö saapui paikalle tilannetta kattomaan ja totes, et nyt synnytetään soitti kaverin paikalle ja niin sitä sit synnytettiin. onhan se yhtä helv..ettiä, mut palkinto on niin ihana :heart: :heart:
heti ku vauva on syntynyt kaikki kivut katos, on se niin ihmeellistä!
ei repeämiä, ei tarvinnu leikata ei ainuttakaan tikkiä! jälkisupistukset oli parina päivänä tosi kovat, mut niihin onneksi auttoi burana.

triine ja prinsessa 1 vko
 
Onnea uusista vauvoista!!!

Eilen oli meilläkin jo ekaa kertaa lähtö synnärille mielessä... oltiin siel leffassa ja siellä sitten iski ihan kunnon supparit. Väliä en tiiä, kun miten siellä kelloa näkis, mut koko selkä oli tulessa, samoin maha ja koko alapää. Kestoltaankin olivat jo sen pituisia, et varmaan jotain tapahtui. Olisin mielelläni ottanut kivunlievitystä ja miehelle jo sanoin, et voipi tulla ensi yönä lähtö, mut katellaan nyt kuitenkin leffa loppuun. Vaan sinne leffasaliin ne supparit sit lopulta jäi... :( Tuossa tunti sitten alkoi taas kevyt selän polttelu, suppareita kovasti odottelen... vaikka eihän sitä sais siskoa ohittaa :p että tsemppiä ja suppareita sinne Tampereelle!!!

Aamulla olin neuvolassa, painoa taas yli kilo viikossa... :whistle: nyt on kyllä vähän turvotusta, mut jo 2kg enemmän, mitä esikoiselta ehti tulla... (18kg...) Pissa kuitenkin puhdas ja paineet alhaalla, joten terkan mukaan ei ongelmaa ja muistutti taas, ettei edes tarviis kaikkia kiloja laihduttaa pois. Hemppakin oli noussut sen verran, et voin jättää rautatabletit pois ja jatkaa syöntiä sit synnytyksen jälkeen - kunhan sinne nyt pääsis!! Vauva on kuitenkin nyt hyvin laskeutunut ja jopa kiinnittynyt, VAUTSI, esikoinen kun pyöri vielä ponnistusvaiheessa ja kätilöillä oli työ saada pää sieltä oikein päin ulos! Aika positiivisin mielin olen, että tällä viikolla pääsen synnyttää. Terkka varasi ajan ensi tiistaille, tosin sanoi, että tuskin enää nähdään. Samalla sanoi, et ensi viikon lauantaina voin suoraan marssia ilman eri lähetteitä äippäpolille yliaikaiskontrolliin, jos jostain syystä vauva ei vielä olis ulos putkahtanut. Tänään terkka arvioi, et vauva olis jo vähän päälle 4kg, "oikein hyvän kokoinen", ainakin pitkä selkä jos ei muuta. Taitaa nää yli 4-kiloiset olla sukurasite :D .

Jokohan sitä pakkais sairaalakassin? Mies odottaa isyyslomaansa ja meillä on molemmilla jo kova ikävä 3v riiviötä, joka siis lähti mummolaan hoitoon ihan eilen. Täällä vaan on ihan liian rauhallista ja hiljaista nyt - ja TYLSÄÄ!


Hemuli 40+2
 
Onnea synnyttäneille ja kiitos tartinoistanne!!

Minä vain odottelen, monena iltana kevyitä suppareita tullut, kadonneet sitten yön aikana. Mies aloitti loman ja sen jälkeen lapsosetkin rupesivat pidempiä öitä nukkumaan, eivätpä ole herätelleet kuuden seitsemän aikoihin...En ole pitkään saanut nukkua yli seitsemän, nyt parina aamuna ja olo aivan toisenlainen!!

 

Yhteistyössä