<3<3 ELOMASSUT ELOKUUSSA <3<3

Marikoo: Mulla myös on ne supistukset sellaisia, että vetää vatsan kivikovaksi. Eivät mitään tuskaisen kipeitä ole vielä olleet, mutta sitten lisäksi on noita kuvailemiasi "puukotuskipuja", tosin mulla ne ei tunnu selkään asti, ainakaan kovasti, vaan tosi kipeästi viiltää tuosta etupuolelta...näin minäki ajattelen, että nekin vie vaan tätä prosessia eteenpäin...ainaki toivon niin
:whistle: !

Löytyipä muuten hupaisaa puuhaa näihin tylsiin, saamattomiin, laiskoihin päiviin osoitteesta www.yearbookyourself.com. Tuli vähän oman kuvan avulla katsasteltua, miltä minkäki vuosikymmenluvun tukkatyyli olis itellä näyttäny...heh. Saipa kivasti taas aikaa kulumaan, kohta onkin jo mies kotiovella ja tuo kotipizzaa tullessaan...NAM :saint: ! Taas oli viimesen viikon aikana tullu +800g, mistähän kummasta johtunee tuo...kaiken kaikkiaan tullu raskauden aikana +23 kg... :whistle:

Heipat kaikille ja onnea taas iloisista vauvauutisista :flower: !

Elo-onni (paremmin sanottuna sittenkin Syysonni) + Jyry Yrmy 40+1 (40+5)
 
Kiitos teille kaikille tsemppauksesta ja omakohtaisten kokemusten kertomisesta, helpottaa paljon oloani!! :heart: Nyt on ollu vähän parempi päivä eilisen tapaan, mutta jännittää edelleen että milloin vauva alkaa itkee ja saanko häntä rauhoittumaan, yleensä odotan että mies menee hyssyttelee poikaa.. :ashamed: :'( Nyt jännitän hulluna myös sitä kun mies lähtee töihin ilmeisesti ens viikon jälkeen että miten jaksan.... onneks hällä on mahdollista tehdä lyhyempiäkin päiviä jos sille tuntuu, ja työmaat on kai lähettyvillä joten aihetta paniikkiin ei kyllä olisi mutta en osaa kuin jännittää. :(

Sain itseäni niskasta kiinni imetyksen suhteen: en enää lypsä ja syötä pullosta, vaan annan vauvan imeä tissistä ja jos näyttää että jää nälkä niin annan korviketta..

--->
 
Voipi olla että täällä on ollut jo tästä aiheesta, mut on jäänyt sitte multa näkemättä. Onko jollain käynyt niin ettei maito ole noussut lainkaan. Tässä meinaan on yks, eikä edes tipan tippaa tule.. musta vähän outoa, mut hyvin ollaan pärjätty korvikkeilla! Ja pallero nukkuu hyvin yöt (kerran herää syömään)päivällä muutaman tunnin hereillä ja sitte taas sammuu kuin saunalyhty. Mulle sanottiin sairaalassa, että jos syö paljon suklaata kuin imettää voi maito maistua vauvan mielestä pahalta ja se voi kieltäytyä syömäst. en kyllä tiedä pitääkö paikkaansa, mut itse voin ihan huoletta syödä kuin kerran maito ei edes noussut.

mariska77 ja pallero 13 päivää
 
Onnittelut jälleen uusista pienokaisista!

Täällä oli myös tänään epätoivoinen hetki. Itkeä pillitin vain. Vauva oli käytännössä hereillä kello kahdesta yöllä kello kymmeneen aamulla! Kitisi ja vinkui, jos yritti sänkyyn laittaa. Olin ihan loppu. Onneksi mies otti vauvan hoitoonsa ja sain nukuttua pari tuntia kunnolla. Olo on taas parempi. Nyt neiti on sitten nukkunut koko päivän! Eli pelkään samaa rumbaa taas ensi yöksi. :kieh:

Marikki ja neiti 8vrk
 
Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan teijän kuulumisia ja kertomaan omia =)

Meidän poika nyt 2 viikkoa ja 3 päivää "vanha". Tänää oli neuvola ja poika senkus kasvaa ja potristuu. Viikossa tulee aina päälle 300g lisää painoa, mikä on tosi hyvin. Pojan syntymäpaino oli 3195g, sairaalasta lähtiessä painoi 3065g, viikko siitä paino oli 3370g ja nyt taas viikko tuosta 3370:sta paino on 3680g. Eli joka viikko tulee vähä päälle 300g lisää painoa. Tosi hyvin. Muutenkin kaikki menny tosi hienosti =)
 
Oikein paljon onnea kaikille uusille vauvaperheille :flower: ja voimahalit niita tarviiville! :hug:

Mies toi tänään töistä tullessaan mulle imetystyynyn ja näin parin syöttökerran jälkeen tää on loistava! Nyt jopa pystyn hyvin tänne kirjottamaan samalla, kun neiti tuossa tyynyt päällä tissiä luputtaa (tai siis taas nukahti kesken syönnin....) :heart: Minäkin muuten rintakumin kanssa imettelen. Piti ottaa käyttöön parin päivän jälkeen, kun kotiin päästiin, kun oli nännit ihan ruvella. Ja sittenpä neiti tykästykin siihen niin kovin, että tahtoo vähän levottomasti syödä ilman kumia. Välillä pahimpaan nälkään menee paljas tissi, mutta sitten alkaa hyörimään ja loput syötän kumin kanssa. Mutta pääasia, että maha täyttyy....

Ristiäisistä ootte puhuneeet. Me pidetään ristiäiset samassa paikassa, missä meidän häät oli viime vuonna ja sama vihkipappikin tulee kastamaan. Paikka on tosi viihtysä "majatalo" joen rannalla ja paikan pitäjät mukavia. Pääseepähän ite helpommalla, kun ei tartte tehä mitään. Eikä meillä kotiin ois kyllä mahtunukaan, eikä astiat mistään riittäny yli kahellekymmenelle ihmiselle. Paikalle ei tule kun sisarukset lapsineen, mummit ja kummit. Ruokaa pitää tarjota, sen verran kaukaa tulee pari perhettä.

Mua kans kauhistuttaa tuo D-tippojen alotus, Jekovitit ois oottamassa ensi viikkoa. En oo ite asiassa ees ajatellu, että niitten antoo vois lykätä myöhäsemmäks. Te jotka ootte siirtäny alotusta, mitä mieltä ovat neuvolassa olleet? Pitää kattoo miten lähtee sujumaan, toivotaan parasta.

Meillä muuten neiti on myös aika kova piereskelemään varsinkin iltasin. Piti ihan maha kippurassa nauraa yks ilta, kun pimu päästeli paukkuja kun isot miehet! :LOL: Mutta hyvä, että ilma tulee ulos, eikä jää mahaan kiertämään..... =)

No taitaapa olla jo aikalailla tekstiä taas yhelle kerralle... Mutta jospa tässä nyt pääsis vähän useemmin kirjottelemaan, kun on tää ihana tyyny!

Paljon paljon supistuksia toivottelen kaikille, jotka vielä vauvelia masussa kantelee!!!

Hauskat viikonloput kaikille mammoille ja vauvoille! :wave:

Vimppa ja ihana suppusuu 13 vrk :heart:
 
pikaiset moit :wave:
lohduttavaa kuulla, että muillakin on itku herkässä ja hetkiä, jolloin ei ole ihan niin hehkeä olo.
on tosi vaikea tottua yöheräämisiin jopa tunnin välein. sitten kun vauva nukkuu kolmen-neljän tunnin pätkän (about kolmesti päivässä viime päivät), ei oma unihetki osukaan samaan aikaan :( tosi kurjaa. vaan ehkä keho tästä tottuu uuteen "rytmiin".
halaus meille kaikille, jaksamisia! :hug:

irtis ja poika 11 vrk
 
Heippa taas!
Tuli vaan sellanen mieleen että minkä ikäisen vauvan kanssa ootte menny kauppaan ja muihin vastaaviin paikkoihin? Voi olla että aiheesta on joskus keskusteltukin...
Mulla ei siis ole mikään kiire minnekään mennä, mutta ihan mielenkiinnosta kysyn... =)
 
Hei vaan mammat pitkästä aikaa..kylläpä täällä on tullut tekstiä sen jälkeen kun oon viimeksi käynyt lukemassa :) pistin sitten miehen asialle tulla kertomaan teille että miten meille kävi. Eli tosiaan hätäsektioon jouduttiin, koska synnytys ei edennyt 12 tunnin kärvistelyn jälkeen..aloin vuotamaan aika reippaasti verta ja vauvansydänäänet laski. Voitte kuvitella minkälaiseen paniikkiin jouduin :ashamed: kuitenkin loppu hyvin, kaikki hyvin, terve poika tuli maailmaan ja on aivan mielettömän ihana tapaus..on valloittanut mun sydämen ihan täysin :heart: yllättävän hyvin olen toipunut leikkauksesta ja jälkivuotokin minimaalista.

Tänään kotiuduttiin ja jännityksellä odotellaan mitä tuleman pitää. Poika on aika hyvin nukkunut tähän asti *koputtaa puuta*

Onnittelut kaikille vauvautuneille ja jaksamisia :hug: :flower:

Triinu ja Casper 5 vrk :heart:
 
Onnittelut jälleen vauvaantuneille ja voimia kasassa oleville :heart: :hug:

vauvan vatsakivuista kysyisin.. elikkä meidän tytöllä alko vatsavaivat vaivaamaan sitten ihan urakalla. alkovat ennen d vitamiinin aloitusta jo.. nyt alotettiin d vitamiinit mutta jätin nyt "tauolle", lisäksi neuvolasta neuvoivat ostamaan rela tippoja ja cuplatonia, niitä siis annoin samanaikaisesti d vitamiinin kanssa, ei mitään apua.
vauvalla kerääntyy ilmaa tosi tosi paljon, tosi huono on röyhtäsemään ja lisäksi mulla tulee maitoa suihkimalla. vauvan kakkakin on muuttunut vihertäväksi, välillä tulee ihan ripulia ja sit sitä ihan normia kellertävää.
Lopputulos on se, että iltaisin kipeän oloinen, maha on hieman turvoksissa ja itkunen.

Olen soittanut neuvolaan näistä, pistivät d vitamiinin piikkiin, vaikka vaivat alkoivat jo ennen sen aloittamista. Nyt on kaikki tipat tauolla. Onko kellään mitään vinkkejä?
Turhauttaa kun 2 kertaa olen jo samasta asiasta soittanut, yrittänyt selittää kuinka illat on pelkkää huutoa, ja näkee selvästi että maha kipeä. Niin eivät sano juuta eikä jaata...

Huolestuttaa vaan. Omaa ruokavaliota olen kanssa katsonut, en syö ruisleipää, mitään laktoosi pitoista (mulla itellä on laktoosi intoleranssi), herneet yms yms jättänyt pois.

Muuten kaikki on mennyt hyvin, neiti on ihana. :heart:

t. hosso ja pikkurinsessa 2 vkoa 3 pvää :heart:
 
Kukkuu :wave: !

Uni ei tuu taaskaan silmään. Illasta oli kolme tuntia jo melko lupaavia supistuksia, mutta siihenpä taas jäivät- äsken taas tuli 45min. ajan viiden minuutin välein, ja loppu...

Väsyttäis kyllä, mutta mitenkä sen unen saiskaan taas houkutelluksi.. oltiin jo niin tuossa illalla soittamassa synnärille ja kassiin loppuja juttuja pakkaamassa...ja plääh. Ei päästä vieläkään mihinkään.

Syntyisit jo, pikkuinen... :heart:

Elo-onni + Jyry 40+2 (40+6)
 
Huomenta.

Taas yksi uneton yö takana eikä synnytys vieläkään käynnistynyt. Mulla on siis ollut jo viikon yöt tällaisia, että maatessa tulee tosi kipeitä suppareita mutta kun nousen ylös ne loppuu. Tiistai aamuna tuli limatulppa ja seuraavana yönä lisää verensekaista limaa. Olin jo varma tuolloin että synnytys pian alkaa, mutta EI!! Torstaina käytiin synnärilläkin tarkastuttaa kohdunsuu tilanne mutta laittoivat kotiin kipulääkkeiden kera. Kohdunsuu oli sormelle auki ja pehmeä, mutta kaulaakin vielä jäljellä. Oon ihan poikki, koska kipulääkkeet ei auta noihin suppareihin ja en ole saanut nukuttua kunnolla pitkään aikaan. Ja sitten pitäisi vielä jaksaa ryhtyä tositoimiin jossain vaiheessa näissä fiiliksissä....mulla on tosin mennyt usko,että tää synnytys käynnistyisi luonnollisesti. Vauvalla oli kuitenkin onneksi kaikki ok.


Väsynyt helinä ja Tiuku joka ei halua syntyä.........40 ja 3 tänään
 
Huomenta!

Ei vieläkään vaikka Siivosin ja Saunoin, Seksi ei enää huvittanu ku nukkumaan menin (siitäköhän se on kiinni?). Tänään ois 40+0. Luulin ettei tää vauva malta oottaa sinne asti, mut luulo ei oo tiedon väärti. Supistuksia ei oo sen kummemmin tullu silloin tällöin joku satunnainen. Yöllä kääntyessä vatsa kyl menee ihan kivikovaksi ja muutenki sitä pinkeyttä löyttyy päivittäin mut ei sen kummempia suppareita. "menkkajuilintaa" on kyl joka päivä, onko muilla? Juu ja mettätielläki käytiin toissa päivänä ajelemassa silläkään ei minkäänlaista vaikutusta , liekkö ite ois pitäny ajaa. Ajellessa muuten kyl ainaki yks suppari matkaa kohden. Mut eihän se auta ku ootella :kieh:

Heitsu86: Tytön kans en muista milloin mentiin kauppaan tms. paikkoihin, mut pojan kans mentiin koko perhe suoraan synnäriltä cittariin ostamaan rintakumeja yms., vauva silloin 5 vrk.

Neuvolatätit kävi tytöltä vissiin kaks kertaa, eka mun oma ja sitten lastenneuvola täti, ja pojalta mun mielestä kaks kertaa oma ja sit kerran lastenneuvolatäti. En tiiä onko vaikutusta sillä ku oli tytöstä pitempää sairaalas, et ei käyny ku kaks kertaa ku pojaltahan ne kävi kolome kertaa. Näin täällä perällä.

Mut tekstini vaikuttaa aika sekavalta (ainaki omasta mielestä) johtuneen vasta heränneisyydestä. Taian lähtee hakee nuorimmaisen joka kuulostaa heränneen ja nauttimaan aamuguaremini :$ et pääsen aamupalan syöntiin :p

Nukkumisesta tuli viel mieleen ite oon nukkunu kohtuu hyvin (koputan puuta..) kukkumiset vähemmällä ja oma sänkyki on kelvannu. Ainut vaan et yölliset pissareissut ja kyljen vaihdot, katkovat ja vaikuttavat unen laatuun, on pitäny ottaa myös päikkyjä.

tuiccu 40+0
 
Huomenta! Täällä taas puoliksi nukuttu yö takana. Jätkä vetelee päivisin jopa yli 4 tunnin unia, mutta öisin heräilee 2 tunnin välein ja 4-5 välillä kun herää, niin sitten ei millään kävisi nukkumaan vaan kukutaan sitten pitempään ja kattellaan maailmaa, no sitten kyllä vetää taas pitemmät unet, joten saan kyllä jotenkin nukuttua.

Tänään mennään mun veljen 40-vuotisjuhliin, mies totesi, että eihän noin pientä voi vielä mihinkään viedä, se voi saada jonkin taudin, niin totesin, vaan että sinne ei nyt niin paljoa porukkaa tule ja lapsia ei kait tule muita kuin tuo meidän pikkuinen ja eihän niiden vieraiden tarvitse jätkää lääppiä. Mutta helpompi on mun mennä tuonne veljelleni, kuin että ne vieraat tulisivat meille vauvaa katsomaan.

Koirat ovat ottaneet vauvan ihan hyvin vastaan, mutta tuon vanhimman uroksen kanssa mulla on pieniä ongelmia, kun sillä on aika herkässä tuo haukkuminen ja se alkaa sen komentamisen heti kun minä häivyn joko alakertaan tai vauvan huoneeseen, mihin koira ei itse pääse. No onneksi vauva ei tuosta äänestä hätkähdä, on siihen tottunut näköjään mahassa ollessaan niin hyvin, ettei herää tuon haukkumiseen, mutta minua se ärsyttää.

Noista mahavaivoista, meilläkin poika rupsuttelee oikein olan takaa ja pieniä mahavaivoja on, mulla kun tulee maitoa ihan yllinkyllin, niin taitaa jätkällä olla hieman ähkyä aina ruokailun jälkeen :D Ja meilläkin on poika huono röyhtäisemään, pulauttelee kyllä reippaasti.

Mites usein teillä saa vaippaa vaihtaa? Meillä aika monta kertaa päivässä joutuu, kun jätkä liisteröi vaippansa joka kerta hereillä ollessaan. Eilenkin äitini oli käymässä kun poika hänen sylissään töräytteli kunnon satsit pöksyihinsä, jokaisella oli siinä pokassa pitelemistä, ovat ne sen verran miehisiä töräyksiä :D

shihtzu + pikkumies 5vrk
 
Heips! :wave:

mulla tullut koko eilisen päivän supistuksii epäsäännöllisesti.. ja yöllä tuli kans olis sen verran kipeitä et kyl niihin aina heräs ja tai stoi mieskin vieressä herätä :) nyt tullut aamupäivän mittaan kans, mut välillä lähes kivuttomia. Aamulla irtos limatulppa, toivottavasti rupeis siitä sit jo käynnistyyn..

Tästä on varmaan aikasemminkin ollut puhetta, mut en muista, eli kuin kauan teillä muilla on menny limatulpan irtoomisesta synnytyksen alkuun??

Leppis + vaavero 41+1

 
Mulla alkoi limatulppa irrota lauantain aikana, tosin syynä siihen oli lääkärin "kovakourainen" tutkimus, teki sen ihan tarkoituksella. Lauantaina aikana alkoivat myös supistukset ja poika tuli maailmaan sunnuntai-aamuna.
 
Noista menkka-juilinta-supistuksista kyseli tuiccu mulla oli kanssa loppuraskaudessa niitä aika paljon, mulla juili ristiselkään ja alamahalla tuntu kuin olisi menkat alkanut.

shihtzu kyseli vaipanvaihdosta, meillä neiti kanssa liisteröi omat vaippansa, aika usein saa vaihtaa, ja joka vaipassa on kyl tavarata.. :D

nyt sain jopa ihan kohtuudella nukuttua, tyttö itki eilisen illan mahavaivoja, mut yö meni suht koht rauhalliseti, tosin aamulla kakka oli taas ihan vihreetä, mikä neuvolan mukaan johtuu siitä että on niitä ilmavaivoja tosi paljon, mitä tällä kyllä on..

Heitsu86 mietiskeli vauvan kannsa liikkumista, myö ollaan kyllä jonkin verran liikuttu, tai siis sillon kun tyttö oli 5vrk niin kyl me käytiin jo kaupassa yms..

tosta rintakumista mulla oli kanssa alussa käytössä, sit pikkuhiljaa totuteltiin olemaan ilman, tosin nännit meni kyl tosi helläks. Onneks oli sitä lampaanvilla rasvaa, se oli tosi tehokasta (sain laitokselta mukaan). mut tytöllä oli kyllä opettelu imemään ilman sitä, nyt menee jo hyvin.

vointeja kaikille ja supistuksia niitä haluaville =) :heart:

joko muuten salamatkustaja on jakaantunu??

t. hosso ja neitokainen 2vkoa 4pvää :heart:
 
Hei vaan kaikille piiiitkästä aikaa ja paljon onnea kaikille vauvautuneille :flower:

Täällä yksi esikoisen äiti taas kyselisi yksinkertaisia asioita....
Elikäs jos teillä on vaunuissa makuupussi minkä sisällä vauva nukkuu, niin millaista vaatetta olette käyttäneet ulkona nukkuessa? Lämpöasteita täällä on sellaisen 12 astetta.

Itse olen käyttänyt pitkähihaista bodya, potkareita sekä niiden päällä college paitaa ja housuja, sekä pipoa. Mielestäni vauva on ollut ihan sopivanlämpöinen herätessään, mutta minulle on useasti tultu kauhistelemaan kuinka vähissä vaatteissa vauva on ulkona....
Onkohan tuossa siis liian vähän vaatekertaa??

Niin kuin huomaa niin esikoisen äitinä hermoilen kaikkea mahdollista.... Siispä suuri kiitos kaikille ahkerille palstailijoille. Olen saanut täältä paljon apua erilaisiin ongelmatilanteisiin seuraamalla teidän keskusteluitanne!!

Ruusulainen ja poju 3 vko 4 pv
 
Hosso: meillä kans tytyllä alkanut mahavaivat, kakka ollut nyt parina päivänä vihreää ja itkee ihan jäykkänä. Eilen koitin antaa NANnin seassa Lactofilus-jauhetta ja pitäis koittaa vielä antaa, nuo on käteviä kun ovat annospusseissa (sama annos vauvasta vaariin) ja saa antaa vauvallekkin. Ollaan vielä tällä helsingin reissulla ja mulla allergioiden takia omat eväät mukana mutta kun kotia viim. huomenna mennään niin pitää koittaa kattoa vähän mitä syö ja leipoa kauraleipää, nyt kun syön ruisleipää ja kaupan vaaleat ei käy kun melkein kaikki sisältää soijaa yms..

Mutta nyt syömään!
 
neitiperho
Ai ihanaa,

viime yö meni niiin hienosti, että taas ihan vaan tätä mammaa hymyilyttää. Neiti nukahti illalla/yöllä 12 aikaan ja heräsi ensimmäisen kerran puoli kuusi aamulla!!!! Olin ihan sekasin kun heräsin, kun neiti vaan höpöttää itekseen sängyn pohjalla. Sitten syötiin ja nukuttiin vielä kahdeksaan asti.

Meillä tuo reppanan maha kyllä kanssa vaivaa...ei nyt ihan hirveitä, mutta iltaisin nukahtaa ainoastaan sylissä keinutteluun. Nyt myös alkanut pulauttelemaan maitoa ulos päivisin. Alkuun myös oli todella huono röyhtäilemään. Ollaankin nykyään syömisen jälkeen neiti nostettu rinnan päälle, johon on saanut kaikessa rauhassa rauhoittua/nukahtaa ja sitten vasta olen nostanut sänkyyn. Muuten lopputulos tosiaan on ollut se, että herää mahakipuun hetken päästä tai pulauttaa reilummin maidot ulos. Siinä ehkä yksi vinkki siis jollekin...

Kyllä tuntuu että päivät menee ihan hujauksessa nykyään neidin kanssa. Eilen oli ensimmäinen neuvola. Syntymäpaino oli 4070, kotiutuessa 3700 ja nyt eilen 4220 joten hyvin on onneksi paino nyt noussut (niin ja viime ma paino oli 4080). Hienosti siis tuntuu oma maito riittävän neidille nykyään. Maitoa on pakkaseenkin saatu urakalla...jospa niille sitten käyttöä josko tämä mamma malttaa joku kerta lähteä pyörähtämään vähän ulkona :p No saa nyt nähdä, eihän tuota neitiä taida malttaa jättää kenenkään hoiviin. Itelle kun iskee riippuvuus heti :D

Mutta nyt tämä mamma aamupalalle...taas vähän syöminen näköään jääny :whistle:
Neitiperho ja Iines 2vko2pvää
 
Heivaan..

En ole jakaantunu.. :headwall: |O :ashamed:

Ei sitten millään halua Aapeli tulla ulos yksiöstään..

Mikään ei kiinnosta, mikään ei huvita, mikään ei maistu, väsyttää..jne..

Salamatkustaja ja Aapeli joka ei halua tulla ulos..rv 40+6
 
Heippa!

Ruusulainen, me ollaan puettu tytsylle ulos body, puol potkarit, sukat, tumput, pipo ja sit tollanen fleece asu. Tänäänkin kun käytiin ulkona ja asteita oli vaan +11, niin toi oli ihan sopiva varustus, oli ihan lämmin kun sisälle tultiin takasin.

Pari yötä menny aika kehnosti. Tai no kai ne vois vieläkin kehnommin mennä. Tytsy nukahti illalla kymmenen aikaa syötön jälkeen, heräs puol kahelta ja sit oltiin hereillä puol toista tuntia, kun halus vaan ihmetellä maailman menoa. Tissiä ei huolinu, mutta kun sai pullosta, niin se kyllä kelpas. Otin sit loppuen lopuks viereen nukkumaan ja siihen nukahti samantien. Mieskin kysy aamulla, että miks et ottanut aikasemmin viereen jos siihen niin hyvin nukahti. =)

Mul on ollu kauhee päänsärky eilisestä illasta asti. Ja ei ollu mukava valvoa yöllä, ku väsytti muutenki ja sit viel toi hedari. :kieh:

Millos mammat meinaa raaskia antaa vauvan hoitoon?
Meillä olis kaverin synttärikemut kahen viikon päästä ja toisaalta himottais ihan kauheesti päästä sinne, mut en haluis antaa vauvaa viel hoitoo. Jotenki tuntuu, ettei luota kehenkää. Vaikka tiiän, että mummot osaa kyllä hoitaa ja onhan ne tuota esikkoakin pienenä hoitanu. :ashamed:

Nyt laittelee tarjottavaa, serkku tulee miehensä kanssa neitiä ihastelemaa. :wave:

HooÄs ja Pimatsu 2vko1pvä
 
neitiperho
Mulla HooÄs ihan sama fiilis. Tiedän kyllä että molempien vanhemmat osaa hoitaa ja varmasti vauvan kanssa pärjäis..ei vaan silti halua jättää lasta hoitoon. Mies ehdotti eilen että oltain kaupungilla lähdetty käymään yhen paikan avajaisissa ja, että anoppi tulis hoitamaan siksi aikaa lapsia...niin ei. No joo ensinnäkin, toi neiti vielä niiiin pieni, ettei tule mieleenkään vielä oikein lähteä mihinkään. Toisekseen mulla ainakin kynnys pyytää anoppia hoitamaan, muutenkaan kun ei nyt mitään ylimpiä ystäviä olla. Kolmanneksi: enhän mä nyt "vieraan" hoitoon lastani anna. :D

Mies vaan naureskeli muutama päivä sitten, että saa nähdä koska tosiaan lapsen suostun jollekin hoitoon antamaan kun tuntuu että koiriakaan en kenelle tahansa hoitoon anna niin kuinkahan sitten lapsen kanssa :LOL:
 
Sone
Masuvaivoja oli viime yönä meilläkin, tosin ei vauva kyllä itkenyt mutta vaikeroi ja kiemurteli ja valvoi kahdesta viiteen.. Mietin että mitähän olen mahollisesti syönyt sellasta mikä pisti masun sekasin, en millään keksinyt mitään. Aamulla tein taas omenakaurapuuroa ja sen kun olin kurpannut niin tulipa mieleen vaan että omenathan voi herkästi tehdä ilmavaivoja! Mies on omenoille allerginenkin joten voi olla että minun ruokavaliosta jää nyt vähäks aikaa omput pois.

Tänään ollut ihan sellanen olo kun olis kaamee kapula! Pien pöhnä olo ja tekee mieli suklaata koko ajan tai jotain suolasta. Varmaan valvominen tekee.

Mites nyt kun kuu vaihtuu, siirrytäänkö me nyt sinne vauvapuolelle vai mitäs??
 
Vihdoinkin kahdessa osassa. Käynnistettiin tiistaina 26.8 rv 42+1 ja keskiviikkona aamuyöllä 4.33 lopulta sektiolla syntyi poika 3660g ja 49 cm rv 42+2 (vissiin ennätys tähän mennessä : )
Kokonaisuudessaan synnytyksestä jäi tosi positiivinen mieli kaikesta yliaikaisuudesta, käynnistyksestä ja sektiosta huolimatta.
Hyvin olen leikkauksesta toipunut ja vauva on ihana. Synnytyksestä enemmän paremmalla ajalla. Tänään palattiin kotiin.
miranth ja vauva
 

Yhteistyössä