<3<3 ELOMASSUT huhtikuussa <3<3

Hemuli80 Olet sangen oikeassa noiden supparien suhteen. Ne todellakin kuuluu normaali raskauteen. Itselläni oli kuitenkin käydä köpelösti ekassa raskaudessa. Odotin esikoani asenteella ,raskaus ei ole sairaus. Tein töitä normaali tapaan yrittäjänä 7pv viikossa 8-10h/pv. Suppareita oli ,mutta tiesin sen olevan normaalia. Neuvolassa kuvailin tuntojani ja käynti lääkärillä osoitti niiden normaalien kivutomien suppareiden tehneen jo tuhoja kohdunsuulla. Liikuntarajoitteinen saikku alkoi rv 24 ja vauva syntyi rv 35. Saikulla vasta ymmärsin kuinka väsynyt olin. Nyt sama tilanne ,vaikka olenkin ollut paaaljon varovaisempi ,alkoi jo rv 19. Minusta ei kyllä ole urheileen ,shoppaileen, siivoamaan yms. Teen kyllä näitä ,mutta hyvin hyvin hitaasti. Suppareita on joka päivä ja niihin liittyy välillä voimakasta uupumista. Jos supparit omaa mieltä askarruttaa niin lääkärille näytille niin asiat selviää.
 
Täällä on ihanan aktiivista väkeä, mukava lueskella toisten kuulumisia, itse olen tosi laiska kirjoittamaan :)
Viimeksi taisin kirjoitella, kun napanuorasta ei löytynyt kuin kaksi suonta, uusinta ultrassa löytyi sitten kaikki kolme, joten sen puolesta kaikki kunnossa.

Mulla oli lääkäri viime viikolla ja valitettavasti paikat olivat jo hieman löystyneet ja kohdun kaula lyhentynyt. Töissä olen edelleen, mutta sain liikuntarajoitukset. Jos olisi toisenlainen työ niin saikulla oltaisiin. Nyt tilannetta seurataan toistaiseksi viikottaisilla lääkäri käynneillä. Mulla on istukka alhaalla ja tukkii synnytyskanavan, jos ei nouse en voi synnyttää alateitse. Lääkäri on toiveikas, että istukka sieltä nousee kasvavan vatsan myötä. Istukan tilannettakin seurataan samalla, saapahan nähdä pikkuisen ultrassa viikottain

Täällä on ilmeisen moni jo hankkinut vauvalle tarvikkeita. Me ei olla hankittu yhtä pikkuruista bodya lukuunottamatta mitään. Vaunuja on hieman netistä katseltu ja saksasta saisi ilmeisesti huomattavasti edullisemmin. Te jotka olette Saksasta tarvikkeita hankkineet niin mistä verkkokaupasta olette hankkineet. Me katseltiin babyonlineshopista.de Teutonian Mistral P, joka on vastaava kuin Suomessa myytävä Teutonia Prestige. Myös Gessleinit kiinnostavat.

Jotain keskustelua on tainnut olla koiristakin. Meillä on niitä on kolme kappaletta ja ärsyttävän paljon saa kuulla negatiivisia kommentteja. En yksinkertaisesti kykene ymmärtämään, miksi emme muka pärjäisi. Ärsyttää kommentit tyyliin "joko olette koirat hävittäneet, kyllä näyttelyt nyt jää, miten kuvittelet pärjääväsi koirien ja vauvan kanssa, kuka koiria enää ehtii ulkoiluttamaankaan kun vauva tulee, vauvaa pitäisi pitää välillä lattiallakin, mihinkäs koirat sitten..." argh! mä en jaksa noita kommentteja. Joutuuko muut painimaan samojen kommenttien kanssa? On toki niitäkin, joille asia on yhtä itsestään selvyys kuin meillekin.
 
jyffe: Sokerirastitukseen mentäessä ne verikokeet otetaan yleensä suoraan käsivarren suonesta. Pistoja siihen tuli muistaakseni kolme kertaa. Suonesta saa tarkemman tuloksen kuin sormenpäästä. Näin mulle viime raskaudessa kerrottiin. Mulla sokerirasitus edessä 13.5. Ensimmäisessä kävin jo rv 9 tai 10. Täällä siis käydään kaksi kertaa :kieh: Minä myös pelkään kauheasti neuloja, mutta aina on hengissä selvinnyt!!

Olotila on edelleen kauhean flunssainen eikä mikään huvittaisi. Masukin on jotenkin outo, mutta vauva liikkuu kuitenkin normaalisti. 2-vuotias tyttö oli ihan innoissaan, kun vauva rupes potkimaan ja laitoin lapsen käden masuni päälle. Voi että mikä ilme, kun sai paljon potkuja pieneen käteensä!!!!

Toivottavasti hyvin pian selviäisi se, että oliko löydetty ruumis ex-mieheni. Sitten saisin sen asian stressaamasta ja olis lapsille kertominen edessä. No, odotellaan, odotellaan, ei tässä muukaan auta.
 
Mulle sokerirasitus on tehty kolme kertaa; joka kerta ihan kyynärvarren suonesta, ja kolme pistosta yhteensä tulee, kun otetaan 0-arvo, 1-arvo ja 2-arvo. Välillä otetaan toisesta kädestä, mulla ei tänään enää tullut oikeasta kädestä verta kun oli kerran jo otettu:)
 
Mulla on sokerirasitus 15.5. aamusta. Tuleeko siitä ihan täysin heikko olo vai pärjääkö yksin, autolla kun vielä olen liikkeellä? Miehen piti tulla mukaan, mutta joutuukin komennuksille just sinä päivänä! Jo oli siinäkin huono tuuri! :kieh:

Samana päivänä iltapäivästä vielä kotrolliultra. Katotaan onko poika kasvanu ja löytyykö kolmea suonta nuorasta. Toivottavasti meille käy samanlainen tuuri kuin Laurenilla, että kolme sieltä löytyisi. Ainakin vatsa on kasvanut, joka mielestäni merkki siitä, että vaavikin kasvaa... Toivottavasti eivät puhu liikaa lääkärikielellä, että ymmärtäisin sitten kaiken kertoa miehellekin...

Suppareista: Kerroin viime neuvolakerralla th:lle, että taidan tuntea supistuksia, niin se onnitteli! Sanoi, että onneksi olkoon, kohtusi toimii oikein! Eli kaikki hyvin, vaikka vatsa välillä kovettuukin, kunhan ei tule kipeitä suppareita.

Töitä vielä pari tuntia jäljellä, yksitoista takana... |O Toi alaselkä persuksen päältä on ollu tänään tulessa. Välillä ei ihan oikeasti meinaa päästä liikkeelle, ku tuikkaa niin kipeästi. Painaakohan vaavi jotain hermoa tai jotain? Ei ehdi missään neuvolassakaan käymään, ku matka lappiin hautajaisiin edessä. Niiden jälkeen vain porskutellaan taas töissä...

Voimia Tatjanalle, oli tieto mikä tahansa! :hug:

Kiia ja kaveri tasan 26 (huh huh, aika rientää!)
 
Tänään oli käynti pelkopkl:llä, tekivät ultran siel sit samalla, kaikki oli kunnossa, vauva voi hyvin, vastasi viikkoja 26+4... :heart:

Tatjanalle täältäkin tsemppiä, kävi miten kävi :hug:

Lauren-78, toivottavasti istukka nousisi ja nyt vaan rauhallisesti jos kohdunkaula kerta jo lyhentynyt. :flower:

en nyt muista mistä muista täällä juttua ollut, mutta pärjäilemisiä kaikille!

t. Hosso ja Iida 26 (26+4)
 
Kiia, se on yksilöllistä tuleeko heikko olo... voi tulla kun verensokerit voi äkkiä rämähtää alas tuon testin jälkeen... mä en ole autolla ajanut mutta pojan rattaita työntelin kotiin semmoisen puolen tunnin matkan. Mulla yleensä tulee vähän paha olo, mutta ei pyörrytä.
 
Heippahei. Mitä ne on ne supistukset, olen luullut että ne kuuluu synnytykseen eikä raskausaikaan? Monella tuntuu olevan mutta eikö niistä ala tulla sikiö ulos, ei mulla ole mitään kummia tuntoja onneksi. Kädet sensijaan puutuvat aina makuulla ollessa ja nyt myös istuessa, ihan olkapäästä sormiin ja se on kiusallista varsinkin nukkumaan käydessä. Liittyneekö raskauteen vai eikö. Uusi asunto löytynyt, muutto kesäkuussa, ja sitten saakin jännittää käykö tuleva isä meillä kerran viikossa niinkuin nyt vaiko harvemmin niinkuin hän itse uumoilee. Nyt välimatkaa 400 metriä, muuton jälkeen 10 kilometriä. Tavaroita en vauvalle periaatteesta osta ainakaan uusia, ainoastaan kestovaipat olen varannut ihan käyttämättömät kun ei kukaan tuttu ole aiemmin niitä käyttänyt. Kestävän kehityksen tuloksena kaukalo 20 vuotta vanha ja sänky yli 30v. vaatetta kaikenlaista ja monen vauvan käyttämää... mulla ei ole siis autoa joten ei paljon muuhun tarvi tuota istuinta kuin kotona köllöttelyyn. Vaunut hommaan sitten kun pääsen sinne isompaan kämppään... pakkaus on jo anottu mutta ei sekään kyllä tähän koppiin sovi. Maha tullut esiin nyt viimein ja onkin aika valtaisa! Outo häpeän tunne siitä jotenkin, oonko lie niin vanhanaikanen että kun yksin odotan... vai liekö jäänyt pahat muistot ajalta jolloin itse epätoivon vimmalla yritti tulla raskaaksi ja miten pahalta tuntui nähdä niitä isoja vauvamahoja... sitä kun kesti sen 13 vuotta. Tekis mieli sanoa kaikille että tämä on vahinko enkä halunnut tätä mutta toisaalta taas kertoa että kyllä se kärsivällisyys palkitaan kun vaan jaksaa toivoa... ääh ihan sekasi koko pää. 22+3 (syn. sair. PHKS)
 
Onko teillä kaikilla joku tietty päivä se sokerirasitustesti, mulle on annettu vain tietty väli, jolloin siellä pitää käydä, mutta voin ihan itse päättää milloin menen, eikä aikaa tarvitse tilata etukäteen, kun vaan labraan kävelen. Mulla toi sokerirasitustesti on vasta aikavälillä 8.-21.5, elikkä vielä on aikaa siihen.

Lauren: Meillä on tällä hetkellä 4 koiraa ja vajaan kahden viikon päästä tulee 5., mutta en minä noista koirista ole mitään sanomista saanut. Tosin me ollaan koko suku täysiä koiraihmisiä, joten ehkä senkään vuoksi kukaan ei sano mitään, pidetään ihan itsestään selvyytenä, että koirat on ja pysyy. Noista koirista vielä 4 on pitkäkarvaisia, joita pitää pestä ja föönata viikon kahden välein, joten noissa on oma hommansa, mutta kyllä minä olen siitä päättänyt selvitä, onhan muutkin selvinneet. Minä olen kolmannen polven koiraihminen itse.
Äippäkin on mulle sanonut suoraan, että minä tulen kasvattamaan tän lapsen samalla tavalla kuin koiratkin ja se on hyvin paljon mahdollista.

Huomenna olisi lääkärineuvola ja saa nähdä mitä se sanoo. Pari päivää sitten mietin, että pitäisikö jo pyytää saikkua, kun tuo työ on aika fyysistä, mutta toisaalta tuntuu, että kyllä minä vielä töissä jaksan. On helpompia öitä ja on vaikeampia öitä, mutta mitään todella hankalaa ei vielä ole ollut. Ainoa ongelma on se, että tunnin välein pitää etsiä joku puska jossa käydä pissalla ja se vähän ärsyttää, kotona ei noin usein tarvitse käydä.
Mullakin on noita kivuttomia suppareita muutamia nyt tullut, mutta ei montaakaan, joten en niistä ole ollut ainakaan vielä huolissani.
 
Täällä pieni huoli päällä, alkanut tulemaan kipeitä supistuksia :'( kävin äippäpolilla ja lääkärin mukaan kaikki näyttäisi olevan hyvin..ei ole kohdunsuu avautunut, kirjoitti vain sairaslomaa ja määräsi ventolinea..onko kellään kokemusta kyseisestä lääkkeestä? en vielä käynyt apteekissa kun toivoin että lakkaisi ilman tuota lääkettäki, mutta ei näytä auttavan vaikka kuinka rauhassa on ja lepäilee silti sattuu välillä niin julmetusti, eikä tuo mieskään oikein ymmärrä tilanteen vakavuutta vaan olettaa että jaksaisin kotona touhuta kauheasti :ashamed: meneeköhän tämä ohi vai meinaakohan meidän vaavi tulla tähän maailmaan näin paljon etuajassa..pelottaa :'(

Triinu ja beebis 23+6
 
Voi Triinu, toivotaan, että pikkunen tosiaan pysyis vielä masussa. Selviytymismahdollisuudet kasvaa joka päivä, kun malttaa pysyä vielä poissa täältä ulkomaailmasta. Mulla ei muuten ole kokemusta Ventolinesta, kun että tuolle meijän pojalle määrättiin sitä hengenahdistukseen joskus. Voimia ja lepäät nyt vaan! Ja heti jos tilanne menee pahemmaks, marssit takasin äippäpolille. :hug:

eccu, ooksä jo tuol päivityslistalla? Tuttu nimimerkki sulla, mutta ei osunu silmii tuolla. Siis mielestäni se ainaki joskus on siellä ollu. Saanko udella sen verran, että miksi olette lapsen isän kanssa eronnut? Eihän asia mulle kuulu, eli ei tarvitse kertoa jos et halua. Yritystä kuitenkin noin kauan takana...

Moni onkin näköjään käyny noissa sokerirasituksissa. Toivotaan, että ei olis mitää häikkää niissä. Ja tsemppiä niihin vielä meneville. :wave:

neitiperho, käytiin tänään katsomassa teijän naapurin vaavia. Voi ku se oli pieni! Niin pieni pää, nenä, korvat, kaikki! :eek: =)

Nyt iltapalaa naamaa ja nukkuu.

Öitä massut ja mamit! :wave:
 
Voi triinu, toivotaan kovasti että supistukset lakkaa.. mutta kannattaa varmaan sitä lääkettä hakea, jos lääkäri kerta sen märäsi.. miulla ei ole kokemusta siitä..

eikä kyllä suppareistakaan mitään hajua.. mutta sen tiedän että raskaus eí ole sairaus ja pitäs liikkua ym ym..mutta en yksinkertasesti pysty enää käyä kävelemässä.. eilen illalla innoissaan lähettiin kävelylenkille läheiseen kauppaan, no hyvä että kotiin pääsin, jalkoja paino, mahassa tuntu pahalta, ja kaikkea muuta.. suututtaa olla näin rampa, mutta ei mahda minkään. kerkeen kävellä sitten elokuussa!!!

täällä lappeenrannassa ainakin on otettu nyt käytäntö, että sokerirasitus näytteet otetaan käsivarresta.. ja 3 reikää tuli, hengissä selvisin. miulla särki päätä siellä testin aikana ja silmät oli ihan uneliaat, mutta ei miuta ainakaan heikotanu.. ihan hyvin pystyin autolla ajamaan. ja voihan sinne ottaa vaikka mehutetran mukaan, ja juua sen ennen ku lähtee kotiin ajelee, jos huonoa oloa pelkää!!

Lillille jaksamista, ja yrittäkää puhua!!

Nyt leffaa kattomaan!!

äiti lpr
 
neitiperho
HooÄs Eikä ollukin suloinen pikku Vinski. Aivan hurmaava pikkumies :heart:
Hyi kun hyttyset alkaa pörräämään jo täällä meidän päivystystiloissa. Pakko oli alkaa jahtaamaan ja listimään niitä että saa ensi yön nukuttua..yöks

Mutta nyt suihkuun. Aamulla pääsee jo kotiin, ihanaa.. Ainoa et tajusin että mulla onkin edessä vielä yksi kolmen yön työputki. Olin jo luullu ettei niitä ole :( Tiedän vaan että oon ihan mielettömän väsyny sen jälkeen :ashamed: Ja unohdin hakea rautaakin tänää apteekista sitten. Oli nimittäin hemppa eilen tosiaan 105.

Mut joo..mä meen :wave:
 
Hemulille onhan se totta että raskausaikana supistelee mutta välillä voi olla aihetta lepoon jos supparit on kivuliaita ja haittaa elämää. Ja työn laadullakin on asiaan vaikutusta.

Mä tosiaan kävin tänään siellä lääkärissä noiden supistelujen ja selkä ja maha ym kipujen takia. Mulla kipu säteili myös peräsuoleen ja reisiin. No onneksi ei ollut mitään hätää mutta sairaslomaa sain. Nyt kokeillaan jos levolla ja tuon tukivyön pitämisellä helpottais. Pissassa oli sokeria mutta verensokeri oli hyvä. Terkkari otti myös bakteeriviljelyn ja lupas soitella jos jotain löytyy. Ainakaan ei ole vielä soittanut (tai siis tänään) joten tuskimpa sitten oli mitään.

Mulla myös liikkuminen jäänyt työn ym takia vähälle nyt raskausaikana, välillä oon jaksanut lenkille. Alkuun paleli niin kovasti ettei tehnyt mieli ulos ja matalan hempan takia sitä mielummin töiden jälkeen on mennyt maaten kuin lähtenyt ulos vaikka se piristäiskin ihanasti!

Voi että mua ärsyttää kun koneessa ei toimi tuo kortinlukijan paikka eikä webbikamerakaan niin en tiiä saanko kuvaa mitenkään.... ellen sitten saa jotenkin kännykällä sähköpostiini ja sitä kautta... hmm koitetaampas kikkailla kun joudan. Meillä kaatui kone tuos uuden vuoden tienoilla ja sen jälkeen ollut ihmeellinen välillä vaikka kaveri tämän saikin osittain korjattua.

Nyt iltapalalle ja petiin!!

Tatjanalle voimia kaiken mahdollisen eteen tulevan kestämiseen!!
 
Noista sokerirasituksista, mulle tuli tosi huono olo sen jälkeen. Oli itseasiassa kaks päivää ihan pihalla. Tosin mullahan oli kaikki ne arvot koholla :snotty: Kumma ku sen jälkeen kaikki noi kotona mitatut arvot ollut ihan ok kuitenkin. Tosin ei saa syödä mitään ylimääräistä tai ne hyppää heti :kieh:

 
Lauren-78: meillä on myös koira. Emme ole kyllä saaneet mitään kovin negatiivisia kommentteja. Yleensä kommentit ovat olleet vain kysyviä tyyliin, että mites teidän koira tulee suhtautumaan vauvaan. Todella törkeää vihjailla, että koirat pitäisi hävittää (tuo sananmuotokin hävittämisestä tuo mulle vilunväreet). Meidän koira on kyllä söpö, pikku puudeli, joten ilmeisesti ihmiset eivät koe sitä uhkana vauvalle. Koiramme on hyvin riehakas ja nuori vielä, mutta peruskoulutus on kunnossa, joten en usko ongelmiin. Tosin pitkä turkki muuttuu kesän alkajaisiksi virtaviivaisempaan lammasleikkaukseen. Olen muutenkin päättänyt, että turkki lähtee, kun näytelmät on näytelty, ja nyt ensimmäinen ja viimeinen näyttely on toukokuussa.

Täällä kärsitään taas unettomuudesta. Nyt se on kyllä ihan stressiperäistä. Töissä on iskenyt paniikki. Tekisi mieli levätä kotona pari päivää, mutta jos olisin saikulla tai lomalla parikin päivää, niin paniikki olisi vain entistä pahempi, kun palaan takaisin. Mulla on oma projekti ja teen sitä yksin, joten poissaolo vain pahentaisi tilannetta. Projekti on monista syistä johtuen myöhässä, ja lisäksi asiakas on tajunnut minun jäävän pois kesken kaiken (eikä seuraajaa ole nimetty), niin sieltä on alkanut tulla kovaa painostusta saada homma valmiiksi. Pikkuisen takia olen huolissani stressistäni, ja se ei tietenkään auta tilannetta. Öisin vain makaan silmät auki sängyssä ja päässä soi: rentoudu, nuku, rentoudu, nuku... Onneksi huomenna on pyhäpäivä, joka tosin menee siihen, että yritämme saada lääväksi muuttuneen asuntomme näyttämään taas siltä, että siellä asuu ihmisiä.

Marikki ja pikkuinen 24+1
 
voi että, ihanan hyvin nukuttu yö takana. Nukuin niiiiin siki,et en muista millon oisin viimeksi. ei tarvinnu vessassakaan käydä. nyt on sit ihanan pirtee olo.

Tatjanalla kovasti voimia :hug: samoin myös Marikille, onpa paha tilanne,koita olla liikaa stressaamatta,vaikka ei varmasti oo helppoa. :hug:

Triinu: toivotaan,et supistukset lakkaa ja pikkunen pysyy vielä massussa. Kannattaahan se hakea sitä lääkettä.on se varmasti pienempi paha,ku että vauva tulis näin paljo etuajassa tähän maailmaan. :hug:

me lähetään sinne Tampereelle,voi että on ihana päästä pitkästä aikaa reissuun!!!

Mut nyt pitää ruveta joutumaan,mulla 8.40 verikokeet ja kello on jo vaikka mitä!

Piua ja tipu
 
shihtzu Me taidetaankin tuntea =) Nyt vasta huomasin nimimerkkisi, kun samassa rodussa pyöritään. Taidettiin tavata viimeksi erkkarissa Tuusulassa.
Ei meilläkään negatiivisia kommentteja ole sukulaisilta tullut, lähinnä työkavereilta tai muilta tutuilta. Minä olen ottanut osan noista kommenteista tosi loukkaavana.
 
ventolinesta minulla se on astman hoidossa kohtaus lääkkeenä mutta ystäväni joka on sairaan hoitaja kertoi raskaus aikana ottaneen ventolinea supistusten aikana se kun laajentaa verisuonia ja muistaakseni vähentää supistuksia
 
Meidän koira on kanssa aika vauhdikas tapaus...kauniisti sanottuna. Koulutettu on, mutta yrityksistä huolimatta joskus hän päättää touhata oman pään mukaan. Lelujen yms. suhteen on varmasti on edessä vielä lisäkouluttamista. Mut ohan siinä koirallakin aikaa sopeutua, ei se lapsi heti lähde liikkeelle.

Ei ketään ole nyt sanonut, että pitäis luopua. Kun koira oli pentu, niin pari ihmistä kyl ehdotti tätä ja vain sen takia, kun se pureskeli pari asiaa :saint: Onneks ku vauva syntyy ni koira on jo yli 2 vuotias, niin varmasti alkaa rauhottumaan.

Ventolinestä, normaalisti mulla astman hoitoon. Nyt sain lääkäriltä korvaavan lääkkeen, mutta käsittääkseni ei ole haittaa sikiölle. Tosiaan varmasti on enemmän haittaa siitä, jos syntyisi näin ajoissa.
 
Huomenia kaikille! :) Ja hauskat vaput.. Onneksi ei tarvitse selitellä, miksi ei ryyppää, kun kaikki tietää ja näkee jo mahastakin syyn :D Toisin kuin esim. valmistujaisissani, huh..

Tänne ei kuulu mitään erityistä kyllä, oikeasti! Vauva potkuttelee massussa välillä vaimeammin ja välillä niin lujaa, että koko maha heiluu ja aaltoilee jopa istuessani :) Pari kivutonta, normaalia supistusta olen tuntenut, ei kivuliaita. Selkäkin on voinut yllättävän hyvin, joka on ihme! Eli ei mitään raskauteen liittyvää huolta tai ihmetystä, tuntuu ettei viitsi kirjoitellakaan tänne kun ei oikeesti mun elämässä tapahdu mitään :ashamed:

Väsymys on alkanut vaivata minua taas enemmän. Onko muita, jotka tuntee ittensä kaikkea muuta kuin energiseksi? :( Ihana kevätsää ja kaikkea, mutta oon ollut tosi väsy. Voi tosin johtua työstäkin, miten ihmeessä muka jaksan äippäloman alkuun?!

Me oltiin eilen tutustumassa synnäriin. Ollaan siis miehen töiden vuoksi oltu aikaisempien perhevalmennusryhmässä. Vähän ankealle tuo KOKS vaikutti..Ja miten tiukat rajat, ettei esim.ystävä saa tulla hissiaulaankaan tapaamaan synnyttäjää lapsivuodeosastolla ollessa, koska naapuriosaston lapsettomuudesta kärsivät naiset voivat pahastua :/

Melluli, meillä on tosiaan sama synnäri ja 2pv eroa lasketuissa ajoissa, mistä päin kymenlaaksoa olet?

Kiinnostus on alkanut herätä hieman noihin kestovaippoihin. En vaan tiedä niistä mitään! Yritin kestovaippasivuilta lukea, muttaaaa... Mitä ne "välipaperit" tms. on, mitä sinne laitetaan? Mistä niitä saa? Ja siis sen vaippakuoren kyllä tajuan, mutta mitä sinne väliin tungetaan, harsoa vai flanellia vai mitä? :ashamed: Jos joku auttaa tyhmää ensikertalaista, niin kiitos..

Meillä on oikeastaan kaikki isompi vauvalle hankittuna. Vaatteita iso kasa, tosin käytettynä 98% :) Jalustallinen turvakaukalo ostettiin, koska liikutaan kaikkialle autolla täältä korvesta. Sänky ja hoitopöytä ostettiin hyväkuntoisena, käytettynä. Kehto ja syöttötuoli on omasta takaa, miehen vanhoja :D Niin, ja Emmaljungan vaunut tosiaan käytettyinä myös ostettiin ja vaikuttavat meille sopivilta.

Nyt muihin puuhiin, hyviä vointeja kaikille :heart:
 
Mä just eilen kävin noita kestoja kattelemassa. Yksinkertaisimmillaan käsittääkseni kuoren alle tulee pelkkä imu, joka voi olla esim hamppua tai bambufroteeta...tai sitä harsoo. Ostin yhden taskuvaipan ihan tutustumistarkoituksessa. Kestovaippayhdistyksen sivuilta voi käydä lukeen, siellä on myös ohjeita jos haluaa tehdä itse. Mä aion mennä vielä jonnekin, missä myydään kestoja hypisteleen eri vaihtoehtoja oikeen ajan kanssa. Sellai se musta oli kaikkein selkein, kun myyjä osasi selittää hyvin kaikki eri yhdistelmät.
 
Triinulle tsemppiä, lepäilehän ja hae tuota lääkettä, toivotaan että auttaisi ja vauveli pysyisi vielä kohtuasunnossaan!! :hug:

Marikille myös jaksamista, ikävä tilanne sinulla :hug:

Meillä ei ole koiraa, mutta siskollani on pyreneitten mastiffi sekä kaksi tytärtä.. Meidän äiti se jaksaa huolehtia ja kysellä heiltä mitenkä se koira ja eikö se hyökkää kimppuun.... :kieh: Vartiokoirahan se on, mutta TOSI kiltti mutta energinen.. Äiti jaksaa kysellä myös minulta että miten jaksan hoitaa vauvan synnyttyä kahta marsuani.. Jospa ne pikkuiset siinä kolmannen pikkuisen rinnalla menisi :LOL: :heart:

Masussa oli eilen melkoista myllerrystä, yhdessä vaiheessa vaavi oli kokonaan oikealla puolella ja voi niitä mojovia pikku potkuja ja pyörähtelyjä, masun pinta vaan kupruili! :heart: Tuntee kyllä kun alkaa tulla voimakkaampia potkuja jo, siellä se kirppu kasvaa :p

Jos lähtis taasen ompelushommiin :D

Hyvää ja AURINKOISTA vappua kaikille!! Syödään paaaljon munkkeja ja juodaan simaa B)

Upp3 ja Mötky 25+1
 
lauren-78: Kyllä maailma on pieni :D Erkkarissahan mä viimeksi koirineni olen ollut tai yksihän mulla vaan kehässä oli, joten siellä on nähty, muutenkin tää vuosi menee vähän rauhallisemmin tai ainakin tää kesä, jossain jos kävisi. Mullehan tulee uusi pentu parin viikon päästä ja sen kanssa sitten syksymmällä pitäisi alkaa kehissä pyörimään, joten hulinaa meillä on kaikin tavoin.

Aamulla oli lääkärineuvola ja kaikki oli hyvin, hemoglobiinikin oli aavistuksen noussut ja se on nyt 109 elikkä rautatabletit ovat siis tehonneet. Verenpaine on 110/62 elikkä aivan huippuhyvä. Kohdunsuullakaan ei mitään uutta, joten töitä voin jatkaa tosin ei mulla mitään ongelmiakaan ole ollut. Paino oli nyt jälleen noususuunnassa ja 2,5 kiloa oli tullut 3 viikossa, mutta vieläkään ei ole paino noussut kuin kilon verran alkupainosta.

Mulla on taas flunssa iskemässä, vastahan mulla oli kunnon flunssa reilu kuukausi sitten ja nyt taas, tää vaan taitaa olla eri flunssaa. Tää raskaus on saanut minut sairastelemaan kunnolla, sillä tammikuussa kamala vatsatauti ja maaliskuussa kamala flunssa ja nyt taas flunssa.

shihtzu + pikku apina 25+2
 
MRR!! mä kirjotin pitkän tekstin ja sitten se hävis!!!!! Mutta kirjotan kohta uudestaan...

NEuvokaas mua kuinka saan tuon kuvan tähän tekstiiin mukaan?? Painan tuota kuvajuttua tuos hymiöiden yläpuolella mutta mitäs sitten??

 

Yhteistyössä