<3<3 Heinäkuun Hellemasut 2014 <3<3 -toukokuussa-

<3<3 Heinäkuun Hellemasut 2014 <3<3 -toukokuussa-

:heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart: :heart:

Laskettuaika ei vielä selvillä
Kinkula / 24v / 3.lapsi / SatKS
Rva81 / 3.lapsi/ KOS
Pöllönen / 25v / PKSSK

11.6.2014
Lijena / 37v / 3. lapsi / OAS TYTTÖ

30.6.2014
sydänx3/ 26v/ 3.lapsi/ LS poikaolo
eggie / 22v / 2. lapsi / KAKS
KiAna7

1.7.2014
Prinsessapossu

2.7.2014
Jemina81
Rakuuna-uni / 2.lapsi
Pilkku_/29-v./2.lapsi/ poikalupaus

3.7.2014
Pölö- / 1.lapsi / ~poikaolo
Lössykkä /KOKS
Taffo82 /31v / 3 lapsi / LS

4.7.2014
Rorysu / 29v / 3.lapsi / TYKS poikaolo
Brasserie / 29v / 2.lapsi / SEKS
Tenholiini/ 4.7./ 30v / 3.lapsi /Seks
LukasMom / 33v /3. lapsi / OYS

5.7.2014
lindacandy
mimonmami / 29v /3. ja 4.lapsi 1.yhteinen / KOS tai NKL tyttöolo poikaolo 2x tyttölupaus
haave31 / 31v / 2.lapsi / TAYS

6.7.2014
mutulla
Barbababy / 2lapsi
masunkavattaja_ / 2.lapsi
Nennni /19v / TAYS / poikaolo

7.7.2014
Mymmeli-86 / 27v / 1.Lapsi / K-HKS
Tiqustiina/ 29v / 4.lapsi 1.yhteinen / KOS
Robina / 37v / 3.lapsi tyttöolo
viiriläinen / 24v / 1.Lapsi OYS tyttöolo
Iiva/ 2.lapsi
Mimmi83 /30v /2.lapsi / LPKS tyttölupaus

8.7.2014
Lama / 30v / 1.Lapsi
popelid/ 30v./ 4. lapsi/ KYS
Debis / 1.lapsi / TAYS
TybyLiini / 33v / 1.Lapsi / TAYS poikalupaus
duranduran / 1.lapsi / K-PKS tyttöolo tyttölupaus

9.7.2014
immet / 22v/ 1.lapsi poikaolo

10.7.2014
riiviöidenäiti / 25v / 5.lapsi / JS
Liikkuja/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

11.7.2014
Nausteri / 24v / 1.Lapsi

12.7.2014
MammaLa / 33v / 2. lapsi / KOS
Laa_ / 25v / 4. lapsi / SEKS
Pilvilinna74 / 12.7 / 5. lapsi / K-HKS

13.7.2014
Hellanlettas/ 34/ 5. ja 6. lapsi/ TAYS
BabyBelly / 23v / kolmas / TAYS

14.7.2014
Msusan84 / 29.v / 1. lapsi /

15.7.2014
sandra87 / 2.Lapsi / KOS
Hanna-81/32v/1.lapsi/Tays

16.7.2014
Johannal /28v/ 1. lapsi/ KOS

17.7.2014
sintt1 / 21v / 2.lapsi / PHKS
Lama
jadelyn84 / 1.lapsi

18.7.214
Syssy^^ / 26v. / 1. lapsi / TAYS
NukkaPallero/ 29v / 4.lapsi/ TAYS
Laretzki /2.lapsi / K-PKS
iloinenodottaja /22v. / 1.lapsi / K-SKS

19.7.2014
-pansku- / 26v / 2.lapsi / OYS tyttölupaus
heinäsorsa / 1. lapsi / JS
pikkutikkuja 27.v/1 lapsi/ K-SKS
Lily-rose/10.s lapsi/ tyks

20.7.2014
miinamanu / 26v / 3lapsi / PS
Ada Amelia /23v / 2.lapsi / KOS
SuloinenSalaisuus / 38v / tyks(??) poikaolo
lemonade / 28 / 2.lapsi/ K-PKS

21.7.2014
Maidah / 24 v. /2. lapsi / VKS
Vekkuliina/ 31v / 1.lapsi/

22.7.2014
SuloinenSalaisuus

23.7.2014
emmaoo / 27v / 2. lapsi / KOKS
Tsihihii / 37v / 1. lapsi
jasmin90 /23v /2. lapsi
pikkukaktus / 34 v. / 2.lapsi / KOS

24.7.2014
HelgeR/ 32v /1.lapsi / TAYS
AurinkoL/ 24v/ 2.lapsi/ Kos tyttölupaus

25.7.2014
guess /32v /3.lapsi / HYS
pillipöllö / 26v / kolmas / TAYS/K-HKS

26.7.2014
MrsData / 38 v. / 2. lapsi / TAYS
kuukiuru / 24 v / 1. lapsi / OYS tyttöolo
LeenaT / 28v / 3.lapsi
Sall / 20v / 2.lapsi/ TAYS
Norsupilami/20v./1. lapsi
Neeppi / 27.v / 2. lapsi / SatKS
Heinämassu82 / 31v / 3.lapsi / KYS poikaolo

27.7.2014
wonderwall /27v /1.lapsi / SatKS tyttölupaus
PinniP / 1.lapsi / 30v / Koks
RoxyFoxy/ 26.v / 1. lapsi/ KOS
Jyllanti80/ 2.lapsi / Tanska / tyttölupaus
frysil / 22v / 1.lapsi / OYS / poikalupaus

28.7.2014

29.7.2014
heinämami / 27v / 1.lapsi / K-HKS
rizzo/2lapsi./KOKS

30.7.2014
Nennu_87 / 2.lapsi / Oys
m a r z a / 33v / 5. Lapsi / Tays

2.8.2014
mimma] / 20v / 2.lapsi / SEKS poikaolo

Meitä on 84 odottajaa


Surun kohdanneet
shunsine25
surusilmät
nanniska
Jepatin
Nuttana
martsu1986
Undine


Päivityspyynnöt punaisena

SYNNYTYSSAIRAALAT

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
IAS = Iisalmen aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kymenlaakson Keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
LAS = Loimaan aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
 
Hei vaan Toukokuu! Kesä lähenee :flower: JIPII!

Sf-mitta saatiin mitattua mun wanhan ja ihqu-ihanaisen neuvolatädin kanssa normaaliin, hällä on hyvät otteet :D Tähän mennessä ollut aina eri täti ja jokainen vähän omalla tyylillä mittaa... Niin se mitta oli rv30+4= 28cm. Parin viikon päästä taas neuvolaa ja seurataan edelleen tuota mittaa mut täti tuumasi että ihan normaali on, ei huolta jättiläisvauvasta.

Vappu meni kivasti, herkuteltiin ja käytettiin lapsia paikallisen pienen huvipuiston avajaisissa. Jotenkin on väsynyt ja turvonnut olo, ehkä nuo allergialääkkeet tekee osansa. Plääh. Mut onneksi ei kauaa ole tätä siitepölyaikaa, tulee se oikea kesä:heart:

Mukavaa viikonloppua!

Lukasmom rv 31+1
 
Moikka! Osaiskohan kukaan kertoo, että mistä johtuu ihan järkyttävät vatsan vihlonnat ja viiltelyt. vihlonnat alko yhtäkkiä torstaina ja varsinkin ylävatsaa vihloo aivan tuosta rintojen alta.. väliin saattaa myös tuntua kyljissä tuo samainen vihlonta.. yleensä syönnin jälkeen vihloo heti, mutta välillä vihloo vaikkei olisi mitään hetkeen syönytkään.. mietin että voiskohan johtua siitä kun alkaa oleen nuo sisuskalut niin ahtaalla tuolla ja sitten kun syö itsensä täyteen niin ei meinaisi tila piisata, mutta se ei sitten taas selitä sitä, että vihloo sillonkin ku ei oo syöny hetkeen aikaan.. pelottaa vaan kaikenmaailman raskausmyrkytykset ym. Ku jostain oon lukenu et raskausmyrkytyksen oireita on ylävatsakipu..

Nennni ja pikkuprinssi 31+0
 
Nenni mää olen miettinyt samaa! Ei ole kyllä mitään selitystä tuolle kivulle. Tämä uusi vaiva on imestyny mulla kans nyt viikolla 31. Mitään muuta myrkytykseen viittaavaa ei ole, joten en ole ollu huolissani. Epämukavaa se silti on :s

Nausteri ja tyyppi 30+3
 
Ei mullakaan mitään muuta siihen viittaavaa ole ollut.. tuskinpa nuo viiltelyt mitään vakavaa merkkaa.. tuppaan vaan oleen välillä niin luulotautinen, varsinkin sitte ku vielä menee kaikenlaisia juttuja lueskeleen.. :)
 
Täällä raskaus ei sujunut loppuun ihan niin ruusuisasti kuin olisimme toivoneet..

Pääsiäisen jälkeen verenpaineet ei lääkkeistä huolimatta laskeneet ja ilmeni myös lievää ylävatsakipua. Onneksi verenpaine oli muutenkin seurannassa, pelkän vatsakivun takia oisin saattanut jäädä vain kotia... noh lähdin näytille äitipolille ja jäin sieltä sitten osastolle Jyväskylään, jossa todettiin alkava raskausmyrkytys verikokeista (turvotusta oli, mut proteiinia ei virtsassa!). Sain varulta kortisonipiikit vauvan keuhkoja vahvistamaan. Sitten tiistaina ilmeni vapinaa ja ylivilkkaat refleksit ja mut kiidätettiin aamupäivällä magnesium-tipassa ambulanssilla Kuopioon. Vietin 2 päivää pimeässä synnytyssalissa ja k.leikkaus oli jo todella lähellä eli veitsi melkein vatsalla (silloin rv 27+2). Mutta veriarvot kuitenkin ihmeen kaupalla paranivat hiukan ja pääsin pois mg-tipasta (hyvin harvinaista kuulemma!) osastolle lepäilemään. Vuoristoradassa ja leikkausuhan alla oltiin siitä lähtien jokapäivä, veriarvoja/proteiineja virtsassa + oireita seurattiin kokoajan. Oireita mulla ei kuitenkaan ollut enää ollenkaan vaan olo lähes normaali! Veriarvot ja proteiinit heittelehti, mutta päästiin lopulta lähes pari viikkoa eteenpäin eli erittäin tärkeitä päiviä pienen kannalta!

Mutta sitten viime la 3.5 juuri ennen puolta yötä meille syntyi pienen pieni tytär, painoa 960g (rv 29+0). Raskausmyrkytyksen kanssa taisteltuamme sen parisen viikkoa, niin lopulta lauantai-iltana tilanne paheni yllättäen ja alkoi käydä mulle jo hengenvaaralliseksi, joten tehtiin kiireellinen sektio. Leikkaus sujui hyvin, tehtiin epiduraali/spinaalipuudutuksessa norm. sektioviillolla alavatsalle ja isäkin sai olla läsnä, edes rauhoittavia en tarvinnut sitten.
Pienestä koostaan huolimatta tyttö itki ponnekkaasti syntyessään ja hengitti jopa itse, itkuhan siinä tuli meiltä vanhemmiltakin! <3 10min syntymästä sai jopa pisteitä 8!

Toivuin itse suht nopeasti ja pääsin teholta jo ma-aamuna osastolle takaisin. Tänään olen päässyt jalkeillekin jo. Pikkuinen tyttäremme voi myös hyvin, lisähappea tarvitsee, mut muuten tilanne on onneksi ollut vakaa (verenpaine+syke pysyneet hyvinä ja suolistokin toiminut). Nämä ensimmäiset päivät/viikko kertoo paljon, mutta hoito tuolla vauvateholla on todella asiantuntevaa ja luotettavaa!

Eilen sain jo toista kertaa pitää pientä rakasta iholla kenguruhoidossa ja voi sitä onnentunnetta! <3
Hieman on saatu myös jo maitoa hälle heruteltua ja ruiskulla viety suuhun maiskuteltavaksi, pikkuhiljaa sitä tuntuu vain nousevan ja tulevan enemmän - onneksi, sillä se on tytöllemme parasta mahd. lääkettä! Itse en vielä niin helposti pääse liikkumaan, mut isi käy ahkerasti tyttöä katsomassa ja kiikuttaa maitoa. Tyttöä hoidetaan täällä Kuopiossa noin rv 32 asti ja sitten siirretään voinnin mukaan jatkamaan tehohoitoa Jyväskylään. Sairaala-aika jatkunee lasketun ajan tienoille eli heinäkuulle.

Valtava ikävä pientä tyttöä on tietysti kokoajan ja harmittaahan se, että raskaus meiän kohdalla meni näin eikä ihan normaalia vauva-arkea tulla hetkeen saamaan... mies on pitänyt mut kasassa ja on todellakin mun kallio, ilman häntä en ikinä olisi jaksanut tähän asti. Todella raskasta sairaala-aika varmaankin tulee olemaan, mut tietysti olosuhteisiin nähden kaikki meni onneksi hyvin ja täytyy vaan toivoa ja rukoilla, et pikkuinen kasvaa ja kehittyy jatkossa normaalisti! Sinnikkään tuntuinen tyttö kuitenkin on, pienestä koostaan huolimatta puristaa melkoisella voimalla sormea :heart:

En välttämättä jaksa teiän juttuja enää niin lueskella tai kommentoida, mutta ehkä käyn välillä kertomassa kuulumisia... tai sitten poistun takavasemmalle kokonaan. Mutta NAUTTIKAA todella siitä raskausajasta ja vauvan liikkeistä sekä myös iloitkaa mahdollisuudesta normaaliin synnytykseen täysiaikaisena (vaivoineen kaikkineen)! :) Ja ottakaa pienimmätkin raskausmyrkytykseen viittaavat oireet vakavasti (vaatien vaikka verikokeita, vaikka proteiinitikut olisikin puhtaat!), sillä se on todella kavala.

Oikein hyvää ja onnellista loppuodotusta teille kaikille! :)
t. Kaikesta huolimatta onnellinen äiti pikkutikkuja ja pikkuinen Tuittu tyttö <3
 
Pikkutikkuja: onnittelut vielä tätä kautta sinnikkäästä tytöstä<3 jaksamisia sairaala-aikaan ja toivottavasti kaikki menee mahdollisimman hyvin ja tyttö kasvaa ja kehittyy hyvin! Kiva olisi, jos jaksaisit välillä tulla kertomaan kuulumiset.

Mitäs muille heinäkuisille kuuluu?:) On niin hiljaista täällä!
Mulla maha alkaa olemaan suuri ja välillä törmäileekin joka paikkaan:D supistuksia ollut tosi paljon, yhtenä päivänä oli n.30, mutta lääkärissä kävin tällä viikolla ja onneksi ei olleet vaikuttaneet kohdunsuun tilanteeseen!:) Sf mittaa lääkäri mittaili useampaan kertaan, kun ei meinannut saada tarpeeksi suurta mittaa (vaikka maha onkin iso!), mutta sai sitten mitattua vähän sivummasta 24, mikä on tarpeeksi hyvä mitta 28+ viikolla. Tytön syke oli hyvä ja tyttö oli jo pääalaspäin:) toivottavasti pysyisikin loppuun asti! Kovasti tyttö potkii heti kun itse lepään, varsinkin öisin, kun en itse saa unta. Onpahan seuraa:D Välillä on kyllä raskasta juosta pojan (1v2kk) perässä ja tuntuukin että miten sitä selviääkään kahden pienen kanssa :S mutta välillä taas tulee niin ihana olo, kun ei ole enää pitkä aika, että saadaan uusi vauva tähän perheeseen<3 Jännittää että millainen persoona sieltä onkaan tulossa, minkä näköinen ja milloin mahtaa syntyä ja miten synnytys menee;)<3

Tulkaahan heinäkuiset kertomaan kuulumisia!;)

AurinkoL + pikkusisko 29+0<3
 
Pikkutikulle onnea pikkutytöstä!

Viikkoja huomenna tasan 31, ja nyt alkaa kyllä tuntumaan, että on raskaana. Öisin särkee lonkkia ja voimat ei enää riitä kaikkeen touhuiluun mitä haluais tehdä. Pikkumies on kova liikkumaan ja vaihtaa asentoa päivittäin. Toivottavasti lähiviikkoina tajuis kääntyä oikein päin.

Nausteri ja tyyppi 30+6
 
Mites te jakselette?

Saatiin kunnon hellekin tähän kesän alkuun, pientä maistiaista:cool:

Nyt on alkanut supistelemaan päivittäin ja jomotusten kera. Neuvola on ensi viikolla ja sitten aika pian sen lääkärineuvolakin, kun rv36 lähenee.

Vointeja kaikille!

Lukasmom rv33+4...kait...
 
Hei vaan pitkästä aikaa. Viikot vierii, vauva kasvaa ja synnytys lähestyy. . Minulla todettiin raskausdiabetes ja sen kanssa oon taistellut kevään. Ruokavalio on raakattu todelliseksi diettiruokavalioksi ja liikun edelleen n.5pvä/vko. Siitä huolimatta pitkä paasto heittelee edelleen paljon, muut arvot onneksi kunnossa.. Insuliinilta oon toistaiseksi välttynyt ja toivottavasti jatkossakin, se kun voi altistaa vauvan ja minut myöhemmin sairastumaan diabetekseen.. Tosin mulla tähän on sukurasite, eli kaikkeen ei voi lopulta itse vaikuttaa..mutta mihin pystyn, niin sen myös teen. :)
Muuten vointi on hyvä ja vauva kasvaa sopuisasti keskikäyrällä. :)
Oon aloitellut uuden blogin, mihin oon kirjoitellut jonkun verran ruokavalio ja liikuntajuttuja raskaana olevan silmin. Tervetuloa kurkkaamaan ja hakemaan vinkkejä raskausajan liikuntaan, tulossa sinne paljon infoa. Lumoavaa elämää
Täytyy ottaa tavoitteeksi päivitellä mietteitä enemmän myös täällä, on ihan kokonaan jäänyt..
Mulla olis tänään viimeiset ohjattavat ryhmäliikunnat edessä, kesälomallahan mä oon varsinaisesti ollut jo vapusta alkaen, n.kerran-kaksi viikossa sen jälkeen ohjannyt. Haikeus iskee varmasti, mutta ihana uusi elämänvaihe ja pikkukakkonen ovat enemmän kuin tervetulleet. :)
Jaksamista ja iloista mieltä jokaiselle odottajalle ja Pikkutikkuja: lämmin onnitteluhalaus ja jaksamista myös sinne. <3 Toivottavasti pieni kasvaa ja voimistuu jatkossakin hyvin. <3 <3 <3
-Liikkuja ja nassikka 33+0 (muistaakseni..)-
 
Viimeksi muokattu:
Toinen heinäkuinen on syntynyt rv 30+5 maanantaina 19.5 kiireellisellä sectiolla graavin toksemian takia. Paino 1085g ja pituus 38cm. Olin tehohoidossa synnytyksen jälkeen 4 päivää ja nyt voin ihan hyvin. Tyttövauva voi todella hyvin, kaikki "toimii" ja ollaan noustu jo yli syntymäpainon :)
 
Tsihihii, lämpimät onnittelut prinsessan johdosta! <3
Meikäläisellä vauva painaa jo tosi kovaa alakertaan ja maha on laskeutunut paljon. Tuskin mitään merkkaa kuitenkaan :) Viikkoja just 34 täynnä, joten jos tässä lähtis vaikka kahvakuulatuntia ohjaamaan. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Tsihihii

Yhteistyössä