<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Kiitos, kiitos! :)

Ihana, kun on tällainen paikka, jossa voi höpötellä, haaveilla, hermoilla jne. Kun ei tätä salaisuutta vielä uskalla kovin julkisesti huudella. Miehenkin hermot saa vähän lepuutusta, kun avaudun täällä enkä niin paljon kotona :D

Neuvolaan jo soitin ja sain ajan 31.3. Eli vkolle 7 (+3). Oli hyvä, että soitin ajoissa, niin sain kätevästi aamuajan. (Neuvola on työmatkan varrella =) )

Ihanaa naistenpäivää kaikille! :heart:
 
Heipä hei! :heart:

Soittelin tänään neuvolaan ja sovittiin ajaksi maanantai 4.4. Sinne asti siis sitten kummastelen, että onko se kyytiläinen tosiaan siellä! :)

Oon melkeen saanu luettua jo tän pinonki, tietokone kun välillä reistaa, eikä anna mun juttuja lueskella :)

Esikoinen tokaisi tänään että ois kiva jos meille tulis vielä yksi vauva :) voi että mun teki mieli kertoo!!!! mut taidan hetken vielä ootella, ja jos vaavi on nyt jäädäkseen mahaan kiinnittyny, ni mulla se näkyykin sitten jo ihan täysillä yhen kuukauden päästä :LOL:

tää tuntuu vaan nyt niin oudolta että mul ei oo pahoinvointii... no mutta klontti vattassa on, kun ei tee mieli nukkuu vattallaan plus ravaan aamuyöstä vessaan... hmmm jos se ois poika... mul on kolme tyttöö joista oon ollu tosi pahoinvoiva! :D

Paljon ruusuja naistenpäivänä kaikille! :flower:
 
Moikka taas!

Tervetuloa uudet, Tuiskuli ja Susse!

Nallemakarooni Jospa se oliskin poika... ;)

Vaavi-sänky aiotaan meille tilata ihan päiväkäyttöön yläkertaan...

Äippäpakkausta ei luultavasti oteta, ellei sieltä löydy jotain ihanuuksia... :D

Autoista, meillä Opel Vectra, ja voisin melkein vannoa, että takapenkille saa kolme turvapenkkiä. Ei olla kokeiltu, mutta on kyllä todellinen tilaihme takakontteineen kaikkineen...

Nojanda, suuren suuri halaus! Toivottavasti olisi vaan epämääräistä vuotoa ja pieni kyytiläinen olisi matkassa mukana! :heart:

Alice, onnittelut raskausoireista...Vaikkei se ykääminen pidemmän päälle kivaa ole... =)

Jenzzi, mä värjäsin esikoisen odotusaikana hiuksia, enkä kokenut sen mitään millekään tekevän/aiheuttavan...

Diinu, koitahan jaksaa! Mäkin olen tässä esikoiselle turhasta valittanut ja huutanut, ja siitä sitten itsellä paha mieli...:(

Täällä ei uutta...Oireet alkoivat viimeksi rv 9, sitä odotellessa...

Mukavaa naistenpäivää!!
 
Ihanaa naistenpäivää kaikille! :kiss:

Voi Nojanda toivottavasti kaikki olisi hyvin! Hienoa, että sait heti neuvolasta tukea. Kauheasti haleja sinulle :hug:

Ja tervetuloa Tuiskuli :wave:

Äitiyspakkauksen meinaan minäkin ottaa kun eihän meillä mitään valmiina ole. Pääsee hyvin alkuun :) Vaan olen jo kerennyt miettimään, että kun sen pakkauksen toppahaalari on niin iso, että ostan varmaan pienemmän kevythaalarin tms :D

Tänään on ollut ihan älyttömän hyvä mieli :) Ulkona paistatellut auringossa ja taas tämä itkupilli alkoi itkeä kun yhyy on niin kaunis kevätsää :D olen tulossa hulluksi! Ja tämän päivän aikana olen kerennyt syömään jo yhden purkin isoja suolakurkkuja :p hormonit jyllää ja kaikki on ihanaa!

Ja POKS, viikkoja tasan 6 :heart:
 
Tiukutus Mua alkoi hymyilyttämään oikein kunnolla. Mennään samoilla viikoilla. LA:kin meillä näyttää näillä näkymin olevan samassa päivässä, saa nähdä minne se sitten ultrien jälkeen muuttuu. Molemmilla vielä esikoinenkin tulossa ja mulla on tänään ollut kanssa ihan älyttömän hyvä mieli :D Tuli jo sellainen hirveä hinku "haluu kertoa jollekkin, haluu kertoa jollekkin... " :)
 
Tervetuloa, Tuiskuli. :) Lisäsin sinut listaan.

Tuli mieleen tuosta äippäpakkauksen toppahaalarista, että se todentotta on ihan yli-iso vauvalle, joka syntyy talvella! Meidän esikko syntyi tammikuussa ja olisi raukka hukkunut siihen pukuun ellen olisi ostanut toista pienempää pukua. Äippäpakkauksen puku on muistaakseni 68cm, jos nyt ihan oikein muistan. Olisihan se tuolla tallella, mutta en nyt viitsi alkaa etsimään. Ostettiin esikoiselle 56 senttinen toppapuku joka sekin oli alkuun hiukan liian iso. Äippäpakkauksen pukua päästiin käyttämään sitten vasta seuraavana talvena. Eli kyllä kannattaa ostaa se pienempi puku ensialkuun! Niin aion minäkin tehdä tälle kakkoselle, esikoisen ekaa toppapukua en säästänyt. Tosin se olisikin ollut sininen enkä olisi siihen halunnut pukea jos meille tuleekin tyttö. Taidanpa ostaa jonkun unisex puvun, varmaan ruskean. Se äippäpakkauksen välipukukin on melko isokokoinen muistaakseni. Onkohan se mulla enää tallella. :confused:

Mulla oli esikoisen aikaan hirveä huoli, etten osaa pukea häntä oikein. :D Synnärillekin varasin hirveästi vaatetta matkaan, vaikka autossahan me kotiin mentiin. Ja voi miten hidasta se pukeminen oli alkuun kun piti koittaa niin varovasti tehdä, kun pelkäsi rikkovansa vauvan. :D Samoin vaipanvaihto. Sekin oli alkuun hitaanlaista.

Onko kellään muuten semmoista tilannetta, että pelottaisi kertoa jollekin ihmiselle tulevasta vauvasta peläten toisen reaktiota? Mulla on parikin ihmistä joille pelottaa kertoa... Molemmilla lapsettomuutta takana ja toinen heistä on vielä lapseton. Toisella kuitenkin on yksi lapsi. Hirveästi pelottaa heille kertoa, en millään tahtoisi tuottaa heille pahaa mieltä enkä masentaa. Tuskinpa ainakaan toiselle heistä pystyn asiaa edes kasvotusten kertomaan vaan pitää tehdä se kirjeitse. Vaikeaa, kun itse on niiiiin onnellinen eikä sitten pysty sitä onneaan näyttämään ettei toinen täysin romahtaisi.
 
Tryffe ihanaa että jollain muullakin on samanlainen happy happy päivä :D Äsken koirien kanssa kävin takapihalla touhuamassa ja linnut ihanasti lauloi ja kaikki vaan on niiiiin ihanaa :D Mulla muuten myös ihan samanlainen olo, että nyt tekisi mieli kertoa tästä jollekin. Meillä näköjään toimii nyt nupit yhteen :D

Diinu minulla pelottaa kertoa anopille. Hän on hieman erikoinen tyyppi ja osaa kyllä herpaantua ihan mistä tahansa. Jotenkin jo tiedän ettei hän ota tätä uutista kovin hyvin, varsinkin kun siihen perään vielä pätkäytetään että muutetaan etelämmäksi. Anoppi ei vain näe varmasti muutossa sitä mikä etu siitä meille on vaan ajattelee vain kun hän nyt ei enää meille sitten pääse (noh, eipä hän ole meillä käynyt kuin kerran parin vuoden aikana ja matkaa nyt 200km joten matka pitenee muuten mikään ei muutu :D )
Ei siis läheskään samanlainen tilanne kuin sinulla. Mutta uskoisin kyllä että nama tuttusi osaavat iloita puolestasi, ehkä hieman katkerana alkuun, mutta varmasti pääsevät näistä tunteista eroon ja iloitsevat kanssasi :) Elä siis turhaan itseäsi liikaa piinaa ajatuksilla. En nyt ollenkaan saa sanoja mielestäni tähän kirjoitettua.
 
Hei:wave:
Jospa minäkin uskaltaudun ilmottautua tänne. Meille ensimmäinen raskaus ja nyt olis kasassa 4+4 ja la ois siis 11.11. =) Minä olen 31 ja mies 36 ja pohjosessa asutaan eli synnytys tapahtuis sitten LKS:ssa (toivottavasti ainakin). Ensimmäinen ultra pitäisi alkaa varaamaan, hui kauhea =)
 
Tänään ekan kerran oikeasti pahoinvointia, yritin sitten vaivihkaa oksentaa työpaikan vessassa.. En haluaisi että kukaan huomaa vielä mitään. Mutta selkeästi tuntuu menevän niin, että jos syö säännöllisesti ja tarpeeksi usein, niin ei tule niin pahaa oloa. Tänään oikea aamupala jäi tosi myöhäiseksi ja sit tuli tyhjään mahaan huitaistu mustikkakeitto ylös.

Esikoista kun odotan, niin vaikea sanoa miten asiat tulee menemään, mutta tarkoituksena olisi imettää, jos sen vaan saa onnistumaan. Haluaisin kyllä imettää.

Vauvan nukkumisesta en vielä tiedä, varmaan me pinnasänky hommataan, mutta se mahtuu hyvin meidän makkariin. Sänky meillä on vain 140cm, joten siihen ei ehkä vauva oikein turvallisesti mahdu, mutta harkinnassa on isomman parisängyn osto. Ihan mielellään ottaisin vauva-aikana lapsen viereen yöksi.

Jotain vaunuja katselin netistä, mutta en tajunnut niistä mitään... Serkuilla on lastentarvikeliike, joten varmaan turvaudun heidän asiantuntemukseen turvaistumen ja vaunujen suhteen :D
 
Katjuska-79 ja Mariska paljon onnea ja tervetuloa :heart:

Saman olen minäkin havainnut, kun Mariska. Viime viikolla pidin syömisissä pidempiä taukoja ja silloin tuli huono olo. Tällä viikolla oon syönyt mehua ja keksin ennen lähtöä, töissä sitten leivän ja kunnon lämpimän ruuan, banaanin kahvilla ja kotona 2 leipää ja illalla vielä toiset kaksi. Syönyt 2-4 tunnin välein jotain, eikä ole ollenkaan tullut huono olo. Oon syönyt ennenkuin tulee nälän tunne :)

Diinu ymmärrän sun ajatukset ystävien kertomisen suhteen. Itselläni ei samaa tilannetta lähipiiristä löydy, joten en osaa kongreettisemmin mitään asiaan sanoa, mutta tiedän että jos olisin sinun tilanteessa miettisin asiaa ihan samoin. Tämä on kuitenkin asia joka voi olla todella arka ja hankala, niille jotka eivät ole asiassa onnistuneet. Toivotaan, että tulee tilaisuus jossa pystyt heille sen hyvin kertomaan :)

Tiukutus toivon myös , että sinun anoppisikin suhtautuisikin asiaan hyvin. Samoin kuin teidän muuttopäätökseen. :)
 
Minut voipi poistaa listoilta, tänään iltapäivällä alkoi RUNSAS vuoto joten erehtymisen vaaraa ei ole. Me palataan nyt IVF jonon hännille joten uutta yritystä on vasta loppuvuodesta. Onnea ja menestystä teille muille tähän odotukseen ja toivotaan että minä olen ainoa joka tästä pinosta tippuu. Hyvää naistenpäivää!
 
Nojanda, juuri kuulin yhdestä tutusta, joka sai tietää olevansa raskaana vasta kuudennella kuulla, kun oli tullut ihan menkkojen tapaista vuotoa normi menkkojen aikaan, oli vasta mahan pyöristyessä alkanut epäilemään raskautta! :) Tsemppiä sinne!

Mulla on ei oo ollut ollenkaan pahoinvointia, lienee johtuuko, kun rv vasta 4+5. Hajuaisti on varmaan maksimissaan ainakin, mahakipuja edelleen(pahenee joka kerta??), välillä päänsärkyä ja tietysti armoton väsymys.

Mä aion ainakin värjätä hiuksiani. En värjää niitä kovin usein, 2-3kk välein enintään. Tosin vaalennan hiuksiani(en värinpoistolla), mutta ystäväni(3 lasta) on värjännyt raskausaikanaan hiuksiaan todella paljon, ja eipä ole ainakaan lapsiin vaikuttanut:D

Ja me nyt päädyttiin siihen äippäpakkaus-pinnasänky komboon, niin eipä tarvi sitten siitä ainakaan stressailla!:)

Mä en tiedä kyllä noista kestovaipoista! Tottuneena ompelijana varmasti kädenkäänteessä sellaisia väsäisin, mutta jaksaako sitä pyykkirumbaa sitten? Tai kun en niiden käytännön touteutumista ole kauheasti tutkinut.. :ashamed: Mutta varmaan molempia, ihan sitten mielen mukaan!:D

Mulla on ihan varmasti vaihdevuodet!!:D Aamulla on töihinlähtiessä niin hiki, että sais suihkussa käydä jo toistamiseen, ja illalla palelee vaikka olisi mitä päällä. Myös tässä talven aikana ihanan tutuksitullut flunssa iskee tuloaan, eih! Mutta en lannistu!!

IHANAA NAISTENPÄIVÄÄ KAIKILLE, toivottavasti saitte enemmän kukkia kuin minä;) (en saanut:D)
 
Haave, voi ei! :'( Tuli kyllä todella paha mieli sinun puolesta. Todella epäreilua, että sattui juuri sinun kohdalle, kun raskaaksi tulo ei tapahdu ihan sormia napsauttamalla vaan tarvitaan hoitoja. Siltikään ei kenenkään tarvitsisi joutua kokemaan keskenmenoa riippumatta siitä onko vauva saanut alkusa hoidoilla vai ilman. Silti suuremmat sympatiat minulta saa sellaiset joilla hoidoilla on vauva saatu alkuun, mutta sitten pieni menetetäänkin. Suuret halaukset sinulle Haave ja koita jaksaa vaikka se varmasti raskasta on. :hug:

Tiukutus ja Tryffe, kiitos teille myötunnosta. :) Ja Tiukutus, myös sulle peukkuja sitten kun anopille kerrotte raskaudesta. Jospa hän ottaisikin asian iloisesti vastaan.

Katjuska-79, tervetuloa ja lisään sinut listalle. :)

Mariska*, kannattaa tosiaan sitten vaunu- ja turvakaukalo hankinnat tehdä harkiten ja vähän mielipiteitä kysellen. Me ostettiin esikolle netin kautta brio kombi yhdistelmät, jotka ei sitten loppupelissä olleetkaan niin hyvät. Runko oli aivan liian jäykkä minun makuun ja vaunut tärisi hirveesti heti kun vähän epätasaisemmalle maalle meni. Siksi kannattaa melkein valita vaunut niin, että niitä pääsee kaupassa testaamaan. Me myytiin puolen vuoden käytön jälkeen vaunut pois ja hommattiin tilalle brio happy mixed -yhdistelmät. Tommoiset --> http://www.brio.fi/fi-FI/To_Go_Stroller/Prams_and_Push_Chairs/Happy/Happy_Mixed.aspx Ostettiin just nuo ruskeat, koska tykkään ruskeasta ihan hirmuisesti ja onpahan myös unisex väri. Ja voin kertoa ettei kyllä lika näy pahemmin. :) Eli todella tyytyväinen olen. Meillä on noihin käyttämätön koppakin tulevaa vauvaa varten, kun esikolla ei sitä tarvittu enää ollenkaan. Kaukalohankintakin olisi voinut olla parempi. Esikolla oli gracon kaukalo joka oli todella raskas kantaa. Eli vahingosta viisastuneena hommataan kakkoselle brion tai britaxin kaukalo, joka on paljon kevyempi. Mutta tosiaan, kannattaa paljon vertailla noita eri vaunuja ja kaukaloita ja kysellä myös mielipiteitä. :) Hyvä, että sulla on serkuilla lastentarvikeliike niin saat sieltä varmasti paljon asiantuntijoiden kommentteja ja varmaan myös vähän alennusta. ;)
 
Tervetuloa uusille minunkin puolesta :)

Haave voi ei :hug: Jaksamisia sinne

Hieman huonoa oloa on täälläkin ollut havaittavissa, mutta syömällä on ainakin toistaiseksi pysynyt kurissa. Tänään sain aikaiseksi jopa käydä esikoisen kanssa vauvajumpassa pitkästä aikaa (paljon sairastelua). Vaikka kotona tuntuikin hieman kuvottavalta, jumpatessa ei tuntunut, vaan liikkuminen tuntui hyvältä :) Esikoisen aikaan ei juuri tullut liikuttua :ashamed: Jospa tällä kertaa tulis enemmän liikuttua :)

Tuo äitiyspakkauksen haalari on tosiaan TOSI iso vasta syntyneelle. Meillä esikoinen on käyttänyt tuota pukua nyt talvella ja se on ihan hyvä. Poika tosiaan syntynyt huhtikuussa. Meillä esikoisella oli kevääksi hankittu suht paksu vanuhaalari kokoa 56cm, jota hän ehti käyttää suht vähän kun tuli sitten nuo lämpimät ilmat ja sitten olikin jo liian pieni... Aattelin myös hankkia talvivauvalle turvakaukaloon lämpöpussin, johon voi vauvan laittaa sisävaatteissa. Esikoiselle en viittiny hankkia enää syksyllä, kun käyttö olis jääny aika vähäiseksi, mutta olis ollu kätevä kun esim. kauppareissuilla olis saanu vetoketjun auki. Talvella ulos on kuitenkin pakko pukea riittävästi päälle, jolloin sisällä tulee kuuma. Ja toisaalta taas vaunuissa vauvan voi pukea makuupussin ja pettojen sisälle, jolloin hieman ohuempikin puku saattais riittää.

Esikoisella meillä oli (tai on edelleenkin mutta ei enää käytössä) Britaxin turvakaukalo. Tykkäsin tuosta kyllä kovasti, mutta ei kyllä mitenkään kevyt ollut. Tämä ratkaistiin hankkimalla Britaxin matkarattaat, joihin tuon kaukalon sai kiinni. TOSI hyvä ja kätevä systeemi. Asutaan kerrostalossa ja matka autolle suht pitkä (ainakin jos pitää tuollaista kaukaloa kantaa), joten laitettiin kotona tuo kaukalo rattaisiin kiinni ja työnsin autolle ja rattaat vaan takakonttiin (tosi helpot ja kevyet nostaa autoon), jolloin olivat myös aina mukana. Meillä siis talossa myös hissi. Lisäksi käytettiin noita rattaita usein ihan tavallisella kauppareissuilla, jolloin lasta ei tarvinnut ottaa pois kaukalosta. Itse tykkään liikkua paljon autolla, joten tätä käytettiin paljon. Myös shoppailureissut kauppakeskuksissa sujuivat näin mukavasti :) Pojan kanssa onkin tullut käytyä kauppakeskuksissa ahkerasti (on paljon parempaa seuraa kuin mies, ei valita mihin kauppaa mennään tai mitä ostetaan ;)), myös poika on viihtynyt, kun äiti työntelee ja juttelee samalla (sekä tietenkin katselee välillä myös jotain ostettavaa). Kesällä tuo matkarattaat olivat mukana myös turun ja tukholman reissuilla ja toimivat loistavasti kaupunkikäytössä, talvella tosin hieman hankalammat mutta auratuilla teillä pärjää :) Ostettiin noihin myös lämpöpussi, jolloin rattaissa voi myös nukkua ulkona ja koko talven otettiinkin mummilaan (130 km matkaa) mukaan vain matkarattaat (yhdistelmät vie koko takakontin tilan ja kun reissatessa tuota tavaraa muutenkin tarvii) ja hyvin pärjättiin (tosin eipä paljon tehty mitään vaunulenkkejä).

Yhdistelminä meillä on Brion kombit ilmakumipyörillä. Myös niihin oon ollu tosi tyytyväinen. Liikkuvat hyvin lumessa ja ovat suojaisat. Tosi hyvät vaunulenkeille ja parvekkeella nukkumista varten. Tosin ovat myös raskaat nostaa autoon (ja meillä kun ei ole farmaria niin pyörät tarvii irrottaa että mahtuu). Keväällä syntyneelle vauvalle oli myös kätevä että on kovakoppa, joka oli myös viileä. Tosin tuohon koppaan mahtuu myös makuupussi, joten varmasti on hyvä myös tulevalle talvivauvalle. Äiti tosin on ollut laiska (ensin TOSI kuuma kesä, sitten TOSI kylmä talvi) liikkumaan ja vaunulenkit on jääny hieman vähäisiksi :ashamed: Jos tässä nyt keväällä hieman reipastuisi :) Ilmakumipyörät havaitsin myös hankalaksi rattailla mentävissä "rullaportaissa" (mitä nyt sitten ovatkaan nimeltään), mutta rattaat meinaavat väkisin rullatata alas ja tosiaan käyttää voimaa et pysyy paikallaan ;) Samoin kääntyminen hieman hankalaa, kun ei ole noita kääntyviä pyöriä. Mutta etekin talvella kätevät, kun kulkevat lumessa hyvin (myös tänä talvena ;))

Autona meillä tai siis mulla (meillä kun on kaksi autoa, mutta toinen on pienempi) on Opel Vectra -99 (tavallinen, ei farkku), mutta "uuden" hankkiminen tulee luultavasti eteen, kun mies on yli 180cm eikä hänen ajaessaan kuskin taakse mahdu kaukaloa ja esikoisen turva istuin on repsikan takana. Myös esikoisen istuin vie paljon tilaa, että minäkin lyhyenä (157cm) mahdun just ja just siihen. Pääosin auto on mun käytössä eikä tällöin ongelmia ole. Tosin toisen lapsen myötä varmaan tavaramääräkin lisääntyy joten farkku olis kätevämpi. Luultavasti meillä tosin vaihtoon menee miehen auto ja tämä auto jäis miehelle. Autosta oon vaa tykänny tosi paljon ja en pidä yhtää auton hankkimisesta :/

Tulipa taas tarinaa...
 
Haave voi ei paljon voimia sinne, tää on nii väärin että on ehtiny jo iloita asiasta ja sitte käy näin.. :( Itekki pelkään kokoajan että nytkö se tapahtu, aina pitää käydä tarkistamassa housut mitä sinne lorahti, pelottaa... Ja Nojanda samaa olen kuullu niinku muutki jos tässä sanoi että se on yleensä ihan normaalia, kuhan se ei ylly runsaaksi...Hyvä se on käydä tarkistamassa siellä neuvolassa tms. että kaikki on hyvin :heart:

Saatiin just eilen kuulla, että meistä tulee asunnonomistajia, kesällä päästään siis ihan omaan kotiin, kun nyt asutaan vuokralla.. Voihan se olla outoa muuttaa rivarista kerrostaloon takasin mutta onpahan oma sitte ja mieluummin maksaa itelle sitä entä jollekki toiselle jos vain on siihen mahdollisuus! :) ollaan miehen kanssa ensikodin ostajia joten ollaan ihan keltanokkia kaikissa asuntokauppohin liittyvissä asioissa :D kämppä on valmiiksi täysin rempattu , joten ei tarvii alkaa säätään mitään ja pikkusen on hyvä tulla sitten uuteen kotiin, sielä on valmiina hälle sitte oma huonekki :D

Ja just ku tuolla aiemmin pääsin kehuskelemaan "silkkisellä" iholla, tais se jäädä siihen sitte heheh. Naama on alkanu kauniisti kukkimaan ihan yks kaks :LOL: vatsaa turvottaa ku viimistä päivää että on kyllä tosi mahtava ja "hehkeä" olo ;) ja mie viisveisaan kukinnoista pääasia että pikkunen pysyttelee matkassa! Sitä pahoinvointia vielä odotellessa?? Mites te yökkäilijät/pahoinvoivat pärjäätte töissä? Tuleeko pahaa oloa kesken päivän vai saatteko pidettyä sen aisoissa? Töissä varmasti tilanteita, ettei tuosta noin vaa aina pääsekkään sinne vessaan/ työkaverit alkaa ihmetellä ku juoksee aina naama kalpiana sielä :D

Nyt taas valmisteleen töihin lähtöä, hyvää keskiviikkopäivää kaikille tuleville marrasmammoille!
 
Voi, Haave :hug: Paljon jakamisia sinne.

Diinulla on juurikin tuollaiset suklaanväriset rattaat, joita olen itsekkin himoinnut jo monta vuotta. Olen juurikin ajatellut hommata ruskealla kankaalla olevat rattaat. Ovat juurikin unisexit ja hyvä jos tosiaan niissä ei lika näy. Se on yksi jota olen ajatellut, että on varmaan tuon värin plussapuolia. :)
Meillä kaukalon ja rattaiden osto tehdään tarkkaan ja huolella. Käydään varmaan miljoonat rattaat ja kaukalot läpi ja testataan testaamisen päästyäkseen ennen valintaa. Mies on niin tarkka ja teknisesti orjentointinut, että mitään mitä tarttee joka päivä ja jossa on jokin liikkuva osa ei osteta yhden kuvan tai kokeilun perusteella. :) Joten saa nähä mihin me joskus päädytään :D Mulle on väri jo selvä. Mies voi sitten muuta kokeilla :LOL:

Tikru tuo sinun kertomuksesi kaulalosta ja niihin rattaista oli hyvä, koska meille varmaankin pitäisi tulla käytännön kannalta sellaiset johon saa esim. kaulakon kätevästi. Auton meillä saa oven viereen kun asutaan rivarissa, mutta kauppareissuilla tuollainen olisi kätevä. :)
Lämpöpussi-juttu oli myös sellainen mitä olen miettinyt miten se käytännössä toimii, hyvä kuulla että sekin on kätevä :)

Karoliina87 Onena uudesta asunnosta :) Me ostettiin eka oma asunto kaksi vuotta sitten kesällä. Se oli kanssa jänskää aikaa :) Mutta pankki auttoi todella paljon, ja teki monta työtä meidän puolesta. Pakkaamaan ne ei kyllä tulleet :kieh: :LOL:

Eilinen päivä takana ilman mitään raskaustuntemuksia ja tämä päivä näyttää alkavan samanlaisena. Mihinkähän mun kyytiläinen on hävinny...:confused:
Viikon kuitenkin kesti se joka päiväinen menkkamainen tunne, kun kohtu kasvoi. Mutta nyt ei tunne enään edes sitä. Miksi se on lopettanut kasvamisensa.. :confused:
 
Meilläkin oli tosiaan esikoisella turvakaukalo - matkaratas yhdistelmä. Oli tosi kätevä, kun lähti vauvan kanssa kauppaan. Ei tarvinnut kuljettaa kaukaloa ostoskärryissä niinkuin monet tekevät. Rattaat ei olleet mitkään parhaat mahdolliset ja möinkin ne sitten pois, kun poika kasvoi. Tälle kakkosellekin ostetaan samantyyppinen travel system - paketti, ei tosin gracoa enää. Varmaan britaxilta. Esikolla on britaxin turvaistuin ja siihen olen kyllä ollut tosi tyytyväinen. Siispä mahdan hommata tälle kakkosellekin britaxin kaukalon. Tämänvuoden värit oli aika tylsiä, kun katselin. Esikolla meillä oli ruskea- vaal.vihreä kaukalo, joka oli väritykseltään tosi ihana! Eipä sillä värillä nyt niin väliä ole.

Karoliina87, onnittelut asunnon ostoaikeista. :) Mekin hommattiin eka oma asunto vajaa 2kk sitten. On se kyllä ihan erilainen tunne, kun tietää että nyt maksaa omaa kokoajan pois. Ja saa nyt tehdä asunnossa mielinmäärin muutoksia, jos haluaa.

tikru84, mä olen kuullut että britaxin kaukalo ei hirveen painava olis. Tai voihan se olla, että se on kevyt gracoon verrattuna. :D Se kaukalo se nimittäin vasta olikin painava. Voi olla, että ei ihan kevyimmästä päästä tuo britaxikaan sitten ole. Mutta tosiaan jos ne rattaat hommaa niin eipä sitä kaukaloa isommin tarvitse kannella. Meilläkin rivitalo ja auton saa oven eteen joten ei ole pitkää matkaa kantaa sisälle.

Tryffe, ai sinäkin olet suklaanruskeita vaunuja katsellut. :) Se on kyllä ihan käytännönkin takia hyvä väri juuri tuon takia ettei lika näy. Ekat vaunut meillä oli vaal.siniset ja kyllä lika näkyi.

Mulla alkoi heti menkkamaiset tuntemukset masussa, kun heräsin. Nyt ei ihmekyllä pääkipua ole, vaikka tässä on useamman päivän päätä jomotellut. Nyt tuntuu viluttavan heti aamusta. : /

8 päivää ultraan. :rolleyes:

Diinu & Pipana 5+5
 
Suuren suuri :hug: Haaveelle. En todella pysty edes kuvittelemaan kuinka pahalta tuo tuntuu. Jaksamisia koko perheelle.

Taas olen kertaalleen joutunut tänään juoksemaan vessaan yökkimään. Onneks tuo vessa on ihan mun työhuneen vieressä, että kerkiää lyhyemmälläkin varoitusajalla.:LOL:
Joku taisi kyselläkin, että miten töissä sujuu pahoinvoinnin kanssa. Minulla vasta toinen päivä pahaa oloa, joten tähän mennessä ainakin mennyt hyvin. Katsotaan nyt sitten perjantaina, kun olen koko päivän seminaarissa. Pitää varmaan yrittää saada istumapaikka oven välittömästä läheisyydestä ja vaivihkaan poistua paikalta, jos on aihetta. Onneksi suurin osa mun työkaveresita on miehiä, eikä ne tajua yhtään jos yht'äkkiä joudun juoksemaan vessaa. :D ne on semmosia insinööri-putkiaivoja, että ajattelevat varmaan vaan että pissahätäkö sille tuli.

Minua pelottaa tulevaisuudessa kertoa pomolleni tulevasta vauvasta ja äitiyslomasta. Vuoden alussa tulin takaisin töihin esikoisen vanhempainvapaan jälkeen, joten en kerkiä olla töissä kun n. 9kk ja taas jään kotiin. Meillä hirveä työpula ja pomo olikin todella onnellinen kun tulin takaisin töihin pojan ollessa 9kk. (Oli varmaan ajatellut, että nyt se tekee monta lasta putkeen eikä tule takaisin ainakaan viiteen vuoteen):kieh:. No Täällä nyt ollaan ja täysillä teen töitä siihen asti kunnes vanhempainvapaa alkaa. (toivottavasti)

Miten olette ajatelleet hoitaa isommat lapset, kun vauva tulee. Tarkoitan siis sitä, että jos vanhempi/vanhemmat lapset ovat nyt hoidossa, niin jatkavatko siellä esim. 3 pvä/viikossa vai ovatko teidän kanssa kotona. Minä en vielä tiedä mitään. Esikon oli tarkoitus aloittaa päivähoidossa syyskuun alussa (siihen asti mies koti-isänä). Mutta nyt en kyllä tiedä, kun itse jäisin sitten lokakuun alussa kotiin. Täytyy miettiä mitä tehdään.

Tulipahan taas tekstiä.:D

Alice 4+6
 
FPI
Haave, voi itku, suuret sympatiat ja voimia! :hug:

Vaunuista, meillä on Brion combit, oliivin vihreät ja Britax kaukalo + rattaat, molemmista olen tykännyt.

Karoliina87, onnea asunnosta. Omasta kokemuksesta voin sanoa, että muuttaa kannattaa ennen vauvan syntymää. Me muutettiin toiselle puolelle Suomea, kun esikoinen oli kaksi viikkoa vanha ja oli aika rankkaa.

Diinu, mulla kanssa 8 päivää ultraan :heart:

Toppapuvusta, äitiyspakkauksen toppis taitaa olla 70cm, samoin se kevyempi vanupuku ja hassuinta on se, että se toppahattu on koko 50cm eli on nyt sopiva n.2,5 v esikoiselle eli todellakaan vastasyntyneelle.

Aurinkoista päivää arvon leidit!:cool:

FPI+Lilli rv 5+2
 
Heippa!

Haaveelle iso tsemppihali ja jaksuja! :hug:

Onko täällä kaikki aikeissa mennä tuohon yksityisen puolen ultraan? (vai pääseekö joku kunnallisella puolella jo viikoilla 7 tai 8?). Ite vähän mietin, että jos en menisi yksityiselle vaan vasta sitten tuohon kunnalliseen. (johon pääsee viikoilla 10+0 - 13 +6).

Vaunuista kyselee tietämätön ensikertalainen... Onko Emmaljungat ja Briot hinnaltaan kovin erilaisia? Kalliita taitavat kaikki olla, mutta ihanahan se on pikkuiselle laittaa. Jos vaikka kesälomarahat käyttäisi siihen :D

Eilen jo mietittiin miehen kanssa, että miten järjesteltäisiin huonekaluja, että saataisiin tilaa vauvan sängylle ja tarvikkeille. =)

Ootteko ajatellee laittaa hoitopöydän? Meillä on erillinen vessa (johon mahtuu vähän huonosti) ja erillinen pesuhuone, jossa ei ole allasta :( mietin, että jos laittaa hoitopöydän, niin sekin pitäisi saada mahtumaan makuuhuoneeseen... :whistle:

Huh. Itkuherkkyyttä tuntuu vieläkin olevan ihan reilusti. Poraan tosi helposti mille vaan asialle... Huoh. Ja väsyttää ihan hirveesti... Töissä selitellyt, että jäi vähän yöunet lyhyeksi, mutta uskookohan ne sitä selitystä vielä monta kuukautta :LOL: Pahoinvointi ei oo mulla vielä edennyt yökkimisasteelle kuin muutaman kerran kotona. Joten sitä ei oo tarvinnut selitellä. Ja pahoinvointi pysyy mun mielestä jollain lailla aisoissa, kun syö riittävän tiheästi --> oon ottanut välipalan töihin iltapäiväksi.

Aurinko tosiaan paistaaa. Tekisi mieli mennä pihalle, mutta konttorirotta istuu sisällä... No, neljän jälkeen sitten ulos ja lenkille!

Mukavaa päivää kaikille! =)

Tuiskuli & Masa 4+2
 
Enpä malttanut ja varasin nyt sitten minäkin ajan tuohon varhaisultraan. Yksityiselle menen. En tosin edes yrittänyt ottaa selvää, että pääsiskö kunnalliselle, koska epäilen asiaa suuresti. Täällä Helsingissä kun tuntuu, että mitään ei saa ilmaiseksi tai ainakaan helpolla.:kieh: Tuo ultra minulla sitten 30.3, jolloin viikkoja on 7+6. Huhtikuun alussa lähden reissuun ja sitä ennen haluan varmuuden, että kyydissä todella on joku.=)

Hoitopöydästä meillä on hoitopöytä ollut kovassa käytössä. Se on pojan huoneessa ja sitä käytetään vieläkin, jos poika pysyy paikoillaan. Tästä esikon huoneesta tulee sitten vauvan huone ja pojalle laitetaan uusi "isojen" poikien huone, joten hoitopöytä jää sinne missä on nytkin. Mökillä kun meillä ei hoitopöytää ole ja viime kesänä asuttiin siellä kuusi viikkoa, niin kyllä oli selkä kipeänä. Sängyn päällä kumarreltiin vauvalle vaippoja ja vaatteita selkä vääränä. Mutta olen kuullut, että toisille tämä ei tuota ongelmia ja aivan toimiva ratkaisu. Eli tässäkin asiassa toimii mielestäni "kaikki tavallaan tyyli".
 
Heippa vaan!

Haaveelle suuret halit!!

Meillä yhdistelmävaunuina Emmaljungan City Crossit, jotka on kyllä hyvät. Britaxin turvakaukalo ja turvaistuin. Matkarattaat Peg Peregot, joista en kyllä tykkää, koska niitä ei saa yhdellä kädellä työnnettyä...Ja talvivauvalle turvakaukaloon on Eisbärchenin toppapussi, varmasti todella kätevä!

Hoitopöytää ei hommata; esikoisen aikana sitä ei juuri tullut käytettyä, vaippaa tuli vaihdettua milloin missäkin, paitsi hoitopöydällä... :)

Tervetuloa Katjuska-79!

Karoliina87 Onnittelut asunnosta! :)

Tuiskuli Me ollaan menossa vasta siihen kunnalliseen ultraan rv 10-14. Pitkä aika odottaa, muttei oikein viitsi maksaa tuosta varhaisultarasta...

Täällä ei oireita, mutta flunssaa pukkaa. Ei kiva! Myöhemmin lisää...


Emelie
 
FPI Hassua, meillä äitiyspakkauksen toppahattu jäi esikoisen kohdalla kokonaan käyttämättä, kun oli syksyllä jo liian pieni, jolloin poika siis oli puol vuotta eikä todellakaan mikään isopäinen. Ovat vissiin sitten pienentäneet oikein urakalla tuota hattua ;) Talvivauvalle tuo hattu varmaan on ihan sopiva (meillä siis vuoden 2009 pakkaus).

Uutta äitiyspakkausta en oo ajatellu ottaa, kun esikoiselta on kaikki kuitenkin tallessa...

Hoitopöytänä meillä toimii pesukoneen päälle laitettu hoitoalusta, joka TOSI kätevä, kun vesipiste on ihan vieressä. Käyttäisin mielelläni vieläkin enemmän, mutta poika on sen verran liikkuvaista sorttia että mienaa tulla alas siitä, jonka vuoksi nykyään puen vaipan ja vaatteet lattialla tai sohvalla sylissä. Kakka vaipat otan edelleen pois "hoitopöydällä" vaikka hankalaa onkin, mutta kiva kun vesipiste on lähellä. Pissavaipat vaihdan lattialla.

En oo ajatellu mennä tälläkään kertaa varhaisultraan, ei oltu esikoisestakaan. On täällä pk-seudulla sen verran kallista puuhaa, että ennemmin käytän rahani muualle. Yllättävän nopeasti tuo 12 vkoa kuitenkin tulee täyteen.

Käytiin äsken esikoisen kanssa ulkona hieman keinumassa ja pienellä kävelyllä. Ihana auringon paiste :) Tosin viima oli aika kova, joten ei kauhean kauaa viihdytty, mutta hyväähän se teki :) Illalla olis Zumba, saa nähdä miten jaksaa. Olis kuitenkin kiva mennä :)
 
Tuiskuli kyseli ultrista. Meillä täällä pienellä kylällä on ekalla neuvolakäynnillä ultraus :) neuvolassa joku vanha ultaruslaite, jolla sitten katsotaan heti. Ei tarvitse kalliille yksityiselle mennä :p

Hoitopöytää ei luultavasti hommata, sellainen hoitotaso jonka saa esimerkiksi pesukoneen päälle niin sellainen hommataan. Muutama sukulainen saanut tässä vuoden sisään lapsen ja heiltä olen kuunnellut salaa vinkkejä. Eipä heilläkään ole tullut hoitopöytää käytettyä ja lisäksi kuulemma jää äkkiä "pieneksi" kun vauva oppii pyörimään yms. Vielä en vain sitten käytännössä tiedä miten toteutetaan vaipan vaihdot kun joissakin kolmioissa on pikkuinen kodinhoitohuone ja vielä ei tiedetä millaiseen asuntoon muutetaan.

Onnea asunnosta Karoliina87 :)

Minulla on vähän hiipunut nuo menkkamaiset kivut, eivät ole enää niin voimakkaita kuin oli ihan alkuun. Flunssa, väsymys ja etova olo seurana vieläkin. Nyt on naamakin alkanut kukkia, ennen ei ole ollut näoyn näppyä naamassa ja nyt niitä onkin sitten oikein reippaasti.

Ainiin ja itse haluan myös ruskeat vaunut ja sellaisia olenkin jo katsellut :D Turvakaukalosta haluaisin myös ruskean tai vastaavan, joka käy sitten tytölle ja pojalle. En tiedä miten toteuttaisimme mummolassa vaunuttelut kun meillä on farmari, mutta takaosassa kaksi koiraa, joten sinne ei vaunuja saa laitettua. Kuinka pieneen kasaan matkarattaat taittuvat? Tai sitten pitää mummilaan ostaa toiset vaunut jotka aina valmiina siellä odottaa :LOL: ..tai hommattava iso pakettiauto jotta mahtuu koirat ja vaunut ja muut tavarat matkaan... :D
 

Yhteistyössä