<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Mä tunnen itteni vähän pöhköksi, kun oon menossa yksityiselle ultraan ens viikon tortaina jolloin rv 6+6 vaikka mulla olis neuvolalääkärillekin varattu jo ultra-aika joka on rv 8+4. :ashamed: Täällä meilläpäin pääsee siis tosi aikaisin (verrattuna muihin) neuvolan puolesta ultraan. Esikoisesta kävin rv 9+2. Joissakin paikoissahan niskapoimu-ultra taitaa olla ensimmäinen ultra mitä julkiselta puolelta tarjotaan. Meidän kaupungissa on erikseen alkuraskauden ultra mikä on musta super hyvä asia. :)

Tuiskuli, mä luulen, että ne on hinnoiltaan aikalailla samoissa. Emmaljungat voi olla kalliimmat, mutta kyllähän noilla vuoden 2011 brioillakin oli hintaa 750e. Tietysti se myös riippuu, että tuleeko siinä kaikki varusteet mukana (kova/pehmeä kantokoppa, sadesuoja, hyttyssuoja yms). Ja edellisen vuoden mallithan on halvempia, vaikka periaatteessa ihan samanlaisia on (kankaiden kuosi vaan saattaa vaihtua). Jos jättää vaunujen oston ihan viimetippaan (loka-marraskuulle) niin vois saada jo tämän vuoden malleja alennettuun hintaan. Ja toki jos ei uusia ole vailla niin kannattaa käytettynäkin katsella, vaikkapa huuto.netistä. Meidän brio happy mixedit taisi maksaa joku 550e uutena.

Mä ehdin just myydä esikoisella käytetyn hoitopöydän pois, kun olin niin pessimistinen uuden raskauden suhteen. Ostettiin se pojalle käytettynä, mutta ihan ok kuntoinen olisi vielä ollut. Tosin, nyt jos hoitopöydän hommaan niin tahdon kyllä erilaisen, vaikka siinä edellisessä ei varsinaista vikaa ollutkaan. Saa nähdä jätetäänkö se kuitenkin ostamatta, kun varmasti tulee vaippaa vaihdettua paljon enemmän sängyllä. Jos vain ostais hoitoalustan tai hoitotason. Mulla onneksi on makuuhuoneessa yksi lipasto jonne voi sitten vauvan vaatteet laittaa, niin senkään puolesta ei tarvitse hoitopöytää, ainakaan laatikollista semmoista.

FPI, jee saadaan jännätä samana päivänä ekaa ultraa. :D

Alice kyseli, että miten kukakin on aikonut isompia lasten kanssa tehdä vauvan synnyttyä, siis hoitoon vai kotiin. Jos meidän poika ei tässä ennen vauvan syntymää ehdi aloittaa päivähoitoa (jos en saa töitä) niin sitten varmaan kotosalla on poikakin vauvan synnyttyä, mutta jos ehtii aloittaa hoidon niin luultavasti pidän poikaa hoidossa ainakin muutamana päivänä viikossa. Ihan vaan sen takia, että näkee siellä muita lapsia ja oppii vähän millaista on olla isommassa lapsiporukassa. Ajattelin sitäkin, että jos poika ei ennen vauvan syntymää menekään hoitoon niin pitäisikö kuitenkin sitten yrittää saada poitsu hoitoon vaikka 1-3 päivänä viikossa vaikka olenkin itse vauvan kanssa kotona. Saisi poikakin sitten muita virikkeitä.

Alavatsaa juilii menkkamaisesti. On se jännä, että heti kun menkkamaiset kivut alkaa niin on pakko entistä enempi ravata vessassa tarkastamassa tilannetta. Nämä juilinnat oliki poissa muutaman päivän ja nyt tulivat taas. Rinnat tuntuu hieman kasvaneen ja ovat kipeät. Se tuntuu vähän oudolta, koska esikon aikaan rinnoissa ei ollut mitään muutoksia alussa eikä kyllä isommin muulloinkaan. Oikeastaan vasta ihan loppuraskaudessa huomasin pieniä muutoksia ja maitoa herui jo vähän.

Mä niin odotan perjantaita kun viikot taas poksuu. :heart:
 
Piti vielä tuohon lasten hoitokysymykseen vastata; meillä esikoinen 2v nyt päiväkodissa 2-3krt/vko ja viihtyy siellä tosi hyvin! Mietin, että voisin uuden tulokkaan synnyttyäkin pitää esikoisen hoidossa, kun kerta viihtyy, hoitajat on ihania ja saisi ikäistänsä seuraa. Mutta enpä raaski siitä huvistä maksaa yli 200e kuussa, ja toisaalta ihana olla molempien lasten kanssa kotona. Meillä on paljon lapsiperheitä ympärillä, joiden kanssa sitten treffata ja jatketaan kuitenkin mm. muskaria ja päiväkerhoja uuden vauvan synnyttyäkin, joten eiköhän esikoinen saa ihan riittämiin seuraa ja tekemistä. Meillä näin. =)

Diinu Höpö höpö, et todellakaan ole mikään pöhkö! Jos rahatilanne olisi parempia ja vaikka meilläkin ultraa olisi aiemmilla raskausviikoilla, niin kyllä minä hyödyntäisin kaikki mahdolliset ultrat! Joten sinne vaan! :D
 
Mä pidän enemmän kuin mielelläni pojan kotona uuden vauvan tullessa. Nytkin on käyty mll:n perhekahvilassa syksystä asti (jolloin poika oli 4kk) ainakun vaan on ehditty ja oltu terveenä. Aluksi oli lähinnä äitiä varten, nyt poikakin nauttii toisten lasten seurasta. Tällä hetkellä poika on ihan kotihoidossa, kun itse olen työttömänä, mutta vaikka pääsisinkin töihin (jolloin poika menisi hoitoon) niin uuden vauvan tullessa molemmat olisivat kotihoidossa.
 
Eikä! :( Voi surku, FPI!! Olen todella pahoillani. Yritähän jaksella. :hug:

Emelie, kiitti kun en sun mielestä ole ihan täysin tärähtänyt. :) Kyllähän se ultraan menevä raha varmasti elämiseenkin menisi, mutta mun on niin vaikeaa saada mielenrauhaa joten sinne ultraan on mentävä.
 
Voi ei FPI :'( Kovasti jaksamisia sinulle :hug:

Ja Diinu et kyllä minunkaan mielestäni ole tärähtänyt :D Itsekin jos olisi parempi rahatilanne juuri nyt niin olisin varannut tälle viikolle (rv 6) ultran. Mutta onneksi neuvolasta saa ilmaiseksi sitten viikolla 8 :) Kyllä se kannattaa hyödyntää kaikki mihin pääsee :)
 
Moikka, täällä olisi yksi onnellinen, joka haluaisin liittyä teidän joukkoon. Tänään sain tietää että olen raskaana ja lasketun ajan pitäis olla 11.11.2011. En vieläkään usko tätä todeksi :O. Menossa on nyt yk4 ja 6kk yritetty vauvaa laittaa alulle. Toi on vaan arvio lasketusta ajasta, sillä tässä kuukaudessa en ole ovista bongannut, joten ei mitäään tietoa koska olisin hedelmöittynyt.. Viime maanantaina(28.2)testasin kuitenkin negan. Mutta jonkun laskurin mukaan pitäisi olla rv 4+5.

HelenaM./26/ensimmäinen/sairaala en ole vielä edes miettinyt.. Niin ihana olo!
 
Voi ei,FPI Olen todella pahoillani. :'( Paljon, paljon voimia sinulle :hug:

Höpsistä,Diinu. Sinne vaan kun susta vähänkin siltä tuntuu :) Mäkin jo aloin miettimään saisinko millään siirrettyä aikaani viikolla, kun ei malttais odottaa :D Halu tietää, että kaikki on ok on toooodella suuri ja meillähän on eka kunnallinen vasta viikolla 12.

Hoitopöytä Meillä on vessa sen vertaa pieni, ettei sinne mahdu hoitotasoa. Sitten meillä on sauna, jossa on samassa suihku ja siellä on kyllä iso taso johon saa helposti hoitotason laitettua päälle. Mutta ei tosiaan ole vesipistettä muuta kuin suihku. Oonkin sitten ajatellut sellaista erillistä jaloillaan seisovaa ammetta, jos sitä pystyisi käyttämään. Siinä on pohjassa tulppa, josta valuu vesi pois. Olisi siis käytännössä kuin valuaari. Ja siinä saisi hoitaa kylpemisetkin. Hoitotasolla sitten vaipat päälle ja vauvan huoneen lattialla esim. vaatteet päälle tai sohvalla. Missä se sitten tuntuukin sujuvan luontevimmin. Tää meillä on ehkä kaikkien kinkkisin ongelma asunnon suhteen, kun tässä sauna/suihku/kodinhoitohuone tilassa ei ole vesipistettä. :)
 
HelenaM. Onnea ja tervetuloa porukkaan. :heart:
Me ollaan kanssa vähän pidemmän ajan kanssa saatu tämä plussa aikaiseksi. Lisäksi oon kanssa tietämättäni ovistellut ihan eri aikaan kuin olisi pitänyt (n.1,5 viikkoa ennen). Joten en oikein aina vieläkään tajua olevani oikeesti raskaana, kun tuntuu että tämä on nyt tapahtunut niin tuurilla :D
 
Olen tosi pahoillani sekä haaveen että FPI:n puolesta :( toivottavasti näitä uutisia ei tule lisää!

Mutta HelenaM.lle onnittelut! Meillä ihan sama tilanne, puoli vuotta yritystä, pitkät kierrot, ovistikkuja ehdin kokeilla mutta en bongannut ovista - tai sitten en osannut lukea niitä tikkuja. Mutta jossain välissä silti tärppäsi, onneksi. Ehkä se oli se greippimehu, jota join vain tuossa viimeisimmässä kierrossa...

Kiitokset Diinulle ja Tikrulle vaunu- ja kaukalovinkeistä. Pitää harkita tarkkaan. Ruskeat vaunut miellyttäis kyllä minunkin silmää. Itse tulen varmasti tekemään paljon lenkkejä vaunujen kanssa, kun tuota koiraa pitää lenkittää ja varmaan vauvakin tykkää ulkoilusta. Joten hyvät vaunut on ihan pakolliset, joita jaksaa oikeasti lykkiä joka päivä.

Olin tänään katsomassa meidän kummityttöä, joka on nyt 1kk ikäinen pikku söpöläinen :heart: ristiäiset vasta huhtikuussa siis tulossa. On se niin pikkuriikkinen, edelleenkin vähän alle kolmikiloinen kun syntyi etuajassa. Mutta parissa viikossa se oli jo muuttunut paljon, katseli nyt jo ympärilleen, örisi ja tuhisi ja huitoi käsillään, kun viimeksi nähdessä vaan nukkui ja nukkui sikeästi. Ei vaan pysty oikein kuvittelemaan, että vielä tänä vuonna itselläkin on toivottavasti oma nyytti :)

Ultrasta vielä, en ole vielä ainakaan yksityiseltä mitään ultra-aikaa varannut. Meillä on maanantaina se neuvola ensi viikolla, siellä varmaan selviää koska on neuvolan kautta tiedossa eka ultra. Jos se on kovin myöhään, niin sitten varmaan kyselen aikaa yksityiseltä. Me ollaan talvilomalla viikko 12, joten sen jälkeen ehkä vois ajatella, silloin olisin raskausviikolla 8 omien laskujeni mukaan.
 
Viimeksi muokattu:
Mä en nyt tiedä onko meidän neuvolan harkkari sössinyt, vai olenko mä vaan vainoharhainen, mutta meillä neuvola vasta 4.4????:O Menee viikolle 8+(okei, se vain tuntui tosi pitkältä ajalta), eikä tietoakaan ultrasta? Ystävälleni oli neuvolasta varattu suoraan aika ultraan, mutta siitä ei ollut mitään puhetta. Soitanko uudestaan vai hääääh???:)
 
helmi* minulla on myös eka neuvola vasta 8+ viikolla eli parin viikon päästä. Ei suostunut anamaan aikaa vielä kun soitin (rv 4) pyysi vain soittamaan parin viikon päästä uusiksi niin varataan sitten viikolle 8. Ultrasta saat varmaan enemmän sitten tietää neuvolassa. Mutta jos haluat varmistaa ultraako neuvolassa ekalla käynnillä niin soita ihmeessä ja kysy :) Mutta siis on ihan normaalia että eka neuvola on rv 8+ täälläpäin näin on kaikilla
 
Tervetuloa, HelenaM. Lisäsin sinut listalle. :)

Kiitti Tryffe ja Tiukutus! En mä sitten taida tärähtänyt olla, vaikka ei noiden kahden ultran välissä ole edes kahta viikkoa. Mut se on pitkä aika se!

helmi*, ei tuo musta myöhään ole. Mä kävin esikoisesta ekassa neuvolassa 9+1 eli sehän on jo 10. viikko. Nyt en vielä tiedä ekaa neuvola-aikaa, ens viikolla aiko terkkari soitella.

Onpa kiva kun just tähän meidän pinoon on sattunut näin puheliaita ihmisiä. :) Mukava kun melkein aina on uutta luettavaa kun käy pinoa kurkkimassa. Jatketaan naiset samaan malliin!
 
Diinu et todella ole tärähtänyt vaikka menetkin tuohon varhaisultraan. Itsekin siis olen menossa, mutta minulla ultrien välissä tulee olemaan n. 4 vko. Mies kyllä oli vähän sitä mieltä, että varhaisultra on ihan turha ja rahaa menee hukkaan. En välitä, minä sen kuitenkin maksan, kun kerta olen meidän perheen elättäjä.:D Haluaa mies kuitenkin mukaan tulla, joten eiköhän se ole hänenkin mielestä ihan kiva juttu.

Paljon voimia koko FPIn perheelle.

helmi* Ihan normaaliin aikaan sinulla tuo ensimmäinen neuvola on. Minulla esikoisesta oli ensimmäinen neuvola 8+6 ja nyt on 8+0. Ja ensimmäisessä neuvolassa lähetetään (meillä einakin neuvola hoitaa) paperit aitiyspolille, josta tulee sitten kirje kotiin tuosta ensimmäisestä ultra-ajasta. Ja jos tuo heidän ehdottama aika ei käy, niin sinne vois sitten soittaa ja vaihtaa ajan. Eka ultra oli mulla vko 11+6.

Eipä sitten muuta kuin töiden kimppuun. Ja kahvituntia odotellen.:whistle:
 
Huomenia kaikille! :)

Täällä on ollut niin paljon keskusteluja, että täytyy varmaan perehtyä myöhemmin paremmin. Sen verran että minä kun tilasin ekan neuvolan (rv 8+0 ) niin minulle ei edes puhuttu ultrasta vielä mitään. :D Täällä ei ilmeisesti montaa ole jotka eivät menisi varhaisultraan? Kai munkin sit pian tarvii mennä jos kaikki muutki ;)

Pahoittelut FPI:lle ja perheelle. :hug:
 
Kiitos, Alice! :) Meilläkin tosiaan mies oli sitä mieltä, että kannattaako rahoja yksityiselle tuhlata. Ja kun tosiaan meillä ei ole kuin 2 viikkoa noiden ultrien välillä. Sanoin miehelle, että ei tarvii huolehtia maksusta, kun minä maksan sen, mutta jos kerta tommoisella asenteella olet niin eipä tarvii tulla sitten mukaan. :mad: No joo, meillähän on yhteiset rahat joten se nyt on sama kumman pussista se menee. Ja en nyt ihan tosissaan tuossa sanomisessani ollut. Ärsytti vaan koko ukko. ;) Mut päätetty on, että ultraan mennään ja yhdessä.

Mulla on tullu vielä pahemmiksi nuo repäisykivut. Heti jos sängyssä vähän nopeemmin kylkeä kääntää niin taivas miten repäisee! :eek: Tosissaan saa varovainen noiden äkkiliikkeitten kanssa olla. Esikoisen aikaan en muista näin kovia noiden kipujen olleen.

Pitäs alkaa tuota esikkoa tosissaan totuttamaan potalle, kun ikää on tosiaan 2v 1kk eikä pottailu voisi poikaa vähempää kiinnostaa. Onhan tässä vielä aikaa ennen uuden vauvan tuloa (jos sinne asti päästään), mutta olisi mukava kun ei ihan viimetippaan jää. Pyrin siihen että esikko on ainakin päiväkuiva, kun kakkonen syntyy. Pitää vissiin käydä ostamassa erilainen ja parempi potta, jotta voisi sitten pitää "esillä" vaikka olkkarissa, että muistuttaisi poikaa että siinäkin voi käydä pissalla.

Katselin esikoisen vauvavaatteita ja valkkasin sieltä pienimmät ja sellaiset unisex väriset. Eihän noita kyllä hirveästi ollut. Eli lisää pitää ostaa. :D Osan olen jo antanut pois, mutta ihanimmat säästänyt (onneksi). Onneksi oon esikoiselle hankkinu aikapaljon unisex värisiä ulkoasujakin, joten jos tulee tyttö niin ne käy sitten hänellekkin. Vaikka voihan se olla, että enemmän tahdon sitten vaaleanpunaista käyttää. ;) Pojalla on tosi paljon vihreitä ja ruskeita vaatteita. Sinisestä en oikein perusta, mutta niitäkin löytyy.

Tänään tasan 2 viikkoa ekasta plussatestistä. Ja tasan viikko ekaan ultraan. :heart:

Diinu & Pipana 5+6 (huomenna poks poks)
 
Heippa!

Jaksuja ja osanotto FPI:lle! :hug:

Tervetuloa minunkin puolesta Helena! Meilläkin ehti mennä viisi kiertoa pettymyksillä ja kuudennesta tärppäsi. Kuudennessa join greippimehua (johon oikeasti alan uskoa! =)) ja tikutin oviksen. Lopputulos tuntui sitten ihan uskomattomalta ja epätodelliselta, kun plussa tuli! Niin onnellisia ollaan! Ei taatusti ole mikään vahinkovauva tämä meidän Masa :heart:

Hoitopöytää ei taideta meillekään hommata (jos ei sitten mieli muutu tässä matkan varrella ;) ). Hoitoalustalla varmaan mennään. Tuo Tryffen mainitsema amme jaloilla voisi olla meilläkin hyvä vaihtoehto. *kiitos vinkistä*

Miten muuten on, meinaatteko muut ensikertalaiset ostaa vaunut ja turvakaukalot uutena vai käytettynä? Mä niin tiedän, että kun ensimmäiseen liikkeeseen astun ovesta sisään, niin sen jälkeen meidän pikkuiselle en pysty ostamaan mitään muuta kuin parasta... Mutta jos asian päättäisi jo etukäteen ja katselisi noita vaikka huutonetistä ja muualta, niin ehkä sitten voisi olla toisin... Toisaalta kun meilä on toiveissa saada enemmänkin lapsia, niin kai se kannattaisi ostaa kaikki uutena...?

Epa, minä en ole menossa varhaisultraan... Mulla on joku niksaus päässä, että en uskalla, vaan odottelen nämä kriittisimmät viikot kotona ja sitten vasta mennään. Ei mitenkään looginen ajattelumalli, mutta nuo FPIn ja Haaveen tapaukset vaan lisää mun ajatusta siitä, että riemuitsen vasta kun 6 viikkoa on täynnä... Tietty jos neuvolan eka ultra menee tuonne 13+6, niin voi olla, että haluan käydä jossain 10 viikon tietämillä sitten kurkkimassa, mitä siellä masussa on... :) Mutta ymmärrän kyllä, että muut voi haluta mennä varhaisultraan enkä pidä ketään mitenkään tärähtäneenä =) kaikki vaan ollaan raskaana, ja se tekee asioista niiiiin erilaisia :)

Tänään sitten tuli eka oksennus :x Kesken aamupalan piti rynnätä veskiin ja jäi sitten loppu aamupala syömättä. Huoh. toivottavasti ei tuu joka-aamuista rutiinia tästä.

Mukava päivää kaikille! :) voikaa hyvin!


Muoks. niin siis en halua sitä pettymystä, että nyt varaisin varhaisraskauden ultran ja joutuisen sen perumaan... Neuvolan sentään uskalsin varata, kun seolisi muuten mennyt hamaan tulevaisuuteen :D
 
Viimeksi muokattu:
Tuli tuosta vauvan yrittämisestä mieleen, että ymmärrän varsin hyvin että miltä tuo puolen vuoden yrityskin on tuntunut. Meillä yritettiin esikoista 1,5 vuotta ja meinasi välillä jo usko loppua. Kakkosta yritettiin sitten "vain" vuosi. Loppujen lopuksi nuokin on lyhyitä aikoja, jos vertaa sellaiseen joka yrittää 5-10 vuotta ekaa. Mutta kun todella potee vauvakuumetta niin jo puolikin vuotta voi tuntua pitkältä ajalta. : /
 
Suuret pahoitteluni vauvansa menettäneille :hug:

meilläkin eka ultra vko 10+, kuitenkin ennen viikkoa 12 eli np-ultra. menen silti alkuraskauden ultraan 6+4 eikä millään malttaisi siihen asti odottaa. syynä tähän ihan se että kaksi ekaa raskauttani meni kesken ja myös esikoisesta kävin vko 7+0 ja silloin kaikki hyvin ja sai melkein huokaista jo silloin eikä odottaa viikkoon 12. sillä jos ultrassa todetaan sydänmensyke ja kaikki muukin normaaliksi alkuraskaudessa, niin mitä todennäköisemmin kaikki menee hyvin myös lopun ensimmäisen kolmanneksen :)

oireista nivusia vihloo, välillä oksettaa, tissit kipeet ja valkkaria tulee paljon. eilen loppu hetkeksi tissikipu ja heti kauhee paniikki :headwall: tosiaan menkkamaisia kipuja on myös, varsinkin selässä jos samalla lorahtaa valkovuotoa niin samantein vessaan tarkostuskäynnille :ashamed:

mä jo luulin että kun toista odottaa, osaisi olla rauhalliseti, mutta ei näköjään ainakaan näin alussa :)

JJ-t ja kakkone 5+0
 
Tuiskuli En ihan osaa vielä sanoa, ostetaanko käytettynä vai valmiina. Mutta jotenkin on sellainen fiilis, että rattaat ainakin ostetaan uutena. Kaukalo voitaisiin ehkä ostaa käytettynä. Vaikka luulen,että meille käy ihan samoin kun kauppaan päästään ja nähdään siellä kaikki uudet ja hienot kaukalot ja rattaat, niin en enään mitään käytettyjä osaa edes katsoa :)
Luulen, että ainakin mennään katsomaan millaisiä ne tulpalliset jalalliset kylpyammeet olisi. Kuvissa vaikutti hyviltä (nyt en enään muista mistä niitä katsoin). :)

Me ehdittiin olla 10 kk ilman mitään. Ajatuksella tulee jos on tullakseen. Oviksen kuitenkin joka kuukausi laskin ja tähtäiltiin siihen. Mulla on tosi pitkä ja epäsäännöllinen kierto, sekin varmaan hankaloitti asiaa.

Vähän on ollut huono olo nyt päivällä, mutta menkkamainen kipu on tosiaan poissa kokonaan. Mulla on muutenkin nää oireet nyt hävinneet jonnekkin. Mä taidan oikeesti kohta tikuttaa mun vikan r-testin, jotta näen vielä olevaani raskaana :confused:
 
Tuiskuli me ostetaan uutena vaunut ja turvakaukalo. Kaukalossa en uskalla luottaa, ettei varmasti ole ollut missään kolareissa ja vaunujen säilytyksestä ei voi olla varma. Alkuun katselin paljon käytettyjä vaunuja, mutta ei tullut mitään itseä miellyttäviä vastaan niin selailin sitten liikkeiden nettikauppoja.

Eilen oli pakko selailla netistä kaikkia mahdollisia vauvatarvikkeita. Vaunuihin leluja yms. tuli katseltua :rolleyes:

Ja kamala väsy seurana taas : / siivota pitäisi mutta ei vaan jaksaisi tehdä mitään nyt. Pakko kait se kohta olisi kun lykännyt jo liian kauan :p
 
Viimeksi muokattu:
Voi mahoton miten te olette niin virkeitä ja aktiivisia täälä! =) Kaikki varusteet vauvalle on jo "hankittu" tai suunniteltu, ja sehän on jo ko puoliksi hankittu... ;) Mie vain olen jotenki tosi poikki. Väsyttää niin että voisin vain nukkua koko ajan. 12h yössä ja parin tunnin päikkärit, ja silti ei tekis tiukkaa nukahtaa vielä jokuset unet..
Pahoinvointia ei ole, mutta tissit on ko yhen koon kasvanu, liivit ahistaa ja yöllä on hankala nukkua varsinki vattalleen. Pissalla saa juosta tiuhaan, ja vähintään kerta yössä. Palelee ja väsyttää. Muuta ei nyt jaksa ees kirjottaa. |O

Chicco ja vauva 5+4
 
Tuiskuli, me ostettiin esikoiselle turvakaukalo ja vaunut uutena. Kuten Tiukutus sanoi, niin koskaan ei voi luottaa etteikö käytettynä ostettua kaukaloa olisi kolaroitu (sehän ei välttämättä näy päällepäin) eikä kaukalo ole sitten enää turvallinen. Toki jos sen ostaa joltain niin läheiseltä tutulta, että tietää etteivät he valehtelisi asiasta. Vaunuissa en nää mitään riskiä, vaikka ostaisi käytettynä tosin siinäkään ei sitten voi tietää mitä vaunut on kokeneet ja missä niitä on säilytetty. Esim. hoitopöydän tai pinnasängyn voi aivanhyvin ostaa käytettynä kun niissä ei ole kolaroinneista yms vaaraa. :) Meillä on kakkoselle nuo esikoisen vaunut onneksi, mutta kaukalo pitää ostaa uusi. Möin silloin kaukalon pois huuto.netin kautta, kun poika ei sitä enää tarvinnut. Itse en edes kehtaisi myydä kolaroitua kaukaloa, kun tiedän ettei siinä matkustaminen ole enää turvallista. Vaikka ostajaa ei luultavasti tunnekaan niin kaukalon käyttäjähän on kuitenkin pieni, viaton vauva. Uskon kyllä että aika moni kuka kaukaloa myy ja sanoo sen olevan kolaroimaton, puhuu myös totta.

Mutta miksi tämänvuoden kaukalot on niin tylsän värisiä. :headwall:

Mä oon selaillu jo paljon noita kaukaloita ja tein netissä vertailuakin niiden ominaisuuksista tuolla --> Turvakaukalo turvaa vauvan ensimmäisen vuoden matkat Melko suurella todennäköisyydellä päädytään Britaxin baby-safe plus II kaukaloon + telakkaan. Siihen tahdon myös Britaxin b-mobile matkikset. :) Brio primo kaukaloa myöskin mietin, mutta siihen ei ole olemassa yhteensopivia matkarattaita ja pitäisi sitten ostaa brio sing - rattaat (tai ainakin runko) erikseen. Tuossa Britaxin kaukalossa oli myös plussana kallistusmahdollisuus.

Mä kävin tänään kaupungilla pojalle pottaostoksilla ja lähdin sitten liikkeelle kotoa ILMAN, ETTÄ OLISIN SYÖNYT VIELÄ KOKO PÄIVÄÄN MITÄÄN! No, pakko oli käydä sitten hesessä syömässä juustoateria kun meinasi tulla heikotus, mikä ei ollut ollenkaan fiksua, koska sen jälkeen alkoi ärsyttävä närästys. Kai se on lompsittava tänään apteekkiin rennietä ostamaan, kun muutakaan närästyslääkettä ei vissiin saa käyttää.

Närästelevä Diinu & Pipana 5+6
 
Turvakaukalosta pitikin vielä lisätä, että itseasiassa ajattelin myöskin tuota ettei koskan tiedä onko se kolaroitu kaukalo, jos ostaa tuntemattomalta käytettymä. Itselle tuli mieleen heti pari tuttua joilta tuon voisi saada. Kun tosiaan tietää, ettei he oli kolareita ajelleet. :)

Kurkkailin äskön tuota Diinun linkkiä ja äkkivilkaisulta jos katsoo nopsaan ulkonäköä parista itseäni miellytti silmään Recaron BadyZeb, jonka saa rattaiden muodossa mukaan. :)

Rattaista ajattelin myös sitä, että jos ostaa käytettynä ei voi tietää missä vaunuja on säilytetty loppujen lopuksi. Varastossa esim. talvella, niin voi olla että kankaassa on sisällä hometta.
 
Minäkin käytettynä saatan ostaa/saada pinnasänkyä yms. joiden kanssa ei niin isoa riskiä ole kuin turvakaukalon kanssa :) Itse olen aivan ihastunut Kiddy Protectioniin, on aivan ylisöpön värinen tuo bisquit Kiddy Protect | Pikku Pingviini ja tuo on saanut ihan hyvät arvostelutkin, saa nähdä päädytäänkö tuohon :) on todella kevytkin, 2,5kg vain. Muitakin vaihtoehtoja on, mutta tuosta on nyt tullut suosikki :)
 

Yhteistyössä