<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 <3 <3

Hei!

Tulin äsken tunnin mittaiselta kävelylenkiltä. Kylläpä teki hyvää.
Koko ajan hieman etova olo. Vettä tulee juotua paljon.

Särkeekö muilla alaselkään ja mahaan? En muista aikaisemmista raskauksistani tällaista vaivaa.

Tänään soitan neuvolaan ajan.

Trallaa, 9-v, 6-v, 4-v ja viikko 6+4 ( ultrassa voi muuttua)
 
Hei kaikille ja tervetuloa uusille! :)

Olen pitänyt vähän hiljais eloa että saisi jotain muutakin ajateltavaa kun tämä raskaus, menisi aikakin nopeemmin. Mulle sopii hyvin et ilmoitellaan tekstin lopussa kuka on milläkin viikolla.

ON: Täällä on ollut lievää kuvotusta, 2krt pöntön halailua, TURVOTUSTA, ja muutenkin "outoa" oloa. :) Mulla on keskiviikkona eka neuvola ja vähän jännittää.


Epa ja Töpsykkä 7+6 (jee huomenna poksuu)
 
Ultra 21.3.2011 Elikkäs, mistä sitä nyt sitten aloittaisi...Ultrassa kaikki hyvin, normaali alkuraskaus, munasarjat kunnossa, sikiön pituus 16mm vastaa viikkoja 8+0 (elikkäs minun laskettu aikani muuttuu 31.10.2011 :p ) Mutta ettehän heitä minua enää täältä pois? :D Kotimatkalla ostin sitten itselleni vielä hienon laukun kuin juhlistaakseni tätä päivää.

Tämmöisen löysin Vau.fi:stä

Olet 8 viikkoa raskaana.
Hedelmöitys tapahtui noin:
7.2.2011
Sydän alkaa lyödä:
4.3.2011
Alkio alkaa liikkua:
28.3.2011
Alkiosta tulee sikiö:
4.4.2011
Kaikki sisäelimet muodostuneet:
4.4.2011
Keskenmenon riski pienenee:
18.4.2011
Ultraääni:
18.4.2011
Pahoinvointi vähenee:
25.4.2011
Sukupuoli mahdollista selvittää (ei näy vielä ultrassa):
2.5.2011
Sikiö nielee ja pissaa:
16.5.2011
Sikiön liikkeet tuntuvat:
30.5.2011
Sikiölle kehittyy unirytmi:
13.6.2011
Sikiö alkaa kuulla:
4.7.2011
90% mahdollisuus selvitä jos lapsi syntyy:
1.8.2011
Monet sikiöt asettuvat pää alaspäin:
5.9.2011
Äitiysloma alkaa:
26.9.2011
Laskettu aika:
31.10.2011
 
Viimeksi muokattu:
Gynekologi puhui myös alkuun että viikkoja olisi 8+3 mutta pyöristi sen sitten 8+0...mennään siis tuon jälkimmäisen mukaan. En silti ole varma lasketusta ajasta ...himputti kun en just viime kerralla merkannut edellisten menkkojen alkamispäivää kalenteriin.
 
Maanantaita marraskuiset! :heart:

Miten mammuzkin kävi?? kamalia noi, mut mä toivon todella että kaikille syntyy marraskuun tienoilla terveet lapset! Mulla itellä on ollu 2 keskenmenoa, yks ennen kolmatta tyttöäni, meni kesken viikolla 7, ton km jälkeen tulin heti uudestaan raskaaks, ei menkkojakaan välis ja siitä sit synty toi men kolmonen. ja toinen km oli nyt tammikuussa ja se meni kesken jo 2pv positiivisen testin jälkeen. sitä sanotaan että naisella joka kolmas raskaus johtaa keskenmenoon, niin ikävältä kuin se kuulostaakin!!!

no muihin aiheisiin...
eilen oli sitten ihan kamala päivä! niin pahaolo ja niin karmee väsy, olo ku krapulassa...
tänään vähän parempi, en kyl oo syöny viel mitään... aloin äsken tekee vispipuuroo, kun kerran jotain teki mieli! se ois työ-ilta tänään, toivottavasti väsymys hellittäis..

kerroin muuten äitille... puhelimessa, asutaan 200km toisistamme. ei se nyt kuulostanu ihan siltä et hyppis ilosta, mutta ei kuulostanut siltäkään että pettyny olis ollu, onnitteli ja on nyt soitellu mun vointia.. toisaalta, noi kaikki läheiset tietää että mä HALUUN neljä lasta :D
mä tiiän kyl et läheiset on huolissaan ja ymmärränkin sen, koska mun miehellä todettiin vuoden alussa kaksisuuntainen mielialahäiriö (hyvän laatuinen, tiedä nyt häntä mitä meinaa...)... ei tosta tiedä kun lähimmät ja tietysti niitä huolettaa.. mä lähinna oon onnellinen et toi diagnosoitiin ja nyt sil on lääkitys ja seuranta. ja sama mieshän se on!

lapset puhuu vauvasta kokoajan ja esikollekkin kerroin, sanoin et on vielä salaisuus! kiva et meil on yhteinen salaisuus =) ja toisaalta kun lapset sen muille kertoo, ni ne tilanteet vasta mieleenpainuvimpia onkin! :LOL:

mutta kai mä lähen vispaamaan tota puuroa vaahdoks, ni saan jotain syömistä! :wave:

nallemakarooni tytöt x 3 ja öhkömönkiäinen 6+2
 
Heps!
Voimia Mammuzkille. Mulla oli veristä vuotoa noin viikon ajan sen jälkeen, kun oltiin rakasteltu. Nyt onneksi loppui. Verinen vuoto voi siis olla ihan normaalia, raskauteen liittyvää juttua. Toivotaan, että kaikki ois hyvin.

Mulla on kans ihme hormonihyökkäys päällä, kun kiukkuisuus ei millään meinaa mennä ohite :kieh:. Ekassa raskaudessa helpotti ekan kolmanneksen jälkeen ja sitten alkoikin euforia. Onneks se ei kuitenkaan koko aikaa vaivaa ja mies on ymmärtänyt.

Hyde mulla on vähän samoja fiiliksiä, ku sulla että vaikka vauva sinänsä on ihana asia, niin aluksi kyllä järkytyin. Meillä ei oo koko avioliiton aikana käytetty ehkäisyä (tietoinen valinta ja arvokysymys meille) ja tulin raskaaksi vasta kolmen vuoden jälkeen. Nyt esikoinen on 1,5 v. Jotenkin vaan hirvittää, kun raksahommat alkaa ja töissä en kerkeä olemaan kuin 10 kk. Tulin tähän firmaan alkujaan 2008 ja silloin kerkesin olla töissä vuoden ennen kuin jäin mammalomalle. Onks teillä muilla tällasia paineita? Mä tiiän, et se on ihan toissijaista, mut näitäkin tulee mietittyä.

Ilo09 + Danny 6+4
 
Hei!

Täältä ilmoittautuu vielä yksi plussannut. Kaksi haamuviivaa ja tänään aamulla sitten rehdisti punainen. Olen iloisesti yllättynyt että nappasi ensimmäisestä kierrosta, esikoista kun "tehtiin" 9kk. Nyt vaan jännittää aivan kauheasti,että pysyykö vauva kyydissä.. Mitä Mammuzkille kuuluu? toivottavasti kaikki on hyvin!

Raskausoireita ei ole vielä ollut oikeastaan yhtään. Viime raskaudessa olin äänille tositosi herkkä ja mielettömän väsynyt,uskon niiden seuraavan tähänkin raskauteen.

Olen siis 1,8v pojan äiti, asutaan helsingissä. Olen kotiäitinä ja jatkan äitiyslomalle suoraan kotihoidontuelta. Saa nähdä millaista on arki sitten kahden pienen kanssa..:)

Ilmoitelkaa sitten heti kun vatsa alkaa näkyä, olen kuullut että toisella kerralla vatsa pullahtaa nopeammin esille? t.toiveikas ;)

Mandi+ kirppu 5+1
LA 25.11.2011
 
Nyt on ultra varattu ja pääsen sinne rv 8.. Oisin kyllä halunnut vähän aikaisemmin ;( ootteko te ottanut miestä mukaan ultraan? Mies haluaisi tulla, mut kun jos se tehdään alakautta, ni itseäni vähän hirvittää :---D
Tänään ollut pahoinvointia vaihteeksi koko päivän ja kohta pitäisi jaksaa ruokaakin laittaa :/ Onneksi huomenna ei oo niin rankka koulupäivä niin helpottaa oloa :)
 
Hei! Liittyisin mukaan.Olen lueskellut teidän viestejänne ja päätin tulla mukaan.Varhaisultrassa käyty jonka mukaan laskettu aika olisi 5.11. Varhaisultrassa kävin kun viikkoja oli vasta 6+3. Laskettu aika myöhästy pitkän kierron takia.Itse koin että sain varhaisultrasta tärkeää tietoa.Kuten että mulla on taaksepäin kallistunut kohtu.Sen takia voin kärsiä kivuista,kuten vihlonta kivuista ja menkkakivuista.Niitä on tosiaan ollut ,ja on edelleen vähän.
Nyt siis tulossa toinen.Takana yksi keskenmeno 11/10.Alkoi itsekseen vuotamaan viikolla 11+5, mutta sikiö kuollut jo rv8.Tämän takia asiasta en vielä uskalla kunnolla iloita, vaikka ultrassa sanoi kaiken olevan huvin eikä merkkiä tulevasta keskenmenosta.Synnytyssairaala OYS ja ikää 24-vuotta.
Perheeseen kuuluu mies,2-vuotias poika ja koira.Asumme juuri valmistuneessa omakotitalossa.

Reveria, 7+2
 
Sussella ihania uutisia ultrasta :heart:

Ja uusia tullut mukaan, tervetuloa :wave:

Kumikvatti oma mies ainakin tulee ultriin mukaan, ensimmäinen on rv 9+2 ja tehdään neuvolassa ja mies sanoi ettei mistään hinnasta jää pois :D Ja minua ei haittaa vaikka mies on mukana kun tehdään alakautta. Valmistelee miestä vähän synnytykseenkin :D

Aivan k-a-m-a-l-a väsymys. Torkahtelen vähän väliä : / Pahoinvointi tänäänkin onneksi pysynyt kurissa, ei haittaa ollenkaan kun muutaman päivän oli niin kamala että tuntui jo kuolemalta :( Nyt sitten kun pahoinvointi ei kiusaa ja voisi sen puolesta jotakin tehdäkin niin väsymys sitten taas pistää matalaksi. Ei kiva.. Loppuviikosta varmasti koen ihme piristymisen kun uusi järjestelmäkamera saapuu postiin ja pääsee kuvailemaan kunnolla :p Ultraan vielä aikaa, vasta ensi viikon torstaina aika. Siitä ei olekaan sitten montaa viikkoa np-ultraan kun tuo eka ultra rv 9+2 :p

rv 7+6
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa, manna8, Mandi ja reveria! :)

ONNEA hyvistä ultrakuulumisista, Susse1983! :heart:

Kyllä mulla oli mies mukana alkuraskauden ultrassa ja esikoisen aikaankin kaikissa mahdollisissa ultrissa. Mua ei todellakaan haittaa vaikka mies on siinä vieressä kun lääkäri tekee ultran alakautta. Eiköhän tuo mies oo minut sieltäkin suunnasta nähnyt. ;) Vaikka ei sillä, ei mies kyllä ikinä siellä alapäässä ole kuikkimassa, että ihan minun vierellä istuu. :D Mut en ymmärrä miten tommosta vois edes hävetä, kun sehän on oma mies.

Eka neuvola takana. Sain kasan lippuja ja lappuja ja sitten sen odotuskirjasen. Verikokeita ei meidän kaupungissa kuulema enää otetakaan neuvolassa, vaan pitää labrassa käydä. Np-ultraan sain ajan ja se on 19.4. Myös veriseulaan, verikokeisiin ja sokerirasitukseen sain lähetteet. Pissa oli ok ja verenpaine 133/72. Mulla aina on korkeampi kun muualla mitataan. Kotioloissa semmonen 120/62. Lasketun ajan laittoi 30.10, mutta ei se tule pitämään paikkaansa kun on sen verran pitkä kierto. Np-ultrassahan se varmistuu.

Viikon päästä lääkärineuvola ja taas ultra! :heart:

Diinu & Pipana 7+3
 
Hei! Minä myös liittyisin hyvin varovasti mukaan. Melkoinen tovi meni kahlatessa koko pino läpi, ihanan aktiivisia olette! =)

Olen 30-vuotias ja odotan esikoistamme. Laskettu aika on 23.11. Vauvaa olemme toivoneet jo puolitoista vuotta. Vajaa vuosi sitten sain keskenmenon seitsemännellä viikolla ja siksi olen onnellinen, mutta samalla myös melko pelokas raskauden suhteen. Raskautuminen ei muutenkaan ole meille kovin helppoa, tämä raskaus saatiin alkuun inseminaation avulla.

Varhaisultra on varattu 7.4. ja sinne asti pitäisi kärvistellä. Aika tuntuu matelevan! Emme uskalla juuri iloita raskaudesta ennen tuota varhaisultraa, sillä viime keväinen keskenmenon aiheuttama pettymys oli NIIN suuri. Nyt vain varovasti päivä kerrallaan etennpäin. Muutama hyvin läheinen ystävä tietää plussauksesta, vanhemmille emme uskalla kertoa ennen viikkoa 12, jotteivat he joutuisi taas pettymään.

Jos kaikki menee hyvin, on synnytyssairaalana joko PPPS tai EKKS. Tilanteemme on hieman erikoinen, sillä asumme mieheni kanssa töiden takia eri paikkakunnilla, minä Pohjois-Karjalassa ja mieheni Etelä-Karjalassa. Jos raskaus tosiaan menee hyvin ja mieheni löytää koulutustaan vastaavaa työtä täältä P-K:sta, on sairaalan PKKS, jos töitä ei löydy, suunnistan minä puolestani E-K:an.

Sannuska80, rv 4+5
LA: 23.11., sairaalana PKKS/EKKS
 
Viimeksi muokattu:
Diinu en mä sanonut, että mua hävettäis jos mies ois mukana... En vaan oo tottunut ajatukseen, että joku ois mukana kun alapäätä sörkitään, mut esikoista vasta odotanki niin enköhän kerkeä tottumaan :D Sitten sen näkee :) Mut toki mies tulee mukaan kun kerran haluaa. Enköhän mä kestä :--D
 
Kumikvatti, en mä sua tarkoittanutkaan tuolla sanomisellani. ;) Totesin sen vain, etten sitä häpeää ymmärrä (tai no ehkä joltain osin voin samaistua) ja varmasti on naisia suomessa (ja muuallakin) jotka tuota asiaa häpeää. Toisaalta, voi mullakin johtua siitä, kun ollaan miehen kanssa oltu kuitenkin jo 7v yhdessä, että en osaa hävetä mitään hänen seurassaan. Jos suhde olisi suht nuori niin voisi jopa tuo haarat levällään-olo gynellä/lääkärillä hieman nolottaa. Mutta meitä naisia on niin moneksi. :)

Ja Kumikvatti, tuo on ihan normaalia ajattelua varsinkin kun odotat esikkoa! Varmaan minäkin kävin läpi päässäni ajatusta, että kääk, mies on samassa huoneessa kun mua ultrataan jolloin olen "avoimena". :D Mutta usko mua, siihenkin tottuu. Mä enempi nolostelin niitä lääkäreitä/gynejä, varsinkin kun osa oli miehiä.

Sannuska80, tervetuloa. Lisään sinut listalle. :)

Miksi mulla on kokoajan NÄLKÄ??? :eek: Siis tuntuu, että jatkuvasti pitäis olla suuhun laittamassa jotain. Onko muilla samaa? Huolettaa ihan tuo painonnousukin... Mut kohtapa tän syöpöttelyn pitää loppua, kun olen 100 varma, että rd tulee tässäkin raskaudessa.
 
Ihanan paljon uusia tullut taas! Tervetuloa kaikille.
Meitä on koossa jo aika iso poppoo :)

Ihana lukea, että muillakin näin alussa on ihan kunnon "oireita".
Vaikka neljättä odottelee niin silti jokainen kerta tuntuu uudelta ja jännittävältä,
kroppa reagoi erilailla joka raskaudessa.
Ensimmäisen kanssa teki hullusti mieli salmiakkia, toisen kanssa ei ollu mitään "oireita", kolmannen aikana olin kokoajan kipeä(lonkka ja selkä) ja mieli teki appelsiinimehua.

Mandi:Mulla tuli kolmas massu esiin viikolla 10!! Eikä ollut mitään turvotuksia, vaan se vaan oli siinä ja nökötti niin, että muahan et piiloon enää saa!:O
Joten hyvin mahdollista, että massun saat ainakin aiemmin kuin ensimmäisen aikana.

Mulla on sen verran ylipainoa, että saa nähdä miten alkaa raskaus näkymään.
Aiemmissa raskauksissa olen ollut aina normaalipainoinen, mutta nyt jotenkin on päässyt ruoka liiaksi maistumaan:LOL:

Huomenna voisi kai soittaa neuvolatädille, mutta nyt nukkumaan...tuli nukuttua VAAN 1½h päiväunet niin ei meinaa jaksaa :)
 
Mua niiiiin väsyttää! Ihan tajuton väsymys iski ekan kerran eilen illalla ja tämä päivä töissä oli tuskaa ja illalla piti ottaa kotona puolen tunnin tirsat ja ihan just olen valmis yöpuulle. |O En tiedä voiko tämä olla raskaudesta johtuvaa, olen kuitenkin niin alussa vai johtuuko ihan siitä, että tuo meidän uhmis uhmailee myös öisin. Huoh. On muuten huomattavasti kovempi uhma, kun isoveikalla aikanaan. Tai sitten aika kultaa muistot..=)

Tervetuloa kaikille uusille!

Mä en enää muista mitä piti kirjoittaa, alkaa olla aivot aika narikassa. Mutta sitä olitte kirjoitelleet, että kenelle ootte kertoneet. Me ei olla kerrottu kuin anopille. Mulla ja anopilla on tosi hyvät välit ja hän sattui tulemaan töihin (jossa olin vähän aiemmin tehnyt testin) niin en sitten malttanut olla kertomatta. En tiedä milloin muille kerrotaan. Varmaan pistetään tekstaria, niin ei tartte kuunnella mitään meinaatteko kansoittaa koko maailman tms. juttuja. Me oltiin niin tiukasti kahden lapsen perhe, niin tämä tulee varmasti aika yllätyksenä monille. Anoppi oli ihan onnessaan ja hän on ainoa jolle olen koskaan sanonut, että ehkä haluaisin kolmannen lapsen, mutta silloin mieheni oli vielä toista mieltä.

Mutta nyt nukkumaan. Hyviä öitä kaikille!

PaavoPesusieni rv 4+5
 
Huomenta |O Aivan kamala yö takana, nukuttua ei saanut oikeastaan yhtään kun kuumuus ja sitten kylmyys häiritsivät. Ja aina kun oli juuri saamassa unesta kiinni niin hip hei, mahan kurninta yllätti :D onneksi sängyn vierellä on suolakeksejä niin niitä sai popsia ilman että tarvitsi nousta ylös. Hirveän levotonta pyörimistä ja nyt sitten pomppasin ylös miehen unia häiritsemästä.
Tälle päivää pitäisi keksiä jotain mukavaa tekemistä. Toinen koirista kärsii juoksuista ja on aivan kamalan väsynyt siispä toisen koiran kanssa voisi tänään tehdä kunnolla lumitöitä ja siistiä takapihaa muutenkin :) Vaan luultavasti väsymys tulee olemaan tänään todella kova kun yökin oli näin huono :D

Aijottekos tilata vauvalle vaatteita tai tarvikkeita netistä? Itse olen selaillut paljon vaatteita ja pieniä tarvikkeita. Perinteisissä kaupoissa on jotenkin hirveän rumia vaatteita mun makuuni. Tykkään hirveästi ruskeasta ja beigestä ja näiden värisiä vaateita on löytynyt kivasti netistä :) Kauheasti tekisi jo mieli ostella kaikkea. Miten malttaa vielä :confused:

Pömppis rv 8 :heart:
 
Huomenta ja tervetuloa uusille. Mitä mammuzkille kuuluu? Toivottavasti kaikki on hyvin.

Tiukutus Esikoiselle tilasin paljonkin vaatteita ja tavaroita netistä. Olen todella HUONO kaupoissa kiertelijä, joten tuo kotisohvalla shoppailu on hyvä vaihtoehto.:D Myös tarjonta on laajaa. Itse tilasin paljon englannista ja saksasta. Nyt en aio (ainakaan vielä:saint:) tilata mitään. Kaikki on esikoiselta jäljellä eikä tuo rahatilannekaan ole kummoinen, kun yhden ihmisen palkalla tässä vain elellään. Katsotaan nyt sitten jos onkin tyttö tulossa, niin ostan sitten jotain "tyttökamaa". Vaikka onhan nuo esikonkin vaatteet aika unisex.

).( Ei tunnu kovin raskaana olevalta. Ruoka ei oikein maistu, mutta se nyt ei haittaa. Minulla sen verran vielä vararavintoa kropassani, että eiköhän se vauva ota omansa.:LOL:

Ylihuomenna lähden lappiin laskettelemaan neljäksi päiväksi. Ja ensi viikolla varhaisultra ja esikoisen 1v. synttärit. Miten se poika voi olla jo niiiiiin vanha?

Alice ja Väinö 6+5
 
Mies mukaan ultraan asiaan kommentoin sen verran et muistan esikoisen aikaan miten se hävetti tai ehkä oikea sana on kummastutti ottaa mies mukaan ultraan. Lääkäri oli mies ja tosiaan alakautta tehtiin. Synnytyskin mietitytti kun siinä alakerta levällään kaikkien nähden jne. Mut siihen tottui. Eikä varsinkaan synnytyksessä enää kerennyt semmoista edes ajattelee. Mies pysyi koko ajan paikalla vaikka välillä kätilö sanoi et voi mennä aulaan jos huonoa tekee. Ja meillä mies hääräs siellä alakerrassa katsoen epsitomiat ym :whistle:

Muuten mies ei ole neuvoloissa mukana juurikaan ollut eikä muisden lapsien ultrissa. Joutunut olemaan lapsenvahtina sen aikaa. Yhteen synnytykseenkään ei kerennyt mukaan kuin kahveille :)

Edelliset synnytykset: eka 41+6 (n. 10h), kakkonen rv 42+0 (alle 3h), kolmonen rv 41+6 (alle 1h) ja neljäs rv 40+0 (n.10h). Saas nähdä miten nyt käy jos sinne asti mennään...

).( Eipä tunnu et ois raskaana. En ole neuvoloita varannut, en aikonut mennä varhaisultraan, en ole uutta testiä haamun jälkeen tehnyt, en ole kertonut kenellekkään... Epäuskoinen olo on edelleen : / ja kertominen kyl hirvittääkin. Neljäs sai jo hieman nihkeän vastaanoton niin voin vaan kuvitella tän sit.

Tuomenkukka rv 4+2/rv 5+2?
 
Heipä hei taas kaikki Marraskuiset!

SELKÄKIVUISTA: Mulla kans eilen jomotti selkää, ei paljoa mutta sen tiedosti koko ajan, kai se kuuluu tähän kun kohtu kasvaa ja venyy ;)

NÄLÄSTÄ: Mulla kans nälkä, ja tekee mieli syödä vaikkei oliskaan nälkä. Syön töissä kunnon lounaan päivällä, ja kotona illalla en ole ennen tarvinnu ku vaan jonku hedelmän ja myslijogurttia. Nyt ei tuu kuuloonkaan että en sais kunnon RUISleipää ja kalkkunaleikettä nam! :p Ruisleipä on vaa niin hyvää yllättäen vaikka aiemmin välttelin leipää :D Pelottaa vaan turha painonnousu, ennen olen saanut hyvin pidettyä kurissa painon liikunnan avulla, mutta nyt on niin väsyny ettei vaan jaksa liikkua niinku ennen :( Eilenki oli pakko mennä nukkumaan jo seiskan jälkeen..

Onko muilla pääkipua? Mulla ei koskaan oo pää kipeä mutta nyt on tullu , kestää koko päivän. Ei kuitenkaan lääkettä oo tarvinnu ottaa.. Juon paljon vettä, ei voi siitäkään olla :/

Tänään on sitte mullaki vihdoin se varhaisultra, ja jänskättää että onkohan kaikki kunnossa..Ei pitäis
mennä kyllä lueskeleen nettipalstoja, ku yleensä siellä näkyy vaan ne kaikki huonot/pahimmat mitä voi käydä :ashamed: Mies tulee mielellään mukaan myös ja koen sen ihan luonnollisena. Ei haittaa
yhtään värkkien tiirailut, kun ohan se ennenki nähty ja luulen,että se tärkein on sillä hetkellä se kuvaruutu, mitä sieltä näkyy ;)

Nyt taas työn pariin sen mitä jaksaa näillä vähillä voimilla ja väsymyksellä-->

Karoliina rv 7+0
 
Diinu Mullakin on koko ajan nälkä, mutta sit kun meen jääkaapille ni en kuitenkaan pysty syömään mtn tän pahoinvoinnin takia! :kieh:
Ainut mitä pystyn syömään on kurkku, tomaatti tai mandariini, joka pitää laittaa pakastimeen 5 min enne kun syön sen :D ja banaanilastut :D

Kertomisesta sen verran, että parhaalle ystävälle oon kertonut, mutten vielä muille. Vanhemmille ja toiselle parhaalle kaverille kertominen pelottaa TODELLA paljon, mut tiedän, että kyl ne alkujärkytyksen jälkeen osaa iloita :D
 
Heips!

Mies mukaan ultraan jutusta: Eli mun mies ei tule tähän alkuraskauden ultraan mukaan, mutta tulee sitten np ja rakenne ultraan. En viitsi pyytää sitä ravaamaan koko ajan mukana, enkä oikeastaan sitä tarviikkaan sinne. Silloin kun ekaa odotin niin halusin kaikkiin mahdollisiin mukaan, mut nyt kun on jo kuitenkin 7. raskaus, niin jotenkin jo "turtunut" tuohon ultraamiseen ja kykenen menemään yksin. : /

Pahoinvointi vaivaa ihan hulluna! En tiiä miten kestän tätä enään. aamusta iltaan, läpi koko päivän kestävää pahaa oloa! :x Oisko mitään vinnekjä? :)

Pääkivusta: Mulla oli plussan jälkeen tosi kovaa pääkipua, mutta viime viikon lopulla huomasin, että on hellittänyt!

edelliset synnytykset: eka 40+0 (8h) toka 39+3 (5h?) ekassa ehdin olla sairaalassa tunnin kun poika syntyi 10min ponnistuksen jälkeen ja tokassa pääsin suoraan sairaalaan tultuani ponnistamaan ja tyttö syntyi alle minuutin ponnistamisella!

Joo ja huomiselle on varattu ultra! :)

-Jennae 7+0-
 
huomenta mammat :)

täällä toinen huonosti nukuttu yö takana |O miten voikin valvoa yöllä, vaikka on muuten ihan törkeen väsynyt? toissayön vielä ymmärrän, kun silloin olin just illalla tehnyt plussatestin ja niin täpinöissä, ettei nukkumisesta oikeasti tullut mitään, mut viime yön valvominen oli kyllä jo ihan turhaa...

mäkin kuulisin mielellään milloin maha pompannut esiin, kun odottaa toista? esikoisesta alkoi kumpu kasvaa vkolla 16 muistaakseni ja vkolle 20 sai hyvin piiloteltua vaatteilla. ylipäätään mulla oli loppuun asti tosi pieni maha, josta ihan kärsin... no, olihan tuo tyttökin pieni (2680g), kuten on edelleenkin :heart: mutta tällä kertaa haluaisin oikein ison mahan! :D

edellisistä synnytyksistä ollut puhetta: mun eka synnytys kesti tasan 4h ekasta supistuksesta vikaan työntöön. ponnistusvaihe oli hurjat 3min. eihän tuossa ajassa mitään kivunlievityksiäkään ehtinyt saada, että nyt toivon vähän (=paljon) rauhallisempaa tahtia.

vauvan vaatteita en ole ehtinyt ajatellakaan... yleensä mulla on ollut tapana ostella ulkomaan reissuilta kaikkea kivaa naperolle, kun tosiaan suomessa kaikki on niin sitä ja samaa, eli tytölle pinkkiä ja hello kittyä, pojille autoja ja sinistä. luulen kyllä ettei tälle "pikkukakkoselle" kauheasti vaatetta tarvita, on niin hyvät varastot esikoiselta ja lahjaksi tulee varmaan taas ovista ja ikkunoista lisää pientä vaatetta ;)

meillä mies ei tule mukaan varhaisultraan, kun ei saada lapselle hoitajaa. mies on nyt hoitovapaalla eikä ole helppoa löytää arkiaamuksi hoitajaa naperolle. no, eiköhän me murusen kanssa kahdestaankin pärjätä :) :heart: nt- ja rakenneultraan tulee mies sitten kyllä varmasti mukaan, jos sinne asti päästään.

milloinkas teillä on ekat neuvolat? mä ajattelin kysellä asiasta neuvolan tädiltä vasta tuossa perjantaina, kun on esikoisen neuvola. mieluummin menisin vasta, kun sydänäänet kuuluu, mutta en kyllä yhtään muista että milloin ne kuuluisi?

raskaudesta me ei aiota kertoa muille ainakaan ennen varhaisultraa. sitten varmaan muutamalla läheiselle paljastan, muuten odotetaan nt-ultran tuloksia. äitille tosin soitin eilen, kun piti tästä nyt JOLLEKIN saada puhua ja äiti kyllä tietää riskit tässä alkuvaiheessa ja osaa pitää suunsa kiinni (hänellä itsellään ollut 5 keskenmenoa).

)( raskausoireet täällä pikkuhiljaa vahvistuu: etovaa oloa alkaa olla ympäri vuorokauden, janottaa, väsyttää, tissit kipeät, nännit jotenki laajentuneet, väliin pistelee mahaa ja alaselkää... väliin on kuuma ja sitten taas kylmä. mieliruoat (ja samalla ainoat mitä voi kuvitella syövänsä) alkaa taas rajoittua samoihin kuin esikoista odottaessa, eli ihan sama kunhan se on jauhelihaa :D mies eilen jo kauhistelikin, että "voi ei, alkaako se JAUHELIHAkausi taas?!" :LOL: jepjep, alkoihan se. no, mies lupasi kyllä sitten kokata jauheliharuokia tässäkin raskaudessa. lisäksi himoitsen kirpeitä sitrushedelmiä (greippi, nam!), karjalanpiirakoita ja ruisleipää, mutta kaikki muu oikeastaan ällöttää. etenkään mitään makeaa ei voi kuvitella suuhunsa pistävänsä.

jooh, eiköhän tässä ollut riittävästi tältä erää... nyt vaan jotenkin (ei kauheen yllättäen...) pyörii päässä VAIN tämä raskaus, niin ei osaa keskittyä mihinkään muuhun. onneksi on tämä palsta ja te joille kirjoitella :)

toivottavasti mammuzkilla on siellä tilanne jo parempi.

ja kaikille varhaisultrassa käyneille oikein paljon onnitteluja hyvistä kuulumisista!

diinu voisitko päivittää minulle vielä synnäriksi Kätilöopiston jossain välissä, kun ehdit? Ja jos jaksat, niin voisi siirtää LA:n 22.11. => 23.11. Laskinpa sen tuossa eilen nimittäin väärin... Kiitos kovasti!

t. manna8 + pikku muruseni 4+6 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Heippis!

Onpas tänne tullut uutta tekstiä, kiva vaan. :) Tervetuloa ja ONNEA uusille!
Nyt on täälläkin neuvola-aika varattu, vielä kaks viikkoa pitäis odotella. Aika on 6.4. Täti sanoi puhelimessa, että oltaisiin viikoilla 6+0, sanoi kyllä suoraan, että ultrassa vasta laskettua-aikaa voi ruveta arvailemaan, koska kierrosta ei ole mitään tietoa. Vähän jänskää. :) Täällä Kangasalla kunta ostaa kaikki ultrat terveystalolta, en tiedä sitten yhtään missä vaiheessa sinne pääsee.. Ja kyllä on täälläkin suunnitelmissa pitää mies tiiviisti mukana!

Edelleen ollaan aika oireettomia, tosin kaikki itkettää... Mulle varmaan tyypillisin mahdollinen hormoonioire, mutta helkkarin kiusallinen aina välistä! :D Ehkä senkin kanssa oppii olemaan. Näläkä vaivaa ja toisaalta taas etomus. Mikään muu ei aiheuta ongelmaa, mutta kahvia jos erehtyy puoli kuppia juomaan, niin johan. Jos vaikka sen sitten jo tässä vaiheessa jättäis kokonaan.

Meillä räjähti tää kertomisasia ihan täysin käsiin... :eek: Piti pitää matalaa profiilia kunnes ollaan siellä "turvallisemmilla" viikoilla. No eihän siinä sitten ihan niin käynyt. Molempien vanhemmat tietää, kaikki suhtautu ihan mukavasti. :) Sitten tietää sisaret. Ne olikin suunnitelmissa, mutta sitten viikonloppuna vietettiin miehen synttäreitä, oltiin kaupungissa ja kattomassa stand uppia. Vaikken yleensäkään ole alkoholia kamalasti nauttinut, niin kaikki läsnäolijat arvasvat välittömästi mistä on kyse kun tajusivat, että mää olin autolla. NO, nyt on sitten ainakin peukkujenpitäjiä. Kuhan kaikki menis hyvin nyt.

Tänään muutamien vapaitten jälkeen paluu töihin, ihan mukavaa, mutta kyllä vähän laiskottas. :D
 

Yhteistyössä