<3 <3 MARRASKUUN massukat 2011 ELOKUUSSA <3 <3

Huh, tänään kävin lääkärissä.. eilen aloitin työt 5,5 viikon paussin ( Sairista 2,5 vko + 3 vko loma) jälkeen.. No minä viihdyin sit työmarkkinoilla 1,5pv ja nyt olen sairiksella lopun raskauden äitiysloman alkuun asti!
Sairis on siis supistuksista johtuva. Mulla ei ole juuri kipeitä supistuksia, mutta selvästi paljon enemmän harjoitus suppareita töissä. Lääkäri totes, et jos supparit paheni heti töissä niin pitkän tauon jälkeen, niin ei ne siitä mihinkään katoa, vaan lisääntyy. Supistuksille lääkäri ei voi tehdä mitään, mutta minä voin: levätä. Hän myös totesi, että minulla pitää myös olla muutakin elämää kuin työ ja supistuksia, joten nyt otan rennosti kotona ja teen kunnon mukaan asioita. Suositteli kävelyä, niin pitkään ku supistukset pysyy loitolla. Turkin lomalla käveltiin iltaisin ja iski ne supistukset joskus 1h hiljaisen kävelyn jälkeen...
Olen kyllä helpottunu! Huh, ei tartte enää stressata et miten jaksan ja pystyn olla töissä=)
Kävin sit töissä kertomassa uutisen ja tyhjentämässä pukuhuoneen kaappini ja annoin avaimet.

Ilmoittauduin juuri raskauden ajan vesijumppaan , se alkaa jo huomenna. Lääkäri totesi että mene vaan, mut kuuntele kehoasi ja lopeta heti jos tulee supistuksia. Monesti vesi kuitenkin on paras muoto liikkua ja "tukee" kehoa oikein.

Hankinnoissa ollaan editytty melkoisesti.. eilen kävin ystäväni luona ja hänellä oli vaikka mitä tarjolla: vaunut, rattaat, sänky, patja, hoitopöydän alunen, paljon leluja yms. Ja koko hoidosta hän pyytää 130€! Jee, eihän tuollaiseen hintaan voi kieltäytyä. Perjantaina otan sit miehen mukaan ja hän saa myös nähdä kaikki, ennenkuin hän saa roudata ne kaikki kotiin:D

Röntgeniä miulla ei otettu raskaana ollessa hammaslääkärissä käydessä. Hoitaja oli jo kovasti valmistautumassa, mut lääkäri antoi satikutia, et katso nyt potilaan masua..ei saa ottaa röntgenkuvia kun on raskaana. Seuraavalla kerralla sitten.. Mut kai niissä laitteissakin on eroja, uudemmat laitteet ovat varmasti turvallisempia kuin vanhat.

Jyllanti80 ja Hippo 28+5
 
Hei,
Meillä on Britaxin baby safe kaukalo ja ollaan tykätty kovasti. Helposti säädettävissä ja pään suojus liikkuu turvavöiden säädön mukana. Kaukalossa on 5-pistevyöt jotka saa muistaakseni 7 eri korkeudelle, joten säätövaraa riittää. Turvavöillä ollaan autoon kiinnitetty ja jämäkästi on paikallaan pysynyt. Esikoinen (1v3kk) mahtuis varmaan vieläkin siinä olemaan (alku kesästä taisi jonkun kerran ollakin, kun meidän toisessa autossa ei silloin ollut vielä kunnon turvaistuista), joten ihan tilava kyllä on. Poika mahtui talvellakin toppavaatteet päällä hyvin kaukaloon. Lisäksi meillä on britaxin b-mobile rattaat joihin kaukalon saa kätevästi kiinni. Rattaista ollaan myös tykätty kovasti.
 
nyt neuvolakuulumisia...

Röntgen, kunhan ei ole vatsanaluetta kuvattu ja masu hyvin suojattuna on neuvolalääkärini mukaan turvallista. HUH! =) Ehkä käytännöt vaihtelee ja jotkut lääkärit kuulemma vaan toimivat niinkuin ennekin on vanhojen laitteiden kohdalla toimittu.

(.) hemoglobiini 110 vaikka rautaa syön, nostetaan yhdestä kahteen tablettiin päivässä.
verenpaine hyvä niinkuin on kokoajan ollutkin.
painoa tullut kokonaisuudessaan yht. tasan 3 kg
fundusmitta 24
vauvan sykkeet hienot 146 ja siellähän se herra pötkötteli ihan poikittain...
Eli kaikki mukavasti mallillaan. :)

Nyt onnellisena ja helpottuneena nukkumaan....

turkanen 27+5
 
Nopsaan tuun kommentoimaan tota röntgen juttua...

Esikoisen aikana kuvattiin hampaat muutaman kerran hammaslääkärissä (vuonna -06)
Tänä vuonna hammaslääkäri ei suostunu kuvaamaan raskauden takia.

Mutta multa on otettu myös lantio-röntgenet esikoisen aikana viikolla 40...
Ei ne kuvaa jos ei oo pakko, mut jos on epäselvää synnytystavasta niin ainakin -06 vuonna vielä kuvattiin!!!

Memphis 25+0
 
Heips taasen Marrasmammat.

Arki on palannut tänne ja esikoinen aloitti tarhan taas maanantaina. Kaikki mennyt loistavasti vaikka uuteen, "isojen tyttöjen", siirtyikin. Reipas tyttö. On ihanaa kun saa rauhassa tehdä töitään vaikka siis kotona suurimmaksi osaksi edelleen niitä teen. Mut jotenkin tykkään syksystä muutenkin.

Maanantaina kävin sitten ultrassa. Ja ihan ristiriitaisin tuntein koko homman jälkeen. Kun tarkoitushan oli että katsotaan sitä kohdunkaulaa kun voisi olla riski ennenaikaisuudesta mutta eihän se lääkäri sitä katsonut ollenkaan. Oli siis uusi, erikoistuva lääkäri ja jotenkin mielestäni hassu. Tosiaan katsoi vaan masu-asukin ja käsikopelolla sitten kohdunsuun. Kohdunsuu on napakka joten ei kuulemma olekaan sitten riskiä ennenaikaisuudesta. Vauva mahassa kuitenkin ihan hyvän kokoinen, painoarvio jo 1300-1400 g. Eli mielestäni näillä viikoilla (vko 29) nyt aika iso jo. Tosin neuvolatäti sanoi tuosta painoarviosta että se todennäköisesti heittää melkoisesti sen vuoksi että olemme miehen kanssa kumpikin melko pitkiä ja vauva nyt todennäköisesti kasvaa kanssa pituutta. No joo.. mutta siis tosi sekava fiilis tuosta lääkäristä jäi.. kun se vielä laukasi sitten että vauvan pää on viikkoihin nähden isompi. No mieshän siitä panikoi että onkohan se jotenkin sairas.. puh. En itse siitä murehtisi.

Sateista keskiviikkoa kaikille!

HE ja pupu vko 29 (pokspoks) :)
 
Mun vauva on perätilassa mut jospa vielä kääntyy. Vilkas on kyl mukeltamaan ja liikkumaan että saas nähdä :)

Mulla on hemppa 113 raudasta huolimatta. Ilmankos väsyttää niin paljon koko ajan :/

Huomenna vielä lääkäriin ultraan että saan tälle viimeiselle kuukaudelle sairaslomalapun. Mammaloma häämöttää.
 
Heippa mammat pitkästä aikaa!

Olipa taas tullut tekstiä sitten viime kerran, ja facebookiinkin olette ryhmän perustaneet, tää vois tulla sinne kanssa. Laitan yv:ä tulemaan! On tosiaan hurahtanut tovi siitä kun olen viimeksi ehtinyt kirjoittelemaan. Paljon on välissä ehtinyt tapahtua: päällimmäisenä mielessä on tietenkin häät ja 4D-ultra. Häät meni upeasti vähän sateisesta säästä huolimatta, ja vihkiminenkin onnistui Kolin huipulla! Ihmeen hyvin jaksoin bilettää vieraiden kanssa, juhlittiin aamuseitsemään saakka, viimeiset tunnit porealtaassa lilluen. Sitten ehtikin ottaa pari tuntia unta ennen kuin ekat vieraat tulivat meidän huvilalle aamupalalle... Kertakaikkiaan ihana päivä, varmasti parhaita koko elämässäni. Olin tosi herkässä tilassa koko päivän ja se näkyi onnen kyyneleinä, joita vuodatin suht tiuhaan... :) Saatiin jo valokuvaajan nappaamat otoksetkin päivältä, hienoja olivat. Varsinkin potretit meistä Kolin huipulla illalla olivat tosi dramaattisia ja vähän elokuvamaisiakin, alla kallio ja taustalla mustat pilvet. Seuraava viikkokin Kolin maisemissa meni tosi nopeaan, käytiin vaeltamassa useampana päivänä, nautittiin toisistamme, ruoasta ja huvilasta tottakai. Huvila oli tosi hulppea, se on voittanut Kolin loma-asuntomessut vuonna 2006. Jos kiinnostaa, sen löytää laittamalla googleen "Kaskilinna". Voin suositella lämpimästi, jos joskus eksytte Kolin maisemiin!

Viime perjantaina käytiin tosiaan siellä 4D-ultrassa ihan vaan mielenkiinnosta ja oli kyllä hieno kokemus! Nähtiin meidän pikkuinen tosi hyvin vaikka istukka onkin etuseinämässä. Ukit ja mummot sanoivat dvd:n nähtyään, että kovin on äitinsä näköinen. Saatiin samalla myös kolmas tyttöveikkaus. Meidän mirkulla oli kaikki kunnossa edelleen ja keskikäyrällä kasvetaan.

Nyt maanantaina aloitin taas työt melkein neljän kuukauden kesäloman jälkeen. Ihmeen hyvin oon sopeutunut taas takaisin työelämään, hämmästyin ihan itsekin! :) Harmittaa vaan, että selkä alkaa prakailemaan pahemman kerran. Alaselkää särkee ja vasemman pakaran päällä on ilkeä pisto. Kävin tänään fysioterapeutilla ja sain tukivyön, toivottavasti se auttaisi. Onko täällä muita selkävaivaisia?

Huomenna olisi puolestaan edessä sokerirasitus, hieman jo jännittää. Oon ollut nyt pari tuntia paastolla ja on jo nyt hurja jano, mitenkähän tässä pärjää aamuun asti juomatta... Normaalisti käyn yölläkin juomassa kesken unien. Pitää yrittää hillitä itsensä! Sokerirasitukseen joudun, koska ikä on sen verran korkea ensisynnättäjälle.

Tulipas omanapainen viesti. Yritän parantaa tapani seuraavalla kerralla! :)

Sannuska80 ja mirkku 26+0
 
täällä alkaneet kovat liitoskivut ja selkäkivut myös,tosi vakea kävellä ja iltapäivästä onkin jo ihan rampa...:( koitan olla vaappumatta,kun se on huonoksi raskauden aikana ja saattaa lisätä vain vaivoja..
supistuksetkin on jatkuneet ja maha kovettuu kipeästi monta kertaa päivässä,ensi viikolla taas kontrolli,saapi nähdä miten tässä käy,vauva on ihan selkeesi pää alaspäin ollut nyt koko ajan viime perjanntaista asti,onkohan siihen saakka sillä lailla kunnes ulos tulee..
Tukivuö pitäsi saada,lastentarvikkeessa maksoi 50e..:whistle: ei meidän talous sellaista kestä.
 
Kikatus, kiitos onnitteluista! Juuri tuolla Hiljaisuuden kappelissa meidät vihittiin. Koli on meille kovin tärkeä paikka, ollaan käyty siellä joka syksy vaeltamassa ja Kolin maisemissa mentiin kihloihinkin viime syksynä. Kaikki oli jotenkin niin meidän näköistä häissä!

Manna* Kiitos vinkistä, taidanpa uskaltautua vähän juomaan sitten, ihanaa! Suu on kuin Sahara...

EevaN tosiaan miekin sain tuon tukivyön ilmaiseksi lainaan terveyskeksuksen välinelainaamosta. Kannattaa kysäistä!

Sannuska ja Mirkku 26+0
 
Onnea Sannuskalle :flower:

Minunkin sokerirasitus ohjeissa lukee, et vettä saa juoda.

Kävin neuvolassa tänään: Sf-mitta 30cm ja vauvan pää alaspäin. Vauvan syke hyvä.
Verenpaine hyvä. Virtsa puhdas.
Eipä siellä kauaa nokka tuhissut, max 10min...seuraavan kerran sit lokakuussa.. et ei siel neuvolassa usein käydä täällä päin maailmaa..tuo oli toinen kerta siis!
Täs välis mun pitää käydä lääkäris näyttäytymässä.

Vesijumppa oli ihan hyvä:) Meitä oli vaan 4 siinä ryhmässä. Ihan kiva vaihtaa kuulumisia muiden mammojen kanssa :)

Jyllanti80 ja Hippo 28+6
 
Mun sokerirasitusohjeissa kiellettiin kaikki syöminen ja juominen 12 tuntia ennen koetta. Hammastahnan käyttäkin tulisi välttää sen mukaan :/

Onnea rouva Sannuska80! :)

Jullanti tsemppiä saikkuiluun!

HelenElisa Varmasti kaikki on hyvin eikä tarvitse stressata vauvan kokoa :) Nauttikaa vaan nyt raskaudesta!

Omaa napaa ei oikeastaan ole. Ihan normimeininki täällä. Ei ole neuvolaakaan kuin vasta ensi viikolla.

Biana 25+3
 
Neuvolakuulumisia täältäkin :)
Eilen oli siis toinen lääkärineuvola. Ja pääsi kyllä huokaus, kun sen lääkärin näin kutsumassa... Hoono soomi ja vanhahko virolaisnainen kyseessä. Mutta onneksi ensivaikutelma hämäsi ;) Olikin tosi mukava ja tarkka nainen =)
Mutta siis kaikki kunnossa. Erittäin vilkas ja liikkuvainen pikkumies tuolla myllää (sykkeet 145) :heart: Perätilassa on tällä haavaa, toivottavasti sitä asentoaan vaihtaisi nyt ja sit pysyiskin päällä seisonnassa ;) Mutta olen kyllä itsekin ollut tuosta asennosta täysin tietoinen, viime viikolla oli vielä poikittain, mutta nyt on viime päivät antanut kamalia potkuja tuonne alas ja sen suorastaan sattuu: / Sokerirasituksessa kaikki ok ja terkkari totesikin, että mulla voipi nopeestikin laskee liian mataliksi arvot, jos en säännöllisesti syö. Tiedän, näin käy ilman raskauttakin...
Hb oli nyt vähän laskenut 124 (viimeksi 129), mutta nyt en ole syönyt pariin viikkoon edes rautaa (Obsidan), kun mullakin se käy kyllä vatsanpäälle. Mutta tarvetta ei siis olekaan syödä. Lääkäri totesi, että "syöt tuoreta porkkanaa ja lihaa päivitäin, niin niis paljo rauta ja ei tarvi purkist otta" :)

Muuten tässä odottelen syyskuun loppupuolta, jotta pääsee vuosilomalle ja sitten suoraan äippälomalle :) Kyllä tää aika karkaa käsistä....

Siisami ja PaavoPesuSieni... Joo, en minäkään ole aikoihin vanhentunut tuon 25v jälkeen ja taatusti olen olevinani nuorempi kuin mitä oikeesti... Siinä suhteessa en siis "mummoile" :D Ja hmm, enpä tosiaan ilman laskemista muista vanhako sitä on....ja tota en ole ajatellutkaan, että tosiaan 40v on lähempänä ko 30v...:O Oikeesti tän vuosien kulun huomaa vain lapsissa :) Siis meidän esikoinen synty kun olin 30v ja nyt tuo lähti jo kouluun... Mutta siis Lapset vanhenee, en mie
Sannuska80Onnea rouvalle!

Mutta työt alkaa kutsua :)

Pikkupirkko ja pikkumies 27+1
 
Heipä hei!

Mä oon ollu niin hyvilläni kun ei oo ollu viel kipui liikkumisest... mutta... eilen tunsin pientä kipuilua toisessa nivusessa ja tänään kun käveltiin aamulla viemään esikoinen eskariin ja sieltä keskimmäinen kerhoon ja sieltä kotii, kummassakin nivusessa oli kipua... eli, nytkö se sit alkaa..? onneks ei kyl oo viel ollenkaan niin kaameeta ku sillon kolmosta oottaessa! tietääkö joku onko jotain millä sen kivun pystyis ehkäsee...

Niin tosiaan, ollaan kuopuksen kaa kotona kaksistaan nyt :) mun isot tytöt on eskaris ja kerhossa! kyl on hiljasta! kuopus istuu sylissä, pitää päätä mun rinnalla, sormilla nippailee ihoa ja tuhisee, se nukahtaa kyl just jos en ala sille keksii puuhaa :D no itteeki kyl ramasis kivasti, ois kiva vaa kellahtaa ja ottaa unet!

nallemakarooni 27+6
 
Heip!

Sannuska80 onnittelut!

Eilen oli täälläkin neuvola ja kaikki oli ok. Nyt siis viikot 28+2, painoa tullut tähän mennessä 10kg ja terkkari sanoi että on ihan ok. Samoissa mennään kun esikoisesta. Sykkeet oli 150 luokkaa ja hb oli jotain 123. Sf-mitta 29.
Musta alkaa tuntua, etten kohta mahdu tän työpöydän taakse. :D

Mua on nyt jotenki alkanut ahdistaa tää uuden vauvan tulo. Varmaan kuuluu raskauteen kaikenlaiset tuntemukset, mutta... Huolettaa synnytystäkin enemmän se, että miten aika riittää esikoiselle, miten reagoi vauvaan? Tunteeko itsensä ulkopuoliseksi? Miten mun hermoni kestää? Osaanko rakastaa vauvaa yhtä paljon kuin esikoista? Entä miten jaksan taas kaiken alusta, valvomiset, imetykset yms? Nyt olen jo työpäivän jälkeen aivan kuollu ja kun tyttö menee nukkumaan, suunnilleen kaadun sänkyyn. :)

Onko muilla samanlaisia tuntemuksia?

Papu82 rv 28+2
 
huomenta mammat pitkästä aikaa :)

täällä takana kaikenlaista, ei ole ollut intoa eikä toisaalta mahdollisuuttakaan kirjoitella, kun muutettiin ja oltiin nettipimennossa... mutta, muutto on nyt takana ja uusi koti aivan huippuihana :heart: kaikki uutta ja toimii, ja pikkuhiljaa sisustetaan just sellaiseksi kuin halutaan. uskomatonta myös että ollaan ihan helsingin kantakaupungin alueella, mutta silti on tosi rauhallista! mä olen tästä niin onnellinen =)

muuten omaan napaan kuuluu vähän huoliakin (taas vaihteeksi) :( supistelee, tulee vähän vuotoja väliin (ne on pelottavia) ja viimeisimpänä eilen neuvolalääkärissä todettiin, että verenpaine noussut kaakkoon. sain sitten kiireellisen lähetteen kätilöopiston äitipolille, kun alkaa olla näitä ennenaikaiseen synnytykseen viittaavia merkkejä vähän liikaa. korkea verenpainehan on usein merkki alkavsta raskausmyrkytyksestä :( jepjep, sepä tästä vielä puuttuikin... eli mun elämään kuuluu nyt ravaamista kontrolleissa, eilen lääkäri, tänään labrat (otetaan "iso verenkuva"), huomenna äitipoli (sisätutkimus + ultra + sydänkäyrät), maanantaina taas neuvola (verenpainekontrolli) jne. toivottavasti jatkavat myös saikkua huomenna, en tosiaan edes ehtisi tässä töissä käymään. tässä ollaan siis kohta kolme viikkoa oltu saikulla.

sain muuten myös ohjeistuksen alkaa vauvan liikelaskenta. onko muille jo samasta puhuttu? eli 10 liikettä pitäisi tuntua tuntiin. väliin tuo kyllä täyttyy helposti, mutta ei tosiaan joka tunti, ainakaan jos en erikseen niitä tunnustele ja mene pötköttelemään.

joo, mulla on lukematta nyt jotain 6 sivua varmaan tätä palstaa, että pahoittelen kommentoinnin vähyyttä :ashamed: yritän päästä taas mukaan juttuihin, kun alkaa tosiaan nää nettiyhteydet ym olla kunnossa. tuo muutto vaan vei kaiken ajan ja energian, joka muutenkin oli hiukka vähissä näiden huolien takia...

sannuska80:lle kuitenkin isot onnittelut rouviintumisesta :flower: ihanalta kuulosta teidän häät ja kaikki =)

ja voisiko joku kertoa miten löydän sen facebook-ryhmän? käyn fb:ssa yleensä päivittäin muutenkin, niin ois kiva lukaista kuulumisia sieltäkin :)

t. manna8 + elma 26+1 :heart:
 
raapale
manna8 : Laita tän palstan kautta yksityisviestillä (mulle tai bianalle) linkki sun fb profiiliin niin pyydetään sut kaveriks ja lisätään sinne fb ryhmään.

Eikös tuo liikelaskenta ole niin että silloin kun bebe on aktiivisimmillaan päivästä niin silloin lasketaan tuleeko se 10 liikettä tunnissa? Ettei tarkoita siis että joka tunti pitäisi olla liikettä, kyllähän vauvat nukkuu. Esim mun olis helpoin laskea illlalla ku menen sänkyyn maate niin yleensä alkaa hirmu jumppa masussa.
 
Neuvolakuulumisia täältäkin :)
Siisami ja PaavoPesuSieni... Joo, en minäkään ole aikoihin vanhentunut tuon 25v jälkeen ja taatusti olen olevinani nuorempi kuin mitä oikeesti... Siinä suhteessa en siis "mummoile" :D Ja hmm, enpä tosiaan ilman laskemista muista vanhako sitä on....ja tota en ole ajatellutkaan, että tosiaan 40v on lähempänä ko 30v...:O Oikeesti tän vuosien kulun huomaa vain lapsissa :) Siis meidän esikoinen synty kun olin 30v ja nyt tuo lähti jo kouluun... Mutta siis Lapset vanhenee, en mie
Pikkupirkko ja pikkumies 27+1
Ihanasti sanottu, samaa mieltä! :)

Sannuskalle paljon onnea! :flower: Oli pakko käydä heti googlaamassa tuo Kaskilinna. Vau. Mäkin haluun tonne! Itse asiassa suunnittelin vähän että pidettäis lokakuun alussa koko perhe viikko lomaa, ulkomaille ei voida siinä vaiheessa enää lähteä ja mies rakastaa Kolia ja patikointia, joten toi voisi olla hyvä vaihtoehto! Jonkun kaveripariskunnan jos saisi vielä mukaan *innostuu* :heart:

Nallemakaroonin kuvaus hiljaisesta kotipäivästä kuulostaa kadehdittavan ihanalta! Mäkin voisin ottaa päiväunet (töissä, ehkä ei...)

Tsemppiä manna8:lle! Ei kivaa tuollaiset oireet, toivotaan ettei ole raskausmyrkytys :| Kiva kun muutto on kuitenkin ohi ja pääset rakentamaan pesää, oon edelleen ihan kade teidän uuden kodin upeasta sijainnista!

Papu kyllä muakin vähän huolettaa oma jaksaminen vauvan synnyttyä, ja erityisesti just toi, että mitä jos esikoinen-mussukka kokee jäävänsä ihan ulkopuoliseksi : / Miten musta riittää kahdelle (tai kolmelle, täytyy kai miestäkin välillä huomioida :whistle:) Vähän ristiriitaisia tunteita, kun toisaalta vauva on NIIIIIN toivottu ja odotan kovasti että pääsisin häntä jo suukottelemaan! Nyt vaan tuntuu että miten voi koskaan ketään rakastaa yhtä paljon kuin tuota 3.5v ihanuuspakkausta, mutta kai sitä rakkautta sitten vaan tulee jostain lisää. Vai miten on, te joilla on jo usempia lapsia? Rakastaako niitä kaikkia yhtä paljon?
 
IlonaVonD, ehdottomasti Kaskilinnaan, jos olette Kolille suunnistamassa! Kaksistaan se on aika iso (ja kallis), mutta kaveriporukalla vois olla aika jees. Oli kieltämättä aika hassu olo sunnuntaina, kun kaikki vieraat oli lähteneet ja jäätiin kahdestaan miehen kanssa "mökkeilemään". Viikko meni kuitenkin nopeasti ja hyvin siellä ois viihtynyt kauemminkin.

Sokerirasitus meni ihmeen kivuttomasti! Jännitin sitä jonkin verran, sillä oon tosi herkkä yökkimään. Onneksi ei tullut kuin vähän etova olo ja sekin meni ohi kun pääsin köllöttelemään vaaka-asentoon. Nyt vain odotetaan tuloksia. Sinänsä ei edes kauheasti jännitä niiden puolesta, koska muita riskitekijöitä kuin ikä ei ole.

Sannuska80 ja Mirkku 26+1
 
Uusi mamma ilmottautuu!

Heippa kaikille!

Olen lueskellut pitkään juttujanne,mutta nyt vasta sain aikaiseski kömpiä seuraanne :wave:

Kyseessä on 4.raskauteni (edelliset on poikia(11v, 9v ja 8v), minulla ikää 33v. ja tämä tuleva on (niinkuin hieman aavistelin alkuraskaudessa) tyttö! Tosi ihanaa saada pieni prinsessa tähän ukkovaltaisaan pesueeseen :D

Laskettu aika on 13.11, ja synnytyssairaalana TAYS. Tänään olikin äippäpolilla toinen kontrolli, kaikki masussa hienosti. Painoarvio tällähetkellä 1100g joten menee aivan keskikäyrällä.

Sokerirasitukseen täytyisi minunkin mennä. Jotenkin pelottaa se,kun niin yökkimisherkkä olen : / MUTTA eiköhän siitä selvitä...:D

Olette ilmeisesti perustaneet facebook-ryhmän? Kivaa, mielelläni minäkin tulisin sinne joten joko biana tai raapale saa pian minulta yksäriä sen asian tiimoilta :)

Eipä mulla kai tässä muuta, tulin esittelemään itseni kun näin kivan ryhmän löysin :heart: Jutskailemisiin (pidemmin ja paremmin mun osaltani myöhemmin) ja voikaa hyvin!

Mama ja tytsy 27+4
 
Viimeksi muokattu:
Hui miten paljon tekstiä tullut! :O
En nyt kerkeä lukea ajatusella kaikkia kun pakko mennä lepäämään supstusten takia :( nopeat päivittelyt siis

Tervetuloa mamazita :wave:

Äitiyspakkaus tuli tänään ja koko päivä mennyt sen kanssa :p Tyytyväinen olen siihen, ainoa mikä ärsyttää on se linkkilista. Ärsyttää että oletetaan kaikilla olevan netti ja kone käytössä. Eikä se ole sama asia netistä lukea asioita kuin niistä oppaista :( Mutta muuten kiva paketti ja en valita kun ilmaiseksi noin ison paketin saa vauvalle tavaraa :)

Tänään tuli myöskin Vaukirjakerhon tutustumispaketti. Onko muut tilanneet tuota?
Oli kiva yllätys miten hyvä se vauvakirja on joka siinä mukana tuli. Kohta sitä täyttämään :p

Ja lisää ON:
Tänään on supistellut aivan järjettömästi vaikka mitään en ole tehnyt :( Työnjohtajana vaan toimin kun laitettiin turhat astiat jo pahvilaatikkoihin yms. Vaan ilmeisesti ajattelukin on liikaa nyt kun heti käy niin kipeää kun uskaltaa edes miettiä että mitäs sitä tekisi. Todella tympäisevää :headwall:

Tiukutus&Masi 30+2 :heart:
 

Yhteistyössä